אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": חברות הדלק יוצאות למאבק בכוונת המדינה לפגוע ברווחיהן

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
במקום להתבכיין אנשים צריכים להזיז את עצמם ולתדלק בתחנות הזולות יותר
גם אם ההפרש קטן, רק ככה מתחילים תחרות מחירים! כל עוד הרוב מתדלקים בתעריף המקסימלי המותר, אז למה שהחברות יורידו אותו? צריך להתרחק מהתחנות הללו. יש מקומות בארץ שיש קצת יותר תחרות וההנחות מגיעות לכחצי שקל לליטר, בשירות מלא עם עיתון מתנה וכדומה. למשל מצפון לקריית ביאליק ישנן שתי תחנות המוכרות ב-6.80, אחת ב-6.82 + הנחה בכרטיס האשראי ועוד. והכול בשירות מלא. יש גם כרטיסי חבר בהרבה מועדונים שמעניקים הנחות של עשרות אגורות לליטר. הייתה רשימה באחד העיתונים. לא זוכר איזה.
נהג | 26.01.11
13.
המדינה צריכה לקבוע מחיר מקסימום לדלק נמוך יותר, כדי שחברות הדלק לא ינצלו את זה
הן מנצלות את מחיר המקסימום הגבוה כדי לגלגל עלינו הצרכנים את עלויות השיווק וההפצה שלהן ולגרוף רווחים נאים במיליוני ש"ח. אין מה לרחם עליהן בכלל. אם המדינה מתכוונת להעלות את מחיר המקס' לליטר בנזין 95' ל-7.40 צריך להתארגן ולצאת להפגנות בכבישים. המצב בלתי נסבל!
 | 26.01.11
12.
חברה שלא עומדת בזה, מוזמנת לפשוט את רגלה. מחירי הדלק בארץ שערורייתיים.
זה לא רק חברות הדלק. בזמן האחרון, כאשר קשה בהרבה לגזלנים להסתיר את גחמותיהם, מתבררת תמונה שממחישה שכולנו פראיירים במידה בלתי נתפסת. כולנו חיים באקוואריום שבנו לנו האוליגרכים, והם שולטים בחמדנות על מה נכנס לתוכו וכמה זה יעלה לנו לקנות את זה, לאחר שהם גבו את ליטרת הבשר שלהם. ברוב התחומים אין בארץ תחרות אמיתית. גם כאשר יש לכאורה ארגוני ענק שמתחרים ביניהם, בעלי השליטה מסדרים בינם לבין עצמם, במפגשים יוקרתיים השמורים לאלפיון העליון, מה יהיו כללי משחק ה-"תחרות" שבאמצעותם אפשר יהיה להמשיך ולחלוב את המיץ מה-Natives מבלי לנדנד את הסירה הנוחה שבה הם יושבים. אם הממשלה עושה צעדים להצר את היקף הגזל, זה רק סימן לבריאות.
אייל | 26.01.11
11.
דווקא לא מתנגד לרווחים - כל עוד
הם מבוססי שירות ואיכות! הבעיה העיקרית היא שהדלק הוא מוצר-יסוד במדינתנו. השינוי התעבורתי וההתיישבותי יצר מצב שבו המכונית היא עדיין כלי התחבורה היעיל ביותר (ולעתים היחיד!) במדינתנו. על כן, עד שאין תחבורה ציבורית הולמת (או אלטרנטיבה אחרת ראויה), על הממשלה לנקוט בצעד ראוי ולהוריד את המסים. בו במקביל יש ליצור תנאי שוק כדי לאפשר תחרות מרבית (מה שיוריד מחירים מצד המשווקים). בשורה התחתונה - אם הממשלה והחברות יזלזלו באזרח, אני מתריע שהמהלכים הללו יגרמו בסופו של דבר למרי אזרחי... שילוב העלויות של הנדלן, רכב והדלק הוא שילוב נפיץ.
בועז | 26.01.11
7.
המדינה נכשלת כמעט בכל רפורמה בה היא נוגעת. משק הדלק כדוגמא.
מאז הרפורמה האזרחים משלמים כפול. פעם לחברות הדלק ופעם מיסים מטורפים למדינה. דלק הפך למותרות. העלאת מחיר הדלק מעלה מחירי מוצרים נוספים במשק, כמו תחבורה ציבורית, מוניות, מובילים, ואפילו מזון בסיסי. הממשלה והאוצר מתנהגים כאילו הם חיים על הירח, ומתעלמים מזעקות ההמונים והקושי אליו הם נופלים באינפלציה הסמויה המשתוללת במחירים. כמובן שמדדי הממשלה לא זזים מילימטר, וכנראה שהם מודדים את רמת האיכפתיות של הממשלה ביחס לציבור (אפס, זירו, נאדה). כשתבינו את זה שהקפיטליזם הדורסני פוגע בכם ישירות, יהיה ניתן לשנות משהו בשלטון וביחס לאזרחים.
שמעו | 26.01.11
3.
פשוט מאוד...המדינה רוצה שהרווח מהפעלת התחנות יהיה רק שלה....תמשיך להעמיס 120% מס על כל תדלוק....
במקום להוריד את המיסים המטורפים על כל תדלוק....היא תצמצם את רווחי החברות....ונניח שלא ממש אכפת לי שהיא תעשה את זה......אם מישהו חושב שמחירי הדלק ירדו...הוא חי באספמיה......המדינה תעלה עוד את המיסים ותחנוק אותנו כדי לממן...
123 | 26.01.11
2.
"השוק יעשה את שלו ..."
איפה שמעתי את זה כבר ??? יש להפעיל רגולציה חזקה על החברות הללו אשר מוכרות מוצר שלו יש ביקוש קשיח! בדיוק כמו בנושאים המקבילים:מים,חשמל,בריאות וכ"ו... זה בערך כמו להגיד : תנו לתאגידי המים לגבות כמה שהם רוצים "השוק כבר יעשה את שלו..." אולי גם נסיר את הפיקוח מעל עמלות הבנקים כי "השוק כבר יעשה את שלו..." גם בשני המקרים הללו (כמו עם חברות הדלק) הבעיה היא העדר רגולציה ולא עודף.
 | 26.01.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת