אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

משפחת בנדרקר: "באנו עם 250 אלף שקל והבנקים צחקו לנו בפנים"

172 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

168.
הבעיה היא שנותנים למשקיעים לקנות פה דירות ולנפח את המחירים!
צריך להוציא חוק שאזרח זר לא יכול לקנות פה דירה. ולהעלות מיסים על דירות להשקעה. לא יכול להיות שכשיש משבר כלכלי כולם מנזלים נכסים וקונים פה דירה על חשבון הזוגות הצעירים. האבסורד הוא שנוצר מצב שלמדינה פשוט לא אכפת מהזוגות הצעירים. פשוט בושה.
דוד | 14.11.10
167.
המחירים לא יירדו
חבר'ה.. המחירים לא יירדו. ישראל מדינה קטנה עם שטח קטן.. עוד מעט נגמרת האדמה בישראל. המחירים רק יעלו פשוט כי לאט לאט נגמר המקום לבנות. עניין של ביקוש והיצע. לצערי הייתי חייב לרדת לחו"ל כדי לקנות בית.. פתחתי עסק.. גיליתי שפה (בברזיל) הרבה יותר קל להרוויח כסף (!!!). ברזיל מדינה גדולה, עם הרבה שטח, התחרות פה הרבה יותר קטנה (גם בגלל שהאנשים פה פחות חכמים) ולאחר שנה הצלחתי לקנות לי שטח אדמה של כמעט 2000 מ"ר ב-34 אלף ש"ח בשכונה שנחשבת לשכונת יוקרה (שכונה סגורה) בעיר טרופית של אחד החופים הכי יפים בעולם. אחרי שיהיה לי מספיק כסף שאני ארוויח פה, אני אקנה דירה בארץ, ללא משכנתא הורגת מהבנק ואולי אחזור לארץ. אולי לא.. אולי אקנה דירה בת"א, ואשכיר אותה בעשרות אלפי ש"ח ואגור במדינה שיודעת להעריך את אזרחיה.
ר.ב | 15.11.10
166.
אני גרה ליד מצליח ברמלה
אין לכם מושג איזה כיף לגור ברמלה...שזה "שנייה וחצי" ממושב במצליח (יש שכונה חדשה שמתפתחת שם), האוכלוסיה נפלאה! מערכת החינוך גבוהה ומתפקדת פי 2 מראשון ומכל איזור אחר בארץ! יש לי כמה מכרים שעברו לחיות בקראוון במצליח ולא תאמינו הם אפילו נהנים! תמיד אפשר לרכוש דירה חדשה בשכונה החדשה במצליח יש שם המון פרוייקטים חדשים וצעירים, וזוגות צעירים, וגנים מצויינים לילד שלכם.. אני מאחלת לכם הרבה הצלחה בדרככם החדשה, אמנם קשה להיות רחוק מההורים אבל כביש של 7 דק' בדיוק חוצה בינכם להוריכם..431 משנה מקום משנה מזל..אני את רמלה לא עוזבת!!!!
דקלה | 14.11.10
164.
לכל החוכמולוגים
דירות במחירי ריצפה, במרכז - כפי שהצגתם בתגובות: משמעותן - הילד גדל בסביבה זקנה, רמת ילדים והשכלה מסביב - נמוכה. מתפתח עבריין קטן (חינוך מהבית?? איפה? אני צריך לעבוד בשביל לפרנס את הבית הזה!) צאו מהסרט של הבכיינות. אין זו משאלה גדולה - דירת 3 חדרים חדשה לזוג צעיר. לא צריך מחסן צמוד, ואפילו לא חניה מקורה. מספיק חניה אחת, גן ילדים וביה"ס. והעיקר שיהיה ממ"ד. לפחות זה, נכון - לא יגן כמו עליכם במרתף האטומי שלכם. לא חושב שמשהו אחר מגיע לצעירים שהם עתיד המדינה ומהווים את כח העבודה החשוב ביותר כיום. הבעיה במדינה היא שאדם לאדם זאב, והכסף מעוור את כולם. אז אחד לא יתבייש לגבות סכום אסטרונומי מזוג צעיר על שכירות (לא נורא, שיטחנו). המדינה לא תומכת בכלום - שיסתדרו. לא אמרו אז זה לאברכים. ואתם - לא מפרגנים. למה? כי שכחתם מאיפה באתם.
בוריס | 12.11.10
163.
למורן, איתן ולכל הזוגות הצעירים
המחירים בארץ פשוט זינקו בשנה האחרונה פשוט מטורף... צריך פשוט להפגין עד שיבינו שלא קוטפים את הכסף על העצים מאחלת לכם הצלחה ושהלוואי אתם וכל הזוגות הצעירים כן תוכלו לחיות במקום ובבית שתרצו בו אולי אתם עובדים בחברות מכובדות...(פניקס)... אם משכורת טובה... יהיה לי קצת קשה להאמין כי אז באמת יכלתם לבוא עם הרבה יותר כסף לבנקים בכל מקרה שיהיה בהצלחה ואל תתייאשו
סתוונית (פניקס) | 12.11.10
161.
בואו אלנו
נכון, זוג צעיר. אתם לא עשירים. מה לעשות? לא כל אחד נולד עם כפית של כסף. הדירות יקרות יותר בירושלים, ובדניה בחיפה ובסביון.... אבל: גם אנחנו זוג צעיר. יש לנו 2 ילדים, ומשכורת ממוצעת. גרנו בכרמל בחיפה בשכירות, וקנינו דירה חמודה בקרית ים. אנו מטיילים לחוף הים עם הילדים בסה"כ 2 דקות. כל השירותים הדרושים נמצאים בקרבת מקום. לא היה לנו כסף להתחלה. ואנו משלמים משכנתא. זה לא בשמיים: ערך הדירה (3 חדרים וחצי+מרפסת סגורה שמשקיפה לים) 72.000 דולר.
שרון | 11.11.10
159.
יש המון דירות ב 300 אלף שקל
לתשומת לב הזוגות הצעירים דלי האמצעים - יש המון דירות זולות בישראל, רק שהן באזורים פחות מבוקשים ודירות קטנות וינשות, זה הכל. דירה קטנה וישנה ב 300 אלף שקל אפשר למצוא בחיפה, קריתי אתא, לוד, רמלה, חדרה, ב"ש, טבריה ועוד. בתקציב כפול כבר מוצאים דירות יפות באותן ערים או מתחילים עם הדירות החלשות בשכונות הדרומיות של ת"א אפילו!
ישראלי | 11.11.10
153.
לכל המציעים לעזוב את הארץ
אני ישראלית החיה בלונדון 4 שנים ותרשו לי להפתיע אתכם שגם כאן זוגות צעירים לא יכולים לרכוש דירה כי המחירים הרקיעו שחקים (למרות המיתון) והבנקים לא נותנים משכנתא. זו בעייה שקיימת לא רק בארץ וגם כאן לא פשוט להשתכר טוב אם אין לך מקצוע מכובד כמו עורך דין, כלכלן או רופא
ורד | 10.11.10
151.
פשוט מדינה של אנשים קטנים וטיפשים
אינסוף התגובות על כך שהזוגות מתבכיינים רק מאשר את העובדה שרוב הציבור הם אנשים קטנים וטיפשים. אף זוג נשוי במשכורות מעל הממוצע לא אמור להתפשר לרמת חיים עלובה שהמדינה מאפשרת לעומת עשרות מדינות אחרות בעולם שבאותם תנאים היום חיים ברמת חיים כפולה.
אנשים קטנים | 10.11.10
150.
המחירים בסביון בלתי נסבלים, לעולם לא נגיע לבית כך !
המצב הזה בלתי נסבל. זוגות צעירים וגם זוגות ותיקים שמשתכרים מעולה לא מצליחים לקנות בית בסביון. זו שערורייה. אחרי כ"כ הרבה שנות עבודה מגיע לנו בית עם בריכה ובכלל בית נורמאלי כמו שיש בסביון. גם בית במגדלים אנחנו לא מסוגלים לקנות. מתארגנת הפגנת ענק של צעירים למען דיור הוגן ובר השגה במגדלים או בסביון או ברעננה או בלב תל אביב אנחנו גמישים באזורים ובמיקום. לא מוכנים לגור בפריפריה - זה רחוק מדי !!! עשינו צבא ומגיע לנו יותר מלגור בחדרה או בב"ש או בקריות או עפולה או מגדל העמק. שביבי ואטיאס יגורו שם אם המדינה לא תסייע לנו נרד מהארץ- ראו הוזהרתם !!!!
חיפאי חרד | 10.11.10
148.
זו לא בכיינות - כולי אמפתיה
זה עצוב לדעת שזוג שעובד במשרות טובות ושכר הגון יחסית ואין לו הורים עשירים כבר לא מסוגל לרכוש דירה במעגל השלישי -רביעי של תל אביב !!! אנשים שקונים דירה היום צריכים להתחייב לאלפי שקלים החזר למשך 20 שנה ויותר . ואל תשלחו אותם לכל מיני חורים חדשים שעכשיו הם יחסית זולים כי אחרי שהמאה הראשונים ירכשו שם דירה גם ה"חור" החדש יהיה יקר!!!
תל אביבי - בעל דירה | 10.11.10
147.
שיעשו סנקציות כלכליות על מחזיקי דירות שניות
זה לא הגיוני שאנשים עם משפחות וילדים יגורו בשכירויות ויטרטרו את הילדים כל פעם. המדינה צריכה לקחת יותר מיסים והיטלים על מי שמחזיק דירות שלא לשימוש משפחתי אלה לשימוש מסחרי. אסור לתת יד לכך שהמדינה תהפוך להיות אזור מסחרה בנדלן כשלאזרחים אין אמצעים פה לרכוש דירות להשרדות שלהם... אחמדינג'ד הוא לא האיום פה... יש מצב שהוא יותר נחמד בעניין הזה לאזרחים שלו ואולי כדאי למדינה ללמוד ממנו איך להתנהג לאזרחיה בעניין הזכות לקורת גג. כל מי שבעד הדמוקרטיה צריך להבין שחייבים לדאוג לזכות לקורת גג ולדאוג שיהיה חוק וסנקציות חריפות שיגבילו משמעותית את המסחרה גם במחיר עליית מחירי השכירות כדי ששוכרים שיש להם יותר מנכס אחד ומצאו בנדלן למגורים שיטה לעשיית רווחים לא ימצאו את עצמם במצב של ניגוד אינטרסים של הכלכלה שלהם מול הפגיעה בחברה וזכויות שאמורות להיות בכל מדינה דמוקרטית.
כ"ל | 10.11.10
145.
רק פראיירים משרתים בצבא של היום, אני יצאתי על נפשי בגיל 24 סיימתי את התואר
מהטכניון, עשיתי 500 אלף שקל בהייטק ועכשיו אני בדרך לקנדה כי רק פראיירים קונים דירות בארץ במחיר כזה ותורמים חצי מהמשכורת לדוסים ובבונים מביטוח לאומי די לארץ נצלנית שלא רואה לטווח ערוך ומזלזלת בחבריי צעירים טוב הייתי חכם מספיק להבין את זה עוד בגיל 18
סשה | 10.11.10
143.
סבלנות...
נכון..אין לכם עכשיו לקנות דירה אז תתאזרו בסבלנות, תגורו בשכירות ותכסחו עד שיהיה לכם, אם תעשו חשבון טוב תראו שגם לו קיבלתם משכנתא היום הייתם משלמים ריביות מטורפות, חעיתים לגור בשכירות לאורך זמן משתלם יותר. כשיהיה לכם ההון המתאים תקנו בית ותשלמו פחות ריביות.כתבתם שאתם משתכרים היטב, יפה מאוד אז תחסכו.
גלית | 10.11.10
142.
"אנחנו בינתיים בהמתנה שהמחירים יירדו" באיזה עולם אתם חיים? המחירים לא יירדו
קנו משרד של 3 חדרים ותשכירו אותו כל חדר למישהו אחר ותראו הכנסה של קרוב ל 8000 ש"ח לחודש. אנשים לא חושבים כלכלי ורק ממשיכים לחלום. אם אין לכם הון עצמי נורמאלי תחפשו דרכים לעשות איתו משהו שכן יאפשר לכם להתקדם.
קובי | 10.11.10
134.
אין בועת נדלן, בכל העולם המחירים ירדו בעשרות אחוזים אבל אנחנו העם הנבחר
אצלנו לא יורד רק עולה. לא משנה שבקושי משלמים משכנתא עכשיו נמוך שווה להשקיע בדירות המחיר לא ירד אלא רק יעלה, מקסימום יעצר לא יותר כולם קונים פה גם צרפתים ומשקיעים מחו"ל אבל מה יקרה כשהריבית תחזור לרמה נורמלית של כ4 אחוז? ואותם אנשים שבקושי קנו את הדירה לא יוכלו לעמוד בהחזרי המשכנתא? ושהמשקיעים יגלו שהבורסה חזרה להניב תשואות של כ%10 לשנה ושכל המשקיעים מחו"ל ירגישו הרבה יותר טוב להשקיע בבית מאשר במדינה עם איומי מלחמות, פיגועים או אינטיפדות כל כמה שנים? אז או אז מה יקרה למחירי הנדל"ן? ממליץ על תגובה של 32 מדינת עולם שלישית היא מדינה שאנשים עובדים ועדיין עניים ולא מסוגלים לחיות ברמה נורמלית (בית במרכז עם חברים, הורים ועבודה לא במקום "נידח" בצפון או בדרום ויסלחו לי כל מי שגר שם) והדבר הכי חשוב הוא: מדינת עולם שלישית אף פעם לא מסתכלת על מדינות אחרות ולומדת מהן. אז אצלנו הבועה תתפוצץ עוד כ5-10 שנים לדעתי הלא מקצועית בעלעיל ואז אנחנו נראה אם היתה בועה או לא היתה בועה. או כמו שקבלן אחד אמר: מחירי הנדל"ן לא ירדו אף פעם ולא ירדו, מקסימום המחירים יעצרו. אז אנחנו נראה אם המחירים "יעצרו"
שחר2 | 10.11.10
133.
איזה בכיינות
כולם בוכים ובוכים ובוכים. רק דיכאון. אולי תביאו סיפורים על זוגות שכן קנו וכן שיפצו וכן מרוצים? אני מבטיח שיש כאלו. רכשתי דירה במודיעין לפני 8 שנים כי לא היה לי כסף ודירה היתה זולה משמעותית מכל מקום אחר כמו ראשון, רחובות, ת"א, רמת גן וכו'. אפילו סופר מרקט לא היה שם אבל, הדירה היתה זולה. נכון שהיום המחירים עלו וכו' אבל בזמנו, זה לא היה ממש מקום שצעירים נוהרים אליו. אז די עם הבכיינים והמסכנים, נמאס למשוע כמה לא טוב וכמה יקר. ניתן למצוא דירות זולות ברמלה,לוד,אשקלון, באר שבע, ערד, דימונה, ירוחם, חדרה, עפולה, אשדוד, גדרה, יבנה. אמנם הן לא תהיינה חדשות ולא 180 מטר מרובע ולא ולא ולא אבל זו כן תהיה דירה ויהיו לה 3 או 4 חדרים והיא תהיה שלכם ושל הבנק. אז קדימה להרים את הישבן ולהתקדם מהבכיינות האינסופית למעשים. כולנו שירתנו בצבא, כולנו או חלקנו (גם אני) עושים מילואים, למדתי באוניברסיטה ועוד ועוד אבל בחיים לא בכיתי שאני לא יכול לקנות דירה. חיפשתי דירה במקום הכי נחמד שאני יכול להרשות לעצמי ועם משכנתא צנועה שאני יכול לעמוד בהחזרים שלה גם אם יפטרו אותי.......
אבגד | 10.11.10
132.
לא לשכוח שזוגות אם ילד רוצים לגור במרחק סביר מהורים
לא לשכוח שזוגות אם ילד רוצים לגור במרחק סביר מהורים כולם פה מדברים על מעבר לדרום לערד ויבנה ועוד מקומות שהמרחק משפחה מאוד גדול מי יעזור להם אם הילידים ??? למה זוג צעיר צריך להתרחק כל כך רחוק מהמרכז בגלל מגורים רובנו עובדים באיזור המרכז המשפחות שלנו במרכז החברים במיוחד אם אין תחבורה כמו באירופה תחשבו על זה
גל גיפס | 10.11.10
131.
לקח לחיים.........למי שעוד צעיר
אוסף של בכיינים אני עובד 20 שנה 2 משרות מ 08:00 עד 23:00.כשכולכם חגגגתם בבתי קפה ביליתם במסיבות הסתובבתם בעולם אני עשיתי תארים באוניברסיטה מילואים חודש בשנה כקצין ומפקד ועבדתי תמיד ב 2-3 עבודות.ככה 20 שנה!!!!!!!!האמת גם היום ממשיך אותו דבר הפעם לא כי אין ברירה.כי התרגלתי לכך ואני גאה ביכולתי להיות חרוץ ולהתפתח כול הזמן בשביל עצמי.התוצאה למאמץ:2 דירות בבעלות בלי משכנתא+חסכונות פנסיוניים לזקנה סבירה.אז מייללים יקרים במקום לחפש מוצץ ולהפיל תיקים על היקום תחשבו אסטרטגית על המשימות הגדולות של החיים השכלה/תעסוקה/דיור ועוד עוד כשאתם צעירים ותתמידו בהשגתם בחריקת שיניים כי אין ארוחות חינם והמדינה הפקירה אזרחיה עוד ב 1973.המדינה תמשיך להפקיר גם בעתיד.תדאגו רק לעצמכם.תפנימו את זה כי תובנה זו לא נפלה לכם לפני הרבה שנים והיום אתם משלמים את המחיר שעוד לא נגמר.תשאלו את אחמינגד ותבינו איזה חשבונית עוד תשלמו....
הרואה למרחקים  | 10.11.10
129.
דיור לחרדים
אולי מישהוא יכול להסביר: בירושלים נבנים בעבר ובהווה בנינים גבוהים מאות דירות לאורך רחוב בראילן, מול תחנה מרכזית וגבעת שאול. השאלות הם : למה רק חרדים קונים את הדירות הללו ? מהיכן מגיע אליהם הכסף? מי נותן להם את האדמה? מה עם שאר הזוגות למנ מעדיפים את האוכלסיה הזאת שלא תורמת כלום? מי שיודע את בתשובות מוזמן ללענות גם ראש העיר.....
חילוני | 10.11.10
127.
תגובה לכתבה שזוג צעיר אינויוכל לרכוש דירה ב-900,000 ש"ח עם הצגת הון אישי נמוך
בעיר חולון ברחובות מכובדים כמו זלמן ארן ושכונות טובות אחרות ניתן להשיג דירות 3 חדרים בגודל של 95 מ"ר נטו ואף לעיתם ניתן להשיג גם גודל של 120 מ"ר נטו (דירות הכוללות מרפסות) במבנה של 35 - 37 שנה אבל גם מבנה שמור ולא יותר מ- 950,000 ש"ח כאשר הדירות שמורות היטב וחלקן אף משופצות. דירות ברח' שמואל הנגיד 3 חדרים בגודל של כ-70 מ"ר אפשר להשיג ב-850,000 ש"ח . שכירות בעבור קראוון במחיר של 2,300 ש"ח לחודש זה מחיר מאוד יקר . תפנו למתווך כמו גורן בחולון או דרך אתר יד 2
ד.א | 10.11.10
126.
מצחיק שמציעים לאנשים לעבור למקומות מוזרים
שאין שם עבודה ורמת החינוך נמוכה. במציאות התעסוקתית של היום אתם מציעים לזוג שבבסיסו חי במרכז להתנתק מהמשפחה (שעוזרת כי מה לעשות רוב המעסיקים רוצים שנעבוד עד 17:00 במינימום), לנסוע שעה + בכבישים, לזרוק את הילד לצהרון עד הלילה וכמובן לשלוח אותו בסופו של דבר ללמוד עם ילדים ערסים במערכות חינוך פרימיטיבות. אם כל כך נוח לכם בנחיתות אל תסחבו עוד אנשים לשם. אני מעדיפה להמשיך להשכיר, לחסוך ולהישאר בנקודת חוזק תעסוקתית וחינוכית.
בגבבג | 10.11.10
125.
גם אנחנו רצינו לגור במרכז ועברנו לפריפריה
שלום, גם אנחנו הינו במצבכם , מעבר דירות כל שנה לאור העלאת משכורות וגם אחים שלי כולם שירתו בצבא ועדיין משרתים. מעמד הבינים הפראייר:-) עברנו לכפר יונה ולנס ציונה, כולנו עדין עובדים במרכז ונוסעים כל יום הלוך חזור אחותי שהחליטה לא לוותר קנתה דירה במרכז 3 חדרים ללא מעלית ומסתבר שעשתה דיל לא רע הבניין הולך לעבור תמ"א 38 אל יאוש יש פיתרון גם בלי לעבור לדימונה או ק. שמונה פתרון נוסף הפגנה של מעמד הבינים שהולך ונשחק- נמאס לממן את כל העולם אברכים ואוטוטו סטודנטים
ח | 10.11.10
123.
למספר אחד את כזה מטומטם
אני לא חושב שהחברה האלו מתבכיינים מגיע להם ולך גם שתהיה לך דירה סבירה בה תוכלו לנהל חיים נורמלים שלא כול שנה או שנתיים תזרקו ותחפשו פתרונות ועד מתי תגור אצל ההורים טיפוס נצלן ופחדן .חובתה של המדינה לדאוג לאזרחיה וביחוד לאלו שתרמו ורוצים להמשיך לתרום.
רפי | 10.11.10
122.
לכל המלעיזים והטוענים שהזוג הזה מפונק...
אי אפשר להתעלם מעליית המחירים הדרסטית שחלה כאן ב-3 שנים האחרונות.. אנשים מגיעים עם 250 שאלף שקל חסכונות שזה סכום גבוה לכל הדעות, עובדים בעבודות מסודרות ולא יכולים לקנות להם בית. בית=ביטחון , ואי אפשר להאשים אנשים על כך שהם רוצים את זה. אין כאן עניין של פינוק, הבעיה היא שאין עבודה בפריפריה, התחבורה נוראית, ועוד רוצים שנגדל ילדים במדינה הזו. מה שיקרה בסוף זה שמעמד הביניים ילך ויצטמק מכיוון שאנשים לא יוכלו להרשות לעצמם להביא יותר מילד אחד..
 | 10.11.10
121.
אתם עושים בשכל אם תחסכו בשנתיים עוד 100000 ש"ח..בנתיים בועת הנדל"ן.....
מתחילה להתפוצץ המחירים ירדו והבנקים ירוצו אחריכם לקחת משכנתא ! בדיוק כך עשיתי אני ואשתי בשנת 1998 חיפשתי דירה בראשל"צ מצאנו דירה ב- 205000$ שזה היה יקר ומעבר ליכולותינו...יצאנו לשכירות של שנה שעלתה לנו 6000$ ..והפלא ופלא הייתה ירידה של 10% בערך הדירות ואת אותה דירה שרצינו קנינו לאחר 8 חודשים בפינוי מיידי ב-185000$ כך שלמרות ההוצאה של 6000$ על שכירות..עדיין הרווחנו 14000$ ..ולאחרונה מכרנו את הדירה ב370000$ ...והתקדמנו לדירה מרווחת יותר.
אביב | 10.11.10
119.
לא לא לא!!! אתם כנראה לא מבינים
שני דברים שכולם פה חופרים עליהם - הם לא מתלוננים סתם, אי אפשר להתקדם לשום מקום במדינה הזאת. אני מרויח יפה מאוד ועדיין מרגיש שאני לא אגיע לדירה בעשור הקרוב כי בניגוד לאחרים לי אין הורים שיכולים לתת אפילו 100,000 ש"ח. יש לא מעט כמוני (למעשה רוב חבריי). אז אני לא יודע באיזה ספירה אנשים חיים פה כי גם דירה בקרית שמונה אין לי כרגע לקנות ואני בן 34!!! בטוח לא ילד... הדבר השני שאנשים לא מבינים זה שככל שנמשיך לשאוף לגור במרכז הארץ כך לא ישתנה דבר. יחד עם זאת אין שום חלופה הגיונית לאנשים שרוצים לעזוק במקצוע מכובד או לאפשר לילדיהם רמת חינוך גבוהה ולספק להם חלופות במידה והמסגרות הקיימות בפריפריה לא מספקות. בקיצור אנחנו בתסבוכת מטורפת ועד שלא נתאחד וניצור שינוי אמיתי, כזה שיגרור את הממשלות שלנו להניע מהלכים רציניים לטובת הפריפריה , נטולי לוביזם ושיקולים זרים,לא יקרה פה כלום!
 | 10.11.10
114.
חבל....
אני לא מבינה למה חייבים דירת 4 חדרים אם אתם ממש רוצים לקנות דירה אז לא יקרה שום דבר אם תיקנו דירת 2.5-3 חד' באזור חולון בת ים. זה אזור שמתפתח וחולון זה אחלה עיר במיוחד בשביל ילדים...וכן לא יקרה שום דבר אם תגורו בבניין בלי מעלית אפשר להתחיל מדירה כזו לא צריך להיות מפונקים. גם אני הייתי רוצה לקנות דירה ברמת גן אבל אין לי אפשרות, אבל אני לא מתבכיינת על זה!
 | 10.11.10
113.
חבל מאד שהמדינה לא מסבסבדת בניית דיור ציבורי להשכרה
הטרנד הזה שחייבים לקנות דירה ממשן את החיים והשנים הכי טובות עוברות בחיים מהיד לפה במקום ברווחה יחסית. אילו היו מעודדים את הקבלנים לבנות מגדלים עם דירות להשכרה לתקופות ממושכות או אפילו לכל החיים במחירים שפויים, אז זוגות רבים היו בוחרים בחלופה הזו (כמו שרבים עושים בארצות הברית ובארצות שונות באירופה) ובעלי דירות שמשכירים אותן היו מורידים את המחירים כדי להתמודד עם השוק.
מירי | 10.11.10
112.
ב-900000 ש"ח אפשר לקנות דירת גן 4 חדרים בבאר-שבע
זאת עיר מצויינת שהתפתחה המון בשנים האחרונות, מספקת את כל השירותים האפשריים, אנשים חמימים, מרכזי קניות בלי סוף, ובמרחק נסיעה ברכבת למרכז אם רק שם תוכלו לעבוד. חבל שאנשים לא מבינים את זה ורואים בנגב משהו שלילי. תחשבו על זה.
ב"שית | 10.11.10
111.
איזה אנשים איזה תגובות ?? גועל נפש!
הלווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו אף אחד לא שם לה שהמדינה הזאת לא מתחשבת באף אחד! כל מי שציין פה שהזוג מפונק, על מה אתם מדברים!? הם הולכים לגור קרוואן! בטוח כל אלה יש להם בית! כל הזוגות הצעירים לא יכולים לקנות דירה, מקשים פה על החיים הכל עולה קניות וכו'. מה שבטוח שסטנלי וביבי יש להם בית טוב, גדול, וזה לא מעניין אותם! אם היה אכפת להם כבר היו משחררים קרקעות ועושים משהו! אנחנו זוג צעיר שלא יכולים להרשות לעצמו אפילו ללכת לבנק! הברירה היחדיה זה לעוף מהמדינה המגעילה הזאת!
קרן  | 10.11.10
106.
אני מאחל לכם כל ושתצליחו למצוא לכם דירה, אבל בינתיים חכו, לכם יש רק ילד אחד,
הלוואי שלכולנו היתה אפשרות לקנות בית במרכז, במצב של הנדל"ן בארץ. אתם זוג צעיר,רק עם ילד אחד, עם שתי משכורות מעבר לממוצע, ,וכבר בעלי הון עצמי, נשואים רק שנתיים, לא נראה לי שאתם לא יכולים להחזיק מעמד,,(או שאני טועה?). אני גם לא מבין למה הבנקים לא נותנים לכם הלוואה,? יש לכם הון עצמי, יש לכם משכורת טובה, ושוב,(אולי אני טועה), לא כל משפחה היום בעלת ילד אחד ,יכולה לרכוש כבר דירה,במיוחד במרכז, עדיין איין לכם ילדים נוספים, וגם לא נראה לי שאתם לא מסוגלים להחזיק מעמד בשכירות דירה בינתיים, נכון זה קשה אבל משפחות בעלי ילדים רבים , מחזיקות מעמד, אומנם קשה, ולהם איין הון עצמי,ואין אפילו משכורות טובות, ושוכרים דירות דירות קטנות, יש לכם רק ילד אחד? אז לא נראה לי שאתם זקוקים כבר ל4 חדרים, תתאזרו בסבלנות ,תחסכו קצת, וחכו קצת להוזלת מחירי הדירות,שתהיה חייבת לבוא, ילדים נוספים אתם לא צריכים להביא כל שנה,(כמו הדתיים) אז שהילד השני יחכה עוד שנה, או שנתיים, מאחל לכם כל טוב, ושתצליחו לקנות דירה במהרה
לא נורא | 10.11.10
105.
סדרת הכתבות מוכיחה דבר אחד
יש הרבה ביקוש ולכן המחירים לא יירדו בקרוב. כל מי שמופיע פה ו"יושב על הגדר" למעשה משמר את מחירי הדירות הגבוהים, כי אם הרבה אנשים מחכים שהמחירים ירדו אז איך הם ירדו? נניח שכל מי שרוצה לקנות דירה לא קונה, ונניח שזה יגרום לירידת מחירים כלשהי - באותה שניה כל הממתינים יסתערו ואז המחירים שוב יזנקו. כך היה במשבר האחרון - אנשים נבהלו, לא קנו, המתינו ואז אחרי ירידה של 5% הייתה התנפלות מטורפת והמחירים זינקו
כלכלן | 10.11.10
101.
250 אלף ש"ח זה לא מעט בכלל
תצאו מהמרכז ותגלו עולם שלם ומופלא.. עדיף פעם אחת בחיים לשנות מקום עבודה ולא לשגע את הילד עם מעברים. בחיפה אפשר לרכוש דירות מרווחות ונוחות בסכומים של 500-600 אלף שח בשכונות קריית אליעזר, שפרינצק, כרמל צרפתי, הדר עליון ועוד... לא חייבים לגור בקרוון ולא חייבים לשרוף את הכסף שאין על שכירויות ומעברים. אני אשמח מאוד לעזור לכם , המייל שלי רשום בהודעה. אני רכשתי לפני שנה דירה 90 מ"ר בשכונת רמת שאול , משופצת ויפייפיה ב 550, אני מניחה שהיתה עלייה של מחירים , אבל עדיין זה אפשרי. בכל אופן, אם תשקלו אעזור לכם כמיטב יכולתי בואו לחיפה!! מדהים ואיכותי פה אפילו יותר מהמרכז!!
אלה | 10.11.10
100.
ממשלת ישראל - תתעוררי - סטנלי פישר - תתחיל לדחוף פרוייקטים להשכרה ארוכת טווח
הגיע הזמן שהפוליטיקאים מכל המפלגות יבינו שהם שם למעלה כדי לשרת את הציבור!!! ולא להיפך!!!! לא יקשיבו לרחשי ליבו של העם יפלו בבחירות הקרבות וזה בטוח!!!!!! כל זמן שאתם יושבים על הכסא תדאגו לבוא לבחירות הקרבות עם תוכניות שבצעתם ולא רק עם מה שתבצעו - מי יאמין לכם בכלל!!!! קדמו בחסות ממשלתית בניית שכונות להשכרה ארוכת טווח במחירים שפויים בהתאם למשכורות העלובות המשולמות לרוב השכירים במשק!!!!!!!
דוכיפת | 10.11.10
98.
מה ההבדל בין דירה לטלויזיה וטיסה לחו"ל
כשאני הולך לקנות טלויזיה אני בודק האם אני יכול להרשות לעצמי לקנות טלויזיה ב7000 ש"ח או ב2500ש"ח, גם שאני רוצה לטוס לחול אני שואל את עצמי האם אני יכול להרשות לעצמי טיסה למקום אקזוטי ב10000ש"ח או לטורקיה ב2000ש"ח או האם בכלל אנ ייכול להרשות לעצמי. אנשים רוצים דברים מעבר ליכולות שלהם, אבל חייבים ללמוד לחיות בהתאם ליכולות אם רוצים גם עתיד ולא רק הווה. אז מה עושים? חולמים. מותר לחלום:-) חושבים איך מגשימים את החלום...צריך להגדיל הכנסה...במקום לחשוב איך לקנות דירה תחשבו איך אתם מגדילים הכנסה (היום האינטרנט נותן המון אפשרויות לבנות עסקים מהבית, אחרי שעות העבודה במקום לראות טלויזיה (כן, חייבים לוותר על דברים מסויימים)...תבנו את החיים שלכם היום שבעתיד יהיה לכם...בהצלחה...
רון | 10.11.10
96.
דיי כבר עם ה "גם אני עשיתי צבא"
אז מה בגלל שעשיתם צבא - מה בדיוק אתם רוצים, כולנו עשינו צבא, ולא בשביל לקבל משהו מהמדינה , את הצבא עשינו בשביל להגן על המשפחות שלנו . אני לא מבין את החשבון המפגר הזה , מי נתן יותר הגובניק או הלוחם , מה זה משנה ביכלל , הלוחמים צריכים להתגאות שהם היו לוחמים וזהו ( וכמובן שברור שהמשפחות שלהם גאות בהם מאוד) . מדינת ישראל היא המדינה של כולנו , וזה ממש לא קשור מה ואם עשיתה צבא . ולכולם יש בעיה להגיע לדירה היום
מושיקו | 10.11.10
93.
לצערי הרב המצב רק הולך ומחמיר...
מה שהאנשים לא מבינים, הוא שהבעיה לא החלה היום, אלא בימי ממשלת רבין, כאשר מדינת ישראל הפסיקה לבנות דירות ציבוריות. הדבר נעשה לדעתי במכוון, תחת הסיסמה של "לא בונים יותר בשטחים", אך הפסיקו לבנות בכל משום. ואז שוק הדיוק הפך לפרוץ. תפקיד גדול בכל מה שקורה הוא גם אי בניה בשטחים. זה יוצר מחסור בדיור בפרפריה של גוש דן, ומקפיץ את המחירים. אם פעם יכלו האנשים לקנות באריאל ולעבוד בתל-אביב, היום זה אינו אפשרי. במקום, בו האוכלוסהי גדלה ב2% בכל שנה זה אסון, שעלול להביא צעירים עד כדי ירידה מן הארץ. כבר היום לשכור דירה בגוש דן עולה משכורת של האישה. לשלם שירותים ומים עוד חצי משכורת של בעלה. ממה לחיות? בצפון ובדרום אין עבודה, לכן לרדת לשם זה לא רלוונטי.
 | 10.11.10
92.
הבעייה היא בחינוך ובפערים
רבים מהמגיבים אינם מבינים, כי אם בעבר השכונות והחברה הייתה יותר הומגנית והפערים ברמת החינוך היו נמוכים משכונה לשכונה פחות או יותר (כיוון שכולם היו פחות או יותר בני אותו מעמד), כיום אין זה כך. כיום צעירים לא מעוניינים לגור באיזורים חלשים שבהם הדירות זולות מכיוון שסביבה כזאת אינה טובה מספיק בעבור ילדיהם. עכשיו שאני כותב "מספיק טובה" זאת מכיוון שהיום הכל פרטי ומי שלומד בבי"ס ציבורי הסיכויים שלו לחינוך טוב ולהצלחה נמוכים יותר- הזמנים השתנו כיום לא ניתן להשתכר בכבוד ללא השכלה גבוהה, לכן ההורים רוצים סביבה טובה לגדל בה את הילדים. הפערים האלה הורגים אותנו. אז אל תקראו לאנשים מפונקים אלמנט המחיר אינו האלמנט היחידי- הבעייה היא בפערים הגדולים. כולם רוצים עתיד טוב לילדיהם.
עמוס | 10.11.10
90.
אני לא עשיתי צבא
אולי אני לא עשיתי צבא מבחירה (ואולי זה לא בסדר...)אבל אני הבנתי כבר לפני 20 שנה שהמדינה לא תעשה כלום עבורי (וצדקתי), לכן במקום לשרת את המדינה 3 שנים... עבדתי וחסכתי הרבה כסף... נכון להיום אני מסודר מאוד. חבל מאוד שבכדי להיות "מסודר" צריך לא לשרת את המדינה.. אבל זאת המציאות. לגבי הזוג הנ"ל... מחירי הדירות לא ירדו לעולם !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! קנו בית קטן היכן שבא לכם ולאט לאט תתקדמו. שיהיה בהצלחה ונכון שזה קשה מאוד לנתק את הילדים מהסביבה שלהם.
גולן | 10.11.10
88.
מי שבאמת צוחק לכולנו בפנים זה גפני וציבור הפרזיטים שלו שמגיע לדירה בציק
שאלתם את עצמיכם איך פרזיט חרדי שמעולם לא עבד שלא יודע לתקוע מסמר בקיר מגיע לדירה בקלי קלות. וציבור צעירים ציוני משרת בצבא עובד ומשלם מיסים לא יכול לחלום על דירה? תשאלו את פורוש הסחטן נתניהו והליכוד יש להם תשובות עבורכם
טולדנו- רק לא ליכוד | 10.11.10
87.
אז שרתת בצבא! מי לא...למעט המשתמטים?
המשפט הזה חוזר שוב ושוב בכל הכתבות. אז מה? גם אני שירתי ועוד ביחידה קרבית. אבל איני מצפה שהנ"ל יקנה לי אופציה לרכישת דירה אם אין לי את הסכום הנדרש. מאידך, המדינה יכולה להחזיר את המענק שהציעה פעם לרוכשי דירה ראשונה. אבל אני בהחלט מבין את אי רצון הבנק להעניק 70% הלוואה....כי אז נהיה קרובים מאוד להגיע לחדלות פרעון כפי שארע בארה"ב. לדעתי, מי שאין ברשותו סכום הקרוב ל60 - 70 אחוז משווי הדירה, מוטב שיקנה דירה קטנה בפריפריה במזומן (יש תשואה נהדרת בצפון הארץ או בדרום) וישתמש בכספי השכירות בתוספת קטנה לשכירת דירה קרוב לאזור בו הוא עובד ולחסוך במקביל. זה אפשרי בתנאי שדבקים במטרה ולא משתמשים בשכר העודף לבלות ולכייף. ואז יעמוד לרשותו סכום יפה שיסייע לו לרכוש דירה חדשה (בשילוב הכסף שיתקבל ממכירת הדירה בפריפריה).
אז מה? | 10.11.10
86.
טוקבקיסטים רעי לב....
אם האמת קשה להתמודד.... אנו הצעירים של היום רחוקים מלהיות בכיינים או בעלי שאיפות גבוהות והכי רחוקים מלהיות מפונקים אך עדיין המציאות שלנו בלתי ניתנת לתפיסה בעיני המבוגרים או אלא שההורים יכולים לפרנס או להכיל בביתם... אנו בסה"כ מבקשים שהמצב יחזור להיות שפוי וכל זוג יוכל לקנות את ביתו לא בית חלומות רק דירה נורמלית במחיר שפוי שבו נוכל לעמוד.... לשלם 900 או מיליון ולהשקיע עוד שיפוץ של 100 אלף זה הזוי ובזוי ומתסכל... בתקווה לעתיד שפוי במדינה חסרת שפיות......
אושר | 10.11.10
85.
איך הגענו למצב שמשכנתא 650K זה לא מפחיד אף אחד
לכל המתרברבים - ההורים. אני ואני ... זה לא חוכמה לקנות דירה עם מימון גבוה מהבנק החוכמה היא לשלם את ההלוואה עוד 10 שנים איך זה שצריך יותר מ 100 משכורות לבית??? השכר החציוני בארץ פחות מ 4000 ש"ח נטו... דירה חציונית הרבה יותר מ 400K אז איך זה הגיוני שאנשים יצליחו לקנות בית.... מדינה בועתית שלכל אדם שני רכב במעל מ 100K וחוב בבנק של יותר מ 500K ... זו לא בועה??? אז מה זה?
מ | 10.11.10
83.
למה אנשים חושבים שלשלם 700K על 3 חדרים זה טוב ?
אני לא מבין הרבה אנשים ? כל האנשים שאומרים שאפשר להתפשר ולקנות בלוד 3 חדרים ב700 אלף או אפילו בראשון 3 חדרים קומה 3 בלי מעלית ב800-900 אלף אני לא מבין איך זה נשמע לכם הגיוני לשלם סכומים כאלה על חורבה 3 חדרים בת 30 שנה לא ברור לי ? הרי אותם אנשים שרוצים לקנות בסכומים האלה משעבדים אח החיים שלהם למשכנתא וחיים על הקצה , גם מוותרים על חסכונות גם מוותרים על 30% מההכנסות שלהם תמורת מה ? חורבה של 3 חדרים ..... לכל אלה שאומרים שהם התחילו בקטן הם כנראה לא זוכרים או לא מציאותיים . אנחנו זוג צעיר בשנות ה30 עם 2 ילדים מרוויחים משכורת ממוצעת מינוס ... ואין לי בעיה להתחיל בקטן 3 חדרים אפילו קומה 2-3 בלי מעלית אבל בחייט ראבאק במחיר של 400 אלף !!! ולא ב900 אלף ??? אתם קולטים ??? כנראה שלא !!! לא יתכן שהשכר הבסיסי של הרבה אנשים נשאר זהה במשך 10-20 שנה אותו פקיד שהרוויח 5 אלף לפני 10 שנים אני מרוויח בעבודה זהה גם 5 אלף היום ההבדל הוא כשהוא קנה דירה צנועה לתחילת החיים 3 חדרים היא עלתה לו 80 אלף $ או 360 אלף שקל ..... לי זה יעלה כמעט פי שלוש !!!! אז תגידו לי אתם איפה אפשר לא "להתפנק" ????
לא מציאותי  | 10.11.10
79.
מה יאמרו אלה שאין להם גם הון עצמי
אני אומר אל תתבכיינו אל תסתפקו בחינוך ובעבודה הקונפורמיסטית תשקיעו בידע על עצמכם ועל העולם ואם צריך עדיף לגור בפריפריה הטובה או לחלופין לעבור לחו"ל הייתי בקנדה ושם יקבלו אותך אם אתה מדבר יפה אנגלית ואם גמרת B.A. תחזרו לארץ עוד כמה שנים ותראו שהמצב לא השתנה כלכך הצעירים של היום צריך להפוך את כל השיטה ולנענע את אמות הסיפים כדי לשנות את התפיסה של בעלי דירות הבנקים וכולם אוי ואבוי אם יום יבוא ויהיה לכם הון ותרצו לדרוש מזוג צעיר שיבוא להשכיר אצלכם הגלגל מסתובב.
אחד | 10.11.10
76.
ל-32 ולזוגות המחפשים
דירה מכונס אינה מסתכמת בסכום ההתחלתי המדובר בכינוס אפשר להתחיל ב 600K ולהגיע מעל מליון במיקוח שלא נדבר על כך שרב רובן של הדירות אינן במצב ראוי למגורים היינו שם חווינו את זה 3 שנים ולהפסיד במעמד המכרז זה לראות את החלום שלך פעם אחר פעם נגוז. לבסוף מצאנו דירת גן בחדרה בת 4 חדרים ב 690K+חניה וטאבו יש גישה לכביש 6 ואין בבעיה למי שעובד במרכז זוגות צעירים, תנסו לברר פה בחדרה השד לא כל כך נורא כמו שמנסים לצייר אותו בתקשורת להיפך העיר בתנופה וישנם המון נכסים במחירים שבין 400K ל 800K שלא נדבר על קרקעות להשקעה שווה לבדוק ובהצלחה
זוג עם תינוק | 10.11.10
73.
לא חיבים דירה ב900000 ש"ח יש גם דירות זולות זה שאתם רוצים חדש במחיר מציאה אין
זוג מצחיק רוצה משכנתא ענקית לקנות דירה 4 ח"ד באזור המרכז אבל לא מוכן להתפשר,לצערי הזוג הזה לא משקף את המצב נכון. מי שרוצה באמת דירה יקנה גם במחיר מופחת ורחק יותר,אבל מי שרוצה 4 ח"ד חדשה באזור טוב ואין לו כסף,טוב אין מה לעשות חוץ מלבכות. אין גם ללא דירה וחיי בשכירות,אבל בניגוד אליהם אני לא בוכה ורצה אזור המרכז.. עם כל הכבוד העם חייב להבין שכל אחד יגור,וחייה את החיים שלו לפי היכלות שלו,ולא יתאבד לעשות רושם על כולם... נכון להיום המצב כזה שרק אחוז קטן מאוד יכול לחיות כמו באגדות,וגם אני לא שם,אבל אני הבנתי שעם רוצים לחיות נכון וללא חובות וצרות,יש לחיות/לגור לפי היכולת,ולא לפי אנשים אחרי.
צחי | 10.11.10
70.
הלוואי עליי 250 אלף הון עצמי, כרגע אני מתחיל מאפס והדירה נראת רחוק רחוק
תפסיקו אם התגובות הציניות, תמיד אפשר לקטר ולמצוא אלטרנטיבות אחרות, אז מה!!!! כולם יודעים שמחירי הדירות בשמיים כי הם באמת בשמיים!!! מחירי הקוטג' בשמיים, מחירי המיים בשמים וגם העגבניות בשמיים, אבל אנחנו לא עושים עם זה כלום, אנחנו עם שנותנים לגיטימציה לעשירים להיות יותר עשירים ולעניים להיות יותר עניים, כי ככה זה ושום דבר לא ישתנה, אז בעצם מה אני בא להגיד, לפחות הכתבות האלה מנסות להריץ מהלך נכון אז תתנו להם! ותפסיקו להיות צינים!!!
איתי | 10.11.10
67.
די להתבכיינות
אז ניתקת את הילד שלך מחברים-גן 3 פעמיים, כולה הילד בן שנתיים. יש הרבה זוגות במצבכם, זוג כמוכם היה פעם מסתפק בקניית דירת 3 חדרים ולא מפנטז על דירת 4 חדרים ברמת-גן, נקודת המוצא שלכם גבוהה. עשית צבא,שילמת כל חשבון וחשבון... אז מה. כל בן אדם נורמטיבי פועל כך.
אהרון | 10.11.10
63.
1 אני הייתי ג'ובניק בקריה והיום אני גר בדירת 2 חדרים במרכז רמת גן
ואיפה אתה גר? אה...עם ההורים. הקצינים של היום זה לא מה שהיה פעם. אגב, הציעו לי לצאת לקצונה ולא רציתי- ידעתי שמי שעובר את הקורס הזה הוא אפס עם דרגות שבחיים לא יגיע לכלום (לא מדבר על דרגות סא"ל ומעלה שאלה אנשים איכותיים ברוב המקרים). יאללה תמשיך לגור עם ההורים עד שאשתך תזרוק אותך כי ככה זה נשים בארץ...אוהבות כסף. דרגות מעניינות אותן רק בגיל 19 :)
ג'ובניק | 10.11.10
61.
יש דירות בראשון\רחובות\נס ציונה ב 900 אלף ש"ח !!!
נכון, זה אולי בניין ישן בלי מעלית, חניה או לובי משיש, אבל אפשר לגור שם יפה מאד. אני וכל החברים שלי גדלנו בדירות כאלה ויצאנו ילדים טובים כולנו. סדרת הכתבות האלו שמביאה זוגות עם ציפיות לא הגיוניות כדי ללעוג להם, היא די לא במקום. כדאי להפסיק עם זה, למרות ה"רייטינג" הגבוה.
בחזרה למציאות | 10.11.10
58.
תקנו דירה בצפון
חברים כל יום אני קורא פה כתבות עד כמה קשה לכן וכמה מפריע לכם ושאתם לא מסוגלים וכל זה . די מספיק אתם לא לבד כאלה ,יש הרבה כמוכם אבל אנשים אחרים הם יותר חזקים ממכם כי הם מקבלים החלטות אמיצות כמוני למשל.הבנתי שאני לא יכול לקנות דירה ברמת גן אז עברתי ליוקנעם וקניתי דירה 4 חדרים עם מעלית חדשה ב880 אלף שקל . אני עדיין עובד במרכז ונוסע בכביש 6 לעבודה .אז מספיק צריך לוותר על משהו בשביל לנתקדם בחיים אז כרגע תרדו מהרעיון של לגור במרכז .
מיכאל  | 10.11.10
57.
מציעים להם לקנות דירות
שנראות כמו אורוות של סוסים בראשון לציון וחולון ב 900,000 אלף ש"ח???? נפלתם על הראש? דירות שנרכשו להשקעה לפני 3-4 שנים בחצי מיליון שקל ובעליהם לא השקיעו שקל ישר השכירו וגרפו הון נקי ממס לכיסים. איך דירה בקומה 3-4 שהולכת ומתפוררת מחירה מאמיר ללא פרופורציה ? המדינה אשמה צריך להפשיר קרקעות במהירות בלי בירוקרטיה ולהציף את שוק הדיור זו הדירה היחידה לקנות דירה במחיר שפוי.
אתם נורמלים | 10.11.10
56.
סוד כמוס יותר
בעוד שאנחנו הצעירים של המעמד הבינוני רצים כמו משוגעים לעבוד 10. 12, 14 שעות ביום, ואז חוזרים הבייתה ממורמרים כי שום דבר לא באמת זז, מתעצבנים זה על זו והולכים לישון (רומנטיקה ? שכחנו מה זה), ישנם כאן אנשים בארץ הזו שחיים כמו מלכים. אז נכון, צריך להפסיק להתבכיין ולצאת להילחם, להתאגד, לעשות בלאגן, להפוך שולחנות ! קצת צדק ושיווין בחתיכת חיים שנותרה לנו.
חיים | 10.11.10
54.
עדיין חולמים
יש להם ילד אחד והם צריכים דירת 4 חדרים? מה לא טוב ב2.5? לידיעתם משכנתא עולה הרבה מאוד כסף, ואם הם בנתיים יקחו משכנתא הרבה יותר קטנה לדירה הרבה יותר מעפנה, וישדרגו רק בעוד כמה שנים אחרי שיהיה להם כסף, זה יחסוך להם מאות אלפי שקלים. ואני מניח שיש להם רכב אז מה הסיפור הגדול לגור דווקא במרכז של המרכז? טיפה דרומה, והמחיר יורד כל כך...
 | 10.11.10
51.
יש דירות ב 900,000 ש"ח בראשון!!
הכל שאלה של כמה אתם מוכנים להתפשר. אנחנו רכשנו לפני פחות משנה דירת 4 חדרים (100 מטר) משופצת ויפה ב 900,000 ש"ח בראשון...אבל...התפשרנו: קומה 2 בלי מעלית, וברחוב מרכזי...אז נכון אין לנו מרפסת שמש ומעלית, אבל יש לנו דירה יפה בעיר שלנו , דירה שבהחלט מספיקה לשנים הקרובות הכל עניין של פשרה..
ט.ס | 10.11.10
45.
ל - 32, נכון, ההורים שלנו לא ידעו מה זו מעלית
ההורים שלנו - גם לא ידעו מה זו מכונית. ההורים שלהם, בתחילת חייהם (ואפילו עד אמצע חייהם), לא ידעו מה זה חשמל. ההורים שלנו לא ידעו מה זו טלויזיה צבעונית, ובטח לא ידעו מה זה מחשב. אז מה אתה בעצם אומר ? צריך לחיות כמו לפני 100 שנה ? אם כך - זה אומר - שרמת החיים בישראל יורדת. כאשר אנשים משתעבדים ל 30 שנה לדירה בלי חניה, ובלי מעלית - אנחנו בדרכינו למטה. וזו בדיוק הבעייה. אפלי אנשים עובדים כמו חמורים, ובכלזאת לא יכולים להרשות לעצמם רמת חיים של העולם המערבי, אלא צריכים "להתכלב".
 | 10.11.10
42.
בגלל תגובות כאילו ואימפונטיות של ההחברה המחירים ממשיכים לעלות
למה התגובות השליליות האלו ? כאילו שכולם מתבכיינים ? תשסתכלו על הנתונים היבשים שהגענו למצב שבו שני בני הזוג עובדים לא מסוגלים לרכוש דירה - ביטחון בסיסי שלא לדבר על איזו שהיא רווחה בסיסית , כל המגיבים השלילים או שקבלו עזרה מההורים או שחיים על מינוסים ענקיים ומשחקים אותה מליונרים גם זוג צעיר אקדמאי שמרוויח טוב : משפחה עם 2 ילדים לא סוגרים היום את החודש בגלל יוקר המחיה אז אין מה לדבר על חסכונות גדולים כמו דירה
ראלית  | 10.11.10
32.
גבה תחזרי למקום....................
מידי יום אני פותחת את המחשב וקוראת את הכתבה על הזוג היומי ומידי יום עם סיום הקריאה מתרוממת לי גבה הן לגבי הכתבה והן לגבי חלק מהתגובות. היום אם סיום הקריאה תהיתי עם עצמי אולי אני הוזה אני זו שחיה בעולם אחר, עולם משלה בו יד דירות במחירים של מיתחת למיליון. עשיתי מעשה ניכנסתי למודעות מכירה של נכסים ורק באזור המרכז! בחיפוש היגדרתי 3-4 חדרים בין 700-900 אלף ש"ח עם חניה. להלן חלק מהיבול: חולון 86 נכסים ראשון 74 נכסים פ"ת 106 נכסים רחובות 20 נכסים ת"א יפו 20 נכסים אור יהודה יהוד 18 נכסים רעננה כפר סבא הוד השרון 9 נכסים. אם מוותרים על חניה צמודה ההיצע קופץ לפי 3 בכמות הנכסים. ושוב נכון, לא שכונות חדשות, לא בנייני פאר, ברוב הבניינים אין מעלית הכול נכון אבל ביננו, כל אלו הם פינוקים של הדור שלנו ההורים שלנו ידעו מה זו מעלית? וכולם הסתדרו עם ילדים ועם קניות, איך אבא שלי תמיד היה אומר יש לנו פינה שלנו, חם בחורף הגשם לא מרטיב יש אוכל על השולחן ומסתדרים אם ההשכלה אז הכול בסדר. צר לי על הזוג הזה ועלך שאר הזוגות שהופיעו פה בעבר, צר לי לא כי ליבי ניכמר בקרבי על "עוניים ומסכנותם" צר לי על כך שמועלות פה טענות לא מבוססות, צר לי על כך שנקרודת המפתח של מרבית הזוגות הצעירים היום היא שמגיע להם מראש את המשוכלל ביותר והטוב ביותר, צר לי על התגובות המתלהמות על המדינה ששונות פה חדשות לבקרים, נכון לא קל לקנות ואין עזרה מהמדינה מה שתגידו. אבל אני אומרת דבר אחד באופן אישי לא רוצה עזרה, לא רוצה טובות, קניתי מה שיכולתי להרשות לעצמי ממשכורת ממוצעת אחת, 2.5 חדרים בבניין בן 50 שנה, שלא מריח אפילו חניה או מעלית, שיפוץ יבוא בחשבון אולי עוד כמה שנים מה שנעשה בדירה עד היום נעשה במו ידי וידי אבי, ותאמינו לי זה מספיק. בילויים טיולים ומותרות יחכו להם כמה שנים. ולסיום תודותי נתונות רק ל10 העצבאות שלי שאיפשרו לי לרכוש דירה ולהורי שחינכו אותי שמה שיש לך זה מה שאתה משיג "והיית אך שמח" בברכת יום נפלא לכולם
אחת מהעם | 10.11.10
27.
התגובות הציניות ממש מעצבנות
בשבוע האחרון מתפרסמות כאן הרבה כתבות על זוגות עם ילדים שמחפשים קורת גג משלהם.אנשים עובדים שמשתכרים מעל הממוצע ,עם הון עצמי של מאות אלפי שקלים ועדיין לא מסוגלים לקנות דירה באזור המרכז,חדרה-גדרה! ישר קופצים כל החמורים ואומרים להם לעבור לדימונה או קרית שמונה,אבל מה לעשות שעבודה להחליף זה לא דבר קל,שכר בפריפריה נמוך יותר,הורים שעוזרים זה דבר חשוב,חברים זה דבר חשוב ולכן ליגיטימי לגור באזור שבו גדלת ומצאת עבודה.מדינה לא צריכה לתת דיור בחינם,אבל כן צריכה לדאוג לכך שיהיה ניתן לרכוש דירות במחירים סבירים.או לחלופין חוק שכ"ד ארוך טווח 5 שנים ומעלה.למיואשים אני יכול להגיד שבסבירות גדולה מאד 3 שנים מהיום רמת המחירים במרכז תרד בערך ב 25% ובפריפריה 35%.כוחות הכלכלה יעשו את שלהם,כלומר אינפלציה שתעלה ותגרור עליית ריבית שתתיישר לממוצע של 5% .הכוחות האלה יגרמו לעליה של 20% בהחזרי המשכנתא בחודש ולהורדת גובה המשכנתא שהבנק יתן שיביא להורדת מחירים.כרגע יש כשל שוק גדול ובדר"כ כשלים נוטים להסתדר ולהתאזן.
גלעד | 10.11.10
26.
הצעות לזוג הצעיר
יש לכם רק ילד אחד. גם אם אתם "עובדים" על השני, זה אומר שבטווח של כ- 5 שנים מהיום אתם מדברים על משפחה עם 2 ילדים קטנים. אתם יכולים לחפש דירת 2.5 עד 3 חדרים צנועה, קצת ישנה, ללא מעלית במרכז הישן של ערי פריפריה - אפילו בראשל"צ דירות כאלה לא עולות יותר מ- 900 אלף ש"ח. עם השנים תוכלו להתקדם לדירות יותר גדולות וחדישות - בהתאם להתרחבות המשפחה והעלייה במשכורות. מבאס? נורא? להזכירכם זה בדיוק מה שעשו ההורים שלנו .... כשהיינו ילדים אף זוג צעיר + ילד לא היה קונה דירות 4 חדרים ומעלה. מעבר לכך אני מסכים עם מגיב 3 - הבעיה שאין אפשרות לשכור לטווח ארוך בראש שקט כמו בחו"ל. כל ההשכרות הן לטווחים קצרים, מה שמתאים לרווקים אך לחלוטין לא מתאים למשפחות. אולי פה הממשלה תתערב ?
משה פ. | 10.11.10
25.
כמה שאתם צודקים...... המצב כל כך עצוב שאני פוחדת לחשוב מה יהיה עם הילד השני שנביא לעולם
אני ממש מבינה אותכם.... זה כל כך נכון וכל כך לא פייר, העשירים רק גדלים והעניים רק נרמסים, משנה לשנה זה הופך ונהיה גרוע יותר, אני למשל גרה בדירה של 40 מ"ר עם ישל בן שנתיים וחצי רק מהסיבה שאין לי אפשרות לעבור לבית גדול יותר כי המחירים לא מצדיקים וגם המדינה לא באה לקראת זוגות צעירים שנתנו מעצמם ועדיין נותנים, אולי אם נבקש אבטלה ונחתום בלשכה וכל שבוע נופעי בביטוח לאומי..... אולי אבל אולי רק ככה יבחינו בנו..... חבל שהמדינה שלנו הגיעה למצב עגום כל כך שבשביל לגור בבית רגיל ולא עם יותר מידי דרישות כל אחד מבני הזוג צריך לעבוד בשתי עבודות ולא לגדל בכלל את הילדים. עצוב שפשוט בא לברוח לחו"ל ולא לתת לאף אחד מהנוכלים במדינה שלנו להתעשר על חשבוננו.
שירה מלכה | 10.11.10
24.
זוג צעיר ונחמד - עבור הממשלה אתם לא יותר מבשר תותחים במלחמה הכלכלית
במלחמה הנוכחית האוצר צריך מתנדבים - אנשים אמיצים שישעבדו את חייהם וחיי ילדיהם ל 30 השנים הקרובות - ובכך ישרתו את הבנקים ובעלי ההון המנהלים את הקרב עקוב הדולרים שלהם שלא יודע שובע. אין לי ספק שאתם יוצאי צבא, מלח הארץ , פטריוטים בנפשכם וכל חלומכם הוא המנוחה והנחלה. אבל אל תתנדבו !!! אל תתפתו !!! אל תעוטו אלי קרב !!! תוצאות הקרב ידועות – הקרב עבורכם אבוד מראש זה הזמן לשבת על הגדר ולצפות במלחמה מהצד הצטרפו למערכה רק לאחר שאבק הקרב ישקע – בין גופות הצעירים שחרפו נפשם תוכלו למצוא את מבוקשכם.
הלוחם | 10.11.10
23.
זה עדיין מפתיע? ישראל - מדינת עולם שלישי
הסימן המובהק של מדינת עולם שלישי - עבודה לא מוציאה מהעוני ולא מאפשרת רמת חיים מכובדת. בארה"ב או באירופה לזוג הזה אם היו עוסקים באותן מקצועות לא הייתה שום בעיה לרכוש דירה באזור נורמאלי. לא בישראל. כאן זוג עם ילד נאלץ לגור בקרוואן או להצטופף עם הורים. אנחנו "בדרך" להודו כשאנשים עובדים יחיו בעוני מחפיר וישרתו אותו קומץ בעלי הון שידליקו סיגרים משטרות של 100 דולר. עצתי לכל הצעירים המוכשרים והמשכילים - תרדו מהארץ. כן, גם בחו"ל קשה, אף אחד לא מחכה לכם שם, אבל המדינה מתנהלת בצורה הגיונית ואם כבר מוצאים עבודה במקצוע אז חיים כמו בני אדם, לא כמו פליטים שיצטרכו לעבור דירה כל שנה כי בעל הבית השתגע, או לגור עם ההורים בגיל 30. אין שם דברים כאלה. בארה"ב למשל גם רווקים ורווקות בגיל 30 לא גרים עם ההורים שלא נדבר על משפחות.
אלי | 10.11.10
15.
זאת הבעיה שלנו כעם הנבחר
אף פעם לא ראיתי מישהו מפרגן, אומר משהו חיובי. תמיד אנטי, מישהו שאל אותכם למצבכם האישי. 1, 2 אתם פשוט אנשים קטנים. הם אומרים שקשה להם אז מה אם היית בחי"ר, כואב להם אז מותר להם להתלונן. אם אתה לא יכול לומר מילה טובה יותר טוב שתשב בשקט. זאת הסיבה שלא סובלים אותנו בעולם, "אנחנו יודעים יותר טוב" פשוט מכשיל אותנו.
 | 10.11.10
14.
נהי ובכי
בשבועות האחרונים אני קורא בעניין רב את התחושות של הרבה זוגות צעירים המתפרסמות בעיתונים לגבי אי יכולתם לקנות דירה בישראל...אין ספק שמחירי הדירות בישראל במיוחד באיזור המרכז עלו למחירים בלתי סבירים במיוחד בהתחשב ברמת השכר העלובה בישראל בהשוואה למדינות אירופה או ארה"ב...אבל גם עם המצב הנתון אני חש שלא מעט זוגות צעירים מגזימים שלא לומר מפונקים...כל פעם אני קורא שהם מתלוננים על אי יכולתם לקנות דירת 4 חדרים בעיר "יוקרתית" במרכז....סליחה...האם כתוב בלוחות הברית קנה לך דירת 4 חדרים עם נישואיך...?האם חייב להתחיל בדירה גדולה ויקרה בעיר יקרה?זוג יקר אתם יכולים לקנות דירת 3 חדרים ישנה ללא שום בעיה במחיר שהוגבלתם בו...אתם יכולים לקנות דירת 4 חדרים די טובה בלוד במחיר של כ-700 אלף שקל...כשהוריי הגיעו לישראל גרנו בדירת שלושה חדרים קטנה שלושה ילדים וילדותי לא נפגעה כהוא זה בגלל זה...זה איפשר להם לחסוך ולהתקדם עם השנים לדירה גדולה יותר ואפילו לחסוך ולעזור לילדיהם...גם אני גר בדירת שלושה חדרים ואין שום רע בזה...ואין שום בעיה עם זה...אני חש לא פעם שיש פה פינוק והגזמה מצד הרבה זוגות צעירים..שוב אין ספק שהתנאים הנוכחיים בשוק הדיור הפכו כמעט לבלתי נסבלים והמשכנתא משעבדת את חייך..אז בגלל התנאים הללו צריך להתפשר ולנהל בחוכמה את חייך הכלכליים.
יצחק | 10.11.10
10.
הצעה לקוראים
תרכשו דירה יד 2 בפריפריה תשכירו אותה ותהיו בעלי נכס לאחר מכן תמשיכו לגור במרכז בשכירות תוך קיזוז השכר דירה ממה שאתם מקבלים על הדירה שלכם וההפרש לא יהיה כל כך גבוה כמובן שאינכם חייבים לגור בתל אביב אלא קצת מסביבה ככה עשו רבים מאנשי הקבע שגרו בפריפריה וכשיצאו לפנסיה עברו למרכז
משה | 10.11.10
4.
דיור
אני קורא בעיון את הכתבות על הזוגות הצעירים האלה וכמובן שליבי נחמץ מכל הסיפור. התחלתם במעשה מצויין בנושא הזה מה יהיה בסוף הכתבות האלה האם ייצא מזה דבר מה או ממשיכים לקטר ולא ייצא מזה כלום. בכל מקרה תמשיכו עד שייצא עשן לבן והמחירים יירדו מה שקורה עכשיו פשוט שערוריה לא ייתכן שחבר'ה צעירים שעובדים מגדלים ילד לומדים ממש כמו שצריך שכר דירה יש להם בקושי לשלם זה מצב לא מתקבל על הדעת
יעקב | 10.11.10
2.
"אם פעם החלום שלי היה לקנות דירת 4 חדרים ברמת גן"...את מקשיבה לעצמך?
מיליונרים כבר מתקשים לקנות דירה בת 50 בלי מעלית וחניה במיקום סביר בעיר הזו (לא מדבר על מרכז רמת גן, נחלת גנים או מרום נווה אלא על רמת שקמה, נווה יהושע ועמידר). טוב שלא חלמת לקנות דירת 4 חדרים בצפון הישן בת"א שעולה מעל 3 מיליון שקלים. קום און פיפל, גט ריל!!! די לחלומות בהקיץ!
אורי | 10.11.10
1.
סוד כמוס- גם אני שירתי בצבא...
עוד סוד כמוס ביותר- הייתי קצין בחי"ר. אני, בניגוד אליכם, לא בוכה על מצבי. אין לי הון ראשוני לרכישת דירה אז גרים עם ההורים. בכל מקרה טוב שהפנמנו שתל אביב-רמת גן זה למיליונרים בלבד וגם במערב ראשון ובחולון כבר יקר מאוד לקנות. אני מחכה שהמחירים ירדו עוד 3-4 שנים ואז אקנה. בינתיים אני ואשתי גרים אצל הוריי ולא מתבכיינים
קצין במילואים | 10.11.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת