אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": כך הפסיד הציבור את תחנת הרכבת בכניסה לנתיב המהיר

41 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

40.
כל התגובות פה...ואף אחד לא חושב אם בכלל צריך תחנה?
הרי הנתיב המהיר מוביל לעזריאלי, שם כבר יש תחנה - כלומר...מי שמגיע עם אוטו משאיר את הרכב בחניון ונוסע באוטובוס בנתיב המהיר עד לעזריאלי, אז למה צריך שם רכבת??? הרי כל הרעיון של ההסעות הוא שהניב המהיר יאפשר הגעה מהירה עם אוטובוס בנתיב המהיר...אם היתה רכבת משם לא היה צריך את הנתיב הזה. גם בחזור יש הסעות עד החניון, אז בשביל מה צריך שם תחנה?
עודד | 16.01.11
34.
לא לתחנת רכבת במתחם!!!
אין שום הצדקה לתחנה במקום. 1. אם רוצים להשתמש ברכבת הרי יש תחנות לפני שמגיעים למתחם: לוד, כפר חבד, מודיעין, רשל"צ ועוד. 2. התחנה הנוספת רק תגרום עיכוב נוסף למי שכבר נוסע ברכבת. 3. ההסעות החינמיות עוצרות בדיוק באותן תחנות שהרכבת מגיע אליהן - קריה ובורסה. 4. התדירות של הרכבת נמוכה בהרבה מההסעות.
אלכס | 16.01.11
32.
ליובל 28
להיפך! הכביש בנוי על היצע וביקוש, בהתאם לכללי השוק החופשי: כשפנוי, אין בו צורך, ולכן מחירו זול. כשהוא יהיה פקוק ועמוס, מחירו יטפס עד 71 שקל (!) לנסיעה. זה אמור לגרום לנהגים להכריע אם להשתמש בו או לא, כשפקוק, והואיל ולא ישתמשו בו, מחירו ירד למטה, עד שיהיה זול שוב. נחמד, לא?
-- | 16.01.11
28.
תקנו אותי אם אני טועה
באחד ההסכמים של הנתיב המהיר רשום שהסכום שיגנבו לשימוש בו תלוי גם בעומס הנסיעה בו, אם יהייה פקק גם בנתיב המהיר הם לא יכולים לגנוב על הנסיעה כסף.... אז למה לא לעשות מרד קל ולנסוע ולהעמיס רק על הנתיב המהיר, ככה הם לא יוכלו לגנוב על הנסיעה בו, ובמקביל לתבוע אותם על אי עמידה במתן השירות שהם מציעים, עד שיבטלו את הנתיב המטופש הזה.
יובל | 16.01.11
24.
כששופטים ידרשו לאחריות מקצועית, כמו כל בעל מקצוע
חייבים להפסיק את הנורמה של שיפוט חלטוריסטי (ולא מדובר רק בטיב ההחלטה אלא גם בדרך אליה). שופט הנמנע מלתת החלטה בתיק במשך שנים גורם למישהו נזק, שופט שמקבל החלטה שמבוטלת בערעור גורם למישהו נזק, שופט שמושך דיון בתיק או מאפשר לאחד הצדדים למשוך את הדיון משך שנים גורם למישהו נזק ושופט שמקבל החלטה שגויה/מטופשת/הזויה (כמו במקרה של ירון רותם ובתו לילך) גורם נזק. עד ששופטים לא ישלמו על שגיאותיהם לא יתעלה השיפוט לרמה גבוהה ולשופט לא יהיה ממש אכפת מה קורה באולמו ובתיקים עליהם הוא מופקד.
חיים | 16.01.11
21.
עצימת עיניים
הגיע הזמן שנפקח את עינינו ונבין שלמעשה אין שום אינטרס למדנה וליושבים בראשה לפתח את התחבורה הציבורית,אין פה חלם ולא טיפשות אלא רק מחשבה מכוונת.המדינה מרוויחה הון מהדלק ומרכבים פרטיים(ביטוח וקניה)ולעולם תעודד ככל שזה נשמע מטורף, את הנסיעה ברכב פרטי ולא בתחבורה ציבורית.אולי כשאנחנו נפקח את עינינו יביא הדבר לשינוי אמיתי
טוקה | 16.01.11
19.
מחדל נוסף באותו נושא... כנסו
בתוואי הרכבת החדש לירושלים לא מתוכננת אף תחנה עד ת"א. מוזר לא?! קה להבין את הנאמר ... אך אלפי הנהגים הנוסעים לת"א מדי יום שלא יצליחו להיכנס לתחנה החדשה בי-ם ימשיכו בנסיעתם לת"א. אם היו מקימים תחנה למשל בשער הגיא או בלטרון - היו יכולים נהגים רבים שגרים במערב העיר כולל בית שמש והסביבה להגיע לת"א ברכבת. חלם בארץ חלם. ...... מקרה נוסף של חלם: במנהרות הכרמל לא חשבו על העברת תשתיות עירוניות וארציות. כעת פתאום נוצא הצורך .. ולא מבינים כי .. אנחנו מדינת חלם בהתגלמותה. יום טוב
סול | 16.01.11
18.
הולך לקרות אותו חלם עם זה שלא מקימים תחנה במבשרת ציון לקו הרכבת ת"א - ירושלים
מי שרוצה לראות את חלם בימינו, מוזמן לקרוא את הפרוטוקלים של ועדה בכנסת שדנה בענין והופיעו בפניה נציגי משרד התחבורה שאחראים על התכנון. למרות שאפשר לטענת טכנית ומכל בחינה גם לפי המומחים להקים תחנה במבשרת שתשרת את הציבור העצום שנמצא באזור פרוזדור ירושלים/מבשרת סדר גודל של נוסעים פוטנציאלי ליום עצום לשני הכיוונים לירושלים ותל אביב, הפקידים לא פעלו לביצוע זאת מכיוון שלדבריהם הדבר פוגע בזמן הנסיעה של חצי שעה שנקבע מירושלים לתל אביב. כאשר הם נשאלו בדיון בכנסת מדוע אי אפשר שרק חלק מהרכבות יעברו במבשרת ויהיה להם זמן נסיעה ארוך יותר בכשבע דקות, לא היתה להם כל תשובה ענינית. אולי סוף סוף מישהו שם יתעורר ויבין שהרישות של הרכבת לא צריך להיות רק בתחנות הקצה, וצריך לאפשר בדרך גם לאנשים לנסוע איתה דבר שיהיה לטובת הכלל.
הבנליה של הטמטמום | 16.01.11
14.
מסלול "מהיר" למי
שעה 6:00 בבוקר יוצאת מראשון לת"א הפקק שישנו פשוט מדהים וככל שמתקרבים לגשר לפני קיבוץ גלויות סכנה גדולה משלושה נתיבים יצרו שניים בשילוב הזה יש עומס כזה שרק תאונות קשות יווצרו שם בעבר בשעה כזו ב 12 דקות הייתיברח' הרכבת בחניון היום אני צריכה לצאת לפני הזמן שיצאתי ולנסוע בעומס תנועה קשה למה??????? בבקשה תבטלו את המסלול המהיר ותשלבו אותו לשאר המסלולים יהיה פחות לעשירים ויותר קל לנהגים אין תועלת במסלול המהיר חוץ מכסף למשקיעים, במדינה מתוקנת עם תיכנון ראוי מתכננים את שילוב כל הגורמים שתהיה סינרגיה בין תחבורה ציבורית לכל סוגיה תחנות מתאימות על מנת שאפשר יהיה להישתמש בתחבורה ציבורית ולהגיע לעבודה בזמן אבל אצלינו זה חלם פותחים מסלול שהוא פרטי כי להון ושלטון יש כח וכך זה ניראה.
אלמונית | 16.01.11
8.
לא לנסיעה בנתיב המהיר! מה שגנבו מאיתנו נדע להחזיר!
אל תהיו פרייארים, אין לכן כוח להפגין? אין לכם זמן? לא נדרש מכם כלום! חוץ מלמעמוד בכל מקרה בפקק ולא בנתיב המהיר! כך בסוף הם ילמדו לא לעשות עלינו כספים! הם גזלו מאיתנו את הנתיב המהיר! ואגב - מה התרומה של הנתיב הזה לא הבנתי....גם ככה הוא סלול בדרך שבה בכל מקרה נוסעים מהר. והוא מתסיים בכל מקרה בפקקי איילון, אז מה הקטע?!
דרדסבא | 16.01.11
1.
חלם בהתגלמותו אבל יש עדין תקוה תחנת הורדה כנסו
על מה שהיה חבל הכביר מילים אבל על הציבור לדחוף לפתרון מהיר אחד פשוט: מכיון שהנתיב המהיר לא נסלל בכיוון ההפוך ניתן בעלות מנוכה להשיג חלק מכוונת העתירה שנמשכה. על הציבור לייצר לחץ שידרוש בניית רציף לתחנת הורדה בלבד של כל הרכבות היוצרות לכוון דרום. באופן זה אני מאמין יחסך לרכבת העלות של תפעול שתי תחנות קרובות על הכרטיס שאיתו יעלו לרכבת ימומן ככרטיס חינם על ידיד הנתיב המהיר בירידה לא תהיה ביקורת ותפעול אנושי הורדה בלבד לטובת מי שננסע בהלוך בשאטל והשאיר את הרכב בחנה וסע לדעתי זה יעודד רבים שאני משתמשים בחנה וסע להתחיל לעשות זאת
עוז | 16.01.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת