אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

משפחת גאורי: "אפילו לא מעזים לראות דירות"

135 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

133.
היי
אם יש לכם 200000 שקל ואתם מעוניינים בדירת 5 חדרים חדשה מקבלן אז תשכחו מפתח תקווה כרגע ותחשבו על איזור השפלה רמלה-לוד אולי תמצאו שם 5 חדרים פחות ממיליון וכעבור 10 שנים הערך של הדירה תעלה אם לא תהיו מרוצים שם תמכרו את הדירה ויצטמצם לכם קצת המשכנתא ושוב ערך הדירה יעלה אז תוכלו לשקול לקנות אותה דירה בפתח תקווה...בהצלחה
יוני | 14.01.11
131.
לתגובה מס' 58
ובכמה רוצים למכור את הדירה? 1800000 או 1700000 או אולי זאת מציאה ב-1600000 אה כן ובן כמה הבניין? 30 שנה או 20 ומחירים האלה באמת נראים לכם כמחירים סבירים!!!?!!!??? וזוגות צעירים הם המפונקים?! דירה בת 3 חדרים בשכונה סבירה בכפר סבא, בבניין חצי מפורק בן 30 שנה, עולה כ-1200000 ואנחנו מפונקים?!!!!! מעניין למה צעירים משכילים בורחים מהארץ. הממשלה לא מבינה וכנראה גם חלק מהאנשים שכותבים את התגובות, אנחנו העתיד של המדינה ובעתיד צריך להשקיע! אה כן, עצה לכותבת תגובה מס' 58: תנסי למכור את הדירה ב-1300000 או 1200000 אני מבטיחה שהיא תמכר!
אולגה | 12.12.10
128.
קניתי 4 חדרים ב-1,250,000 באם המושבות
אני קניתי בית דוקא במחיר מציאה, דרך קבוצת קניה גרופי באם המושבות, לא קבוצת רכישה אלא קבוצת רוכשים, זה פתרון אדיר קניתי דירה של 4 חדרים ב1,250,000 מחיר מציאה , שאני בודק כמה שוה הנכס שלי היום ( אחרי שנה וחצי מהקנייה) אני רואה שיש לי רווח של לפחות 200,000 שקל... בקיצור, אפשר למצוא פתרונות, בקבוצת קניה
 | 01.12.10
127.
ממש לא דוגמא.הלוואי עליי,הייתי מחליפה אתכם.
אולי אני דוגמא טובה . אני בת 36 נשואה באושר+3 ילדים.גרה כיום בדירה קטנה .גודלה 61 מטר סה"כ. הדירה נקנתה לפני כ-10 שנים ב-80000$ דאז. היום אם אני רוצה למכור אני עדייןם חייבת 300000 ש"ח לבנק על הדירה. באיזה מחיר אני אמכור? מה יישאר לי ? 100000-200000 ש"ח?? משפחה יקרה מצבכם מצוין. כל עוד אתם מצליחים לחסוך כסף מצבכם מצוין. אז תיקנו דירה בת 4 חדרים להתחלה מה קרה ???
ליהי | 01.12.10
126.
שלוש ארבע חמש וחצי
משפחת גאורי היקרה, לרצות ולחלום זה טוב, אבל חשוב מידי פעם גם להתעורר ואפילו (סליחה על המילה הגסה) להתפשר. אספר לך סיפור קצרואמיתי על עצמי: גם אני חשבתי על פתח תקווה, וגם אני החלטתי שדירת 3 חדרים יד שנייה לא באה בחשבון, אבל ההחלטה שלי נוצרה משיקול רציונאלי פשוט, מחיר 3 חדרים יד 2 עולה כמעט כמו 4 חדרים חדשה (כשההבדל הוא 100K זה גורם לך לחשוב) אז התחלנו לראות דירות 4 חדרים חדשות, ומחירן הוא בסביבות 1.25 מיליון (כן זה מחיר) ,ראינו דירות והזלנו קצת ריר, ואז, משום מקום, קלטה עיננו את דירת 5 החדרים עליה את חולמת, וההבדל בינה לבית דירת ה 4 חדרים הוא רק עוד 200K , ושוב התחלתי לחשוב ואמרתי "זה רק ההבדל?, למה לא 5?" ומהר מאוד גילתי גם את המחסן, המרפסת ושתי החניות ובום! נפל לי האסימון!, במקום לקנות דירת 3 חדרים יד 2 אני אקנה 5 חדרים וההבדל בינהין הוא "רק" חצי מיליון. ויש לי כבר 400 אלף אז למה לא? ניקח משכנתא של 1.1 מיליון ל30 שנה, נחזיר 5 אלף נטו כל חודש וזהו, התעוררתי מהחלום. אני מחפש דירת 3 חדרים, יד שניה, אני גם אתפשר על חניה ברחוב ממול אני אסתדר בלי המרפסת ובמחסן שומרים רק זבל זמזמן היה צריך לזרוק. שני הילדים יהיו באותו חדר, זה רק יתרום לקשר ביניהם. ובינינו, אי לקיחת המשכנתא לדירת ה5 חדרים - אני מאמין שזה רק יתרום לקשר ביני לבין אשתי.
משה | 30.11.10
124.
תגובה לכתבה
לזוג שבכתבה ישנם כמה חלומות שלדעתי ייקח זמן עד שיתגשמו. בעלי ואני עברנו לפני כ-20 שנה לישוב קהילתי מרוחק שנחשב "חור" מכיוון שהבנו שרק כך נוכל להגיע לבית משלנו, לפני זה אגב גרנו בשכירות בעיר והבנו שאין לנו אפשרות לרכוש דירה כי פשוט לא היה לנו מספיק כסף. תתרחקו קצת מהעיר לא יקרה לכם שום דבר רע, וגם אם הנסיעה לעבודה תהיה קצת יותר ארוכה בגלל המרחק לא יקרה לכם שוב דבר.
 | 30.11.10
122.
בטח את ובעלך אומרים עכשיו איזה רעים כולם.כנסו.
זה ישראלים.אנשים צרי עין.מותר לכם לחלום כמה שאתם רוצים אבל מה אל תשתפו את כולם במה שאתם חולמים או במה שאתם עושים.זה תמיד גורר חוות דעת מפגרות. אם אתם חושבים שמגיע לכם כל דבר בחיים זה עניינכם הפרטי.מי שיידע עלי דברים אמיתיים לא יישן בלילה מכאב לב.לכן אני לא משתף אף אחד. אתם זוג חמוד וב"ה תגשימו את חלומותכם.אמן.
אופק | 29.11.10
119.
לכל החכמולוגים !!! מסכים עם 101
אכן הזוג הצעיר חיי בדימיונות, לא רק שאין להם יכולת ממשית לרכוש דירת 5 חדרים, אני מוכן להתחייב שאין להם אפשרות לרכוש דירת 4\3 חדרים כמעט בכל עיר בארץ, אולי להוציא איזה מאהל בדוהי בנגב.. אבל אני האחרון שיכול לשפוט אותם לכל אחד מותר לחלום ובמצב של המדינה כיום זה אפילו בריא.. זאת מדינת אוכלת יושביה, תפסיקו להיות שה תמים ולחיות את קומבינת השקשוקה המדינה מנוהלת ע"י בעלי הון לא צריך להיות כלכלן כדי לדעת את זה, תוסיפו לכל זה את שכר הבכירים במשק שצועק לשמים, שחיקה של מעמד הביניים, שחיתות וקומבינות בכל מוסדות המגזר הציבורי, מיסים שמייקרים לנו כל חודש בצורה מתמדת בכמה אחוזים (חשמל, מים), דלק, מוצרי מזון בסיסיים ( חלב, ירקות פירות) ,שלא נדבר על המיסוי הגבוה בכל הקשור לרכישת מכוניות , מוצרי חשמל אלקטרוניקה, חברות סלולר וכבלים שמנפחות לנו חשבוניות , כן וזוגות צעירים שרוצים גם לתת אור ושמחה לחיים ולהביא ילדים לעולם שגם זה כרוך מן הסתם בהוצאות. תקבלו את התוצאה הרצוייה שהמשכורות במשק תקועות ואין תוספת ברמת השכר לנפש, אין יכולת לגייס הון עצום או להתחייב לסכום כזה לבנקים אלה אם כן אתה לא שפוי וכנראה בעוד מספר שנים תישאר ללא משפחה וללא קורת גג.
שימי  | 29.11.10
117.
קצת לפרגן
במקום לרדת על אנשים ובמיוחד זוגות צעירים תעודדו אותם ותתדריכו אותם, זו לא המטרה בכתבה ולכם זוג צעיר ונחמד אני מאחלת לכם רק הצלחה ושכל השאיפות יתגשמו, אבל כדאי להתקדם לאט ובטוח.. ולכל הכותבים הנחמדים כדאי מאוד שתחשבו לפני שאתם מגיבים מה יכולה להיות התוצאה תפרגנו קצת!!!!!
רחל | 29.11.10
116.
תתעוררי
מפונקת, . את רוצה רק דירה חדשה ? ? בת 26 מציע לך קודם לקנות דירה בת 3 חדרים בפת. בקו מחשבה הזו עוד שנה תצליחי לקנות קרטון של פלאזמה לגור בו. מה גם עוד שנה ההון העצמי שלך יהווה רק 8% ( בהנחה שהמחירים ימשיכו לטפס ) את רק מרחיקה את החלום ממך , מקווה בשבילך שאת נוסעת באוטו חדש, ויש לך אייפון 4 , ועגלה של מוצי , אין ספק בדרך הנכונה .את חיה בסרט גברת! בהצלחה
שי עמרם | 29.11.10
115.
מסכימה לגמרי עם תגובות 4 ו-25 הזוג בכתבה ממש לא מהווה דוגמה
כך גם רוב הזוגות שהופיעו בסדרת הכתבות החשובה הזו. יש במדינה בעיית נדל"ן קשה ואמיתית ביותר והדבר הולך להיות בכיה לדורות!!! דוגמא כמו של הזוג הנ"ל פשוט מחטיאה את המטרה והיא: להראות איך זוגות עם ילדים, משכילים ועובדים (עם הכנסה יפה יחסית) וכבר לא כ"כ צעירים (שנות ה-30 ומעלה) לא יכולים אפילו לחשוב על רכישת דירה. זו הבעיה האמיתית ולא זוגות באמצע שנות ה-20 עם חלומות גדולים - שזה דבר לגיטימי אבל לא קשור לעניין אותו אמורה סדרת הכתבות הזו לשרת. כאמור, הדוגמאות כמו שבדר"כ מובאות כאן לא מייצגות, מחטיאות את המטרה ולמעשה מזיקות. חבל מאוד.
ג | 29.11.10
112.
לכל אלה שאומרים שפעם אנשים הסתפקו בפחות
זה נכון אבל מצד שני גם הדירות היו הרבה פחות יקרות - פחות משכורות לדירה גם לדירה של "מפונקים" ולא לשכוח שפעם גם היה תקופת הצנע שהארץ לא הייתה מפותחת אז ברור שיהיה יותר קשה להרויח כסף. לכן יחסית למצב אז המצב היום גרוע יותר בקטע של קניית דירה. סיבה נוספת שאנשים לקחו פעם משכתנאות קטנות יותר ולזמן קצר יותר היא שהריבית היתה פעם גבוהה יותר.
אלדד | 29.11.10
111.
106.ההורים שלך היו חסרי מעוף.לא מפותחים.מי רוצה לקנות היום דירת 3 חד'.
אף אחד.לנו הזוגות הצעירים.הדור החדש מגיע יותר מלהורים שלנו.אנחנו יותר מתקדמים מהם.גם אנחנו זוג צעיר וניראה לך שאנחנו נתפשר על 3 חד'.ממש לא.4 חד' סבבה.3 חד' שהדור הישן ייתפחלץ איתם.אז עוד שנה עוד שנתיים העיקר נחיה כמו שאנחנו רוצים.
זוג צעיר מתקדם | 29.11.10
110.
גברים יקרים.טעות לקנות דירה.גם כך שליש מכל האוכלוסיה לפי הסטטיסיקה
מתגרשים.אז לא חבל.לפחות בהתחלה לגור 5 שנים בשכירות.אם זה ייצלח.יאללה תקנו.אם לא לפחות לא הפסדתם כלום.אני לילדים שלי אעזור בדירה רק לאחר מספר שנים שהם יהיו נשואים.זה הכי חכם וגם הכי כלכלי.לא לכעוס זו רק דיעה אישית. ו.......ק שתדעו הגרושים והגרושות הם שהעלו את מחירי הדירות כי במקום דירה אחת פתאום כל אחד צריך דירה.
הלוחש לעתיד | 29.11.10
108.
נו באמת,אני כבר בוכה כמה קשה לכם!
היא בת 26 והוא בן 29 וכבר "רוצה" דירה בת 5 חדשים וחדשה ובאיזור "יוקרתי" ולא מוכנה להתפשר על דירה יד שניה, חמודל'ה תמשיכי לחלום! גם אני רוצה בית חדש ורק חדש ולגור במושב יוקרתי או בקיסריה /הרצליה פיתוח עם חצר ענקית וכ"ו,אבל צריך להיות ראליים בחיים.(ואני כבר בת 30+,גרה בבית יד שניה ולא מתבכיינת יותר מזה מאחלת לכל אחד ואחת!!!) לקנות דירה יד שניה זה לא נקרא להתפשר ,צר לי!!! יש הרבה זוגות ששניהם עובדים בעבודות טובות אבל עדיין לא יכולות להרשות לעצמם דירה חדשה במרכז 5 חדשים,אז אנא מכם תפסיקו להתפנק!
יולי | 29.11.10
106.
ל-101 מפונקים ועוד איך מפונקים. אין שום בעיה. הבעיה היא בראש.
העיר שיצאתי ממנה היא קרית אתא. אפשר לקנות בה פנטהאוזים חמישה חדרים ב 650 אלף שקל. אבא שלי היה מהנדס ברפאל ואימי מורה ושניהם הרוויחו מעולה ובנוסף השכרנו דירות שהיו שייכות להם מירושות. אתה יודע באיזה גיל אבא שלי הרשה לעצמו קוטג' עם גינה ? קרוב לגיל 50.וגם זה בקרית אתא ככה שזה ממש לא בשמיים. עד אז גרנו בדירת שלושה חדרים ששתי אחיותיי באותו חדר ותאמין לי , כלום לא קרה.. היום כל אחד שעבד שנה בשוק כבר רוצה דירת חמישה חדרים ועוד במרכז.... .
ציקו | 29.11.10
105.
אני לא מבינה על מה ההתפנקות?
בעלי שיחיה ואני רכשנו דירה מקסימה במודיעין בפחות ממליון- כמובן יד שניה, אני לא מבינה למה את רוצה דירה חדשה? ברור שזה מקפיץ את המחיר, תנסי למצוא לך נישה, ולעצב אותה כמו שאת רוצה זה יעלה לך פחות... אני חושבת שהגיע המן שתצאו מהבועה שאתם חיים בה, אם לא תורידו את הסטנדרטים הגבוהים שלכם אתם בחיים לא תגיעו לדירה!!
גברת פלפלת | 29.11.10
103.
למה רק אני חשבתי על חיסכון לדירה מיום השיחרור שלי.תקראו עד הסוף.
אולי אני דפוק.זה מה שכולם אמרו לי.שאני לא נהנה מהחיים למרות שגם אני טסתי לחו"ל שאני קמצן (מה לנסוע באוטובוס עושה אדם לקמצן)ועד הרבה גחמות שהעדפתי לחשוק בהם קצת יתר מאוחר.אנחנו בדור חדש שכולם רוצים הכל כאן ועכשיו.דור חצוף.דור שאנשים לא סופרים אחד את השני כל אחד מסתכל על טובתו בלבד(אפשר לראות זאת לפי התגובות כאן).בקיצור לכל הזוגות הצעירים היקרות.תכניסו טוב טוב לראש שגם אתם יכולים וגם לכם יהיה.אז עכשיו קצת זמן לא טוב.סבלנות.אל דאגה.הכל עניין של זמן וגם לכם יהיה וזאת רק אם תבינו שאתם אלה שצריכים לחסוך ולהשתדל.האחריות היא אך ורק שלכם.בהצלחה לכולם.
עדי | 29.11.10
102.
אני לא מחשיבה את עצמי מפונקת ב-כ-ל-ל
אבל... כשקונים משהו כ"כ יקר לאחר חיסכון של שנים ארוכות + משכנתא וכד', אי אפשר להסתפק בחורבה. אנחנו באמצע שנות ה-30 עם 3 ילדים קטנים. אנחנו גרים בשכירות באיזור שנחשב טוב עם חינוך טוב וקרוב למקומות עבודה. אנחנו גרים בדירה ישנה מאוד, 3 חדרים, לא אידיאלית אבל היא משרתת את צרכינו מבחינת מגורים, חינוך ועבודה. הדירה המעפנה הזו שווה מיליונים אם היא הייתה למכירה. משנות ה-50, לא משופצת. מצטערת אבל זה פשוט לא שווה. מה שאני רוצה לומר זה שכל חירבה היום עולה מיליונים. לכן אם כבר שופכים מיליונים אז שיהיה גדול, שיהיה חדש, לפחות!!
לילי | 29.11.10
101.
נשמע כאילו יש כאן המון מגיבים בתשלום מטעם הקבלנים
שמנסים לשכנע אותנו שאנחנו סתם מפונקים, ובעצם אין בועה. אולי הגברת קצת מנותקת מהמציאות עם הדרישה לדירה חדשה, חמישה חדרים, אבל זה לא משנה את העובדה שישנה בעיה, והיא בעיה קשה, בתחום הדיור כיום. מי שלא נולד להורים עשירים נשאר מאחור.
משה | 29.11.10
100.
רמת ההכנסות לא תואמת את החלומות .. החישוב בפנים
בואו נעשה חשבון פשוט עלות הוצאות חודשית: מזון: 2500 ש"ח מיסים ותקשורת (ארנונה,מים,חשמל,גז,ועד בית, סלולרי,בזק,אינטרנט,רשות השידור) 2000 ש"ח רכב (2 מכוניות) 4000 ש"ח גנים (2 ילדים) 3800 ש"ח רפואה (תרופות, ביטוחים משלימים,ביקורי רופאים, רופא שיניים) ממוצע 700 ש"ח ביגוד הנעלה 500 ש"ח קוסמטיקה וחומרי ניקוי ושונות (טיטולים .. ) 500 ש"ח בילויים 500 ש"ח עד כאן 14,500 ש"ח (בפועל זה תמיד יותר) משכנתא 5000 ש"ח ממוצע על 1,000,000 ש"ח . סה"כ הוצאות חודשיות 19,000 ש"ח בלי נופש בלי חו"ל ובלי הרבה מותרות. כמה נראה לכם שהם מרוויחים ?
נ | 29.11.10
96.
סוף סוף אנשים כאן הבינו שהבעיה היא לא המצב של מחירי הדירות רק
המצב בחשיבה המטורפת של אני רוצה משהו שאין לי אפשרות להגיע אליו אבל שהמדינה תעזור לי בזה כי בגללם אני לא מגיע לזה.כל טיפש יודע שלגור בשכירות בתקופה כזאת זו מתנה.כל מי שקנה בשנה האחרונה שיעבד את עצמו לסכומים מטורפים של החזרים שיש מצב שבעוד 10 שנים הוא יישאר ללא קורת גג.למה?כי אנשים לא יודעים להתחיל בקטן זה פשוט יותר חכם.אז אחרי כמה שנים יוצאת קרן השתלמות ההורים עוזרים עוד קצת חסכים גם קצת ולאט לאט מתקדמים העיקר שיש נכס.אבל אצל האנשים במדינה הזאת זה או הכל או כלום.אז סבבה תמשיכו לבכות ותישארו בלי כלום. ההורים שלכם אם שכחתם גרים בדירות הישנות ללא מעלית וחניה והם לא בוכים לאף אחד על זה.אבל אתם חושבים לכם מגיע יותר מההורים שלכם כי אתם יותר חכמים אז בכיף תמשיכו לחשוב כך ולהישאר במצב הנוכחי שלכם.
אילן | 29.11.10
94.
חלום אמריקאי...
מה אתם רוצים מהם ? הרי בסך הכל מדובר פה בעוד זוג שגדל על ערכי שני העשורים האחרונים במדינה - קפיטליזם והחלום האמריקאי המטופש של בית מרוווח בפרברים... ואחרכך אנחנו מתפלאים שהא לא מודעת לכך שאין קשר בין היכולות שלה לחלומות שלה. מה קרה ? אז ששני הילדים ייחיו באותו החדר... בפעם האחרונה שבדקתי זה לא הורס את הילדות (אולי להפך, זה לא יהפוך אותם מנוכרים לסביבה מגיל צעיר). אתם צעירים - תקנו דירת 3 חדרים נורמלית יותר ותחזירו את המשכנתא במהירות האפשרית וכך תגיעו בגיל צעיר יחסית למצב בו יש לכם נכס וקל לכם לשדרג.
יובל | 29.11.10
93.
לכל המגיבים השליליים...
ילדים - כל הכבוד להם שהביאו לעולם ילדים בגיל צעיר ולא בגיל מבוגר. כך יש להם כוח וסבלנות לגדלם. ןלא כמו היום שרק בגיל 35 מביאים ילדים כשהם בשיא הקריירה והילדים מטופלים ע"י מטפלות ואינם מכירים את הוריהם. האב מובטל - למי שלא יודע יש היום הרבה מפוטרים ממגוון מקומות עבודה ובינהם היטייק. הוא לא יישב בבית ולא יעשה דבר, אלה יימצא עבודה ותאמינו לי שהוא מחפש בנרות. האם עובדת - כל אלה שלעגו לעבודתה-היא לפחות לא יושבת בבית אלה קמה, מארגנת את הילדים, מפזרת בגנים, רצה לעבודה, חוזרת, אוספת הילדים, ודואגת להם ולבית!!! שאיפות לבית חדש וגדול - למי שאין שאיפות/חלומות סופו להישאר באותו מקום שהוא היום. זה מצויין שהם חולמים/שואפים למשהו והם גם יצליחו להשיגם!!!! אז תאחלו להם בהצלחה!
ענבל | 29.11.10
91.
לרעות תגובה 44
את מתלוננת עם הון התחלתי של 500,000 ומשכורות מעל הממוצע שאת לא מוצאת דירה באיזור בעל צביון דתי בפתח תקוה? רק תתבונני באיזור כפר גנים (לא ג'..). איזור בעל צביון מסורתי ועם דירות במחירים בהחלט בתקציב שלכם. (דירת 4 חדרים בכ 1,000,000- 1,100,000 שקל). שוב הבעיה יא שזוג ממוצע עם ילד ובמשכורות ממוצעות לא יכול להתקדם כלכלית ולחסוך ב-כ-ל-ל. זה שורש הבעיה וזה יגרור אחריו בעיות קשות למשק בעתיד.
נמרוד | 29.11.10
89.
חיים בסרט
אני בת 36, ואני מוכרחה להגיד שאנחנו דור שחי בסרט. כל זוג שרק מתחתן מצפה לקנות דירת 4-5 חדרים במרכז, עם מעלית (ובטח גם שומר בכניסה ללובי, חדר כושר ובריכת שחיה). יש בועה, זה נכון. המחירים לא ריאליים ביחס למשכורות שהשכיר הממצוע מרוויח. ועם זאת, אנשים מוכנים לשעבד את החיים שלהם ל-30 שנה בשביל עוד 20 מ"ר... במקום לחכות קצת עם הילדים, לחסוך הון התחלתי גדול שיאפשר רכישת דירת 3 חדרים (שתמיד אפשר להשכיר ולשכור במקומה דירה גדולה יותר) עם החזר משכנתא סביר ומהיר, אנשים לוקחים משכנתאות מטורפות כדי לקנות דירת 4 חדרים - מבלי להבין שמצב כזה לא מאפשר להם לחיות בשוטף (שלא לדבר על חיסכון פנסיוני או לשים קצת בצד למקרה חירום...).. והכל בשביל אריחי פורצלן 60X60 ומטבח של רגבה... פסיכים!!!
נועה של הי-ם | 29.11.10
88.
זה מה שאומרים לי בבנק !
ציטוט : "מה אתה חושב שהכסף שהצעירים מביאים הוא שלהם ?! הוא ברובו של ההורים שלהם!" אז חברה עוד כמה שנים שאנחנו הדור ה"מפונק" יהיה ההורים לילדים שרוצים לקנות בית לא יהיה מה לתת כי אנחנו נהיה בגיל 60 עדיין שקועים במשכנתא !!! ואז מה ? אבל לצערי הגורמים העושקים (בנקים+הממשלה ,הקבלנים פשוט חוגגים אי אפשר להאשים אותם ) לא יותרו עד שהם יסחטו אותנו ואת כל משאבינו ( כולל הורינו). אני וזוגתי בני 35 עם תינוק , אין לי שום כוונה להעביר את העושק להוריי די לעבדות הזאת תפסיקו לקנות , במשבר הרציני הראשון שיהיה פה ב 10 שנים הקרובות אני רוצה לראות את הזוגות האלו מסתדרים , פשוט חבל .
אבי | 29.11.10
87.
איזה בכיינות
איזה בכיינות למה 5 חדרים??? מה קרה עם 4 חדרים? כל הזגות הצירים האלה חושבים שיש קיצורי דרך בחיים האלה אז בחיית דינק להירגע מה עם איזורים אחרים מעבר לפ"ת? בעבר הבאתם כתבות ודוגמאות טובות לאנשים ממש קשה להם לקנות ויש להם סיבה טובה .. אבל במקרה הזה אין צדקה הוא עובד היא עובדת עוד במשרות טובות אז בחייכם תירגעו!!!
ניר | 29.11.10
86.
ליבי איתכם, כן פשרה איומה ונוראית
אין ספק שלזוג בשנות העשרים לגור בחמישה חדרים ידשה בפתח תקווה זו פשרה קשה. דרך אגב אני מציעה לוודא שהדירה באה עם ריהוט ואיבזור איכותי, דורמן, שתי מעליות מהירות לפחות, שרותי חדר כושר ובריכה, בייביסוטר ועוזרת כי אחרת עדיף שתהגרו מכאן. לא לחיים כאלה נועדתם...
לילי | 29.11.10
83.
אפשר לקנות פנטהאוז בגני אביב/ גני יער (5 חדרים) ב-500000 ש''ח
5 דקות משדה תעופה בן גוריון (15 דקות נסיעה מתל-אביב) בשכונות חדשות של לוד (גני אביב וגני יער) יש דירות גן ופנטהאוזים במחירים מצחיקים. בתור זוג צעיר גרנו שם 9 שנים עד שחסכנו מספיק כסף לקנות דירה גדולה יותר במקום טוב יותר. מכרנו את הדירת פנטהאוז בה גרנו (שתי קומות- 120 מטר) במחיר 70000 דולר- גם לזוג צעיר. מספיק להתבכיין- צריך להחיות לפני היכולות.
גלי | 29.11.10
81.
הבועה חייה ובועטת
לא יתכן שדירה צנועה במרכז תעלה 140 משכורות ממוצעות (שרוב העובדים בארץ לא מגיעים גם לזה). פ"ת, חולון ובת ים זה לא בארצלונה, פריז ולונדון. רמת החיים בארץ נמוכה בהרבה מרמת החיים באירופה. אבל אם נשווה לאירופה אז כמעט כל עיר בארץ נראת כמו חור חשוך ונידח, חוץ מתל אביב. לא הייתה שום סיבה מוצדקת לעליה המטורפת במחירי הנדל"ן מלבד הורדה של הריבית ל-0. דעתי האישית שלמדינה הזאת אין עתיד (וזה לא קשור רק למחירי הדיור). אם בא לכם, תקנו, שיהיה לכם לבריאות. רק אל תבכו כשבעוד עשר או עשרים שנים הנדל"ן הזה יהיה שווה בקושי חצי (וזה במקרה הטוב). ולזוג הצעיר: תתאימו את הציפיות למציאות. בית של 5 חדרים באזור טוב בשום מדינה לא זול, תחסכו כסף, תתקדמו מקצועית ותעברו לגור במדינה נורמלית אם עתיד לילדים ולכם.
אלי | 29.11.10
78.
אני בת 38 ובעלי בן 40 = מזכירה+מורה ויש לנו 3 ילדים
רק לפני שלוש שנים, אחרי 12 שנים בדירות שכורות - הצלחנו לקנות שטח במושב. תתפלאי יקירה, בדרום ובצפון מוכרים במחירים סבירים. אנחנו קנינו ב 130000 ש"ח את ה 600 מ"ר שלנו ויצא לנו - כל המיסים +שטח+אדריכלית+מהנדס+מנהל+ביוב+פיתו ח= 200000 ש"ח הכל. עכשיו הבניה. ויחד עם הכל אנחנו מגיעים למיליון. ועדיין, זה היה מעל הפופיק ועדיין ההורים נתנו קצת ואנחנו לקחנו הלוואה (שרק עוד 8 חודשים נגמור לשלם) מתוך כוונה ברורה שנוכל לעמוד על רגלינו לבד, הילדים כבר לא יהיו בגן פרטי וכו'. לא דמיינתי לעצמי לפני 7 שנים שאוכל לקנות בית או דירה והסתפקתי בשכירות בדירות קטנות מצ'וקמקות (כי ילדים = כסף). לא התלוננתי. חתרנו שנינו למטרה וחיינו בצמצום (גם היום). הבית בהרחבה שלנו הוא בין הקטנים אבל יש שם מלא חברה צעירים עם שני ילדים שבנו עד 130 מטר במטרה להרחיב כשיהיה כסף. תחשבי מחוץ לקופסא. אהה ובטוח לא נרהט את הבית בריהוט חדש כשניכנס. לאט לאט.
 | 29.11.10
77.
מה רע לגור בשכירות? שיתרסקו המחירים בעתיד תצחקו על אלו שקנו !
בגילכם לא חשבתי על דירה בכלל ! מה רע לגור בשכירות ? אם מחר המחירים יפלו 30% אז הרי תצחקו על כל מי שהפסיד הון תועפות על השקעות בנדל"ן. כך קרה בכל העולם כולל ניו יורק ופריז וטוקיו - וגם שם אין עתודות קרקע פנויות !!! אז תרגעו תישתו מים ותעבדו ותחסכו מה רע בזה ? למה הלהיטות ל4 קירות שלכם ?
יוני הפיננסייר | 29.11.10
76.
"אני מרגישה ששוחטים אותנו" !!!!!!! - ואו ... משהו לא בסדר עם הזוג הזה !!!!!!!!!!!
מדהים - הגברת מוכנה לגור רק בדיקה חדשה ולא פחות מ 5 חדרים , ואם היא לא תקבל את זה אז היא תרגיש ששוחטיס אותה. אני יותר ויותר רואה שאין באמת בועת נדל"ן בישראל. יש בועה במוח של הצעירים שדוחקת את המוח אל מחוץ לראש.
 | 29.11.10
73.
אני ואישתי בגילאים שלכם
ליפני 4 שנים קנינו דירה 2.5 חדרים ישנה בחולון כמה חברים שלנו אמרו לנו שזה טיפשי היום ליקנות דירה כזאתשנמשיך לגור בשכירות ושהיה לנו יותר כסף ליקנות מינימום 4 חדרים (זה מה שהם רצו לעשות) לא שמענו להם קנינו ואנכנו גרים בדירה הזאת עד היום אותם חברים גרים היום בדירת 2.5 חדרים יותר ישנה בשכירות ומשלמים 1000 שקל יותר ממה שאנכנו משלמים משכנתא על הדירה שלנו המטרה שלנו היא לעבור מתישהו לדירה יותר גדולה אבל לא תמיד היא חייבת להיות הראשונה תיקנו עכשיו דירה קטנה יותר 2.5-3 חדרים תיצתופפו קצת ובבוא הזמן תימכרו ותיתקדמו יש לכם פנטזיות לא מציאותיות ככה תממשו אותן רק שהנכדים שלכם היו בגילאים של הילדים שלכם היום
ניר | 29.11.10
72.
לצערי פיספסתם ...
כשאני קניתי דירה חדשה 4 חדרים בנתניה היא עלתה 400000 אלף שקל, דירה של 90 מ"ר, כזוג צעיר זו היתה דירה מעולה , היום נמכרת ב 1,000,000 ש"ח עפ"י יד 2. היום אין דברים כאלה: השכר הממוצע במשק בשנת 1996 - 5250 ש"ח. - 76 משכורות לדירה בנתניה. השכר הממוצע במשק שנת 2009 - 8590 ש"ח. - 116 משכורות לאותה דירה. עליה של 250% במחיר הדירה (20% בשנה ...). עליה של 60% בשכר ( 4.6% בשנה...) פה קבור הכלב, לזוגות צעירים אין כמעט אלטרנטיבה למגורים במרכז, ואל תשלחו אותם לירוחם...
אשבל | 29.11.10
71.
אני לא מבינה את כל מי שמבקר אותם על היותם הורים צעירים
בגיל 30 כבר הייתי אם ל-4 ילדים מתוך בחירה. שילמנו משכנתא כבדה (כל המשכורת שלי) במשך 20 שנה על דירת שלושה וחצי חדרים בירושלים בשטח נטו של 63 מטרים. בתנו הבכורה בת 39 גם היא אם לארבעה ילדים. היא ובעלה שעבדו ושילמו בעצמם את הלימודים (חלק עם מלגות הצטיינות)וגם הצליחו לחסוך קצת. הם משלמים משכנתא על דירת שלושה וחצי חדרים באיזור טוב בירושלים. משכירים אותה וגרים באיזור אחר בשכירות בדירה קצת יותר גדולה. כייף לנו להיות סבא וסבתא צעירים ולמרות שאנחנו לא יכולים לעזור לילדים לרכוש דירות אנחנו עוזרים בדברים אחרים. אחרי 120 שנה הם יוכלו לרשת את הדירה שלנו , למכור אותה ולהשתמש בכסף כל אחד לפי צרכיו.
מרים | 29.11.10
67.
זה לא יאומן איך אנשים חיים כאן בסרט. איך אנחנו גדלנו? מה גם להורים שלכם היתה דירה
בת 5 חדרים? מה גם הם רצו לגור במושב? תפסיקו לבכות ותגורו קצת בצניעות ללא חלומות גראנדיוזיות. מספק להתבכיין. מה לעשות שלא כולם נולדו למשפחת רוטשילד או רקאנטי. עם הרגשה כזו, חייכם לא יהיו מאושרים וסביר להניח שהכסף תמיד יחצוץ ביניכם. תסתפקו במועט, מה יש, מה קרה? עם ישראל אוהב ללכת עם הזרם מבלי לחשוב מה זה עושה לו בפנים. זהו מתכון לסרטן, כל הזמן לחיות בהרגשת קיפוח. המדינה לא חייבת לכם כלום!!!!! תעבדו קשה כמו רוב העם ואל תסתכלו מה שיש לחברים שלכם במושב או בעיר. מספיק נמאס לשמוע אתכם כבר. גם אצל ילדינו בבית אנחנו שומעים השכם והערב על החלום שלהם לחיות במושב ולי יש עצה עבורם וגם עבור כל הזוגות הצעירים שחולמים על בית במושב - יש מושבים מדהימים בצפון הארץ. היום אפשר לעבוד רוב הזמן מהבית ולכן המרחק מהמרכז כבר לא מהווה מיכשול, אז לא צריך להמציא סיבות שאין עבודות בצפון או בדרום. לכו והגשימו חלומכם ותגורו במושב עם גינה וכבשים ושיהיה לכם לבריאות. אבל תפסיקו להתבכיין. אלה הזוגות הצעירים שלנו - חסרי סבלנות ולרוב גם חסרי ערך וכבוד לעבודה קשה. רק "אקסיטים" ו"מכות" בראש שלהם.
סם | 29.11.10
65.
וזה בסדר אבל...
אין לך מספיק כסף תקני 4 חדרים יד שנייה הילדים בהחלט יכולים להיות באותו החדר הפרש הגילאים ביניהם יכול לאפשר זאת. ובחדר הנוסף תייעדי לחדר משחקים/מחשב/חדר בלאגן. הילדים יכולים לחיות בתנאים האלה שנים יפות וטובות עד שתחסכו. הבעיה היא את חלומות בנפרד ומציאות בנפרד לחלום ולשאוף תמיד טוב.. אבל תתעוררי ותהיי מציאותית מתחילים בקטן ומשם מתקדמים. מעטים הם אלה שנולדו עם כפית זהב בפה.
הגברת עם שאיפות | 29.11.10
63.
מאוד עצוב
מאד עצוב שעם שלנו לא רואה את ה בעיה ו כותב להיסתפק במעט מה קרה פתח תקוה וכפר סבה הפכו להיות בירות באירופה ? הממשלה שלנו יודעת רק לעלות מיסים ולדאוג לכיס שלהם. מאד מעניין עם אני בן 35 בעל השכלה מרוויח 11000 ש"ח עם אשה שמרוויחה 5000 ש"ח וילד ללא הון עצמי יכול לקנות דירה במרכז הארץ. לדעתי ממשלה עוד מעט תדפוק את עצמה עם תמשיך ככה
בני | 29.11.10
61.
אוי באמת- כלכליסט
אתם מדברים פה על בית פרטי 5 חדרים! ב-פ"ת שזו דרישה לא כזאת "צנועה". אני עובד במשכורת של 7000 נטו בחודש, אשתי סטודנטית שנה שלישית, והדרישה שלנו היא בסה"כ לבית 3 חדרים בבנין משותף! ואפילו לזה אין לנו את ההון העצמי הנדרש. אז בחייכם כלכליסט- אל תבלבלו לנו את המוח עם ציפיות לדירה כאלו, ודברו על אלה שבאמת רוצים בסה"כ קורת גג ואין להם יכולת!!!
e/t | 29.11.10
56.
אני חייב לציין שמיום ליום אני מרוצה מהתגובות.
כשהתחילו עם סדרת הכתבות הזאת רוב התגובות היו טיפשיות ומגוכחות כגון: "הבועה תתפוצץ...אל תקנו!! בדוק!!" וכל מיני הגיגים הזויים ומטופשים, וכעת מדי יום התגובות הופכות להיות רלוונטיות וענייניות כגון: "תסתפקו ב- 4 חדרים במקום לקפוץ על 5 חדרים" -או- "תתרחקו מהמרכז וכך תוכלו להרשות לעצמכם בית במחיר שמתאים ליכולתכם", אלה תגובות ריאליות ואכן משקפות את המציאות שכן ההגיון פועל על סמך העובדות שמצביעות על כך שהמחירים הנוכחיים הם מחירי השוק הריאלים מפני שדירה בתל אביב יקרה מאוד (וכך בכל עיר מטרופולין גדולה בעולם) וככל שתתרחקו ממעגל "תל אביב רבתי" כך המחיר יהיה נמוך יותר ותמורה גדולה יותר... או במילים פשוטות: יותר חדרים, קומה גבוהה יותר, איזור נטול זיהום אוויר במחיר משתלם. אני מרוצה מאוד מהרמה שמתגלה כאן מדי יום ומברך על כך שהטוקבקיסטים המטומטמים שצועקים על "בועה" (הרי לא קיימת בועה, במרכז יקר וככל שמתרחקים המחירים נמוכים ומשתלמים יותר, זה המצב וכך ישאר תמיד) נעלמו ממפת התגובות. יום טוב.
ריאלי | 29.11.10
54.
גם בפרויקטים הממשלתיים של פעם לא היו דירות 5 חדרים...
בני 26 ו-29, הורים לשני תינוקות, חייבים דירה חדשה עטופה בצלופן מהקבלן, וכמובן 5 חדרים (ולא 4 חו"ח). חיים בסרט 'מגיע לי'. אנחנו מבוגרים בשמונה שנים, מחפשים דירה בחיפה ומבינים שנצטרך לחיות בארבעה חדרים, גג ארבעה וחצי - וזה לא יהיה אסון, זה יהיה מרווח מספיק ומקסימום אם נצליח - נתרווח כעבור עשור.
מרים | 29.11.10
53.
למה כולם התנפלו אליהם
מה כבר היא ביקשה דירה חדשה בפתח תקוה (5 חדרים). למה זוג שעובד בעבודות סבירות (מעמד ביניים) לא יכול להרשות לעצמו דירה. זה רק בישראל המצב שמעמד הביניים הולך ונעלם. בארה"ב כבר היה להם בית עם גינה. למה אנשים שעובדים קשה (מבוקר עד לילה) לא יכולים לקנות דירה סבירה? צריך לשאול את הממשלה. עוד שנתיים בחירות והם ישלמו על זה.
גילה | 29.11.10
52.
יד שניה לא בא בחשבון? אז תשלמו!
היא רוצה 5 חדרים בבית חדש כשבעלה בין עבודות (מובטל) למי שלא מבין ויש להם בקושי 10% מהון התחלתי. נחמד. בדרך כלל אני די מבין את הייאוש של הזוגות הצעירים ממחירי הנדל"ן ההזויים בארץ. לא במקרה כזה. אם אתם לא אנשי עסקים מוצלחים או בעלי איזה סטארט אפ, איך אתם מצפים שבגיל 26 יהיה לכם כסף לבית חדש 5 חדרים באזור טוב. לפחות לא רציתם פנטהאוז המגדל חדש במרכז תל אביב.
אלי | 29.11.10
46.
בורגנות בורגנות ובורגנות-
החשיבה של רוב הצעירים שרוצים את הבית החדש עם המרפסת... פה רוצים בית פרטי!?לכו לישב את הדרום או את הצפון.אבוי לנו. מה קרה? לאן ממהרים? רק דירה חדשה? מה קרה? רמת החיים של הילדים יותר חשובה מאשר קירות חדשים. יופי, יש דירה חדשה ומשכנתא של 50% אחרי מספר שנים ומריבות וגירושים בגלל מצב כלכלי. תתחילו בקטן תגיעו רחוק יותר... החיים חשובים יותר מסתם קירות.
רועי | 29.11.10
44.
זו באמת בעיה
גם לנו- זוג צעיר 26/29 אוטוטו עם ילד עם הון התחלתי לדירה של כ-500,000 ומשכורת לא רעה בכלל יש בעיה. אנחנו לא מפונקים מחפשים דירה יד 2, 4 חדרים... מצטערת- על איזור או קהילה מתאימה לילדים ולמגזר הדתי אי אפשר להתפשר!!! זה לא בא מתוך פינוק אלא מצורך! זה שפעם כולכם התחלתם מדירה של 2 חדרים עם עובש על הקירות לא מחייב שמשפחה שמתכננת עתיד לילדים שלהם ויודעת שלא כל שנתיים יעברו לדירה אחרת תתפשר על עקרונות... ותפסיקו להתמם הבעיה היא רצינית ולא כל זוג שקשה לו הוא מפונק!
רעות | 29.11.10
41.
כשתגדלו תבינו...
אנחנו התחלנו עם קרן של 150,000 ודירת 2.5 חדרים מזובלחת על כביש ראשי בפתח תקווה. נכנסתי להייטק התקדמנו בעבודה, עברנו לאיזור יותר שקט עם דירה ישנה (35 שנה) בת 4 חדרים. היום אנחנו מתאוששים ומתחילים לחלום על דירה חדשה של 5 חדרים. שם כמובן נתחיל לתכנן את הבית הפרטי שנקנה. אני יודע שנגיע לשם. אני רק לא יודע כמה זמן זה יקח... אתם לעומת זאת, תישארו כל החיים תקועים בדירה שכורה של 3 חדרים ותרגישו שכל העולם דפק אותכם.
משה | 29.11.10
39.
מציאות עגומה
הזוג הזה באמת קצת חולם. חרף זאת, המציאות בארץ כי יש לשעבד את חיינו לטובת ארבע קירות היא בלתי נסבלת. הבעייה היא שזוג ממוצע עם שכר ממוצע, שחיים בצורה ממוצעת ולא ראוותנית, ועם ילד אחד או שניים, נמצא בשחיקה מתמדת ולא בהתקדמות כלכלית לא משנה היכן הם גרים, זו הבעייה! הקושי המתבטא כיום בדיור בר השגה לזוגות הללו הוא רק סימפטום כואב. צאו לרחובות, דברנים!
דודי | 29.11.10
38.
אנשים קטלתם אותם לגמרי, לכולנו יש שאיפות!
אני בת כמעט 25, בעלי בן 26 ויש לנו שתי בנות מקסימות (חמסה עליהן ושימותו הקנאים!!!!!!! מוקדש לכל מי שכתב כאן "מה בוער"!!!) אנחנו גרים ביחידת דיור ולא משלמים שכירות, והמשכורות של שנינו לא מגיעות ל9 בחודש, ולא מצליחים לחסוך הרבה בגלל הרבה דברים וגם מטפלות וכו', כי בעלי לומד לתואר, וגם לי יש שאיפות לגור בפ"ת, בדירת 4 או 5 חדרים, עדיף באיזור דתי, והמחירים כן מאד!!! בשמיים (למרות שלי לא אכפת יד שניה או מצידי יד עשירית! אבל רק שתדעו לכם- שבמרכז יותר זול לקנות יד ראשונה!!! מניסיון!!!) כל יום אני באתרים של דירות ואין מחירים נורמליים! אין!!! אז תפסיקו להגזים ולקטול! מותר לה לאחל לעצמה מה שהיא רוצה, מן הסתם היא תתפשר באיזה שהוא שלב כשהיא תבין שהמציאות כאן לא לטובתה ממש. אבל מה הקטילות האלה, אנשים הגזמתם טילים!!! כשיש ילדים צריך לקחת בחשבון גם אותם, והם מן הסתם מתכננים עוד ולכן היא אמרה 5 חדרים- "מתוך מחשבה על העתיד"!!! וגם דירת 4 חדרים ואפילו דירת 3 חדרים במרכז, ובפתח תקווה בפרט- עולה יקר מאד, והיום אין כסף לזה! המחיה נורא יקרה, המחירים של הכל עלו (חוץ ממשכורות. ואני מרוויחה הרבה מעל המינימום בחצי משרה) וגם הדירות יקרות בלי סיבה מוצדקת. אז תפסיקו לקטול אותם. יש המון זוגות כאלה שמאחלים לעצמם משהו מסויים ואין באפשרותם לממש. לשם כך נועד המדור הזה. אני מאחלת לכם בהצלחה! וגם למשפחתי ולי!
שירן | 29.11.10
36.
נכון! זה ממש מתסכל לוותר על מנחת המסוקים בגג אבל התפשרתי
עם ציפיות כל כך לא מציאותיות לא תגיעו רחוק לזוג המפונק והבכיין - בגיל 26 גרתי בשכירות בדירה שנבנתה עם קום המדינה, 2 חדרים, 60 מ"ר, קומה ג' ללא מעלית, ובלי מזגן! בגיל 26 ידעתי שאין לי אפשרות לפרנס ילד אחד, שלא לדבר על שניים וגם לממן את השאיפות החומריות שלי. אז חיכיתי עם הילדים. אנחנו עבדנו קשה להשיג את מה שיש לנו זה לא שישבנו והכסף נפל לנו על הברכיים כמו שאת מתארת . אם הייתי באה עם גישה כמו שלך, עדיין היינו באותה דירה מעופשת בלי מזגן.
אני | 29.11.10
33.
מפונקים
סדרת הכתבות מעבירה מסר ראוי, אך הפעם יש תחושת פספוס. הזוג הזה חי בסרט. הוא בין עבודות; לא ברורה רמת ההשתכרות שלהם (מה זה אומר שהוא בהייטק? מנהל פיתוח או איש לוגיסטיקה. מה זה עובדת במחלק המשפטית? כנראה שלא עו"ד...) ; יש להם 2 ילדים (כן ירבו!); יש להם הון עצמי זניח יחסית. למרות כל זה, הם רוצים דירת 5 חדרים, חדשה ובמרכז. גם בארה"ב, ששם הדיור זול בהרבה מבארץ, הדרישה שלהם אינה ריאלית.
אחד | 29.11.10
32.
בכיינים תורנים כנסו
גם אני רוצה לגור בבית פרטי על יד ההורים ,ינון חמוד שלי אני בין ארבעים+ התחלנו בשני חדרים בבת-ים ואחרי שנים עברנו לארבעה חדרים בחולון ויש לי שלושה ילדים ועוד 15 שנה משכנתה אז מספיק לבכות ולקפוץ ישר ל5 חדרים תתחילו עם ארבעה אתם צעירים מספיק לבכות קשה לי מגיע לי תתחילו ממשהו.
חנון | 29.11.10
31.
חיים בלה לה לנד....
גם בדירה יד 2 אפשר לגור, לא חייבים חדש ובטחלא 5 חדרים, אנשים פשוט לא חיים במציאות ועוד חושבים שהמדינה חייבת להם כי הם רוצים. אפשר להתחיל מפחות ולהתקדם בחיים, וגם ההורים שלנו אמנם קנו דירותבמחיר נמוך, אבל בואו נזכור מה היתה רמת ההכנסות של פעם וכמה הן הרוויחו. וכן גם אפשר לגור באיזורים אחרים במדינה. לכל המפרסמים כדאי שתביאו דוגמאות אחרות ולא כאלה.....
טלי | 29.11.10
30.
מפונקת!!!!! לא רוצה דירה יד שניה,למה מה קרה??
וואלה יופי!!! הגברת אומרת שהיא בעייתית ולא רומה דירה יד שניה,אלא רק חדשה עם ניילון מהקבלן!!!!!! הלו??? תתעוררי,ומהר!!!! דירה יד שניה בת 5-7 שנים יותר טובה מחדשה.יש לך כבר הכל מוכן החל מארונות מטבח,ילדים,שינה, שזה חיסכון אדיר כל התשתית של המזגן כולל התקנתו את חוסכת כי זה כבר מותקן בבית.כבר חסכת לך משהו בין 60-80 אלף שקל~~~ עכשיו סלון\חדר ילדים,שינה,מזנון,פינת אוכל כבר יש לכם אז את נמצאת בנקודת פתיחה טובה ולא צריכה לקנות הכל חדש כמו בדירה חדשה לזוג צעיר+2 ילדים מספיקה דירה של 4 חדרים ואת הכסף שתחסכו להשקיע בתכניות חיסכון לילדים לעתיד שלהם.צבא ואח"כ אונברסיטה אל תקפצו מעל הפופיק תחשבו בהגיון מצב המדינה בכי בכי רע לרמה הבינונית וזה אנחנו השכירים שחיים מחודש לחודש תחשבו על הילדים תשקיעו בהם !!! לא בדירה של 5 חדרים בחדר אחד יהיה מחסן בשביל מה???
שי | 29.11.10
27.
עוד הוכחה שאין בועה
כמו כל הכתבות שהיו פה עד עכשיו. זוג עוד לא בן 30 (האישה בסה"כ בת 26), כבר יש להם שני ילדים ורוצים לקנות דירת 5 חדרים חדשה. עם כל הכבוד, זוג כזה צריך לחסוך עוד כמה שנים, ואז לקנות דירת 4 חדרים יד שנייה (מה לעשות, החלטתם להביא ילדים מוקדם, יש לזה מחיר). בכל אופן, אם אלו הזוגות הצעירים שלא מצליחים לקנות דירה אז מצבנו טוב. אין שום בועה ושום בטיח, המחירים היום ראלים וסבירים לגמרי. מה שהיה לפני כמה שנים זה שפל שאלו שניצלו אותו אז הרוויחו בגדול, והדור הנוכחי רואה אותם ואוכל את הלב (תאמינו לי, אני גם בן הדור הנוכחי), אבל המחירים עכשיו בסה"כ חזרו לרמה נורמלית.
יוני | 29.11.10
26.
המשבר האמיתי הוא לא בנדל"ן אל במוח של הצעירים בדור הזה = פינוק ואגו
עוד לפני גיל 30, עם 2 ילדים ו 200 אלף שקל הם חייבים חייבים לקנות דירה חדשה ב 2 מליון של לא פחות מ 5 חדרים במרכז. אם הזוג הזה גר בברקת הוא יכול ללכת 5 קילומטר דרומה ללוד ולקנות במיליון שקל דירת גג דופלקס 5 חדרים עם גג 70 מטר, בשכונה הכי טובה שם - גני יער - בבנין חדש יחסית (10 שנים) במחיר הזה נמכרה דירה כזו לפני כחודש. אבל אם יש להם רק 200 אלף הון עצמי, עדיף להם לקנות דירת 4 חדרים באותה שכונה ב 700 אלף שקל בלי לחנוק את עצמם לגמרי עם המשכנתה
יוני | 29.11.10
25.
אני קוראת כל יום את המדור ופתאום הבנתי שהמטרה היא לא להראות עד כמה קשה לצעירים
אלא כמה הם מפונקים ורוצים לקפוץ מעל הפופיק. יש מספיק זוגות "צעירים" באמצע שנות ה-30 ולקראת ה-40 שיש להם ילד או שניים (כי יותר מזה זה יקר) משכילים ועובדים שניהם במקומות עבודה שנחשבים טובים (הייטק למשל) עם הרבה נסיון ומשכורת שנשארה זהה ב-5 שנים האחרונות ולא מצליחים באמת לקנות דירת 4 חדרים בסיסית במרחק סביר ממקום העבודה שלהם/ ההורים שלהם(שצריך בשביל לחסוך את הבייביסיטר). אז למה אתם מראים את אלה בני העשרים שאו שלא למדו בכלל, או שלמדו ונמצאים כרגע בעבודה הראשונה שלהם בלי הרבה ניסיון וכבר הספיקו ללדת כמה ילדים ולא מוכנים לגור בשכירות ולא בדירה יד 2 ולא פחות מ-5 חדרים??? אני בטוחה שיש הרבה כאלה שחיים בסרט (ותמיד היו, ותמיד היה להם קשה לרכוש דירה), אבל היום הבעיה היא שלזוגות שהזכרתי קודם (הקצת מבוגרים יותר) קשה ולא רק לצעירים הללו....
בן אדם אמיתי | 29.11.10
24.
גם אני רוצה פנטהאוז בקומה 30 במרכז הכרמל
קצת צניעות לא תזיק, כנראה שנולדתם להורים שלא יכולים או לא רוצים לממן לכם דירה, אז עבדו, חיסכו והתחילו מלמטה, יתכן שתגיעו לדירה שאתם רוצים בעוד 30 שנה. עד אז תהנו מהחיים ומהילדים וממה שיש לכם. לאחר 47 שנות עבודה לא הגעתי לדירה שרציתי, ואני מאושרת בחלקי.
רות | 29.11.10
23.
יד 2 במרכז (ת"א-ר"ג-גבעתיים) יקר יותר מדירה חדשה
כי בנדלן מה שקובע זה לוקיישן ודירות ישנות מוקמו בעבר במיקומים טובים יותר (סייג- פינוי בינוי או תמא 38). טוב שלא ביקשת לגור בערים ת"א-ר"ג-גבעתיים אלא רק בפתח תקווה...למרות שדירת 5 חדרים חדשה באם המושבות נראה לי עדיין יקר מדי לתקציב שלכם. מציע לכם להתפשר על דירת 4 חדרים באם המושבות אבל תשיגו עוד 200,000 שקל לפני שאתם תוכלו לקחת משכנתא.
רועי | 29.11.10
21.
אוי אוי אוי, לא כל מזכירה ואיש התקנת כבלי מחשב צריכים לגור בארמון
כל מי שעובד בקייטרינג של חברת הייטק הוא היום "בהייטק" .... וכל מזכירה, היא רל"שית בכירה מינימום... זה מראה את הפרצוף שלנו כחברה = רדיפה אחר כבוד וכיבודים חסרי תוכן. ולעניין הדיור, מתארים את זה כאילו מה קרה?! לצאת לרחובות לעשות בלגן כמו בצרפת = אנחנו לא עושים. להעניש בקלפי את "נבחרי" העם שדופקים אותנו כל הזמן = אנחנו לא עושים. לבכות ולקטר = עושים גם עושים כל הזמן. הנה משפט שתאר אותנו נאמנה: הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם!
משה כבל | 29.11.10
20.
אוי הפינוק הפינוק...
חוסר הפרופורציות של זוגות צעירים היום מדהים אותי! גם בית חדש, גם במושב, גם במרכז הארץ- ואז בוכים שזה יקר. בואו לפריפריה! חצי שעה עד שעה נסיעה מפ"ת יש מושבים וערים עם אפשרויות מדהימות לזוגות צעירים, עם איכות חיים, רוגע וחניה בשפע. מי שמתעקש שיהיה לו את הכל לא יהיה לו כלום. מה האובססיה הזו להצטופף במרכז תחת ענן האובך של זיהום האויר?????
אפי@ | 29.11.10
12.
סתם התבכיינות!!!
היא רוצה חדש, היא רוצהבית במושב או מינימום 5 חדרים וכמובן שבאיזור המרכז! למה לא ? מגיע לה. להתחיל בדירת 4 חדרים יד שניה - לא בא בחשבון, כבודה וכבוד ילדיה ייפגעו מאוד. ממש ממש מסכנה, אין מצב שרגלה דורכת בדירת יד שניה... ממש ממש השפלה. אה, כן - חלומות... שכחתי... ולידיעתך- כאשר את מדברת על דורות קודמים של זוגות צעירים- גם הם לא קיבלו מהממשלה בתים פרטיים במושב אלא הלכו ליישב את הנגב- אז חלאס להתלונן!!!
מישהי  | 29.11.10
4.
מבין אתכם אבל...
קצת רצינות. עוד לא בני 30, עם 2 ילדים (מזל וברכה) ורוצים לקנות רק דירה של 5 חדרים חדשה. לא הגזמתם קצת? עם הון עצמי של 200,000 כמו שכתבתם, לקנות דירת 4 חדרים יד שניה בפ"ת באיזור סביר זה לא קל אך אפשרי. בעבר חשבתי שסדרת הכתבות כאן היא חיובית וטובה. אבל הדוגמאות שהובאו כאן לאחרונה - פשוט מעקרות את כל הנושא מהשורש. תביאו זוגות בני 30-35, עם יכולת השתכרות מעל הממוצע,שגם כן לא יכולים לחשוב להגיע לדירה. זה יראה את המצב כמו שצריך. לא הזוגות ההזויים הללו, שפשוט הורסים את כל הנקודה האמיתית שבבעיה הקיימת. הבעיה היא שזוג ממוצע עם משכורות ממוצעות במשק,עם ילד אחד - לא יכול לחסוך כלל. נמצא במירוץ סכום אפס ורק נשחק. זה לא היה בעבר במדינה הזאת. זה המצב החדש והמסוכן מאוד.
נמרוד | 29.11.10
3.
אוי נו באמת...
לא חמודה, זה לא "רק מי שיש לו הון עצמי מאוד גבוה זוכה היום בדירה". זה "יש לי מספיק כסף לדירה, אבל אני רוצה לקנות רק חדש ורק 5 חדרים ורק באיזור מאוד מוגדר". אז סבבה, זה שהגדרת לעצמך מה רוצה זה יפה, אבל זה לא אומר שהמצב גרוע. זה אומר שלא חסכת מספיק כסף. אולי אם בעלך לא יהיה "בין עבודות" בגיל 29 יהיה לכם כסף לחסוך.
השופט | 29.11.10
2.
הבעיה של החברה שלנו
כולנו מרבים לדבר על הנושא, ולהיתבכיין עד כמה קשה, עד כמה הדור שלנו נדפק, אבל להקריב יום חופש למאבק בעבדות אנחנו לא יכולים. אנשים הגיעה הזמן לעשיה, ב12 ל12 מתקיימת הפגנה נגד התנעלות הממשלה וכל הממסד בנושא הדיור עבור זוגות צעירים ורווקים, בוא לקחת חלק ולהשפיע, זה יעול יותר מלהתעצבן!!!! קבוצת תמורה - חפשו אותנו בפייסבוק
מישה-תמורה | 29.11.10
1.
צאו מהסרט
בשביל מה אתם צריכים דירה של 5 חדרים , בואו נתחיל מ-4 חדרים ונתקדם. אגב אני בגילכם ורכשתי בפתח תקווה לאחרונה- 4 חדרים ב 1.1 מיליון- דירה חדשה . אם אתם כל כך רוצים לגור בדירה של 5 חדרים לכו להוד השרון , יש מבצע 5 חדרים (קבוצת רכישה) ב 1.2 מיליון . אבל די תפסיקו לבכות! גם להורים שלנו היה קשה ! ותתחילו לחפש במקום לבכות.
חיים בסרט | 29.11.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת