אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הסוף של ליגת לוטו?

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
מר 13 - תגובות
1. שונה מהותית מהיורוליג כמו שהאדריאטית שונה מהיורוליג. פחות מדינות משתתפות. יותר אופי של ליגה מאשר כל השלבים של היורוליג. אולי אפשר לקרוא לזה סמנטי אבל... זה משהו בין הליגה המקומית לפאן-אירופאית. ליגה...אזורית. 2. איזה בעיה של תחרותיות יש ביורוליג? מה הבעיה עם התחרותיות של הליגה האזורית? לא נהיר בכלל....חמש קבוצות שמתחרות על התואר, ובשיטת פיינל פור תמיד יש אופציה שמישהי תתגנב מאחורה, זה מספיק בהחלט. אין אף ליגה בעולם, גם לא בנבא, גם לא בכדורגל, שלאורך זמן מתחרות על התואר יותר מ-5 קבוצות. באנגליה בכדורגל זה תמיד אותן 4. בספרד אותן 2. באיטליה בגדול 4 ממה שאני יכול לספור בראש. בכדורסל בטח שפחות. פה ושם יש מקרים בודדים אבל מי שרוצה יותר מ-5 קבוצות שמתחרות על תואר אחד בליגה ארוכה... זה לא קיים, ואשמח אם תמצא דוגמא הפוכה. ואם זה לא קיים בשומקום אחר בעולם אין שום בעיה שזה לא יהיה קיים גם בליגה החדשה המדוברת. 3. יש אחלה ליגה תחרותית בטניס שולחן ובכדורת דשא. מכאן ועד עניין רב של הציבור המרחק גדול. תחרותיות מוסיפה לספורט פופולארי מלכתחילה. היא לא הדבר היחיד שמתחזק עניין. בשלוש שנים האחרונות זכו באליפות בארץ 3 קבוצות שונות. זה לא קיים ב-א-ף ליגה מובילה באירופה מלבד צרפת שגם שם יש משחק אחד על התואר ונדמה לי גרמניה עד כמה שאפשר לכנות אותה מובילה. תחרותיות יש פה בשנים האחרונות. אפשר גם לומר שיש עליה בקהל במגרשים וברוך השם יש עליה בכנס שמכניסה הליגה, אז זה משהו שלא חסר פה ברמות כ''כ גבוהות. בשלב זה. 4. לא ראיתי לזה יותר מדי אזכורים בתקשורת לאחרונה. האמת, אני די בהלם ביחס לכמה מעט מדברים על זה פה בהתחשב בהשלכות. כן ראיתי שמדברים על זה בלי סוף ביוון, טורקיה וזה מגיע גם לשאר אירופה. להתעלם ממה שקורה בחו''ל ולבנות על זה תאוריה זה...לא מקדם יותר מדי. השאלה הנצחית, שעד שלא תבוא לכלל ניסוי אפשר להמשיך להתדיין עליה לנצח, עד כמה הציבור בארץ מתעניין בכדורסל ישראלי שלא קשור למכבי ת''א. אחת הסיבות שאני מאד בעד הליגה החדשה היא דווקא כדי באמת לשים את התאוריה הזו במבחן. למרות שנתוני הרייטינג כן אומרים משהו אבל... בסדר. נתעלם מזה.
ירון ארבל | 16.01.11
14.
יהיה נחמד אם יכניסו קבוצה מלבנון
רק חבל שקבוצות ישראליות לא יוכלו לשחק נגדן שלא במקום נייטראלי המדינה הערבית הכמעט יחידה שבה משום מה הכדורסל נחשב מאוד, אולי אפילו כמעט כמו הכדורגל כמובן בנוסף, יש לקוות שההשתתפות במפעל תעשה אך ורק לפי הישגים ספורטיבים ומנגנון עליות וירידות כמו באדריאטית-אין סיבה ממשית לתת לקבוצה שסיימה כסגנית שלוש פעמים בעשר השנים האחרונות בישראל מקום בליגה שכזו
מגיב | 15.01.11
13.
עטיפה שונה, פתרון גרוע
1) שאלה ראשונה שיש לשאול, במה ליגה כזו תהא שונה מליגת היורוליג? בפועל, אני לא ממש רואה מה מבחין בין שני המפעלים. 2) שאלה שנייה: נניח שייצרו ליגה כזו. מה ישמור על תחרותיות בליגה הזו? בפועל, במקום לתקן את הבעיה העיקרית בכל הליגות באירופה - מקומיות ו"יבשתיות" (כדוגמת היורוליג) - מקימים עוד ליגה מיותרת. איך יוצרים תחרות לאורך זמן ולא ליגה שהאלופה תמיד תהא אחת מעד כחמש קבוצות? התשובה נמצאת מעבר לים ב-NBA, ליגה שמצליחה שנים ליצור עניין מקסימלי בעקבות ליגה מאוזנת (בסה"כ) בה כל קבוצה יכולה להפתיע קבוצה אחרת ובעיקר האלופה והקבוצות הבולטות בה משתנות מדי כמה שנים ללא הכר. 3) מה יקרה לליגה המקומית במידה ולמשל מכבי תעזוב (! לא בנוסף !) לליגה שכזו? לדעתי, מה שסביר שיקרה זה שכמו שיש אוהדים בארץ שמעודדים קבוצה כזו או אחרת בארץ וקבוצה אחרת ב-NBA למשל, כך יהיה גם במקרה הנ"ל. יותר מזה, מה שיחזור לליגה (בצורה מיידית) זה ת-ח-ר-ו-ת-י-ו-ת. מה שמושך צופים זה לא איכות אלא תחרותיות (למשל, קשה להגיד שהליגה המקומית בכדורגל איכותית, אבל בגלל שהיא תחרותית היא מושכת צופים רבים) ולכן בסופו של תהליך זה יעשה לה רק טוב. 4) והשאלה האחרונה שמתבקשת - למה זה עולה לכותרות לאחרונה שוב ושוב בארץ? הסיבה - מכבי מנסה להפעיל לחץ על ביטול הפיינל-פור וכנראה שגם פועלת לביטול החוק הרוסי. אין שום סיבה להיכנע לכך. בפועל מה שצריך לעשות זה פעילות שורשית יותר (כמו ב-NBA, כפי שתואר בשאלה השנייה) ולא רק קוסמטית (שיטת הפיינל-פור). רוב האוהדים בארץ הם אוהדי מכבי (וגם אני), אך רובם אוהדים קבוצה שק"מ מהיכן שהם גרים מהסיבה הפשוטה שהקבוצה, שקרובה אליהם גיאוגרפית או/ו אידאולוגית, לא ממש יוצרת זיקה. גם מכבי לא יוצרת זיקה עם ערימות הזרים שלה, אבל בגלל השליטה הכלכלית שלה היא קבוצה שמבחינת הצלחה בליגה המקומית אין שני לה. בקיצור - אוהדים את ההצלחה שלה. ברגע שייצרו יותר תחרותיות גם נראה התעוררות בכמות האוהדים שבאים בליגה. בפועל, כבר כיום זה קורה בגלל התקווה (הקוסמטית) שהפיינל-פור נותן ומכך שבשלוש שנים האחרונות מכבי לא לקחה שנתיים אליפות מתוכן (וגם הפסידה לא פעם בגביע). הגיע הזמן לעשות שינוי אמיתי וליצור תחרותיות על בסיס שיטת ה-NBA המצליחה ! זה הפיתרון לכל המדינות המדוברות ולליגת לוטו בפרט.
פיני | 14.01.11
12.
תגובות
1. צודק, היה אם התגובות שהיינו מקבלים היו מוסיפות משהו. 2. דווקא ברמות הגבוהות של אירופה רוב השחקנים חתומים ליותר משנה. מסכים איתך שיש בעיה עם קבוצות שמחתימות שחקנים רק לשנה, למרות שלא משוכנע שהתיקון לזה צריך להיות בצורת חוק, אבל זה המקרה דווקא בקבוצות שאמורות להשאר מחוץ לאותה ליגה ים תיכונים. 3. אחלה! אגב, אם יש מקום שיש בו אופציה ל-4 קבוצות זה דווקא טורקיה בעוד ליוון יש רק 3 להציע. 4. לא שכחנו. נמנענו. אותה ליגה היתה חסרת בסיס תחרותי ו/או כלכלי בניגוד לליגות האזוריות שקמו אחריה. זה היה פרוייקט יותר מאשר...ליגה בפני עצמה. אבל כן, אם רוצים, זו דוגמא לעוד מפעל איזורי שכשל. 5. לא "ליקוקים". קוראים לזה פרגון. יש שמועות שמותר לעשות דבר כזה. בעיקר למי שעושה עבודה טובה, ובמנהלת בהחלט עושים עבודה יותר מטובה ברובד הזה. דווקא כן צויין עד כמה מכבי חשובה לליגה, כשנכתב שמעניין מה יקרה לכל אותם הסכמי חסות מופלאים ברגע שמכבי לא תהיה בליגה, וצויין שמשדרים את מכבי-אשקלון הצפוי להגמר 30 הפרש במקום ראשון-חיפה. 6. שלחת אותי לבדוק במקור ושם דווקא כן כתבתי שיש קבוצה אחת שלקחה אליפות ביוון מאז. עורך מניוק שגה. אני פספסתי כשעברתי על הטקסט הערוך. כך או כך - פאדיחה. תודה על התיקון. סחטיין על הידע. 7. המצב עם האדם הפשוט בטורקיה רחוק מלהיות רע. הסכסוך בין הממשלות לא צריך ואמור להפריע, עדיין, לדברים כאלו. 8. מה מכבי צריכה לשחק מול נתניה כשיש לה אפשרות לשחק נגד פנאתינייקוס? איזה משחק אתה תעדיף לראות מבין השניים? 9. סורי, אבל סביר ביותר שגם הליגה הים תיכונים תוכרע בפיינל פור. ככה זה באדריאטית ובבלטית. קשה לראות את זה מתנהל אחרת בים תיכונים. מסיבות לוגיסטיות - סדרות זה משהו שלוקח הרבה זמן. אם יש הטוב מ-5 רק לחצאי גמר + גמר זה עוד שלושה שבועות במינימום. זה אומר שאו שמקצרים את העונה הרגילה (פחות כסף לקבוצות שלא עלו) או שמאריכים את הליגה מעבר לאפריל ואז אי אפשר לחזור לליגה המקורית, מה שכולם רוצים. 10. תודה! 11. הדר יוסף, על אסופת שיעורי הריתמיקה שבו לנערות תמימות, אינו המקום המתאים לפעילות שכזו. אנא הפנה את דורון למקום אינטימי יותר. תודה.
ירון ארבל  | 14.01.11
9.
מסכים לגמרי עם 5
מכבי צריכה לעזוב את הליגה כי לא ייתכן שכל המפעלים שהיא משתתפת בהם מתנהלים בשיטת פיינל פור. מכבי צריכה לעשות אחד מהשניים - 1. לעזוב לליגה הים תיכונית, ואז יש סיבה לשאוף למצוינות כי את האליפות שם תיקח הקבוצה הטובה ביותר, ולא זו שבטעות ניצחה משחק אחד שמכריע את כל גורל האליפות. 2. לשחק בליגה הישראלית כל העונה רק עם הנוער. להזכירכם, 8 מ-10 קבוצות עולות להצלבה לקראת הפיינל פור בליגה בארץ. זו בדיחה. ואז, בשני המשחקים שמכריעים אליפות, לשלוף את סופו, פניני והחברים ולנסות לקחת אליפות. כאוהד מכבי, כולי תקווה שקבוצה כמו אשקלון תיקח אליפות, אחרי שבמחזור האחרון היא תינצל מירידה. רק אחרי שקבוצה שתסיים על מאזן של 4 נצחונות ו- 16 הפסדים תיקח אליפות כי היא איכשהו התחברה טוב ל- 48 שעות, כולם יבינו את הבדיחה בשיטה של קופל. ככה לא מעודדים תחרות ומצוינות, זו אחיזת עיניים! כולם מדברים על חוסר השיוויון בקיזוז בכדורגל, למה אף אחד לא מדבר על לקיחת אליפות בפיינל פור בכדורסל? זה שיא השיאים של היעדר ספורטיביות.
ברק | 13.01.11
5.
שכחתם לציין משהו חשוב
ההתחלה מלאה תשבוחות (ליקוקים?!) ליו"ר מנהלת הליגה על החסויות שהוא מביא לליגה המקומית אבל שכחו לציין שבלי מכבי הוא לא היה מצליח אפילו להביא שקל אחד. העניין היחיד שיש בכדורסל בארץ נובע מהתופעה הזאת שנקראת מכבי תל אביב והעניין הלאומי שהיא מושכת אליה. רק במשחקים נגד מכבי בעלי הקבוצות מצליחים למלא את האולמות עד אפס מקום וזהו העוגן הכלכלי הכי חשוב שלהם במשך העונה. בללי מכבי אין ליגת כדורסל מקצוענית בארץ ועדין מנסים כל הזמן לפגוע בה. בגלל כל הגזרות של המנהלת בראשות קלין, אופס סליחה, קופל כמו הפיינל פור החוק הרוסי הגבלת מספר הזרים וכו' מכבי צריכה לעזוב את הליגה ואז נראה כמה ספונסרים וצופים יגיעו אליה.
גיל עד | 13.01.11
2.
צריך לעשות את העניין מאורגן ואז תהיה פה מקפצה לכדורסל בכל היבשת
שיצא מצב שקבוצה תשחק לעיתים 3 פעמים בשבוע מקומי- ליגה אזורי- ליגה ים תיכונית ואירופי- יורוליג/יורוקאפ בנוסף צריך לעשות מוקדמות ולאפשר רק למובילות להצטרף לליגה גם אם יהיו 16 קבוצות אפשר לפצל ל2 את הליגה ולעשות אחרי זה סיבוב שני יותר קטן צריך גם לחוקק איזה חוק של חוזים כי באירופה רוב השחקנים חתומים לשנה ואז כל שנה יש בלאגן בליגות הכל מתהפך ככה הכדורסל יכול להתקדם ברמה מטאורית ואפילו להתקרב בשלב מסוים לאנ בי אי
הפועל | 13.01.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת