אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פרופ' עומר מואב: "אם עיני וברוש היו מנהלים את הכלכלה, מצבנו היה גרוע יותר"

180 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

180.
בניה ליהודים של עשרות אלפי דירות בשנה ביהודה ושומרון והפנייה לעבודה ולהכשרה מקצועית במקום דמי בטלה
האם ביבי השמאלן מכין לציפי ליבני השמאלנית נתמכת האיחוד האירופי וארה"ב את השלטון ? ביבי , ברק, ושטייניץ - לבטל את המסחרא על הדלק (אלא אם ביבי והליכוד רוצה להפסיד את השלטון... ) - המחיר החדש מוגזם ויגרום עליית מחירים ואינפלציה. ישראל תרויח יותר מפיתוח ומקומות עבודה חדשים בפריפריה. איפה חברות הענק שביבי הבטיח להביא...? ואיפה הורדות המיסים? הרי זאת העלאת מיסים! ביטול דמי (א)בטלה וחלק מתשלומים הזויים ולאנשים העובדים ב'שחור' ללא תלוש כ60,000,000,000 - כן 60 מיליארד - יכניס לקופת המדינה יותר מאשר להכביד על המגזר הפרטי והיצרני שמחזיק את המדינה... בניה חופשית ליהודים של עשרות אלפי דירות בשנה ביהודה ושומרון והפנייה לעבודה ולהכשרה מקצועית במקום דמי בטלה - גם יכניסו למדינה ולחברה יותר מאשר המשך המצב הקיים... כמו גם פרוייקטים חדשים של כבישים, מסילות רכבת, בניית 3 בתי חולים חדשים ב: אשדוד, אריאל ומודיעין, והרחבת מחלקות בבתי החולים הקיימים והעסקת ישראלים יכניסו לקופת המדינה יותר מאשר המשך העברות כספי בטלה. למה עוד לא רכשו את הכבאיות (עדיף אמריקאיות ומכספי הסיוע) ולפחות 18 מטוסי כיבויים ימיים (גם רב תכליתיים) רוסים שהם גדולים, אמינים וזולים יותר מחלופות אחרות ? והאם לא עדיף לתת עבודה לישראלים ולהוסיף להם מהביטוח לאומי במקום לתת סתם דמי אבטלה . כיום יש הרבה שאומרים שלא משתלם לעבוד!
 | 13.02.11
176.
פשוט צריך להפסיק מיייידייית את הורדת מס חברות זה כל הסיפור
ביבי אטום בתוך מודלים שלימדו השמרנים באמריקה לפני 30 שנה כשהוא למד כלכלה, מאז מדיניות חד צדדיות שכזו כבר הפילה לפחות שתי מדינות: ארה"ב ואירלנד. באירלנד בין השאר עקב הורדה אגרסיבית של המיסוי ובמיוחד בארה"ב שם השחיקה של מעמד הביניים שלחה את המדינה לקריסה כלכלית. כלכלה היא מערכת של איזונים ובלמים ומי שהולך לכיוון אחד כאילו מדובר באיזו דת מביא לאסון למרות שכל האינדיקטורים הכלכליים מראים שהכול בסדר. וזה בדיוק מה שקרה בארה"ב: צמיחה חזקה בתוצר אך גם באי שוויון ושחיקה מתמשכת של מעמד הביניים כביכול בשם היעילות הכלכלית הובילה לקריסה. שטייניץ לדעתי בכלל לא צריך להיות שר אוצר, נראה כאילו ביבי הביא "יס מן" כדי שהוא יוכל לעשות מה שהוא רוצה. מזל שיש את פישר.
כלכלן | 09.02.11
174.
עיצרו את עיני-בוכבוט המחפשים כח שליטה
קואליצית הנדכאים "עיני -ברוש -בוכבוט "זקוקה לכותרות והמון נבער תומך.אין להם מה למכור מלבד נכסיה הכלכליים של ישראל.אין להם מה לאבד מלבד השכחה בציבור .מוטב לקטר עפר עיני שלא ימשוך את רכבת ההמונים במורדות הסיסמאות הפופליסטיות לעבר התרסקות טוטאלית .לנו אין תומכים בגוש היורו וגם וושינגטון כבר לא בידינו.מי שלא ישלם מחיר ריאלי על מוצרים סופו -עופר-קריסה טוטלית.
חנן מיכאלי | 09.02.11
173.
הפרופסור צודק...
אנשים כמו עמיר פרץ ועופר עייני משחקים על המצפון והלב של העם על מנת לזכות באהדה חברתית...אם אני אגיד שממחר אין יותר מיסים במדינה כולם יאהבו גם אותי!!!! והרי לכם מדינות אירופה "החברתיות" תראו איך הן קורסות אחת אחת תחת החוב הלאומי. אני לא אומר שלא צריך למחות כן צריך למחות על החינוך, הבריאות, בריחת המוחות,מצב האוניברסיטאות, כיבוי האש, משטרה אבל לעשות כזאת מחאה על המס שלוקחים על הדלק???????? מה אנחנו קובה?? ונצואלה?? הרי המס הזה משמש לממן אותנו ובעיקר לממן את העניים כי הם הצרכנים הגדולים ביותר של השירות הציבורי. ולאותם עניים על פניו אם לא היה עבודה בישראל לא היה פה חצי מליון עובדים זרים.... ולא אני לא איזה עשיר אני גר בטבריה בשכונה ענייה...אבל לפחות אני דואג לעצמי להשכלה ולהתקדמות מיקצועית....הוזלת מחירי הדלק רק תגביר את העוני כי כשנותנים לעני בחינם פרסים אז למה שייצא לעבוד בכלל??? יש פראיירים שיעבדו....נקודה למחשבה
עמרי | 09.02.11
172.
ל 160 ועוד כמה חסרי הבנה
עוד "כלכלנית שכזו ואבדנו "ההתייקרות הנ"ל מבטאת עליית מחירים עולמית" גם לאחר העלייה במחירי הנפט הגולמי בעולם , המס על ליטר בנזין למעלה מ50%. ישראל הפכה למדינות שבה מחיר ליטר בנזין בין היקרים במדינות העולם. כך שלפני שאת מצדיקה את הבלתי מוצדק תלמדי לנתח את העובדות .
דני | 09.02.11
170.
אל תורידו מחירים תעלו שכר בשקלים לעניים ומעמד הביניים ולא באחוזים.
והעשירים יותרו על קצת. לא יקרה להם כלום אם יראו קצת התחשבות בזולת. כך תקטינו את הפער החברתי. על זה חשבת אדוני ? למה עני מקבל רק 90 או 100 שקלים תוספת לחודש והעשיר הרבה יותר? מצבי הכלכלי סביר לחלוטין אבל אני יודעת שלולא קצבת זקנה שהתחלתי לקבל ביוני לא היתה נשארת לי אגורה בסוף החודש בחצי שנה האחרונה. וזה לא כי התהוללתי או התחלתי לנסוע למופעים ועוד מיני מותרות. כאשר השכר עולה באחוזים. הפער בין עני לעשיר גדל עם השנים . תאמין לי שלמי שעשיר לא יחסרו 1200 ש"ח לשנה בבנק אבל לעני הם יוסיפו הרבה. ספק אם העשיר יאלץ לבטל חופשה שנתית או ארוחה במסעדה בשעה שעני רק חולם עליה. כדאי שכל היושבים במגדלי השן יפסיקו ללעוג להמונים. לחם, גבינה, בשר . מחירם עלה גם עלה. שלא לדבר על ירקות ופירות. אותי לא מענין למה עלה המחיר אלא איך אני עומדת בהוצאות. ההתנשאות שלך היא לעג לרש. תבקש ממר בוחבוט שימצא לך דירה לשכירות במעלות לצורך ניסוי . חיה בה כששכרך שכר מינימום.
צפונית | 09.02.11
169.
ממש איש מקצוע...
אין מאיפה לקחת כסף? אולי משכר השרים והח"כים שנע בסביבות ה-50 אלף ש"ח לחודש לא כולל הטבות מופלגות? אולי משכר הבכירים במשק שעובר את ה-700 אלף ש"ח בשנה לא כולל הטבות? אתה יודע מה - בוא נלך בדרך שלך. נמשיך להכניס כספים לכיסם של העשירים, ולקחת אותו מכיסם של שכבת הביניים והשכבות הנמוכות. תוך חמש שנים לא תהיה כאן שכבת ביניים, אלא יהיו ימי הביניים - יהיו בעלי נכסים, ועבדים. כולנו נהיה עבדים לך ולחבריך שהחליטו להתעלם באגוצנטריות מטובת המדינה ולהתמקד בטובתם האישית, בשם ה"ידע הכלכלי" שהם צברו. אני לא מבין בכלכלה, אבל אני חי בתוך העם, ואני רואה איך כל האנשים שאני מכיר (כולל אותי) נלחמים כדי לסיים את החודש ללא מינוס בחשבון. אני רואה איך אנשים מתקמצנים וחושבים פעמיים לפני כל קנייה שהם עושים. וזאת "שכבת הביניים" - אנשים משכילים עם תואר, עבודה והכנסה. אולי אם תצא ממגדל השן שלך תבין שכל התיאוריות הכלכליות שלך שוות לפח, כי בשבילנו ל"צמיחה במשק" אין שום משמעות - אנחנו בכל מקרה לא רואים מזה אגורה.
אור | 09.02.11
165.
פרופסור מואב רוצה להיות יחודי
מר מואב האם נקיטת עמדה ל"הבה נתחכמה להם" היא היא שתוביל אותך כביכול למתבדלים, וכך תקנה לדעתך פלטפורמה לקידומך האישי והנסתר?, אז דע לך פרופסור מכובד, אומרים "אל תהיה צודק היה חכם "וכנראה שאתה משכיל אך לא חכם. נא צא אל העם בזמן סגירת השווקים, ולמד כמה אנשים נוברים בפחי האשפה לאסוף שאריות, האם אדם שעבד כ 50 שנה למען המדינה דינו לאכול "לחם חסד".אושינבור בפחים? על כן שתיקה יפה לחכמים וכדאי שתאמץ זאת,
אלי | 09.02.11
164.
איפה אתה חי???????????????
תגיד איפה אתה חי? התייקרות המים שגם ככה היו יקרים היא מחדל ממשלתי נקודה איפה היו כל השנים ???????? הרי בעיית המים היא לא בעיה שעכשיו פתאום נתנו בה דעתנו !!! יותר קל ונגיש לקחת מהאנשים וזהו חד וחלק ורק עכשיו עובדים על המתקנים להתפלת מי ים ???? בטח כי הם יודעים שיוכלו לקחת מהאזרח הקטן למה לא? הארץ הזו לצערי עם כל האהבה שלי אליה הולכת מדחי אל דחי בכאב גדול אני אומרת זאת
רונית | 09.02.11
163.
ל-5 ולעוד כמה מהמתלהמים חסרי ההבנה שהגיבו כאן
פרופ' מואב הינו אדם ישר וצנוע מה לעשות שאינו פופוליסט שמתאים את דעותיו לדעת הקהל האהודה והרווחת.. בתור כלכלנית שזכתה ללמוד אצלו, נהניתי מכל רגע,הוא איננו פולטיקאי ואיננו מחפש יוקרה או תמיכה ציבורית, ההתייקרות הנ"ל מבטאת עליית מחירים עולמית בשילוב מצוקה קשה של מים בישראל וכן גם צורך לדלל את כמות הרכבים בכבישי ישראל, תסתכלו על מדינות אירופה ותבינו טוב טוב את הצורך בעליית המיסים, מדינות שהיו על סף קריסה כלכלית, לפני שנתווסף אף אנחנו לאותה רשימה שחורה יש צורך הולך וגובר במימון התקציב הגבוה כל כך. ובתגובה לכל המתלהמים חסרי ההבנה מדובר באדם ישר נקי כפיים שאיננו מנותק או גר במגדל השן, אדם מבריק שמנהל שנים אידיאולוגיה אנטי חרדית כזו שאף "עלתה" לו באובדן המשרה כיועץ של שטייניץ, שכן אין ביכולתו להתאים את דעותיו לעמדות פוליטיות אינטרסנטיות שהן. ומעל הכל אדם צנוע שנוסע ברכב שנת ייצור 95 מטעמי אידיאולוגיה ולא מחזיק במכוניות מנהלים מפוצצת עיניים. מר מואב משמש אף כחלק מהסגל הבכיר של אחת מהאוניברסיטאות הטובות בעולם לכלכלה כך שהוא לא צריך את משכורת הרעב שהאוניברסיטה משלמת לו פה. מדובר בייקור של מס' שקלים בודדים בחודש דבר שלא יהרוג פה אף אחד, יש לנו צורך מהותי בצמצום החוב הציבורי, לפני שגם אנחנו נשקע כמו מדינות אחרות שקרסו באופן טוטאלי. אנשים כמו פרופ' מואב הינם נכס במדינתנו חבל שאין עוד רבים כמוהו, ושאנשים כמוהו אינם מוערכים במחוזותינו, אני בטוחה שכל מדינה אחרת בעולם תשמח לקבל אותו בזרועות פתוחות האובדן יהיה כולו שלנו.
כלכלנית | 09.02.11
162.
הכל רמאות- אין תוספת יוקר ברמאות+העשירים והחברות משלמים מס אפסי
הכל עולה אבל המדד כמעט קבוע ? רמאות העשירים והחברות לא משלמות ולכן אני צריך לממן הכל כולל אותם. הדלק עולה שליש ממה שאני משלם למה?? המיים התיקרו כי רב הכסף הולך לתאגידים ולא להתפלה. למה היטחון מצליח לסחוט את המדינה פי 2 לפחות ממה שבאמת צריך?????
אמיר | 09.02.11
161.
הפרופסור המנותק
דלק-מותרות? בלי 2 מכוניות,לי ולאשתי לא תהיה פרנסה. אין לנו קו אוטובוס לישוב והגעה לעבודה מחייבת אותנו באחזקת 2 מכוניות (מה זה ליסינג? זה רק אצלכם בת"א). כלומר, אתה גוזר עלינו או אבטלה- אם לא נחזיק מכוניות, או פגיעה קשה בהכנסות עקב המס הדרקוני על הדלק (לא דיברנו עוד על מוסכים/ביטוח/ טסט). יש כבר אנשים שהפסיקו להכניס מכונות למוסך ולשלם ביטוחים. אל תתפלאו את מספר התאונות בפריפריה יגדל. תגידו- הגורם האנושי. הגורם האנושי זה ביבי ושטייניץ ואתם, האקדמאים המפוטמים. המשכורות שלכם, בארגונים הגרעוניים שאתם עובדים, הן המותרות
נחמני | 09.02.11
160.
ידידי המלומד,אני איתך,רק שלא יעלו את מחירי השיבס והקוהיבה....
וברצינות,אתה מזכיר מלומדת בעבר,שמה היה מרי אנטואנט והיא כמוך טענה שאם אין לחם שיאכלו עוגות....בסופו של יום.....ראשה יחד עם ראשי חבריה לרעיון שכבו בסלים ... לא שאני ממליץ לישם את זה היום ...אבל טול קורה מבין עיניך......
קוהיבה | 09.02.11
159.
שקר-המים
חבריך באוצר אחראים למחסור במים היום, ואתה רוצה שהציבור ישלם על כך במקום שאתם תשלמו על כך במשרה שלכם! עכשיו אתם נזכרים להתפיל מים? איפה הייתם לפני שנים? סירבתם לתת תקציבים! בנוסף, כבר פורסם על ידי צור שיזף, שחלק גדול מהמחסור נוצר מפני שכמות ענק של מי גשמים במקום להגיע לתהום, יורדת לביוב. זאת טעות של הציבור, או של מומחים כמוכם? חבל על כל אגורה שאתם מבזבזים על "ישראל מתייבשת", מייבשים לנו את השכל כדי להסתיר את קלונכם, וכדי לשכנע את הציבור שהכל בידי שמיים, גם הבצורת, וגם הטיפשות. והדלק? הנהג הישראלי הוא פרה חולבת של האוצר, לא מהיום. כל מה שאתם צריכים לכסות, אתם קודם כל מכסחים את הנהגים, יעני עונש!
דני | 09.02.11
156.
השבעה לא יודע מה הרעב מרגיש
יש לנו מדינה של חיים בסרט הכיייי מעצבן שאנשים עובדים ולא מצליחים לחיות איך אם רוצים שזוגות צעירים יוכלו לחיות אי פעם בתנאים כאלה שרק גן שמשלמים על ילד אחד זה כמו השכר מינימום עם צהרון ואני כבר לא מדבר על השכירויות המטורפות שצריך לשלם . אנחנו השתגענו ולא הכפת לאנשים עם כסף בכלל מה קורה לאנשים בלי . עצוב אבל זו המציאות לדעתי אם העם רוצה שינוי שיחולל מהפכה זה הפיתרון היחיד שיש לנו הדוגמה הקלאסית זה מצרים רק חבל שהיא איסלמית עכשיו חחחחח
מורדי | 09.02.11
155.
לנו לא מגיע דלק בזול? לנו לא מגיע מקלחות ארוכות בזול? מה עם חינוך חינם ולחם חינם?
אז לכל אנשי ה"מגיע לי", למה בדיוק מגיע לכם? באיזו זכות? מי נתן לכם את הזכות הזאת, או מה עשיתם על מנת לקבל את הזכות הזאת? אולי בעצם אתם עושים לנו טובה שאתם נושמים, ועל עצם שימושכם באוויר שלנו נוצרות לכם זכויות טבעיות אלו... אם לכם מגיע דלק בזול, אז לי מגיעה מרצדס חדשה... אם לכם מגיע עזרה בשכ"ד אז לי מגיעה ווילה בהרצליה... אם לכם מגיע לחם זול, אז לי מגיע סטייקים מסובסדים... אם לכם מגיע מקלחות ארוכות בזול, אז לי מגיע בריכת שחייה על חשבון משלם המיסים... אם לכם מגיע חינוך חינם אז לי מגיע מסז' שבועי חינם... אני דורש לאלתר שהמדינה תדאג לזכויות הבסיסיות שלי: מרצדס (כי מכונית לכל פועל אמרנו כבר?) סטייקים (כי הזכות לאוכל איכותי הוא בסיסי), יין אדום, מסז' שבועי (כי החיים לוחצים במדינה הזאת, וזו זכות בסיסית להשתחרר במסז') - אם לא אני יוצא להפגין ברחובות, כי בזכויות שלי אף אחד לא יגע!!!
מושיקו | 09.02.11
153.
תתעוררו
אין ספק שקידום רפורמות במיסוי במטרה להגביר את נגישות השוק הישראלי לעולם ולמשוך לכאן משקיעים זרים הם דבר טוב. אבל עד גבול מסוים. מעטות המדינות בהן שיעור מס חברות עומד על 18%. מעטות החברות בהן קיימת ריכוזיות שליטה בחברות כמו בישראל. נוסיף על כך את המומחיות שלנו בתכנוני מס, כך שהשורה התחתונה היא שהכסף ישאר אצל מי שיש לו. לא יקרה כלום לאותן חברות ואותם אנשי עסקיים עשירים אם מס החברות יעלה קצת בחזרה, עד לשיעור של 25%. זה שיעור גבוה? נו באמת. זה עדיין יהיה שיעור יחסית מהנמוכים בעולם. ראו את ארה"ב שם שיעורי המס עולים על 30% ו- 40%.... את כל ההפחתות במס על הדלק ובמחירי מוצרי היסוד אפשר לממן באמצעות העלאה של מס החברות. ומי ישמע על מה דיברנו - 25%.... תתעוררו שם במגדל השן שלכם. אתם, אנשי העסקים שבעצמכם מרווחים מאוד ממבנה המיסוי הזה. קפיטלזם הוא דבר טוב עד גבול מסוים. צריך לדעת איפה לעצור.
ע | 09.02.11
150.
עומר מואב - ש..ק מתנשא
תנסה פרופסור נכבד ורב חשיבות, תנסה רק למשך 6 חודשים לראות את העולם דרך עיניהם של אנשי מעמד הביניים הכורעם תחת הנטל המטורף של לשאת על כתפינו את שכמותך ןחבריך, ואז... - בוא ונשב וננסח יכדיו מאמר בזכות המחירים וה"מותרות". כבר שנו חכמים - פורנוגרפיה זה ענין של גיאוגרפיה, והגיאוגרפיה שלנו רחוקה ת"ק פרסה מגיאוגרפיית מגדלי השן שלך ושל דומיך !!!!
מושון | 09.02.11
149.
לפרופסור המכובד חידה?
אני אקדמאית מובטלת כי היום כדי להתקבל צריך ויטמין P או Z. ומכיוון שאין לי אבא חכמולוג בעל קשרים כמוך אין לי סיכוי למצוא עבודה. בעלי משתכר בקושי 5500 ש"ח. יש לנו 2 ילדים ואין לנו עזרה לא כלכלית ולא של מטפלות או משרתות כי אין לנו כסף לכך . הורי בעלי נפטרו ולא הותירו דבר. אבי נותר בחו"ל ונשוי לאישה אחרת. אמי הינה אישה ערירית ונכה החיה מקצבת נכות זעומה. אין לנו דירה ואנו אפילו לא חולמים על דירה כי אין אפילו שקל אחד בחיסכון (מאיפה נחסוך). יש לנו חובות לבנקים מעל 100000 ש"ח. אנו גרים בדירה ישנה ומוזנחת ומשלמים על התענוג 3500 ש"ח לחודש. לא כולל ארנונה, ועד בית, חשמל גז, מים, תשלומים לבתי ספר, לקופות חולים. כך שאתה מבין שיש ימים שאני אוכלת רק את הלב כי אין כסף לאוכל. לבן שלי לא עשינו בר מצוה באולם או נסיעה לחו"ל כי אין כסף.. אין לנו גם כסף לנסוע לחולון. אני כבר שנים סובלת מכאבי שיניים וזה כרגע חלום בשבילי לראות רופא שיניים. הילדה צריכה משקפיים חדשים כי עלה לה המספר אבל אנו סוחבים עוד קצת זמן כי אין כסף למשקפיים חדשים. אנו ישנים עם שמיכה ישנה שמתפוררת. ואין לנו מזגן בבית וגם אם היה זה הרבה חשמל. בביתי מכונת הכביסה לא עובדת כי אין כסף לתיקון ואני נאלצת לכבס ביד. בשר הוא מבחינתי משהו בלתי מושג ובקרוב גם הלחם יהיה בלתי מושג עבורי. אבל מה איכפת לך ולחברייך המליינים, אתם הרי הולכים לישון שבעים על חשבון משפחתי ומשפחות כמוני.
מובטלת | 09.02.11
144.
לאדוני, אולי אתה לא זקוק למים שהם מוצר בסיס לחיים
ואולי זה מועיל יותר לעשירים אבל במשוואה שלך לא מסופר הסיפור הקשה של אנשים קשיי יום שאם מים יהיו יקרים וגם הלחם לא נראה לי שיצליחו להתקיים וילכו לרווחה. ככה או ככה המדינה מפסידה ואם חושבים על זה במושגי האוצר- יותר כסף לרווחה רק בגלל שמוצרים בסיסיים כמו מים ולחם הופכים להיות יקרים. אז עם כל הכבוד שזה מועיל יותר לעשירים כדאי לחשוב על כל הפירמידה מלמטה קודם.
ככה או ככה | 09.02.11
143.
גובה למואב
די מספיק עם כל ההסבריםכל פעם שמעלים מוצר כלשהו.. למדינה יש כסף ויכולה לתת לעם לחיות בכבוד ובמיוחד לנו שמרוויחים משכורת מינימום וחיים בשכירות מאיפה אני אביא עוד כסף לתשלומים שגם ככה בקושי מספיק לי...מה עם הילד שלי כמה אפשר להוריד דברים שהשם יעזור
הודי'ה אורלי | 09.02.11
140.
מזכיר לי את הסיפור על העגלון שנתן לסוסו לאכול פחות ופחות כי הוא המשיך לעבוד ....
אז העם הזה מתחיל להראות שהוא סוס עם שינים וכשמגזימים הוא נושך ובועט בחזרה. הגזמתם שם למעלה , יוסי שריד בכדי להבין מה זה לחיות בישוב ספר עבר למרגליות באמצע מלחמה , ואתה חיית אי פעם משכר מינימום ? עד שלא תעבור זאת אין לך כלל זכות לחוות דעה. הרי למרות מח הפרופסור שלך אין לך הבנה מינימלית של העם שבו אתה נמצא . כאשר ישאר לך ממשכורתך מה שנשאר לעובדי שכר מינימום תתחיל להבין את המצב. די קצנו בכם אנשי האוצר שאתם אשמים במצב .תושבי המדינה בדרך הברורה ל מרד מיסים . תבין אדם נטול רגש שכמוך , כל אדם מוכן לתת ובתמורה לקבל , לכם רק נותנים ומה אם לקבל, רק בבחירות ?
סתם אזרח | 09.02.11
138.
העלאת מחירים
למניעת העלאת המחירים על הממשלה להתחיל מיידית בצעדים הבאים : *צמצום מספר השרים וסגני שרים * ביטול כל המשרות של שרים ללא תיק *צמצום מספר היועצים לשרים ולראש הממשלה *קביעת שכר מקסימלי לנושאי תפקידים בכירים בשירותים הפיננסיים והציברויים הנסחרים בבורסה *נגיד בנק ישראל וכל עובדי בנק ישראל יפחיתו משכרם !!!
felixo | 09.02.11
137.
אף אחד לא עוסק בנקודה החשובה ביותר בעניין המים: המחיר לחקלאים!
בגלל הלובי החזק שלהם מקבלים החקלאים מים במחיר שערורייתי ומסובסד. חלקם הגדול לא מנצלים את המכסה שלהם אלא מוכרים אותה ובמילים אחרות מספסרים במתנות שקבלו ע"ח כלל האעזרחים. בנוסף המחיר המסובסד גורם לשימוש לא יעיל ולגידול גידולים שצורכים כמות מים רבה. כשמוכרים אותם לחו"ל אנו בעצם מייצאים מים!
כלכלן אבל לא פרופ' | 09.02.11
136.
מחיר המים- התייחסות למאמר של הפרופסור המכובד.
בהתייחסות לגבי מחיר המים. שהפרופסור המכובד לא יבלבל אתכם. המדינה לא משלמת אפילו שקל אחד מסכן על הקמת מתקני ההתפלה. המתקנים ממומנים מהתחלה ועד הסוף על ידי בעלי ההון שעניינים בכך. מחיר המים מהצנרת הסופית של ממתקן ההתפלה לצנרת הארצית הוא כ 2.75 ש"ח לקוב. אנחנו כבר משלמים מעל ל 12 שח לקוב. יתרה על כך, בהסכמים של הממשלה מול חברות התפלת המים מעוגן בהסכם כי אחרי כ 25 שני ( תלוי מול איזה חברה מדובר) המתקן עובר לרשות המדינה. תעשו את החשבון לבד למה מחיר המים כל כך גבוה ועוד משלמים על זה מע"מ, ומאיפה בכלל בא להם הרעיון האידיוטי שנשלם גם מע"מ על המים? אגב, שמועה מתרוצצת כבר די הרבה זמן שמתכוננים לגבות מס על האוויר מאחר ובערים רבות האוויר לא נקי ויש צורך להקים מתקנים לצורך ניקוי האוויר. בדיחה? בסוף גם זה יגיע. שלא תגידו שלא ידעתם.
גיורא | 09.02.11
135.
זו לא הכלכלה - זו הגישה
בישראל יש גישה של לדפוק את העם ולא לאפשר לעם לחיות ברווחה. זה תמיד היה ככה. עכשיו באה הממשלה ומכבידה ומכבידה. העם זועק - ובצדק. יש מדינות במערב שניתן לחיות בהן בכבוד. בישראל אין כבוד. וזו עיקר הבעיה. הרי אם היה קשב ואם הייתה אכפתיות, ואם היו מתקבלות החלטות סבירות - לא היתה קמה זעקה. הזעקה אינה על המצב הכלכלי אלא קודם כל על האטימות, על השרירות, על אין גבולות, על החמדנות, ועל העושק של הטייקונים והממשלה את האזרח הפשוט שכבר לא מסוגל להגיד "לא" ופשוט אונסים אותו. אבל לאחרונה החל מהלך הפוך - נגד הטייקונים, נגד חברות הסלולר, ועכשיו נגד הממשלה. המאבק הוא נגד כל הגופים החזקים שעושקים את העם ואונסים אותו בבוקר ובערב. על זה המהפכה.
יואב | 09.02.11
134.
עוד פרופסור קפיטליסט רקוב..
אם המצב היה פרופורציונאלי,והיו "נוגסים" גם במשכורות העתק השערוריתיות של המנכל"ים ובמסוי על הכנסות של חברות-ענק,אז אולי היה צריך להעלות אך במעט את המסוי כלפי השכבות הבינוניות,או שאפילו בכלל לא. כבר לא מדובר על אנשים שהם ב"קו העוני",מדובר על פגיעה בשכבה שתכלס מחזיקה את המדינה על הכתפים-השכבה הבינונית. האם צריך להטיל מיסים כדי "לאזן" את הקופה? אולי כן.. אבל למה תמיד זה לא ע"ח העשירון העליון? הרי אם הם ישלמו עוד מיליארדים בשנה לקופת-המדינה,לא תפגע כהוא-זה באיכות ואורח החיים שלהם,אם תעלה מיסים על הדלק וכו,אתה פוגע ישירות ברמת-החיים. אתה מדבר על הצורך בלהיות מדינה אטרקטיבית למשקיעים זרים? בדיחה! ביום שהעם ייצא לרחובות להפגין-וזה יקרה למרות השאננות הנראית לעין,וביום שאנשים יתחילו לזייף ולרמות בדיוק כמו שעשו ועושדים אזרחים במדינות דיקטטוריות,(עין ערך מצרים ומדינות הקומוניזם לשעבר),ישראל תחדל להיות אטרקטיבית.
זאב | 09.02.11
132.
די לממשת החמס והגזל יקירת הטייקונים
בשם הכלכלה החופשית מואב ודומיו מוכנים להעניק הכל לטייקונים, היוצרים לכאורה מקומות עבודה לנו העניים. אך דוק - השכר הוא שכר רעב, התאגדות מקצועית מוחזקת בחזקת פשע כלכלי, ותמיד קיים האיום שגם מומש לא אחת שהיצור יחד עם מקומות העבודה יועבר למדינת עולם שלישי זולה יותר כמו ירדן או כל מדינה באסיה. אפשר שיש לנו כלכלה נהדרת - על גבו של מעמד הביניים המצטמק ושכבת העניים המתרחבת. כל זה אינו נוגע לשליטים - ממשלת חמס וגזל. הגלובליזציה היא ברכה לעשירים והפכה את הניצול והעושק לקל במיוחד.
זומפנשפיל | 09.02.11
131.
לא רואה למה צריך לשמוע שוב פעם את מי שמתכנה פרופסור לכלכלה
פרופסור מואב חושב ומרגיש שהוא עדיין עובד עבור שר האוצר ולכן הוא צריך להתעלם מכל התורה הכלכלית שהוא למד ושמומחים לכלכלה כולל האזרח הפשוט יודעים. חבל שאתם גורמים לציבור שלם של קוראים לעיין במה שפרופסור ,קנוי, כזה שמעולם לא חווה ולא קשור להוויה החברתית הקיומית בישראל מוציא מהפה.מציע לו, שיתרכז בלכתוב מאמרים שאף אחד לא מבין ואם לא לגלות אמפתיה לפחות לעזוב לנפשם את אזרחי השכבות הנמוכות ושכבות הביניים הנאבקים להגיע כל יום לעבודה,מבקשים טיפול רפואי, חינוך ראוי ותזונה טובה שפי שניתן בכל מדינה מתוקנת. לא רק שהממשלה הזאת מנותקת וחיה במימד משלה אלא אף זוכה לתמיכה על הגזל הנפשע וחוסר המעש בכל תחום, מפי מי שמתכנה פרופסור לחלחלה.
 | 09.02.11
130.
הבעיות יותר עמוקות
כל שבוע קוראים על סיפור חדש של שוחד ושחיתות. אתם יודעים כמה כסף מהמיסים שלנו הולך למקומות שאין לנו מושג עליהם? שאין שום תועלת? כשתהיה מהפכה היא תהיה לא רק על מיסוי הדלק ומחירי המים ולחם. נמאס לנו על כל ההחלטות שאין בהן היגיון, על בזבוז כספי הציבור וכל חוסר התחשבות על משלמי המיסים. מתישהו נתפוצץ. ואז אולי תגיע מנהיגות חדשה.
 | 09.02.11
128.
ולכן אני צריכה לבחור אם לקנות עוף פעמיים בשבוע או שלוש?
מעלים ומעלים את המיסים, מומחים מנותקים מביעים את דעתם החיובית על השחיטה שאנו עוברים ואני צריכה להגיע לסופר ולחשוב כמה עוף נאכל השבוע. אין לי כבר מאיפה לקצץ. אני מרוויחה 6000 ש"ח ומגדל שני ילדים. משלמת הכל כולל הכל. כולל המיסים הכי טיפשיים שניתן להעלות על הדעת (רשות השידור) ומזה אני אמורה לפרנס את משפחתי. אנחנו מחשבים כל נסיעה מאה פעמים, מתחשבנים, כאמור, בסופר, לא אוכלים במסעדות, לא נוסעים לחופש, אין סרטים ובטח לא שאר פינוקים. למה? כי צריך לממן ממשלה שאינה יודעת להתנהל. ממשלה שגונבת מאזרחיה בחסות החוק, ממשלה מושחתת ומסואבת, שבעה ומנופחת.
ורד | 09.02.11
127.
מואב צודק - חבורת בכיינים - זוהי תמעות
1. אין מים, תתפוצצו אבל אין, במקום שהשכבות החלשות יעודדו מס מים אקספוננציאלי לגולגולת, שיבעול את ממלאי הברכות ומשקי הגינות, הם בכו ובוכים על כך. 2. לא זה מכבר היה סיבוב נוסף של העלאת מחירי לחם. לאחר סערה רבתי המונהגת ע"י פופוליסטים צבועים דוגמת עיני וישי - אין לחם אין לחם - התברר במחקר קצר כי השכבות החלשות צורכות במיוחד פיתות ולא לחם, אבל העיקר לריב. 3. גם אנרגיה היא בעייה עולמית ומכייון שסעודיה אינדונזיה וונצואלה של שאבס הם לא בדיוק אחוקים, אז אנרגיה יקרה ותמשיך להיות לא זולה פה. ההשוואה למדינות אירופה היא לא רלבנטית. ושוב כמו במים, במקום לפעול להנהגתו של מס אשר גדל על-פי הצריכה האישית, וממש קונס בחומרה את הבזבזנים הלרוב עשירים, ממשיכים לבקש הורדת מחירים רוחבית. לסיום, במקום כל אלה יש מס אחד שבאמת צריך להוריד ועליו כל עובד במדינה צריך לזעוק - שמו הוא מס הכנסה. כמובן שיש לעצור גם את מענקי הפרזיטים השונים המוצצים את דמנו.
אורי כדורי | 09.02.11
126.
עם כל הכבוד
במקסיקו , ארץ ענקית עשוייה מ12 מחוזות יצא לי לטייל שם לפני כמה שנים הדלק מתקרב לחצי מהעלות בישראל קרוב ל-3 וחצי שח!! אין להם כזאת כמות נפט לספק למיליוני התושבים שלהם והאנשים שם נוסעים מיילאז' עצום יחסי לארץ האלגוריה אולי מוטב שנתחיל לייבא דלק נקי מהם ויצא יותר זול או שמא הדלק יקבל עליו מס בארץ ולהשתוות למחיר של 7 ש"ח בוא נראה על מה משפיע מחיר הדלק? דלק יותר זול משמעותי יוריד את הוצאות המשלוחים בארץ יוריד את מחירי נסיעה באוטובוס ובמונית
אחדוס | 09.02.11
121.
תואם פרופסור מואב הציע למובארק להעלות את המחירים כי כך נכון ותראו לאיפה הוא הגיע
לפרופסורים לכלכלה אין שום יתרון בקביעת מדיניות סוציואקונומית. הם לא חזו את נפילת ברית המועצות כמו שלא חזו את ההתרסקות של הכלכלה האמריקאית ומערכת הבנקאות העולמית !! האם סביר להעלות מיסים על דלק דווקא כאשר מחירי הדלק משתוללים ועולים בעשרות אחוזים ?? זה העיתוי הכי מתאים ??? למואב פתרונים !!! האם סביר להעלות את מחירי המים בשנה אחת ב- 70%??? דווקא כאשר שיעורי הצמיחה עולים על כל דימיון וגביית המיסים משיגה בהרבה את התחזיות ?? - למואב פתרונים. האם סביר שכאשר מעלים את המיסים והמחירים על הדלק, על הלחם, על המים, ארנונה, סיגריות ועליית חומרי הגלם גורמת לייקור מחירים לאורך כל הקו, יפחיתו את מס ההכנסה ומס החברות לשיעורים הנמוכים בעולם !!!! במאמץ ליצור ריסון תקציבי ????? רק הפרופסור מואב חושב כך !!!!! ולמה ?? כדי לזכות בקצת תשומת לב מן העתונות !! אם זו התכנית הטובה ביותר שפרופסור מואב יכול היה להגות, בשעה שכל המשטרים מסיבינו קורסים בעקבות אותן התופעות, אז אני שמח שמואב לא מייעץ היום לשר האוצר !!! ללמדך, ששכל ישר לא נמא רק אצל הפרופסורים לכלכלה !!!!
עומר מואב מחפש להתפרסם | 09.02.11
120.
גם סדר העניינים משובש
כדי להכין את האוהל שיעמוד בסופה, יש לחזק קודם את היתדות והיריעות ואחר כך להפעיל סופה. ולא להיפך, הסופה מרסקת ומעיפה, אחר כך מנסים להחזיר ולשדד מערכות. יש לחזק עניים לפני שממיתים עליהם חרפת רעב. שיבוש הסדרים מופיע באינספור מקרים: ראו השריפה בכרמל, ראו מצב הרפואה וחוסר האונים של המערכת, ראו את מערכת המשפט שקצה ממנה הגיח אתמול בהתאבדות.
עוזי | 09.02.11
118.
למה אני צריך לשלם על בריכות שעשירים ממלאים
כל מי שמשתמש בצורה חריגה במים ישלם למה שהקטנים ש"מתפנקים" במקלחת בשטיפת כלים וכביסות ישלמו אותו מס כמו עשיר שממלא בריכה (יש לו בטח מישהו שממלא) בכל מקרה אין לי בעיה לשלם מס על הדלק אבל שלא יהיה גבוה מידי ושההכנסות ממנו ילכו לתחבורה ציבורית נאותה .
יוני | 09.02.11
115.
החומר שלימדת התבלבל לי
כפי שהסברת בכיתה, כלכלה בה הפערים מצוצמצמים - יותר טובה גם מבחינת הנתונים הכלכליים. אז איזה צעדים על הממשלה לנקוט כדי לצמצם את הפערים האלה?? אתה אומר מחד שהמיסוי על הדלק נכון - כשהנתונים מראים שהמחיר הוא היקר ביותר בעולם המערבי יחסית לכח הקניה, זאת למרות שמערכת התחבורה הציבורית היא מהנחשלות במערב. לעומת זאת, אתה סבור שהמס על הרכבים גבוה מדי, למרות שאני ורבים שכמותי (סטודנטים ורבים אחרים) אפילו לא מדמיינים רכישת רכב חדש, וסובלים משמעותית מהתייקרות הדלק.. החיים הם לא רק מודלים כלכליים פרןפ' מואב, ומדינה שדורשת ממני 3 שנות שירות בצבא, עשרים שנות מילואים וכמובן תשלום מיסים - ראוי שתתחשב גם בצרכיי. לא צריך לחזור לשיח שהתנהל בבריה"מ, אבל אין לנו כחברה קטנה ומשק קטן את הפריבילגיה לנהל את השיח שקיים בארה"ב. אולי כדאי לקחת מודלים חדשים - של שבדיה, צרפת ומדינות מערב אירופה הנותנות ביטוי לשוק החופשי, אך זה איננו ג'ונגל - ויש דאגה לכלל האזרחים.
סטודנט שלך | 09.02.11
111.
אילו לא הייתי מסתכל רק על המרחק שלך בלבד!!!
אז בוא אני אתן לך כמה פרטיםם על כלך שאתה מציין וטוען כי מהלך העלאת המחירי דלק היה תהליך חכם, שכחת שלא כולם גרים בסביבתך ובמקום התלאביבי שבו יש עוד שנה בערך רכבת בעיר שתיקח אותך ממקום למקום וכך תחסוך לך זמן או אולי אפילו אם תרצה יחכה לך נהג מונית ליד הבית תמורת 20 קלים בלבד. אז בוא אני אסבר לך מה קורה כמרחק של בסך הכל שעה וחצי עד שעתיים מביתך, יש מושבים, יש נגב, יש ערבה, שלהם אין תחבוורה ציבורית שוטפת וכדי שיוכלו להגיע ממקום למקום או כפי שמצויין לקפוץ ממקום למקום הם חייבים לנוע עם רכבם. אתה חושב שלנו לא עדיף להשאיר את הראכב בחניה הממוזגת שלו עם השערא החשמלי במקום להוציא אותו החוטצה שמע יקבל מכת שמש ואולי אפילו ימס. אז אם אתה לא מכיר את ארצך ואת מרבית האנשים החיים מעבר לגבולות תל אביב וסביבתה. אני מוכנה לעשות לך סיור מודרך ברכבי האישי ואפילו אנ י לא אקח לך דמי עלות. מקווה שהבנת.
רעות | 09.02.11
109.
אם הממשלה תעמודש ביעדים שלה להתפלת מים במהירות, ותנהל נכונה את הרזרבות יהיה טוב לכולם.
ואכן הממשלה תצמצם משמעותית את החוב החיצוני שלנו בחלק מהרזרבות של היום ובעוד שנה תסיים את תשלום החוב החיצוני, זה בהחלט יכול להקל עלינו את המעמסה. ובנים הבאות נוכל לשלם פחות מיסים ולחיות ברמה טובה יותר מכספים שלנו ולא על חשבון הלוואות חוץ. יש להדק את החגורה היום, כדי להנות נחופש הכלכלה שלנו מחר. ואם למישהו מהאזרחים מאד קשה ואין לא באמת אמצעים למחייה, ישנם משרדי הרווחה ובטוח לאומי הנותנים יד לנצרך. בקשר לשווקים בימי שישי שאזרחים אוספים מהרצפה, לצערי הרב ישנם גם עשירים ולגמרי לא נזקקים שעושים זאת גם כן, זו היא סוג של מחלה. ובנוסף אם למישהו יש שכנים שמצוקתם קשה והעזרה מהרשויות טרם היגיע אזי מצווה גדולה היא להביא לביתם מזון לשבת. קצת ירקות ופרות גבינה חלב ביצים ממרח שוקולד לילדים ותבואו על הברכה. אינני מאמינה שלממשלה יש רזרבות רבות ואינה רוצה להקל על הבריות, כנראה שישנם דברים שלא רואים מחוץ למשרדי הממשלה. איך נאמר פעם מפי ראש ממשלה, מה שרואים מכסא זה במשרד ראש הממשלה, לא רואים משום מקום.
pini | 09.02.11
108.
כמו הרבנים שיכולים לפלוט כל שטות בחסדי ההלכה
פרופסור מואב חושב שהוא יכול לפלוט שטיות בשם "הכלכלה החופשית". כדאי לזכור שהוא מקבל את שכרו גם ממרכז שלם - "מכון מחקר" בעל הטיה פוליטית ימנית-קפיטליסטית מוצהרת. אתה עושה לתואר "פרופסור" את אותן הבושות שעובדיה עושה לתואר "רב".
כלכלן | 09.02.11
105.
שימו לב לתפדי- יועץ לשעבר
פרופ' יועץ לשעבר של שר האוצר יוצא להגן על תוכניתו של שר האוצר. אותה תוכנית שהוא בעצמו הגה וקידם. לא קצת תמוה????? שהוא זה שמתראיין ןמרגיע את הפוליטיקאים האטומים. אשמח אם הפרופ' ירד ממגדל השן ויצטרף אלי לחלוקת מזון למשפחות מהשורה שפשוט לא מסוגלות לחיות המדינה הזו. בושה שאנשים במדינה מתקדמת בוררים איזה תרופות לקנות ומה לאכול ומה לא. פרופ' יקר, אתה והממשלה בושה וחרפה ללב היהודי הרחמן. כולך קפיטליזים מושחת. פקח עיניך וליבך רד אל העם. בברכה, שגיא
sagi | 09.02.11
101.
יכולה לספר לך אדון מואב שכעו"ד צעירה אני בקושי מסיימת את החודש
עם מחירי השכירות הגבוהה (גרה לבד ומממנת עלות השכירות בעצמי ) בתוספת דלק יקר ( כי אין מצב להגיע לעבודה ב-2 אוטובוסים ובשילוש הזמן שלוקח ברכב ושלא נדבר על זה שבשישי-שבת אין תחבורה) ובתוספת עליית מחירי המזון (לא יוצאת מהסופר בקנייה של פחות מ-200 שקל לשבוע לאדם בודד!!!) יוצא שלא נשארת כמעט הכנסה פנויה (ולחשוב שבשביל זה רכשתי השכלה אקדמאית- בושה). במה שנשאר צריך לשלם חשבונות חשמל / מים / ועד בית/ ארנונה מטורפת של 600 ש"ח לחודשיים על דירת 50 מ"ר, ומה לעשות צריך גם אינטרנט ומידי פעם לקנות איזו חולצה מכופתרת לעבודה ורחמנא ליצלן אם נזדקק חלילה לטיפול לרכב או להחליף את המיקרוגל שהתקלקל ואיך נעז לחלום על מנוי לחדר כושר או חופשה בצימר בגליל.... אפילו את המנוי להוט ניתקתי (חבל על 250 ש"ח) ברצינות, שוקלת ירידה מהארץ....
 | 09.02.11
100.
אדון מואב
מי אמר שהציבור צריך לממן פרוייקטים לאומיים מקנסות ומיסים? מהיכן הרעה החולה הזאת ?, בשעת משבר - ואנחנו קרובים ממה שכמותך מבינים כנראה , על הממשלה להזרים כסף למשק ולא לקחת. ראה כל מה שנלמד מהמשבר האמריקאי הגדול - עבודות יזומות וכ"ו. הרי ברגע שהשוק עובד וככל שיותר כך הממשלה מרוויחה , ככל שמהדקים את החגורה כך הצריכה יורדת והתזרים של הכספים מאט, והרי התזרים - או "מפל הכסף " הוא ההכנסה המרכזית של המדינה.
שגיא | 09.02.11
98.
אזרחים תתעוררו צאו לרחובות מספיק עם רמיסת השכבות החלשות ומעמד הביינים!!!
רק הפגנות ולחץ של האזרחים על השילטון שתומך וניתמך על ידי העשירון העליון יובילו לצדק חברתי . בכל מדינה מתוקנת הציבור אומר עד כאן ויוצא לרחובות הממשלה הזו מביאה את מעמד הביינים לקריסה , אנו נושאים ברוב נטל תשלום המיסים מספר דוגמאות כביכול הורידו מיסים אך מים התייקרו בשיעור ניכר + 16% מע"מ שמעולם לא נגבה על המים דלק = חשמל התייקרו וכתוצאה מכך יעלו בזמן הקרוב כל מוצרי הצריכה ומזון עקב התייקרות תשומות היצור. השכר הצטמצם בשנה האחרונה במאות שקלים בחודש כתוצאה ממיסוי הרכב הארנונה התייקרה בקיצור אין כמעט מוצר או שירות שלא התייקר ואנו כציבור הולכים כצאן לטבח מספיק צריך להתעורר ולעשות יום זעם הציבור צריך להגיד את דברו!
דורון | 09.02.11
97.
בואנה איזה יועץ
לפי ההנחות הכלכליות שלך,בוא נעלה את מחיר הדלק ל20 שח לליטר ככה באמת לא יהיה זיהום בכסישים בכלל,אנשים ילכו ברגל 20-25 ק"מ לעבודה ככה גם יעשו ספורט . את הלחם נעלה ב100% ככה יאכלו פחות לחם ויהיו רזים יותר , גם את הביצים והשמן להעלות בעשרות אחוזים פחות כולסטרול וחסימת עורקים. ודווקא הייתי מעלה את המס על אלכוהול מעל 10-20% שזו בעיית מדינה. בקיצור רצים ומורידים מס לחברות מחד ומעלים מיסים עקיפים לגברת כהן מחדרה היא זו שצריכה לממן את נוחי דנקנר המסכן
כלכלן | 09.02.11
95.
פרופ' מואב שוכח שיש אזרחים החיים בפריפריה
הפרופ' הנכבד מתעלם מהעובדה שיש כמה אזרחים החיים בפריפריה וכדי להתפרנס חייבים לנסוע לעבודתם במכונית שרכשו מכספם ואת הדלק מממנים ממשכורתם, ומכיוון שבפריפריה התחבורה הציבורית לא יעילה ויקרה אין ברירה אלא לנסוע במכוניתם ומרכיב הדלק הוא משמעותי. חוץ מזה לא יתכן שאזרח עובד ישלם כל כך הרבה מיסים, ומיסים על מיסים. ולכן היועץ היקר שיחפש במשרדי הממשלה מקום לקיצוצים.
גיורא | 09.02.11
92.
תשובה קצרה וענינית ל"פרופסור " שימחון - או שאתה חושב שאנחנו מטומטמים. או שאתה כזה
הדלק לא יותר יקר ? כשהוא היה 140$ והדולר היה יקר לא שימנו 7 שקלים לליטר היום ה $ נמוך חבית עולה פחות מ 90$ והמחיר הוא יותר מ7 שקלים לליטר. גם אם נוריד את ה 20 אג' העלובות שהוספתם . גם אז זה יוצא הרבה יותר יקר.
 | 09.02.11
90.
בדבוס החודש הכריזו כלכלני העולם שאינם מסוגלים לתת תחזיות כלכליות אמינות
גם מה שהם צופים הוא לטווח קצר, ויקלע למטרה רק אם יטפל ב-3 עד 5 משתנים. אז פרופסור ניכבד, חזור לאקדמיה ותתעסק עם תוכנית חדשה ורלונטית לתקופתנו ב"מדעי- הכלכלה". נכון שהאקלים בשנים האחרונות משפיע על כמות המזון בעולם, אבל לא מפני שייצורו אינו מספיק בעזרת הטכנולוגיות החדשות, אלא, בגלל ספקולנטים עשירים שמשחקים בבורסות העולמית בברטר שהו ברובו נירות חסרות תוכן מוצרי של ממש, ובכך בעזרת מנהיגים פוליטיים שואפי כח מתחלק המוצר האמיתי בצורה בזבזנית לתועלתם ולא לטובת נתיניהם.(בכוונה לא צינתי אזרחיהם, כי איני חושב שאזרח כל שהוא אמור להיות שייך לאיזה שהוא טייקון או מנהיג ,אלא למדינה/חברה בה הוא חי).
נ. | 09.02.11
88.
שוק כן כלכלה לא
הבלוף הגדול - האם יש בישראל כלכלת השוק? בכלכלת שוק יש תחרות חופשית, ללא תחרות חופשית אין כלכלת שוק. בישראל אין כלכלה חופשית ומשרד האוצר ונעריו ויועציו לא דואגים לקיום גורם כה חשוב להצלחת שיטתם. מדוע אנשים כה חשובים בעיני עצמם מתעלמים מחוסר התחרות החופשית.
שוק | 09.02.11
87.
טוב שנשארו אנשים אמיצים שאומרים את האמת
רובנו לא אוהבים לשמוע את האמת...כמו למשל שהמקורות מוגבלים.ולא ניתן גם לשלם למורים את מה שמגיע להם. לתת לכולם את התרופות הכי טובות שיש בעולם.לתת לביטחון עוד קצת. להוסיף עוד גדרות הפרדה בכבישים (כי זה חוסך הרבה הרוגים)וכמעט שכחתי את קצבאות הזקנה ועוד הרבה הרבה דברים...כולנו צריכים להבין שכאשר אנו דורשים משהו יש להוסיף גם על מה אנו רוצים לוותר
עופר | 09.02.11
86.
חיים בסרט!!!
נראה לי שכל המומחים פה חיים בסרט מטורף! העשירים קונים יותר דלק?! מה אחוז העשירים במדינה שלנו חברה? ומה איתנו, האנשים הרגילים, הצעירים, הסטודנטים שנהפוך להיות המעמד הבינוני וכנראה נמוך בקצב שהמצב פה מתדרדר בו??? אנחנו אילה שצורכים דלק, אנחנו נוסעים כל יום לשתי עבודות ולימודים וצרכים להביא את הילדים לגן ולהחזיר מהגן ולחזור הביתה!!!! איפה אתם חושבים שאתם חיים??? אני אגיד לכם איפה, בסרט!!!
סטודנטית | 09.02.11
79.
עומר מואב הוא קיצוני מצד אחד
כל מי שאומר שפרופסור מואב הוא אדם ממעמד הביניים טועה ובגדול אדם במעמד שלו מרוויח כמה מאות אלפי שקלים בשנה... הוא שרואה אך ורק את תועלת המשק ומתעלם לחלוטין מהפער החברתי שנוצר. אני מחשיב את עצמי כאדם ימני חברתית ופוליטית! הכסף הזה צריכים לקחת מהחרדים! הרי שימו לב מה כל הזמן קורה פה?! יש ממשלה ותמיד אבל תמיד ש"ס בממשלה. לא משנה היא ימין שמאל או מרכז שס נכנסים בכל מחיר התנאי היחידי הוא לדאוג לחרדים! אז צריכה להיות מפלגה בישראל שתכנס לממשלה ולא משנה ימין או שמאל רק שיגרמו לכך שלא נצטרך את ש"ס בכל ממשלה! נמאס! יש חרדים ויש חרדים! בתור ירושלמי כבר שנתיים אני רואה חרדים שהם כמו כל אדם אחר עובדים מקימים משפחה ויש את התלמידי ישיבות שהם פשוט בזיון!
סטודנט של עומר מואב | 09.02.11
77.
מואב טען שהמיסוי לא פוגע בעניים.כי הם מימלא נוסעים מעט ומתקלחים קצר
...המס שרוצה לבטל הוא על רכב חדש . נשאלת השאלה על אילו עניים מדובר שמואב סבור שעליהם לצמצם את נסיעותיהם ,ולהסתפק במקלחת קצרה. אכן לעניים כאלו לא יפריע אם יורידו את המס על רכב חדש.מה עם הגדלת מעמד הביניים? במקום ההיפך?
נטע | 09.02.11
75.
או שוב פעם אתה אדון מר פרופ' דוגמן באמת הרבה זמן לא כיכבתה בטורי הרכילות האקדמית
טוב לדעת שהכל טוב אצלך, כי אצלנו לא ! ואין צורך גם להסביר לך , כי אתה איש אטום ! פשוט כך. דלק זה מותרות, אין בעיה ניסע בתחבורה הציבורית, יצא לך לאחרונה לנסוע במזבלות הנוסעות הללו, יש לך מושג בדבר עלויות הנסיעה בתחבורה הציבורית ? כמה זה עולה לאדם שגר בבאר-שבע ונגזר עליו לעבוד בת"א בתור זבן בחנות אופנה בקניון עזריאלי ? לא אלאה אותך בשיחות שמנהלת אותה אמא אומללה שזו פרנסתה עם בני משפחתה , כיצד היא מנהלת את ארוחת הצהריים בשלט רחוק מהקרון ברכבת , אתה גם לא תבין את הצרחות וההיסטריה, אלו הם חייהם של לפחות 50% מצעירי המדינה הזו , אקדמאים שסיימו ללמוד, ונאלצים כל בוקר לעלות לרכבת של 5.00 בבוקר כדי להתפרנס ולחזור הביתה ברכבת של 19.00 בערב, אני שואלת אותך אדון מר פרופ' : אלו חיים ? ככה ניתן לנהל חיי משפחה ? אז יופי חיברו את המרכז לפריפריה עם רכבות , עם עלויות נסיעה בשמיים, ורק אתה חסר לנו ברקע, כדי להודיע שמים ודלק הם מותרות? מותרות שאנו צריכים לממן עבור כל משפחות מתפילי המים, מן הסתם חבריך. תתבייש לך כי התחלתה להימאס עם כל השטויות שלך וגיבובי המילים הללו. שתדע לך שאתה ממש לא ליכוד אמיתי !
me | 09.02.11
73.
בניתי בית, נטעתי עץ ו... שינוי לי את המציאות
לפני כ- 10 שנים בניתי בית ונטעתי עץ. זו לו מטפורה או סמנטיקה, זו עובדה. שמתי קמין וחימום תת רצפתי. הנפט עלה אז חצי מהבנזין. משהו כמו 2 ש"ח. היום עולה אותו דבר סביב ה- 7.25 ש"ח. המים היו בפיקוח ובשליטה על העיריות ולא בידיים של תאגידים שהם חברות בע"מ וכל כוונותיהם זה רווח נטו. בפועל, אני - בורגני שכמותי - שעובד מבוקר על ערב - משלם על המים ועל החימום 300 אחוז יותר ממה שתכננתי. אני חי בקור וביובש... למה? האם אתם, בלי לפגוע באף אחד מהמלומדים, מצפים שאני אוותר על ההנהות הפשוטות של החיים? אני לא מעשן, לא שותה כלומר, לא מציא כסף בדברים שפוגעים בבריאות שלי למה לי לייבש את העץ שלי ולחיות בקור. למה? אני לא מתלונן על תשלום המשכנתא שלי. אני רואה בזה עסקה שידעתי עליה מראש. תקפידו לגייס מיסים מהמגזרים הגדולים ביותר שלא משלמים מספיק מס, ביניהם החרדים והערבים. תשקיעו בהכיפה בקרב העסקים הקטנים שעובדים עליכם בעניים, ביניהם דוכני פלאפל ונהגי מוניות. תוסיפו מס על שיחות הטלפון מעל סכום מסויים, על שתייה חריפה, על מוצרי עישון - על מותרות באמת שגם פוגעות בבריאות. אל תגרמו לי לוותר על החוגים של הילדים, אל תגרמו לי לוותר על נסיעת ביקור משפחתי בסוף השבוע. אל תוסיפו מס ישיר לאנשים שלא פגעו באף אחד להיפך רק תורמים ועושים ועובדים ללא הפסקה.
אדם פשוט | 09.02.11
71.
אשתי ואני מביאים הביתה כל חודש 10000 ש"ח. והוא צודק.
אין מה לעשות - כדי לממן את העלאת השכר לעובדי הנמלים, חברת החשמל, מימון הישיבות, עו"ד, עובדי המגזר הציבורי, מערכת הביטחון - כל מה שהוגדר בתקציב לפני חודשיים, יש להעלות מיסים. וכן אפשר לחסוך גם בדלק וגם במים - למה כל רכב בכביש מכיל רק נוסע אחד? אנחנו מפונקים - אנשים מתקלחים במשך שעות. שוטפים את המדרכה עם צינור מים. די מספיק. העם מלא אנשים אנוכיים שלא אכפת להם איך יראה העתיד. הם רק מסתכלים על הטווח הקצר וחושבים שהעשירים ידאגו לעתיד.
האופנוען המתעטש | 09.02.11
68.
משל העם והילד
ילד מרוצה מהוריו זה ילד שהיה לו מה שצריך חום ואהבה וחומריות ילד לא מצפה מאבא מעבר ליכולתם אלא שאבא יתן לו מה שהוא צריך באמת ככה העם דורש מאמא המדינה חיים סבירים העם לא מבקש מרצדס-וילה בסביון אלא דירה נאה מחיר מזון סביר מחיר מים ודלק סבירים לא בחינם אבל לא במחיר מופקע העם רוצה שכר מינימום העם חכם ומבין את מצוקת המדינה ולכן הוא לא דורש יותר מדי אבל העם מבקש חיים סבירים לכן על הממשלה להקים וועדה שתחקור ביסודיות את כל התנהלות המדינה והיא תגלה שיש המון שומנים שיש המון בזבוז ושיש המון עוול שצריך לתקן הפערים במדינה בלתי נתפסים המדינה שלנו היא כאיש שמן על קרעי תרנגולת די להביט בפערים בין הנגב והגליל למרכז וזה פשוט איום קיומי ממשי למדינה על המדינה לחזק את הנגב והגליל וזה יתן למדינה עוצמה כלכלית יש להקים בנגב ובגליל נמל תעופה שני בנבטים שיצאו ממנו טיסות 24 שעות ואז יהיה ניתן לבטל את טיסות הלילה מנתבג ויהיה שקט לתושבי המרכז תושבי הדרום לא יפגעו מטיסות לילה כי הם יהיו במסלול שלא יעבור מעל ישובים יש להעביר את כל המפעלים לנגב ולגליל והשטח שיתפנה יעבור למגורים להעביר את מתחם כלא רמלה לנגב ולגליל את הספארי לנגב וצפארי להקים לונה פארק בנגב ובגליל אגמים לנופש יש להקים רכבת עד אילת בשיטת בוט והתקציב לפרוייקט יגיע מהשוק הפרטי יש להעביר את כל מחנות צהל לפריפריה את חוות מיכלי הגז ומיכל האמוניה למיקום רחוק ותת קרקעי לקצץ בשומנים מיותרים להגדיל את שכר המינימום כדי להוריד את מחיר הנסיעות בתחבורה ציבורית על הממשלה לקדם מהלך להסבת כל האוטובוסים לנסיעה על גז ולממן את המהלך כך הנסיעות ירדו ב40 אחוז על המדינה להגביר את הקידוחים למציאת נפט-גז לקדם את פרוייקט פצלי השמש לגרום לירידת הריבית בבנק להוריד את מחיר המים-דלק-מזון לתת תעסוקה בפריפריה ואז הציבור יוכל לעבור לנגב וגליל ולרכוש דירה זולה כי יהיה לו תעסוקה בסביבה ולהפסיק את המנטרה לקרב את הפריפריה למרכז אלא להפוך את הפריפריה למרכז אין צורך לאדם שגר בפריפריה להגיע לקבל שרות במרכז לכן על המדינה להשקיע בפריפריה בכבישים בתחבורה חינוך רפואה תעסוקה ואז הנגב והגליל יפרח וילבלב ומאות אלפי תושבים מהמרכז יהגרו אליו ועל המדינה להעלות מליון עולים תוך כעשור וחצי
מיכאל | 09.02.11
67.
חבל שהמואב הזה איש איכות מכר נשמתו לסטן העשירים , מכירת הנשמה עינין קשה
כך זה האנשים המתחברים לטובת הארץ אך לא לטובת העם מדינה נועדה לאזרחיה ויש לעשות הכל , אבל הכל לשיפור איכות החיים אז כך תרבות - בשפל ספורט , נגמר חינוך , כבר אין , אבל יש לעשירים תשתיות , על הפנים רשויות מקומיות , אבד השלטון המרכזי תוכנית עתיד אין , הכל מהיד לפה והחשוב מכל , הכל נעשה כגנבים בלילה , ללא ידיעת האזרחים ללא ידיעת חברי הכנסת . שטייניץ חייב ללכת , איש ללא חזון ללא לב של שר שיש ברשותו לעשות לחיים טובים לעניים ולא עושה
לני | 09.02.11
65.
אוי כמה נמאסתם
אתם פקידי האוצר יודעים לסלף עובדות. טוענים שהמדד מייצג? מייצג מה? הרי עכשיו תגדילו את משקל הנדל"ן במדד ואז נראה לאן תמריא האינפלציה... העם לא טיפש. אני רואה כל סופ"ש כמה יוצא אותו סל מוצרים, אותה צריכת גז, מים, חשמל והמחירים מאמירים ומאמירים. כבר רבים מחבריי החזירו את רכבי הליסינג כי זה לא משתלם וגם שם הטעיתם את הציבור ושכחתם לספר שבנוסף לשווי מס משלמים שכירות של 3500 ש"ח על הרכב. טוענים שחלק יורד וחלק עולה. מה יורד? מוצרי מותרות? מחיר האייפון? הממשלה הזו נכשלת בכל צעד ושעל - טיפוח אקדמיה, מערכת בריאות, תחבורה, דיור, פשוט הכל.
ירון | 09.02.11
64.
פרופוסור מואב-אתה אומר רק חצי אמת ואסביר למה
כל מה שציינת נכון על פניו,אלא מה? למשוואה יש 2 צדדים והכל עניין של סדר עדיפויות אילו היית הגון והיית חי משכר של 5000 ש"ח היית מבין,לדאבוני אתה מנותק כמו כל ההנהגה שלנו ויעשו טוב אם יקחו אנשים כמוך ויפסיקו לשלם להם כספי ציבור.
אייל | 09.02.11
61.
חזון העמים המשוחררים
פרופ' מואב היקר, בתור סטודנט שלך בעבר שמאוד מעריך אותך ואת תרומתך הרבה, אני לא מסכים איתך, עם ההיגיון ועם הפרופסורים המכובדים. אני מעדיף להחזיר את החוב בצורה יותר מתונה ופרוסה על פני 30 שנים (אנחנו לא צריכים להיות המשק המוביל בעולם בצמיחה וחוסן לאומי כי אנחנו לא ברי השוואה למשקים אחרים ולמדינות האירופאיות שחיות להן על זרי הדפנה, ושאנחנו כל כך רוצים להדמות אליהן) ולאכול פחות סטייק בשבוע או גלידה. בגלל שלנו יש צריכים מיוחדים ומשק שונה, אני מוכן לצמוח בפחות, ושרמת החיים שלי תעלה בפחות כל שנה, ושעכשיו אני אוכל לקיים את עצמי כמו שאני רוצה ובצורה מכובדת. לא להיות מסוגל לקנות דירה בגיל סביר מבחינתי זה לא מכובד, לאלץ צעירים לגור אצל ההורים כי אין להם אפשרות לעבור זה לא מכובד עבורי, להעמיס את הנטל על מעמד הביניים שהפער בין השכבות גדל בצורה קיצונית זה לא מכובד עבורי, להעלות מחירים על מוצרי יסוד זה לא מכובד עבורי. אין שום יתרון למודל ההשקעה עכשיו לעתיד טוב יותר, כי הגענו לזמנים כאלה שיש פער משמעותי בין ההשקעה לקצירת הפירות, שיכול להיות שאנחנו לא נזכה ליהנות כבר מאותם פירות שהשקעת מלכתחילה כי הפערים הולכים ומתרחבים ואז איזה תמריץ יש למודל עבור אלה שמקיימים אותו? פרדוקס. אני לא אומר שאין היגיון בדברים שנאמרו, להיפך, כל מי שרוצה להגיד משהו ענייני חייב לדעת שלמרות שזה קשה יש בזה את המכניזם שבו שוק עובד ושזה נכון שיש קריאות מהצד השני שגם הן פופליסטיות ומראות על חוסר הבנה בסיסי של השוק והתמורות פה. רק שהכל פה הוא בעצם עניין של מידה, של היגיון ושל לאן רוצים להגיע ומתי. אני לא מתיפייף, גם אני אוהב רמת חיים, גם אני אוהב לנהוג, גם אני אוהב דלק וגם אני אוהב מקלחות חמות וארוכות. יחד עם זאת, לא יקרה למדינת ישראל שומדבר אם היא תעשה את זה בתהליך יותר הדרגתי ומושכל ופחות מוטה קפיטליזם. המצב שבו מתוארות האכלת בהמות בלחם הוא עלבון לקורא ושרלטני. אנחנו לא ברית המועצות ואנחנו לא מדינה שבנויה על טהרת הבמהות (וגם אם כן, מה כל כך רע שבהמה רחמנא ליצלן אוכלת לחם כשיש?) כי אם על טהרת ההיי טק והטכנולוגיה. זה מזכיר לי את נושא האוניברסיטאות – לפי כוחות השוק כשיש ביקוש רב הרף עולה ואז לא כולם לומדים. זה נכון תחת המודל הבסיסי של כוחות השוק החופשי והכלכלה, אבל הפתרון הראוי בעיני הוא הרחבת מספר האוניברסיטאות בארץ והשקעה בחינוך. ההסתכלות הצרה אומרת שזאת חוכמה גדולה להגיד את זה בדיבור אבל אין איך לעשות את זה ואני אומר הפוך – דווקא פה לכו למודל ההשקעה עכשיו והפירות בעתיד. אני סבור שבתחשיב כלכלי השקעה עכשיו במשהו כזה, תוך העזרות במקורות חיצוניים, תבנה עתיד טוב יותר ו"כלכלי" יותר שיחזיר את עצמו ריבית דה ריבית – הרעיון פה, שבמקום להגיב או לתת לכוחות השוק לעשות את שלהם, מעבירים את האופטימום של השוק למקום אחר, גבוה יותר וטוב יותר – ואין לי בעיה לשלם על זה גם בזמן ולבנות את זה לאט כי אנחנו מדינה קטנה וכי יש לנו משאבים מצומצמים וכי תהליכים כאלה לוקחים זמן. כל עוד יש תוכנית שבה הכלכלה וערכים ראויים משתלבים יחד אני בפנים לגמרי. הקברניט הכלכלי צריך להיות אופטימלי בהקצאת המשאבים הלאומיים אבל הוא גם צריך להיות תחת הנחה של בנאדם שבנוי על נורמות וערכים . כשיש התנגשות ביניהם צריך לעשות איזון אופטימלי תוך ידיעה שנסיעה בטורים נמוכים עכשיו ולא דוושה סחוטה עד הסוף, תאפשר לך לעשות דרך ארוכה יותר פר מיכל דלק – וזה יותר כלכלי.
עידן | 09.02.11
60.
הכותב מצדיק את מחיר הדלק נקרא לילד בשמו: חליבת הציבור תחת מסווה הורדת מיסים ישירים
אחרת , איך ניתן להסביר שבינואר 2008 מחיר חבית נפט היה 100 $ , ושער הדולר היה 3.84 ש"ח/$ מחיר ליטר דלק לא עלה על 6.2 ש"ח כיום שמחיר החבית הוא כ 60 $ , שער הדולר כ 3.5 ש"ח/$ מחיר הליטר הוא 7.4 ש"ח. כמו כן, הכותב המכובד מציין את הגמישות הכלכלית של מוצרים כמו דלק ומיים, לצורך צמצום הביקוש,אלו בדיוק המוצרים שזאת לא ניתן לאמר לגביהם. ההוכחה לכך , כי הממשלה משתמשת בהם לצורך חליבת הציבור. הרי אין לה שום ציפיות שהביקוש להם יקטן, אחרת במה תועיל העלאת המס ? אבל מה לעשות, כל אחד מדבר מתוך הפוזיציה כי שם נוח לו על מנת להצדיק תאוריות כלכליות. המחשבה שמשק שוק חופשי מהסוג הפרידמני שביבי מנסה להטמיע בישראל הוא הרע במיעוטו,יש לו מתנגדים ,למשל, בקיום משק סוציאל-דמוקרטי מאוזן.
BUZY | 09.02.11
59.
עד עכשיו חשבתי שאין כזה דבר פרופ' אידיוט... טעיתי
אני בן 29 עובד בהייטק, מרוויח לא רק, מוציא חמישית מהשכר שלי(מהנטו) על דלק, אני גר אצל ההורים יחד עם אישתי כי אין דרך לחסוך 400 אלף שקל כדי לקנות דירה מחורבנת בשיכון סוג ז' במיליון שקל... לצערי הרב, אני יכול רק לחלום על להביא ילדים לעולם בשנים הקרובות כי פשוט לא יהיה לי מאיפה לתת 3000 שקל לגן ילדים בשלוש שנים הראשונות של הילד... אני ממש לא בא כדי להתבכיין, אבל אני לא זוכר מתי הפעם האחרונה שהיינו בחופשה. אין לי דרך להגיע לעבודה חוץ מאשר עם רכב (ואני נוסע על רכב ישן מאוד שלא צורך הרבה דלק) אני גם לא רואה את עצמי נגרר באוטובוסים בשעה 8 בערב כשאני מסיים לעבוד (בכל זאת יום עבודה מורכב מ11 שעות בערך, בלי הנסיעות). אני מכניס לקופת המדינה סכום יפה מאוד בכל חודש (בסביבות 3000 ש"ח במיסוי ישיר, ביטוח לאומי, מס בריאות ומס הכנסה) ואני לא מדבר על מיסים עקיפים. אני בסה"כ רוצה להביא ילד או שניים לעולם, במקום זה, אני מאכיל ילדים של אנשים אחרים (חרדים וערבים) ועוזר לילדי המשפחות המובילות במשק לקנות עוד נכסים בעולם.
 | 09.02.11
58.
לעומר מואב: ע"ע מארי אנטואנט, היא הציעה שיאכלו עוגות ובסוף יכלה לנשק את המרפק של עצמה.
אתה יכול להתעלם ממחאה עממית, עד שהמון זועם מתדפק על דלתך שלך. ותאמין לי, עומר (התואר "פרופ' לכלכלה" הוא פיקציה ע"ע 2008) , עקב כתבה זו, אם המונים יצאו לרחובות, הם יזכרו דווקא אותך.
מכב"י | 09.02.11
54.
פרופ' עומר מואב
פרופ' נכבד ,אתם מנהלים את המדינה כאילו היא עסק פרטי ומחלקים את ה "רווחים" להנהלה ולעובדים(עובדי המדינה). אבל במדינה ישנם גם אחרים שאין להם עבודה מסודרת, ושחיים מהיד לפה. ישנם גם אלו שעובדים יותר משתיים עשרה שעות ביממה עלמנת להשתכר ארבע או חמשת אלפים שקלים בחודש מהיכן הם יפרישו לקרן פנסיה?. הגיע הזמן שתבינו ששינוי החלוקה של משאבי המדינה היא הפתרון האמיתי. אתם נותנים מצד אחד תוספות יוקר ומצד שני אתם גוזרים קיצוץ רוחבי בשרותי הממשלה ומי נפגע מזה?? אלה שאין להם שכר או הזקנים שחיים על קצבת הביטוח הלאומי . הם משלמים פעמיים. אם אתה באמת מחפש פתרונות אנא פנה אלי .
פיני מלכה | 09.02.11
53.
אם עיני וברוש ינהלו את המדינה
יהיה סדר עדיפויות. בתי חולים היו משופצים מתקציב מדינה ולא תקציבי תרומות של מיליארדרים שנתניהו וחבריו מעשירים. אם עיני וברוש ינהלו את המדינה יש סיכוי שעובדים במדינה יעבדו גם בתעשייה כמו טקסטיל ולא יהיו מובטלים, יקבלו דמי אבטלה והבטחת הכנסה, יסתובבו חסרי הערכה עצמית כי אין דבר יותר גרוע ממישהו מובטל. כי מה ההיגיון לחסוך כאילו מכיס אחד ולהוציא מכיס אחר? מה לא מובן פה? ארה"ב הגדולה הוציאה תעשיות גדולות לסין. מה טוב יצא מזה? ארה"ב חלשה וענייה יותר, אבטלה גוברת ומשבר מטורף!! למה צריך לחוות את זה גם בישראל? אז מר פרופסור יקר, תעשה חשבון שנית ואת בלון הגלובאליזציה החכמה הזו נגיע הזמן לנפץ ולהבין שככה זה לא יעבוד!!!
 | 09.02.11
52.
מארי אנטואנט- "אם אין לחם, שיאכלו עוגות"...
אם פרופסור סבור שלחם, מים ודלק הם מוצרי מותרות, ראוי לשלול את הרשיון מהמוסד שהעניק לו את התואר ולהפסיק לשלם לו משכורת על חשבון משלם המיסים. אני מאתגר את הפרופסור לחיות במשך שנה ממשכורת בגובה השכר הממוצע במשק, להיות תלוי בתחבורה הציבורית ה"מפוארת" של מדינת ישראל ולשלם מיסי עתק כדי להעשיר עוד יותר את המיליארדרים- ואז לשמוע את דעותיו. לא ייתכן שיהיו במדינה שתי כלכלות- מצד אחד בני מעמד הביניים הנכחד, שמשלמים מיסים כמו בדיקטטורה קומוניסטית ומקבלים מהמדינה אצבע משולשת ומצד שני חונטה של בעלי הון, אשר מתפלשים במיליארדים שלהם וחולבים את קופת המדינה. צריך להחליף לאלתר את צוות משרד האוצר ולמנות במקומם משרתי ציבור אמיתיים.
איתי | 09.02.11
50.
פרופ' מואב הוא קפיטליסט אמיתי - מאחרוני המוהיקנים
לאמונתו השוק צריך לקבוע הכל - הוא מאחרוני המאמינים עדין כי האדם הוא "חיה כלכלית" המנהלת את חייה בחישובים לוגיים של רווח והפסד. פרופ' מואב שכח את הסעיף הראשון בחוזה ביני (האזרח) למדינה - אני אשלם לך אחוז נכבד מכספי תמורת זה שתשמרי על חיי ורכושי (מערך רפואה, כוחות בטחון וכו) ותאפשרי לי לחיות בשלווה. עצם החוזה הזה כבר מוכיח שלא כל השיקולים שלי הם כלכליים נטו - וחשוב מכך, אם כל שאני עושה זה להאבק בכדי לשרוד הרי שהמדינה מפירה את החוזה ביננו.מ בנוסף ראוי להזכיר לו שעל פי שיטתו אף אחד לא היה לומד כאן אומנות, ספרות, היסטוריה, ארכיאולוגיה, סוצויולוגיה וכו שכן אלו חוגים קטנים ולא רוחיים לא לאוניברסיטה ולא לתלמיד שבסןף לימודיו מצפים לו חיים קשים והכנסה לא גבוהה. למרות זאת הרי שאנשים לא חיים רק מחומר אלא גם מנשמה - ואת הנשמה הזאת צריך לתחזק - גם אם זה עולה כסף. אין שום בעייה שיהיו מיסים על מים ודלק (וגם צריך) אבל גם אין שום סיבה שאנחנו נהייה המדינה המובילה במיסוי על דלק בעולם!!
 | 09.02.11
46.
האם כבוד היועץ חשב על החלופות הבאות?
1.האם משהו בדק את הרזרוות של הביטוח הלאומי?זה יכול לקיים מדינה לכמה דורות(תבדקו אותי). 2.קיצוץ בכמות השרים וסגני השרים. 3.כתוצאה מסעיף 2 יקוצצו מספר המשרדים וכמובן מספר היועצים,הפקידים והנהגים שיש לכל שר וסגן שר. יש עוד אבל צריך להתחיל ממשהו. תבדקו את העליות של כל זה,תראו שניתן יהיה להוריד את המיסים בצורה משמעותית ועוד לממן את תקציבי השרדים הנותרים. ואני לא פרופסור לכלכלה,סתם אחד מהישוב.
 | 09.02.11
45.
שטויות. הכלכלה אינה חזות הכל, אלא אוסף של כלי עבודה.
אפשר לנהל כלכלה נכונה במשטר סוציאליסטי, אפשר לנהל כלכלה נכונה במשטר קפיטליסטי. השאלות העומדות על הפרק כלל אינן במישור הכלכלי, אלא במישור החברתי. לפיכך, דעתו של הפרופסור הנכבד, בנושא מחיר הדלק והמים, שווה כקליפת השום.
דני | 09.02.11
42.
תפסיקו לבכות
חברים יקרים, צר לי לאכזב אותכם אבל פרופסור מרצה באוניברסיטה לא מרוויח הרבה יותר ואולי אף פחות מטוקבקיסטים מלוקקים שכמותכם שיש להם זמן לשבת ב9:00 בבוקר לקרוא כלכליסט ולטקבק. כך שטענותכם לישיבה במגדל שן חסרות כל שחר. מדובר בבן אדם ממעמד הביניים.
אחד שמבין | 09.02.11
41.
נכבדי פרופ' מואב, מדוע אינך מתנפל על ההקצבות לחרדים, שאם היו נכנסות לקופת המדינה היו
פותרות בעיות רבות? קל יותר להתנפל על האזרח ההגון, משלם המסים, העובד למחייתו ונאלץ להחזיק רכב על מנת להגיע לעבודתו. המאמר שלך עם כל הכבוד, מנותק מהתנהלות חייהם של שכבה גדולה של אזרחים, מהמעמד הבינוני המגדל ילדים, מנסה לשלם את המשכנתא ולחיות בכבוד!! לא כל אחד הוא פרופסור, ועם כל הכבוד להישגיך ולתמורה שאתה מקבל עבורם שללא צל של ספק מגיעה לך, קצת תשומת לב לרחשי הלב של האזרח, שמבקש בסך הכל לתדלק במחיר סביר, לשתות מים במחיר סביר שהיה יכול להיות סביר יותר אם היו מנצלים את המצאת זרחין ועוד כהנה וכהנה. חבל שכך אתה חושב.
שירה | 09.02.11
40.
אילו רק היתה תחבורה ציבורית כמו שצריך לא היתה בעיה
רעיון העלאת מחיר הדלק לאחרונה אינו קשור בעליה הגלובלית -לפחות כך הוסבר, אלא כקנס ירוק, ככזה הייתי מצפה שלפחות יהיה עידוד לשימוש בתחבורה ציבורית - אם היתה כזו! ליישוב שלנו מגיעה אוטובוס פעמים ביום, בוקר וערב, רכבות כיום לא עובדות בדיוק כפי שצפוי במדינה מערבית, ואין מספיק קוים ביום- התירוץ אין ביקוש- איך יווצר ביקוש אם לא ייצרת תשתית לכך? בקיצור אנחנו שבויים של אינטרס אחד- יותר רכבים יותר מיסים למדינה יותר דלק -יותר מיסים למדינה- יותר כבישים - גם זה בסוף הכנסות למדינה..... אנחנו האזרחים לא מוחים - יותר מיסים למדינה.... לפחות תשקיעו את המיסים הללו ברווחה כמו שצריך תחבורה ציבורית וחינוך!!!!
טל | 09.02.11
39.
חוצפה פוליטית
אני קורא ושומע את כל "המומחים" כולל הפרופסור הנכבד. אף אחד לא קורא לילד בשמו, הממשלה הנוכחית מנופחת ב 30+ משרדי שרים, כל משרד צורך תקציבי עתק מלבד עלות השר ויועציו. ע"מ לנהל ממשלה שכזאת נדרש תקציב אסטרונומי ואין מה לעשות היד נשלחת לכיס האזרח שבד"כ יושב בשקט ונותן ל"מנהיגים" לעשות ברכושו כרצונם. כאשר אני מנתח את החלטות שר האוצר וראש הממשלה לגבי העלעלת המיסים (ושלא יבלבל לנו הפרופסור וחבריו על איכות הסביבה וכל הקישקושים, עוד מעט הוא ימכור לנו סיפור שהלחם מתייקר ע"מ להוריד את השימוש בגלוטן לטובת בריאות האזרח) אני דיי מבין את הביטחון בו הם עובדים, כי הרי מי יבוא עם איתם בחשבון. אנחנו הישראלים נוטים לשכוח מהר ולחפש "כוכבים" בעיקר כאלו שיודעים להופיע ולדבר.
שרון | 09.02.11
38.
נכון, אבל לדעתי כמעט.
1. מס יחידים הוא המכשול הכי גדול במדינה שלנו. מעמד ביניים שנושא על גבו את המנגנון הציבורי ועלויות הביטחון. 2. נושא המים הוא מחדל ממשלתי. הקמת מתקני התפלה נתקלו ברגולטור-ונתקעו שנים! המימון שלהם הוא על המגזר הפרטי - ועלות ההפקה נמוכה במאות אחוזים ממחיר הגביה (לרבות הולכה). 3. כבודו, שום מילה על תקציב בטחון מנופח? ומדיניות "מלחמתית" של ממשלה. בחירה בשלום ודו קיום תקל על תקציב המדינה.
סאסא | 09.02.11
37.
צודק,עם משכורת שמנה כמו שלך צריך להמשיך ולהעלות מיסים!
אדוני המלומד, בשעה כזאת אני שואלת את עצמי היכן כל הידע שצברת נמצא? כנראה שלחשבון הבנק שלך לא יזיז שום העלאה במיסים, לא בדלק,מים, לחם... צר לי לנפץ לך את האשליה רד אל העם!! פשוט אבסורד שכל שני וחמישי צץ לו מס חדש, התייקרות כזו ואחרת ומי שמרגיש זאת זה אנשים כמוני שעובדים קשה בשביל שכר מינימום! אולי עם שכר המינימום היה עולה במקביל למיסים הייתי אומרת טוב יש הצדקה, בינתיים מי שעשיר נשאר עשיר ועוד מקבל בונסים, תוספת בשכר, במקום שזה יהיה ההפך!! אלו שמרוויחים 4.000 ש"ח בחודש יקבלו תוספת שכר גבוהות יותר, בונסים.. וכך לא נצטרך להתעסק כל חודש בהשירדות, איך נגמור את החודש!! ונתחיל לחיות בכבוד! כל יום מצטרפים למעגל העוני הרבה אנשים ממעמד הביניים מרוב התייקרות של כל המיסים...
מעמד הביניים\עוני | 09.02.11
36.
פרופ' עומר מואב
אדון יקר פרופסור למה אתה? רד לעם ותחוש איך רב אזרחי מדינת ישראל חיים , אחוז גבוה של משפחות עשירות ואמידות כולל חברית ממשלתך על כל פקידיה לא חשים ולא מבינים את הקורה פה. שהם יחסכו קצת בהוצאות חו"ל בביזנס טלפונים חינם, לפטופים חינם הוצאות רפואיות חינם נו באמת על חשבון מי זה?
דב | 09.02.11
33.
תגובה פופוליסטית ומתסיסה בכוונה
יש דברים נכונים בכתבה הזו: 1 - התפלת מיים היא יקרה ולכן יש לממן אותה מהיכן שהו. 2 - דלק זול שווה להרבה נמכוניות על הכבישץ אבל --- אם היו דואגים לתחבורה ציבורית נוחה וזולה היו פחות מכוניות על הכביש. אם הרכבת הייתה זולה והאוטובוסים היו זולים וזמינים, תחבורה עירונית מהירה ויעילה כמו רכבות קלות, רכבת תחתית ועוד... הרבה פחות אנשים היו נוסעים בתחומי העיר במכוניות. אם נסיעה ברכבת מחיפה לבני ברק למשל עולה לי מעל ל 100 ש"ח מדוע לא לנסוע ברכב שלי? אי אפשר להעלות את המיסוי על הדלק לרמה כזו גבוהה ולא לתת תחבורה חליפית נוחה. הרי העשירים גרים במרכז ת"א, נוסעים פחות לעבודה ולכן מושפעיפ פחות. מעמד הביניים אשר לא יכל להרשות לעצמו לגור במרכזי הערים גר בפריפריות ולכן נוסע יותר ברכב שלו, ולכן משלם יותר מס. מדוע לא להעלות את מיסוי החברות, להוריד את המיסים על מכוניות היברידיות לשם עידוד רכישה של צכוניות כאלו אשר מזהמות פחות וצורכות פחות דלק. להעלות את המס על מכוניות יוקרה מעל ל 350 אלף ש"ח לרכב, להוריד את המיסוי על מכוניות קטנות, לשפר את התחבורה הציבורית, להשקיע ברכבות קלות ואמצעים שונים להתניידות בעיר. כל זה לפני העלאת המס על הדלק. בקשר למים- עשרות שנים כולם מתריעים בפני כל ממשלות ישראל על משבר המים, אך לא נעשה דבר. היום אנו משלמום את מחיר הממשלות אשר לא עשו דבר במחירי מים גבוהים. אבל שוב מדינת ישראל נרוויחה על המים כסף. היא קונה את המים ממקורות במחיר נמוך ומוכרת במחיר גבוה. מיים זה לא מוצר מותרות, אי אפשר להתייחס אליו כך. תעלו את המיסים על הסיגריות למשל ולא על המיים.
ישראלי | 09.02.11
28.
הכל טוב ויפה אבל...
העם איבד את אמונו בממשל באופן כללי. כל מקום שמסתובבים יש שחיתות וגניבות שלא היו מביישות את גנבי היהלומים המפורסמים ביותר. תמיד הייתה שחיתות ותמיד תהיה. השאלה באיזה היקף. לי אישית כבר נמאס לשמוע על גניבות פה ושוחד שם,שלמעשה האנשים האלו אמורים לתת לנו דוגמא. אני חושב שלהרבה אנשים לא היה איכפת לכרוע תחת נטל המיסים ולחיות בצמצום במידה והיינו יודעים בוודאות שהכסף הולך לשיקום המדינה ועזרה למעמד הביניים ומטה. אני אישית חי בצמצום כי אין לי ברירה,ולא הייתי מתלונן אם הייתי יודע שאני עושה את זה למען עתיד טוב יותר. הבעיה שכל הזמן מבקשים מאיתנו להצטמצם ומה שאנו רואים זה רק גניבות וגניבות וגניבות.
ניר | 09.02.11
27.
הכל טוב ויפה אם הייתה בישראל תחבורה ציבורית כמו שצריך
רכבות ואפילו אוטובוסים, אני גרה במצפה בגליל (המדינה דחפה אותנו להגיע הנה) ואין אפילו אוטובוס אחד ביום שנכנס לכאן. מה אני אמורה לעשות מר מואב היקר? מחכה לתשובתך, כי המצוקה גדולה נוכח המחירים הגבוהים של הדלק.
גלי | 09.02.11
25.
אם תראו כמה חרדי עולה למדינה נגלה את שורש הבעיה, יש כסף מחולק לא נכון
אזרח ממוצע משלם כל חייב 50% מהכנסתו למדינה מתוקצב אוליי 100,000 ש"ח אזרח חרדי משלם 1% מהקצבה שהמדינה משלמת לו הוא עולה למדינה מליונים זה רגע האמת אם לא תפסיקו את ההקצבה המטורפת למפלגות החרדיות,את קצבת ביטוח לאומי,קצבת ישיבות ולא תאלצו אותם לצאת לעבוד המדינה תגמר אף מדינה לא יכולה לשרוד כאשר 30% ממנים 70%
שש | 09.02.11
23.
הימין הכלכלי ההרסני מתערער וממשיך להפחיד את הציבור !
זו המדיניות של הימין הכלכלי - לקחת מהציבור ולהעביר (הפרטות, הטבות מס) לעשירים ולטייקונים. אם מישהו מצביע על השיטה כרעה לציבור מייד יוצא מישהו להגנתה, וטוען שאם לא היו נוקטים במדיניות (הגרועה לציבור) היה יותר גרוע, או שאם לא היו מחלקים כסף והטבות עצומות לטייקונים הם היו עוזבים את הארץ. עכשיו, מי הטיפש שמאמין שטייקון כלשהו יעזוב פרה חולבת וממושמעת כמו מדינת ישראל המושחתת ?!!! 6 המשפחות השולטות במשק הישראלי מנסות בכל כוחן לשמור על המצב הקיים. למה ? כי הוא מיטיב איתן ומחליש כל יכולת לשינוי בציבור. רוב האנשים לא מאמינים שאפשר לשנות פה משהו בשיטה הרקובה והמושחתת !!! זה תוצאה של שטיפת מוח ודיכוי ההכרה בשינוי חברתי וחלוקת המשאבים בציבור הרחב. חייבים להתעורר ולהבין שהשיטה לא עובדת לטובת האזרחים.
בובו ישראלי | 09.02.11
22.
זה מראה שגם פרופסור לא חייב להיות חכם
הממשלה מעלה את: מחירי המים, מחירי הדלק, הארנונה, מזון ועוד ועוד ועוד... ולי ממש לא חשוב שתשובה וורטהיימר משלמים יותר. אני כתושב הצפון הרחוק מתקשה לנסוע למרכז הארץ, כי כל נסיעה ברכב עולה לי מאות שקלים. וממש ממש לא איכפת לי שנוחי דנקנר משלם יותר ממני.
אריה | 09.02.11
19.
כמה משלם אירופי על קוב מים????
לממשלה הזו כמו לקודמותה יש הנחיה ברורה מבעלי ההון : 1- לא יקום בישראל בית זיקוק נוסף . 2- המים לאזרחים החלשים ( מי שלא חקלאי ) יהיו יקרים כדי שהחזקים ירויחו ממים שיותפלו את מחיר ההתפלה ישלמו החלשים עבור החזקים 3- לא תהיה תחרות משוכללת בתחום האנרגיה אלה מונופול . ועדת שישינסקי דאגה לכך שלא יכנסו מתחרים בקלות . 4- בתחום התקשורת הסחבת תהרוג את התחרות החופשית .
איציק | 09.02.11
16.
לכבוד פרופסור מואב
אתה עיוור או מסונוור מכמות השטויות שדיקלמת עכשיו. כל הכסף שמגיע מהמיסים החדשים יכול בקלות להגיע ממשרדי הממשלה שמנפיצים ג'ובים על בסיס יומי לכל מיני מקורבים בזויים (כאלה אנשים שאפילו לשטוף מכוניות אינם מסוגלים מבחינה מוחית). אנא, חסוך מאיתנו את דיברי ההבל הללו מחוסר היותך רלוונטי ואובייקטיבי לימים אלה. חזור לאקדמיה וחקור את השפעת הכלום על הגורנישט!
מעמד ביניים | 09.02.11
15.
גם לפרופסורים צריך איזה מסננת ולא להוציא כל שטות מהפה
בעיני הפרופסור מים הם מותרות אבל ממשלה ( שהוא חלק מהמערך הכולל שלה) של 30 ומשהו שרים זה הכרח איך לפני זה לא היה לנו שר לעייני מיעוטים, איומים הסטרטגיים ועוד כל מיני שרים לעייני משהו על זה הוא לא מדבר הוא שיש במשרד האוצר וגילגל עשרות אלפי שקלים בחודש משכורת על חשבוננו הוא לא חשב שצריך אולי לקצץ מעט ועכשיו הוא יושב באיזה מגדל שן ומוציא שטויות מהפה שלו ועוד אנחנו צריכים לבזבז זמן ולקרא את השטויות שהוא אומר
רוני | 09.02.11
12.
פרופ' מואב- למה החברות הגדולות במשק צריכות לעשוק אותנו?הם לא יכולים להסתפק ברווח
צנוע יותר, נאמר, 500% ולא 700% או יותר? איך אתה מסביר את את הרווחים הבילתי מתקבלים על הדעת של החברות והבנקים?הרי הם מרווחים מיליארדים!! הם לא יכולים להסתפק בקצת פחות? חלק מהרווחים האלה היו צריכים להיות בכיסינו ואז נכון ואפשר היה להעלות את מחירי הדלק בצורה סבירה כי היה ממה. ואז כוח הקניה של הציבור היה גדול יותר והוא היה קונה יותר.הטענה כי אנו שוק קטן וכו' זה זריית חול בעיינים,למה למשל בהולנד או דנמרק שמספר התושבים קטן משלנו המצב שונה ושם יש קשב לציבור ורצון לתת לו להינות מרמת חיים נאותה ושתהיה לו הכנסה פנויה לחסכון, איך זה שמעמד הביינים אינו יכול לחסוך?!! במדינות אלה ההכנסה הפנויה מאפשרת לאנשים לחיות ברווחה וכולם נהנים מכך ומוציאים יותר כספים על פנאי וכו'. מה עם מערכת ה"חינוך חינם"? למה ללכת רחוק תשווה אותנו לערב הסעודית או מצרים או אירן! ששם החינוך הגבוהה הוא בחינם,רק תבוא ללמוד!! אז אם אוייבנו מבינים זאת למה אנחנו לא?!! כל מה שרואים מהממשל שלנו הוא התנערות מכל דבר,חינוך,רווחה וגם בביטחון!! איך זה שעד היום אין גדר ביננו למצרים,איך זה שעדיין עשרות אלפי אם לא יותר מסתננים נמצאים כאן ולא עושים עם זה כלום!! איך זה שחיילים מתגייסים צריכים ללכת לריקושט כדי לקנות ציוד אישי?!!!! כל מה שאנו רואים ובכל נושא שאנו נוגעים הממשל נטש,הוא נטש את העם לחלוטין!!!! אנחנו לא מעניינים אותם בכלל!!!! שלא לדבר על מה שקורה ברחובות שכל איש הישר בעייניו יעשה! רציחות ,איומים על שופטים עו"ד ואין מענה לכלום,כולם בורחים מטיפול ואחריות ואחרי זה באים עם סתטיסטיקות שיקריות על שיפור אבל אין למעשה שיפור.אני מציע לכל ח"כ להגיע פעם בחודש לחלק חבילות לנזקקים ולראות את האנשים םנים מול פנים. במצבינו כרגע אנו הולכים ומתמוטטים ומתפרקים צעד אחר צעד עד אשר לבסוף יגיע הבום! וכבר אי אפשר יהיה לעשות כלום כי לא יהיה מה ומי שיוכל לחבר את הכל כי גם רמת ה"פוליטיקאים" שלנו לא משהו בלשון המעטה ואז הבום! יהיה פיצוץ שלא יישאר אחריו כלום, חבל, זו יכולה להיות המדינה הכי טובה בעולם,אולי צריך לעשות אמנה חברתית כל עוד יש לאנשים רצות לשנות כי כל יום שעובר מרחיק אותנו מהאפשרות שתהיה אופציה,עוד מעט כבר לא תהיה....
בן | 09.02.11
11.
פרופסור כמה מנקות מבשלות וכמה מכוניות אתה מחזיק?
אדוני אנחנו הבינוניים קורסים ולא מסימים את החודש שלא נדבר על העניים שגם כך אין להם לחם על מה אתה מדבר בטוח שאתה לא יוצא לרחובות לא מכיר משפחות ניזקקות זה לא קרוב אלייך רחוק מאוד. ביבי חד משמעית אתה מאבד קולות חבל.
גו'לי | 09.02.11
8.
עומר מואב, אתה מנותק !
שכחתם על מעמד הביניים שמהווה בסיס של כלכלה יציבה, צמיחה במשק, צריכה פרטית גבוהה. עם משכורת ממוצעת של 8340 ש"ח ברוטו (!) ורמות המחירים הגבוהות שיש כאן אי אפשר להתקיים בכבוד. אז תפסיקו לבלבל את השכל ותעשו מעשה, אחרת תוך 20 שנה תישארו עם ערבים ודוסים.
אלי | 09.02.11
6.
מים ודלק הם מותרות אדון בועז מואב? הייתי באמת רוצה פעם אחת ולתמיד
באמת לבחון איך חי אדון בועז מואב ? באיזו דירה הוא גר? היכן לומדים ילדיו? מתי בפעם האחרונה הוא נסע בתחבורה הציבורית? מדוע הוא חושב שמים הם מותרות, האם לנו הפלבאים לא מגיע להתקלח? לא מגיע לנו לכבס במכונת כביסה? האם לא מגיע לנו איזה מדיח כלים קטן שיעזור לנשות הפלבאים בעבודת הבית? מתי השתכר בפעם האחרונה משכורת מינימום, או לחילופין 8,000 ש"ח ברוטו? האם לא מגיע לילדינו גם לטייל קצת ביום שבת ולראות כלניות ורקפות בפריחתן? כי האדון בועז מואב חושב שרק לילדיו ולכאלה כמותו ולילדיהם מגיע? אתה יודע מה אדון בועז מואב? ונניח שהייתי רוצה להשתמש בתחבורה הציבורית ביום שבת יש לי כזו? על מה אתה מקשקש אדון יועץ?
נועה | 09.02.11
2.
אני הוא ישראל
אנחנו הבינונים מקיימים את המדינה. וכשפוגעים לנו בגב, אין מה שיחזיק לנו את הראש. תפסיקו לבזבז את המסים שלנו על תמיכות בחרדים ותשקיעו במפעלי מים, בתי חולים, ורכבת ואז תהיה לנו חלופה ראויה למכונית לרופא הפרטי ולגינה הקטנה שכולנו רוצים. יש די הכנסות ומה שחסר זאת ממשלה שתרצה לשילדינו יוכלו כמונו לקנות דירה ראשונה ולגדל כאן ילדים ברמת חיים טובה. אל תתפלאו אם אנשים יתחילו לזייף מדי מים וחשמל,להבריח סיגריות,ולהעלים מסים. זאת תהיה תגובה טבעית לשוד המסים הממשלתי. ומכך נסבול כולנו.
פרופסור בינוני | 09.02.11
1.
אדוני הפרופרסור
אי שם במגדל השן של האקדמיה ומשרד האוצר/ממשלה, שכחת את החיים האמיתיים. אותם עשירים שצורכים יותר דלק, עושים זאת בקיזוזי מס דרך החברות שבבעלותם או בהם הם עובדים, כך שלא מעניין אותם מחיר הדלק שהם צורכים, ואם מדובר בעובדים שלהם - אז יבוא היום בקרוב והם יגבילו את העובדים בקילומטראז'. כך גם קניית/השכרת המכוניות שלהם, הכל נעשה דרך חברות כך שהמחיר האמיתי אותו הם משלמים נמוך הרבה יותר ובסופו של דבר מתקזז מול רשויות המס. בקיצור - או שאתה משרת כאן אינטרס של צד זה או אחר או שגרוע יותר - שכחת חלק מהחומר.
יואב | 09.02.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת