אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

5 סיבות לכך שהעלאת שכר לכל העובדים לא ממש עוזרת

33 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

33.
אוי, כמה זה צובט לבעלי החברות הצעד הזה...
בגדול מה שכתוב בכתבה נכון אבל האמירות ממש מוגזמות. אף אחד לא מוכן לוותר על 50%. משכרואלא רק במקרים נדירים ביותר מישהו יוותר על כל כך הרבה. בלבד זאת גוגל היא חברה מעורכת ובעל ״סקס אפיל״ שמושך מהנדסים רבים . העלאת המשכורות בגוגל לכל העובדים היא אמנם צעד יוצא דופן אבל הוא כנראה בא לתת מענה לבעיית עזיבה לחברות שמשלמות יותר. גוגל נוהגת בחוכמה שהיא מחליטה מראש לנטרל את יתרון השכר שמציעים מבחוץ. והיא לא מפחדת לעשות זאת באופן מוצהר וברור. בדר״כ לחברות מאוד קשה לתת העלאות לעובדים, בטח שלא באופן גורף כל כך כי המשמעות היא גדילת העלויות הקבועות בהמון כסף שמנהלים לא אוהבים להראות לחברי דירקטוריון בסוף רבעון ( אחרת לא יהיה להם בונוס שמן על חיסכון ) בדר״כ חברות מנסות למצא פתרונות ״יצירתיים״ בשביל לפתות עובדים להשאר מבלי להגדיל עלויות בכלל או ברמה מינימלסטית. במילים אחרות בעלי חברון אוהבים להגדיל לעצמם את הכיס באופן מתמיד ולפתות עובדים להישאר בתמורה לפירורים חסרי משמעות. גוגל החליטה לא ללכת עם הזרם הזה וחברות אחרות לא יודעות כיצד להתמודד עם מסר שכזה - מסר לא של חמדנות המעסיק, אלא מסר שאומר שאם החברה מצליחה להרוויח יפה בזכות העבודה של העובדים שלה אפשר לתגמל גם אותם בצורה יפה ועדיין!!!!! להרוויח . כל הכבוד לגוגל
האזרח הקטן | 12.11.10
31.
מגיבים יקרים - ישראל היא לא באמת מרכז העולם
בישראל לעבוד בגוגל זה הטופ, בעמק הסיליקון יש עוד 10 חברות לפחות מגניבות באותה מידה. אחת מהן היא פייסבוק (שלא מראה נוכחות בישראל) ואתה גוגל נאבקת על עובדים. המרכזים של גוגל בישראל הם קטנטנים, וזה שבישראל כולם רוצים לעבוד בגוגל לא ממש מנחם את לארי וסרגיי. באופן אישי אני לא באמת מבין מה השוס הגדול בגוגל. כמו שנכתב בכתבה - סיכויי ההתקדמות שם הם די נמוכים (ביחוד בארץ), ובסופו של דבר אתה עושה את מה שהיית עושה במייקרוסופט רק עם פלייסטיישן וסגווי. נכון, זה חמוד, אבל בעיני זה יותר מאמץ להראות מגניב (מאמץ שהצליח לא רע תקופה מסויימת) מאשר מהות. אני מסכים עם הכותב שלהעלות את השכר באופן גורף זו שגיאה, אבל ימים יגידו. ולמגיב מספר 5 - אני ויתרתי על הרבה יותר מאשר חצי מהשכר שלי בשביל לעשות את מה שאני אוהב (וכן, יש לי משפחה וילדים). אתה מסכן אם רק חשבון הבנק שלך מעניין אותך.
איתי | 12.11.10
30.
מגיבים יקרים - ישראל היא לא באמת מרכז העולם
בישראל לעבוד בגוגל זה הטופ, בעמק הסיליקון יש עוד 10 חברות לפחות מגניבות באותה מידה. אחת מהן היא פייסבוק (שלא מראה נוכחות בישראל) ואתה גוגל נאבקת על עובדים. המרכזים של גוגל בישראל הם קטנטנים, וזה שבישראל כולם רוצים לעבוד בגוגל לא ממש מנחם את לארי וסרגיי. באופן אישי אני לא באמת מבין מה השוס הגדול בגוגל. כמו שנכתב בכתבה - סיכויי ההתקדמות שם הם די נמוכים (ביחוד בארץ), ובסופו של דבר אתה עושה את מה שהיית עושה במייקרוסופט רק עם פלייסטיישן וסגווי. נכון, זה חמוד, אבל בעיני זה יותר מאמץ להראות מגניב (מאמץ שהצליח לא רע תקופה מסויימת) מאשר מהות. אני מסכים עם הכותב שלהעלות את השכר באופן גורף זו שגיאה, אבל ימים יגידו. ולמגיב מספר 5 - אני ויתרתי על הרבה יותר מאשר חצי מהשכר שלי בשביל לעשות את מה שאני אוהב (וכן, יש לי משפחה וילדים). אתה מסכן אם רק חשבון הבנק שלך מעניין אותך.
איתי | 12.11.10
26.
הסיבה היחידה להשארותי בקורפורייט שאני עובד בו (אינטל) הוא השכר היפה
הבונוס השנתי והעלאות המשכורת מדי שנה באחוזים מכובדים - אלו הסיבות היחידות להשארותי בעבדוה הרקובה הזו שמוציאה את הנשמה באופן איטי אך עיקבי (תשע שעות ביום של תכנות דיי משמים ורקבון אנטלקטואלי. אני פשוט כן בתגובה הזו ולא משחק אותה מהנדס שמפתח את האטום). מדובר באינטל משכורת של 25K שש שנות עבודה בחברה. אם לא היו מעלים לי את המשכורת מדי שנה באחוזים נכבדים ונותנים לי בונוס שנתי יפה - הייתי טס מפה עם עשן מהתחת לכיוון ציור גננות או ולימוד ברידג' או שחמט בעיירת הפיתוח הסמוכה..
888 | 12.11.10
19.
ל - 15: מתי הרווחת לאחרונה 20000 ש"ח?
אתה צודק שעקב השינויים בסך מיסוי (מס הכנסה שהוא 33% על תוספת שכר, בטל"א ביטוח בריאות וקרן השתלמות) התוספת של 2000 ש"ח ברוטו הופכת ל - 1000 נטו. אבל מבחינת עובדים רבים, ה - 1000 ש"ח האלה הם קריטיים מאוד. הרי לא מדובר בשכר עתק, מדובר בשכר שבסך הכל מאפשר לך לסגור את החודש בלי להיחנק. בעלי שכר בסדר גודל זה חיים ברמת חיים סבירה לכל היותר; הם לא יכולים לחסוך לבד לדירה טובה במקום טוב (אלא אם יקריבו לשם כך את רווחתם למשך כל חייהם), הם לא אוכלים במסעדות מדי יומיים, הם לא יכולים להרשות לעצמם מעבר לחופשה טובה אחת בשנה וכד'. 1000 ש"ח לחודש חשובים להם מאוד. אחותי, שזהו שכרה פחות או יותר, מנהלת עם בעל החברה שלה משא ומתן ארוך ומתיש כבר שנה (הוא כל הזמן אומר שמגיע לה אבל זה זמן רע לחברה) בדיוק בשביל תוספת כזו.
ענת | 12.11.10
16.
מה שנכון נכון ... tאו שלא
מעטים באמת מגיעים לתחום ההיטק כי הם מעונינים בטכנולוגיה\תיכנות וכדומה. לצערנו\שימחתינו רוב האנשים מגיעים בגלל הכסף... ואז אחרי מספר שנים מחליטים שזה לא מתאים\משעמם... ומשנים מקצוע (או הופכים להיות ממורמרים\מנהלים). עבור אתגר וענין בעבודה אנשים שבאמת מחוברים למיחשוב\תכנות יותרו על 50% משכרם (כמובן בתנאי ש ה 50% הנותרים מאפשרים קיום סביר) (כך בחרתי בעצמי). אבל למרות כל מה שאמרתי אני לא באמת חושב שתהיה בעיה לגוגל לגייס אנשים... במיוחד כאשר רוב האנשים בתחום הגיעו בגלל הכסף. ליאור
ליאור | 11.11.10
15.
ל-4 ול-9: אם מעלים לכולם, זה לא גורם לעובד להרגיש שמעריכים אותו... זה צריך להיות ביחס לביצועים
ולמי שאמר ש 10% זה המון - כשהמשכורת שלך היא 20,000 אז 10% זה אלפיים שקל... אבל מתוכם אתה תשלם מיסים של 1,000 ש"ח בערך... אז הנטו שלך יגדל בפחות מאלף שקל (חלק עובר להפרשות פנסיוניות). אז עד עכשיו היה לך נטו של 13, ועכשיו של 14... לא תרגיש את זה.
 | 11.11.10
14.
טעות בידך. הטענות שהבאת מביאות למסקנה הפוכה
העלאה גורפת של שכר, מעידה שלחברה איכפת מהעובדים שלה. נכון ש- 10% לא ישנו את החיים לאף אחד, אבל חברה שמתנדבת לתת תוספת של 10% נותנת הרגשה טובה לעובדים ומגבירה את הנאמנות אליה. היא משדרת בדיוק הפוך מרוב החברות שהעובדים כלל אינם מעניינים את ההנהלה אלא רק השורה התחתונה של רווח והפסד.
איש הייטק | 11.11.10
12.
לא יודע אילו מחקרים אתה קראת אבל כל מה שמעניין זו השורה התחתונה!
ואך ורק השורה התחתונה. למגיב מספר 3 אני יכול לומר שאני מכיר באופן אישי 3 אנשים שדחו הצעות מגוגל בגלל השכר שהוא - בינוני במקרה הטוב!!! האחרון שאני זוכר סירב להם לפני כשלוש שנים כשההצעה שהוא קיבל בארה"ב הייתה 90K$ שזה יחסית ממש מעט. אז נכון שיש את האתגר הטכנולוגי, להיות בחזית התעשיה וכולי. אבל כולנו בני אדם ועם אתגרים לא קונים מרצדס :)
מהנדס תוכנה צעיר (בגיל לא בשכר) | 11.11.10
11.
שטויות - אני חושבת ברצינות לעזוב את העבודה שלי רק בגלל השכר!
אני עובדת בתור גננת - משכורת בדיחה... זו השנה הראשונה שלי בתור מנהלת גן - וזו פשוט עבודה מתישה בלי הערכה... כן - יש הרבה סיפוק, אבל זהו. מקבלים שכר רק על שעות העבודה עם הילדים - ותכלס רוב העבודה היא בהכנות, בהערכות, בשיחות עם הורים, במילוי ניירת... אבל בעיקר הכנות - מערכים, תכנון יצירות והכנת המחשות... ובשביל כל הכאב ראש הזה המשכורת שלי עם תואר ותעודת הוראה בקושי נושקת את המינימום! למדתי עם מלגת מצויינות על ציונים טובים בבגרות ובפסיכומטרי - ואני צריכה לחשב כל שקל שיוצא מהכיס... בקיצור- כן, המשכורת היא נקודה מאוד חשובה מעבר לסיפוק ואהבת העבודה. ולא - 10 % עדיין לא יספיקו כדי שארגיש שהמשכורת שלי סבירה - בטח אם החישוב ישאר רק לשעות העבודה נטו עם הילדים (והרי מצפים ממנו להיות יותר מרק ביביסיטר, לא?)
 | 11.11.10
10.
מסכים עם הקודמים
פשוט שטויות. 1 - "זה מעט מידי" - אתה בכלל יודע מה השכר של עובדי גוגל? - הוא גבוה כבר עכשיו יחסית לשוק והרבה הולכים לשם רק בגלל השכר הזה. אז בטח שתוספת עליו עוד מקצינה את התופעה. 50% לוותר מהשכר?! - אין טעם אפילו לנסות להבין מאיפה הבאת כזו שטות. אין קושי למציאת מועמדים - יש קושי למצוא כאלה שגוגל מעוניינת בהם בסוף. כמו ביחידות מובחרות - מעדיפים לפספס מוצלחים מאשר לשכור נפלים. לגבי העניין בעבודה ובעיות של אופי הניהול בחברה אז אני נוטה להסכים, למרות שזה גם נתון לויכוח. בקיצור, שיהיה בכיף לעובדי גוגל - מפרגן. ולמי שתוהה - אני מהתחום, אבל לא עובד גוגל (ולא מתכנן להיות).
 | 11.11.10
9.
כתבה גרועה!! , מנסים להראות חכמים ויצאו ההיפך!!
1.בדיוק הפוך - % 10 העלאה זה המון!!! 2. בדיוק הפוך- המהלך מראה שהחברה חושבת על העובדים . 3. סתם לא רלוונטי 4. לא יודע אם נכון או לא, בכל מקרה דאגה של שכבת מנהלים מצומצמת בארה"ב, ובטח לא של עובדים בארץ. 5. קושי בגיוס עובדים בגוגל- באיזה סרט אתם חיים?
שפוי | 11.11.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת