אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

לא שחקן. צמית

124 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

122.
הפועל ירושלים
ראשית, כתבה מעניינת וטובה, נהינתי לקרוא, דן, סחתיין על האומץ והפתיחות. אני תוהה אם יש סיכוי שמה שאתה מתאר היא נחלת הקבוצות הקטנות ו/או נחלת הקבוצות עם הבעלים החמדנים ו/או חסרי כבוד ו/או חסרי ערכים ספורטיביים ו/או חסרי לב? הרי ברור לכולם שבעלי הפועל ירושלים הצליחו להבריח ממנה את אוהדיה הקנאים ביותר, נראה כאן שאת אותו תפוס התנהגותי הם משליכים על השחקנים, מה שממש לא מפתיע אותי.
אוהד | 31.03.11
119.
מה תפקיד ארגון השחקנים?
ראשית, באמת כיף לקרוא כתבה מנוסחת היטב, ועוד ע"י כדורגלן. שנית, איני מבין מה מקומו של ארגון השחקנים בכל המשוואה הזו. הלא ארגון זה הינו ככלל הארגונים המאגדים בעלי מקצוע, שמטרתו בין השאר שמירה והגנה על זכויותיהם של הכדורגלנים?? עצוב לי שדן מציב את עצמו כפרט והשחקנים בכלל כחסרי ישע וכוח. אמנם המערכת איננה מושלמת, בלשון המעטה, אבל חובתם של השחקנים להתארגן, כמו שכבר עשו, ולדאוג לזכויותיהם, בכל דרך שנראית להם. מפה אני קורא לדן לצאת לקרב, ולנסות לשנות משהו. כפי שכולם יודעים, לצערנו הרב, הלך לעולמו יו"ר ארגון השחקנים אבי כהן. דן, אם באמת איכפת לך- רוץ לתפקיד! (אם לא עכשיו, אז שתפרוש...) או לחילופין פנה לארגון ונסה לשנות משהו.
לא מבין | 14.02.11
118.
כשחקן הפעול ובעילום שם...
אני יכול להגיד שהוא צודק גם אני עברתי את זה למרות שעברתי את זה בקבוצת הנעור אבל מה שאני רוצה להגיד שבהפול ירושלים זה פשוט שכונה אחת גדולה וזילזול בשחקני בית שאין באף מקום אחר קודם כל מחפשים שם שחקנים מבחוץ שגם איתם ירדנו ליגה שנה שעבה במקום לשפשף אותנו שחקני הבית שאוהבים את הסמל שאוהבים את הבית שלנו לצעיר כבר לא פשוט שכונה של מקום בלשון המעטה...
שלומי | 08.02.11
117.
הסיפור עצוב הכתיבה מעולה
שאפו אחד גדול על היכולת והאומץ לכתוב ולפרסם את המונולוג האיכותי הזה! לכל האומרים שאנחנו כמו באירופה, מעולם לא שיחקתי באירופה... אבל אני מאמינה שאכן גם באירופה יש כרטיסי שחקן בבעלות קבוצת האם ושגם היא מבקשת דמי השבחה על השחקנים שלה ודורשת סכומים גבוהים מהערך (כדי שתוכל לנהל משא ומתן "להוריד במחיר" או סתם כדי להרוויח יותר) אך זה עדיין לא הופך אותנו להיות כמו באירופה! למה? כי שם אבן שושן לא יתבייש להכניס תחת הערך מאמן את האדם שנבחר להיות מאמן הילדים או הנוער, שם משקיעים בשחקנים השקעה אמיתית ולא דורשים מהם לתת 200% ונותנים להם חזרה... (בחלב יש יותר אחוזים..)
בחורה | 04.02.11
115.
איש יקר
איש יקר מפז, שנאלץ להתמודד עם אנשים רפי שכל ותאבי בצע, בניגוד גמור לאופיו ואהבתו האבסולוטית למשחק הכדורגל. מי שמכיר את דן, יודע שהוא מעל לכל צואת האדם הזו (סאסי, יונה ושאר ירקות באושים). אינני מופתע כלל וכלל מרמת הכתיבה והבינה הרבה. מדובר באיש סופר-אינטליגנטי שבסך הכל רוצה לקבל את המגיע לו. ישר כח, איש יקר!
הרן | 01.02.11
112.
אולי מהמאמר הזה תצא קריאה גדולה לשינוי דפוסי השעבוד
לפחות אף אחד לא יפגע באינטלגנציה הגבוהה של דן רומן. שחקן כדורגל שיש לו גם שכל בקודקוד וגם יכולת מופלאה ברגלים. היינו צריכים לחכות להסבר המלומד הזה כדי להבין עד כמה מצבו של הכדורגלן הישראלי בשפל המדרגה. אני מאחל לדן שיצליח להפוך את הכתיבה הזו למשהו מעבר, למנף את הדברים האלה אולי יהיה מישהו אפילו בכנסת שיבין שצריך לעשות לזה סוף. תודה דן, אתה שחקן מדהים ואדם חושב הלוואי שיהיה המשך לדברים החשובים שכתבת במאמר המלומד הזה.
רובי | 11.01.11
111.
הרומן של דן עם יונה וסאסי
המונולוג של דן רומן, אינו סיפורו האישי בלבד, אלא שהוא מהווה אספקלריה נאמנה של התנהלותו של הכדורגל במקומותינו. סאסי ויונה, טביב והראל, דני לוי והלוזונים למיניהם-זו פרצופה של התנהלות המערכות המושכות בחוטים של הכדורגל הישראלי. וכך, בגין כל אלה, לא פלא הוא שרמתו של הכדורגלן הישראלי וכן רמת הקבוצות והנבחרת מבישים ומלבד הבלחה פה ושם של קבוצה זו ואחרת אין לנו מה להציע מלבד התככים בין פרנסי האגודות. עד אשר לא יקרה לכלל הקבוצות ולהנהלת ההתאחדות מה שקרה למכבי חיפה (כמשל), שום ישועה לא תבוא על רמת המשחק שאנו כה אוהבים וחפצים ביקרו. אפרופו סאסי ויונה-אני מכיר ששי ויונה יותר סימפטים...
צביקה זליקוביץ | 09.01.11
110.
תגובה
דן היקר ! דברים נכונים וחכמים אלה שמעתי ממך זה מכבר . נכון היה באם נוכח המתואר , תממש את זכויותיך עפ"י דין ובכלל זה לדרוש את כל התנאים המגיעים לך כעובד , ובכלל זה דמי חופשה , הבראה , נסיעות , פיצויי פיטורין , הלנת שכר ופיצויים , גמל ועוד . הנושא ידוע וכאוב ובכדי להתמודד מול הפאודלים , על הצמיתים להגיש תביעות לבית הדין לעבודה .
עו"ד בעילום שם  | 09.01.11
105.
החלום שחלמנו ביחד שתהיה שחקן נבחרת.
תמיד חלמתי שאתה תצא מכל השחקנים שעבדתי איתם בהפועל ים .תגיע לכל הרמות האפשריות בליגת העל. אבל לצערי דן הגעת לאגודה שאוכלת שחקנים ומאמנים.רק אני יודע כמה רחוק יכולת להגיע.תמיד ידעתי שאתה לא שייך למקום הזה מבחינת חוכמה וידע .תהנה מהזמן שנשאר לך לשחק.ותתחיל פרק חדש בחייךותגיע לגדולות.איתך ובאהבה שמעון אפללו.
אפללו שמעון | 08.01.11
104.
השחקנים בארץ בוכים, אבל לא שווים כלום. שישתקו
שחקני הכדורגל בארץ פרימדונות. לא שווים כלום, לא יודעים לשחק אפילו. המון מהם מבזבזים את הזמן בבילויים ועסקים מהצד במקום להתאמן ולשחק טוב. המון מהם לא אכפת להם אפילו לשבת על הספספל רוב העונה, העיקר לקבל כסף. שישתקו ויגיוד תןדה על כל שקל שהם מקבלים. גם זה לא מגיע להם לפי רמת הביצועים שלהם.
שלומי | 08.01.11
101.
דן רומן
דן ידידי היטבת להתנסח כפי שכולם לפני טרחו לציין. ואולם כיצד אתה מצפה שאני וכמותי נבחר לתפקידים מיוחדים כגון יו"ר ההתאחדות וסגנו, האדונים שאתה מדבר עליהם הם הקולות התומכים בי. אז למה אקשה עליהם בשינוי חוקים בשיפור רמת המאמנים בהשקעה השחקנים הצעירים מה אתה רוצה שססי יונה ודומיהם ישלחו אותי הביתה לא ולא אני אבי לוזון ראש הממשלה של הכדורגל, שכחת! אני השליט ואני אקדם את הכדורגל בדרכי שלי ( מצחקק... בדרך ללא מוצא...) ולסיכום תגיד תודה שעדיין יש לך כרטיס רשום אצלי .............
אבי לוזון | 08.01.11
100.
"סאסיונה" הם האנטי תזה לאינטיליגנטים ומלאים רגשי נמיתות
האדונים טוענים שרומן לא שחקן אז למה הם דורשים כסף בעבורו כמושאל? כדאי וצריך לבדוק כמה כסף הם עשו משחקנים ואיך הם חיסלו את ירושלים. גם מ"הפסדים" וירידת ליגה מרוויחים שהרי לא משלמים לשחקנים כסף.אגב עידן טל נמכר על ידם למכבי פ"ת תמורת 160000 דולר (רישמי)
ירושלמי | 08.01.11
97.
דן רומן- כל הכבוד!!! האמת בפרצוף!!!! ראו תגובה מספר 31 היא נכונה מאוד
70 אחוז מכדורגלני ארץ ישראל הם ערסים אלימים ומטומטמים בלי קשר למידת הצלחתם או אי הצלחתם אבל יש הרבה אנשים אינטילגנטיים שעוסקים בכדורגל רק מתוך אהבה!!! בקשר לבעלים- יעקב שחר, איזי שרצקי ואולי במידה מסויימת גם משפחת לוזון שמנהלת קבוצת כדורגל בצורה מופתית (כדורגל נטו לא התנהגות אנושית) קצת משאבים- מקסימום תוצאות, הם אנשים מאוד בוטים ולא נעימים אולם מבחינת תפוקה עסקית- מגיע להם שאפו אני אוהב כדורגל ישראלי בכל ליבי ולא אחליף אותו לעולם בשום כדורגל אחר!!!! נקודה!!!!
אור וורך | 07.01.11
90.
ליבי ליבי עם דן - כנסו
כואב הלב דן. ביטאת את עצמך בצורה מעולה. ויש צדק עימך,הרבה עוול נעשה לך. אני חייב לומר לך ששחקני הכדורגל יודעים לנצל את החוקים(כבר לא חדשים) לטובתם. שחקני כדורגל שמנהלים את הקריירה שלהם בחכמה - מרוויחים מדמי העברות,עוברים קבוצות,מנפחים את המשכורות שלהם. מה שמביא אותי למסקנה ברורה עם כול הכאב - ניהול הקריירה של דן רומן ככדורגלן הייתה גרועה. נכון שהולכת שולל ע"י 2 בעלי בתים דימקולו,אך גם אתה תסכים איתי שעם הידע שרכשת היום הקריירה שלך או החוזים שלך היו נראים אחרת. בכול מקרה שיהיה המון בהצלחה לשחק הכי אינטליגנט בליגת העל. בברכת פרנסה טובה,צ'רלי.
צ'רלי תאילנד - לינג בר | 07.01.11
88.
חזק ואמץ דן
העובדה שזה מונולוג ולא דיאלוג אומרת הכל.אין עם מי לדבר בכדורגל שלנו,הכל עסקים עסקים ועסקים. ברור שאתה חייב להם,אימפריה כמו הפועל ירושלים גידלה וחינכה אותך להיות שחקן כזה..תרשה לי לגחך. הפטרונים והאדונים חושבים שהם יכולים לגרום לסתם ילד להיות כישרוני ואז לבוא אליו מלמעלה.פשוט בושה שכך מתנהל לו הכדורגל בארץ ןאלו גם התוצאות.מכן הרי זה מתחיל.אי אפשר לנסות להשתוות לאירופה כשעדיין אנחנו ברמה פחות גבוהה משכינותינו טורקיה ויוון,שכל שנה ושנה מייצרות שחקנים,תארים,ונראה אותם כרגיל בכל תחרות גביעי אירופה. ליבי ליבי איתך דן,מה שאני מציע לך לעשות הוא:לך לקבוצה בחו"ל,תסביר להם את המצב,תן לבעלים של הקבוצה סכום מתחת לשולחן(לא כי זה אתה אלא כי ככה נוהגים נגד מי שנגדך),ואז אולי תשתחרר מהברוך הזה שנקרא סאסי ויונה בע"מ! אתה עוד צעיר,יש לך עוד 4-5 שנים בשקט בליגה הראשונהץהלוואי ונראה אותך בהפועל שלנו,פ"ת כמובן! יום טוב
אדם | 07.01.11
83.
לכל מי שמפקפק בכתבה הזו... כנסו.
תקשיבו טוב טוב לכתבה הזו.. אני אומר לכם חד וחלק.. אם אני קורא את הכתבה הזו מבלי לדעת באיזה שחקן מדובר - הייתי חושב שהכתבה הזו עליי ! אחד לאחד הכל אותו דבר בדיוק ( בצורה מפחידה משהו .. ) בקבוצה שלי. אני קורא את הכתבה הזו ופשוט לא מאמין. כאילו יש איזושהי דרך ספציפית שבה בוחרים להתעלל בשחקן. אני היום בן 22 והמצב שלי זהה לחלוטין למצב של דן רומן היקר. רק שאני קטן ב 6 שנים. הבעיה היחידה עבורי זה שאני רק רואה מה עוד יש לי לעבור בכדורגל בשנים הקרובות .. ובאשר לתקווה שהיתה לי שאולי הבעלים יתחשב ויוותר לי - אז היא אבדה.. ובכלל.. זה רק גורם לי לחשוב פעמיים אם להישאר שחקן או לפרוש כבר עכשיו וזהו. כי הכל שאלה של " על איזה מועדון כדורגל נפלת??.. " וזו שאלת המיליון דולר .. בעצם איזה מיליון.. אולי דולר. שכחתי שגם אותי לחצו לקיר לחתום על חוזה אפס.
אחד שעבר ועובר את זה | 06.01.11
81.
דן רומן מוכיח לנו שאפשר גם אחרת-מעבדות לחירות אמן...
קודם כל הרשה לי להגיד לך דן רומן שרק לפי האופן שבו אתה מתנסח אני יכול להגיד לך שאתה יכול להגיע רחוק מאוד בתחום לאו דווקא בגלל כשרונך כשחקן אלא כי יש לך אינטלגנצייה רגשית גבוהה מאוד :) לכן אתה צריך להיות מ"מביאי השיוני" כיושב ראש שהו עכשיו אחרי שכל אחד ואחת מהמגיבים פה שם עצמו לשופט של האייקיו של הכדורגלן הישראלי הממוצע (וזה כולל גם אותי) בואו נבהיר דבר אחד!!! הכדורגלנים הם לא טפשים והכדורסלנים הם לא מחוננים אבל, היות ובכדורגל בכל העולם אפילו נהוג שהכוכבים מתגלים בפריפריה ומהרחוב ולא מרמת אביב ג'!!! אז נהוג לייחס להם תדמית של אהבלים אבל אל תשכחו שהבעיה היא בעלי הקבוצות בכדורגל פה בארץ!!! רובם מתנהלים כמו עברייני בינגו ו"אנשי עסקים" חריפים...כי אין הרבה יעקב שחרים אבל יש הרבה יונה וסאסי או אלי טביב ככה שהבעלים בארץ הם מקור הבעיה של הסטיגמה ושל ה"עבדות" אי לכך ובהתאם לזאת צריך לשכתב מחדש את כל התקנוני התאחדות למיניהם בכדי שכל "פלאפל" שיש לו כמה לירות בכיס ונקרא "איש עסקים" (אעלק) לא יוכל להרוס לנו שחקנים של פעם בדור כמו דן רומן שרק לפי האינטלגנצייה שלו ניתן לדעת שיכול היה להיות שחקן מיוחד לאו דווקא רונאלדיניו אלא שחקן של מאמן ממש כך ובטח ובטח שבקבוצות כמו בליגה שלנו יכול היה לשחק בכל קבוצה שהיא מצמרת ליגת העאלק...ואם לא למעלה מזה... נ.ב דן רומן היקר למה שלא תנסה את מזלך או שמה אומר את כישרונך בח"ול בארה"ב אפילו או אוסטרליה העיקר תהנה שנה מהמשחק ובכך תצא מהעבדות הזו...תאמין לי אני מאז שהגעתי לקנדה אני רק נהנה מההצלחה שלי כאיש מכירות ובכלל כאישיות מתפתחת שבארץ לא הייתי בחיים מגיע למה שהגעתי פה לא מבחינת אישיות פומבית ולא מבחינת משכורותי מהעמלות שלי...
רום | 06.01.11
80.
כל הכבוד רומן!
כל הכבוד על הכתבה! כל הכבוד על האומץ והביצים להגיד הכל, מקווה שזה יעזור לשחקנים בתחילת דרכם, ושכולם יבינו סופסוף למה הכדורגל כאן מסריח - בגלל הפוליטיקה והעסקנות! כישרונות צריך לטפח, לא להקשות ולתקוע מקלות בגלגלים, ועד שלא יבינו את זה בהתאחדות נמשיך להתאכזב מהכדורגל המשעמם שלנו. יש כאן דוגמא לכישרון, רצון ואומץ, ועם עזרה של מועדון מסודר היה יכול להגיע גם לנבחרת, זה היה ברור עוד מימי החוג של הקטור אי שם בעבר הרחוק... אבל הוא נתקע עם שני הליצנים האלה שרק עיכבו לו את הקריירה וניצלו אותו (דמי השאלה, ויתור על כספים, טירפוד העברות וכו' וכו'). אהבתי את הדברים שכתבת, חייב להודות שלא הייתי מודע לזה כלל, ומקווה שתצליח גם על המגרש וגם בלחשוף את הריקבון והניצול שקיים בענף. רון
רון | 06.01.11
78.
מאמר מעניין אבל אני לא לגמרי מסכים עם הכותב
איתרא מזלו של דן רומן והוא השתיך להפועל ירושלים. אני מתקשה להאמין שכל שאר הקבוצות פועלות בצורה כזו. בנוסף, בין השורות ניתן להבין שהאחריות למצב היא בסופו של דבר שלו, כי הוא נכנע וחידש את החוזה, במקום להמתין בסבלנות לתום החוזה ולקבל את הכרטיס (בכפוף לדמי השבחה). אני דווקא חושב שהמקרה של אייל גולסה והנסיון שלו לברוח למכבי חיפה בעונה שעברה מלמד על כך שלא תמיד הקבוצה היא הצד החלש ביחסים. גם מועד סיום החוזה הוא נקודה שבה דווקא השחקנים יודעים לנצל לטובתם - הם יודעים שכל מה שצריך לעשות הוא להגיע לחצי שנה האחרונה שלפני תום החוזה מבלי לחתום על חוזה חדש - ואז אפשר להציג הצעות מקבוצות אחרות כדי לשפר את החוזה
חזי | 06.01.11
77.
דן תעשה טובה ותחזור לביתך האמיתי.קרית שלום!
אתה פשוט נשמה של בן אדם וכואב לשמוע שהעבריינים של הכדורגל כל כך הרסו את החיים שלך. אני לא מבין מה כולם כל כך מתפלאים שאתה אינטיליגנט... תהיה חזק ותמשיך במלחמה שלך נגדם! אתה פשוט תותח,כל הכבוד על האומץ, רק ככה תנצח את האנשים הקטנים האלה! הכי חשוב שתזכור שבמכבי אוהבים אותך ותמיד נשמח לחזרה שלך..
מכבי תל אביב! | 06.01.11
76.
לא הכול שחור,יש מה לעשות!!!
דן כל הכבוד לך,כתבה נהדרת אני עוקב אחריך ואתה שחקן נשמה חזק וחכם. אני לא מבין למה לא נכנסת להסגר? שנה אחת וכל הבעיות נפתרו!!! לגבי המאמנים.......אני מסכים איתך!!!!.....למרות שאני מאמן ילדים כ 8 שנים ואני עובד אחרת ....נותן כבוד לילדים מקשיב להם וכמובן מקצועית כל מה שאפשר לתת להם וללמד אותם. לא צריך ללכלך על כל המאמנים..... מי יודע אולי יום אחד גם אתה תאמן!!!! בהצלחה דן אני אישית מאוד מחזיק ממך !!!!!
ברוך ליבוביץ | 06.01.11
75.
הצעה כלכלית חכמה לייעול המנגנון (עם כבר אנחנו באתר שכזה)
מציע מנגנון חלופי ופשוט. במקום שיהיה כרטיס שחקן שישעבד את השחקן מציע מנגנון בו מועדון הכדורגל של השחקן יהיה זכאי רק לאחוזים מסוימים (נגיד 30%) משכרו של השחקן עד הגיל הקובע (ולא חשוב עם 24 הוא הגיל הנכון). מנגנון כזה יאפשר לשחקן לנהל מו"מ בשוק החופשי כך שלמועדון שלו יש יתרון יחסי באפשרות להעסיקו אך לא כופה עליו העסקה כזאת. אנו מבטיחים למועדון פירות להשקעתו בשחקן (ונעזוב בצד את השאלה האם יש השקעה כזאת בפועל) וגם יוצרת מעערכת תמריצים חיובית למועדון להשקיע בשחקן גם אחרי שהוא מקצועי על מנת לשכנעו להישאר בקבוצה או לחלופין לעלות את שכרו בקבוצות אחרות כך שבעקיפין גם הקבוצה תהנה משכרו הגבוה.
אחד ששיחק עם דן בשכונה... | 06.01.11
74.
עצוב כמה שזה מדויק
מעבר לניסוח המבריק , אם נתייחס רגע לתוכן הדברים אין ספק שאנחנו חיים במדינה מאוד מפגרת מבחינת היחס לעובדימם ולא משנ ה כבר באיזה תחום ובאיזה מקום. דן רומן היטיב לתאר תמונת מצב שאיך נאמר אוי לנו ואבוי לנו אם אלה המעבידים שלנו ובעלי ההון. אנשים שבינם לבין הבנה מינימלית של הקיום אין ולא כלום. אני מחזק את ידיך דן, תמשיך לשחק כדורגל, והלוואי ותצליח ולא תיתן לאף יונה ולאף סאסי לשבור את רוחך. אתה אחד ומיוחד. יישר כוח.
ערן | 06.01.11
72.
דן רומן- תבע אותם בבית משפט בתביעה תקדימית
גם בוסמן היה תקדימי- בית המשפט יקבע שהתקנון הקיים לא חוקי, יחייב פיצויים לך, כשחקן, ויחייב שינוי של התקנון לכל השחקנים מעתה ועד עולם. לך על זה! אתה לא תפסיד וציבור השחקנים יודה לך. תדמיין את זה "פסיקת דן רומן לחופש העיסוק בספורט" זה יהיה פסק דין שילמדו שנים!
 | 06.01.11
67.
מוסף הספורט של כלכליסט
הוא פשוט תענוג בלתי נגמר! כל פעם שאני קורא כאן מאמר, אני מוצא את עצמי עם עוד 4-5 טאבים שפתחתי מלינקים בגוף הכתבה שרק מחכים שאני אסיים את המאמר הנוכחי ואעבור לבא. הכל כתוב יפה, ענייני, מעניין, מתומצת, נטול פניות וברמת הציניות המתאימה (כמו הכתבה הנ"ל, לדוגמא). פשוט תענוג!!!
שגיא | 06.01.11
58.
שחקן חכם שקבוצה רצינית שתיקח אותו לא תפסיד
אני עוקב אחרי דן בשנים האחרונות לדעתי השחקן עדין לא הגיע לקבוצה הנכונה . שחקן עם ראית משחק מדהימה , שליטה מעולה בכדור ,קשר דפנסיבי עם בעיטות יעף בעיקר מרחוק .[ במכבי תל אביב משום מה לא נתנו לו לשחק מסיבות פוליטיות ] הקבוצה שתיקח אותו ותיתן לו את הזמן להתאקלם ולשחק תהנה ממנו . כי חסר לו רק זמן משחק , שקט וביטחון .
רוני | 06.01.11
57.
בדיחה נוספת על מאמנים "משביחי שחקנים" בארץ
אני רוצה להוסיף בדיחה (עצובה) נוספת לבדיחה שמאמן של דן אמר לו בילדותו: "תתחלקו לזוגות של שלשות" הבן שלי מספר על המאמן שלו שאמר להם "לעשות סיבוב של 360 על המקום" , כשהבן שלי ביצע סבוב מלא, תיקן אותו המאמן ואמר לו שמה שביצע זה סיבוב של 180 ... או : "תעשו ריצה מתגברת - תתחילו מהר ותגמרו לאט..." מי אמר שדברים עצובים לא יכולים להצחיק
איתן | 06.01.11
53.
וואלה כתבה יפה
דעתי היא שצריך לבוא שינוי, מהפכה ממש. לא עוד עבדות בישראל, גלדיאטורים מודרניים.לא יקום ולא יהיה! אני קורא לאוהדים להרים את הכפפה.לעורכי הדין, לחברי הכנסת,דרוש כאן שינוי יסודי. ועכשיו לאחר דברים אלה ברשותכם, אני אלך לתקן את הנזילה בניאגרה שלי. ואל תגידו שלא אמרתי לכם: הכדור-רגל הישראלי נוזל לנו בין הידיים. בכבוד רב, אוהד בית"ר ירושלים בבקרים והפועל תל אביב בערבים.
 | 06.01.11
50.
אבל במה זה שונה מכדורגל עולמי או מכדורסל בארץ?
המצב הזה לא נוצר מהעבודה שיש כזה דבר כרטיס שחקן, ומעבר לחוזה בקבוצה מסויימת ישנה תמיד גם הבעלות על הכרטיס שהיא לא שייכת לשחקן עצמו? וזה בדיוק המצב גם בכדורגל העולמי ובכדורסל בארץ? (ואז כל ההבדל הוא שבארץ יש יותר אדונים "לא נחמדים"?
מולי | 06.01.11
47.
כתיבה מבריקה בדיוק כמו אבא שלו
אחד המרצים האהובים עלי באוניברסיטת תל אביב היה דר' מיכאל רומן, מסתבר שהבן לא נפל רחוק מהאב, כתיבה מדויקת, הראה בצורה נוקבת ומושחזת את הרעה החולה של הכדורגל בישראל ההתאחדות יחד עם בעלי הקבוצות, הפרסו הנ"ל שובר סתיגמות לגבי הכדורגלנים, התמוגגתי.
רובי | 06.01.11
45.
אחד שגדל איתו בבית הכרם!
מעבר לעובדה שדן תמיד היה כדורגלן מדהים (לא אגזים אם אומר שבמגרש קטן הוא היה אלוהים) ובן אדם צנוע וטוב אני חושב שמעטים בלבד יודעים על ההשקעה של הבחור ועל מחנות אימונים שהוא היה עושה לעצמו עוד מגיל צעיר. מגיעה לו כל ההצלחה שבעולם. הוא מופת להשקעה ולהתמדה. עצוב מאוד שבגלל אנשים עלובים שכאלו נעצרה ההתקדמות שלו. הלוואי ובעקבות הכתבה יהיה שינוי! דן אני שמח בשבילך על כל הפירגון שאתה מקבל. כל הכבוד לך! שיהיה המון בהצלחה! נציג אלמוני מחבורת הכדורגל של בית ספר בית הכרם.
רוני השמן | 06.01.11
44.
דן
תמיד הפליא אותי איך בחור אינטיליגנטי ומוכשר כמוך המשיך לשחק כדורגל. איך מסתדרים עם תואר שני בפילוסופיה ועם ויקטור יונה בעת ובעונה אחת? איך הצלחת מנטאלית להסתדר עם כל הרפש של הכדורגל הישראלי? יאללה, קבוצה קטנה בחו"ל ואח"כ תוכל לחזור לארץ. איפה שלא תסיים את הקריירה (חוץ מאצל בית"ר, כמובן), תמיד נאהב אותך. עלה והצלח!
הויקינג | 06.01.11
42.
דן, כל הכבוד!!
דן רומן הוא גם שחקן כדורגל מצוין, וגם בן אדם אמיץ שלא מפחד להגיד את האמת על האופן שבו מתנהל עולם הכדורגל הישראלי. אני מסכים עם דן בכל מילה - הגיע הזמן להוציא את יחסי העבודה בענף מימי הביניים, ולהפסיק את הפגיעה העצומה והמתמשכת בשחקנים, בכדורגל ובכולנו.
ניר | 06.01.11
38.
כל האמת
ברקוביץ אמר במסיבת העיתונאים :"כדורגל משחקים מהלב!" וזה בדיוק מה שדן עושה. בלי אהבה למקצוע לא היינו רואים אותו על המגרשים. מפחיד לחשוב כמה הוא מוכן להקריב בשביל להיות על המגרש, לסבול כל היום את הסחל'ה האנושי הזה שמרכיב את הכדורגל הישראלי. אני בספק אם יש 5 שחקנים בכל הליגה שמסוגלים בכלל לקרוא ולהבין את מה שהכתבה הזאת אומרת, אולי רק אביירטמן.... דן, בכתיבה לא פחות ממבריקה, מתאר שלב אחרי שלב את תחלואות המקצוע. כיצד אנשים, שאהבתם לכדורגל רחוקה מזרח ממערב, סליחה אוהדים בורים בשפה שתבינו, בית"ר מהפועל. כל מיני אנשים מתחתית ההון האנושי, שכל עניינם הוא בפרסום זול. כמה נמוך אפשר לרדת, איזו מן תשובה זאת אדון סאסי? למה הוא לא חוזר, אולי בגללך? שחרר את הנער, אתה לא ראוי שהוא ישחק בשביל המועדון שבו אתה עומד ולך תלמד דרך ארץ. דן, לך בכל הכוח, ככה מתחילה מהפכה.
אפי | 06.01.11
37.
אימון נערים.
במיסגרת קורס מאמני כדורגל היינו צריכים לבקר במועדון כדורגל מליגת העל ולכתוב דוח על מחלקת הנועד של המועדון וכן על האימון שהעבירו שם. חטפתי גועל ובחילה -לא מיתקן לא מאמנים ברמה והשיא התיחסות פוגעת ומזלזלת מצד אחד המאמנים כלפי השחקנים בעת טעות שעשו. לכן לא ניתקדם לעולם .
 | 06.01.11
36.
הצמית בחברה הפאודלית היה קשור
לאדמת בעליו ובניגוד לעבדים באמריקה שהיו רכוש בעליהם ולכן גם אפשר היה למכור אותם לכל דורש במקרה של הצמית הקשר לאדמה מנע את מכירת הצמית במנותק מהקרקע אותה עיבד ועליה חי וממנה התפרנס. מצבו של רומן קרוב יותר למצבם של העבדים מאשר למצבם של הצמיתים (עם כל ההבדלים המתבקשים). אילו רומן היה צמית הוא לא היה יכול לעבור לקבוצה אחרת והוא היה נדרש לנצח (או עד מכירת הקבוצה לבעלים אחרים) לשחק בהפועל ירושלים. מעמדו כעבד מודרני מאפשר לסאסי ויונה לשלוט בחייו ללא עוררין.
הדס | 06.01.11
32.
הגיע הזמן להפסיק להתפעל מכדורגלנים אינטיליגנטיים
אני מסכים עם כל המשבחים את איכות המאמר של דן רומן וקולח לשונו. צורמת לי הפליאה לנוכח המצאותם של כדורגלנים אינטיליגנטיים, משל היו לאוקסימורון של הטבע. כן, דן רומן מתבטא באינטילגנציה רבה, אך כמותו ישנן כדורגלנים רבים רבי בינה ודעת, גם בישראל. התדמית של כדורגלן=דפ"ר לא היתה נכונה מעולם, ובוודאי שאינה נכונה כיום. ואני בכלל הייתי שחקן כדוריד בקבוצה שהיה מי שאמר שניתן היה להעביר בה אימונים בלטינית... הכדורגל מטבעו דורש אינטיליגנצית משחק גבוהה הרבה יותר מספורטים אחרים כמו כדורעף, שחיה, אתלטיקה, ג'ודו, סיף, שיט או התעמלות, למשל. גודל המגרש, כמות השחקנים וריבוי המשתנים (אפשרויות התנועה, אפשרויות המסירה וההבקעה) בכדורגל יוצר מגוון גדולמאוד של אפשרויות וצירופים המשתנים בתכיפות גבוהה, ולפיכך נדרשות מהשחקנים מנות נדיבות של ריכוז, דמיון, תפיסה מרחבית ויצירתיות. שחקנים נבדלים אלה מאלה במידה בה ניחונו במעלות הדרושות, ואינטילגנצית משחק אינה מתרגמת במישרין לאינטיליגנציה (אף כי יש זיקה בין השתיים), אולם כך או אחרת דרישות הסף האינטלקטואליות של הכדורגל הן גבוהות יחסית.
יוסף | 06.01.11
31.
שיחקתי עם דן- תשמעו סיפור- חובה!!!!
דן אתה בטח זוכר שבאת להיבחן בבית"ר. שיחקתי שם אז. היה מאמן בשם פיטר פרנקל שלא רצה לקבל אותך. אחרי שבוע הלכת להפועל. כבר באותה שנה הבקעת בדרבי וניצחתם אותנו. הפיטר המנוול הריץ אותנו כל השבוע שלאחר מכן בגלל הבושות שעשינו באותו הדרבי. ספר על זה גם בעיתון- סיפור קלאסי.
בינו | 06.01.11
26.
לשחק עבור ה"סמל"
זו הסיבה העיקרית שהכדוקגל הישראלי אינו אירופאי. אם השחקנים מרגישים כך אז מדוע שישחקו עבור הקבוצה שמשפיטה אותם כך? שחק חלש אולי ימכרו אותך ותועל לצאת מהחוזים הדרקונים האלו. כאשר הכדורגל ינוהל באופן מיקצועי, כאשר יקחו אותו ברצינות כעסק ששווה מליונים רבים, כאשר יתחסו לשחקנים כאל בעלי מקצוע , רק אז נוכל לראות השתפרות וכדורגל טוב. ניהול של "שכונה" כדורגל של "שכונה".
ישראלי | 06.01.11
24.
לא כדורגלן כתב את הטקסט הנהדר הזה
קראתי שוב ושוב ואני עדיין מתקשה להאמין שהאיש שהכניס לנו גול מארבעים מטר בגביע כששיחק במכבי תל אביב,הוא גם כותב מחונן. רומן אני סולח לך על הגול ההוא....נגד מכבי חיפה. ולעצם העניין רומן ,בחרת במקצוע הלא נכון,אתה צריך להיות פובליציסט בתקשורת הכתובה והאלקטרונית. בקשר למאמנים ,אין דבר כזה בארץ שלנו מאמני כדורגל ובטח שלא מאמני כדורגל לילדים ונוער. כל הכוכבים הגדולים נולדו להיות כאלה רק בזכות האבא.וזה נכון גם לגבי מאור בוזגלו. ובקשר לנשוא הכתבה....אין מה לעשות רומן ,כך זה היה בשנות החמישים,שישים ,שיבעים,שמונים וכן הלאה כך יהיה אחרי מיסטר נדל"ן לוזון.
איציק | 06.01.11
21.
לשחקן רמת התבטאות קולחת ורהוטה, בניגוד לחבריו ברוב המגרשים...
התרשמתי מאוד מרמת הכתיבה והרהיטות, כל הכבוד שישנם כדורגלנים אינטלגנטים וכלכליסט ראויים לשבח על מתן במה לאחד שכזה! כן ירבו. ובנוגע לעניין הנידון, בעלי הקבוצות משקיעים כסף רב ודורשים תמורה, אך זהו אינו אינטרס שצריך להתנגש עם חלומותיו של שחקן צעיר ולכן ראוי היה "להתשחרר" מהחבלים אליהם היה קשור...
התרשמתי | 06.01.11
18.
ואיפה ארגון השחקנים המהולל?
לא נדבר סרה במתים, אבל ארגון השחקנים שותק - בדיוק כמו שהוא שתק כשאותו יוסי סאסי התעלל בשי אהרון. כדאי לקחת מהם תגובה, וגם מההתאחדות - שניהם צדדים חשובים ואם מישהו היה צריך הסבר מדוע כמה הפועל קטמון ירושלים - שהיא הפועל ירושלים החדשה והיחידה - אז הנה זה
עמרם נאווי אוהד קטמון | 06.01.11
14.
מאמר נהדר
לא הסכמתי בכלל עם המאמר של דן רומן על ברצלונה לפני כמה שבועות, אבל גם אז אהבתי מאוד את הניסוח ואת ההנמקות. המאמר על הפיאודליזם בכדורגל הישראלי היה לא רק קולח אלא גם נכון לגמרי. אני מקווה שהוא יעורר מחוקקים ועיתונאים להילחם למען הכדורגלנים-צמיתים. רומן הוא שחקן אידיאלי לקטמון, וכולנו מצפים לבואו במוקדם או במאוחר.
חיים ברעם | 06.01.11
10.
יש לך עוד מעריץ שסבל כמוך..
בעולם הבורות בו אנו חיים, כשלרובנו שיחת היום נעה בין האח הגדול ליפה והחנון, בין הסרטון של שלומי לפה גדול של ברקו, תודה לך דן רומן ששברת סטיגמה של שנים שאגב נורא קשה להפריך אותה נכון להיום.. ואתה עשית זאת בכבוד. לאדונים הנכבדים שכמוהם יש עוד 34-33 ב-2 הליגות הבכירות אולי מלבד שחר ושרצקי אתם חרפה, בושה ועלבון לאינטליגנציה של הקהל השפוי בארץ, כולם מתנהגים ככה ומקבלים את מלוא הלגיטימציה לכך בהעלמת העין של האדון הנכבד לוזון, שגם הוא מקבל את מנתו היומית בדמות תשורה נאה מהאיכרים שלו לא יקרה כלום אם יעצרו את הכדורגל בארץ לחודשיים וינקו את כחלל האורוות המטונפות פה.. יש פה שחיתות, העלמות, מכירות והימורים וכל שחקן זוטר בארץ מכיר את זה מקרוב אבל שותק.. תפתחו את הפה, תנקו לנו את הכדורגל ואז תראו שיבוא קהל ובכיף
אבי | 06.01.11
9.
כדורגל בישראל
הכדורגל בישראל ברובו מנוהל על ידי עבריינים או אנשים בעלי אינטרים פירסומיים (כאלה או אחרים). בודדים הם הבעלים שבאמת חשוב להם לקדם את תרבות הספורט בארץ - מלבד שרצקי (ק.שמונה) ואולי נתניה לא עולה מישהו לראש. יושב ראש ההתאחדות - אין לי מה להוסיף עליו ועל דרכו... כך שהדבר שהכי מפתיע אותי הוא: 1. שיש כדורגלנים אינלגנטים - רומן , כתבה יפה מאוד. 2. שיש עדיין טמבלים כמוני שאוהבים כדורגל ישראלי \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ הכותב הינו אוהד מכבי ת"א\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
אוהד כדורגל | 06.01.11
8.
חשוב להבהיר
חשוב מאוד שכולם יבינו שבנושא זה אכן אנחנו כמו באירופה- גם באירופה הדברים מתנהלים אותו דבר. החשקנים גם שם שייכים לקבוצות שרשאיות לדרוש עבורם סכומי עתק, ולמעשה לשלוט בגורלם ובקריירה שלהם. אמנם המתקנים יותר טובים, אבל האמת שגם השחקנים. לאור ההתעניינות הגוברת אצלי בשנים האחרונות בליגת הכדורסל האמריקאית (ה- NBA למי שלא הבין) שם אין כרטיסי שחקן ויש תיקרת שכר והרבה חוקים שיוויוניים וחכמים יותר, הבנתי עד כמה מטומטמץ השיטה של הכרטיסי שחקן בכדורגל. דרוש שינוי כי לא הגיוני ששילמו 100 מיליון אירו על שחקנים, כלומר רק על הכרטיס שלהם, לפני משכורות.
אלעד | 06.01.11
1.
שוב, רומן פוגע בול
טקסט מאלף, חובה לכל אוהד כדורגל ישראלי שמתפלא למה אנחנו נראים כמו שאנחנו נראים. התגובה הדוחה של האדונים סאסי את יונה רק מחזקת את הטענות של דן. כל הכבוד לדן, וכל הכבוד לכלכליסט שנותנים במה לקול מקורי כל כך בעיתונות הספורט. רוצים עוד! יש מצב שנולד פה פרשן ספורט אמיתי ומיוחד
אמציה | 06.01.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת