אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בקרוב בישראל: הסינים מגבירים את המתח

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
יש החלטת ועד
עם כל הכבוד למערב, סין כבר שולטת בתחומים הבאים: * תאים פוטו-ולטאיים (פנלים סולריים) * גנרטורים לטורבינות רוח * סוללות LiFePO4 לתחבורה * מערכות בקרה לשלושת אלה. לסינים יש מנהג: אם הועד המרכזי של המפלגה החליט, כך יהיה. חריגות תקציב? תקלות או איחורים? תירוצים והסברים? כל אלה לא מעניינים. בסוף יקוב הדין את ההר... והועד הציב יעדים אגרסיביים בתחום האנרגיה המתחדשת. פשוט, לא?
 | 23.11.10
6.
מדובר בשיקולים הנדסיים שיש להם trad-off
אפשר גם סוללה של 5000 ק"מ, אבל היא תהיה כבדה פי 30, תתפוס פי 30 מקום, ותעלה פי 30. וגם ככה הבעייה עם הסוללה בטכנולגיות של היום גם כשמדובר על160 ק"מ שהיא כבדה מאוד על גבול הכבדה מדי, תופסת הרבה מקום, על גבול התופסת יותר מדי מקום והכי בעייתי מייקרת מאוד את מחיר הרכב (10K$ לפני מיסים של רכב...). לכן המכוניות האלו כרגע זה נטו יחסי ציבור. מה שחשוב זה נתון שנקרא הספק לקילו. בדיוק כמו שאתה לא הולך לסופר ושואל כמה עולה האבטיח, אלא כמה הוא עולה לק"ג... עוד עניין אין קשר בין סוג הסוללה לטכנולוגיה שמאפשרת להחליף אותה, אדרבה זה יתרון שיש אפשרות להחליף אותה, תבוא טכנולוגיה יותר טובה לא נתקע עם הישן. ברכב רגיל יש טווח של 500 ק"מ, הייתם מעוניים שהדרך היחידיה להטעין אותה במלואה תהיה להמתין 24 שעות? (75kwh בקצב של 3kw/h). הטענה מהירה באמת של 2-4 דקות לא סקיילבילית בעליל לסוללות כאלה מבחינת מעמסה על רשת החשמל. בשביל להטעין רכב כזה ב4 דקות צריך מטען עם הספק של מעל מגה וואט (שלא נדבר על השדה החשמלי העצום שנוצר בזמן הטענה). בארץ למשל יש 1000 תחנות דלק ובכל תחנת דלק כזאת יש בין 6 ל18 עמדות תדלוק. גם אם 250 תחנות הטענה מהירה יספיקו לכל הארץ וגם אם בכל תחנה כזאת לא יהיה יותר מ4-8 עמדות וגם אם ניקח בחשבון תפוסה ממוצעת של 20% ופיקים של 90% בזמנים מסויימים אזי מדובר על תוספת ממוצעת של חצי ג'גה באופן קבוע. בזמני שיא, רשת החשמל תספוג פיקים קיצוניים של 1.5-2 ג'יגה. רשת החשמל לא יכולה לעמוד בבומים כאלו והיא תקרוס. מדובר ד.א ב15-20% מיכולת ייצור החשמל של ישראל
אדיר ב.ג | 23.11.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת