אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שלוש שיטות להתחמק מעליית שווי השימוש

59 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

58.
על "התחושה המספקת של קריעת הניילון ממושבי המכונית החדשה"
קלישאה מארץ הקלישאות. הניילונים האלה מציקים, לקרוע אותם זה סיוט שגוזל זמן, ותמיד נשארים כמה ניילונים בצד שלא תקרע. עם כל ניילון שנקרע, אתה חושב איך עלך המכונית יורד בעוד אחוז. שלא לדבר על זיהום הסביבה. חלאס עם הניילונים הנקרעים.
אריה | 01.11.10
53.
בעלי רכב מהעבודה שכחו שהם מבזבזים דלק ב 3000 שקל בחודש
שכחו בעלי הרכבים מהעבודה שהם מנצלים את הרכב לכל נסיעה ומחיר הדלק אם היו נוסעים ברכב פרטי היה עולה 3000 שקל בחודש שיפסיקו להתבכיין בעלי רכב מהעבודה כי זה פריבילגיה שאין לכל אחד אני מקבל אחזקת רכב ומי שרוצה אני יכול להתחלף איתו עם הרכב שקיבל מהעבודה רכב מהעבודה זה הטבה שאין לכל אחד שישלמו וישתקו יש אנשים שמגיעם לעבודה עם אופניים מפונקים תשלמו מגיע לכם
משה | 01.11.10
51.
אני עשיתי את החישוב
קודם כל - לכל המלעיזים שמדבר על רכב צמוד - רכב צמוד משמעו אלפי שקלים פחות בברוטו. ברוב המקומות לא מקבלים רכב בחינם. זה בא על חשבון השכר. אז נכון - בהיי טק השכר הוא לא 5000 ש"ח בחודש אבל לשלם 4000 ש"ח ברוטו בחודש על הרכב, לפני שווי מס, זה לא בדיוק בונוס, אלא צורך. בחמש השנים האחרונות נהגתי בליסינג במספר חברות שבהן עבדתי. באחרונה - התנאים הגרועים ביותר. 3850 בחודש ברוטו עבור הליסינג, לפני שווי מס. בחישוב פשוט - זה יוצא 3050 ש"ח בחודש נטו!!!!!!! לפי השווי מס החדש - זה יהיה 3600 ש"ח נטו בחודש!!!!!! אז נגמר החוזה של הליסינג הישן, ובמקום להתפנק ברכב מהניילונים, הלכתי לבנק, לקחתי הלוואה, וקניתי רכב שנת 2008 ב65 אלף ש"ח במצב מעולה. ההוצאות החודשיות עליו, כולל ההלוואה, יגיעו לאזור ה2800 ש"ח. חסכתי 800 ש"ח לחודש שזה 10 אלף ש"ח בשנה. ואתם יודעים מה יקרה בסוף התקופה? בליסינג, יעבירו אותך לרכב חדש, וימשיכו לגבות את המיסים. לי? לי ההוצאה החודשית תרד ל1500 ש"ח בחודש... חסכון נוסף של אלפי שקלים... וזה בלי לדבר על שווי ההטבה הסוציאלית (יותר שכר = יותר הפרשות לביטוחי מנהלים/קרנות השתלמות וכו'....)
אבי | 01.11.10
50.
אולי לא שמתם לב, אבל לאוצר יש סבלנות ויש לו שיטה..
הוא מרדים אותנו, לאט לאט, כל פעם במנות קטנות... כל פעם דופק אותנו בקצת, ועוד קצת ועוד קצת כל פעם עוד טיפה ועוד טיפה. אנחנו כל כך עסוקים בלחיות בלגמור את החודש בלשלם את המזונות שלמי יש כח להסתכל ולבדוק ולבחון, עד שיום אחד פשוט נתעורר ונגלה שגם את התחתונים שלנו האוצר לקח. דרוש שינוי, דרוש שינוי ! ( ולא במפלגה הקיקיונית בשם הזה)
אריק | 01.11.10
48.
תגובה ל 30 ו-39
אתה זוכר את המערכון של הגשש עם "תגיד שכאילו ...... אתה הבנת את זה ברוך...) אז כטכנאי שירות תגדיר את הרכב כרכב שרות ו"כאילו" תשאיר אותו בכסק לחניית לילה. רכב כזה לא אמור להיות צמוד עם שווי שימוש. בלילה תסע עם האוטו אבל "כאילו" תשאיר אותו בעסק ובא לציון גואל. אתה הבנת את זה ברוך ?? הסיכוי שבקורת מס הכנסה תבוא בלילה לחפש את הרכב אצלך או בממפעל הוא לא 99% לא 9.9% וגם לא .0.99% ואם במקרה יעלו על זה תגיד שזה חד פעמי, חירום, אשתי כרעה ללדת, היה לילד חום, תחרטט משהו..
אני | 01.11.10
46.
הגיע הזמן ליעל את מערכות המדינה ב-10% לשנה ולהוריד מיסים ..חשוב..כנסו
כעניין המיסים נכנסנו לסחרור שמוביל ויוביל אותנו לקריסה כך שנעמוד לפני שוקת שבורה המס הגלוי על השכר כ-30%-40 מהמשכורת ברוטו ממשכרות של 10,000 ש"ח ברוטו נשאר נטו כ-7000 ש"ח מזה יש לשלם מיסי ארנונה ועד בית מס ערך מוסף , היטל השבחה, מיסי רכישה לדירה סכומים המסתכמים במאות אלפי ש"ח ומתגלגלים בתמחיר למחירי הדיור או למחיר המוצרים שאנחנו קונים מבעלי עסקים , עלות שכר לימוד , תשלומים אפורים עבור הילדים בבית הספר בפועל למעשה אם מנקים את המיסים העקיפים נשאר לנו כ-4000 ש"ח לצריכה ממשית מזון חשמל מים ביגוד נסיעות ועוד בתכלס מעל 50% מהשכר הולך למיסים ישירים או עקיפים ..זה אומר שהעובד הישראלי לא מסוגל להתחרות מול עובדים של מדינות אחרות כי שכרו גבוה כפליים בגלל מיסי המדינה וכך הכלכלה שלנו הולכת ונעשית פחות ופחות תחרותי הכלכלה גלובלית .. שר האוצר ...צריך למצוא מקורות לממן את תקציב המדינה ...חברי הכנסת מושכים כל אחד למטרותיו והרצון לקבל חלק גדול מתקציב המדינה למגזר שלו למטרות שלו גורם לניפוח תקציב המדינה ולממשלה להטיל מיסים נוספים בקלות כי אין ברירה צריך לממן את תקציב המדינה יש ברירה לעבור על תקציב המדינה כמו שעושה כל עקרת בית עם התקציב המשפחתי ולבדוק מה מיותר ומה לא הכרחי ואת מה אפשר לעשות יעיל טוב יותר במחיר עוד יותר טוב להערכתי מעולם לא עשו את זה ממש עם תקציב המדינה...ולכן תקציב המדינה מנופח השימוש בו לא יעיל והמטרות לא הושגו בשום תחום ותחום מחינוך ועד צבא ורווחה להערכתי אפשר ומוטב שנחליט על כך אנחנו מבעוד מועד לפני שנמצא את עצמנו בפני שוקת שבורה ולא נוכל להתמודד או נתמודד במחיר כבד ביותר.. אפשר לעשות ארגון מחדש בלי סנטימנטים של תקציב המדינה ולהשיג כפליים מהמטרות בחצי התקציב הקיים ובכך לתת שירות טוב יותר לאזרחי המדינה ולפנות לכיסם תוספת נאותה לשכר שתצמיח את המשק במהירות הוצאות המדינה אינן תורמות לצמיחה להיפך ...ויש להלחם בכל דרך בהוצאות המדינה המיותרות לכן טוב תעשה המדינה וטוב יעשו המנהיגים אם יגלו אחריות ציבורית ויענו לאתגר לצמצם בתוך 5 שנים את התקציב ל-50% ולתת שירות כפול באותו תקציב זה אפשרי יש לנו מערכת שלטונית בזבזנית ושלא תיטפלו לבחורי הישיבות זה כסף קטן עדיף ללכד את השורות למען המטרההמשותפת לכל אזרחי המדינה בפועל למחיה
אפשר אחרת  | 01.11.10
44.
צריך ללמוד ממדינות נורמליות-
לאחרונה עברתי לקליפורניה (אל תקפצו עדיין) וגיליתי מה הסוד כאן- יש כאן 10 אחוז מס על רכב כמו על כל דבר אחר (מע"מ) ההבדל הגדול הוא שהמס משולם בכל פעם שהרכב עובר יד, כלומר גם כשקונים רכב משומש משלמים מס לפי ערך העסקה. זה מרגיש כאילו המיסוי מאוד נמוך אבל בעצם המדינה עדיין מרוויחה יפה. בהתאם- מי שלוקח רכב כמו מזדה 3 בליסינג מהיצרן (כלומר ליסינג שלא כולל ביטוח ודלק) משלם $99 לחודש לשלוש שנים!!! ועוד 10% מס ועוד $350 בסוף התקופה (עלויות ניקיון והחזרה). זה מחיר לגמרי הגיוני. בארץ מה שמייקר הכי משמעותית את המחיר זה עלות הדלק, ולא שווי הרכב. תעשו חשבון- $99 * 2 = 200$ = 800 ש"ח לחודש עלות רכב בארץ כולל (ירידת ערך + עלויות מימון) דלק ל 20000 ק"מ לשנה = 1100 ש"ח לחודש ביטוח = 400 ש"ח לחודש תעברו לחשמלי.... או לחו"ל...
יוסי | 01.11.10
42.
מגיבים 11-12 אופטימיסטים חסרי תקנה
אין פתרון נורמלי למי שגר בפתח תקוה ועובד ברמת החייל - איזור משרדים של אלפי עובדים או שני אוטובוסים דרך כל הפקקים או אוטובוס - רכבת - ועוד אוטובוס, גם מחיר כספי מוגזם וגם יותר מדי זמן. נכון, קומברס נותנים הסעה חינם לרכבת אבל לא כולם קומברס... והסעות חינם הביתה יש רק בחלומות :-(
הייטקיסט | 01.11.10
41.
ל1 סתם אזרח
המייל שלך מוכיח בדיוק את ההפך, ששווי השימוש הוא ריאלי! אין עוד מדינה בעולם שיש בה כלכך הרבה "רכב צמוד" מהעבודה, הסיבה היא שיותר משתלם לתת "שווה שכר" בצורת רכב מאשר שכר, כי המס על "שווה השכר" זול יותר, כלומר השווי למס נמוך מידי. כשתהיה אדיש בין לרכוש רכב בעצמך ולבין לוותר על חלק מהשכר ולקבל "שווה שכר" סימן שהמיסוי ריאלי. למה שלא נקבל דירה מהמעסיק ב"ליסינג" או תשלום לחוגים לילדים? במדינה נורמלית, אתה מקבל שכר ועושה איתו מה שאתה רוצה. אני נוסע כ-25 אלף קילומטר בשנה ואמשיך לקחת ליסינג, יש לזה יתרונות.
אריאל | 01.11.10
34.
אף פעם לא הבנתי את הקטע של להיות בעלים של רכב חדש
במחירים כאלה (120K), לרוב האנשים, ואפילו לרוב האנשים בחצי העליון של עקומת הפעמון, אין שום כדאיות לקנות רכב חדש (או ליסינג). כאילו... מה הקטע? למה לא לקנות רכב בן 3-4, בערך ב50-60% מהמחיר של חדש? אם הרכב סביר, כל ההבדל שתחוו זה ביקור אחד יותר בשנה במוסך... אני חושב שרוב האנשים צריכים לשאול את עצמם האם ההבדל הזה שווה עשרות אלפי שקלים בשנה (ירידת ערך הרכב). לדעתי, גם במדרגות שכר של 20000 בהן מקובל מאוד לתת רכב, אין הצדקה רציונלית לרכב חדש על פני רכב צעיר יד שניה.
אייל | 01.11.10
32.
תשובה לבעל עסק (10) שקנה פורד לעסק + לשרן (21) שענה תשובות
1. אם אתה שואל את מי שלא יודע, אל תסיק מכך שאף אחד לא יודע... 2. שיטת חישוב המס על רכב נקבעת לפי שנת עליית הרכב על הכביש ולא על-פי מועד ביצוע העסקה מול הליסינג/קניית הרכב. כך שאם הרכב עלה על הכביש בשנת 2003, שווי המס יחושב על-פי קבוצות שימוש ולא על-פי אחוז ממחיר המחירון. 3. אם הרכב רשום על העסק וניתן לעובד בתור רכב צמוד - ישולם מס, גם אם זה לא נלקח דרך ליסינג. בהצלחה.
אבשלום חום | 01.11.10
31.
1100 ש"ח == חופשי חדשי קריות-ת"א ברכבת.
תוסיף עוד 220 ש"ח מוניות שרות הלוך-חזור מתחנת הרכבת לעבודה + דלק מהבית שלך לרכבת + הוצאות על הרכב הפרטי (דלק, טסט, ביטוח, תיקונים, טיפולים) הגעת קרוב ל3000 ש"ח בכיף. לא עדיף ראש שקט - אוטו חדש ובטוח? אלא אם אתה נהנה לבזבז חלק ניכר מהחיים שלך בנסיעה ברכבת (לוקח כמעט פי שניים להגיע לעבודה ברכבת מאשר ברכב) מנסיון - עברתי לליסינג לאחר כמעט שנה של נסיעה ברכבת עם חפשי-חדשי.
ל12 | 01.11.10
24.
בין הפטיש לסדן
מי שגר קצת יותר בפריפריה , אין לו הסעה , רכבת הוא צריך להחליף פעמיים, אוטובוס שלוש פעמים ורק נשאר הרכב בליסינג כאופציה סבירה להגיע לעבודה. את הק"מ שמותר לנסוע מגבילים בעבודה ולא נשאר כמעט כלום לפנאי, ובסוף צריך לשלם 8000 ש"ח מהברוטו רק כדי להגיע לעבודה בזמן סביר (הורדת שכר בשל הליסינג + שווי שימוש) - מטורפים בארץ הזו, איפה התחבורה הציבורית הנורמלית לפני שאתם גוזרים עלינו גזירות?
anat | 01.11.10
21.
תשובות לכמה תגובות כאן
1. עוסק מורשה לא מקזז מע"מ - לא משתלם לקחת ליסינג 2. מי שקנה פורד לעסק, לא ישלם 2.5% חודשי כי רכב רשום על עסק, אם לקחת בליסינג אז תשלם 2.5% 3. יש הבדל בין רכב ליסינג בן 3 (ללא אביזרי הבטיחות העכשויים, ללא MP3, ללא קירור, קרוה ב"כבישי הליסינג" עם מכונית חדישה שתכלס אכפת לכם ממנה לפחות שנתיים כי לא בא לכם להתקע עם המשפחה באמצע הטיול לאילת 4. צודק מי שחישב 17000 ק"מ כנקודת איזון, אפשר להחמיר ולהגיד 20000, אבל זה מאוד אישי, אני למשל עושה כ 27000 5. תחבורה ציבורית, במיוחד הרכבת זאת בדיחה, להגיע לתחנה הקרובה לוקח לרוב כמעת כמו לעבודה, יש לנו 2 בעבודה שנוסעים, אבל יש להם "רק" 15" דקות להגיע לרכבת, בלי לציין שרכבת מחליטה לתקן פסים באמצע שבוע העבודה -) רח ו ק!
שרן | 01.11.10
18.
חוסר צדק משווע
מדוע מי שקונה רכב משומש צריך לשלם שווי שימוש כמו רכב חדש? הפחת נמוך יותר, ביטוח נמוך יותר והוצאות אחזקה נמוכות יותר. איפה הצדק? החוק ממריץ את האזרח לקנות עוד ועוד מכוניות חדשות (ולשלם לממשלה מיסים בעת קניית הרכב) כי בכל מקרה שווי השימוש זהה. מדינה אוכלת יושביה
אבי | 01.11.10
14.
פתרון 4 - לקנות את הליסינג
על נסיעה של כ-17,000 קמ בשנה, החסכון לטובת קניית רכב הליסינג בן ה-3 יהיה משהו בסביבות 500-600 שקל בחודש. זה כולל פחת, מימון, ביטוחים, דלק, טיפולים, תחזוקה, ורשיון רכב. זה לא כולל הליכה למוסך 2-3 פעמים בשנה כדי לעשות טיפול ולחדש את רשיון הרכב. אני קניתי, ואני מאוד מרוצה (בעיקר כל ראשון לחודש כמו היום).
אני | 01.11.10
11.
להתחמק מעליית מחירים ???
אולי כדאי לכל המפונקים הבכיינים מחברות ההיי טק לוותר על רכב אחד בבית ולהשתמש בשרות ההסעות שהוא חינם וזמין להם תמיד מהבית לעבודה וחזרה וככה לא רק יחסכו מאות שקלים בחודש אלא אלפיי שקלים בחודש ויתרמו קצת לסביבה עם פחות פליטת גזים מהרכבים.
d.k.i.l | 01.11.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת