אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

האם ליגת האלופות משעממת?

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
מה שחסר לכדורגל היום זאת התשוקה
באמת נוצר מצב שבו מספר מועדונים גדולים שולטים. לפי דעתי צעד מסחרי כזה יהרוג לגמרי את הכדורגל! הוא יקח את התשוקה ויעלמו לנו מלא קבוצות ומלא אוהדים! בכדורגל בניגוד לספורט האמריקאי המקצועי (והוא באמת מקצועי) זת לא רק המקצוענות והרצינות זה גם הצבע של החולצה והסמל שיש עלייה! (מה שלצערי גם זה הולך ונעלם). ולכל החכמים שתומכים במהלך בואו נראה לדוגמא תסריט כזה: מכל ארבע הליגות הגדולות יקחו 6 קבוצות (כלומר מהספרדית איטלקית אנגלית וגרמנית) ויקימו להם ליגה משלהן בוא נראה כמה זמן יעבור עד שנוצף בשיעמום הזה. כדורגל זה משחק לכל הקבוצות! רק בכדורגל התשוקה יכולה לנצח את הכסף. לצערי כדי להצליח היום צריך כסף והרבה! לשחקנים אין נאמנות רק הכסף מדבר
 | 04.11.10
12.
השוואה לא טובה
אם היינו רוצים ליצור דבר דומה לספורט האמריקאי אז היו רק כ30 מועדונים בכל היבשת (או לפחות במערב אירופה). עובדתית, למעלה מ50 אחוז מהשחקנים בליגת האלופות ניתנים להחלפה ע"י שחקנים אחרים המשחקים בקבוצות שלא במפעל (אלופת ישראל בקושי יכולה לשלוח שחקן אחד למועמדת לירידה באנגליה). אפשר לוודא שקבוצה כמו הפועל תל אביב (או כל קבוצה ישראלית שמגיעה למוקדומות), ז'לינה, בורסאספור, ואחרות לא תתקרבנה למפעל, ונוסיף את מנצ'סטר סיטי, יובנטוס, אטלתיקו מדריד, ועוד כמה קבוצות חביבות, ובכך נעלה את רמת העניין והכדורגל. זה לא המודל של הטורניר שבעייתי, אלא העובדה שבעוד שבארה"ב אין אלטרנטיבה, וישנם מעט משחקים ולכן הביקוש אדיר, באירופה ישנן קבוצות רבות אשר אוהדייהן לא יהנו יותר מדי לראות את יריבותיהן במפעל הנחשק. באנגליה למשל, ארבע הנציגות אחראיות לפחות משליש הקהל בליגה (צופים במגרשים), והרבה פחות מכלל הצופים. אף אחד לא באמת מצפה שאוהד של קבוצה לונדונית כמו ארסנל, ווסט-האם, צ'לסי, פולהאם ועוד, ירצה לראות את טוטנהאם משחקת מול אינטר או שאוהדי מנצ'סטר סיטי (בערך חצי מתושבי מנצ'סטר) ייצפו במשחקייה של יונייטד. בארה"ב, אין אופציה אחרת. אם אתה אוהב פוטבול אין ליגה מקבצוענית מחוץ לארה"ב או מחוץ לNFL, אין קבוצה נוספת בעיר, ולרבים אין אפילו קבוצה עירונית. מה עושים? צופים בטלביזיה. מעבר לזה, יש מעט מאוד משחקים בNFL, בעוד שבכדורגל ישנה הליגה וגביעים, ולפחות 19 משחקי בית בעונה (בספרד, אנגליה ואיטליה), בפוטבול רק שתי קבוצות יגיעו ל20 משחקים בכל העונה. המשחקים נמשכים כשלוש שעות ויותר, ומעט מאוד קורה על הדשא. התוצאה היא שבכדורגל זמן הפרסומת שבאמת תופס צופים (זמן המחצית) הינו רק כרבע שעה, ובפוטבול יש למעלה משעה של זמן פרסום. בנוסף, בפוטבול המשחקים משוחקים אחד אחרי השני ולא בו זמנית, מה שבאירופה לא ניתן לעשות מהסיבה הפשוטה שזה לא ספורטיבי וכמות המשחקים לא מאפשרת את זה. עובדתית, אם תחשבו כמה אנשים צופים בפוטבול מדי שבוע, וכמה אנשים צופים בכדורגל (רק בגמרניה אנגליה ספרד איטליה וצרפת שביחד יש להן אולוסיה קטנה מארה"ב) כל סופ"ש, תגלו שיותר אנשים צופים בכדורגל, ושההכנסות של הליגות האלו ביחד (בלי לקחת בחשבון את ליגת האולופות, גביע אירופה והגביעים השונים), דומות לNFL. בבדיקה זריזה, 20 המועדונים העשירים של אירופה (האחראים על חלק גדול אך רקחוק מכל ההכנסות) נהנים מהכנסות של כ4 מיליארד אירו בשנה. תוסיפו את שאר הקבוצות בליגות במערב אירופה, ואת הכסף שלוקחות התאחדויות המקומיות ומנהלות הליגה, תקבלו מודל עסקי מצליח לפחות כמו זה של הNFL, בעל צמיחה גדולה משל הNFL (תודות לשוק האסייתי).
מושון | 04.11.10
11.
אכן כך אני חיי כאן בארה"ב ואין מה להשוות בין לבין..
אני אוהב את הספורט האמריקאי ואת הכדור רגל האירופאי. אם אני משווה בין הפוטבול לכודר רגל באירופה... באירופה הכל צפוי במיוחד בליגה הספרדית שם יש שתי אופציות לזחיה באליפות ברצלונה או מדריד משעמם לעקוב אחרי ליגה מהסוג הזה. אבל באנגליה המצב הרבה יותר טוב דומה לפוטבול NFL יש שם 3 קבוצות שרצות בוודאות לאליפות והן צ'לסי יונייטד וארסנל ועוד 3 קבוצות שתמיד נושמות להם בעורף שהם ליברפול טוטנהם והסיטי... ליגת האלופות אכן שלב הבתים לא מעניין אבל עם זאת יש מפגשים מעניינים כמו אינטר-טוטנהם או מדריד-מילאן ככה או ככה.. אין על הפוטבול אולי מכוון שאני חיי כאן בארה"ב ונושם את זה ביום יום..
דימה פורמן | 03.11.10
10.
זה לא מדויק
מה שאתה אומר למרות שאתה צודק תראה מודל של 8 בתים שבנוים מ4 שכל שנה נשארות 3 ורביעית יורדת ובא במקומה קבוצה חדשה זה נכון אבל אתה צריך להבין שככה יהיו כל הזמן אותם קבוצות מה שפיפ"א לא רוצה דבר שני אתה אומר איך זה שהפועל מגיעה ואתה צודק אבל למה לא ?? תראה איזה יריבות אוקטבה זלצבורג הפועל טובה מהם זה לא שתגיד הפועל הדיחה קבוצה אנגלית או ספרדית היא הדיחה קבוצה מקזחסטן ומאוסטריה שהליגה שלנו טובות משל שניהם וליגת העל הישראלית במקום 17 שמתחתיה אוסטריה ומעלינו שווייץ תבין שאם הקבוצות הישראליות קצת יצליחו והשווייצריות יכשלו ויעלה הדירוג של הליגה שלנו משהו שקורה מדי שנה אנחנו עלולים לשלוח שנה הבאה או מתי שזה יהיה 2 נציגות למוקדמות כי נהיה מ16 הליגות הטובות ביבשת ששולחות 2 בעניין של הכסף מזכויות שידור אתה צריך להבין ששמה הסכומים יותר גבוהים והתחרות בטלוויזיה יותר גדולה במיוחד שמדובר במדינה אחת ארצות הברית בשונה מפה שיש לך לפחות 20 מדינות כל שנה והכסף שם הרבה יותר יקר ולכן הם מרווחים יותר זה לא אומר שזה יותר נכון או יותר מעניין ועובדה שבליגת האלופות צופים יותר זה העובדה !
דניאל | 03.11.10
9.
תגובה ל6
טוב בתור טמבל כנראה שאני באמת לא מבין מה זה דראפט. הליגות האמריקאיות ברובן מעניינות אך ורק את את האמריקאים. כמו שאמרתי וזה די מוכח בכדורגל לא כל דבר זה רק רווח והפסד. לא צריך פרסומות או שהסטונס יבואו במחצית לשיר או כל מעודדות וכל מיני שטויות שאין קשר בינם לבין הספורט. הזהות בכדורגל (דבר זר לאמריקאים) באירופה וגם בעולם כולו יש זהות לקבוצה למדים ללאום לשייכות רחבה הרבה יותר. בארה"ב אומרים לברון בא לעיר או קובי מגיע ולא הקבוצה באה או מי באמת תנצח שם הפרסום והדאווין עובדים שעות נוספות. לא פלא שה"כוכבים" לא ממש טורחים להגיע למשחקי נבחרת וזה ממש לא מעניין אותם. רק תחשוב על כל שחקן כדורגל בעולם עשיר ככל שיהיה (והם עשירים לא פחות ממקביליהם האמריקאים) יוותר על משחק נבחרתו אפילו אם רק ידידות. סתם אנקדוטה קטנה להבין את ההבדלים: לברון פעם נשאל למי תהיה הלויאליות שלו שייכת לנייקי או לקליבלנד הוא היסס וענה נייקי....היום אנחנו יודעים כמה זה נכון
רועי  | 03.11.10
6.
לצערך אתה משווה תפוח זהב ללימון חמוץ
הפוטבול האמריקאי הינו משחק שמותאם לצופה...המון פרסומות, הפסקות, שופט הטלביזיה, וכן שיטת הדראפט (שדווקא הטמבל מתגובה 3 לא מבין) הליגה הינה שיוויונית יותר וכל שנה צפויה לזכות קבוצה אחרת.....מה שמוסיף עניין רב באירופה יש את הכסף הגדול ומספר מועדוני צמרת שכל שנה מצליחים וזה ממש לא מעניין צריך שכל שנה תזכה קבוצה שונה בשביל ליצור עניין....צריך שהקבוצות יהיו יותר מעניינות....קח למשל את הזכייה של אינטר בתואר...היא עשתה זאת עם המון משחק שלילי ומשעמם...בפוטבול אם אתה לא תוקף מייד הכדור עובר לקבוצה היריבה .....מה שאומר שאין בונקר .....ואם תבדוק אני לא חושב שאי פעם היתה תוצאת 0:0
bb | 03.11.10
3.
כתבה חובבנית
מדברים על זה כבר כמה שנים אבל מכתבות "קצת" יותר ענייניות מסתבר שהדבר לא פשוט כל כך. קודם כל אל תשכח שבאירופה אין את הקפיטליסטיות החזירה של האמריקאים והם לא כל דבר בוחנים מבחינת הפסד-רווח. אל תשכח כותב יקר אירופה זה מספר מדינות ולכן המיסוי ויוקר המחייה משתנה ממדינה למדינה ובארה"ב זוהי מדינה אחת ויותר קל להכיל חוקים על הכלל. ובוא לא נשכח את הדבר החשוב ביותר ערך הספורטיביות (דבר שלא קיים בארה"ב) בשביל שקבוצה תהיה רווחית היא חייבת להיות כל שנה בליגת אלופות ואף להצליח אבל!!! באירופה יש חשיבות למיקום יש חשיבות לקבוצות קטנות שגם להם יש ערך יש חשיבות להצלחה ולכישלון וזה מה שיפה בספורט ובוודאי בכדורגל שם הכל יכול לקרות ולכן הוא הספורט הכי פופולרי בעולם....(בארה"ב מעבירים קבוצות מעיר לעיר תראה את הNBA כמה העונה הסדירה משעממת ושאר ירקות לעומת אירופה ליון למשל או אפילו צ'לסי ומנצ'סטר סיטי שבשיטה המעוותת מלמעלה לעולם לא היו יכולות להתקדם.)
רועי | 03.11.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת