אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

האם טכנולוגיה שורדת לנצח?

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
לגבי גיר אוטומטי מול ידני
חוסר קונסיסטנטיות - הדיון החל מ"מהם הכלים האנלוגיים והטכנולוגיות הטרום־דיגיטליות " וגלש שלא בצדק לגיר אוטומטי מול ידני. אז - דבר ראשון , זה לא שייך לדיון! אך מכיון שהדיון נפתח - אין האוטומטי משמש כטכנולוגיה מחליפה לידני, ולראיה - שתי הטכנולוגיות ממשיכות להתפתח ולהשתנות ולהשתפר. בכל נקודת זמן, הידני יעיל יותר והאוטמטי נוח יותר (לשאלת מס' 1 לגבי הרגל הנחה - גם היד נחה ושתיהןף למי שיש, פנויות לדברים אחרים).
גילי | 14.03.11
14.
גיר ידני לעולם לא יעבור מהעולם, כי עדיין לא מצאו תחליף ראוי
קודם כל 8, פקקים כסיבה לגיר האוטומטי זה טיפשי, כי תתפלא גם באירופה יש פקקים מסביב לכל עיר קילומטרים של פקקים, ועדיין מעדיפים גיר ידני... ומנוע דיזל. ולגבי הטכנולוגיה ה'מיושנת' שאוטוטו חולפת מן העולם, כפי שמתואר בכתבה, ובכן למעלה מ90% מהמכוניות המיוצרות באירופה ידניות (לפני שנה קניתי C5 ובכלל לא חשבתי על אפשרות של אוטומט, ולאשתי לקח לנו 3 חודשים למצוא מכונית אוטומטית) כנל גם בדרום אמריקה הרוב נוסע על ידניות... באמריקה וישראל היכן שהדלק מצוי ב""שפע ובזיל הזול"", קונים רק אוטומטיות (עם מנוע 1.6 עייף שמתאמץ בכל עליה ושותה המון)
יאיר-בריסל | 18.02.11
13.
מכונית - גיר ידני
חזרה לנושא הגיר הידני, אני מצטרפת לדעתם של 1 ו-5. הטכנולוגיה הקלה את החיים בנושא הזה למוגבלים, לתקועים בפקקים, לאילו שצריכים את שתי הידיים בנהיגה, ותבורך על כך. אבל ניסתה פעמים רבות ולא הצליחה באופן נגיש להמונים לשחזר את ההנאה ואיכות השליטה ברכב שקיימת ברכב עם תיבת הילוכים ידנית. והנאה, שבאה משליטה מושלמת ברכב היא חלק מאוד חשוב בתיפקוד, מעבר לתענוג גרידא היא עשויה להיות מצילת חיים.כמובן, הנהג צריך להיות מסוגל לתפקד בסינרגיה עם הטכנולוגיה, ולהיות יותר אקטיבי מן הנוהג ברכב אוטומטי... באירופה עדיין מבינים את זה...
אירית | 19.02.11
10.
רבותי הקונספציה חוזרת
טכנולוגיה היא צורת חיים עיקשת? הרי די בעץ שנפל על קו מתח גבוה, וכל הטכנולוגיה בטווחים של קילומטרים רבועים קורסת. תפיסה מעניינת, רצינית ואמיתית הרבה יותר מוצגת בתערוכה "פוסט פוסיל" במוזיאון העיצוב בחולון. מאמר על התערוכה: http://azgad.com/?p=3246 יבשם
יבשם עזגד | 18.02.11
9.
רק אני רואה שזה קשקוש אחד גדול? על קפיצות מהותיות בטכנולוגיה להלן:
מדהים איך אפשר לייצר דילמות במקום שאין! ואין בכלל דילמה בנושא, הטכנולוגיות הישנות יהיו קיימות רק במובן שהם הובילו או הבהירו לדורות שלאחר מכן מהם הצרכים והאפשרויות וההיתכנויות של הטכנולוגיות הבאות. או במילים קצת יותר קלות: זה כמו התפתחות אבולוציונית, יש צורך בקוף כדי להגיע לאדם ויש צורך באדם על מנת להגיע לרמה גבוהה יותר. כמו שהאדם הוא רק שלב ביניים כך גם הטכנולוגיות תיזרקנה לפח. אבל צריך לבחון את הדברים במקרו ולא במיקרו , למרות שגם במיקרו ניתן לראות איך טכנולוגיות נזנחות במהירות מסחררת. קודם כל: ההוכחה שנמצא מקום בהווה שעדיין מייצר את הטכנולוגיות הישנות מסיבות של נוסטלגיה/שעמום ולא מסיבות של צורך - כבר מהווה הוכחה שהטכנולוגיות הללו חלפו מהעולם. ולאחר מכן ניתן לראות ששינויים מהותיים גרמו לזניחת טכנולוגיות. האם מישהו מכם ראה לאחרונה מכשיר אלקטרוני המבוסס על שפורפרת? לא ולמה? כי הקפיצה המהותית הטכנולוגית של טרנזיטורים הנוצרים באילוח על גבי שבבי סיליקון היא קפיצה מהותית שבלעדיה אי אפשר היה להתקדם לשלב הנוסף של יצירת מחשבים ומחשבי על. השפורפרות בוודאי נמצאות באיזה בית של מישהו ברדיו נוסטלגיה אבל לכל דבר ועניין הן פסו מהעולם ואין בהן צורך ולא יהיה בהן צורך. בתחום האלקטרוניקה קל יחסית להסביר ולהראות את הקפיצה המדהימה קדימה. בתחום הרפואה ניתן לראות ולהראות אינסוף מכשירים וכלי משחית שלעולם לא יכנסו לבית חולים מודרני (כמו למשל כלים וולגריים לפתיחת הגולגולת) ועוד אינסוף מכשירים שהם מיותרים וגם אם הם קיימים אי שם זה רק במוזאון האכזריות והטיפשות האנושית). בתחום היותר שנוי במחלוקת כמו תחום התחבורה, אנשים קצרי רואי לא רואים למשל רכבים שיהיו ללא גלגלים ושינועו באוויר או ללא מגע עם הקרקע ורובינו חושבים שהתצורה של המכונית עם ה4 גלגלים תישאר עימנו - וזו כמובן טעות. יטען מי שיטען שהכרכרה עם הסוס עדיין איתנו אבל אין הדבר כך הרכב חיסל את הכרכרה עם הסוס - והיא טכנולוגיה לכל דבר ועניין. כמובן שהטכנולוגיה של נשיאת אפיריון כבר גם לא איתנו. אוכל להמשיך כך בכל תחום ותחום והמסקנה המתבקשת היא: הטכנולוגיה נמחית לחלוטין כאשר האנושות מתרחקת מספיק ועושה ומבצעת קפיצת ופריצת דרך משמעותית אמיתית בתחום - ואז ורק אז הטכנולוגיה נעלמת לחלוטין. בתחום התחבורה לא היתה פריצת דרך שכזו ולכן אנחנו עדיין תקועים יחסית עם אותו המודל של כרכרה וכוח מניע. האם מישהו ישתמש בכרכרה עם מנוע כאשר למשל תימצה הדרך להעביר אדם ממקום למקום על ידי פירוק המולקולות שלו והעברתו למקום אחר כמו במסע בין כוכבים (טלקינזיס). התרחקנו מספיק מטכנולוגית שליחת דואר על ידי יוני דואר - ולכן זה לא קיים יותר. התרחקנו מספיק גם משידור של סרטי קולנוע אילם.... וכך הלאה והלאה....
יאפ יאפ | 18.02.11
8.
לצערי בגלל הפקקים האין סופיים יש צורך באוטומט!
אני עובד על הכביש, וכשהיה לי רכב הילוכים, נכון, גם אני נהנתי, אבל אבל אבל הפקקים הרגו לי את הרגל. שעות של לחיצה על הקלאץ לא רק שגורמות נזק בריאותי הם גם גומרות על הקלאץ. כיום אני רק על אוטומט ולא אחזור בעתיד להילוכים. שים לב: כשהייתי באיטליה שכרתי רכב הילוכים. כי שם אפשר לנוע בכיף. כאן מאמצע הדרך בין ירושלים ולת"א אתה מתחיל לשחק עם הקלאץ והילוכים ראשון שני...
איתן | 18.02.11
6.
יש פתגם מה שהיה הוא שיהיה
הפתגם מה שהיה הוא מה שיהיה ואין חדש תחת השמש ואני יפרט כמה דברים המלט זו המצאה עתיקה תקופת רומא המכונית-האוטובוס-הרכבת-האופנוע קיימים ויתקיימו עוד אלפי שנים האופציה לתשתלום במזומן-הקפה-ציק קיים אלפי שנים כרטיס האשראי לא ביטל את השימוש במזומן אנשים שמים כסף בבית-קונים רכב במזומן-וגם בית הציק לא ביטל את המזומן וכרטיס האשראי לא ביטל את הציק הכרטיס חכם לא ביטל לא את המזומן ולא את הציק הטלפון הסלולרי הוא שידרוג של הטלפון הנייח עד היום מייצרים פטיפון עד לפני זמן קצר המשיכו לייצר ווקמנים עדיין מייצרים וידאו וראיתי שמוכרים וידאו משולב עם דיוידי בזמן הזה זה עוד נמכר במדינות אפריקה וחלק מאסיה רוכבים על החמור הטרנד הירוק מחזיר את הגלגל אחורה אנשים רוכבים יותר על אופניים הולכים ברגל עוברים לאנרגיה מתחדשת טורבינות רוח פנלים סולרים וכדומה בקיצור רוב העולם חי בעוני ובתנאים של עולם שלישי באפריקה משתמשים בעצים וגללי חיות לבישול וחימום אז מה נשתנה? לא משתנה כלום המוצר אותו דבר רק ויזואלית משתנה המוצר
מוטי | 18.02.11
5.
מכונית: גיר ידני
למגיב 1: אהבתי. אני נוהג במכונית 1,600 סמק, מודל 2010 עם גיר ידני. אני אוהב את פעולת הנהיגה, ולמרות שאני מתגורר בחיפה ומדובר הרבה פעמים בביצוע האלמנט הכל כך שנוא (על הישראלים, ממש לא עלי) של "זינוק בעליה ממצב עמידה" - אין שליטה טובה יותר ברכב ובנהיגה מאשר בגיר ידני. נהגתי במכוניות אוטומטיות ובמכוניות עם גיר רובוטי, ברבות ממכוניות אלו היו גירים טובים וידידותיים "לנהג הטיפש", אבל השליטה ברכב ובנהיגה לא היתה קרובה אפילו לדרגת השליטה שאפשר להשיג בגיר ידני. לסיכום: מי שאוהב לנהוג, כמוני, ומסתכל על כל נסיעה קצרה כארוכה כחוויה ותחביב - הגיר הידני הוא חבר וידיד. כל אלו ששונאים ו/או לא יודעים לשלוט ברכב וזקוקים להגיע מנק' א' לנק' ב', תוך כדי תפעול ה-אייפון, מריחת לק בציפורניים, קריאת מיילים, עישון, ומריטת גבות (אישית יצא לי לראות...) - שינהגו על גיר אוטומטי, ושרק ישתדלו לא להיות בקירבתי על הכביש...
יוסי מ-חיפה | 18.02.11
4.
מומלץ להנות מטכנולוגיות ישנות שהוכיחו עצמן
לדוגמא טלפון סלולרי " דתי" רק שיחה מזוהה וSMS מה צריך יותר (לרוץ יותר למרכזי שרות)? רכבים חדישים עם בעיות אלק' שרק במוסך המרכזי בגרירה אפשר לחלץ ולתקן (חס וחלילה תיקון דרך סטייל סוברו שודים (רק תבדקו מדוע הרבה מוניות על הילוכים...) שכחתי את העגבניה הסינטטית שמנסים להחזיר לה טעם של פעם מה הועילו חכמים ...האריכו חיי מדף פי שלוש אך הטעם מתקרב לפלאסטר ...כך שזו לא עגבניה . אל תתפתו המשווקים מוכרים לנו טכנולוגיה של חסר בכדי שנחשוב שאנחנו לא בסדר ואכן החוסר או החסך אכן ממשי ואי אפשר לחיות כך...אז מהרו לקנות (כיף להיות לא IN )
ר | 17.02.11
1.
מכונית עם הילוכים רגילים
פה בארף חמדת אבות יש תאווה לאוטומט. כבר לפני 10 שנים, כשרכשתי מכונית תוצרת רנו, הביט בי המוכרן של קרסו בהפתעה כשבקשתי מכונית עם הילוכים רגילים. אז הוא הסביר לי שמתוך כ-130 מכוניות שתגענה באוניה הבאה, פחות מ-10 תהיינה עם הילוכים רגילים. השאלה היא - מה בדיוק עושה הנהג עם "החסכון" בפעולות ? למה משמשת רגל שמאל שאין לה תפקוד בנהיגה? על כך לא היתה לו תשובה. בנוסף - המכונית עלתה אלפי שקלים פחות ותחזוקתההיתה זולה באלפי שקלים במשך השנים הראשונות. נהיגה במכונית עם הילוכים היא חוויה אחרת. יש תחושה, אולי דמיונית, של שליטה נכונה יותר ויש הנאה יותר גדולה מעצם הנהיגה והמעורבות בנהיגה. אם אין ברירה [ליקוי מוטורי לנוהג, נכות, מגבלות של זקנה או חולשת אברים] יש חובה באוטומט. אבל אם יש ברירה - מדוע צריך? עובדה היא שחלק נכבד מאלה שמודיעים שלעולם לא ינהגו במכונית עם הילוכים רגילים, שוכרים מכוניות כאלו בנסעם באירופה, כדי לחסוך כסף רב בשכירות הרכב. שם אינם מתלוננים. שם גם מתגלה כי חלק נכבד מהמכוניות, בין מכוניות פשוטות ובין מכוניות יוקרה מופעלות בהילוכים רגילים. מדוע?
אנוש | 17.02.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת