אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הערכות בענף הרכב: מחירי המכוניות המשפחתיות יתייצבו על 120 אלף שקל

21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
ממשיכים לקחת ליסינג?
אחרי שש שנים עם רכבי ליסינג אני מחזיר את הרכב ועובר לבעלות פרטית. לצערי, ליסינג נהייה עסקה גרועה. האוצר הוביל רפורמה בשווי מס רכב תוך מניפולציה וחצאי אמיתות. תעשו חשבון פשוט - עלות רכב חודשית (ידעתם שיש כזו?) 3400 שח, שווי מס - 2800 ש"ח. כלומר 6200 ש"ח בחודש. אז מדובר בברוטו. בנטו זה מינימום 3100 ש"ח לחודש? לא נראה לי ריאלי.
ירון | 30.12.10
10.
שער הין היפני נחלש מול השקל ולכן לא צריך ליקר בכלל את הרכב
הטענה של התחזקות הין מול הדולר נכונה, אלא שהלקוח הישראלי לא משלם בדולרים אלא בשקלים, ומאחר שאפילו הין נחלש מול השקל, מצבם של יבואני הרכב מיפן דווקא הוטב ולכן ההתייקרות מיותרת. היבואנים שמשלמים בדולרים או ביורו צריכים להפחית מחירים ב-3000 שקל לפחות.
ב.ק. | 30.12.10
6.
לא יתייקרו ולא אבטיח בפיתה
ציבור הליסינגאים סוף סוף הפנים את שיטת החישוב החדשה. לכן, הוא מתייחס לרכב ליסינג כאילו רכש אותו בעצמו - רכב יקר: יעלה יותר (בניגוד לשיטת הקבוצות, לפיה החיוב במס היה אחיד בתוך הקבוצה, ללא תלות במחיר הרכב). אינני מאמין שקיים יבואן שעדיין לא מבין את השינוי העצום. מי שיעשה טעות ולא יפחית מחירים בתחילת השנה (על-פיהם נקבע שווי שימוש בהמשך), ימצא עצמו פוצח בפסטיבל הנחות - לאחר שהסוסים ברחו מהאורווה.
לא מזגזג | 30.12.10
5.
לפי שער החליפין מחיר המכוניות היה צריך לרדת חדות
רוב מחירי הרכבים נקבעים ביורו ודולר, רובם מיוצרים באירופה טורקיה/פולין או במזרח קוראה/הודו מחירי הרכבים היו צריכים לרדת חדות!!! מעט מאוד משולמים בין , זה בלוף. אם מטבע אחד יורד אחר תמיד יעלה, עוד שנה יספרו שהדולר עלה וצריך ליקר ואח"כ הדולר עלה וצריך ליקר. בפועל הדולר והיורו ירדו בשנים האחרונות ב20% ומחירי הרכבים טיפסו לאט מעלה. הגיע הזמן להתערבות ממשלתית בענף הרכב, כמו שכחלון עשה בסלולר
יוסי | 30.12.10
4.
שיקולםי נוספים בקביעת מחיר הרכב
מעבר לעלות שמושפעת ממטבע הרכישה של כל יבואן, ישנו השיקול של ההנחה שהיבואן מעוניין לתת לחברות ההשכרה. עבור שני רכבים בעלות דומה, נגיד טויוטה וניסן, יבואן טויוטה עשוי לא לתת הנחה כלל לכך יוכל לתמחר רכב מסכום "אמיתי", ואילו יבואן ניסן שנניח מעוניין לתת 10% הנחה לחברת השכרה יקבע מחיר לרכב (כאמור בעלות דומה) גבוהה בכ-10% ממחיר הטויוטה. הדבר כמובן יגרור תשלום יתר של מס הכנסה מבעל רכב צמוד ניסן בדוגמא שנתתי. אולי (הלוואי) כוחות השוק יובילו לכך ששיקול זה ישפיע על הרגלי הדרישה לרכבים בליסינג וכך לביקוש מצד חברות ההשכרה, וכך לתיקון העיוות הזה ש"חייבים" לתת הנחה לחברות ליסינג. יבואנים יראו שמי שנותן הנחה נמוכה יותר (קראי קובע מחיר מחירון "אמיתי" יותר) זוכה לביקוש יתר לדגמים שלו.
אריק | 30.12.10
2.
עיוותי מס לרעת האזרחים ע"י מס הכנסה
א. 2.48% שווי שימוש . זה מתייחס גם לשנה הראשונה וגם לשנה השנייה וגם לשנה השלישית של הליסינג. תסכימו, שמחיר הרכב שונה בשנה השנייה ובשנה השלישית מרכב חדש. אבל שווי המס הוא על המקסימום מחיר הרכב. קרי 2.48% ממחיר רכב חדש. ב. למה סכום השווי צמוד למדד ???????? ג. נערי האוצר מחפשים רק מאיפה אפשר לסחוט מהאזרחים. חלילה לא ההפך...
ירון | 30.12.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת