אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

משפחת בראונר: "הבנקים רק רוצים למכור משכנתאות"

86 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

86.
הכורסא הורסת תרתי משמע
כן זוג צעיר ומפונק, אתם מצטלמים על הספא היפה שלכם ובלי שום מוסר מורידים מהמספרים את האפסים, ככה אתם באמת ניראים מסכנים אבל בואו אני אחזיר את העיניין למציאות, אתם קונים דירה במחיר של 1.100.000 ש"ח, שזה בערך יותר מ50% ממה שיש לכל המדינה לקניית דירה. תגידו כל בוקר תודה לשם ותמשיכו לחייך מצבכם מעולה בכל בחירה שתעשו.עלו והצליחו!
אבי | 15.12.10
83.
ואיפה בדיוק חלק ממשפחת אלפרון גרה? בנתניה? לא, 5 דקות בהליכה ממכם!
כן כן, האלפרונים במקור (וחלק מהם עדיין שם) הם מגבעת שמואל! על איזה סטיגמה אתה מדבר חביבי? בתקופה המדוברת שנוצרה הסטיגמה של נתניה, גבעת שמואל היתה חור קטן, ובגלל זה אף אחד לא התעניין בנתוני הפשיעה שלה, אבל אני יכול להגיד לך שהם לא נפלו מזה של נתניה, משפחת אלפרון והיריבים שלהם הטילו טרור בעיר. פתח תקווה? כנראה שאתה כבר רגיל לחיים דתיים בגלל אשתך, אז לא יהיה אכפת לך, לא ברור לי איך עיר כמו נתניה שיש בה שכונה חרדית (קריית צאנז) היא פחות דתית באופי שלה מפתח תקווה. אתה יודע למה המחירים של הדירה שלך בנתניה יעלו? כי יש אנשים יותר חכמים ממך, שמבינים שהיום, אם אתה רוצה לגור בשרון במחיר שפוי, אין ברירה אלא לגור בנתניה. שיהיה לכם בהצלחה, ואל תשכח - בהייטק יוצאים לפנסיה בגיל 40.
חנניה | 29.11.10
82.
נשבע לכם, אני גר בנגב, ואני לא מבין אתכם אנשים יקרים
1.5 מיליון ויותר על דירה מסכנה של 100-120 מטר ?! בנגב או בגליל אתם בונים עם חצי מהסכום הזה ארמון על מגרש חצי דונם! פרנסה אולי יש לכם בשפע, אבל מה עם איכות חיים ? קצת רוגע מהפקקים ? חיים היחידים שלכם כאן בעולם המופלא למשך זמן קצר מאוד של 80 שנה בקושי, ואתם בוחרים לאבד אותם בצורה כזו, נשבע לכם אני לא מבין אתכם בכלל, אין בועה של נדל"ן, הבועה היחידה היא שהאנשים במרכז לא רוצים לצאת משם!!! ברגע שהבועה הזאת תתפוצץ ואתם תפתחו אופקים, לא רק שכל הארץ תפריח את השממה, אלא שהמחירים יתאזנו לחלוטין, אני רואה את הכתבות האלה ואני פשוט מרחם עליכם, מה זה החיים האלה ?! אני הייתי מת מהתקף לב אם הייתי משלם סכום כזה על בית באיזה חור מפוקק. בכל אופן שיהיה בהצלחה הרבה בריאות אושר ועושר עד היום האחרון ב"ה.
אסף | 29.11.10
67.
לכל המלעיגים למיניהם על נתניה
אז לידיעתכם נתניה היא לא עיר רק של ארסים, היא עיר יפה , עם חוף הכי יפה בארץ , שכונות מטופחות ואוכלוסייה ברובה טובה, כמובן שישנם עשבים שוטים כמו בכל מקום ולצערי זה הרבה בכותרות אבל מפה ולהכפיש עיר שלמה ?? איפה תמצא היום דירה בעיר ימים בסכום של 1.1 מיליון?? אני קניתי דירה 4 חדרים בת 30+ ביותר מ-1.1 מליון, זו ממש מציאה , תוכל להשכיר אותה בסכום יפה. אני בכלל לא מתלהבת מגבעת שמואל עם כל הכבוד,
ורד | 28.11.10
66.
ל 43 - פשוט עברתי לצור הדסה
אני לאחר הרבה זמן לא מצאתי דירה עם מחיר שפוי בהר חומה 3 חדרים מתחיל רק ב 1.1 מיליון. אז קניתי בצור הדסה בית במיליון ש"ח 3 חדרים עם אופציית הרחבה ל 6 חד' בעלות של 100 אלף ש"ח בלבד! . ככה שאני עוד כמה שנים שארצה למכור ארוויח על הדירה לפחות 400-500 אלף ש"ח ואוכל לקנות משהו שפויי עם גינה ועדיין בצור הדסה.....
אורית | 28.11.10
64.
אל תבוא לנתניה
תמשיכו לגור בתוך הענן הרעיל שנקרא גוש דן ותתלוננו על העננים בנתניה. אני מסכים שיש בעית פקקים לכיוון ת"א ולא כל האוכלוסיה ברמה שלך ושל אישתך אבל לעשות סטיגמה על עיר שלמה שעוברת שינוי דרסטי בשנים האחרונות מכל הבחינות זה מקומם. אני מקווה שאתה יודע איפה נמצאת הדירה שלך, כי לפי מה שאתה אומר, "בקירבת עיר ימים" זו שכונת עוני, והמחיר שקנית רק מחזק את התחושה שלי.
נתנייתי | 28.11.10
63.
אנשים שלוקחים משכנתא במליון ש"ח ומעלה לא מתארים מה מחכה להם
הריבית הריאלית היא בסביבות 5%. מי שלקח משכנתא של מליון ומעלה ומשלם עכשיו 3500-4000 בחודש יצטרך לשלם כל חודש 6000-7000. אנשים חושבים שהריבית המצחיקה של בקושי אחוז תישאר לנצח. וריבית שלילית למי ששאל זוא ריבית שלא מכסה את האינפלציה - זה אומר שאתם מפקידים כסף בריבית וערכו עדיין נשחק.
אלי | 28.11.10
58.
הזוג הזה הוא עוד הוכחה שלא משנה כמה כסף יש, אנשים תמיד יבכו וירצו מה שאין ביכלתם
יש לזוג הזה יותר ממליון שקל לקנות בית והם עדיין לא מרוצים, לא ! הם חייבים דווקא בגבעת שמואל איפה שהמחירים התייקרו מעבר ליכולת שלהם. ראשון לציון, חולון, בת ים, כל הערים האלה כבר לא טובות עבורם. חייבים רק גבעת שמואל כי העיר הזו "מחברת ביניהם" עלבון לאינטליגנציה. בסוף רצו מהר מהר בלי לחשוב קנו דירה בנתניה, אבל התברר "במפתיע" שזה רחוק להם ואולי הם לא יגורו בה ... אין מילים, פשוט אין מילים.
רענן | 28.11.10
55.
בישראל נוצר מצב פסיכולוגי שאנשים בראש תקוע
להם שאם דירה לא עולה מליון זה לא בסדר ולכן הם מוכנים לשלם את המחירים המטורפים האלה. הבעיה שלעם שלנו יש בורות פיננסית מהגדולות שיש אנשים שוכחים שכל שוק הוא מחזורי ושתהיה בו נפילה ואז הדירה שלך נופלת ממליון שקל ל 600 אלף ופתאום אתה לא מבין למה זה כמו להפסיד כסף בבורסה אותו דבר רק שפה אתה נשאר עם המשכנתא השמנה בעוד במניה אתה יכול לשבת שנים. בישראל אין בועה יש מגה בועה אנשים לא מרוויחים את הכסף של הדירות האלה והכל זאת קונים יאללה מפולת בנדלן
הכלכלן | 28.11.10
53.
לא כל האוכלוסיה של חסרי דיור זה זוגות צעירים. למה אתם לא עושים כתבות גם עליהם?
תמיד כשמדברים על חסרי הדיור, כמעט כל הדיון הוא על זוגות צעירים. האם מישהו עשה סקר כמה הם מכל האוכלוסיה? לא ראיתי, אבל אין לי ספק שמדובר באוכלוסיה ענקית, שלא הוגן שלא סופרים אותה, פשוטו כמשמעו. ברוב המקרים, דרישות הדיור של אוכלוסיות אלה שונות, ומדובר בעיקר בדרישה לדירות קטנות יותר, אך האוכלוסיות האלה אינן מסכנות, ואין סיבה שהיצע הדירות עבורם יהיה של דירות תת רמה. נדרשת בנייה איכותית, דירות מוארות ומאווררות, 2 כיווני אוויר לפחות, מעלית וחנייה צמודה, באזורים טובים. לצד זוגות צעירים יש: זוגות מבוגרים, זוגות ללא ילדים, משפחות חד הוריות, גרושים, אלמנים, פרודים, רווקים, סטודנטים, חיילים משוחררים. הבודדים שבהם, במיוחד אלה בתחילת דרכם, שלא צברו רכוש, יסתפקו בדירות קטנות במיוחד. חייל משוחרר או סטודנט ישמח אם יוכל לגור ביחידה שלמה בגודל של 35 מ"ר. גודל יחידה זו כשליש ממה שמחפשים זוגות צעירים, ולכן גם מחירה צריך להיות בערך שליש. בודדים יותר מסודרים יסתפקו בדירת כ-50 מ"ר, שמחירה צריך להיות כמחצית ממחיר דירה לזוג צעיר. גם לא מעט זוגות ללא ילדים שרוצים להוריד למינימום את נטל אחזקת הדירה יסתפקו בדירות כאלה. המדיניות של ראשי ערים לא לאשר בניית דירות קטנות ואיכותיות היא לא רק התעמרות מרושעת. היא גם לא חכמה. מרקם חברתי של עיר איכותית חייב לכלול אפשרות מחייה לאוכלוסיות שונות, ומדובר באוכלוסיות איכותיות. אחרת, העיר הופכת לחדר שינה אחד גדול.
הם לא שקופים, אז למה לא סופרים אותם? | 28.11.10
44.
ענן מעל בת ים, או אולי סופת שלג מעל גבעת שמואל?
קצת צניעות וחיבור למציאות חברים יקרים. גבעת שמואל זה לא פחות מעיירת הפשע של גוש דן. לומר ש"יש עננה" מעל בת ים ונתניה ובאותה הכפיפה לשמוח על מגורים בגבעת שמואל נשמע כמו בדיחה גרועה במקרה הטוב וכמו ניתוק טוטאלי והכחשת המציאות במקרה הפחות טוב...
גל | 28.11.10
43.
פחות או יותר הסיפור שלי ושל אישתי
לפני שנה וחצי חיפשנו וחיפשנו דירה בירושלים, התחלנו בדירת 3 חדרים בגילה שרצו עלהם k800 ויותר - חירבות אמיתיות עם 40 מדרגות שכדי שהם יראו ויהיו ראוים למגורים צריך להשקיע לפחות k150 - כלומר סה"כ 950 k . הלכנו להר חומה לקבלנים והיה קבלן שרצה עבור 4 חדרים קצת יותר ממליון דירה עם 2 חניות פרטיות מחסן ענק (מה שלא קיבלנו בגילה) יונקרס (גם אין בגילה ) מעלית וכמובן אוכלוסייה יותר טובה. הבעייה איכלוס עוד שנה וחצי - אז מה שעשינו זה כמובן: א. קנינו את הדירה ב. מגורים אצל ההורים של אישתי בחדר קטן כיום המשכנתא לוחצת אבל אנחנו מאמינים שיהיה בסדר
רפול | 28.11.10
40.
רועי מתגובה 1 אתה טועה
אמנם כביש הנחש שמוביל מקרית השרון ליציאות מנתניה לא פנוי כמו שהיה לפני כמה שנים אבל למרות העומס, לא עומדים שם יותר מרבע שעה בבוקר. לא צריך להגזים. ואם לדעתך עיריית נתניה לא עושה שום דבר אז כנראה שבניית גשר האר"י ופתיחת היציאות מנתניה בגשר הזה לא נחשבות מבחינתך לשיפור וזה רק קצה הקרחון של מה שעושה העירייה.
לירון | 28.11.10
34.
הפרש כזה בין הערכת שמאי לבין מחיר מבוקש == מישהו לא הגיוני
או שהשמאי לא יודע את מלאכתו (*), או שמישהו חושב שהוא יעשה את עיסקת חייו עם הנכס שברשותו. זה שמישהו מבקש משהו לא אומר שהוא יקבל את זה + בתקופות גיאות יש כאלה שמנסים למכור במחיר שיא בשיטת מצליח, גם אם הם לא חייבים למכור כדי לשפר דיור וכו'. הפירסום חינם ויש כאלה שמוכנים לטירטור כי הם מובטלים \ עובדים בעיריה וכו'. * שמתהססת על עקרונות הנדסיים, כלכליים ונתוני עיסקאות דומות לנכס המסויים ובאיזור. תיתכן סטיה של 10% אבל עשרות אחוזים זה לא הגיוני אלא אם מדובר בנכס יחודי ביותר שאין כמוהו באיזור או בכלל. דירת X חדרים רגילה אינה כזו.
אשה אחת מפוכחת | 28.11.10
28.
ממש טיפשי בגלל פער של 100K לקנות בנתניה ולהשכיר
ואם הדיירים יפגרו בתשלומים או לא ישלמו בכלל ??!! הזוג יתקע עם משכנתא בנתניה (נכון דימוי בעייתי מלבד איזור שד' ניצה) ועם שכ"ד בגבעת שמואל. היה חכם יותר לקחת משכנתא של עוד 100K ש"ח ולקנות איפה שהם אוהבים, מכירים ורגילים לצורך שימוש עצמי. מי נותן לדיירים לגור בדירה שעלותה 1.1 מ' ש"ח???!! אני עושה את זה עם דירה שעלתה לי 270K ש"ח (ללא משכנתא ) ולא הכי מאושר מהסידור, אך ב"ה.....
ממ | 28.11.10
21.
באם המושבות החדשה המחירים מתחילים ב1.7 מליון
עשיתם עסקה טובה בנתניה, באם המושבות החדשה בפ"ת. שהיא שוכנה אם מאפיינים דומים לזו של נתניה דירה כזאת מתחילה ב 1.7 מליון ואכלוס בעוד שנתיים. ויש כאלו שמבקשים אפילו מעל 2 מליון לדוגמה בוני התיכון על איכלוס בעוד חודש הם מבקשים 2 מליון.
מוטי | 28.11.10
20.
אנחנו חיפשנו דירה בלי משכנתא ומצאנו
אנו זוג צעיר +1 שגרים בשכירות בירושלים, חיפשנו דירה בירושלים או במרכז, אבל לא הסכמנו לשלם מחירים לא שפויים על דירה. הקצבנו לעצמו 500K והתחלנו לחפש דירות. הסתובבנו סופ"ש בחיפה, בסוף קנינו דירה בנווה שאנן, 4 חדרים 100 מ"ר קומה רביעית בלי מעלית. לקחנו הלוואות שיעזרו לנו (לא משכנתא) והשאיפה היא תוך 6 שנים לסיים את הסיפור כשנהיה גדולים יותר נוכל אולי להרשות לעצמנו דירה טובה יותר. אבל שם המשחק הוא להסתכל כמה יש לך, ולא לקפוץ מעל הפופיק אם אין, גם אם זה כרוך בפשרות כואבות. בהצלחה לכולם
אבי | 28.11.10
18.
תמצית הבועה בראיון אחד. הישראלי הממוצע:
"לא היה לי ספק לגבי קניית הדירה, כי אני יודע שהמחיר יעלה"... אני שמח שאתה "יודע" שהמחיר יעלה. אני נתנייתי ומכרתי לפני חודשיים את הדירה במחיר דמיוני ועברתי לשכירות. יודע למה? כי אני מעריך שהמחיר יירד. אגב, 30-40 דקות על הכביש זה אולי ב1:00 לפנות בוקר. נסה משהו יותר כמו שעה-שעה ורבע בטח בשכונה שלכם שהולכת ונבנית במהירות ואוטוטו צפויים שם פקקים בכל רחוב וכיכר (ויש הרבה כאלה). לגבי הבנקים: אוקיי, נגיד ואתה יוצא מתוך גישה של "התשלום שאני יכול להרשות לעצמי לשלם כל חודש", אתה יודע מה המשמעות של ריבית משתנה? מה זה אומר שהיום הריבית מצחיקה ובוודאות צפוייה לעלות תוך זמן קצר (שנה-שנתיים)? מקווה שהבנקים שם לא יעבדו עליך ולא תמצא את עצמך בפשיטת רגל עוד כמה שנים. בהצלחה
סטארטאפיסט | 28.11.10
9.
למה לקנות דירה כשאפשר לשכור?
80 אחוז מתושבי גרמניה שוכרים את דירתם ומשקיעים את הכסף בהייטק ומו"פ. למה לא ללמוד מהם ולשכור? אגב- יש דבר כזה שכירות לטווח ארוך (3-5 שנים), רק צריך לדבר עם המוכר ולסכם על שכירות לטווח ארוך. גם בגרמניה אגב כל כמה שנים עושים "עדכון" של מחירי השכירות- זה ממש לא סטטי
רוני | 28.11.10
8.
בעל הבית שלכם אמר שלפי שמאי המחיר הוא 800,000 אבל הוא רוצה 1.3 מיליון?
נשמע לי לא סביר. לי אמר שמאי (ועוד מטעם הבנק) שהדירה שווה 1.6 מיליון שקל ובטח שלא אגיד את זה לקונה ואבקש 2 מיליון שקל...זה הזוי לחלוטין. אני גר במרכז רמת גן למי שתהה לגבי גובה המחירים אבל דירה בבעלותי (והבנק....)
בעל דירה | 28.11.10
5.
אתה נדבר המון 'מבחינה כלכלית'
אבל לא נראה לפי תוכן הדיבור שאתה מבין הרבה בכלכלה. שיקול כלכלי מעולם לא היה השיקול לקנות דירה ובוודאי כעת שהמחירים מתפרשים כבועה, פישר לחוץ להעלאות ריבית נוספות, והמדינה כבר הכריזה מלחמה על מחירי הדיור. אקווה שלא תתאכזב כשתגלה שקנית ב"פיק" העליון. בהצלחה למשפחה הנחמדה.
יוסי | 28.11.10
1.
לא מציע לכם לעבור לגור שם...
כי אחרי שיסיימו לאכלס את "עיר ימים" ו"אגמים" (מדובר על אלפי יח"ד) היציאה מנתניה בבוקר תהיה גיהנום עלי אדמות (אם עד היום היא הייתה רק בגדר סיוט). ואני יכול להבטיח לך שהרשויות לא יעשו שום דבר בנדון, ולראיה - קריית השרון - אלפי אנשים נוסעים כל בוקר דרך "כביש הנחש" בצפיפות מטורפת. שנים רבות כבר חלפו ופתרון אין. בקיצור, תשכחו מנתניה, לא ממליץ בכלל.
רועי | 28.11.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת