אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

גוגל של העולם האמיתי

55 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

55.
ראשית, כבר היום יכולים לדעת בדיוק מי נמצא והיכן (=חבל שרק המשטרה מאחרת לאתר
ניפקדים ואבודים למיניהם). איתוראן יודעת לזהות היכן הרכב שלך (=והיכן אשתך עם היא נוהגת ברכב). אז ברור שבסיוע חברות הסלולאר (=שרוצות עוד כסף לקופה), קל מאד להפוך הענין למשהו בעל ערך שיווקי.....והשאלה היא, מה קורה עם מןדהוא, לא רוצה שידעו שהוא היה בקניון ביום נתון?...
צאוצסקו1 | 14.11.10
53.
ל-54, הבנתי שמדובר בהסקה סטטסטית, אבל אני לא רוצה להיות חלק הסטטיסטיקה הזו.
האותות שהפאלון שלי פולט- איני רוצה שאיש יקלוט אותם. וכן, אני מודה בתור מישהו מקבוצה דמוגרפית שלא כדאית למעסיקים, אני רוצה להיטמע ולקבל בדיוק את אותן ההטבות שמקבלים חברים בקבוצה קניינית יותר מתקדמת.
 | 10.11.10
52.
טרנדאיט
רבותיי, תבדקו ותחשבו לפני שאתם מתלהמים. 1. כיחידים, אף אחד מכם אינו מעניין אף אחד, תופתעו, אתם לא כל כך חשובים! מה שמעניין זה הטרנד, איך פעילויות שיווקיות משפיעות על כלל האוכלוסיה. 2. גם על קוקיסבאינטרנט התרגשו בהתחלה והיום לכולם ברור שזהו דבר נדרש, פשוט צריכים להתרגל. 3. אין מדובר כאן על אס אם אסים או פרסומות, אלא על מידע עסקי, כמה אנשים מבקרים במקום מסוים ומתי. 4. בסופו של דבר מדובר בשירות טוב, מרכז קניות יכול להבין מה קורה אצלו ולהגיב בהתאם, יהיה פחות תורים, מחירים נמוכים יותר, שיווק יותר טוב וכו'. לא צריך להתרגש מכל דבר, תהיו גאים בתעשייה הישראלית.
דוב | 10.11.10
50.
קדמה בהתהוות
כל מתעלפי "האח הגדול" אנא המשיכו להצמד לתכניות הטלוויזיה שאתם מכירים כי בסלולר אתם לא מבינים הרבה . . .מדובר בסוג של זיהוי אותות במרחב והסקה סטטיסטית ולא בזיהוי המשתמש הפרטי. השימוש בטכנולוגיה כזו היא פריצת דרך אמיתית, תהיו גאים שהיא נולדה כאן בישראל. טכנולוגיה מדהימה, אנשים מוכשרים, סחתיין עליך ארז!
שימי | 10.11.10
49.
קדמה בהתהוות
כל מתעלפי "האח הגדול" אנא המשיכו להצמד לתכניות הטלוויזיה שאתם מכירים כי בסלולר אתם לא מבינים הרבה . . .מדובר בסוג של זיהוי אותות במרחב והסקה סטטיסטית ולא בזיהוי המשתמש הפרטי. השימוש בטכנולוגיה כזו היא פריצת דרך אמיתית, תהיו גאים שהיא נולדה כאן בישראל. טכנולוגיה מדהימה, אנשים מוכשרים, סחתיין עליך ארז!
שימי | 10.11.10
47.
לא להרשות לעקוב אחרינו
גם ככה יש כבר הרבה יותר מדי פלישה לפרטיות והטרדה של פרסומות! באיזו זכות הם עוקבים אחרינו???!!! בשום שלב לא הרשתיתי לחברת הסלולר למסור אף פרט מידע עלי לאף אחד, גם אם לא נותנים שם. לא רוצה שינתחו את הפעילות שלו ולא רוצה שישלחו לי פרסומות. אם זה אכן ייכנס לפעולה צריך לפעול נחרצות נגד זה - לכבות טלפונים או אפילו להוציא את הסוללה אם זה מה שנחוץ. אולי אפילו לארגן קבוצה גדולה של אזרחים שנמאס להם ולבלבל את הנתונים בכוונה. די! יש גבול! ל - 44 זה שאפשר לעשות משהו מבחינה טכנולוגית זה לא אומר שנכון וברצוי לעשות אותו מבחינת אנושית ועקרונית. התגובות הללו מוכיחות שאנשים לא רוצים שיעקבו אחריהם וימסרו מידע כלשהו אודותם, וזה זכותנו! הזכות לפרטיות עולה על הזכות של גופים מסחריים לכפות עלינו פרסומו ולחפש דרכים חדשות לעקוב אחרינו.
עירית | 10.11.10
44.
בכלל לא הבנתם איך השיטה עובדת
הם מזהים את הפרטים האישיים על פי ניתוח תנועות הידיים של מחזיק המכשיר. למשל אם התנועות הן ימינה ושמאלה בעצבנות פעם בשעה זה גבר אם התנועות אקראיות עצבניות ומהירות לכל הכיוונים כל דקה זו אזה אם התנוות הן בשתי הידיים לצדדים בו זמנית זה גבר חרדי וכך הלאה... לא צריך את חברות הסלולר בשביל זה.
דורון | 10.11.10
42.
לפי הבנתי
1. מעקב אחרי אותות סלולריים אינו בעייתי בהיבט של פרטיות, מכיוון שזיהו אותות במרחב מוגדר אינו נותן שום מידע על בעל הטלפון, הם רק ידעו שעוד טלפון הצטרף, מסתובב או עוזב את המרחב. 2. הרעיון של החברה לניתוח תוצאות התנועה של "הטלפונים" הוא באמת רעיון מעולה לתת משוב למרכז קניות על התנהגות המבקרים, אך את הניתוח והפקת הלקחים צריכים אותו אולי פעם בעונה, שכן דפוסי התנהגות של האנשים לא משתנים כל שני וחמישי. 3. את הסטטיסטיקה העונתית ניתן לעשות בעלויות הרבה יותר נמוכות בהשתמש בכוח אדם. ולכן זה לא מצדיק את ההשקעה בחברה והציפייה לרווחים. ("מאות אלפי דולרים בשנה...") 4. לכן, המודל העסקי שיניב רווחים לחברה זה דחיפת פרסומות בסלולרי, ובשביל זה, חייבים לדעת את מספר הטלפון של אותו אות. ופה הקישור שייעשה בין החברה לבין חברות הסלולר. 5. וכאן אנחנו צריכים את ההגנה על הפרטיות שלנו, שאסור לחברות הסלולר לספק מידע לגבי הטלפון לפי אות אלא בהסכתה מפורשת של בעל הטלפון. 6. ודרך אגב, חברות הסלולר תמיד יודעות איפה אתה נמצא, לפי האנטנה שמחוברים אליה. ולכל אלה שמקבלים פרסומת לסלולר בקרבת קניונים בלי שהסכמתם, אז תתבעו על חדירה לפרטיות או לחלופין הטרדה (שכן יכול להיות שהטענה שהפרסומת נשלחת לספר טלפון בלי לדעת פרטים על בעל הטלפון)
שאדי | 10.11.10
40.
אם לא הבנתם עד עכשיו עוקבים אחרינו בכל דרך אפשרית
התסריט של האח הגדול נראה היום קרוב מתמיד להתגשם במציאות. אתם רוצים שלא יעקבו אחריכם? אין בעיה: נתקו את הפלאפונים ומחקו את המנוי בפייסבוק, וגם עדיין יישאר מידע שסיפקתם על עצמכם באינטרנט, וישמש כמידע שיווקי לחברות ולמפרסמים.
ג'ורג' אורוול | 10.11.10
38.
==נו טוב, זה מאד פשוט
המערכת מזהה את מהירות ההתקדמות של הטלפון במרחבי הקניון. אם המהירות היא מתחת ל 3 קמ"ש המערכת יודעת שמדובר בקשישים טרחנים שבאים רק לבלבל את המח ומהם לא יצא תכלס. אם המערכת מזה מהירות אפס באזור בתי הקפה בשעות הבוקר, היא יודעת שמדובר בגימלאים בטלנים שישבו 4 שעות על כוס תה. אם המערכת קולטת תנועה תזזיתית בליווי חלקי משפטים נוסח "כאילו", "חבל על הזמן", "מגניב", ו"הורס", היא מכניסה את כל החנויות לכוננות על משום שמדובר בפוסטמות מצויות עם דרייב חזק ל "שופינג". כאלה ש"בחיים לא תתפוס אותי בלי עקבים".
קוורטי | 10.11.10
32.
חלאס בבילון עברתם כל גבול.
להתנער מהמכשירים האלה וגם מהקניונים. חירות שיוויון חופש הם לא מושגים משפטיים הם תכונות שאיתן נולדנו כעת משתמשים בהם כדי שנרגיש שהמערכת המשפטית מגנה עלינו מהאנרכיה ה'נוראית' שתקרה פה בלעדיה... שום דבר מזה לא נכון! אנחנו באמת חופשיים? או משועבדים לסיסטם? בואו נראה. מה הבבילון הביא לנו? ים פרסומות. אנחנו נגיד לך איפה לקנות ומה. הם החליטו איזה כימיקלים אני אדחוף לילדים שלי לאוכל. והם החליטו שפלאפון הוא מצרך חיוני שאין לשרוד בלעדיו. ופלאפונים, מה הביאו לנו? סרטן ובעיות בתקשורת. אכן האח הגדול כבר כאן והוא שולט בנו בחכמה, כופה עלינו רצונות. אני אקנה ירקות בקניון ואתן את כספי לתאגידים גדולים במקום לדוד הנחמד מהגליל שפושט את הרגל. המדינה כבר הפשיטה אותו עם המיסים שעוברים כמובן לא לידהם של בכירים אלא לדברים מאוד חשובים כמו קופות החולים. ואם מישהו תוהה למה קופות החולים הם עניין כל כך חשוב הרי זה ברור, בלעדיהם איך המדינה תוכל לשלוט באיזה סמים אתה לוקח ובאיזה לא?!? כמובן מה שריווחי בשבילה, ידוע שתאגידי התרופות קשורות קשר הדוק עם בכירים. וככה המדינה גורמת לנו להאמין שאנחנו נורא צריכים את כל זה. השלב הבא יהיה שבב שנתקין לנו מתחת לעור, שבב כל יכול וסופר-מגניב שכל אחד חייב! ואין פה עניין של עוד תלונות על המדינה, רק תראו מה קרה לעולם שלנו.
יעל | 10.11.10
31.
לֹא אח גדולֹ ולא בטיח
לכלֹ המתלהמים והלא מבינים, כמעט כל מפעיל היום משתמש בנתוּנים מהרשת כדי לחשב עומסי תנועה וכו'. זה המצב כבר כמה שנים טוּבות... ע’פ הכתבה, החברה משתמשת באותם מקורות מידע. אין שום מידע פרטי, לא מספר טלפון, לא שם, או כל פרט מזהה אחר. חוק ההגנה על פרטיות רלוונטי פה כמו חוק ההגנה על החי והצומח!!!
ָאריאל | 10.11.10
30.
אפשר לחשוב אחרת
אני דווקא יכול לראות שימושים רבים לתועלת הציבור במיזם הזה: ביטחון הציבור, עומסים במקומות בילוי וכדומה. אם אנשים יפסיקו לחשוב שמתעניינים רק בהם אישית [ואיך רק הם מרוויחים מזה] ויבינו שמידע בעולם הדיגיטלי קיים בכל מקרה [ פייסבוק, גוגל וכו'] - אזי השאלה הנכונה היא האם השימוש בו מושכל?. המידע יכול גם להועיל ברמת הפרט וכלל.
חיים | 10.11.10
26.
פגיעה בבטחון הלאומי של....
אין להם סיכויי בארה"ב, הרעיון מבוסס על עקרון הציתות לטלפונים. הראשון שיתבע אותם בארה"ב יהיה עשיר. חוק או לא חוק, ניטור תנועה אחר אנשים באופן מובהק כפי שמכוונים אליו היזמיםיכול להגיע לכדי פגיעה בבטחון הלאומי של המדינה, אם גורמיםעויינים יתלבשו על המערכת הם יוכלו לנטר וללמוד של אנשי בטחון סמויים.
רון | 10.11.10
25.
שחברת הסלולר תשלם לי עבור העברת המידע שלי
זוהי חדירה לפרטיות. חברת הסלולר עושה זאת ללא אישור שלי וגורפת לכיסה תשלום עבור השימוש בנתונים שלי. צריך שיהיה חוק שיאסור העברת פרטים כלשהם ללא הסכמה מפורשת של בעל הטלפון הנייד וכן אם החברה מרוויחה מכך מין הדין שיזכו את בעלי הטלפון ברווחים.
מיכל | 10.11.10
19.
על פניו, נראה שיש כאן עילה לתביעה כנגד גורמים שונים.
תביעה כנגד חב' הסלולר - על מסירת מידע אישי של הלקוחות, לחברה אחרת, ללא קבלת אישור מהלקוחות (פגיעה בפרטיות) וגם, על הסבל, הנזקים ועוגמת הנפש שייגרמו ללקוחות חב' הסלולר, באם ייאלצו לכבות את מכשירי הסלולר, בכניסה לקניון, על מנת למנוע חשיפתם בפני משווקים שונים. תביעה כנגד חב' "טרנדאיט" - על עשיית שימוש במידע הנפלט ממכשירי הסלולר וגם עשיית שימוש במידע אישי של לקוחות הסלולר, שהתקבל מחב' הסלולר, ללא אישור לקוחותיהם ותוך פגיעה בפרטיות הלקוחות, כאשר חב' "טרנדאיט" מודעת לכך, שהמידע נמסר שלא ביושר. תביעה כנגד הקניון - המאפשר לעסקים בתחומו, לקבל פרטים אישיים של לקוחותיו ואשר הוא מודע לכך שהושג שלא ביושר ואשר גורם לפגיעה בפרטיות לקוחותיו. תביעה כנגד העסקים - העושים שימוש במידע שהושג שלא ביושר ופוגעים בכך בפרטיות לקוחות הקניון.
עפר, פ"ת | 10.11.10
16.
"בן 30+ אב לשניים מרעננה..." זו אינה חדירה לפרטיות? מהיכן המידע אם לא משת"פ עם החברות הסלולאריות!?
זוהי חדירה לפרטיות מהסוג הנחות ביותר, מסחר לא הוגן, שבו לך האזרח כלים פחותים לצורך המשא ומתן עם אלו שאמורים למכור לך! חבל שאלו הנקראים "יזמים" ו/או "מיטב המוחות" וכיוצ"ב, נסחפים לכיוונים כלכליים גרידא, לעולם של הכסף הגדול ללא שום תועלת לאנושות. מבחינתי, חוקר זוטר במכון וויצמן, שמעביר שנים באנונימיות במעבדה בתקווה למצוא מזור לחליים קשים, תורם עשרות מונים מכל משועבדי הכסף הללו המתקראים בטעות "ממציאים"...
עמנואל | 10.11.10
15.
זה קורה לי מזה זמן כלקוחת בנק לאומי
אני מנוייה על שירות הסמסים במקרים מסויימים (שימוש באשראי מעל סכום מסויים, למשל) וכבר לפני כשנה כשהייתי במרכז מסחרי קרוב לביתי קיבלתי סמסים בסגנון 1+1 בחנות X ללקוחות לאומי דיגיטל, רק כשהייתי בקרבת אותה חנות! מפחיד בעיני, פוגע לגמרי בצנעת הפרט.
ליאת | 10.11.10
12.
אני כבר 4 שנים לא ניכנסת לקניונים וחוסכת 6000 ש'ח כל חודש בגלל זה
עקבתי אחרי תדפיסי כרטיסי האשראי וגיליתי להפתעתי שאני מוציאה בין 200 ל350 ש'ח כל יום מביקור בקניון .כך זה היה : אני מתגוררת די קרוב לקניון ענק והוא הפך למרכז בילוי עבורי,חניה חינם ,תמיד נפגשתי עם חברות ''אהלן מה שלומך? בואי נאכל ארוחה קלה וקפה והופ עפו 100 ש'ח, אוי נגמר לי הקרם פנים והופ עפו עוד 100 ש'ח ,אוי איזה מבצע יפה חולצה ב99 ש'ח ,אהלן זהבה מה שלומך? בואי נשב לאיזה כוס קפה ,אבל כבר צהריים אז אולי ארוחה קלה והנה עפו עוד 100 ש'ח. מאז שאני לא ניכנסת לקניון ועבורי הוא כבר לא קיים כלל וכלל אני נוסעת כל חודשיים לחו'ל בכסף הזה ,אני ניהנת מאד בדיוטי פרי ומאד אוהבת לטייל בעולם .
ליאת | 10.11.10
7.
יש לאסור על הפעלת המערכת - זה האח הגדול במיטבו
שלא ינסו למכור לנו סיפורים, זה מעקב פרטני אחרי אנשים. אם לא היה כזה, לא היה צורך בשיתוף פעולה עם חברות הסלולר. נכון שבידי חברות הסלולר יש את כל הפרטים והן יכולות להוציא פרופיל של כל אחד (היכן הוא מסתובב, מתי הוא מטייל ובחברת מי), אבל זה לא אומר שהמידע צריך להיות נחלת הכלל. לא כל חברה רשאית לגשת לנתונים כאלה. זה מיזם בזוי וראוי שיעצר בטרם יעלה.
 | 10.11.10
6.
בולשיט
כדי לקדם מערכת אנליטית מבוססת בינה מלאכותית צריכים להתקיים תנאים מחייבים ליצירת למידה נכונה לשם חיזוי קרוב. וזה לא יכול לקרות כאן. התנאים הקיימים אמורים להתבסס על העבר, הווה של הפרט\כלל לשם חיזוי. את הפרט אפשר לזהות אבל המידע לגבי הפרט הוא מוגבל (כלומר הפרט מתנהג ככלל נפרד). ניתן אומנם ליבנות מודל של היכן הפרט ביקר, מתי וכמה אבל לא מה הוא הרגיש לגבי מוצר מסויים למשל, מה גרם לקונה תגובת התנגדות וכדומה. החיזוי של הקניה לא יוכל להתבסס על מערכת למידה ברת קיימה ולא משנה מה ריכוזיות האותות.
אחד שמבין | 10.11.10
4.
על פניה זו נראית כמו הפרה בוטה של חוק הגנת הפרטיות
מעקב אחר אנשים, עשיית שימוש במידע הנפלט מהסלולרי שלהם ועשיית שימוש במידע אודותם (תבניות התנועה שלהם, והמידע המושג לאחר הכריה והניתוח שאף הוא אודותם וצ"ל בבעלותם) - וכל זאת ללא קבלת כל סוג של הסכמה מהם כנדרש בחוק. אין שום סיבה שהאיסור על שימוש בנתונים יתקיים רק כאשר הנתונים מתחברים לשמו של אדם מסוים ויסייעו לזיהויו בשמו - הרי בשביל שתתקיים פגיעה באוטונומיה של אדם ובפרטיותו מספיק שיזוהה וינותח לפי תבניתו הסטטיסטית (אב לשניים מרעננה, כאמור), וכל תנועותיו העתידיות ייחזו (בעזרת אותו מידע אודותיו, בשילוב עם דומיו) מבלי שיש לו שליטה על כך ומבלי שהסכים לאמור. היישום של הניתוח הוא לגבי האדם הספציפי, אז כך גם צריך להגן עליו, ולא לפטור זאת על טכניקליות של "טוב, אנחנו לא יודעים איך הוא נראה או איך קוראים לו, אז זה לא פגיעה בפרטיות". אם החברה הזו תתחיל להפעיל את הטכנולוגיה (הדי מגניבה, מה לעשות) בקניונים בארץ, אני מקווה שהתובעים הייצוגיים והרשות למשפט וטכנולוגיה יעשו את שלהם.
מ"כ | 10.11.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת