אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

העסקת חרדים: "קיבלנו עובדות נאמנות; הן מקבלות יותר ממוקדניות"

63 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

63.
די לקשקש חברה, הנשים רוכשות מקצוע וניסיון ויכולות לעבור לבתי תוכנה אחרים ולהרוויח יותר
אף אחד לא מחזיק שם אף אישה בכח. במקום למצוץ את הקופה הציבורית אנחנו מקבלות נשים שעובדות ומפרנסות את המשפחה, נשים שילדיהן יראו אמא עובדת ומחשב בבית, ילדים שטכנולוגיה ועבודה לא יהיו זרים להם. חבל שאף חברה אחרת לא מביאה פרנסה טכנולוגית מחוץ לת"א, רחובות, הרצליה, רעננה וחיפה, בגליל ובריכוזים חרדיים העלויות אכן זולות משמעותית מבמרכז מה לעשות ועדיף לעבוד מלשבת בבית. בנוסף מדובר פה בחיבור חברתי לעולם החרדי, והנשים אינן מנוצלות כפי שחיילות ביחידה צבאית טכנולוגית אינן מנוצלות. הן מרוויחות הזדמנות לשדרג את כישוריהן המקצועיים את האנגלית שלהן ויוכלו לעבור לחברה אחרת לאחר שנתיים במקצוע ולהתחרות בשוק הכללי ולא דווקא החרדי. לאחר שעוד חברות עגלו את הפוטנציאל הן יציעו 26 ו30 שקל לאותן בנות ולאט לאט עם התחרות במטריקס יושווה שכרן שנורמה המקובלת במשק (בפריפריה).
אסף | 07.02.11
62.
מטריקס זה מקום לקבל מלגת לימודים בלי מחקר ובלי תואר ראשון ועוד להרויח אחכ משכורת
לא להתלונן! מי שיש לו בעיות עם המשכורת הנמוכה שישקיע 3 וחצי שנים בתואר בלי לעבוד. אני בעד שבשביל לתכנת יצטרכו תעודה כמו עורך דין, רואה חשבון, ואז סוף סוף יכנס ידע והשכלה ומי יודע איזה מחקרים חדשים הם יביאו למשק
אודי | 30.12.10
61.
ל-31: את טועה ומטעה. רוב הנשים שם הנדסאיות תוכנה, חלקן עם תואר ראשון
ממקומות כמו "מכון טל" - בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים, שזה מקום שתוכנית הלימודים שלו היא תוכנית הלימודים של האוניברסיטה העברית. הסיבה היחידה שהן מסכימות לניצול היא שזו סביבה שמתאימה לנשים, והן מוכנות לשלם מחיר על זה. רובן מקבלות שכל אחרי שנתיים, ואו שהן עוזבות, או שהן דורשות העלאת שכר - וגם מקבלות.
צפור דרור | 25.12.10
60.
למספר 4 ולחילונים בכלל
מתי כבר תבינו שהתכנית שאושרה בממשלה לא נוגעת בכלל לבעלים של אותם הנשים, כי אבטחת הכנסה ניתנת אך ורק למשפחות ש-2 בני הזוג לא עובדים! המשפחות של הנשים האלו הם מהמשפחות המבוססות שבציבור החרדי. ומה אכפת לכם אם אנחנו מצליחות לפרנס משפחה של 8 נפשות ב-10000 ש"ח, מה כ"כ כואב לכם??????????????? וסתם שתדעו שהמקום הזה מקום מצוין, יש לו המון מעלות, ולמי שהוא לא מתאים - לא חייבת להגיע ויכולה גם לעזוב. כל אחד שבוחר מקום עבודה לוקח בחשבון מכלול שיקולים, ביניהם גם המשכורת- אבל לא רק. אני מודה לכם על הדאגה והאכפתיות, אבל תנו לנו לחיות בשקט ולבצע את ההחלטות שלנו בעצמנו.
חרדית שעבדה שם | 21.12.10
59.
לכל המקטרגים כמה שאלות
1. מי מימן את הכשרתן לעבודה? 2. מי דואג להביא להן את העבודה והפרנסה עד ל"בית"? 3. מי דואג לתת להן את התנאים המיוחדים שהן רוצות? 4. מי מאפשר להן לצבור ניסיון ולשדרג את יכולותיהן בעבודה ? 5. חברה מעדיפה ציבור ישראלי על פני העברת העבודה לחו"ל כמו שהרבה חברות עושות ובמקום לקבל עידוד ומילה טובה מקבלים רק ביקורת? נכון החברה יואצת נשכרת מזה אבל הייתי מוכנה ללמוד על חשבון החברה ולעבוד אצלה ולצבור ניסיון אבל ומקצוע מבוקש ועוד הייתי מברכת אותם על "הניצול".
מזוית אחרת | 20.12.10
58.
פריקט שעם קצת מאמץ והשקעה יכול להיות יפה ולא רק מסחרה בבני אדם
אחרי שקראתי הטוקבוקים כל מה שיש לי להוסיך זה שכדאי שמטריקס ישבו ויעשו חושבים, נשמע כאילו הרבה רואים זאת כניצול. האם באמת מוצדק לשלם לעובד מסור ומוצלח עם שנתיים 6000 שקל כשמרבית השוק (גם בירושלים) משלם כפול 2.5 (+/-)? (לא כולן מסורות ומוצלחות ובאמת חלקן בחוץ לא יצליחו למצוא עבודה) האם רק בשכר עסקנן אושמא כדאי שגם מטריקס ישנו קצת הגישה לעובדות ולא יתיחסו אליהן רק כמוצר רווחי? אחרי הכל הן בנות אדם והיחס כלפיהן הוא כמו למכונת כסף ללא קצת יחס אישי ואנושי. האם באמת כל פעם שמזכירים הפרויקט צריך להזכיר שזה תחלופה להודו וסין? קצת פוליטיקלי קורקט, זה לא כיף שמשוים אותך כל פעם לעובדים "שחורים" ממדינות שונות.
אחד שיודע | 20.12.10
57.
זה לא שכר רעב, הן עובדות הרבה פחות שעות
אמנם המשכורות שלהן נמוכות, אבל הן קופצות באמצע היום הביתה, או יוצאות מוקדם, כדי לתת צהריים לילדים. הן עובדות הרבה פחות קשה מאשר תכניתנים רגילים. גם התפוקה שלהן נמוכה יותר. עבדתי הרבה מולן. הן חרוצות, אבל מוגבלות בשעות ולעיתים גם ביכולת (בגלל חוסר נסיון, לא בגלל אינטליגנציה). הפרויקטים הגדולים של מטריקס מתבצעים במרכז שלהם בהרצליה פיתוח וע"י תכניתנים לא מהמגזר החרדי
אה | 20.12.10
54.
ל29
יש אמת במה שאתה אומר. מצד שני אם האישה מפרנסת ואין לה בעיה עם זה שהגבר לומד זה בסדר. במקרה שהאישה לא מסכימה הגבר צריך לצאת לפרנס (אני מבסס זאת על סיפור שקראתי, שבו אברך אחד סיפר לרב שלו שאשתו ביקשה ממנו שמלה חדשה והרב אמר לו שאם הוא לא יכול לממן זאת שיסגור את הגמרא וילך לעבוד מכיוון שהוא התחייב לזה בכתובה).
אחד שיודע קצת | 20.12.10
53.
חוצפה - צריך להעסיק רק כאלו ששירתו בצבא או בשירות לאומי
פעם אף מעסיק לא הסתכל על קורות חיים של ישראליים אם לא היה שם סעיף השירות הצבאי/לאומי - זו היתה בושה היום זו פשוט חוצפה שנותנים עבודה למי שמעולם לא שירת בצבא/שירות לאומי/התנדב. צריך לחוקק חוק שיעסיק רק ישראלים ששירתו
אני | 20.12.10
49.
מדובר במצב של WIN WIN
מדובר במצב של WIN WIN. הנשים החרדיות זוכות לשכר גבוה יותר ממה שיכלו להשיג קודם. תמיד יש להן אפשרות לצאת למרכז ולקבל יותר אבל הן יוותרו בכך על הקירבה לבית מה שיביא לבזבוז זמן רב בנסיעות ובנוסף הן זוכות להתחשבות מקסימלאית באורח החיים החרדי שלהם - שזה מאוד מאוד חשוב להן. מנגד מטריקס זוכה להיות תחרותית מול אפשרויות הפיתוח בהודו ובסין שחברות רבות בארץ "חוטאות" בו לצערנו . מיזמים כאלה מבטיחים השארת מרכזי פיתוח בארץ - וכולנו כאזרחים מרוויחים מכך . יותר נשים בכוח העבודה, פחות קצבאות , יותר מיסים. צריך פשוט לראות את התמונה המלאה ולברך עם מיזמים כאלה.
אחד שיודע  | 20.12.10
47.
קצת עובדות
אני עובדת כראש צוות במודיעין עלית. ואני רוצה להדגיש כמה עובדות: השכר אינו שכר רעב!!!! בשנתיים הראשונות הוא באמת יחסית נמוך אבל אנחנו בחברה החילונית בגיל הזה עוד היינו סטודנטים/בצבא וגם כזה שכר לא הרווחנו, תזכרו שהן מגיעות בלי תואר אונברסיטאי וצריך להכשיר אותן. אחרי שנתיים המשכורת יכולה לעלות באופן משמעותי והן יכולות (בכל פרוייקט זה אחרת) להרוויח משכורת סבירה בהחלט, הן גם יכולות לעזוב אם הן רוצות והן בהחלט יודעות מה הן שוות, תאמינו לי אני ישבתי איתן בדיוני משכורות והן חקרו טוב מאוד מה הן יכולות להרוויח בחוץ והן בחרו להישאר - למה כי זה משכורת סבירה והתנאים מתאימים להן. נכון יש גם כאלה שעוזבות אבל לא הרבה וזה רק מראה שכנראה המצב לא כ"כ נורא! בנוסף אי אפשר להחזיק את המקום הזה אם ישלמו להן את אותם משכורות כמו בתל אביב שהרי אם ישלמו להן כך אף אחד לא ירצה להעסיק אותם כאן. החברות פשוט יעדיפו לקחת מישהו נוסף בחברה עצמה והמקום פשוט יקרוס ואז לא יהיה דרך להעסיק אותם בכלל. חייבים לזכור דבר נוסף, אין מה לעשות וצריך להשוות את זה לעולם שלהם ובעולם שלהם המשכורות הן יחסית גבוהות, ויותר מזה העלויות שלהם הרבה יותר נמוכות, הגנים לא עולים להם כמו לנו הצהרונים הם כמעט בחינם, בקיצור הכל שונה. אז לכל היפי נפש שאומרים שמנצלים אותם תבדקו קודם עובדות!
עובדת בפרויקט | 20.12.10
46.
מתוך הכרות מקרוב
זה שיש פה ניצול זה נכון אבל בדיעבד זה פוחת לבנות של המגזר המון הזדמנויות. מתוך הכרות מקרוב, אחרי שהן לומדות בבית הספר תיכנות/ מחשבים/ מתמטיקה ברמה גבוהה- וזה מה שקורה לבנות המוצלחות שם, חלקן הולכות לעבוד במטריקס וחלקן מבינות שהן יכולות גם ללכת למקומות אחים. ואז יש תופעה של בנות בודדות שהולכות לעבוד בתעשיה הצבאית, בחברות הי טק אחרות ועוד. אחרי שאחת או שתיים הולכות מגיעות אחריהן עוד...
בית יעקב | 20.12.10
45.
לטעמי, כולם פה ממש טועים
בסופו של דבר האישה עצמה היא זו שמחליטה אם היא רוצה לעבוד שם או לא, אף לא אחד כופה עליה, ואני מכירה המון נשים צעירות כאלה שנתנו להן הזדמנות לעבוד שם ללא ניסיון וללא תואר אקדמי, והן רכשו שם נסיון. ואחרי שנה, שנתיים עברו למקום אחר ושם הכפילו את המשכורת שלהן, הנשים הן לא מטומטמות גם הן יודעות שהשוק פתוח. ושיגידו תודה שנותנים להן להתמקצע בתחום שהן רוצות, ללא ניסיון. ושכל אחת תעשה לעצמה את השיקול שלה
חרדית | 20.12.10
44.
לכל המלעיזים
השכר אכן נמוך אך לא בשל ניצול אלא משום שהבנות מגיעות עם תואר הנדסאיות תוכנה, אני לא מכיר אף חברת הייטק שתקבל אותן בכלל לעבודה, שלא לדבר על התנאים הנוספים שהן מקבלות במקום כגון נסיעות, סביבה תומכת, שעות עבודה נוחות וקצרות. עובדה שהפרויקט מצליח בצורה מסחררת כבר למעלה מ 6 שנים.
 | 20.12.10
40.
משפט אחד עשה את כל הכתבה - כנסו
המנכל החביב אמר משפט אחד שמי שישים לב אליו יבין את המהות של הלימוד. היני איש עסקים וברצי כבר ממון רב. בתחילת דרכי הלכתי לשיעורים בישיבות, כי שם הייתי מעבה את קשריו. לא הייתי דתי, ולצערי לא התחנכתי על לימוד התורה. אולם, בפעם הראשונה שניסתי ללמוד, הבנתי את תעצומות הלימוד בגמרא. צדק המנכל באומרו," אנשים אשר לומדים גמרא ולוגיקה הם קרוב לוודאי אנשים בעלי יכולות לימוד גבוהות מאוד"
זה שלא גמר דף גמרא | 20.12.10
39.
מטריקס גאה במה שהיא עושה אבל היא שוכחת שהיא משלמת לנשים האלו גרושים,
על עבודה דומה במגזר החילוני מקבלים לפחות פי שתיים. יש לי חברות שעבדו במטריקס עד שנמאס להן ולאחר מכן עברו לחברות אחרות בערים המרכזיות והן מתוגמלות בהתאם. תמיד מדברים על זה כהישג, אבל בפועל זה ניצול שמנצלים את המגזר החרדי. כמה מבין העיתונאים יודעים על השכר שהן מקבלות בהשוואה לעבודה דומה.???? הרבה מהבנות שם למדו טכנאות והנדסאות מחשבים וזה לא מוסיף להן למשכורת.
א  | 20.12.10
38.
תגובה ל-21
אם תקרא שוב את הכתבה תראה שהן לא מקבלות הכשרה במטריקס- הן מגיעות מבתי תוכנה עם הכשרה. רובן נשים שלמדו תכנות או שמגיעות כבר עם רקע. הדבר היחיד שהוא עושה זה להפריד בין גברים ונשים שזה לא כ"כ בעיה כי גם ככה לממפעל הזה לא מגיעים גברים. כמו שהרוב אמרו פה- מדובר בניצול של המצב שלהן, הכל על מנת להגדיל את הרווח.
נעה | 20.12.10
34.
עדיף על הוצאת עבודה להודו
מנסיון, אין בצוותי החוץ של החרדיות מהנדסות תוכנה רציניות, אבל עבודה שחורה (יחסית) הן עושות כמו בית חרושת. בנוסף, הן מדברות עברית ואפשר לתקשר איתן בקלות. אני לא יודע לגבי המחיר שלהן, אבל יש קונצנזוס שהן עדיפות. הבעיה היא שהן מגיעות מוקדם ובצהרים הן הולכות הביתה ואז אין עם מי לדבר. בקשר לגברים חרדים: בשנים האחרונות נוספו כמה חרדים, עובדים כמו כל אחד אחר, הניואנסים של מסורת והתחשבות אחד בשני זה באמת לא עניין, אנחנו אנשים בוגרים וסביבת העבודה מעולה. כל עוד הם מוכנים לתקשר (לצרכי עבודה) עם הנשים, שגם צריכות להתחשב בהם, הכל בסדר. גם מיסיונריות אין, להוציא את אלו שהיו חילונים עד לא מזמן והתחזקו לאחרונה.
פועל הייטק שמרוויח 20+ | 20.12.10
31.
כולכם מנפחים את החזה מעצבים ולא שמים לב ש
אלו לא באמת נשות הייטק, אלו לא נשים שלמדו חמש שנים מדעי המחשב ושפת C , אלו נשים שהוכשרו ע"י החברה לבצע עבודה מסויימת ומן הסתם הן לא ירוויחו כמו הייטקיסטים בפיתוח או ברמת השרון... ועכשיו הם (מטריקס) רוצים למצוא גברים אשר אינם רוצים ללמוד ולהעביר אותם "תהליך הכשרה דומה " תהיו רציניים, באים להראות לכם שעוד אפיק פרנסה נפתח לקהל החרדי, כזה שלא מוסיף נטל על הציבור החילוני. תפרגנו קצת, באמת, לא תמותו מזה...
נועה | 20.12.10
30.
בסוף הגולם יקום על יוצרו
אני מכירה עשרות חרדיות הנדסאיות מוכשרות מאוד ובעלות וותק שעובדות במטריקס ומקבלות שליש מהמקובל בשוק על פי כישוריהן ! שלא לדבר על תנאי שכר מינימום שמקבלות העובדות חסרות הניסיון. מטריקס צריכה להבין שבסוף זה יתפוצץ לה בפרצוף. יש גבול כמה אפשר לנצל. יש לכם עלויות מיוחדות בהעסקת חרדיות? אוקיי, תשלמו שכר של אלף-אלפיים שקל פחות, לא חצי עד שליש מהמקובל. אני מציעה לכם בכנות: אל תסמכו על היושרה והנאמנות של החרדיות ותנצלו אותן כי בסוף הגולם יקום על יוצרו! יותר ויותר חרדיות יוצאות החוצה, לא כדאי לכם.
חרדית | 20.12.10
29.
מי שבאמת מנצל אותן זה הבעלים שלהן
שהתחייבו בכתובה לפרנס ולכלכל אותן ושלחו אותן לעבוד ולפרנס את משפחותיהם בזמן שהם "לומדים".(כתוב בכתבה שהשאיפה היא שגם הגברים ייצאו לעבוד) זהו ניצול נטו של נשים שלא מודעות לכך שהן יכולות לחיות אחרת. ייצאו הגברים לעבוד, ויפסיקו להיתמך על ידי נשותיהן ומשלמי המיסים. יתפרנסו בכבוד ויחסכו את חיי העוני מילדיהם המסכנים. מטריקס לפחות ידועה כחברה מסחרית שמנסה להרוויח. מצאו הזדמנות והלכו עליה.
 | 20.12.10
28.
לכל הדמגוגים שלא מבינים
הנשים החרדיות לא יכולות לעבוד במרכז מהרבה סיבות כגון, כשרות, איסור על יחוד, איסור להתערבב עם החילונים, שעות עבודה ומרחק. במצב הזה יש להן שתי אופציות או להיות קופאית בסופר ולהרוויח מינימום או לעבוד בהייטק ולהרוויח כפול. מטרקיס מרוויחה עליהן כסף וזה בסדר גמור אבל צריך לזכור שגם המעסיקים מודעים לשכר של הנשים ומשלמים בהתאם. זה לא שמטריקס מקבלת 20 אלף לראש ומעבירה להן 6. צריך גם לזכור שלמרות שמדובר בעובדות חרוצות וטובות אין מה להשוות אותן לעובדי הייטק "רגילים" שחיים בחברה טכנולוגית ועובדים שעות מטורפות.
דג | 20.12.10
21.
תגובה ל-1
הענייין הוא שהן לא כמו עובדי היי טק אחרים משתי סיבות: 1. החברה מספקת להן את כל ההכשרה - כמה מתוכן מגיעות עם השכלה בנושא מחשבים או נסיון ממקום אחר ? 2. כולן אמהות למספר רב של ילדים - כמה שעות עבודה הן יכולות לתת ? כמה הן יכולות לעבוד מהבית ? חוץ מזה שגם בהייט המשכורות בפריפריה נמוכות יותר מהמרכז. וכן, כדי שלחברה ישתלם לעשות את הפרוייקט הזה המשכורות שלהן חייבות להיות נמוכות יותר - הן צריכות התאמות מיוחדות (כשרות, הפרדה בין המינים, חסימת אינטרנט וכו') והכשרה נרחבת.
מאיה | 20.12.10
20.
מגיבים יקרים: אתם טועים ומטעים
ברור שהשכר שניתן לחרדיות הוא נמוך יותר. אלה כללי המשחק הכלכליים. בעולם אידאלי כולם מקבלים אותו דבר, אבל זה צריך להשתלם למטריקס, אחרת היתה מקימה עוד מפעל בגוש דן. ולא - לא עובדות הייטק, הן פועלות שחורות של היי טק. וכן - התשובה של המנ"כל לשאלה בסוף היא דיפלומטית כי אם ינקוט עמדה, יעלה את חמתם של מנהיגי הקהילה החרדית ואני בטוח שמדובר ביחסים עדינים ומורכבים מאוד. אין לי ספק שמוטי היה רוצה לראות אותם משתלבים יותר בשוק העבודה, אבל הוא לא יכול להגיד את זה. לגיטימי במצבו.
לכל המתלהמים | 20.12.10
18.
להתחרות במרכזי הפיתוח בהודו ובסין?
זה קשה? כל מה שצריך זה לתת משכורת נמוכה זה הכל. וזה מה שאתם עושים נכון שגם הן מרוויחות מזה. כי הן לא רוצות לצאת מהעיר ולהסתובב בחברה החילונית ברובה. והשעות מתאימות לאמהות אבל אל תשכח שאתם מרוויחים מזה גם כי אם הייתם צריכים לקחת את הפרוייקטיםי שהן עושות לכם במשכורת שלהן ןלהוציא אותם לאנשי QA במרכז (או בירושלים או בצפון או הכל מקום שהוא לא עיר חרדית) זה היה עולה לכם הרבה יותר כסף.
QA ממודיעין העיר | 20.12.10
17.
זה פשוט מאוד
מטריקס משתמשת בנשים החרדיות כעובדי היי טק "זוטרים יחסית" כמו בודקי תוכנה ללא ניסיון ועם הכרות של מתודולוגיה מאוד ספציפית ובודדת ואכן מעניקה להן שכר נמוך משמעותי מאשר היו מרוויחות בשוק התעסוקה הרגיל. בדר"כ מדובר בשכר שאינו עולה על 6000 ש"ח ברוטו. מאידך, מדובר בנשים ששעות העבודה שלהן מצומצמות, הן הולכות הביתה לפני השעה 16:00 ואינן עובדות בחגים, בימי תענית ויוצאות באופן תכוף לחופשות לידה (וזו אינה הקצנה, מדובר בנשים בגילאי 24-34 בעיקר, בשנים שבהן הן עוברות כ-5,6 לידות, הרבה יותר מהממוצע לנשים בתחום זה במגזר החילוני).
יהונתן | 20.12.10
4.
איזה דיפולמט !!! "אני מברך על כל תוכנית שתסייע..."
כולנו מרכבים כל תוכנית שתסייע להכניס עוד חרדים למעגל התעסוקה ולשילובם באוכלוסייה בישראל, אבל זה לא מה ששאלו אותך מוטי. שאלו אותך מה דעתך על התוכנית המסויימת שאושרה אתמול בממשלה. אני בטוחה שאתה לא אוהב את זה שמשלמים כסף לאברכים סתם0 כך כדי שילמדו תורה, ואני בטוחה שאתה לא אוהב את זה שזה יוצא בסופו של דבר מהכיס שלנו - משלמי המיסים, אבל אני גם בטוחה שאתה לא יכול להגיד את זה בכל רם כי אתה מעסיק 650 נשים של אותם אברכים... כמב פטטי, כמה צבוע, וכמה עצוב לשמוע אותך "עונה" ככה ומתחמק מהשאלה שנשאלת, לשאלה שהיא די חשובה בעצם לכולנו ועל חשבוננו... מוטי, אני באמת מאוכזבת...
שונאת צבועים כמוך | 20.12.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת