אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המכבש של תשובה

154 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

153.
ומי מימן את מסע ההכפשות נגד שישינסקי? הרשימה הזאת חלקית ביותר
במסע הלחצים נכללו למשל איומים על ח"כ שמה הכהן. ונכללו כנראה אמצעים נוספים כמו טוקבקיסטים בשכר. אני לא אופתע אם יום אחד יתבררו אמצעים נוספים שאינם בדיוק מוסריים ואינם תואמים את הכוונות של המחוקק בישראל. לכן מותר וראוי להחמיר את דרישות שישינסקי וללכת לכוון חלק ממשלה בין 80% ל-90%. והדרישה לכבד הסכמים משולה לדרישה לכבד הסכמי תשלום דמי חסות עם גורמים עברינים.
איל-אפקט הפרפר השחור | 04.04.13
149.
כל הזמן כותבים על טיקונים. נמאס! תפנימו: מי שממן ומסכן כספו הם האזרחים הקטנים!
הטיקונים לא מסכנים כספם! הם מרוויחים אחוזים מהוצאות חיפושי הנפט....... כדאי להם לחפש גם אם לא מוצאים! הם מקבלים תגמולים - כמו המדינה! - על כל חבית אם זו תופק ובי ששינסקי פוגעת? לא בטויקונים כי אם במשקיע הקטן הממן אותם וסיכן כספו עד כה הסתכלו עליהם כתימהונים מהמרים הזורקים כספם - והנה כשמגיעים לתמורה עבור עוז רוחם רוצים לחמוס את רווחיהם [לא רווחי הטיקונים] שאמורים לפצות גם בגין הפסדי העבר - שאם לא כן הם כבר לא יממנו עוד חיפושי נפט/גז והמדינה אולי תגבה הרבה מיסים תאורטים אך מכלום , נכון , מה שגויס ונמצא יופק והמדינה תרוויח מכך אך מין הסתם זהו חלק קטן בלבד במילים אחרות: המדינה שוחטת את התרנגולת המטילה ביצי זהב , אכן תהנה מהתרנגולת אך לא יהיו ביצים נוספות........
הגולש | 22.01.11
148.
תעודת עניות למדינה
העלאת המיסוי היא פגיעה חמורה בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. החוק אוסר על פגיעה בקנינו של אדם. המדינה חתמה חוזים עם גופים/אנשים פרטיים וקבעה איתם שעורי מיסוי במידה וימצאו גז/נפט. הסיכון היה כולו של המשקיע שכן המדינה לא הוציאה שקל מכיסה ויכלה רק להרוויח, מעל ל500 משקיעים שונים השקיעו במהלך שנות קיומה של המדינה כספים רבים בחיפושים ונחלו כשלון האם מישהו פיצה אותם התשובה היא לא. לכל הטוענים לעושק הציבור ושמדובר במשאבי טבע, למה אתם באים בטענות למשקיעים ולא לכנסת ישראל שאישרה במו ידייה את החוזים מול המשקיעים? לגבי האימרה שמדובר באוצר טבע הרי אוצר הטבע הגדול ביותר של מדינה היא המקרקעין בלעדיו אין כלל מדינה, ואם זאת המדינה מחכירה את שטחיה לרוב רובם של תושבי המדינה, אם המדינה איתה מחליטה שלטובת כולם היא מעלה את התשלום בכ 50% ושכל תושב בעל קרקע מוחכרת יאלץ לשלם או לותר על ביתו מקרקעין שלו איתם תומכים גם בזה? והרי כתוב בתורה ואהבת לרעך כמוך. לסיכום יש לזכור שמדובר בחוזה מול המדינה חוזה שהוא חוזה אחיד ברוב המקרים מול רוב המשקיעים ושהמדינה היא הצד החזק בחוזה מה שאומר שלפי הפסיקה התנאי צריכים להתפרש לטובת הצד החלש המשקיע. מוזר שהתקשורת לא מציגה את כל הטיעונים האלה.
עו"ד רועי חסון | 22.01.11
146.
אזרחים יקרים...כנסו בבקשה.
נמאס לי. נמאס לי לנסות כל פעם לשכנע אותכם שאתם טועים. אתם עדיין מאמינים ש"הטייקונים" גוזלים אותכם??? מעניין שהמדינה שמקימה וועדות גזל לא דואגת ל,חשמל לאזרח משלם המיסים, למיים לאזרח משלם המיסים, לגז לאזרח משלם המיסים,ולנפט לאזרח משלם המיסי. שלא נדבר על בטיחות בתחבורה השקעה בתשתיות הדרך לביטחון ציבור הנהגים. אבל לקחת...תשוו מה מחיר הדלק בארץ לעומת מדינות אחרות, תשוו מהוא אחוז המיסים שאתם ואני משלמים פה בארץ...ומה מקבלים. המדינה מזמן ב"קומה" בכל מה שקשור לתת לאזרחים ושמדי פעם בא משהוא פרטי שיוזם מהלכים (שהמדינה הייתה המורה לבצע כמו מציאת פתרון למיים/התפלה, קידום תוכניות לפיתוח אנרגיה חשמלית שבקרוב נעמוד מול הפסקות חשמל של חוסר גנרציה, חיפוש נפט להוזלות מחירים של תחומים רבים כמו גם מחיר הדלקים לנהגים) כולם קוראים לו גזלן!!! אנחנו פשוט לא רואים סנטימטר מעבר למה שהממשלה מכוונת אותנו לראות. אם הם לא יעשו מי יעשה??????המדינה פשטה את הרגל מזמן בכל מה שקשור לייזמות עסקית,חברתית,רווחתית,תחבורתית תשתיות ועוד. כשהם יתיאשו, אין אבל אין מי שימלא את מקומם ואז באמת נהיה תלויים בחסדי הגויים! כל מי שתומך בשישינסקי, ...נדבר עוד שנתיים כשמחירי החשמל יהיו מעל שקל לקילו וואט שעה, לי זה ברור, לכם זה יהיה ברור עוד מעט.. אסי
kasi | 22.01.11
144.
תשובה שגה בגדול , האיש שהיה אהוב הציבור הפך לאיש הרע, החמדן, פוגע בעניים
תשובה גם לא הצלחת לשנות את החלטות הועדה וגם היום במדינת ישראל , יש רוב מוחלט ששונא אותך, בז לך ולא מבין את החמדנות שלך.... הפכת להיות אויב של עניים, חולים, מסכנים וגם אלו שמצליחים לסיים את החודש , ידוע לך שבמשוואה "סכום אפס" , מה שאתה תקבל (וביננו יש לך יותר מידי) זה יהיה על חשבוננו , אז למה שנסכים עם החמדנות שלך. אני מצטרף לאלו ששונאים אותך ובזים לך.... מסכן קטן.
אבי | 22.01.11
143.
ישראל צריכה להחליט האם היא קפיטליסטית או סוציאליסטית
לא יתכן שבמשך שנים פמפמו לאנשים בשכל, שסוציאליזם הוא מקור הרוע וכי יש לעודד יוזמה חופשית ותחרות, אך כעת משהתבססה שכבת יזמים מהארץ ומחו"ל, כולם (ואני מתכוון כולם, כולל רוב מצביעי הליכוד שלא מבינים שתפיסת העולם הכלכלית הימנית של מפלגתם לא יכולה להיות "חברתית"), כולם פתאום יורדים על הטייקונים. על ישראל להחליט - אם היא ממשיכה ללכת בדרך של שוק חופשי, עליה לכבד הסכמים במלואם ולתת ליזמים באשר הם לנהוג כנהוג יזמים בשוק חופשי, מבלי להלאים את נכסיהם בדיעבד. לעומת זאת אם רוצים לבחור בדרך של סוציאליזם, או סוציאל-דמוקרטיה, יודיעו לנו אחר כבוד ראש הממשלה ושר האוצר שלו, שהם שינו אידיאולוגיה. זכותנו לדעת. ביבי ושטייניץ - חדלו מהונאת הציבור והיזמים.
שמעון מלול | 22.01.11
141.
הפרת הסכם
מה כי תלינו,יזמות והשקעה זו ציונות,איזו צרות עין? מדובר על הפרת הסכם,והטלת מס רטרואקטיבי,המאגרים תמר ולוויתן ניקדחו ע"פ הסכם קיים!!! כל מס חדש יוטל על קידוחים עתידיים ויש בזה היגיון, לממשלה יש נאמנות,(כלומר מילה!!!) כלפי האזרח,זו אבן יסוד בדמוקרטיה, נא להכנס ל youtube בערך: דברי שטייניץ עם פתיחת ועדת ששינסקי, שם עונה שטייניץ ואומר:" המס החדש על קידוחים עתידיים"
צורף | 22.01.11
139.
העמידה בפרץ - עדות לעוצמתה של ישראל
העובדה שלמרות הלחצים התקבלו המסקנות הסופיות כמו שהן (לפחות עד כה) מראה על עוצמתו של השלטון הישראלי. דרך אגב זו איננה פעם ראשונה - מדינת ישראל מתמודדת בשנים האחרונות יחסית טוב עם בעלי ההון וכבר העבירה מספר החלטות גדולות נגדם (שזו הגדולה שבהן) גם בתחום הסלולר, גם בתחום הגנת הסביבה וגם בתחום הבנקאות. החולשה של ישראל היא דווקא מול ועדי העובדים, שמחזיקים בשאלטרים גדולים בדיוק כמו בעלי ההון, רק שהם אינם חוששים להשתמש בהם. היעד הבא הוא להחליש את כוחם של הועדים, בעיקר בתחומים הרגישים של ישראל (חשמל ונמלים, שגורמים לרוב הבעיות)
אמיר | 22.01.11
138.
אני מבקש לחקור במיוחד שלושה חברי כנסת: אמנון כהן, יוליה שמלוב ברקוביץ ומירי רגב
לגבי אמנון כהן - האיש הזה תומך עקבי ולאורך זמן בטייקונים מכל הסוגים - תקשורת, אנרגיה ועוד ולדעתי יש מקום לבדוק מהם המניעים שלו. יוליה שלמלוב ברקוביץ תומכת בתשובה ללא עוררין ולא ברור מדוע הלהיטות הזאת. מירי רגב תומכת בטייקונים ומעלה טיעון מופרך של תלות ישראלית בגז המצרי. זאת שטות מוחלטת כי אין שום תלות. יש לחקור ספציפית את שלושת החכ"ם הנ"ל ולפרסם את שמות כל חברי הכנסת שנפגשים דרך קבע עם הלוביסטים המייצגים את הטייקונים הללו. זכות הציבור לדעת!!!
יעקב | 22.01.11
135.
==ואני אומר לכם- אל תתלהמו
במשך 63 שנה, ידעו מנהיגי המדינה רק להתבכיין ולקונן על מר גורלנו. על שקיבלנו רק מדבר שממה ללא מים וללא משאבי טבע. הם באו בטענות לבורא עולם על שחנן את שכנינו מסביב באוצרות טבע ובנפט בשפע בעוד שאותנו הוא קיפח. מעולם לא הייתה יוזמה ממשלתית רצינית לחפש ברצינות אוצרות טבע. והנה באוירה פסימית זו, באו יזמים פרטיים, השקיעו מאות מליוני דולרים וכנגד כל הסיכויי, מצאו את האוצר העצום. רק מתוך פריציפ, בגלל הריפיון והעליבות של המדינה עד כה, הייתי מכבד את ההסכמים ולא נוגע בהם, למרות שזה על חשבוני ועל חשבון שאר האזרחים.
קוורטי | 22.01.11
129.
ומה יקרה אם חלילה תהיה תקלה כמו שהיתה ל BP במפרץ מקסיקו ? נובל יוכלו לטפל?
נשאלת השאלה: במקרה של , חלילה, תקלה. דלק ונובל אנרג'י מסוגלים לטפל בה? אם יהיה פיצוץ תת מתחת לפני המים, הם מספיק מקצועיים וגדולים , פיננסית, בכדי לטפל באסון אקולוגי? אם תתרחש תקלה, מי יהיו הנפגעים והאם נובל אנרג'י בכלל מסוגלים גם לתקן את התקלה, לתקן את הנזקים הסביבתיים ולשאת בכל העלויות הללו?
רפי | 22.01.11
126.
פעם היה מה לחבב, תפסיקו להראות אותו בעיתונים קבלן שהכסף עלה לו לראש. די כבר
הוא עושה לי את הג'אנאנה ולא רק לי. הוא הפך להיות שנוא. הוא רוצה לתת כסף לעניים. זה לא ככה במדינה מסודרת המדינה . כלומר שר האוצר וראש הממשלה מחליטים ועושים. הוא משחק עם כולם . נמאסת מר תשובה. תרגע.
עופרה רוזנברג | 22.01.11
124.
ביבי היה ונשאר פוליטקאי קטן שחי לפי סקרים
כאזרח במדינת ישראל אני מתביש בדרך שבא מתנהלת המדינה.אני מתביש בתקשורת שאיבדה את יעודה. במקום לחקור ולנסות לגלות את האמת במקום לתת לאזרחים את הכלים והאינפורמציה הנכונה לגבש דעה, היא בוחרת צד ועושה שמיניות באויר לגרום לציבור להאמין שזו האמת. ועדת ששינסקי הוקמה ובצדק, על המדינה להיות עם יד על הדופק ולבדוק כל פעם מחדש אם יש מקום לעשות שינוי כזה או אחר במדיניות.אך לצערי הועדה שקמה היתה מכורה מראש עם יעדים מוגדרים מראש ולכך גויסה התקשורת בשם "הצדק החברתי" בשמם "המלחמה בטיקונים".אף כתב לא סיפר לציבור שלטיקונים יש רק 15% אף אחד לא סיפר לציבור מי השקיע את רוב הכסף בחיפוסים 600,000.000 $ הציבור הפסיד.אף אחד לא סיפר לציבור שבעצם המהלך של ועדת ששנסקי אזרחי ישראל יפסידו כספים דרך תוכניות החיסכון דרך קרנות הפנסיה דרך קרנות ההשתלמות.אף אחד לא סיפר לציבור שועדת ששנסקי חרגה מהמנדט שניתן לה ושמה את ידה על כספם של משקיעים והתילה מס של 80% על רווחם של המשקיעים .לציבור הם סיפרו שהם רק רוצים לקבל מיסים כמו שנהוג בכול העולם.לצערי כך מתנהלת המדינה מריצים קמפיין צוחקים על הציבור נותנים לביבי סקרים שתומכים במהלך וביבי כמו ביבי שכל כך אוהב את הכיסא עובד לפי הסקרים.ביבי ידע שהוא גוזל מהמשקיעים את הצלחתם היחידה קידוח תמר ומאגד 5 של גבעות עולם ,הוא ידע שהמס גבוה מאוד מהמקובל אבל הוא פחד לצאת נגד הועדה היא איש קטן ולא מנהיג גדול וכך הוא חי לפי סקרים שקריים. וכך אנחנו אזרחי המדינה נמשיך לשלם על הטעיות של הפוליטקאים הקטנים שמנהלים את המדינה.בלי בושה בנאומו הוא אמר "מצאנו גז" ביבי אתה לא מצאת כלום אתה לא השקעתה כלום הציבור השקיע הציבור מצא.אתה ביבי יקרי לקחת משהו שלא שלך ובעתיד הקרוב בית המשפט יחזיר את מה שלקחת לבעלים האמיתים.
ג007 | 21.01.11
123.
מר תשובה ראוי לפרס נובל הישראלי-ובושה על כל הנסיון להכפישו.
בזכות תשובה-נולדו רעיונות חיפושי הגז/נפט האחרונים-והוא ראוי לפרס נובל הישראלי.--הוא קידם ותמך ושיכנע אלפים לתרום למאמץ הציוני בכסף ובאהבת הדרך הראויה לכבוד. היום כשסוף סוף הגיעו הוא וקבוצת מאמיניו לרוות נחת מהחזון -הנה קמו להם מסיתים-קנאים,חכמים,חסרי כל בושה,,מחפשי עניין,ח"כ מדור השמאל ויחימוביץ-ללא כל התחשבות ודרך,העיקר להוכיח שבכך ישיגו קולות להמשך דרכם הפולטית ואו הממשלתית חבל לי על השפלתו של גיבור החזון ועוד יותר ע"י כבוד ראש הממשלה שהתגלה בנטיותיו לשמר את כסאו לנגד הטרוף הלא מוצדק של מאמיני העם שייזכו מההפקר שהובטח להם,למרות האי-חוקיות שעוד תיתגלה בבג"ץ ואו בחלונות האחוריים של בתי המישפט,העם רוכשי ומשקיעי הכספים הניגזלים לא יוותרו לכם בהתוותכם הדרך להלאמה
המגיב | 22.01.11
122.
בטרם תבוצע ההלאמה ,שניכפתה על קב. מאמיני הדור ,בהסכמת רו"המ...............................
נמאס לשמוע על התאור הניתן לאורך כל וויכוח כי הגז שניתגלה "שייך לאזרחי המדינה" ואלה שהלכו לחפסו הם אינם נימנים עם אזרחי המדינה(הם הגיעו מסודן) ולהם לא מגיע. לכזאת מכה לא ציפינו והרשיון שקיבלנו מהמדינה ,תמורת תמלוגים מוסכמים,ניזרק לפח. לא מובן עדיין , איך ייתכן שכל הקבוצות היושבות בראש המשרדים הכלכליים דעתם זהה וכל ההרצות בתקשורת ,באינטרט,בכנסים שונים,הינן קנטרניות "ברצחת וגם ירשת" מפליא שעד לרגע זה ,לא פועלות הקבוצות הניפגעות מהעליהום הנמשך עליהם -כסחטנים, בעוד ,ראש הממשלה ממהר להעביר בחקיקה את המכה שכולם לא ציפו לה מלבדו.------- אם החקיקה הזו תיתקבל וכל המוסכמות לא תהיינה שוות,איני רואה כיצד מאות אלפים הגונים וישרים יישכחו את העוול שנעשה להם,ביום הדין לשינוי ח"הכ בממשלה----- זאת האמת-ויש להמתין עד לתוצאת ההליך המשפטי-בטרם תוצג ההלאמה שניכפתה.
המגיב | 22.01.11
120.
לכל המגיבים כנגד וועדת שישינסקי
קרוב לוודאי שרוב אם לא כל המגיבים הם בתשלום כי מסקרים 80% מהציבור בעד וועדת שישינסקי. אז מספיק הציבור לא מטומטם והציבור לא מוכן לשלם. עניין נוסף שעולה והעלתה חברת הכנסת ברקוביץ הוא המשקיעים הקטנים. אותם משקיעים קטנים עשו מעל 100% על הכסף שלהם עד עכשיו ועוד יעשו הרבה. מה קורה אם אלו עם שכר מינימום שלא יכולים להשקיע את כספם. מה קורה אם לאו שלא השקיעו בבורסה?. הכסף של כל העם . אני מסכים אם כל מילה של תגובה 46.
שלומפי | 22.01.11
119.
המדינה פיתתה משקיעים באמצעות הטבות במשך 20 שנים, ועתה מתברר הגזל.
המדינה לא הסכימה לממן את חיפושי הגז והנפט אחרי עשרות שנים של כישלונות. ואז עלה משה שחל שר האנרגיה על פיתרון גאוני. הפרטה. נפריט את הכישלון המפואר הזה שעולה מאות מיליונים למדינה ונגלגל את זה לאזרח הקטן. אבל, כדי שהאזרח הקטן יסכים לשלם בגדול, נפתה אותו. נפתה אותו בהטבות מס, נכוי אזילה. ונבטיח לו שתמורת הסיכון העצום והסיכוי האומלל יהיה מאוד משתלם לו. ולא רק אותו נפתה, גם לחברות בין לאומיות נפתה, נבטיח הבטחות בכתב בעל פה ומוקלטות בוידאו בטלויזיה ברדיו. שכל העולם יהיה עד להבטחה המפוארת שלנו. הפרס במקרה של הצלחה יהיה כזה גדול שהמשקיע והיזם ישכחו לחלוטין את הסיכוי האומלל שבמשך כל קיומה של המדינה ובמשך 513 קידוחים לא נמצא (עד תמר) אפילו מאגר אחד שהיה מסחרי מעבר להכנסות של סניף ממוצע של ארומה. ועתה שנמצאו מאגרי גז מסחריים, שכדי להוציא את הגז משם נדרשים סכומי עתק שאין באפשרות מדינת ישראל לממן בעצמה. לא רק שהמדינה לא מטיבה עם היזמים והמשקיעים שהפסידו במשך 20 שנות חיפושים הון בלתי נתפס של מיליארדים. המדינה מחליטה לא סתם להעלות מיסים ברמה סבירה שדומה למדינות ה OECD שם הממוצע 46% או לארה"ב שם הממוצע 44% ואף פחות במים עמוקים. המדינה הקטנה שלנו שאין בה רבע צינור גז או תשתיות או מתקני הנזלה. מודיעה באותה בהחלטיות מפוארת על העלאה בניגוד מוחלט לכל ההסכמים הכתובים ובעל פה. על הקמת ועדה שבה החליטו בלי בכלל להזכיר את הפגיעה במשקיע הפרטי שהוא הוא אזרחי ישראל (300.000 משקיעים פרטיים רק במניות "ליויתן") על העלאה מיסוי ל62% משמע כפל מס. לפני מס על רווחים 20% משמע הלאמה. היום מלאימים ל300 אלף משקיעים. מחר לכם. אין דמוקרטיה או מדינה מפותחת בהיסטוריה של האנושות שהעלתה בבת אחת מיסוי על תגליות גז או נפט בעולם כמו שמנסים בארץ. מדינת ישראל ע"פ דו"ח מקינזי לפני ששינסקי מככבת בחמשת המקומות האחרונים בעולם בכדאיות השקעה. עכשיו אנחנו בוודאות סוגרים את הרשימה. "תחי מדינת ישראל".
Rational | 21.01.11
117.
מזעזע
מזעזע כמה קנאים שלא מעיזים להרים את התחת מהכורסה ולעשות משהו אמיץ, להסתכן אפילו במעט בשביל להגיע גבוה יותר, כל אלה שמבלים את חייהם מול טלוויזיה עם בירה ביד ועובדים בעבודות משעממות בשביל משכורת עלובה, כי אין להם יכולת להעיז ולחלום, פתאום קמים וצורחים בקולי קולות כשמגיע לחלוקת רווחים של אנשים אחרים, שכן העזו וכן התסתכנו. וכל אלה שצועקים פה נגד הטייקונים - אתם החמדנים בסיפור... אני לא נגד שינויים במיסוי כי נכון, המשאבים שייכים למדינה, אני נגד האופן שבו הם נעשו ונגד הפרת הבטחות על-ידי הממשלה. אותה ממשלה שנתנה הבטחות ליזמים על מנת לשכנע אותם להשקיע הון בפרוייקטים שכמעט אף אחד במדינה לא האמין בהם, ובאיזו קלות היא בגדה בהם כשהפרוייקט הצליח.
המשקיעה הקטנה | 22.01.11
116.
המלצות ששינסקי מתונות מדי
שום סיבה שבעולם שתמלוגי הגז בארץ יהיו נמוכים מהותית מהמקובל בעולם הנאור (איני מתכוון לסעודיה וכווית למי שלא הבין) גם בתמלוגים גבוהים הרבה יותר חברות האנרגיה בעולם פורחות. ובארץ - גם תמלוגים של 75% יאפשרו לתשובה ושות' רווחיות נאה, בתנאי שיתנהלו נכון. אני לא סוציאליסט דגול, אך לביבי יש כאן הזדמנות של פעם בחיים לפתור את הבעיה החברתית בארץ ואם המחיר הוא הקטנת כמויות המטוסים הפרטיים והיאכטות במרינה בהרצליה- אז זה מחיר ראוי. היה נחוש, נתניהו.
Israel | 22.01.11
115.
*** לֹא מבין מה אתם רוצים מהחיים של תשובה - תתמקדו בפוליטיקאים ***
תשובה יכול לפגוש את מי שהוא רוצה וכמה שהוא רוצה - כל עוד הדברים נעשים בגלוי ולאור השמש (וכך זה נראה לפחות מהכתבה) - הוא עושה את העבודה שלו ופועל למען המשקיעים שלו. זהו התפקיד של הפוליקאים לדאוג לציבור - והתפקיד שלכם כעתונאים זה לחשוף את הדברים הלא כשרים שנעשים - כאשר נעשים (לא כתבתי אם נעשים בכוונה - הם נעשים) עיסקאות ותרומות מפופקפקות, מעטפות המעברות מתחת לשולחן באין רואה. אם כל אחד יעשה את העבודה שלו - תשובה ימשיך לדאוג לעסקיו ולמשקיעים שלו, הפולטיקאים ישמרו על אינטרס הציבור (איזו בדיחה ברוב המקרים...) והעיתונאים יחשפו את השחיתות והקלקולים - מצבנו היה טוב הרבה יותר.  
New York | 22.01.11
114.
לא לרחם על הטייקונים
תשובה לא משקיע כסף משלו, הוא משקיע את הכספים שלנו מקופות הגמל, קרנות השתלמות וכיו"ב, הוא פשוט בר מזל שהבנקים מוכנים להלוות לו ולא לנו האזרחים הקטנים, אם תשובה נקלע לקשיים הבנקים ממשיכים להלוות לו שמה יפסידו את הקרן והריבית, הבנקים לא יתנו למר תשובה לפשוט את הרגל, ולנו האזרחים יקחו את הבית, את השדות בכלל גילה גיאולוג ישראלי ולא תשובה, אותו גיאולוג היה מתחת משקיע שהיחליט לפרוש, ואז לא נותר לגיאולוג שוב דבר משדות הנפט, ותשובה בכלל לא תיגמל אותו, עיני התנין של תשובה לא צריכים לעניין אותנו האזרחים, מאגרי הגז שייכים לכל עם ישראל, וכל הכסף שיש לתשובה זה מקורו בכסף ממונף שלנו האזרחים, או בהלוואות בבנקים,
זאב | 22.01.11
113.
מר תשובה, כמה כסף אתה עוד צריך ? מתי תוכל לבוא ולהגיד "זה מספיק לי", האם זה יקרה אי פעם ? ...
מר תשובה, כמה כסף אתה עוד צריך ? מתי תוכל לבוא ולהגיד "זה מספיק לי", האם זה יקרה אי פעם ? האם אנחנו האזרחים צריכים לשלם את המחיר של משחק המונופול שלך ? לא נראה לך הגיוני שהמדינה תקבל חצי ואתה חצי ? חצי למדינה כדי שתהיה פה מדינת רווחה ואנחנו האזרחים נוכל לקבל שירותים יותר איכותיים כולל בריאות, חינוך, כבישים שהם לא כבישי אגרה ורווחה טובה יותר ? האם בשביל עוד מליארד תהיה מוכן למכור את כולנו ואת עתיד המדינה למרות שברור לך שגז שנמצא באדמה בשטח שבשליטת מדינת ישראל הוא בראש וראשונה שייך למדינת ישראל וכלל אזרחיה ? אתה צריך לשמוח שקיבלת את הזיכיון להוציא את הגז ולא לחשוב איך לקחת את רוב הרווחים רק אליך ! אז יקח לך קצת יותר זמן להחזיר את ההשקעה, אבל מדובר פה על כסף גדול גם אם תשלם 50 אחוז מס ! הציבור מאוד ישמח אם תפרסם בעיתון כתבה בגודל עמוד שלם ותסביר לנו למה אנחנו צריכים לשלם יותר על חיים במדינת ישראל כדי שאתה תפקיד לחשבונך עוד כמה מליארדים שכבר אינם ממש משמעותיים עבורך עם סכומים שכבר יש ברשותך. לעשות עסקים זה מבורך ולגיטימי, אבל לא על חשבון מישהו אחר - והגז שיך לכלל האזרחים פה שגם רוצים להנות מהרווחים שיבואו בצורת מיסים.
 | 22.01.11
104.
אם ננשום עמוק ונחשוב לרגע אחד נבין שאסור שיעלו את חלקה של המדינה ולטובתה כנסו!!!
אם יעלו את חלקה של הממשלה במיסוי התסריט הנראה בעין הוא שפחות חברות זרות ישקיעו כאן מה שאומר שימצא פחות גז ונפט ,ואז בסופו של דבר במקום למצוא 5 לוויתנים נוספים נמצא רק אחד שעליו לוקחים בערך 60% מס אם לוקחים ל5 לוויתנים 30% מס (המס הקיים) מדובר בהרבה יותר כסף מאות מליראדי שקלים הבדל עצום ,הנזק הנוסף הוא קשיי פיתוח חברות זרות יפזלו לקפריסין לבנון סוריה ושם ישקיעו את מאמצם אפילו רק לחשוב על זה זה מעורר צמרמורת כסף מישם (לבנון סוריה) יגיע לארגוני טרור למינהם ואם מדינות אלה יפתחו לפנינו אז מצאנו גז למי נמכור אותו עכשיו הבנתם למה לא רצוי לעלות את המיסוי מקווה שכך.
ניר | 22.01.11
102.
פשוט מזעזע מה שקורה פה בתגובות
לא יאמן. תשובה שופך כסף על טוקבקים. אני מציע לכלכליסט לעשות כמו אתרים אחרים ולפרסם לכולם את כתובת הip של המגיבים תחשבו על זה כל אחוז שינוי במס, תשובה ירוויח פחות מיליון שח, ולכן שווה לו להשקיע 500000 שח על לוביסטים, טוקבקים מטעם, מודעות ענק בשם ״המשקיעים הקטנים״ שלעולם לא מזדהים, ומסע יחצי ציבור אימתני תזכרו שלציבור אין לוביסטים
נדהם | 22.01.11
99.
היום שדדו אזרחים כאלה,מחר אחרים.
מי שתומך באי קיום הסכמים יקבל את התקדים הזה לפתח ביתו. העלאת מיסים לגיטמית באחוזים ספורים ,הכפלת מיסים לשישים ושתיים אחוז ועוד עשרים אחוז מס על רווחים. זאת הלאמה. היום זה על סקטור הגז. מחר ההי טק. מחרתיים הנדל'ן. תמיכה בגזל אחד תוביל בהכרח לאחר. אתם מאכילים דינוזאור נטול מוסר שנתמך בבורות של בטלנים שלא נקפו אצבע או שקל כדי לסייע או לממן חיפושים במיליארדים שירדו לטימיון.
מתחת לאף 2 | 21.01.11
98.
צביעות צביעות צביעות
כמה קל להיות גיבור של ההמונים הצוהלים..ניקח מהטייקונים ונחלק לעניים.נפלא. היום מפרים הסכמים איתנו,המשקיעים הקטנים, מחר יפרו הסכם עם כל אחד מכם,ואז תבינו את זעקתינו. הלא אם שא\ר האוצר היה עומד במילתו שתמר תוחרג,החברה לישראל,על פי עדותו של מנהלה, הייתה רוכשת מתמר את הגז ב 8 מיליארד $. לפי המצב היום ללא שישינסקי,סך המיסים היו מגיעים ל 50%, שכל אחד מכם יחשוב כמה הפסדנו,אזרחי המדינה,עד עכשיו,מחוסר האמינות של שר האוצר הפופוליסטי שלנו. תכניסו לראש,לא מדובר בטייקונים ולא במגיבים בשכר ,כפי שטוענים היחימוביצים למיניהם,אנו אנשי עמל שמכספינו ומחסכונותינו כל הקידוחים מומנו,ועתה אני חש את ה"עליהום" הזה של ההמון בדרך לבסטיליה,ואני פשוט נחרד,הרי כל אחד מכם היה מגיב כמוני אילו השקיע את מיטב כספו,ועד היום ראה אך הפסדים. תחשבו על זה....
שומר אמונים | 21.01.11
95.
גם אני ביקשתי פגישה עם שרים וחכ"ים על פגיעה בהכנסותי ולא שמו עלי
למה? מה? במה הם עדיפים על אזרח אחר? אייך נתנו להם להפגש עם כל מי שהתחשק להם? חוצפה . גם חברת הקונגרס שהיא "במיקרה" מלאס ואגסם ולתשובה יש שם אדמה והוא בונה מלון. אייך היא ברוב חוצפתה מתערבת בענינים פנימיים של המדינה? ממשלה עלובה........
אופיר | 22.01.11
91.
מה זה אומר משקיעים קטנים?
אם משקיעים שמו את כול הונם במניות לפני שנים בתקווה שמתישהו המניות האלה יעלו אז הפלא ופלא המנית עלו ב במאות ואלפי אחוזים, זה אומר שגם אם אנשים השקיעו לפני שנתיים 100000 ש"ח יש לכם היום בערך 500000 ש"ח מה אתם מצפים לעשות אקזיט של עשרות מליונים ללא שעבדתם דק בשביל זה? למרות זאת אני כן חושב שמנכ"ל דלק צדק ושהמדינה צריכה לפצות את כול החברות על כול הקידוחים היבשים שעלו בגורלם בעבר אף אחד לא תמרץ אותם לקדוח כי אף אחד לא באמת האמין שיש כן משהו. אבל זאת דעתי וצרות עין היתה ותשאר נחלת היהודים
ארז | 21.01.11
80.
מדהים איך לבן אדם כלל לא אכפת מאיתנו ומהמדינה!
מדהים איך לבן אדם כלל לא אכפת מאיתנו ומהמדינה! נאמר שהסכם הוא הסכם, אך אין לו ולא טיפת רחמנות? נמצאו מעל 54 מיליארד דולר של גז על *אדמותינו*. אומנם הוא יזם, הוא חפר, אך מה עם כל המסכנים בארץ? לא תיתן להם גם משהו? אני נשבע שלא הייתי רוצה אגורה מהרווחים, אך ישנה כל כך הרבה מסכנות פה בישראל, מצב חינוך טעון שיפור... כ"כ הרבה אפשר לעשות לרווחת הכלל. אבל הוא, בעל המאה, רק עסוק בהתרוצצויות, פגישות ותירוצים שיאפשרו לו להאשיר כמה שיותר בכיסו. כמה בן אדם כבר צריך?? לא תיתן כלום מההון העצום הזה? כשאנשים נדקרים במועדון או נפגעים מכל מעשה אלימות רנדומלית, זהו עניין של חינוך, ושל שכבות חלשות שאינן מקבלות משאבים מספיקים. האם האדון בעל תשעת האפסים לא יעזור להפוך את מדינתנו, את מדינתו למקום טוב יותר? הרי לא משנה כיצד יפול הפור הוא ישאר עשיר עד סוף ימיו... בינינו, אני הייתי ממסה 70% ולא אגורה פחות. לדירוג אשראי נדאג מחר.. ובמאמר מוסגר, הייתי מצפה שהאדון העשיר והחכם הזה יתבייש לו...
דני | 21.01.11
79.
יותר טוב שהכסף ילך לדתיים הפרזיטים ?
כל הכבוד , מי שהשקיע מגיע לו שירויח . עדיף שהם ירויחו מאשר ממשלת ישראל שתעביר את הכסף לדתיים הפרזיטים . בין כה וכה אנחנו אזרחי המדינה לא נהנה ממשאבים אלו , רק השנה יש עודף תקציבי של 12 מליארד שקלים . אך בית חולים לא הוקם . רכבת ישראל מתנהלת כבימי המנדט . כבישים חדשים לא נסללו . מערכת החינוך מקרטעת . ועוד ועוד . שיהנו המשקיעים ולא הפרזיטים הדתיים .
אילן | 21.01.11
77.
ואלו העלוקות:
עוזי לנדאו, מירי רגב, רונית תירוש, יואל חסון, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', אנסטסיה מיכאלי,ניסים זאב, ארדן ופואד. ואלו ימכרו כל דבר בכסף: טרובובסקי, תדמור ושאר "שוליות הקוסמים" הכי מסכן: תשובה שהצליח לשכנע את עצמו שאין לו מספיק וש"אמא הכל שילי זה שילי אני רעב רעב"
nur | 21.01.11
76.
יועצי תקשורת נכשלים
תשובה הסתמן כפריץ בכיין, רוב הציבור לא הבין מה בכלל רוצים ממנו, ובשורה התחתונה, מזל שכמה פוליטיקאים עוד הסכימו לא להיכנע ללחץ. אבל מצד שני, עדיין לא נכנס שום חוק לתוקף, ובמדינת הבירוקרטיה הישראלית שום דבר לא סגור עדיין, במיוחד כאשר ראש הממשלה אומר שהוא בעד משהו - זה הסימן הכי גרוע לכך שהסיפור הולך להיגרר
ניב | 21.01.11
72.
משקיעים אולי "נפגעים" אבל צריכים להבין שצריך להתחלק עם כולם באוצרות טבע
למה המשקיעים לא מבינים את מהות ההשקעה באוצרות טבעיים השייכים לכולם ופועלים יחד עם המדינה להמשך הקידוחים רק במתכונת מסקנות הועדה. כמויות הגז שהקידוחים גילו יכולים לספק רווח גם למשקיעים הקטנים וגם למדינה - רק החמדנות מונעת זאת. לכולם בציבור ברור שהמשקיעים "יפסידו" חלק מהרווחים שהם ציפו להם אבל הם עדיין ירוויחו ואם דאגתם הייתה כנה ומתחשבת בציבור (ובעצם הם חלק מהציבור) שמסתכן בדילול מצבורי הגז והשענות על מדינות אחרות הם היו פועלים להמשך הקידוח - ככה שלכל יהודי בישראל ייצר משהו מההרפתקה הזו. החיים לא פיירים והציבור תמיד ירצה בטובת הכלל ולא בטובת יחידים אפילו שהם אלו שלקחו את הסיכון.
D | 21.01.11
67.
קדחת הג'ונגל
גם אם התגמולים של המדינה יגיעו ל- 80%, אני מוכן לשחות עכשיו עד לאסדת הגז ולקדוח עם מברגה 30 שנה. תאמינו לי שאני ילדיי, נכדיי וצאצאי צאצאיי נחיה טוב מאוד. ותפסיקו לזיי...ן את השכל, בהתחלה דאגתם לפמפמם בכל עיתון על כמות הגז העצומה שגיליתם ומעבר לכך שמחיר המניות של המעורבות בקידוח נסק לשמיים, דיברתם על מילארדים של דולרים שכולכם הולכים להרוויח. אז מה יקרה עם במקום מאה מילארד תרוויחו 50 רק מיליארד, האם זה יימנע מיכם לנפוש ולהנות עד סןף חייכם. מי שלא מעוניין לקבל את הכללים החדשים מוזמן לארוז מזוודה ולהמשיך הלאה. אנחנו הציבור לא זכינו לפגוש את חברי כנסת, שרים או את ראש הממשלה כאשר המדינה החליטה בוקר אחד להעלות את תמלוגיה על מכירת דלק וקיבלנו את זה כמו גברים!! אתם המשקיעים, הלוביסטים שלכם וכל היחצנים חסרי עמוד שידרה לכו טפסו עך עץ אחר.
השקוע | 21.01.11
66.
חישבו מה היה קורה אילו מר תשובה היה מודיע שאת כל הרווחים מבארות הגז הוא מקדיש לחינוך
כסף הרי לא חסר לו אוכל לא חסר לו - בגילו הספיק הכל.מה יתנו לו 10 מילייארד או מאה מילייארד דולארים ? ואם לא ירוויח מהגז כלום מה יקרה ?הוא חי טוב בכל מקרה - אבל תחשבו מה היה קורה אילו מר תשובה היה לפתע מודיע שהוא תורם את כל רווחיו מהגז למען החינוך של ילדי ישראל ?? הוא היה ניכנס להיסטוריה האנושית והישראלית במיוחד לצד כל גדולי האישיים שלנו . וורן באפט ועוד מילייארדרים בעולם גויים ...החליטו לתרום מילייארדים ולמעשה את רוב הונם למטרות חשובות כמו חינוך רפואה וכדומה - היכן הישראלים שתורמים ? הם תורמים שם מיליון ופה 2 מיליון למען שיקראו אגף על שמם באיזה בית חולים . מצחיק .
אריאל | 21.01.11
59.
הטייקונים - סכנה לדמוקרטיה!
הגישה הקלה, הלחצים והלוביזם האדיר - כל זה מראה על הסכנה שמי שקובע מדיניות במדינה הזו אלו לא נבחרי הציבור, אלא בעלי ההון. תתארו לעצמכם מה היה קורה אילו לעובדים הסוציאלים היתה נגישות כזו לנבחרי הציבור... אנחנו בדרך להתרסקות אם הדברים לא ישתנו ובמהרה!
מולי | 21.01.11
56.
הלכו הזרזירים לעורבים לכולם יש להם אינטרסים והטייקונים קונים בכסף
את.....חברי הכנסת שרקובים מרוב שחיתות שרלוונטים רק לעצמם,אם המדינה תיתפשר על נכסי הציבור ההפיכה יותר קרובה מימה שכולם חושבים! ליזרוק לכלא את הטייקונים יחד עם הפוליטיקאים המושחתים ראו מה קורא בטוניס ותבינו שכאן זה גם יכול ליקרות ביתר עוצמה.
עם ישראל | 21.01.11
50.
גאה בממשלה שהוכיחה שאנחנו לא רבוליקת בננות של נובל ארנגי ותשובה!!
נתניהו - אני בעדך! כל הכבוד. שטיימינץ כל הכבוד שלקחתה את זה על עצמך. שניכם לקחת סיכון לטובת ישראל! קודם שטיימינץ שהגן על הודעה מול הרבה ואח"כ ביבי שהחליט לאשר. יפה ששמעתם אותם ומקווה שלא הושפתם. יפה לראות את זה גם שהקישורית יורדת!!! תארו לעצמך ששר האוצר היה הירשזון מקדימה. הוא בכלא על זה שגנב כסף.. נראה לי שיהיה קל לקנות אותו.
 | 21.01.11
48.
תשובה,כמומחה למימון פרויקטים אתה גם טועה, וגם מתלכלך עבור טייקונים האחרים שמתחבאים מאחוריך
תשובה, אני מניח שלפני ההשקעות בראשית העשור הזמנת מודל פיננסי שהניח שהתמלוגי הגז לא ישתנו. המודל שלך קדם להיותו של ביבי שר אוצר בסוף 2003, ולכן גם לא חזה ירידה הדרגתית ומשמעותית של מס בחברות. מס חברות הופחת כמדיניות של האוצר והממשלה ויתיצב על 25% בדיוק ביום שטיפת הגז הראשונה תימכר ברווח. אתה טוען ששינוי מאוחר של שיטת התמלוגים לא נלקח בחשבון במודל אך לגבי ההטבה הלא צפויה הנ"ל שלא נכללה במודל הפיננסי שלך . אתה המנוול הגלוי המזרחי שעושה את העבודה השחורה לטייקוני הגז האחרים, עופר, דנקנר, כהן וויסמן שלא מתלכלכים בפומבי ומחקים מאחרוי הקלעים לקצור את הפירות שיורידו אותך שאולה חתיכת חמור שכמוך.
אסף | 21.01.11
46.
תשובה ועדת "המשקיעים הקטנים" נגד מדינת ישראל ... ועם ישראל
לעולם , לעולם , לעולם לא תהיה טובת מעטים ומדושנים צודקת ומוסרית מול עניינם של חסרי הכל והקול , האנשים שהולכים לישון בחושך ובקור כדי לחסוך חשמל , רעבים ונטושים , בין היתר כי הקפיטליזם שמאפשר לבעלי ההון "והמשקיעים" מעביר את בעלי הכוח על דעתם וגורם להם לשכוח שאנחנו חיים בחברה. לכל "המשקיעים הקטנים" שהשקיעו "רק כמה מיליונים" וירוויחו "רק 50%" .... רוצים להרוויח יותר ? תדאגו למסכנים ולחלשים בחברה. זה הלקח שתקחו איתכם הביתה לוילה. כמה זמן ניתן לכם , נבלים ברשות התורה , לחמוס את אוצרות הארץ ולכופף את החוקים לטובתכם ? איך אתם מצליחים לכתוב את כל הדברים המופיעים למטה בלי למצמץ או לפחות להתבייש בעוצמת האגואיזם החזירי שהם מייצגים ? לי כואב על יצחק תשובה , אדם שקנה את עולמו החומרי לדורי דורות אבל איבד את כבודו הציבורי לנצח. הוא בטח ינסה לקנות אותו בחזרה על ידי "תרומות" לכל מיני בניינים ומיזמים על שמו ... אבל זה הלך לאיבוד לנצח - כבוד ואהבה אי אפשר לקנות בכסף ( האחים עופר יכולים עד מחר להשתכשף בכספם , הם בזוים בעיני האדם ברחוב כמו אחרון שודדי הקופה הציבורית ).
אזרח הגון | 21.01.11
42.
העניין הוא
שמשאב טבע כמו גז שייך לכלל הציבור ולא למי שגילה אותו. גם אם הוא שילם הרבה כסף כדי לגלות אותו. וגם אם זה אומר שלא יהיו יזמים שישקיעו כסף כדי לחפש כאן נפט או גז (שטויות , יהיו כאלה גם בעתיד) הגז בקידוח שייך לכל המדינה , ולא ליזם שגילה אותו מפני שהוא משאב טבע יקר שיכול להועיל לכלל הציבור. יש כאלה שחושבים על הכיס הפרטי שלהם וזה מעוות את שיקול דעתם.
roni | 21.01.11
41.
הפעם הטייקונים צודקים
עשרות שנים מחפשים נפט בארץ באותם תנאי תשלומים ועכשיו לאחר שנמצא אוצר לא ניתן לשנות תנאים רטרואקטיבית כי זה לא דיקטטורה בנוסף לא יצא לנו ( אזרחי ישראל ) מכך כלום הכסף לא יכנס לאוצר אלה לקרן שביבי כבר הכריז עליה לכן אם ציפיתם שמחירי הדלק יוזלו ובעקבות כך תחול צמיחה ממשית ואמיתית במשק עבור כל אזרחי ישראל- טעיתם נמשיך להיתנהל כדיקטטורה עם מיסים של למעלה מ100% על הדלק ( האוצר לא יוותר על כך) נמשיך לשלם 3 שקל מחיר דלק +4 שקל מיסים כלומר 7 שקל לליטר ואז מההואילו חכמים בתקנתם - הכול סתם זיוני שכל של האוצר ושישינסקי
 | 21.01.11
34.
עלק טיקונים. אים זו היא הדימוקרטיה בישראל וכך חברי הכנסת מתנהגים וגלעד שליט
בבור. אוי ואוי על מדינתנו ועל הציונות שלנו.במדינה דימוקרטית אדם כזה מקומו במעצר ...עלק עשירי ישראל תורמים לעניים עלק. בלבנון בשנות השישים והשבעים איך יודעים שאדם עשיר ובעל מעמד יש לו נהג ועוזרת בית. כמעט כל עשיר בישראל יש לו עוזרת בית אבל אין לו נהג לקחת הילדים לבית הספר או לקחת האישה לקניות או לקחת הבעל לפגישה שלו , אלה לא עשירים אלה עוד קבצנים . וכאילו אים הוא לא נוהג ורואים אותו מאחורי ההגה והוא בעל הרכב המפואר הזה. שופוני יא נאס.וכאילו אין להם חברים עניים מכירים אותם מזמן בית הספר או הצבה או ילד שלהם בחור טוב לתת לו גוב כזה .אתם יודעים כמה זה עוזר למשק ולכלכלה של המדינה.אבל לא ולא. הם קבצנים רוצים את כל העוגה לעצמם. ואים הם תרמו כסף כל העולם והעיתונאים צריכים לכתוב ולהזכיר לנו מה הם תורמים. ועכשיו לעניינו פעולת המכבש הזה לא צריכה לעבור למבקר המדינה ולחכור כל המוערבים בזה. לא דובים ולא יער. חבל על הדיבור איתכם אתם פרירים ותשארו פרירים כך פועלת השיטה שטיפת מוח יום ולילה. אני לא מוכן לעבוד אצלכם קבצנים. תלכו תפשפשו בחיכם ותמצאו האדם הנכון לזה.
ציון | 21.01.11
33.
ובמפתיע, קצת לפני ברק ממגדלי אקירוב פורש מהעבודה, וחובר לנתניהו ...
שאף הוא, במפתיע מסרב ללחצי תשובה, ומסכים עם דו"ח ששינסקי המשופץ... והעם מבסוט ובנימין הבטיח לעצמו עוד זמן ברשות הממשלה, זמן בו הוא יפריט את נמל אילת וכבר למחרת, והפריט את בנק לאומי והעם צועק "ביבי! ביבי! ביבי!" ותשובה ימשיך להתעשר, גם מהפקת הגז .. למה ביבי כשקיבל אורך נשימה, נתן אורך נשימה לבעלי ההון הריכוזי להמשיך להתעשר.. אז אני לא אצעק ביבי ביבי ביבי... כי חשקי בחשקת יה..
מיכל כהן. | 21.01.11
28.
הבעיה אינה בגובה התמלוגים אלא במומעד בו הם ניקבעו
אפשר על אותו בסיס להעלות את התמלוגים מחברות: ים המלח, פוספטים ועוד. זה בסדר גם 99% תמלוגים אך לפני שהממשקיע קודח לא אחרי ההשקעה. אבל בסה"כ יש הפתעה לא תמיד בעלי ההון מצליחם להשפיע על השלטון או שגם הם הסתפקו במיתון ההמלצות של ועדת שישיננסקי
לוג | 21.01.11
24.
יצחק תשובה
דעתי האישית על מר תשובה כאדם שלא נולד עם כפית מזהב כמו כמה בעלי עסקים אחרים אלא חי בצניעות רבה והתחיל לעבוד בגיל 12 בכדי לפרנס משפחה ברוכת ילדים וזוג הורים אם הוא הגיע להיות בן פורת יוסף אחד מעשירי המדינה זה רק בעזרת השם הדבר קרא למרות שהגיע לאן שהגיע ברוך השם הגיע לגדולה צריכים כולם להעריך אותו ןלתת לו הרבה כבוד לא בגלל העושר ולאן שהגיע אלא בגלל דבר אחד אשר הופך אותו לגדול מאד הדבר הזה קוראים לו ענווה במיוחד שאינו שוכח את עברו במעברה אדם כזה צריך להאמין לו ולעזור לו ולא להתנפל עליו כאילו היה שודד ים אבל הכל בידי שמיים והשם יעזור לו
יוסף שמש | 21.01.11
21.
תשובה שלא יוליכו אותך שולל
תשובה המתוק! אני לא מבין איך אתה, כן אתה, מתלונן על חוסר הדק ועדיין ממשיך לקנות מניות? מי היועץ שלך? תשובה אני איתך.... תפסיק לקנות מניות שלא תפסיד מתוק! אני חושב שהרבה אחיתופלים יש לידך.... אולי הם יודעים מהי האמת מאחורי הדו פרצופיות שאתה משדר? לא ברור לי איך אתה מצד אחד טוען לא הוגנים עם המשקיעים ומצד שני אתה ממשיך להשקיע, האם יש פה היגיון? או שמא אתה מנסה לאחוז את החבל משתי קצותיו? יש גבול לתאוות הבצע! שרי הממשלה חיזקו ואימצו ומלאו את ארץ תמלוגים! (לנדאו לא התכוונתי אליך.... אתה הרי מצאת תירוץ... 2013....) תנו לי להמר.... תהיה עוד הקלה.... בהמלצות הוועדה ועוד משהו שלא תחשבו שהחברות לא רשמו ניצחון ענק ראשון עד עכשיו הניצחון הוא בזה שלא העלו את התמלוגים והעלו רק את המיסים. מה ההבדל תשאלו... ובכן, תמלוגים מחושבים מההכנסות (אפשרות המשחק בדיווח פרובוקטיבי היא קטנה מאוד) ומס הכנסה מחושב מהרווח (קרקע פוריה למשחקים)... אז בחישוב ניצחונות הביניים תזכרו שכבר 2:0 לחברות הגז (יחד עם ההקלות במסקנות הסופיות) יום נעים לעם ישראל
היועץ | 20.01.11
19.
ותודה לראש הממשלה שהשכיל לקחת החלטה אמיצה ולא פשוטה
אגב, למישהו יש מושג מה דעתה של ציפורה ליבני בעניין? היא בורחת מלהשמיע דעתה בסוגיות טיפה מורכבות? או שמא היא בכלל עסוקה בלקנות מטהרי אויר לחברי הסיעה.... אני מהמר שהיא היתה מוכרת את המדינה לטיקונים עוד לפני שהם היו מתחילים להפעיל את הלוביסטים....
roni | 20.01.11
18.
מבקש הסבר בבקשה
אני רוצה להבין איך מסקנות ששינסקי יכולות לפגוע בי ? אני היום רוצה לקנות מניות של כל חברת גז שהיא ולנסות למכור אותם ברווח מסוים האם אני אמור לשלם יותר מיסים (20%) ממה שאני משלם עכשיו למדינה? ואם כן כמה? אודה להתיחסות של מישהו כי אני בור בעניין תודה מראש
יוסי | 20.01.11
17.
כל הסברי "ה:טייקונים" מועברים בתקשורת כ"מכבש" "ספינים" מבלי להקשיב
כאשר יחימוביץ שאמה ושטייניץ מפעילים מכבש מועבר בתקשורת בתמיכה רחבה בלי הסיסמאות "לוביסטים" מכבש" וכד' מה שמותר להם ל"טייקונים" אסור זה כי נשמע רע, התקשורת מצפה מ"הטייקונים" לקבל את צרכי המדינה בלי להתחשב בצרכי היזמים, מוטב שהתקשורת תבחן את עצמה קודם האם הם משרתים צד אחד על חשבון צד השני ובמקום להיות ניטראלים בהעברת האינפורמציה ולתת לציבור לשפוט הכתבים מהעבירים את המסר המשקף את עמדתם בנושא, החטא הגדול בכתיבה סלקטיבית ובשימוש בכלי התקשורתי להשפיע על תפיסת עולמו של הכתב שלא בהכרח אובייקטיבי ראוי לבדיקה
תקשורת מגוייסת | 20.01.11
16.
It is important to indicate that lobbying AGAINST Tshuva and Nobel Energy
unfair efforts was rather extensive In the US as well. The notion that the good citizens of Israel, those who for more than 60 years carrying on their tiny shoulders the burden of Israel's sheer existance, literally, while paying THE HIGHEST TAX RATE IN THE WORLD, just to think that they may NOT receive any direct benefit from such a major discovery is UTTERLY INCOMPREHENSIBLE to any reasonable person, even to a declared capitalist such as the undersigned. Our silent efforts may come as a great surprise to many, nevertheless, we took the time to meet with literally any public official related to this issue and express our strong opinion in favor of the Israeli public at large
Jack | 20.01.11
14.
ההמשך.......
מספר אפשרויות העומדות בדרך לעיגון חוק בעניין המיסים והתמלוגים.ראשית כל עוד החוק לא מנוסח ,לא בטוח שניסוחו יהיה כפי שהוא נשמע מפי ששינסקי.הוא יעבור בדיקה משפטית מקיפה ,תוך בדיקה לאפשרות תביעה בבית משפט בינלאומי, וכמובן אם "יחזיק" בגץ.לאחר ניסוחו של החוק החדש,יש להעבירו בכנסת,דבר שהוא בהחלט לא פשוט בימים אלו של בוגדנויות ותככנויות של החברים(לא חברים שלי).לאחר מכן בהנחה שתהיה פניה לבגץ ,יישמעו דעות מומחים משני הצדדים,וייתכן שתינתן המלצה שלפני מתן פסיקה בעניין,להגיע לפשרה .דבר זה יחזיר את הגלגל לאחור ,תתחיל עבודה חדשה של ריכוך המסקנות על מנת להגיע לפשרה מחוץ לבגץ.תוך כדי יכולות החברות לפעול במתכונת "שביתה האיטלקית" אשר תעכב את הפקת הגז מתמר,וכתוצאה ,אבדן חוזים והכנסות אשר יתווספו לאלה שכבר ניגרמו למדינה.,ככל שהזמן עובר ובחירות חדשות ממשמשות,האינטרסים משתנים,וייתכן מאוד שביבי וממשלתו ייזמו ריכוך נוסף . משקיעי הסקטור ייגרמו לביבי ולמפלגתו להבין את גודל הכאב והזעם אשר הם חשים וכיצד ניתן לתרגמם למנדטים .מעבר לאלו יש כמובן עוד אפשרויות,אך לדעתי,רצוי אפילו שלא לחשוב עליהם.
יגאל | 20.01.11
13.
אולי בעוד שנתיים תוכלו להמשיך את ההשתלשלות הזו
ואולי אז כשלא יהיה גז ואולי תהיה תחנה פחמית חדשה כולם יבינו מדוע עוזי לנדאו ו"משתפי הפעולה" עם הטייקונים היו באמת בעד הדבר הנכון (ויש לומר הלא פופולרי) שהוא נגד המס וקידום תמר. אז יקימו וועדת חקירה איך הגענו למצב כזה ואיך הסיתו את הציבור ואיך גרמו לקבלת החלטות שגויות. אז זה יהיה מאוחר.
חזי | 20.01.11
9.
כנסו לרשימה מי תמך בציבור ומי עזר לטייקונים
סיכום: בעד הטייקונים ונגד הציבור: עוזי לנדאו, מירי רגב, רונית תירוש, יואל חסון, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', אנסטסיה מיכאלי,ניסים זאב מתלבטים עם נטייה לטייקונים: פואד בן אליעזר, גלעד ארדן הבולטים בעד הציבור תוך עמידה בלחץ הטייקונים: שלי יחימוביץ, משה גפני, יוחנן פלסנר, כרמל שאמה, הנגיד סטנלי פישר, ד"ר שטייניץ יוזמות למען הציבור: אגודת הסטודנטים, מכתב 100 כלכלנים
מוטי | 20.01.11
8.
המיסוי על הקטנים יהיה גבוה בהרבה מהמקובל בעולם
מה עוד שהם הימרו על דעת מודל המיסוי הקודם - כשהמדינה הבטיחה להם תמריצים. רובם גם הספיקו להפסיד סכום משמעותי. הם לא היו מהמרים על הכסף לו ידעו שצפוי המיסוי הזה כשיגיע רווח. בפועל המדינה שיטתה בהם, גם אם זה כשר משפטית.
ל-7 | 20.01.11
5.
ומה עם הצד השני של המטבע:
אנשים שמים כסף רב בסיכוי נמוך! וסיכון גבוהה מאוד! מחפשים משאבי טבע לאחר שהמדינה קבעה את התנאים ואת החוקים שיהיו בתוקף אם וכאשר ימצאו. אחרי שמוצאים, המדינה באה ומשנה את הכללים. ועוד מגדירה את אותם משקיעים כגזלנים שחיים על חשבון אוצרות הטבע של כולם. מה אתם מצפים מהמשקיעים? שישבו בצד ויגידו לממשלה תודה?
אדום | 20.01.11
1.
ובכל זאת, צריך לכבד זכויות
יש באגן הלוונטי מעל 50 TCF של גז. אפשר להחריג את תמר כפי שהבטיחה הממשלה ולשמור על עקרון "אמינות השלטון". בנוסף, תמר היא בגדר "החלוץ לפני המחנה" וראוי שתהיה ממוסה בשיטת המיסוי הקודמת. אבל זה לא פופוליסטי(כמו הכתבה הזאת למשל), ולכן אין לזה זכות להשמע.
ובכל זאת | 20.01.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת