אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אמא יקרה למי?

96 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

96.
כל מילה חקוקה בסלע
כמה נכון וכמה צודק והלוואי שהיו מתמקדים יותר בנושא זה אני אמא חד הורית לתינוקת בת 7 חודשים אף אחד לא מוכן להעסיק אותי בגלל שיש לי תינוקת כבר ניתקלתי במעסיק ששאל אותי בטלפון אם יש לי ילדים וכעניתי לו הוא פשוט אמר במילים מאוד ברורות "לא ממש לא כבר הייתי לי עובדת שנעדרה המון בגלל הילדים" הוא פשוט לא היה מוכן לשמוע ועם זה אני צריכה להתמודד יום יום למרות שהיא במעון ולמרות שיש הורים מסביב אני פשוט קולטת את הלך הראיון כששומעים על כך זה פשוט מבזה ומשפיל כשהייתי רווקה כל עבודה שרציתי התקבלתי יחי ההבדלים במקום לעודד ולתת תמריץ גם למעסיקים הטבות מסויימות על מנת שיעסיקו אמהות בלי לשקול פעמיים אם יש ילדים אנחנו פשוט מושפלות ודרך אגב עדיין לא מצאתי עבודה
רונית | 14.12.10
94.
פשוט אין לי מילים!!!
אני לא מבינה איך אישרו דבר שכזה,אפליה בצורה נוראית. אם כבר רוצים לעשות אפלייה שיתנו את זה לאותם אנשים שעובדים שעות על גבי שעות ואני מתכוונת עובדים ולא יושבים ומתבטלים כמו במשרדים שלנו בארץ. אין משהו שניתן לעשות בנדון? כלומר מחאה במייל, משהו???
עדי | 03.11.10
92.
גם במגזר הפרטי אפשר להתאגד
העובדה שיש הרבה מאוד עובדים עם משכורות עלובות במגזר הפרטי שעובדים 9-10-11 שעות ביום נובעת מכך שהעובדים במגזר הפרטי לא מספיק מאוגדים. אל תחכו שמישהו יעשה לכם את העבודה. תתאגדו ותארגנו לכם ועד עובדים. אפשר לפנות להסתדרות ואני ממליץ על כוח לעובדים. התאגדות משפרת את תנאי ההעסקה.
מתנגד | 03.11.10
89.
הממשלה עושה סלקציה בין ילדי ישראל
כניראה שבהיסתדרות ובממשלה לא למדו את ההיסטוריה של עמנו והם עושים סלקציה כלכלית בין האזרחים ןנותנת שעור מאלף לעוכרי ישראל איך עושים את זה . ומי מוביל את המהלך כמובן ההיסתדרות שהיא המפלה הראשית . ואדון שטיניץ שבבא היום לא נישכך לו את המהלך והיכן נסיך העובדים חיים כץ ???? והגברת יחימוביץ??? נדה קולם לא נישמע .
קובי.י. | 02.11.10
86.
מרבית הנשים במזגר הציבורי מרוויחות פחות מן השכר הממוצע! חלק קטן, הרבה מעל - ככה זה עם ממוצעים...
זו חכמה קטנה מאד להתנגח באופן שאת מתנגחת, יותר מזה, זה מראה על חוסר הבנה מוחלט של חלוקת השכר במגזר הזה. כ-30% מרויחים פחות מן המינימום ונזקקים להשלמת הכנסה. מבין אלו שמרוויחים עד גובה השכר הממוצע כ- 75% הם נשים. שלוקחים את שני הנתונים האלו, את מקבלת קבוצה ענקית של אמהות שלא יכולות להרשות לעצמן מטפלת ונתקעות בלופ של שכר נמוך ושעות עבודה מוגבלות. שלוקחים את הנתונים האמיתים, אז תוספת של 300-500 ש"ח לאותן אמהות לילדים עד גיל חמש לא תביא אותן אפילו לא לגבול התחתון של השכר הממוצע בשוק הפרטי (למעט תחומי סיעוד פרטי וכמה תחומים בלתי נחשקים אחרים, שלא עליהם את מדברת...) הן עדיין לא יוכלו לקחת מטפלת, הן עדיין לא יוכלו ללמוד בערב יוגה או לצאת למכון כושר, הן גם לא יוכלו לשבת עם הילד בבית קפה שיקי כזה או אחר. הן מקסימום יוכלו לתת לילד עוד חוג ואולי כמה מעדני חלב נוספים. כשאת יוצאת בקריאת חמס, עדיף שתבדקי האם את אכן נחמסת. האם את היית מסכימה תמורת 6000 ש"ח בחודש כשיש לך תואר שני, לעבוד עם אוכלוסיות נחשלות או להיות מורה ולבוא הביתה ליום עבודה שני עם שני ילדים קטנים? הקיטור שלך, הוא קיטור שיכול לצאת רק מתוך שובע או חוסר הבנה מי האוכלוסיה המדוברת
לירון | 02.11.10
84.
כל הכבוד! מי שמאורגן מצליח לשפר תנאיו
אני לא מבינה אנשים מהסוג של סופי שולמן הזאת... היא הופכת את נשות המגזר הציבורי לאוייביה...בעוד שאוייביה האמיתיים הם מעסיקיה הנצלנים והממשלה שמאפשרת ניצול כזה. ובמקום לפרגן לעובדות המגזר הציבורי על ההישג הראוי ולקרוא לכל חברותיה במגזר הפרטי לקום ולהתאחד על מנת להשיג תנאים דומים, היא תוקפת את עובדות המגזר הציבורי על זה שהן עובדות במקום ראוי שלא מפטר כל שני וחמישי ומאפשר לעבוד ולהיות אימא במקביל... הקינאה כנראה אוכלת אותה... אורית עובדת הייטק (לצערי)
אורית | 02.11.10
83.
לכל עובדי המדינה שמגיבים פה
דבר ראשון: אם אתם מגיבים כנראה שאתם לא עובדים ואם אתם עובדים כנראה שיש לקוח שממתין לשרות שלכם. אז יאללה לעבודה. ולגבי השחיתות שאתם נגועים בה: אין , לא היה , ולא יהיה עובד במגזר הפרטי עם תנאים כמו שלכם, לא רק שמקבלים משכורת 13, מקבלים גם 14 ולפעמים 15!!! כל התנאים הסוציאלים הם על חשבון כספי המיסים שלי!!! שעת העבודה הם בין 10:00 ל-10:30. לכל המשכורות יש הצמדה למדד !!!! כל שנה אם שובתים , מקבלים משכורת על השביתה ועוד תוספות. תראו לי עובד במגזר הפרטי שמקבל מה שאתם מקבלים ועוד יש לו קביעות ואף אחד לא יכול לפטר אותו. מה שיש לי לאחל לכם זה שכל התוספות יהיה לתרופות למחלות קשות למי שמרוויח מעל 20000 ש"ח במגזר הציבורי!!!!!!
גיא | 02.11.10
77.
קשקוש רוב האימאות בשירות הציבורי נשכרות בשכר עלוב !!!
אשתי וחברותה עובדות באחת מעיריות השרון והיא אומנם מגיע לשכר של 4360 שח אך ברוטו כולל כול התוספות שרשמם ביגוד. אשל. נסיעות . וכו' נטו היא מביאה הבייתה 3600 שח מתוך זה משלמת פעוטון 1950 שח אז תעשו תחשבון לבד מה נשאר לה ביד ההסתכלות שלנו היא על השכבות החלשות תמיד עובדים ציבוריים , דתיים , סטודנטים , עבדי ניקיון , די תבינו שכול אחד שיודע להכין מצגת יודע להציד מה שטוב לו {ממונה על השכר רק של עצמו} מה שחשוב לשים לה שהעשרים נעשים יותר עשירים ועובדי מעמד הבניים {בניהם עובדי המגזר הציבורי} שלפחות הם עובדים ולא מקבלים אבטלה נעשים יותר עניים אפילו כששני בני הזוג עובדים זה הכי גרוע 2 עובדים ולא מספיק הכסף למחייה !!!!!!!!!!!!!!!!!
מישל | 02.11.10
76.
עופר עיניי תתבייש
בושה שמתייחסים למגזר הציבורי בשונה מהמגזר הפרטי מה שונה הילד הזה מהאחר ? האם מגיע יותר לילד שחי תחת הורים מהמגזר הציבורי? איזה השלכות עתידיות יהיה להחלטה שכזו? לצערי כמו בכל סקטור יש את הקרובים יותר ואת הקרובים פחות חבל שאדון עופר עיניי לא עושה את המוטל עליו אלא שאף להגיע להחלטה פוליטית שמונעת משחיתות . האם עופר עיניי דואג לעצמו או שתפקידו לדאוג לכולם. בושה.
יעקב | 02.11.10
73.
אכן, פופוליזם זול ושקרי
המגזר הציבורי הוא "שיאן שכר"? איפה? בחברת חשמל? מה עם שאר עובדי המדינה שמרוויחים משכורות שערורייתית בכיוון השני? משכורות של 4,000 ש"ח ומטה. כל שאר התוספות המוזרות כמו "הו"צ רכב" וכו' הם נסיון עלוב של המדינה לפצות במעט את העובדים, אולם תוספות אלו אינן פנסיוניות - בניגוד למגזר הפרטי. אבל זו רק דוגמה אחת מני רבות. אפשר בקלות להפריך גם את השקרים על "האמהות שיוצאות ב-15:00 מהמשרד" וכו'. מיתוסים מפוקפקים על עובדי מדינה. תתביישי לך. כן. אמהות במגזר הציבורי שוות יותר. למה? כי הן לא מוכנות להיות עבד כמו במגזר הפרטי. מי שמחל על זכויותיו כעובד ונתן למעבידים לרמוס ברגל גסה זכויות אשר הושגו במלחמות ומהפכות, שלא יבכה כאשר יש מגזר אשר מצליח לעמוד על זכויותיו.
דורון | 02.11.10
71.
עובדים במיגזר הפרטי נתונים לחסדי המעביד ורצונו הטוב בלבד!!!!!
הגיע הזמן שהממשלה תחשבו גם על העובדים במיגזר הפרטי - לאלה שאין להם הסכמים קיבוציים!!!! לאלה - שנתונים לחסדיו של המעביד והלכי רוחו!!!!! הגיע הזמן שהמדינה תחשוב על כל אלה- כי המעביד ודאי לא יחשוב עליהם!!!!!
דוכיפת | 02.11.10
70.
בנות הגיע הזמן להילחם
המדינה הזו השתגעה , לא מספיק אנחנו עובדות בשתי משרות מלאות -בעבודה ובבית , לא מספיק אנחנו יוצאות ל"חופשת" לידה הקצרה ביותר בעולם,לא מספיק אנחנו צריכות לעבוד שעות מטורפות לשם שכר מצחיק כל זאת ועוד עובדי המגזר הפרטי לא מקבלים את המגיע להן . שרים /חכים תתביישו לכם . נשים הגיע הזמן לצאת למלחמה עבורנו האמהות!!!!!!!
נאוה | 02.11.10
65.
כך הורגים בשיטתיות את המגזר הפרטי במקביל שהממשלה מכריזה כמה היא מעודדת אותו
כל יום נופלת גזרה חדשה על המגזר הפרטי לאחרונה הפליה לעומת המגזר הציבורי בתגמולי אשל בחיובי הצמדת רכב וכו וכו כולנו נהפוך לפקידי ממשלה טוב ונוח ללא לחץ ללא מעביד קפדן המשתדל לשרוד.
מה עם משל השמן והרזה ????? | 02.11.10
64.
לכל המגיבים על כל ההטבות הנהדרות של המגזר הציבורי
שכחתם דבר אחד, לא יוצאים לעבודה בגלל ההטבות. אולי אתם מחפשים גם עניין ולא רק חופשות? הבחירה במגזר הפרטי יותר מגוונת. לבעלי/ות מקצוע יש יותר אפשרויות. חשבתם על זה? ולבסוף ניתן גם להרויח יותר כך שכל ההטבות קטנות לעומת המשכורות. שאינן תלויות בהסכמים כלליים אלא בטיב העבודה. יש כאלו שרואות בזה יתרון.
מאשה אשל | 02.11.10
63.
תגובה ל 30
למה היא לא עובדת מדינה ? כי אין לה בן דוד במשרד ממשלתי או משהו דומה ! ואם כל כך רע במגזר הציבורי שהאמהות שם צריכות תוספת על כל ילד, למה הן נשארות שם ? הויכוח על איפה יותר טוב או לא , וברור שיש יתרונות לכל אחד מהצדדים הוא לא הנושא כאן. הנושא כאן הוא שלא הגיוני שיהיה הבדל בקצבאות ילדים לפי מקום העבודה. תחשוב שמחר היו מודיעים שעובדי המגזר הפרטי בני ה 20 עד 30 משלמים 20 אחוז פחות מס הכנסה (כנראה שזה היה קורה הפוך , אבל זה רק לצורך הדוגמא) זה היה נראה לך הגיוני ? למה שעובדי המגזר הציבורי באותם גילאים לא יקבלו את אותה הטבה ? הכתבת צודקת לגמרי, ואני מקווה שאיזה עו"ד יקח את זה לבג"ץ כי זאת לגמרי פגיעה בשוויון בין אזרחי המדינה.
עמית | 02.11.10
62.
סליחה רבותי אבל עדיף לשתוק כשלא יודעים מה להגיד
אני עובדת במגזר הציבורי והחודש משכורתי הייתה 4871 ש"ח וגם הילדים שלי במעונות וצהרונים ולהזכירכם עובדי המדינה עובדים מ7.30 עד 15.30 אז גם הילדים שלנו בצהרונים ומסגרות ורק אל תשכחו שהמשכורות במגזר הפרטי הרבה יותר גבוהות מהציבורי ואיפה הרכב ליסינג שלכם וטיולי חו"ל ומשכורת 13 שחכחתם אז אל תקנאו בנו ואל תתבכינו
 | 02.11.10
61.
צריך להפגין...
הסיבה לכך היא שכאשר דיברו על העלאת שכר המינימום אף אחד לא יצא להפגין בעד וללחוץ את הממשלה. כל העובדים במדינה במגזר הפרטי צריכים להתאגד ולהתארגן ולהפגין לאכיפת חוקים והשוואת תנאים. הרי בסופו של דבר, מס הכנסה שאני ואתם משלמים הוא הכסף שישמש לתשלום התוספות המדוברות. חייבים להפסיק לדבר ולהתחיל לפעול.
אפרת | 02.11.10
59.
תפסיקי לבלבל את המח
כבעל לאשה שעובדת במגזר הציבורי אני יכול להעיד שאחרי 20 שנות וותק וניסיון ועם כל התוספות שציינת ובמקצוע שנקרא עובדת סוציאלית היא אינה מגיעה לקרסוליים של השכר שמרוויחה מזכירה עם 10 שנות ותק בחברה הפרטית שאני עובד אז או שתעברי למעביד אחר או שתפסיקי לבלבל את המח דרך אגב גם המזכירה כאן עוזבת ב 15:00 לאסוף את הילדים (עם רכב חברה)!!
אבי | 02.11.10
58.
הבטחות לחוד - ביצוע לחוד. ספין מדוייק היטב
כמו שזה נראה, זה מכוון מלכתחילה לעורר את תחושת הקיפוח והאפליה כדי שאמהות המיגזר הפרטי וגם האבות ירימו קול צעקה, תרעומת, יהיו כתבות, תגובות וכו' ואז ..... למה זה יוביל? הצעד שייבחר כנראה - התוכנית תיגנז - כי היא אכן מפלה ולא צודקת. והתוצאה - הטבה איין. פרטי/ציבורי. כלומר - איום השביתה הוסר, קיבלנו תמונה של לחיצת ידיים וכותרות על הסכם, בפועל - לא נראה שיבוצע.
 | 02.11.10
57.
תיקון טעות
מבינה את המרמור, אבל בשם הפופוליזם את גם מטעה... במקום עבודתי (עו"ס ברשות מקומית) אין "שעות נוספות" ואם צריך אז נותנים שעות "בהתנדבות" . עובדים אחר הצהריים "כי צריך" ומקבלים שכר מגוחך בלשון המעט... אז מאחלת לך להצליח להעלות את שכרך ושיהיה תמורה ראויה לעבודתך, אבל בבקשה אל תכלילי כי עובדי הציבור הם לא מקשה אחת.
סיגל | 02.11.10
56.
ההבדל בין פרטי לציבורי
לכותבת ולכל האחרים, נו באמת הבדלי השכר בין המגזר הציבורי הממוצע לבין המגזר הפרטי הוא עשרות אחוזים! עובד במקום פרטי ראשי לחתום הסכם שכר ולקבל הטבות ותוספות לפי חוזה אישי בינו לבין המעסיק, שהמדינה מעבידה אותך כולם שווים והדרגות זוחלות ולכן ההסכם הזה הוא שוויוני ומתאים, מי שעובד במגזר הציבורי לא מנהל מו"מ על ההטבות (מסעדות ליסינג... וכו') ולכן ההסתדרות סוף סוף דואגת לעובדים.... אגב לכל המעוניינים יש עבודה במגזר הציבורי גם אתם מוזמנים לעבור. הכותב הוא עובד לשעבר במגזר הציבורי ומעסיק פרטי כיום! (לכל העובדים שלי יש פלאפון ממקום העבודה, כ-400 ש"ח בחודש בממוצע, נופש פעם בשנה בשווי 3000 ש"ח והוצאות רכב מלאות) די לבכות, לכו לעבוד!
א.א | 02.11.10
54.
יש דברים נכונים אבל בעיקר את מרגיזה
עד שהגעת להשמצות קראתי ואהדתי, מה את משמיצה את העובדות במגזר הציבורי. מה ההכללות האלו? אם את חכמה ומוכשרת את מרויחה במגזר הפרטי הרבה יותר מאשר בציבורי. בפרטי יש יותר אפשרויות להתקדם בהתאם להישגים. יש יותר השפעה על התהליכים. בכל דבר יש יתרונות וחסרונות. ההכללות שלך הארסיות לגבי כלל העובדות במגזר הציבורי לא מוצאות חן בעיני. כל אחת והשיקולים שלה בבחירת תעבודה. וכל ה"תוספות" האלו שאת מדברת עליהן לא נכנסות לחישוב הפנסיה. במגזר הפרטי אם את מרויח מעט אז או שאין לך מספיק הכשרה, או שאין צורך בהכשרה לעבודה שלך, תלוי מה את עושה. ואם את מקצועית את יכולה להרויח כפול מהמגזר הציבורי. אז ראוי שתדעי להתנסח נכון.
תמי אש | 02.11.10
53.
חוצפה
במגזר הציבורי אמהות מוגדורת במשרת אם ולא נאלצות לעבוד 9 שעות ביום בשכר של 6500 ש"ח לחודש לשלם למישהו שיוציא את הילד מהגן. מה יקרה אם פעם אחת יהיה חרם צרכנים ומאבק צודק אמיתי אחד - מתי ביב יקום ויקבל ביצים להתנגד לחצופים האלו? אני מוכנה לקחת חל"ת תמורת שביתה אחת צודקת ושמר הסתדרות היקר, יילחם לא רק למען האוכלים מצלחתו
נועה | 02.11.10
52.
תגידו, אתם רציניים?!
מי הביא לכם את הנתונים האלה??? "העובדות שמשתכרות לכאורה 5,000 שקל" - זה 5,000 שקל ברוטו כולל כל התוספות. שכר הבסיס, ברוב המיקרים, נמוך משכר המינימום, מה שמאפשר מתן "תוספת עפ"י חוק" כשי שהשכר יגיע למינימום עפ"י חוק. תראו לי עובדת במרכז הארץ, במשרה מלאה, במשכורת של 5,000 ברוטו. בנוסף, אין תגמול על תואר ראשון - אותו שכר לעובדת עם 12 שנות לימוד כמו לעובדת עם תואר ראשון (גם אם הוא רלוונטי למקצוע). תציגו את השכר של החציון ולא הממוצע עם בעלי המשכורות המנופחות. ואז השאלה צריכה להיות אם אישה העובדת במגזר הציבורי שווה פחות מאשה שעובדת במגזר הפרטי.
מיה | 02.11.10
48.
אני עובדת מגזר ציבורי כבר 15 שנה מרויחה 4000 ש"ח - כמה מרויחה הכותבת ?
המשכורת שלי כולל השלמת הכנסה בקושי מגרדת את 4000 השקלים. 300 שקלים עבור כל ילד הם מעט מאד (כרגע יש לי רק אחד בגיל). האם הכותבת מוכנה לחשוף את משכורתה כדי שנוכל לעשותהשוואה אמיתית בין המגזרים. אז די עם כותרות פופוליסטיות
עובדת מגזר ציבורי | 02.11.10
47.
מדינה אוכלת יושביה....
מדינה שאוכלת יושביה - אמהות שרצות מעבודה לילדים רודפות אחרי הזנב של עצמן... אה, סליחה את לא עובדת במגזר הציבור, תמשיכי לרוץ... ולרוץ... ולרוץ... ולא תהני כמו אותה אמא שמראש נהנת מתנאים טובים יותר ממך ועכשיו היא גם תהנה מ- 300 ש''ח או 500 ש''ח יותר ממך רק בגלל הילדים, לא כולל התנאים האחרים, פנסיה וכו... חוצפה. רק חבל שאנו עסוקות מדיי בלרוץ, ושאנו לא יכולות להשבית את המגזר הפרטי. עצוב.
מאיה יצחקי | 02.11.10
46.
הפנסיה של עובדי המדינה גם ככה משפילה מעליבה ומגוחכת......
ניקח עובד מדינה בשיא השכר שלו לדוגמא אקדמאי עם תואר שני ב10 שנות וותק כמוני למשל ,אני משתכר 7700 ש"ח ברוטו וזה השכר המקסימלי ! כלומר עד הפנסיה הוא לא יעלה! (חוץ משביתה פעם ב 6 שנים שמעלה לי את הברוטו באיזה 300 ש"ח אחרי שמשכורתי ריאלית נשחקה ב 1500 ש"ח בזמן הזה) כלומר כשאצא לפנסיה אקבל פנסיה של 4000 ש"ח ,הבנתם את זה?! בשוק הפרטי כלכלן /מהנדס תואר שני מרויח שכר ברוטו כפול מזה עם וותק כמו שלי כ 12 ברוטו ומעלה עד 18 ברוטו אז אני לא דואג לפנסיונרים של המיגזר הפרטי.............
כלכלן ומהנדס תואר 2 עובד מדינה | 02.11.10
39.
כל מילה בסלע!
סופי יקרה! אי אפשר היה לנסח זאת טוב יותר. הבוקר בדרכי לעבודה (מגזר פרטי) כשמעתי את החדשות המקוממות רתחתי מזעם: נכון שלא מדובר כאן באלפי שקלים לחודש אלא לשנה אבל כאם יחידנית "אמיתית" ללא אב ברקע, זו היתה יכולה להיות תוספת שתעזור לי ולרבות נוספות. אולי זה הזמן ללכת בעקבות הסטודנטים ולדרוש מהאוצר את מה שדורשים הסטודנטים: שוויון בין מגזרים/ סקטורים!
סיגל | 02.11.10
38.
ל-1, יש סיבה אחת ויחידה למה אינך נחשבת עובדת מדינה
וקוראים לה ביבי. הוא זה שיצר את המעמדות. "דור א'" בעל קביעות והוא חזק יותר במנגנון הציבורי וגם עשיר יותר, אבל אותו אי אפשר לפטר ולכן, ההסתדרות מתבססת עליו במאבקיה וחייבת לגונן עליו וללקק לו. הדרך היחידה שבה ניתן לשנות את היוצרות היא לחכות בסבלנות לפרישתו של הדור הזה ולהישאר במערכת. אבל מה לעשות שגם מזה לא ייצא לך כלום, כי בסופו של דרב מי שיהיה מתנאי דור א' הם לעד המקורבים לבעלי התפקידים שגם יזכו בקידומים, בקביעות ובתנאים המשופרים. בקיצור, אם את לא מקומבנת דרך מישהו, אין לך שום עתיד במשרדים ממשלתיים. חפשי את עצמך במקום אחר או תדאגי לקשור קשרים מועילים ב"דרכים המקובלות" (ארמוז ולא ארחיב) .
גלית | 02.11.10
36.
אפליה מזעזעת
לאדון עייני, גם אתה חרצת את גורלנו כמו שאר הקולגות שלך הממש לא מכובדים במקום להילחם למען כל האזרחים כשווים בחרת ללכת על הדרך הקלה והבטוחה! אולי היום אתה מצטייר כ"גיבור" במגזר הציבורי אבל דע לך שהאכזבה שלנו "המגזר הפרטי" גדול! חבל שגם אתה נתת יד לאפליות שחוגגות כאן במדינה וצר לי שילדי הם לא "שווים" מאמא שעובדת במגזר הציבורי כמו שהם לא "שווים" לילדי המגזר החרדי ואתם -מדינת ישראל רק שואבים ממלחי הארץ אלה שמפרנסים אתכם ואת המשפחות העשירות את כל הזכויות המגיעות לאנשים הגונים וטובים שמשרתים את מדינתם נאמנה מאחת שכבר התייאשה להיות ישראלית
לי | 02.11.10
35.
ילדיך לא שווים פחות אלא שאת היא שווה פחות.
כוחו של עובד שאינו מאורגן שווה פחות מאשר כוחו של עובד מאורגן. לפיכך השאלה הנשאלת היא מתי ניסית להתארגן ו/או לארגן את חבריך לעבודה על מנת ששכרך ותנאי עבודתך יהיו ראוים ליכולותיך. רק לעובדים מאורגנים יש את יכולת המיקוח ובאמצעותה באים ההשגים .
משה | 02.11.10
34.
סליחה!!!!!! ואיפה אנחנו בכל הסיפור
אם כל הכבוד לאמהות במנזר הממשלתי אבל אם אנחנו האמהות רק נעיז לעשות את מה שלהם מובן מעליו "שביתה איטלקית" אנו נמצא את עצמו מחוסרות עבודה בבית. אנחנו שרצות כל היום שלא יחסר לנו שעות בעבודה שהבוס לא יכעס ולעבוד לפי חוקי מדינה מפגרת ולשם עוד מיסים על היותי עובדת מין המניין בעודי אמא אתם יכולות להרשות לעצמכם לקבל תוספות משום היותכם אמהות ומה אנחנו סוג ב'!!! פשוט בושה שהממשלה הזאת דואגת רק למקורבים לה כדי להשתיק את העובדים שלהם ואנחנו מה איכפת למישהו שכל בוקר "מניח" את הילד מוקדם בגן עד לדקה האחרונה כדי שנוכל להתפרנס בכבוד??? פשוט בושה למדינה ששירתנו בגאווה בגיל 18
שרית | 02.11.10
30.
עין צרה
דבר ראשון, אני עובד במגזר פרטי. באחד מהענפים היותר תחרותיים. כמו כל דבר, יש טוב ויש רע בכל מגזר. מה לעשות שבמגזר הפרטי, את יכולה לקבל משכורות גבוהות יותר, רכב, טלפונים, ביטוחים, טיולים (לפעמים לחו"ל) והרבה פעמים מעמד טוב יותר. הכותבת הנכבדה עברה מ"הארץ", ל"ישראל היום", ל"ידיעות", מן הסתם, שכרה והתנאים הנלווים עלו פלאים (ובצדק). ניוד כזה לא אפשרי לעובדי המגזר הציבורי. אז שהעין שלך לא תהיה צרה. מעבר לזה, אם כל כך טוב במגזר הציבורי, למה את לא שם? מי עוצר אותך?
יניב | 02.11.10
29.
הגיע הזמן שבמקום להתבכיין להתאגד
זוג הורים עובדים + 3 ילדים בממוצע, בתחום ההייטק. עובדים יותר שעות, מבלים פחות זמן עם המשפחה, מוציאים על, צהרונים, משפחתונים, מטפלות, גיל ממוצע להפרשה מהעבודה 50 במקרה הטוב, רוב הסיכויים שהמשכורת שלהם תישחק מאחר ואלטרנטיבת הודו (אף אחד לא סופר העברת ידע כל עוד מחיר המניה עולה) נשים חרדיות יותר זול. אנחנו לא מיוצגים ע"י אף אחד ומפחדים להתאגד. זה הזמן, ישראל תפסיד מבריחת מוחות.
ליאור | 02.11.10
28.
צודקת בהחלט אנחנו עובדי המגזר הפרטי אזרחים מספר ד' אין מי שידאג לנו מתי פעם
מתי פעם אחרונה היתה תוספת יוקר למגזר הפרטי לא זכור לי הכל עולה הכל מתיקר ואנחנו נשחקים אבל מיסים המדינה אף פעם לא שוכחת לקחת תוספות של מס הכנסה , בריאות, ביטוח לאומי , מע"מ ועוד להעלות חשמל מיים ירקות פירות ביגוד והשכר? חס ושלום למה את הדין אני אתן ביום הבחירות מבטיה
אוס | 02.11.10
27.
נכון, אבל...
אכן צודקת בדבריך, אך לא כל עובדות המגזר הציבורי עובדות עד 15:00, יש כאלו העובדות הרבה יותר מאוחר, ולא רואות את ילדיהן אלא רק כשכבר שוכבים לישון... ולא כולן מקבלות תוספת שעות נוספות. להיות שיוויון - בהחלט צריך שיהיה. אבל השוואות השכר שכתבת נראות לי קצת מופרחות, ואם המעסיק שלך לא משלם לך פנסיה- אז תתבעי אותו, הוא מחויב על פי חוק.
 | 02.11.10
24.
פעם ראשונה, ואני יודעתי שזה נשמע דבילי.. שהרגשתי פשוט..פגועה...ופריירית
כאילו לא מספיקים החרדים.. כל מה שכתבת כל כך נכון.. אני עובדת ממש קשה, המון שעות שלא מחושבות לי כלל שעות נוספות.. אני לא קרייריסטית, אלא סתם אישה שעובדת כי היא חייבת, ולא יכולה להרוויח גרוש פחות ממה שמרוויחה, אחרת אהיה במינוסים יותר גדולים. יש לי שני ילדים קטנים ואף אחד לא נאבק בשבילי.. אני רואה את הילדים שלי 4 שעות ביום ביום טוב, ושעה ביום פחות טוב.. בעלי רואה אותם אף פחות..אנו נעזרים בהורים, צהרונים, גן פרטי וכדומה לא התמזל מזלי ולא היו לי מעולם קשרים בשירות הציבורי ואני חיה, כמו רבות אחרות, רק, ואך ורק על מה שהרווחתי בזיעת אפי.
הילה | 02.11.10
22.
עם תואר שני ו 10 שנות וותק משכורתי 7700 שח ברוטו אז תעזבו בשקט את עובדי המדינה
מרבית עובדי המדינה מרויחים משכורות עלובות ומגוחכות שגובלות בשכר מינימום עם השלמה לחוק שכר מינימום . עובדים אקדמאים עם תואר שני מהנדסים וכלכלנים בוגרי אוניברסיטאות - כמוני מרויחים שכר משפיל של 7700 ברוטו ,וזה יוצא נטו זה בערך 5900 ש"ח שאפשר לגדל עם זה דג באקווריום...............
כלכלן ומהנדס תואר שני | 02.11.10
20.
תיתאגדי (אה, יפטרו אותך, פני לביבי)
הפתרון להתאגד במקום העבודה ואז יהיה לך כוח מול ההנהלה לקבל העלה\הטבות. אה נכון שכחתי במגזר הפרטי היום אסור להתאגד (וצריך להגיד תודה לבעלים על משכורות רעב המביישות את העובדים). איך אומרים זבש"ך, העם בחר ביבי העם יוכל את המרק (העשוי מהשת. של ביבי) שהוא נותן להם.
ארץ צרת עין | 02.11.10
18.
נכון מאוד !!! ורק בגלל שאין לנו גם איגוד מקצועי.
זה בהחלט היה נושא השיחה במקום העבודה שלי (מקום פרטי ) היום. כולנו, אמהות לילדים קטנים, כועסות וממורמרות על חוסר השיוויון. רק בגלל שאנחנו לא שיכות לאיגוד מקצועי שילחם על הזכויות שלנו, לא מגיע לילדים שלנו לקבל את הצ'ופר הזה שיכול לארגן להן כמה בגדים/ צעצועים חדשים/ הצגות ובילויים?
מיכל | 02.11.10
13.
צודקת !!!
צודקת בכל מילה שכתבת , אבל הרי המגזר הציבורי תמיד מופלה לטובה מהמגזר הפרטי הן בימי חופשה, מחיר יום הבראה ועוד כהנה וכהנה תוספות שנכללות בשכר אבל האמת הם מרוויחים נמוך כשכר בסיס (שלא נדבר על חופשים מרוכזים ) בכל מקרה הרי זה לדבר לקיר ולמחות סתם כי תמיד המגזר הציבורי הוא מועדף מבחינת המדינה כי הם יושבים על כל החלקים המרכזים במדינה שיכולים לשתק אותה וכך הם מאיימים הכי טוב.
שולי | 02.11.10
12.
לשיטתך, צריך לבנות את המדינה מחדש
אני מבין את כעסייך אבל משוכנע שלא ניתן לבצע את כל הרפורמות באופן מיידי. רבות מהנשים מועסקות ללא ייצוג הולם ואינן מהוות "מוקד כח" שניתן להתייחס אליו ברצינות ולכן חובה לשאוף להגינותם של הנבחרים (חלום רחוק) שיקריבו את משרתם למען צדק חברתי. נכון לעכשיו! צעד קטן לקראת רפורמה משמעותית שאינה נראית באופק.
 | 02.11.10
9.
ומה עם עובדות הקבלן בשרות המדינה
הנושא הזה מתחבר בדיוק לעובדה שעובדי הקבלן בשרות המדינה לא נחשבים לעובדי מדינה שנידון בעקבות דוח השכר. הרי אמהות שעובדות בניקיון משרדי המדינה מרויחות מינימום ואינן זכאיות לתוספת הזאת. בסה"כ אפשר להגיד שזה עוד מסמר בארון של אזרחים פשוטים מהשורה
ארז | 02.11.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת