אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

האינטרסים הפוליטיים שקברו את הפריפריה

24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
לפתוח הפריפריה צריך פתרון כולל
ולכך בדיוק התכוונתי. אם רוצים לפתח הפריפריה , המצב כפי שעולה בכתבה המצויינת , לא ייאפשר זאת. יש לשפר את התחבורה ( למרות שאני חושב , שהכבישים בארץ קפצו מדרגה גבוהה ...וקיבלו שדרוג בשנים האחרונות - אך לא די כמו 431 ,6 וכיוצ"ב ) , ובמקביל לתת פתרונות תעסוקה בפריפריה , על מנת לחסוך מהתושבים להגיע למרכזי העסקים והכלכלה והתעסוקה בערים הגדולות. ללא פתרונות מקיפים אלו , לא יעזרו שום פתרונות זמניים אחרים צחי קווטינסקי www.realeasy.co.il מרצה בחומי השקעות הנדל"ן ומלווה משקיעים
צחי קווטינסקי | 04.11.10
18.
סדו עצמו אשם ומקבלי השוחד למיניהם
אנשים במשרד התחבורה שעשו מליונים מהרפורמה בשנת 2005. אם סדן היה מקדים ומוסר ההמלצות לפני 2005 כי אז היינו יכולים להוכיח את מה שתמיד ידענו שמשרד התחבורה מושחת מהיסוד. מי שהיה מנכל המשרד לפני הרפורמה כבר הכין מראש ויישם את תוכנית ההשתלטות על ענף המוניות. כיום בבעלותו מאות רשיונות הסעה למוניות שרות מתוך 1500 קיימים. למשל קווי הגליל בצפון ובל נשכח שכל יום יש תקנה חדשה שמישהו מרויח הון ממנה. ראה אפודים ופסים זוהרים ומליון שקל שקיבל המעצב הגרפי הזכיין "שעיצב" את הצבעים החדשים למוניות השרות ועוד ועוד.....
אריה | 03.11.10
15.
אם אתם מעוניינים להגיע לתובנות...
תקראו את המחקר שעשה פרופ' אלי אברהם שנקרא: "מרכז ופריפריה". התופעה ידועה ומצוייה בתחומים נוספים. המחקר שלו הוא איכותני ומבוצע בצורה מושלמת. ממנו תשיגו הרבה יותר מידע מהימן ומי יודע אולי נצליח לפתור משהו. חכם אחד אמר שידיעה היא חצי מהפיתרון.
יש על זה כבר מחקר רציני | 03.11.10
10.
יתרה מכך יש תנועה לרכבת תחתית בתל-אביב
1.השיח בישראל הוא יותר מדי תל-אביב ופחות מדי ישראל, במקום לגרום פיזור מרכזים כלכליים, קמים תנועות אשר דורשות רכבת תחתית בתל-אביב. 2. חוסר פיקוח של משרד התחבורה על החברות הזוכות במכרזי אוטובוסים, התוצאה: חברות בניגוד להסכמים, מכניסות לשימוש אוטובוסים מיושנים בני יותר מ-10 שנים, ממש גרב אקספרס. 3. תכנון לקוי של רכבות, אני כתושב אשדוד נאלץ להגיע לרכבת אשר נמצאת מחוץ לעיר, באוטובוס שנוסע -2015 דקות, ברגל לא ניתן להגיע בגלל הסדרי תנועה חדשים. אחרי זה צריך לסבול נסיע ברכבת מלאה לתל-אביב כשיש מפגש רכבות וזה עוד 15 דקות עמידה, אחרי זה יש עצירה בכל ישוב בדרך.
מישקפופר | 03.11.10
9.
פיזור העסקים יוביל אוטומטית לפיזור אוכלוסיה ולא להיפך
הסיבה שבגללה אנשים עוברים לגוש דן קשורה למירכוז כל העסקים באיזור זה. בהתחלה זה היה מאוד טוב לתושבים אבל עכשיו זה פשוט סיוט. כמו כל תהליך, גם המעבר למרכז צבר תאוצה בשנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 ונוצרו מכך שתי בעיות: המרכז הפך לעקב האכילס של המדינה (דמיינו מתקפת טילים על המרכז), שאר חלקי הארץ הוזנחו ונתפסו על ידי חרדים וערבים (טבריה, צפת). השיטה היחידה לטפל בבעיה היא באמצעות סיוע לעסקים המבקשים להעתיק את מרכזם לצפון או לדרום. חיפה או באר שבע. ככה יווצרו מטרופולינים אלטרנטיביים והאוכלוסיה תתפזר בהתאם. תל אביב חייבת לוותר על חלקי ממוקדי התעסוקה כדי לאפשר לתושבי גוש דן לחיות ולנשום.
מדיניות טיפשית | 03.11.10
6.
כתבה מצויינת -
מצד אחד נהינתי לקרוא את תיאור המצב החמור ללא כחל וסרק, מצד שני נכנסתי לדיכאון משום שכל כך ברור לי שהמצב לא ישתנה גם עוד 60 שנה נוספות. לנכדים שלנו יהיו, בנוסף לכל הבעיות הכלכליות , בטחוניות והדמוגרפיות את אותו מצב תחבורתי אלא שאז יקח לבגיע מכפר סבא לתל-אביב יומיים, ולא ברגל. פתרון פשוט יחסית לחלק מהבעייה הוא להגביר את השימוש ברכב דו-גלגלי (כמו בעיקר במזרח אסיה) - מה עושים בארץ הקוד? מעלים את המיסים והביטוח על דו-גלגליים כך כך שלא כדאי להשתמש בדו גלגלי (שלא לדבר על החיסכון בדלק ובזיהום אויר). ככה זה שכל דבר במדינה מונע משיקולים פוליטיים כמו כפר עלוב במזרח צצניה.
דני | 03.11.10
5.
והפראיירים לא מתחלפים והאוצר חוגג על הדלק ומיסים !
פראיירים לא הבנתם ? שחסר כסף מעלים מיסים והכי קל זה על דלק רכב וכו' ואם אף אחד לא צועק אז למי איכפת ? ככמה מאזנים תקציב בממשלה ! העלו בשנים האחרונות מס על דלק אף אחד לא צייץ ! אז למה שיבנו תחבורה ציבורית ? רכבות תחתיות ? קלות ? חה חה למי איכפת אם כולם שותקים. אז תמשיכו להתלונן ולשבת בפקקים כ"כ הרבה כי אלטרנטיבה אין לכם !
מוטי עלק נער האוצר | 03.11.10
2.
מחדלי התחבורה הציבורית
המחדל העיקרי והבסיסי-אי ההערכות הנכונה והמתאימה לממדי הגודל והאיזור ותנאיו. אנו חיים באיזור מוטה תחבורה פרטית המתחיבת מכמה טעמים: העדר יכולת הפעלה מלאה בשבתות וחגים. המצב של הבטחון והבטיחות המחייבים הורים להסעת ילדיהם למוסדות חינוך ספורט ואחרים. העדר תחברה ציבורית משולבת המאפשרת הגעה מבית ליעד וחזרה במהירות באמינות ורמת שירות סבירה. מה שיוצר המשך ביקושים לרכב הפרטי-בתמיכת האוצר -לו משתמשי הרכב הפרטי משמשים מאגר מיסוי אדיר שאיננו יכו ומוכן לוותר עליו. ההתיחסות לנושא בהתאמה למדינות זרות שם קנה המידה שונה בתכלית מוביל לשגיאות היסטוריות בקבלת החלטות והוצאת משאבים אדירים-למקום הלא מתאים וראוי. כך למשל,הפעלת רכבת לבית שאן או קירית שמונה או דימונה לא תביא שום תועלת ממשית לתושביהם ולביקוש מוגבר לאיזורים אלה. הסטת חלק מהשקעות סרק אלה בפיתוח הישובים-בדיור משופר,בחינוך משופר,בתעסוקה איזורית ומובטחת,בתרבות ספורט ופיתוח סביבתי וקישוריות למערך המטרופוליני הסמוך הם היכולים לתת המעמד והעדיפות לאיזורים אלה-ולא רכבת אחת לשעתיים לקו צירי שלא נותן שרות וקדום לאינטרס המקומי. מי שחולם לתהליך שתושבי הגליל והנגב יגורו במסכנות המקומית וישרתו תושבי המרכז או יסעו שעה וחצי לכל כיוון לפחות ביום איננו מבין שלא אלה התהליכים שיתקימו ומשדר סיסמאות נבובות לכולנו.
avi | 03.11.10
1.
בחיפה חברת יפה נוף קוברת את העיר בכבישים ומחלפים, מאות מליונים מבוזבזים במקום תחבורה ציבורית!
במקום לייעל את התחבורה הציבורית בעיר, במקום להוסיף קוים הם קוצצו ב-2008, במקום כסף לחינוך רווחה ועידוד תעסוקה מאות מליונים הולכים למיזמי כבישים מיותרים כדי "לפתור פקקים" שהיו נפתרים אם היו מתגברים את האוטובוסים בעיר. המאמר הזה צודק כל כך!
מסכים לכל מילה | 03.11.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת