26. רגע יש לי פתרון יותר טוב: להעביר את כל המשכורות שלנו למדינה היא כבר יודעת יותר טוב מי צריך את הכסף שלנו או לעזוב את מדינת ישראל .... יש ביקוש בכל עולם לעוסדי הייטק ישראלים עובד בישראל | 24.11.10 (ל"ת)
25. ל 16 אתה טועה,למי שי חוזה ישן עדיין משלם לפי שיטת הקבוצות הבעייה שהעדר הלך ורץ להחליף את הרכב לפני כניסת השיטה הליניארית כדי להרוויח כמה גרושים,ורק אז התברר שחלק מהמכוניות יוצאות יותר זולות בשיטה הליניארית.. חבל.. אורן | 21.11.10 (ל"ת)
24. עושקים עוד דרך לעשוק את השכיר במעמד הבינוני שאין לנו את היכולת לקזז בצורות שונות. הכל נעשה בתלוש המשכורת כך שאנחנו שוק שבוי שנוח לעשוק. כנראה שהגיע הזמן לצרי אזרחי שיבינו שהגיעו מים עד נפש. שטייניץ גם גנב גם כבדיין שמפר הסכמים. שטייניץ טוב לחרדים ומטרתו רק לדפוק את החילונים. הייטקיסט | 20.11.10 (ל"ת)
22. אולי תתפכחו כבר ? תזרקו את הליסינג, תקנו רכב פרטי בן 3 ותרויחו. הגיע הזמן שתפסיקו להיות פריירים. איש חופשי | 20.11.10 (ל"ת)
21. +++הבעיה האמיתית היא המיסוי המטורף על כלי תחבורה שפוגע בכולם,פרטי וליסינג+++ אורי | 20.11.10 (ל"ת)
20. מישהו יכול להשוות בין פרטי לליסינג (לא דרך העבודה) ואני מדבר על נטו חיסכון כספי בלי קשר לנוחות נסיעה של רכב חדש יותר השוואה בין רכב שנת 02-03 פרטי לליסינג שני המקרים משפחתית תודה יעל | 20.11.10 (ל"ת)
19. לעבור לפרטי, די לשחיטה של הליסינג עיקר הבעיה טמונה בחברות הליסינג, בתנאים הקשים של המס חברות הליסינג רוצות להמשיך לעשות עלינו סיבוב. הם גם מעלות את המחירים וגם מורידות את רמת השרות. תשימו לב איך מחיר הליסינג בכל החברות דומה, זה לא מזכיר לכם את המחיר של שיחות סלולר, את מחירי הביטוח, את עמלות הבנקים? זה לא קרטל, זה שחיטה מאורגנת של האזרח הפרייר. מציע לכולם לעבור לפרטי. צביקה | 19.11.10 (ל"ת)
18. החלפתי לפרטי שלום, אני עברתי לפרטי. חוסך 500-1000 ש"ח בחודש. אספתי את כל הקבלות במשך שנה שלמה. דלק, ביטוח, חישבתי פחת ואובדן ריבית. הכל כלול. מוטי | 18.11.10 (ל"ת)
17. אריאל - שכחת להוסיף עוד תוספות סוציאליות במידה וויתרת על רכב חברה אם ויתרת על רכב חברה ברוב המקרים גם תקבל חזרה נסיעות וגם הברוטו יגדל. ברוטו יגדל = הפרשות סוציאליות (ביטוח מנהלים, קרנות השתלמות) גדולות יותר וגם בנטו יותר. כלומר עוד כסף שיגיע כל חודש. אגב, אני עשיתי את החישובים שלי לפי 30,000 בשנה ועדיין משתלם. גם מכיוון שחוזר לי לברוטו 3,030 ש"ח. תבדקו טוב טוב: http://www.ccalcs.com/php/index.php?page=LeasingCalc קצת יותר מפורט מהחישוב של אריאל ולוקח ה-כ-ל בחשבון. ב-2011 הליסינג נגמר | 18.11.10 (ל"ת)
16. תשובה ל11 השינוי הוא רק לגבי עסקאות ליסינג חדשות במקרה שלך- ממשיך לפי שיטת החישוב הישנה 2.04 אחוז משווי הרכב במקום 2.5 החל מינואר מושיקו | 18.11.10 (ל"ת)
15. שווי = עלויות רכב פרטי, עד לגיל 3 שנים, לאדם פרטי שווי = עלויות רכב פרטי, עד לגיל 3 שנים, לאדם פרטי כולל ירידת ערך תחזוקה תיקונים ביטוח טסט וכד' מגיע בממוצע לכ- 3,500 ש"ח נ_ט_ו לחודש ללא דלק. ברוטו זה לפחות 4700 ש"ח. אז מי שמקבל רכב בדרגה 3 כאילו הוסיפו לו 4,700 ש"ח לחודש. הוסף הוצאות דלק מוגדלות (הבוס משלם) ובלאי מוגבר - תגיעו ל5,000 אולי 6,000 ש"ח ברוטו לחודש. על זה צריך לחשב מסים: מס הכנסה, ביטוח לאומי וכד'. אז אלתתבכיינו. שלמו את המס המוקטן בשקט, כדי שלא לעודד בדיקה מדוקדקת יותר ותשלמו שווי אמיתי. שימו לב, כל שאר השכירים שמחזיקים רכב פרטי משלמים הרבה יותר ומהנטו!!! חיבתי ובחרתי תראו | 18.11.10 (ל"ת)
14. ירידת ערך אם מחייבים לפיאחוז משווי הרכב אז היות ושווי הרכב יורד כל שנה צריכים לחייב בהתאם כך שבשנה שניה ובשנה שלישית התשלום חייב לקטון בהתאם. מעניין מה יגיד בג"צ על כך. סולי | 18.11.10 (ל"ת)
13. עלות אחזקת מכונית חדשה כ-2000 שקל לחודש נטו לפני דלק נניח מכונית מסוג טויוטה קורולה שעולה 120 אלף שקל חדש. להלן ההוצאות: אובדן ערך 12000 ש"ח לשנה (נכון ל-3 השנים הראשונות). עלות ההון - 4800 ש"ח לשנה (לפי 120 אלף כפול 4% לשנה. טסט - 1650 ש"ח לשנה. ביטוח חובה - 3000 ש"ח (למי שיש נהג צעיר). ביטוח מקיף - 3600 ש"ח לשנה (נהג צעיר). אחזקה לשנה ומוסך - 1200 ש"ח לשנה (כמעט שאין אחזקה). לשנה יוצא כ-26000 אלף, שזה בערך 2200 לחודש. קבלו 10% הנחה על החיושב שלי - יוצא 2000 ש"ח לחודש. ב.ק. | 18.11.10 (ל"ת)
12. הוצאות דלק כל חהחישובים האלה אים אני גר ליד מקום העבודה אני צןרך כ 2500 ש'ח לחודש מטל שחר להרצליה אגב רכב קטן | 18.11.10 (ל"ת)
11. עלות ליסינג שיטה הישנה יש ברשותי רכב ליסינג משנת 2009-כלומר אני בשיטה הישנה-קבוצה 2 ולא לפי השיטה שנכנסה ב 2010 מישהו יכול להגיד מה יהיה הסכום של העליה בינושאר 2011? האם גם כאן העיסקה כבר לא משתלמת? חיים | 18.11.10 (ל"ת)
10. החישוב מדויק למדי - ראו 1. בעניין "ירידת ערך" לא רק שלקחתי אותה בחישוב... לקחתי ב 100% כלומר מראש שחישבתי פחת של 100% אותם 36 א שח לצורך הרכישה אם כבר יש לקזז את שווי הרכב בתום 3 שנות השימוש. 2. בעניין הוצאות דלק ציינתי עד 20 אלף ק"מ בשנה. הסתמכתי על הוצאות שלי הפרטיות בחודש אני עושה כ 1600 קמ שהם כ 19 אלף בשנה ומשלם עבור הדלק כ 800-870 שח בחודש. בברכה, אריאל אריאל | 18.11.10 (ל"ת)
9. אריאל - יש כמה בעיות עם החישוב שלך 1. עלות צריכת הדלק ל 20000 ק"מ בשנה יותר גבוהה, החישוב שלך נכון עבור בערך 15000 ק"מ בשנה (בהנחה של מחירי הדלק היום וצריכה של 13 ק"מ לליטר שהנה יחסית טובה). 2. יכול להיות שיש לך מזל, אבל התעלמתה כמעט לחלוטין מבלת"מים (צמיגים, פגיעות בפח/מראות/טמבון, רדיו, בעיות חשמל) 3. מה עם ירידת ערך הרכב??? לגבי השורה התחתונה שלך אני דווקא מסכים, אבל הפערים הרבה יותר קטנים ואתה משווה נסיעה ברכב חדש לנסיעה ברכב שנמצא על הכביש 5 שנים. ההחלטה של כל אחד צריכה לקחת בחשבון את עלות הליסינג עבורו (משתנה מאדם לאדם בהתחשב בשכרו והפער בין שכר עם לשכר בלי רכב), ק"מ שנתי (אמיתי! בלי נסיעות סתם כי יש רכב חברה) והמחיר (התיאורטי כמובן) של התעסקות עם רכב פרטי (קניה/מכירה/מוסכים). וכמובן שבשורה התחתונה מי שתמיד מרוויח אלו הן חברות הליסינג ומשרד האוצר... אני | 18.11.10 (ל"ת)
7. פתרון כלכלי - חישוב מדויק העלות האמיתית של רכב פרטי ביחס לרכב ליסינג הרבה יותר נמוכה - בדוק. הנה החישוב: קונים רכב מודל 2003-2006 כגון יונדאי אקסנט או סוזוקי ליאנה או סובארו וחוסכים כ 5.000 שח מדי שנה. עלות הרכב בהתאם למצבו (ועדיף להשקיע ברכב בבעלות פרטית) בשנתונים ודגמים אלו נע מ 27 ועד 39 אלף שח. עלות ביטוחים טסטס וטיפול 2100+1400+1100+400 כ 5000 שח שנתי או כ 420 שח לחודש דלק (במידה ונוסעים עד 20 אלף ק"מ בשנה) כ 840 שח לחודש נכון שיש ריזיקו לתיקונים בלתי צפויים אבל ברכבים מדגמים אלו הם זולים ומדובר ברכבים אמינים המסוגלים לעבור 220-240 אלף ק"מ ללא תקלות מלבד טיפולים שוטפים והחלפת מצבר פעם לשלוש שנים. התוצאה הסופית - דלק: עד 850 שח ביטוחים-טיפולים עד: 450 שח (כולל החלפת מצבר/משאבת מים וכד' פעם לשנה) סה"כ עד 1350 שח גג והרכב בבעלותכם נניח ואתה רוכשים רכב שנת 2006 ב 36 אלף שח ולוקחים הלוואה לשלוש שנים שזה 1000 שח לחודש בדיוק הריביות היום להלוואות קצרות נמוכות מאוד עד 2% בשנה משמעות שכוווול ההוצאות כולל המימון יסתכמו עד 2400 שח לחודש לכל היותר ליסינג עולה לכם לפחות 3500 לרכב קטן (אקסנט או מזדה 2) הפרש של 1100 לחודש שזה 13.000 שח בשנה !!! לרוב המקרים כאשר רכב ליסינג עולה כבר 4.200 שח ההפרש יעבור בקלות 15.000 שח בשנה ! האם סכום הזה שווה "כאבי ראש" של אחזקה ברכב פרטי ?! לדעתי בהחלט כן ! אז שלא יעבדו עלינו, אריאל מרום. אריאל | 18.11.10 (ל"ת)
6. בכיינים תפסיקו לילל כולכם, סה"כ תשלמו עוד 200 ש"ח לחודש, בקושי מחיר של מיכל דלק. לכו לקנות רכב, לשלם ביטוח, טסט שנתי, טיפולים, דלק ותראו שעולה לכם הרבה יותר. מי שמשלם על הכל מכספו (נטו) יודע כמה כדאי רכב ליסינג גם בעלות של עוד 1000 ש"ח לחודש י | 18.11.10 (ל"ת)
5. שווי שימוש על פי ערך הרכב למה שווי השימוש לא משתנה על פי התיישנות הרכב. הרי רכב בן שלוש עולה בין 20 ל- 30 אלף שקל פחות. אז למה לשלם תמיד על פי המחיר של רכב חדש? כצאן לטבח..... חבורה של כבשים. ערן | 18.11.10 (ל"ת)
2. שווי השימוש דימיוני ... העלות לחברת הליסינג כ- 30,000 שקל פחות הגיע הזמן לתקוף את שיווי השימוש של האוצר ... יש לתבוע בבג"צ את הוצר ... הואיל ומחירי המכוניות לחברות הליסינג הם כ- 30,000 פחות מהמחירים המוצהרים ע"י האוצר למה מיסוי רעיוני | 18.11.10 (ל"ת)
חברות הליסינג ללקוחות: "הקטינו" את הרכב הצמוד בלי לשלם קנס
26 תגובות לכתיבת תגובה