28. גם לי פעם זה נראה שטויות, אבל צוות אוויר היסטרי משנה את הדעה... בטיסה פנימית בארה"ב, הדיילים וטייס המשנה עברו בפנים רציניות (ושצוות אוויר בארה"ב לא מחייך, אתה דואג) נוסע נוסע וביקשו לכבות את המכשירים, הטייס חזר לקוקפיט, יצא משם והם התחילו מחדש לעבור על כל הנוסעים, פתחו איתם את התיקים תוך התמקדות באיזור מסויים במטוס עד שמצאו משהו פועל ואז הכל נרגע. אז כנראה שיש בזה משהו..... אני | 19.01.11 (ל"ת)
27. קצת סדר בבלאגן 1. סלולארי רגיל לא מסוגל ממילא לעבוד מתוך מטוס מעל גובה מסוים. חלק מהמכשירים עלולים- מרגע איבוד הרשת - לשדר בהספק מלא של 2W כדי להרשם ברשת שאיבדו. תכפילו במספר מכשירים במטוס ותקבלו הפרעה שמאיימת בהחלט על חיישני המטוס. 2. כל מכשיר אלקטרוני הוא משדר פרזיטי ואפילו בהספק לא מבוטל. LAPTOP למשל מסוגל לייצר הפרעה של וואטים בודדים!! . החיישנים השונים במטוס בהחלט מאויימים גם כאן. 3. תגובות 6 + 7 הן קישקוש מוחלט בכל מה שנוגע לטיסות מסחריות (בניגוד למטוסים קלים). הרשת איננה מסוגלת לקלוט מכשיר הנמצא בתוך מטוס ללא קשר למהירותו. המרחק וזווית ההטיה של הבסיסים פותרים את הבעייה לחלוטין. 4. למגיב 23 - ברכבת נוסעת אין בעיה לדבר בסלולאר - התאוריה שלך נופלת... אני | 19.01.11 (ל"ת)
26. מצב טיסה הינו מצב בטוח במתב טיסה כ ל המשדרים של הטלפון מכובים, כולל מודם סלולארי, רשת WIFI וגם BLUETOOTH והטלפון פסיבי לחלוטין, כמו כל נגן MP3 מרקוני | 19.01.11 (ל"ת)
25. עוד סיבה לפני כשנתיים הזכירו באחת הכתבות באקונומיסט סיבה לדרישה לכבות טלפונים סלולריים. לטענתם, כאשר מטוס עם 400 טלפונים סלולריים נכנס ויוצא בבת אחת מתא סלולרי הוא יוצר עומס מיידי על המערכת הסלולרית בקרקע וגורם להרבה בעיות. אין לי שום ידע לבדוק אם זאת באמת הסיבה. בכל אופן כך הם כתבו. צב מעבדה | 19.01.11 (ל"ת)
24. טיסות. זה ממש מפחיד ומדאיג, פשוט צריכים להחמיר עם התופעה של הפעלת מכשירים סלולרים במטוס ולעמוד על כך שלא יופעלו. הזלזול והאי התייחסות עלולה לעלות לנוסע בחיוו לא עלינו. שולה | 19.01.11 (ל"ת)
23. במצב טיסה המכשיר לא משדר, לכן הוא לא מפריע כמובן שאי אפשר לקבל או להוציא שיחה במצב כזה. tch | 18.01.11 (ל"ת)
22. זו חוצפה אם מבקשים לכמה דקות לכבות מכשיר אלקטרוני- למה לא לעשות את זה? למה יש נוסעים אגואיסטים שלא רואים ממטר ולא מקשיבים? לדעתי צריך לאכוף את זה יותר חזק- כל מי שלא נשמע להוראות מעוכב לאחר הירידה מהמטוס. | 19.01.11 (ל"ת)
21. תמיד יש את החוכמולוגים שמתנגדים -אבל אם קורה חו'ח משהו זה לא הם על מנת שלא תהיינה ספקות תמיד עדיף לכבות מכשירים אלא אם תהיינה הוכחות לכאן או לכאן אז לנהוג לפי הממצאים אם מתהוות בעיות או חשש להפרעות אז לכבות ללא סנטימנטים אם לא נתגלו ממצאים לגרימת בעיות אז אין בעיה מעבר לכל זה חב' הבניה של המטוסים מנסות גם הן לבנות מערכות אוייוניקה חכמות שלא תהיינה מושפעות מהמכשירים hawk | 19.01.11 (ל"ת)
20. לא צריך להיות מהנדס תעשו מבחן בבית. למי שיש בבית טלוויזיה מהסוג הישן, הניחו בקירבתה טלפון סלולרי. מידי פעם תשמעו את האותות שהטלפון שולח כהפרעה בקול של הטלוויזיה, לפעמים מלווה גם בהפרעה לתמונה. במכשירי הסלולר החדשים יש פרופיל שנקרא "מצב טיסה" ומומלץ להשתמש בו, כאשר עולים למטוס.. אבי | 19.01.11 (ל"ת)
19. למספר 1 - מה שזה עושה זה מנתק את הפעילות הסלולרית. אם תקרא את כל הכתבה תראה שלא רק מכשירים סלולריים גורמים להפרעות, כי אם גם "סתם" מכשירים אלקטרוניים, שכן ההפרעות נגרמות בעיקר בשל קרינה אלקטרו-מגנטית. הקרינה הזו קיימת בכל מכשיר אלקטרוני באשר הוא - סלולרי או לא סלולרי. ככל שיש לו יותר רכיבים אלקטרוניים וככל שיש לו יותר משדרים (GPS, WIFI, BT וכו') - כך הקרינה גבוהה יותר. רועי | 19.01.11 (ל"ת)
18. הגלים האלקטרו מדנטים משבשים גם את מערכות הגוף לפני שנה חליתי במחלה שנקראת רגישות יתר מחשמל שהיא תוצאה של עומס של קרינה אלקטרו מגנטית וכתוצאה כל מערכות הגטף משתבשות. זה קרה לי כשקניתי מחשב אפל דפוק. 5% מהאוכלוסיה כבר חולים כתוצאה מהקרינה הסלולרית. סרטן אינו הבעיה האמיתית של הפלאפונים אלא הרגישות לחשנל ומחלות נוספות כמו אוטיזים טרשת נפוצה ומחלות עצביות אחרות. העלייה האדירה בחולים במחלות אלו הם תוצאה של המהפכה האלחוטית. תיזהרו כשחולים במחלה שלי כל החיים נהרסים. אי אפשר ללכת לשום מקום, אי אפשר לעבוד אפילו לא להיות ברחוב. החיים נהרסים. דפנה | 19.01.11 (ל"ת)
16. ל 1: אין הפרעות. תקרא טוב. הדרישה נובעת מהאופי ההיסטרי בתעופה. שזה בסדר אבל צריך להבחין יש מטוסים ישנים מאוד שאולי יהיו מושפעים ממכשירים אלקטרוניים. שים דגש על *אולי* ועל *ישנים מאוד* וגם שם מדובר על מכשירים אלקטרוניים פולטי קרינה חזקה וגם זה אם הנוסע יושב ליד חוט האנטנה של הטייס... טלפון נייד לא יעשה שום דבר גם במטוסים אלה וסביר להניח שאף אחד שקורא את זה עכשיו לא טס במטוסים אלה ב 15 שנה האחרונות.... ויש את המטוסים החדישים שנמצאים בשירות כל חברות התעופה ואלה לא מושפעים לחלוטין מהניידים. לפי הכתבה הסיבה היחידה לחשש הוא תאונה אחת שנעשתה לפני שנים בניו זילנד במטוס ישן וקטן בו הטיס דיבר בטלפון הוחוקרים חושבים ש"אולי" זה היה בגלל זה. חוקרים אחרים חושבים שזה "אולי" בגלל שאכל סושי ועכשיו לא יתנו לאף טיס לאכול סושי... תעשיית התעופה היא כזאת. לא תמיד הגיונית. אין שום בעיה לדבר בטלפון כל הזמן וההנחיות כבודן במקומן מונח אבל שום מטוס לא יפול מהשמים או יגיע ליעד אחר בגלל הניידים... הטייסים יודעים את זה, הרשויות יודעות את זה וגם הנוסעים יודעים את זה... | 19.01.11 (ל"ת)
14. אם באמת הייתה סכנה היו מזמן מחרימים את המכשירים לפני העלייה למטוס אם זה היה מסוכן, כל אירגוני הטרור היו מזמן מנצלים את זה כדי להפיל מטוסים. אז שלא יעבדו עליכם... מחמוד החמדן | 19.01.11 (ל"ת)
13. לפחות לגבי GPS ברור שהוא קולט ולא משדר בכלל, ולכן מי שדיווח על בעיות בגלל הGPS הוא אידיוט גמור ובתשובה לתגובה מס' 1 - במצב טיסה הטלפון אינו מחובר לרשת הסלולרית ולדעתי אינו משדר בכלל. י.ג. | 19.01.11 (ל"ת)
11. זהו קישקוש אחד גדול אין שום סכנה בשימוש במכשירים סלולאריים הסיבה היחידה שזה נאסר היא לחץ של חברות הסלולר. הפעלת מכשירים סלולריים מהאויר גורמת להם לבעיה רצינית בתחנות המימסר שתיקונה יקר מאוד ולכן הן לחצו על הקונגרס להוציא תקנה שתאסור על השימוש ואחריהם על העולם, כבר עכשו הקונגרס שוקל לבטל תקנה זו! אבי | 19.01.11 (ל"ת)
9. הסיבה האמיתית לכך שאסור לדבר היא לא בטיחותית אלא שפלאפון שנמצא באויר למעשה מנסה ליצור קשר עם הרבה מאד תחנות בסיס סלולריות כיוון שפתאום בגובה הוא רואה את כולן. תכפילו את זה במספר הסלולרים בטיסה ובמספר הטיסות ביום ותראו שניתן כך ליצור מעין מתקפת DoS=Denial of Service על החברות הסלולריות (כאילו שבכל תא פתאום יש הרבה יותר מנויים ממה שהוא יכול להכיל והרשת קורסת) דודי | 18.01.11 (ל"ת)
8. ועדת חקירה עם חוסר הגיון פשוט אולי במקרה בסקוטלנד הטייס היה עסוק בטלפון ולא קרא את הנתונים הנכונים במכשירים? | 19.01.11 (ל"ת)
7. ועדת חקירה עם חוסר הגיון פשוט אולי במקרה בסקוטלנד הטייס היה עסוק בטלפון ולא קרא את הנתונים הנכונים במכשירים? | 19.01.11 (ל"ת)
6. ממה שאני יודע היום זה בעיקר כדי שחברות הטלפוניה לא יסבלו. הרשת GSM אינה מסוגלת לתמוך במנוי הנע במהירות גבוהה כשל טיסה ולכן הרשת סובלת מהפרעות רבות. עידן | 19.01.11 (ל"ת)
5. אמנם לא מצויין איזה מהטייסים דיבר בסלולרי אבל המסקנה הראשונה שלי - לפני מכשיר הניווט הוא - שדיבור בסלולרי (או הקשבה לו) מפריעה לטייס להתרכז בהנחתת המטוס. קורא | 19.01.11 (ל"ת)
4. אייפוד לא יגרום לשיבוש ללא WIFI או בלוטוט' ומצב טיסה בדיוק הופך כל טלפון לווקמן גרידה. מכשירי הדיוידי שבמטוס כבר פולטים יותר קרינה ממכשיר שיודע רק לנגן מוזיקה וסרטים. | 19.01.11 (ל"ת)
3. מצב טיסה פשוט מנטרל את כל יכולות הקליטה/שידור של המכשיר לרבות יכולות ה Wifi וה B.T. | 19.01.11 (ל"ת)
2. קשקוש. זו רק הפגנת כח ושליטה בדיוק כמו הכומתה הצבאית הארורה שמחממת את כתף שמאל, או החלוקים שהרופאים מאלצים אותנו להסתובב איתם עם ישבן חשוף. בן סורר | 19.01.11 (ל"ת)
1. חבל שאין התייחסות ל"מצב טיסה" שאפשרי בהרבה טלפונים היום. מעניין לדעת אם זה מוריד את ההפרעות. עומר | 18.01.11 (ל"ת)
האם באמת צריך לכבות מכשירים אלקטרוניים בטיסות?
28 תגובות לכתיבת תגובה