אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"גוגל נבנית כחברת ענק, פייסבוק בונה דור של חברות"

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
Adsense vs. Facebook connect
Avner, You make a good point. A company is putting itself in risk when depending on a 3rd party. My point during the interview was that while adsense (or advertisement platforms in general) allows a company to generate revenues, it's not an integral part of your application. If a different platform offers better ad inventory or conversions, you can switch to it with little or no impact to your application. Facebook, on the other hand, exposes a social graph to your app and becomes an integral part of the application, if you design it right. In my mind, facebook as an infrastructure is similar to what DOS did to direct programming to the HW, what Windows did to DOS, the browser to Windows and now a "social OS" on top of the browser. This birthed many companies. Other companies, like twitter, foursquare and now apple with their social music network are working to own the social graph. Hope this makes more sense to you. My email is exposed if you want to continue the discussion.
אדן | 21.10.10
1.
ומה לגבי כל החברות והאתרים
שעושים כסף מהאד סנס? דוגמת אינקרדימייל? יש לא מעט כאלה שמתפרנסים ישירות מגוגל. אז נכון שהן לא משתמשות בפלטפורמה כמו שמשתמשים בפייסבוק קונקט, אבל עדיין...הגב שלהם והבסיס הוא גוגל. ובכל מקרה, באף אחד מהמקרים זה לא בריא. פייסבוק הראתה השבוע שהיא יכולה לסגור חברה שלמה (LOLמשהו?) בלחיצת כפתור. גוגל עשו את זה עם אינקרדימייל ולצמוח על גב של חברה אחרת זה אמנם קסום ומגניב, אבל מספיקה קריזה אחת לא נכונה של אותה החברה...והלך העסק. חברות יכולות לנצל את הגדולות. אבל לאורך זמן (זינגה פוזלת לשם) הן צריכות לתלוש עצמן מהגב הגדול ולבסס עצמן כגב חדש.
אבנר התותח | 20.10.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת