אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מהלך עוקף חודק

122 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

120.
פתרון לבעית ההנפקות
אני מציע להכניס שני שינויים בעמלת ההנפקה למוסדיים. 1. להגביל את העמלה לחצי אחוז משווי ההנפקה. 2. להגביל את מי שרוכש בהנפקה למכירה (בבורסה או מחוצה לה) לתקופה מסוימת . למשל במהלך 30 הימים הראשונים יוכלו למכור לכל היותר 1% מהכמות שרכשו בהנפקה וקיבלו עליה עמלת מוסדיים. זה יבטיח שרק מי שמתכוון להחזיק לטווח בינוני או ארוך ירכוש בהנפקה כמוסדי , ומנגד יתן למוסדיים אמיתיים רצון להשתתף בהנפקות (בגלל המלצות חודק מוסדיים רבים מוותרים על חלק מההנפקו שעונות על כללי חודק בגלל תהליך הבחינה שהם נדרשים לבצע, לכן צריך לדרבן אותם לכך באמצעות העמלה).
ראש יהודי | 09.12.10
119.
תשובה ל-117: מלרג
ארקו שינו את הצעתם במעט-והשיפור עדיין לא צריך תגובה. במצב הנוכחי של מלרג,מול שתי ההצעות ארקו משופרת ומגנזי כפי שהוצגה במאיה כנספח 4, הרי בעלי האגח לא מקבלים את שלהם: אם יציעו אגח חדש של כ-120 מיליון נושא 5 אחוזים ריבית צמודה ל-5 שנים,או אז יהייה מה לדון,אחרת-הפירוק עדיף ותקבל בו יותר עבור האגח שלך.
חיים | 09.12.10
110.
תשובה ל 103
1-שימי לב כי בחודש האחרון הסדרות הארוכות של האג"ח הממשלתי ירדו ב 5%-6% במיוחד ב 10 ימים האחרונים בהם הייתה ירידה של כ 3.5% לכן חלק מהרווח נילקח.זו אסטרטגיה טובה לדעתי למרות שנראה לי כי לאחר הירידות הצפויות גם היום הייתי ממתין לתיקון למעלה ,לטווח קצר,לפני חידוש הירידות.2-תמורת ההשאלה משלמים כסף היא לא בחינם כך בית ההשקעות מקבל תשואה נוספת על האג"ח הממשלתי שממילא הוא התכוון להחזיק בו.העלות נקבעת במו"מ אם כי יש עלויות "מקובלות" בשוק.תבררי היטב מה העלות בנוסף קחי בחשבון שיש למשאיל אופציה לדרוש את החזרת האג"ח שהושאל בהתרעה קצרה.
מיכה צרניאק | 09.12.10
108.
עליית תשואות אג"ח ארה"ב -המשך לתשובתך 74
"במקרה ועליית התשואות בארה"ב על אג"ח ל 10 תמשך ,לכיוון של 3.5% זה יחייב מימוש חזק יותר באג"ח הממשלתי בארץ" האם להערכתך בעקבות מימוש שכזה יגרר גם גילון 817 להפסדי הון כלשהם (אפילו משמעותיים) ובעקבותיו כל הקונצרניים ריבית משתנה הצמודים לו? אם כן , האם הפסדי הון אלה יתוקנו בעת תשלום הריבית (או בזמן אחר) ?
אבי | 09.12.10
105.
תשובה ל 95-טבע
המשקיעים הישראלים אינם רלוונטיים ,מי שקובע את מחיר המניה הם המשקיעים הזרים.כבר ראיתי בעבר לפני מספר שנים התנהגות דומה בה המניה ירדה וירדה כי הזרים החליטו שהמניה לא מעניינת והעתיד אינו אטרקטיבי מספיק מבחינת מניית טבע.מסיבה זו יהיה זה מסוכן ללכת נגד מי שקובע את מחיר המניה.אני ממתין לאיתות בדבר היפוך המגמה של הזרים על מנת לרכוש.מנגד אם מחיר המניה ירד לכיוון 46$ ארכוש במניה למרות מה שכתבתי.
מיכה צרניאק | 09.12.10
104.
בהמשך לתשובה ל-83
מיכה שלום, לפי ההסבר - זו פעולה לא רציונלית לרכוש אג"ח במחיר מעל הפארי ...? הנושא חוזר על עצמו גם ביחס לתשובתך לאאורה ד. בהמשל לשאלה ביום האקס מחושב ערך הפידיון החלקי+מדד+ריבית - האם הפארי כבר מייצג את כל הפרמטרים האלו? מצטער אם אני מקשה - אבל פשוט לא הבנתי את ההסבר. תודה רבה, בזכות הטור שלך אני לומד המון (וגם קצת מרוויח :) )
אלון | 09.12.10
103.
אג"ח ממשלתי לטווח ארוך
מיכה שלום! לאור הכתבה באתר להבה על הפסדי הון צפויים באג"ח מדינה ארוך טווח שקלתי לעשות שורט על אג"ח ממשל 1026 (השאלה מבית השקעות לטווח ארוך). א.האם זו איסטרטגיה נכונה עם סיכון נמוך? ב. אני שואלת את עצמי מה האינטרס של בית ההשקעות להשאיל לי אג"ח הרי אני יכולה להחזיק את האג"ח עד יום האקס ולקבל את הריבית ומייד לאחר מכן להחזיר את האג""ח לבית ההשקעות? תודה מראש
דניאלה | 08.12.10
100.
תשובה ל 84-(פעם שלישית)-לא ברור לי מדוע לא מפרסמים את התגובה ? אסור לכתוב את דעתי על בעל השליטה ?
1-תודה על העדכון והקישור. אכן למי שלא נוכח באסיפת בעלי האג"ח (כמוני) קשה היה למצוא את ההצעה המתחבאת השנייה שהוצגה באסיפה.האמת היא לא משפרת בהרבה את ההצעה המגוחכת של ארקו.עושה רושם שכולם מנסים לעשות סיבוב על בעלי האג"ח בעת מצוקה.2-לדעתי האלטרנטיבה של פירוק החברה (למרות מסע ההפחדות של המפרק) והגשת תביעות אישיות כנגד נושאי משרה ורו"ח עדיפה לבעלי האג"ח ביחס להצעות שהוגשו ,אשר מבחינתי נותנות כלום לבעלי האג"ח, מלבד העברת הקופה מאחד שרימה לאחר שינסה לחלוב את מה שנותר.לא ראיתי עדיין הצעה של משקיע המוכן ליטול סיכון אמיתי על עצמו ואז תהיה לו הזכות לדרוש מבעלי האג"ח להסכים לויתורים גם מצידם.ערכתי תיקון והשמטתי מילה המתארת את דעתי על בעל השליטה,אולי עכשיו יפרסמו את התגובה.
צרניאק מיכה | 08.12.10
98.
תשובה ל 94
החתמים מקבלים עמלות נוספות כמובן,אבל הם לא חייבים להזמין ועדיין יהיו זכאים לעמלות שהם קיבלו.יש מקרים של עמלה נוספת בגין הצלחה ,כלומר במקרים בהם הריבית נסגרת מתחת לסף מסוים ואז אני יכול להבין שיש להם מוטיבציה נוספת להזמין.אבל רוב הספקולנטים הם לא תמיד חברות חיתום אלא גופי השקעה המתחזים לגוף מוסדי.גם אז יתכנו תשלומים על ההזמנה,אבל זה המקום לציין שאם אכן מתבצעים תשלומים כאלו הם בניגוד לחוק.
צרניאק מיכה | 08.12.10
97.
תשובה ל 92
1-אתה כמובן צודק בהנחה זו.אבל חלקה הוא תיאורטי כוונתי שבתיאוריה זו פעולה נכונה (כמובן שזו פעולה נכונה במיוחד במקרים בהם האג"ח נסחר משמעותית מעל הפארי, כי אז ההפסד בגין הפדיון החלקי גדול יותר).הבעיה שבהרבה מהמקרים מחיר האג"ח עולה לאחר האקס (זה כמובן הגיוני כי תחשוב שרבים מנסים לעשות זאת) ולכן לא ברור עד כמה הפעולה יכולה להצליח בפועל.2-ברור שאם יש בידך מידע על הרחבת סדרה קיימת זה יהיה מאוד משתלם למכור לפני ההרחבה.הבעיה היא שעד שהמידע יגיע אליך זה בדרך כלל מאוחר מדי כי הראשונים לדעת הם המקורבים לחברה והחתמים ואלו דואגים קודם כל לעצמם ולמקורבים שלהם, כך שכבר יש הודעה על הרחבת סדרה מחיר האג"ח ירד בשוק ואתה כבר לא בטוח כמה נמוך יותר תוכל לרכוש בהנפקה (כי אלו שכבר מכרו יבואו להתכסות בהנפקה והם יהיו מוכנים לרכוש יקר ממך,כיוון שהם מכרו טוב ממך לפני שנודע לך על ההרחבה).
מיכה צרניאק | 08.12.10
96.
תשובה ל 87
עקרונית אתה צודק.ואכן חלק גדול מהאג"ח בריבית משתנה הריבית עליו נגזרת מתשואת הגילון הארוך.העניין הוא שהגילון נתפס אצל המשקיעים המוסדיים כאג"ח לטווח קצר (כ 3 חודשים עם חידוש אוטומטי לאחר כל תשלום).מסיבה זו תראה שמחירי הגילון אינם משתנים הרבה בטווח של אחוז למעלה ומתחת לפארי.הסיבה כמובן שהשוק מניח כי בטווח הארוך כל הדרישות לתשואות גבוהות יגולמו בריביות בשוק .במצב כזה בדרך כלל אתה רואה שהשוק דורש עכשיו תשואה גבוהה יותר ומכיוון שזו עדיין לא מתגלגלת להשקעות הקצרות (מק"מ+גילון) הוא מוריד את מחירי האג"ח המשתנות כיום.שים לב שפה מצד אחד בטווח הקצר נוצרים הפסדי הון במיוחד במח"מ הארוך אבל כפי שציינת בטווח הבינוני והארוך דרישת התשואה הגבוהה יותר תגולגל למק"מ ולכן הקופונים במשתנות יעלו.ולכן מבחינתי ירידות כאלו הן הזדמנות לרכישת האג"ח בריבית משתנה ,בדיוק כפי שקרה באפריל -מאי השנה.
צרניאק מיכה | 08.12.10
93.
רשות ניע צריכה לשלול מחתמים סווג כגוף מוסדי
ולא רק זה חתם צריך לתת חיתום כלומר צריך לאסור על כל גוף המוגדר כחתם להזמין בהנפקות בין בשלב המוסדי ובין בשלב הציבורי - אם הוא רוצה שיתן התחייבות כחתם לרכוש מה שהוא לא מצליח למכור ברגע שזה יקרה ההנפקות יתומחרו בצורה נורמלית וירוויחו ברובן
 | 08.12.10
92.
מכירת אג"ח
שלום מיכה לפי תגובותיך היום אני למד שני דברים ואבקש את התייחסותך אם אני טועה. 1. אם יש לי אג"ח שבו אני ברווח נומינלי, וערכו גבוה מהפארי - כדאי לי למכור לפני הפרעון החלקי ולקנות מחדש מייד אחרי התשלום. 2. כנ"ל לגבי אג"ח שיש לו הנפקת הרחבה שבה ערך המינימום קטן משער האג"ח. כל זה במשקיע קטן שלא משפיע על השער בצורה משמעותית
אריה | 08.12.10
89.
תשובה ל 83
במקרה בו התשואה נטו שלילית או במקרה בו האג"ח נסחר מעל הפארי ויש פירעון חלקי של קרן נוצר הפסד, או הפסד ריאלי (תשואה נמוכה מעליית המדד שפטורה ממס) למחזיק האג"ח.זהו הפסד שהבנק אמור לקזז אותו כנגד רווחים או תשואות ריאליות אחרות לבד (במקרה של תשלום ריבית כשהתשואה נטו שלילית).במקרה של אג"ח הנסחר מעל הפארי אתה בעצמך יכול למכור את האג"ח שמחירו יורד ביום האקס ,נניח רכשת את האג"ח לפני תשלום הקרן+ריבית ,אם תמכור אותו ביום האקס מחירו ירד וכך ההפסד שיירשם לך יהיה ניתן לקיזוז כנגד אג"ח אחר שאתה מחזיק בו בתיק ועליו יש או יהיו לך רווחי הון.מקווה שהייתי ברור.
צרניאק מיכה | 08.12.10
88.
תשובה ל 82-תכוף אג"ח
היום כונסה אסיפת בעלי אג"ח לאחר שהחברה לא הצליחה לעמוד בתשלום הריבית בסוף החודש שעבר (והמדובר בסכום מגוחך).אין לי מידע לגבי הדברים שנמסרו באסיפה זו לדעתי הם חיוניים עבורך.לכן לא כדאי להתייחס לאג"ח עד שלא יהיו כל הפרטים על השולחן.אם למישהו יש מידע מה נאמר באסיפה זה יועיל להרבה אם הוא ישתף אותנו במידע.
צרניאק מיכה | 08.12.10
87.
שאלה בקשר לתשובה 52
מיכה שלום. אתה כותב על הסיכון באג"ח ארוכות ריבית משתנה ומתאר מצב שבו התשואות עולות אך הריבית במשק אינה משתנה -וטוען שזה יפגע באגחים מסוג זה. עד כמה שאני מבין ,הקופונים שמחלקות אגחים ריבית משתנה נגזרים מהתשואה באג"ח ריבית משתנה ממשלתית (למשל817). מכאן שאם התשואות עולות מכל סיבה שהיא- אזי התשואה של הממשלתית תעלה וכך גם הקופונים שמשלמות הקונצרניות, כך שהתשואה הגלומה באג"ח תלך ותגדל(אולי השער ירד ,אך הקופונים יגדלו) אז איפה הסיכון כאן? תודה רבה על הסבלנות והמקצועיות
אורי | 08.12.10
84.
לגבי תשובה 69, מלרג. ותגובה ל 76.
למיכה, יש הצעה שנייה של "מגנזי", היא יותר טובה משל "ארקו" אך גם היא שווה ל..., הודעה זו: http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=596773, שפורסמה היום, נותנת תמונה לגבי המצב. כפי שכתבת הדו"ח הקודם הוא אכן ספרות בידיונית ומעניין מה יהיו התירוצים בדו"ח הקרוב (הנאמן ביקש אישור מביהמ"ש לדחייה של 60 יום להגשת הדו"ח לאחר שלא נענה ע"י הרשות). המצב המתואר ע"י נאמן החברה ובעיקר הסכומים הניתנים לגבייה מחובות מזמיני העבודה מצייר תמונה עגומה. ראוי לציין שההצעות נוגעות לכלל הנושים ולא רק לחוב לבעלי האג"ח כך שחלקם של בעלי האג"ח ב"עוגה" או יותר נכון לכתוב ב"עוגייה" הוא בערך 75%. לצורי מתגובה 76, אכן יש חופש ביטוי גם לך ולדעותיך. זכותך להעדיף איזה מנהל השקעות שאתה רוצה אך אני חייב לציין שמיכה אובייקטיבי בהמלצותיו ולא מושפע בכתבותיו מפוזיציה לפי השקעות הקרן אותה הוא מנהל, זאת הוא הוכיח לכל ציבור הקוראים לאורך זמן. יתכן שמיכה יוצא דופן בנקודה זו לעומת כותבים שונים/אנליסטים למיניהם, בכל מקרה ציבור גדול של קוראים מודה למיכה וצמא לכתבותיו ולתשובותיו המושקעות ואני ביניהם. בהצלחה לך.
r קורא קבוע | 08.12.10
80.
תגובה ל 76
לצערי בזכות חופש הביטוי אנשים כותבים על נושאים שהם אינם מבינים בהם,והחמור ביותר הם כותבים ומעלים טענות שלא נבדקו על ידם.אם היית בודק את התשקיף היית מגלה את כל התשובות לשאלות שלך (רמז לא רק שלהבה הייתה אחד המזמינים המוסדיים האמיתיים הגדולים בהנפקה אלא שלא הזמנו בציבורי ללקוחות דהיינו רכשנו עבור לקוחות רק בשלב המוסדי).לפי גישתך אתה מזכיר דיעה של עובד בחברת חיתום החושש שמא מצבו ייפגע.דרך אגב לא הייתי מציע ללקוח לפתוח חשבון מנוהל אצל מנהל תיקים שיש לו חשבון נוסטרו פעיל ואגרסיבי כפי שהצעת.זה פתח לניגוד אינטרסים משווע.אם אינך מודע לכך זה מאוד מפתיע.אנחנו באסטרטגיה ויתרנו מראש על פעילות כזו.אם תבדוק דוחות כספיים של חברות לניהול תיקים הנסחרות בבורסה תגלה שזה מרכיב עיקרי ברווחיות שלהם.ייתכן שתגובתך אכן נכתבה בתמימות, אבל לצערי התחושה שלי שגישתך מעדיפה את העלוקות כפי שאני מכנה אותם על חשבון המשקיע מהציבור.
מיכה צרניאק | 08.12.10
78.
תשובה ל 70-TBT
אנחנו מחזיקים בני"ע בקרנות.כרגע התשואה על האג"ח ל 30 שנה נעה סביב 4.4% לפני כשנה וחצי כשרכשנו את הני"ע התשואה על האג"ח ל 30 שנה נעה סביב 3.9% כלומר מאז האג"ח ירדו. ה TBT לעומת זאת נסחר בזמנו סביב 43$ היום סביב 37.5$ זה מוכיח עד כמה השחיקה במוצר חזקה.למרות שהכיוון היה נכון,המינוף והזמן שחקו והסבו הפסד לא קטן.המסקנה היא שהמכשיר טוב לטווחים קצרים ולמהלכים חדים אחרת הזמן ישחוק כל רווח אפשרי.כעת תחליט מה אתה צופה בטווח הקצר.
מיכה צרניאק  | 08.12.10
76.
חולק עליך
למה חברת להבה-בניהולך-אינה משתתפת כגוף מוסדי ומשתפת את לקוחותיה ברווח הדמיוני של 1%(ובמילים ,אחד אחוז).לחילופין בחשבון הנוסטרו .במקום לבכות קח על עצמך את סיכון הביטוח.זהו שוק חופשי.לביטוח יש מחיר.אני למשל מעדיף שמנהלי תיקים לא יפרסמו עצמם ע"י המלצות בעיתון.למרבה המזל בשוק חופשי אין מקום לדעות שמגבילות את חופש הביטוי.כתבה שקל להזדהות עמה..
צורי | 08.12.10
74.
תשובה ל 62
אני מאמין כי שוק האג"ח הממשלתי בארץ צריכות לעשות התאמה חדה יותר לעלייה המשמעותית בתשואות על אג"ח ממשלתי בארה"ב ל 10 שנים (ראה הכתבות האחרונות שכתבתי שעסקו בדרישה צפויה של השוק לתשואות גבוהות יותר מאג"ח אלו ב 2011).כרגע בגלל שאין בריחה של משקיעים מהאג"ח זה לא קורה זה רק אומר שצריך להיות זהיר בשוק.במקרה ועליית התשואות בארה"ב על אג"ח ל 10 תמשך ,לכיוון של 3.5% זה יחייב מימוש חזק יותר באג"ח הממשלתי בארץ.
צרניאק מיכה | 08.12.10
73.
תשובה ל 58-אאורה ד
1-החודש תשלום מחצית מהקרן.האג"ח נסחר במחיר 116.3 כרגע כשהפארי הוא 114.6 (יש עוד מדד מחירים בשבוע הבא).כלומר העובדה שמחיר האג"ח מעל הפארי אומרת כי צפוי להירשם הפסד הון בגין החצי שנפרע.על החצי שיישאר התשואה תהיה גבוה יותר כך שזה יחפה בעתיד על ההפסד.למשקיע פרטי זו השקעה מעט בעייתית כפי שהעניין מתבטא בתשואה נטו לפדיון שלילית.2-היום יש הרחבת סדרה באג"ח ב של אאורה (ראי תגובה 56 בעניין).
צרניאק מיכה | 08.12.10
72.
תשובה ל 51
אני לא חושב שהמכירות קשורות לאופציות לאג"ח המונפקות לאחרונה.בעתיד לאחר שכלכלית תרכוש את כל האופציות ותמיר אותן לאג"ח זה עשוי לשמש להרחבת סדרות באג"ח.פשוט מדובר על אג"ח שהחברה רכשה במפולת במחירים נמוכים וכעת כשהתשואות נמוכות מאוד החברה מוכרת את האג"ח חזרה לשוק תוך רווחיות גדולה על הרכישות ההיסטוריות.אותו דבר לגבי מבני תעשיה.
צרניאק מיכה | 08.12.10
71.
תשובה ל 50
המדובר על מיזוג בו דרבן הופכת לחברה בת של כלכלית ( הם מחפשים פיתרון יצירתי).אנחנו פנינו לנאמן של סדרה דרבן ה בגלל שאנחנו חוששים שהמיזוג פוגע במצבם של בעלי אג"ח דרבן ואנחנו מבקשים לכנס אסיפת בעלי אג"ח.עושה רושם שהנאמן לא חושש מהפגיעה בבעלי האג"ח.תכלס התשואות של הסדרות עשויות להיות דומות שזה לרעת אג"ח של דרבן (לא סתם שינו את אופק הדירוג לשלילי).יתכן והמיזוג להפוך את דרבן לחברה בת נועד לסתום את הפיות של בעלי האג"ח בדרבן.
צרניאק מיכה | 08.12.10
68.
תשובה ל 49-דוראה ד
השוק לפי התנהגות האג"ח מתמחר הסדר במקרה כזה אג"ח ד עשוי להיות מעניין ביחס לאחרים.מצד שני אני מבין כי בצלאל איגר יעשה מה שביכולתו על מנת לעמוד בתשלום הקרוב.זה עשוי להיות על חשבון העתיד ויכולת התשלום לאג"ח ד.אני כפי שציינת מעדיף את אג"ח ג.אבל אין מניעה להשקיע באג"ח ד (זה מאוד מזכיר את דלק נדל"ן והשוני בגישה לאג"ח ד,כה ואג"ח ה).אני מאמין כי לדוראה מספר נכסים טובים וכי גם במקרה של הסדר בטווח הארוך לא צפוי הפסד משמעותי מהמחירים היום.
צרניאק מיכה | 08.12.10
67.
תשובה ל 48-איזי אג"ח
רווחיות תפעולית עדיין נמוכה ולא מספיקה.הון עצמי נמוך וכולו בעצם נכסים בלתי מוחשיים ,נזילות נמוכה.התשלום הקרוב בפברואר 2011 אבל לדעתי יש מספיק זמן לעקוב אחרי מצב החברה מהצד כיוון שהתשלום הוא רק 20%.מחיר האג"ח לדעתי לא אמור לברוח כיוון שהתשואה הראויה לאג"ח כמו איזי היא 12%-14%.ואילו האג"ח נסחר היום בתשואה של 10%.
צרניאק מיכה | 08.12.10
66.
תשובה ל 47-טאגור אג"ח
1-אנחנו מחזיקים,לא הרבה כי הקטנו לאחרונה שוב.2-אין חשש לתשלום הקרוב בעוד כחודש.אבל זה פדיון רק של 20% מהקרן.אני חושב שגם התשלום הבא יהיו לו מקורות הבעיה שאין מקורות לכל התשלומים בלי שיפור בשוק הנדל"ן במזרח אירופה.זה גם אג"ח מזנין להשקעות בנדל"ן במזרח אירופה ולכן התשואה באג"ח צריכה להיות גבוהה.
מיכה צרניאק  | 08.12.10
64.
תשובה ל 42-גלובל ליסינג
1-תודה.בגלל חוסר האונים/רצון להתערב מי שנפגעים זה אנחנו בין ישירות ובין בעקיפין דרך החיסכון ארוך הטווח שלנו.2-גלובל ליסינג-אם תבדוק תגלה שלהבה הייתה מזמינה גדולה במוסדי.לא רכשנו ללקוחות עדיין בגלל מה שנכתב.תשואה של 7.1% היא תשואה טובה מאוד ביחס לשוק.אם הירידות ימשכו אז ייתכן שזה כבר לא יספיק אבל כרגע זו נראית לי השקעה בהחלט מעניינת.אני מאמין שנרכוש ללקוחות אם המחיר יגיע ל 99 או שנגיע לסוף החודש ואחוש שכל הספקולנטים סיימו למכור.
צרניאק מיכה | 08.12.10
63.
תשובה ל 40-אינספייר,רבינטקס
ברגע שחברה אינה מסוגלת לשלם בכוחות עצמה את חובותיה והיא תלויה בבעל השליטה ובמוניטין שלו ההחלטה היא כבר לא במישור הכלכלי אלא במישור הפסיכולוגי.זה לא באמת משנה מה דעתי,חשוב יותר מה אתה חש.במקרים בהם ההחלטה היחידה מתבססת על ציפיות אני לא נמצא שם (בדרך כלל).זה לא אומר שההשקעה אינה נכונה זה אומר שההחלטה אישית.מצב זהה יש בטאו.בגלל שמועד התשלום עוד רחוק אני מאמין שאפשר עוד להמתין.לגבי רבינטקס כבר היה הסדר אחד,אין מניעה שיהיה הסדר נוסף בעתיד.
צרניאק מיכה | 08.12.10
61.
תשובה ל 39-ב יאיר 3,מידאס אג"ח
1- ב יאיר 3- לאחרונה הייתה הרחבה באג"ח זה במחיר נמוך זו הסיבה ללחץ על מחיר האג"ח.אין לאג"ח שעבודים,והחברה גם דיווחה על רכישת קרקעות בחו"ל,פעולה שלא אהבתי.אני חושב שזה אג"ח מעניין.בגלל המח"מ הקצר.אני רק מקווה שהחברה לא תעשה שטויות בשנה הקרובה.2-מידאס א-למידאס ,בגלל מבנה ההשקעות והמאזן יש מספיק מזומן בקופה לתשלום האג"ח.ההשקעות האחרונות מרעות את המצב לאחרונה.עדיין יש לחברה את הכסף לשלם את האג"ח.הסחורה הצפה באג"ח נמוכה מאוד ולאחר התשלום בפברואר הוא בכלל לא יהיה סחיר.זו בעיה לדעתי.
צרניאק מיכה | 08.12.10
60.
תשובה ל 36-קמן מניה
הבעיות עם האג"ח+המחיקות והדוחות החלשים הכניסו את כולם לפאניקה.אישית אני חושב שכולם מגזימים.אני מאמין שהמניה עד סוף השנה צפויה להמשיך ולרדת (לא אופתע אם נמצא אותה מתחת ל 300).במחיר זה אני חושב שזו עשויה להיות השקעה מאוד ספקולטיבית ומעניינת לטווח ארוך.
צרניאק מיכה | 08.12.10
54.
תגובה ל 26
1-או זה ממש ישן,למרות שלאור התנהגות המניה אני באמת חושב שזה מהלך נכון להוציא חולצת זיסלה ובעזרת הרווחים לפצות את הלקוחות שנפגעו מההשקעה האומללה הזו.2-החולצה התייחסה למניה,אתה שואל לגבי אג"ח לאור ההפסד המדובר כנראה באג"ח להמרה.קח בחשבון את הריביות והנפילה במניה שהפכה את אופציית ההמרה ללא רלוונטית כרגע.אג"ח 1 לדעתי היום זה אג"ח סטרייט לא רע.למי שנשאר סבלנות לזיסר (תאמין לי לא אני לא מוצא כאלו כרגע).שוב זה אג"ח רגיל ולא המרה (הפרמיה עצומה ועוד תשתנה בגלל שינוי יחס המרה צפוי).אנחנו מחזיקים באג"ח.3-הסיכוי לחולצה מהודרת תשובה ? קשה לדעת זה תלוי עד כמה מצבה של דלק נדל"ן נואש (תאמין לי שהוא נואש ותשובה מנשים את הפגר בהנשמה מלאכותית).אני חייב להדגיש כי גם הסדר זה לא סוף העולם-ראה אפריקה.אנחנו הגדלנו לאור הירידות.אם יהיה הסדר אני מאמין שהמחיר היום יאפשר רווח לאחר גיבוש ההסדר.
מיכה צרניאק | 08.12.10
52.
תשובה ל 24
1-תודה.2-גזית ח-האמת שההמלצה הייתה בעיקר על גזית גלוב ה ,אבל גזית ח מאוד דומה לגזית גלוב ה (רק מח"מ מעט ארוך יותר ודירוג נמוך יותר).המח"מ הארוך פחות קריטי כאן בגלל שזה אג"ח בריבית משתנה.הפעילות בארה"ב פחות בעייתית בעיניי.סה"כ זה עדיין אג"ח סביר ובטח שהיום הוא עדיף על גזית גלוב ה שעלה יותר מדי.הסיכון באג"ח הוא כרגע סיכון השוק כלומר עלייה בתשואות המבוקשות בשוק בלי העלאת ריבית (זה הסיכון האמיתי באג"ח שקלי בריבית משתנה ובמח"מ ארוך).3-לדעתי קיצור מח"מ,הגדלת נזילות שתשמש בעתיד לניצול הזדמנויות אלו מהלכים נכונים.גם השקעה באג"ח שקלי בתשואות סביב 6.5%-7% או משתנה סביב 5% או צמוד קצר סביב 4%-5% אלו מהלכים טובים (יש אג"ח כמו אלו שציינתי את התשואות הרצויות).
צרניאק מיכה | 08.12.10
45.
תשובה ל 17-רוזבאד אג"ח ,טאואר אג"ח,אפריקה
1-רוזבאד-אין.2-טאואר -אג"ח טאואר ו ההמרה החדש.אומנם ארוך אבל תשואה+חשיפה אופטימאלית (לדעתי) למניה.3-אפריקה-קשה לדעת מה ההשפעה בטווח הקצר.כאמור אני מאמין בהשקעה במניה לטווח הארוך.לוח זמנים דינו ברוב המקרים להידחות ולכן לא הייתי נותן משקל משמהותי לתאריך כזה או אחר.
מיכה צרניאק  | 08.12.10
43.
תשובה ל 15-אלמוגים אג"ח
1-קרא את המצגת שהוצגה לפני ההנפקה (מיום 26/8/2010 ) בעמוד 21 של המצגת יש סיכום הביטחונות והוא יסביר לך מה זה ה 1.7 שלא הבנת (בגדול זה אומר שהעודפים מפרויקטים שבביצוע+שיעבוד נכסים בחיפה+הערכות לעודפים עתידיים שיבוצעו מכספי הגיוס יחד יהיו בשווי של פי 1.7 מהיקף הגיוס באג"ח ).2- ה 37 מיליון זה הסכום שגויס שהופקד בחשבון הנאמנות אצל נאמן האג"ח והוא משחרר את הכספים בהתאם לרישום השעבודים לטובת בעלי האג"ח.3- האג"ח ביחס לתשואתו הוא טוב בגלל שהמדובר בחברה הפעילה רק בישראל בתחומי הבנייה למגורים.וביחס לשעבודים לטובת האג"ח המבטיחים חלקים לא קטנים של קרן האג"ח.4-המדובר בחברה שיוזמת פרויקטי נדל"ן ולכן היא לא מציגה רווחיות שוטפת אלא רווחים ב"מכות" .הון ביחס של 20% מהמאזן הוא סביר.מה גם שכמחזיק אג"ח אתה לא מחפש שהחברה תרוויח ,רק שלא תפסיד יותר מידי.
מיכה צרניאק  | 08.12.10
42.
גלובל ליסינג
סקירת מצב מצוינת ומעניינת, אך נראה כי גופים חזקים בארץ כמו חברות סלולר, בנקים, ענקיות פיננסים וכו' תמיד ימצאו את הפרצות או שיקדימו את המחוקק. נראה כי המצב לא טוב יותר במערכת המשפט בה הפרקליטות הארצית החלשה ומדוללת כישרון ( כנראה) רצה להסדר טיעון מביך כל פעם מחדש. מה דעתך על מחירה היום של מושא הכתבה גלובל ליסינג (כהשקעה סולידית - לא בהכרח לפדיון)? חברת האם בזמנו נסחרה בתשואה מעולה כמדומני בדרוג דומה.
ak | 08.12.10
41.
תשובה ל 14-מירלנד אג"ח+כתבה משבוע שעבר
הנקודה שצריך להבין את הכתבה הוא נושא זחילת התשואה.אם תקרא את הכתבה המלאה באתר להבה תמצא טבלה המתארת את הזחילה.הנקודה החשובה לגבי מירלנד זה המח"מ הקצר והתשואה הגבוהה.תשואה של 5.5%+2.5% עליית מדד המחירים לצרכן בעצם מצביעים על כך שהאג"ח צריך לעלות ב 8% ב 2011 על מנת שתשואתו לא תשתנה.לכן מצב בו האג"ח עולה ב 4% בלבד תביא למצב בו גם האג"ח יעלה ( אבל לא מספיק על מנת לשמור על התשואה כיום) וגם התשואה תעלה (זה ישקף כי האג"ח צריך בשנים הבאות לעלות יותר על מנת להדביק את הפער שלא כוסה בעלייה השנה).
מיכה צרניאק  | 08.12.10
38.
תשובה ל 13
1-הריבית עולה לא רק ב 2011 היא צפויה לעלות גם ב 2012 כך שבעוד שנתיים הריבית תעלה בערך ב 2% כך יצא שבשנתיים הקרובות פריים מינוס 1.2% יתנו יותר מ 2.8% כשבשנה השנייה הפער יהיה מעל אחוז בהפרש.בשנה השלישית פריים מינוס 1.2% ייתן מעל 4% בשנה אם תחשב 2.5% אינפלציה +1.35% זה יצא פחות מ 4%. 2-כל אלטרנטיבה אחרת תהיה כמובן ברמת סיכון גבוהה יותר.אתה צריך להחליט האם הגדלת סיכון מתאימה לך.כאן אין עמלות לעומת שוק ההון ולכן ,במיוחד בחודשים הקרובים,אתה עשוי למצוא את התוכנית כפחות מסוכנת ועדיפה.מעבר לחודשים הקרובים העובדה שאתה בתוכנית סגורה לשלוש שנים כמובן תיפגע בתשואה הפוטנציאלית.כאמור זה בכול עניין של רמת סיכון.
מיכה צרניאק  | 08.12.10
37.
תשובה ל 12
אני כותב על המצב הצפוי כבר תקופה.ראה שתי הכתבות האחרונות.הפעולות הנכונות לדעתי הן קיצור מח"מ אג"ח גם על חשבון רמת הדירוג של האג"ח (להימנע כמעט לחלוטין מאג"ח ממשלתי ארוך בחודשים הקרובים),הגדלת הנזילות (אין פסול בהמתנה ).במניות אני עדיין מאמין כי השווקים ימשיכו להיות חיוביים.לא מכיר הרבה שמצליחים להכות מדדים ולכן חשיפה למעו"ף ולמדד ת"א 75 מספיקה לדעתי.
מיכה צרניאק  | 08.12.10
34.
אסטרטגיית אקס דיבידנד
אפשר לקבל עוד מידע לגבי האסטרטגיה? זה מ-26/11: Usually the ex-div trading doesnt start until the afternoon, but today’s short session has motivated some traders that engage in the strategy to get going early. More than half a million Coke calls have traded in the first hour, all in the Jan 47.5 to 60 strikes and likely a safe distance in-the-money from $64.31 current spot level. Coke nearly hit one million calls on Sep 10, the prior ex-div date, and traders are likely hoping the timing of Mondays ex-div will work in their favor, as some long call holders away for the holiday forget to call in their exercise instructions. (MCD, LO, GR, WM also seeing ex-div trades.)
אלי | 08.12.10
33.
תשובה ל 11-תדביק א,מצלאוי אג"ח
1-תדביק א- תשואה 6.1%,מח"מ 1.4 שנים.נכון הורדת הדירוג בעייתית ופוגעת.אבל בשבוע הבא ייפרע רבע מהקרן.יתרת הסדרה שתישאר לא גדולה.אני מאמין כי למרות המינוף הגבוה של החברה.היא מייצרת רווחיות ותזרים לאורך זמן ולכן עושה רושם שהחברה אמורה לעמוד ביתרת התשלומים.התשואה הראויה לאג"ח לדעתי סביב 8% כך שכרגע הוא נסחר מעט יקר.2-מצלאוי-הדירוג מתאים לסיכון שהוא בינוני ונמוך מזה של תדביק.התשואות לדעתי שוב מעט נמוכות ביחס למה שצריך להיות.
מיכה צרניאק  | 08.12.10
32.
תשובה ל 10
1-תודה.2-בדרך כלל ההנפקות ,בעבר,יצאו במחירים שהבטיחו רווחי הון בהנפקות סביב 2%-3% .היום הציבור הרחב לעיתים מפסיד בהנפקות.זה מצב חריג מאוד.3-כיצד ניתן לפתור מצב זה ? על ידי שינוי שיטת החיתום.אני לא משלה את עצמי שניתן להכריז על חלק מהגופים כלא מוסדיים.אבל ביטול עמלת ההתחייבות המוקדמת תעשה את העבודה לבד.
צרניאק מיכה | 08.12.10
31.
תשובה ל 8,9-צור ו,צאם 1,חנן מור ג,אינוונטק א
כל הסדרות שהזכרת הן לא אג"ח בדירוג גבוה.מראש התשואות בגין האג"ח גבוהות ובגלל שאין לרובן דירוג השקעה מראש המחירים שלהם לא התנפחו לאחרונה.צור,צאם וחנן מור נסחרים סביב מחירים ותשואות המשקפים תשואה שקלית סביב 8%-8.5% .האג"ח מבחינת סיכון דומות לדירוג BBB ולכן זו תשואה שדי מתאימה כרגע למחירים בשוק.אינוונטק נסחר כאג"ח זבל ובתשואה המתאימה לו 12% משתנה.הרגישות של אג"ח אלו למימושים בשוק יחסית נמוכה.אם התשואות יעלו משמעותית כמובן שזה יפגע גם באג"ח אלו.
מיכה צרניאק  | 08.12.10
26.
חולצת זיסלה + אופציה לחולצות תשובה'לה
מיכה שלום, לא מצאתי באיביי את החולצות שתיכננת להדפיס. אבל ברצינות, האם זה הזמן להתנתק מהאגח של אלביט הדמיה? אני מחזיק כמות קטנה בהפסד של 8 אחוז. בקשר לאגחים של תשובה (דלק נדלן), האם זה הזמן להגדיל ? להקטין או סתם לחכות ולהחזיק אצבעות? מה הסיכון להדפסת חולצות תשובה'לה הש**ל אותי לקראת מאי לדעתך? א.
אבינו | 08.12.10
24.
עוד שאלת ריבית משתנה
שלום מיכה, לא הגבתי מאז המעבר מביזפורטל, אין ספק שיש כאן שיפור באכסניה. כמובן שגם רמת הכתבות היתה ונשארה גבוהה! אני מחזיק מאז המלצה עתיקה שלך את גזית ח' אני שוקל להיפטר ממנה בגלל: מחמ ארוך חשיפה לארהב בועת הקונצרני לאו דווקא לפי הסדר הזה. אשמח לשמוע את דעתך, ומועמדים לתחלפים (בדמות השאלות של אבי לעיל או אחרים) תודה אלעד
אלעד | 08.12.10
23.
תשובה ל 6-שרם טכנ' ג
לדעתי רמת הסיכון לא השתנתה.החברה צריכה לממש נכסים על מנת לשלם לבעלי האג"ח.מה שקרה שמצד אחד מימשו נכס מצד שני החוב לאג"ח פחת.המצב יישאר דומה ל 2011-2012 מימוש נכסים יוביל לתשלום החוב לאג"ח.התשואה הראויה לאג"ח ? קשה לדעת כבר היום האג"ח נסחר לדעתי סביב התשואה הראויה לו.מצד אחד סדרה קטנה ותשואה גבוהה מצד שני תלות במימושים.
צרניאק מיכה | 08.12.10
19.
תשובה ל 2-מטיס אג"ח -אין שינוי ממה שכתבתי בשבוע שעבר
הדוחות מצביעים על מצב בו התוצאות של החברות (בולט במיוחד בפטרו גרופ) עדיין אינן מאפשרות להן לשרת את חובן בנוחות.אני ממשיך לתמוך בהמתנה לדו"ח השנתי המבוקר .בתקווה שהנתונים שיתקבלו עד אז יתנו תמונה טובה של מצב החברות
צרניאק מיכה  | 08.12.10
18.
תשובה ל 1-מלרג אג"ח
העיכוב בפירסום הדו"ח הרבעוני מאותת לנו כי אכן צפויים בדו"ח כזה הרבה הפתעות (רמז-קרא את הטור שכתבתי לגבי האפשרות לתבוע את רו"ח החברה והדירקטורים בגין מידע מטעה בדוחות הכספיים).מצב כזה יוצר אי ודאות ולכן מראש לא כל משקיע בנוי להתמודד עם מאבק ארוך ומתיש.מסיבה זו קשה מאוד להעריך את השווי הריאלי של האג"ח כיוון שעושה רושם שהמידע שיש בידנו (דוחות כספיים) מזכירים ספר מדע בדיוני.
מיכה צרניאק  | 08.12.10
15.
משמעות הבטחונות באלמוגים א'
תוכל להסביר את הבטחונות באג"ח? לפי מה שאני רואה, רשום ש"החברה תשעבד בשעבוד קבוע ראשון בדרגה את חשבון העודף מהליוויים, יחס בטחונות לקרן אג"ח כ - 1.7.". מה זה אומר? בדו"ח הרבעוני האחרון נכתב: ליום 30.09.2010 עמדה יתרת הפיקדון בנאמנות בגין אג"ח (סדרה א') של החברה על סך של כ- 37,386 אלפי ש"ח. היתרה נובעת מהנפקת האג"ח (סדרה א') בניכוי הוצאות הנפקה ולאחר פירעון הלוואות בגין נכסי החברה בשכונת הדר בחיפה לצורך שעבודן לטובת בעלי האג"ח. לאחר תאריך המאזן הושלמו רישום השעבודים והעמדת הביטחונות על פי תשקיף למחזיקי האג"ח ושוחררו לחשבונה השוטף של החברה הסכומים המגיעים לה על פי שטר הנאמנות של אגרת החוב (סדרה א'... גם זה לא ברור לי. ה- 37 מיליון זה מה שמשועבד לטובת האג"ח או שזה התמורה שהם קבלו מבעלי האג"ח? מה שווי הבטחונות שיש כרגע לטובת בעלי האג"ח? מה צפוי להיות בעתיד? אתה חושב שזה אג"ח טוב? המאזן שלהם לא נראה לי טוב.
אורי | 08.12.10
13.
סגירה של 50,000 ש"ח לשלוש שנים
שאלתי בשבוע שעבר - בבנק קיימת תוכנית ל- 3 שנים שבה מקבלים 2.3% ריבית קבועה לשנתיים הראשונות, ו- 1.35% ריבית צמודה למדד עבור השנה השלישית. קיימת גם תכנית לשנתיים ובה מקבלים פריים פחות 1.2% (כלומר 2.3%) למשך שנתיים. ענית: פריים מינוס 1.2% עדיפה לדעתי על פני התוכנית המודרגת-שקלי קבוע וצמוד מדד בשנה השלישית.בשנה הבאה עד אמצע השנה הריבית תעלה בחצי אחוז ואז כבר תגיע ל 2.8% תחת התנאים של פריים מינוס 1.2% בהמשך היא רק תלך ותעלה... השאלות שלי הן: 1. האם בהנחת אינפלציה של 2.5% לשנה ובתוספת של ה- 1.35% שמתקבלים בשנה השלישית באופציה הראשונה, לא עדיף דווקא את התוכנית של השלוש שנים? אשמח אם תוכל לפרט. 2. אתה יכול לחשוב על אופציות/אלטרנטיבות אחרות?
יוני | 08.12.10
12.
השקעה באג"ח
מיכה שלום, למרות הדישדוש והצפי הלא ריווחי של ההשקעה באג"ח הקונצרני - מהן המלצותיך בימים אלה למשקיע הסולידי ? האם כן יש אגחים שיש בהן תשואות הולמות? האם יש מניות שאינן מסוכנות מידי שהיית ממליץ עליהן. בהזדמנות זו תודה על הכתבה מאירת העיניים הזאת ועל כל מה שאתה כותב!
דני | 08.12.10
10.
כל מילה בסלע
כתבה מדויקת מאוד. השאלה הנשאלת היא מה יביא לשינוי במדיניות הזו? אפילו בנק הפועלים הנפיק השבוע בריבית מגוחכת והצליח לגייס כמעט את כל הסכום. האם גם בסביבת ריבת גבוהה יחסית(נניח בשנים 2006-2007) ההנפקות היו מעל מחיר השוק? או שזוהי אפיזודה חולפת ונובעת מחוסר האלטרנטיבות של המשקיעים שמתנפלים על ההנפקות?
יוסי | 08.12.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת