אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"מעסיקים בהייטק לא רוצים לראות אנשים עם שיער לבן"

222 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

222.
גם אני כשרוני בתחומים רבים ומתקשה למצוא עבודה. המשק מפסיד עובד טוב.
יש לי כישורים רבים: אני איש טכני, ידיים טובות ושכל טוב, איש תחזוקה, איש תיקונים החזקת מערכות, לוגיסטיקה, בקי ושולט במחשב, ידע בפיננסים רחב מאוד, השקעות, שוק ההון בארץ ובחו"ל, ביטוח פנסיוני, ועוד היד נטויה. וכן, אני בן 50 וזה מפריע לי למצוא עבודה. אני לא מבין את זה. יש לפניי עוד 20 שנה פוטנציאליות לעבוד ולהשתכר בכבוד, יש לי ידע בתחומים רבים, יש לי כח ואני אדם בריא, אני גם נראה מצוין, ולא חוזרים אליי ממקומות עבודה. אולי למישהו יש עבודה טובה בשבילי? תודה
פולי חיימברג | 24.04.11
219.
אפשר גם אחרת...
עד גיל 47 עבדתי בחברה גדולה והייתי אחד הנציגים שלה בחול באירופה כל אותו הזמן שעבדתי בחברה נחשבתי כאחד העובדים הטובים שם חשבתי שאני יכול לעשול את אותו הדבר אבל כעצמאי ולהרוויח יותר כסף .אבל פשוט ממניעים שונים לא עשיתי את הצעד הזה עד שהתייעצתי עם קוצ"רית שנתנה לי את האומץ לעשות את הצעד ולקפוץ למים פתחתי חברה קטנה והתחלתי לעבוד מהבית ממש את אותה עבודה אבל את הכסף שישלתי לכיסי היום הברה מונה כ 5 עובדים ואני לא רואה איפה זה נגמר השמיים הם הגבול תמיד להסתכל מסביב ולפקוח עיניים לנסות להשאר בתחום בו אתה טוב ותמיד לדעת מה שאחרים עושים גם אתה יכול ואולי טוב יותר ביי
ההסטוריון | 06.03.11
218.
בכל מקצוע היום בגיל 50 אתה גמור, הפיתרון היחיד הוא להיות עצמאי
אם לא הצלחת לקבל קביעות בממשלה או בחברה גדולה, בגיל 50 הפיתרון היחיד הוא עסק עצמאי, או איזו עבודה חלקית ולחיות מחסכונות. לא פשוט. הפיתרון לדעתי הוא שהמדינה תתחיל לחשוב על חקיקה לעצמאים שלא תוציא להם את הנשמה ולא תוציא אותם מדעתם עם כל האישורים וכל הדוחות. באנגליה למשל מי שמרוויח עד סכום די גדול לא צריך בכלל להירשם במס הכנסה, רק להצהיר פעם בשנה עם הכנסתו. כאן אמנם יש עוסק פטור אבל זה עד 70,000 ש"ח בערך, נראה לי שניתן להרחיב את זה לא 150,000 ש"ח הכנסה והמדינה רק תפיק מזה תועלת ומנגנון במעמ.
יפה שעה אחת קודם  | 04.03.11
217.
פני זקנים לא נהדרו
מסימני הזמן בו שכל ישר ותבונה אינם בנמצא אלא הכל פועל ע"פי דימוי חיצוני שיטחי. בעבר "זקנים" היה שם נרדף לחכמים. בפשטות מי החכם והמבין אם לא מי שכבר עשה "קילומטראז' והתנסה במצבי חיים שונים ורבים. נקווה לשינוי מחשבתי תפיסתי שיביא לניצול נכון של מעגרי ה - מוח אנוש הרבים של וותיקים מנוסים ומקצוענים שיש להם רבות לתרום.
עוז | 03.03.11
216.
אמיתי ומזעזע - עוד כמה עובדות מחבר לצרה
1. מהנדס פיתוח מחזיק על את ההנהלה המבוגרת ( להם מותר להיות מעל גיל ארבעים ) - סמנכ"לים , מנכ"ל , פקידות - הפקידות צריכות להיות צעירות ויפות כי זה מה שהמנכ"ל אוהב. 2. מהנדס שלא מגיע לניהול עד גיל 35 - מחוסל. 3. מי שרוצה חעבוד בהייטק חייב לקחת בחשבון מראש תוחלת חיים קצרה. 4. מי שלא מקודם - שיזוב לפני שמעיפים אותו. 5. הוראה יכולה להיות אלטרנטיבה. 6. מי שמתעתד לעבוד בהייטק חייב לטפח יכולת חזקה נוספת - מוסיקה לדוגמא , בשעת הצורך זה יכול להפוך למקור פרנסה.
שוקיאן | 02.03.11
214.
תשלח בבקשה קורות חיים.
אצלי הוותק כן נחשב. מחפש ראש צוות/מנהל פיתוח לסטארט-אפ בהקמה בתחום האינטרנט - סרוור קליינט - אחד שכבר בנה בעצמו אתרים באינטרנט ולא פוחד מעבודה קשה. מחפש גם מנכ"ל עם ניסיון בתחום השיווק והפרסום, עבודה מול משרדי פרסום, פעילות שיווק ברמה ארצית ומקומית, קמפיינים ארציים,קד"מ ויח"צ.
Start-Up | 02.03.11
213.
אנחנו קולטים אנשים רק לפי תפוקות ולעזאזל הגיל. אני מכיר בני עשרים שלא עושים דבר ובני שישים שחבל"ז
אנחנו בארדיקס קולטים אנשים רק לפי תפוקות. היינו הראשונים בארץ (1996!) שעשו הכשרת חרדים לתכנה והיום כל השוק בתחום למרות "שכולם ידעו שחרדים לא רוצים לעבוד". אני אישית, הייתי בין הראשונים בארץ שהכשיר עולים חדשים (1990!) מבריה"מ למרות "שכולם יודעים שהעולים מרוסיה באים עם תעודות מזוייפות". אני ממליץ בחום לכל המגייסים בשוק: תנו לאדם לבצע משימת נסיון ליום - יומיים ותקבלו את העובדים הטובים ביותר. ממש לא משנה הגיל, החרדיות, ארץ המוצא וכל יתר השטויות. אני מוכן לסייע בחינם לכל מי שמוכן לסייע למבוגרים: שמואל שעיה shaya@ardix.co.il
שמואל שעיה | 02.03.11
211.
לפחות בזמן שעבדת יכולת לצבור חסכונות!
אני עו"ד ומהרגע הראשון הייתי עבד מודרני של שלל בוסים שחצנים ומעצבנים שחושבים שבמשכורת הזעומה(!!), כ-7,000 ש"ח ברוטו, שהם משלמים לי, ללא אופציה לקבל תמורה בעד שעות נוספות, והרבה מהן, שכבר מזמן הפכו לדבר שבשגרה, הם קנו את נשמתי ויכולים לטחון אותי מהבוקר ועד הערב, להציק לי אחרי שעות העבודה (מה כבר נשאר אחרי השעות העבודה?? 8 בערב??) ואם אצייץ - יגידו לי שלום ולא להתראות, כי יש עוד אלפים כמוני שרק מחכים ל"הזדמנות" (ממש הזדמנות חיים לעבוד מצאת החמה ועד צאת הנשמה). אז לא שאני מזלזלת במגרעות ההיי-טק, אבל לפחות תגיד תודה שבצעירותך יכולת לחסוך המון ולחיות כמו בן אדם (המשכורת שלי לא מספיקה לקיום בסיסי - משכנתא, גנים לילדים, אוכל ותמ"ל, חשבונות) ומקסימום אתה יכול לעשות הסבה למשהו אחר ומגניב. הלוואי והיתה לי האפשרות, תאמין לי!! (עריכת דין זה לא בדיוק חלום חיי, במיוחד לא בשוק של היום.. והייתי מתה לאפשרות כלכלית לעשות הסבה!!). מה שנקרא - ממש צרות של עשירים.
רונה | 02.03.11
207.
כבר לא יודעים את מי רוצים להעסיק
אחרי הרבה כתבות שפורסמו בתקופה האחרונה, הבנתי למי יש בעייה למצוא עבודה: 1. נשים צעירות, עד גיל 30 - לא יציבות, יכולות להתחתן וללדת ,יעזבו את העבודה בשמחה תמורת תוספת למשכורת 2. גברים עד גיל 30- רודפים אחרי הכסף, רוצים טיול לחו"ל, וכמובן- מילואים. 3.נשים וגברים גילאים 30-40 - בד"כ בעלי משפחות, אז יקחו חופשים כאשר הילדים בבית או יצאו מוקדם לעיתים קרובות. 4. אחרי גיל 40 - זקנים, שערות לבנות, לא חדשניים - עדיף להביא מישהו צעיר. אבל רגע - לא אמרנו שמישהו צעיר יכול לעזוב מהר את העבודה תמורת תוספת למשכורת? הכי טוב- רובוטים
המבקרת | 01.03.11
205.
מוכן לקלוט עובדים מבוגרים בעלי נסיון רלוונטי - מקווה שלא יצנזרו אותי
אני עובד בחברה אמריקאית מאוד ידועה בתחומה. אני מראיין בימים אלה גם אנשים בני 40 פלוס ואין לי שום בעיה. אני לא ילדון בן 25 שנהיה ראש צוות ויש לי עובד מבוגר בצוות שלי, ואני מוכן לנהל מבוגרים וצעירים כאחד ולא נעלב מביקורת - מכל מלמדיי השכלתי! מחפש בנרות מהנדס תוכנה בכיר (שמבין שהוא הולך להיות מהנדס תוכנה בטווח של כמה השנים הבאות) - התמחויות נדרשות - ידע חזק ב Java וידע מאוד חזק בדטה בייסים. אלה דרישות שאיני יכול להתפשר עליהן. כל היתר - אנחנו נלמד ונשקיע. לפרטים? שלחו מסר דרך מערכת המסרים של תפוז למשתמש OpenSourceLover שיהיה בהצלחה
מושון | 01.03.11
203.
זה לא רק בטכנולוגיה העילית
אני תקוע אם תואר טרמינאלי MBA אם התמחות בשיווק דווקא מאוניברסיטת ציבורית מכובדת (אבל לא מהיקרתיות ביותר) בארה"ב . חזרתי לאחר עבודה בלונדון. למזלי מכללה קטנה בעיר שדה בקנדה מוכנה לקלוט אותי ללא שום התחיבות ל tenure track, אבל מוכנה לעשות עבורי את sponsorship לויזת הגירה (בלי זה אני לא זז עם שלושה ילדים). זה כבר לא אקטואלי לשנה הנוכחית, אבל יש לי תקווה בקשר לאוסטרליה, אין אפשרות להגר לאחר הגיל המופלג 45 אולי באמת freelancing זה פתרון עבורך.
TT | 01.03.11
202.
אני בדיוק באותו מקום ובאותו מצב והמסקנה שלי כזאת:
1) אתה מאבחן נכון את מצבך ואת מצבם של רבים אחרים, שעבדו בשוק ההייטק. 2) טענות (מוצדקות) על התנהגות תעשיית ההייטק לא יקדמו אותך לשום מקום. 3) תשכח מלהיות שכיר ותשכח מההייטק שאתה מכיר. אם המסקנות שלך תקפות, אתה לא עומד יותר בקריטריון ששוק ההייטק הציב בפועל לשכירים (ובעצם גם לעצמאים, שמעסיקים את עצמם בתחום [פגשת פעם כאלה?]), וגם אם תמצא במקרה משרה נוספת בהייטק לשנתיים שלוש, היא תהיה משרתך האחרונה. 4) היות ועבודה כשכיר ממילא לא יציבה כיום, יותר מעבודה כעצמאי, פתוחה לפניך רק דרך אחת: פתח לך תיק עוסק מורשה במס הכנסה והיה אדון לעצמך, בתחום אחר המתאים לך. עצמאי, אף אחד לא יכול לפטר!
איש מפוכח ומובטל | 01.03.11
201.
אני מדי פעם משקיע בחברות ישראליות אבל לא בחברות הייטק
90% מחברות הייטק הן חברות בלוף. הן נוצרו מלחתחילה לצורך גיוס כספים ובזבוז שלהם על משרדים מפוארים ומשכורות לאנשים שלא מגיע משכורת כזו. רב החברות אלא לעולם לא הרויחו שקל וגם לא ירויחו. בעלי חברות אלא חיים באשליה שהחברה שלהם תמכר לאיזה פרייר והם יעשו קופה. מזה נובע הסיבה שכך נראות החברות אלא. כשאתה מגיע לחברה כזאת אתה פוגש בכניסה פקידות שרק אתמול השתחררו מבקום. גם יתר העובדים שלהם נראים בצורה דומה כי המטרה להראות למשקיע הפוטנציאלי כמה החברה צעירה ו "דינמית". בקיצור עטיפה יפה שמתחת אין כלום. אני קורא ליתר המשקיעים להזהר מהחברות האלא ולא ליפול בפח. משקיע נבון ישאל את בעלי החברה, אם החברה כלכך מוצלחת אז מדוע אתם רוצים כל כך מהר למכור את החברה ( לעשוות EXIT ). לא מוכרים תרנגולת שמתילה ביצי זהב. הבעיה שהתרנגולות אלא גם לא מתילות ביצים רגילות אלא רק מבקשות אוכל עוד ועוד. משקיע נבון ישאל את בעלי החברה, אם אתם רק בגיל 25 אולי קודם כדאי לכם ללמוד להתגלח על הכסף של עצמכם. נכון אנו שומעים על עסקים של בני 25 שהצליחו אבל הם בודדים ואף אחד לא מספר על אותם מיליוני עסקים שנכשלו. ובסיכום כמו שכל בן אדם לא ילך לרופה שיניים בן 25 אלא יחפש רופה שיניים עם נסיון ככה אסור להשקיע בחברות שרב העובדים שם בני 25.
משקיע נבון | 01.03.11
199.
לקובי ומספר 45 - למה שאכן לא נתאגד
קובי, למה שלא תוביל מהלך ומעשה להקים איגוד שם מהנדסים, אנשי היי טק ועובדים מקצועים אחרים בעל 40+ עם נסיון רב בתחומם? להקים את קול הזעקה ולהבהיר עד כמה המצב חמור? אולי בצורה זו נוכל למצוא במרוכז פרוייקטים או עבודה ואולי אף לקבל סיוע מסוים מהמדינה?
מהנדס היי טק מובטל 40+ | 01.03.11
197.
קובי , אתה פרוייקטור מספר אחת.
מי שלא לוקח אותך, לא ידוע מה הוא מפסיד. לצערי אתה צודק ורואים את זה כול הזמן , מביאים "ילדים" עם קצת כישרון והרבה מוטיבציה, אבל בלי ניסיון וככה גם נראה המוצר אחרי זה. קשה להתחרות בכוח עבודה זול ולניסיון אין מחיר (כמה שלא ישלמו לך, זה לא יהיה שווה לניסיון שיש לך). שיהיה לך בהצלחה בהמשך.
שחר | 01.03.11
196.
לא יודע מי יקרא את התגובה שלי אבל זה יכול לעשור לכם
הכל שטויות. אולי 20% מהחברות ידחו מועמד טוב בגלל גיל. ב 80% מהמקרים למי שמראיין אתכם לא איכפת אם אתם בגיל של סבא שלו. מה שמפיל אתכם פעם אחרי פעם זה הזילזול שלכם בצעירים. כשאני שומע ממרואיין בן 52 שהוא עזב את מקום העבודה הקודם כי הבוס שלו היה "פישר בן 30 שלא יודע כלום" אז אני לא אקבל אותו כי אם הוא לא מסוגל לכבד בחור צעיר ולקבל מרות אז תהיה לו בעיה לעבוד אצלי. ואם אתם מתייחסים בזילזול למראיינת מחברת ההשמה או ממשאבי אנוש רק בגלל שהיא בת 27 אז גם היא לא תקבל אותכם. מועמד מבוגר שיקבל את העובדה שהגיל שלו לו נותן לו יתרון על פני מועמד צעיר יחסוך לעצמו המון בעיות. הנסיון שלך שוה אבל רק הנסיון מה 10 שנים האחרונות. לאף אחד לא איכפת שהיית תותח בטורבו C כשלמחשב אישי עוד קראו תואם IBM. זה לא הופך אותך למתכנת WEB יותר טוב. תראו שאתם מסתגלים לכלים החדשים, תראו שאתם משתלבים בעולם שהרוב בו מה לעשות הם צעירים ולא תהיה לכם שום בעיה.
י. | 01.03.11
195.
שער לבן-היתרון שלי-סיפור אישי
במשך 31 שנים הייתי חשב בחברות גדולות. לפני 10 שנים (..יולי 2001) נסגרה חברת ההי-טק בה עבדתי ואני בן 51. חיפשתי עבודה ללא לאות ואפילו בתחומים משיקים. אבל גיל 51 אמר את שלו. צחוק הגורל: במילואים שירתתי עד גיל 54..לזה הייתי טוב והשיער הלבן לא הפריע (..כן פראייר). יום אחד,בבית הכנסת ישבתי ליד אדם לא מוכר שסיפר לשכנו כי הבן שעבד איתו באינסטלציה מתחיל ללמוד רפואה אלטרנטיבי. אין מי שיעזור לו-לאינסטלטור !! די בבישנות אמרתי לו שאני בבית ואשמח לעזור לו,אבל אין לי שום ידע. לא החזקתי מפתח צינורות מעולם. היתר היסטוריה. שכחתי מה זה חשב,הנהלת חשבונות,דיני מיסים,דיני תאגידים,פריטו ועוד.. אחרי שנה של עבודה עם האינסטלטור,מצאתי קורס פורמלי לאינסטלציה לשעות הערב וכמובן הגיעתי לתעודה רשמית עבדנו ואנחנו עובדים כעצמאיים ונעזרים אחד בשני מדי פעם. עברתי לבית פרטי-ללא משכנתאות- מבלי למכור את הדירה בבית המשותף שבו גרתי. שינוי הכיוון היה מבורך מהנה ורווחי...
יוסף רותם | 01.03.11
193.
כל המשק התעשייתי השתגע
הבעיה נובעת בעיקר עקב העסקת מנהלי משאבי אנוש צעירים שרק סיימו את לימודיהם, והם אלו שמסננים הראשונים בראיונות עבודה. עשרות מפגשים כאלו נערכו ביני לבין מנהלות אנוש , שאפילו לא הרימו את ראשם ע"מ לראות מי יושב מולם. אני עוקב זה שנים במפעלים בצפון שההנהלה המקצועית בהם, מתחלפת כל שנה מקסימום שנתיים. התופעה נובעת בבחירת צעירים חסרי ניסיון שנכשלים בתפקידיהם המקצועיים.
זוהר | 01.03.11
192.
למגיב 188 (המנהל הצעיר...)
ישר רואים לפי תיאור הדרישות שלך שאתה אכן צעיר. המשפט האחרון: " אין טעם לשלוח מתחת לממוצע הנ"ל או ממכללה. " הוא בושה לכל הכותב אותו. אנשים עם נסיון של 10 שנים (ולא משנה מה הממוצע שהיה להם בתואר) שווים פי 10 מבוגר ללא נסיון או נסיון של שנה-שנתיים עם ממוצע 100 מטכניון. תתחיל להעריך נסיון ולא מספרים של ציונים ותהיה בדרך נכונה יותר.
אמילי | 01.03.11
189.
מחפש עובדים מנוסים
אני מנהל (צעיר יחסית :-)) שכן מחפש עובדים מנוסים ואני לא חברת גיוס. אנחנו חברה גדולה. מחפשים מהנדסים תוכנה לפיתוח: Real time embedded engineers firmware engineers עדיפות לבעלי תואר שני. אבל אנחנו מחפשים אנשים עם ממוצע גבוה (מעל 85) בוגרי אוניברסיטה. אין טעם לשלוח מתחת לממוצע הנ"ל או ממכללה. דוא"ל למשלוח: israeljob1@gmail.com
מנהל | 01.03.11
188.
מסכים,אך זה לא יחודי להייטק,מלבד שמירה בחברות קבלן אין כלום לבני 45+
נראה את לשכות התעסוקה מוציאות דיווח בהתפלגות גיל ,על מחפשי עבודה כמה זמן וכמה השמות. הרי ברור שהם לא יציגו נתונים כאלה.בכלל כל הסטטיסטיקות כולל של הצמיחה במשק ,המדד ,האבטלה. בהכול עושים מניפולציות .היום פורסם נתון ממנו ניתן להקיש על הבעיה.והנתון הוא לגבי מובטלים תקופה ארוכה של 270 יום ומעלה -בינואר 2009 היו 9.6% ובינואר 2011 היו 37.4%. שזה עליה של כמעט פי 4 .עכשיו תבינו שאם היו מכלילים את אותם שמתיאשים מלהגיע ללשכות,.המספרים היו גבוהים בהרבה.
פ | 01.03.11
187.
הצדק של קובי הוא קצה קרחון של בעיה לאומית
האינטרס של מדינת ישראל הוא שתהיה תעשיית הייטק המורכבת מחברות גדולות וחזקות, שיכולות להתמודד בשוק העולמי, תוך ניצול מלוא המשאב האנושי שקיים בישראל. אין תקומה לאלפי עצמאיים, שיפתחו עסקים זעירים וקיקיוניים. לראשונה בתולדות האנושות, נוצרה מציאות של של בעלי ניסיון מבוגרים בתחום ההיטק. טועה מגיב מס' 21 בכך שבתחום ההיטק, בניגוד לתעשיות המסורתיות - יש יתרון למבוגר ובעל הניסיון, לא רק בתועלות המוכרות של הניסיון, אלא גם במהירות של קליטת ולימוד נושאים חדשים. כלומר לימוד של תוכנה או כלי חדש ע"י המבוגר - מהיר יותר מזה של הצעיר, שכן בעל הניסיון צריך רק להשלים פערים, ויודע מה לחפש בכלי החדש. רמת השכר בהייטק נקבעת אך ורק ע"י גודל האיום של העובד לעזוב ולעבור למקום אחר, כאשר שאר הקריטריונים לא רלוונטיים. ותקצר כאן היריעה לפרט את מכלול הבעיה. הפיתרון (היחיד שהינו ריאלי) להריץ את שלי יחימוביץ לראשות הממשלה. ואם אני, שדוגל ברעיון הטרנספר מאז מלחמת ששת-הימים, תומך ביחימוביץ - אזי כל אחד יכול לתמוך בה. בברכה, דן
דן שגב | 01.03.11
184.
תגובה ל- 45 -לכו ללמד
המובטלת 45 שמתביישת בשמה - מפונקת ואינה מבינה שהוראה היא יותר שליחות ותרומה לחברה מאשר פרנסה. אם היא מסודרת מבחינה כלכלית אז היא יכולה להרשות לעצמה להעניק כמה שעות הוראה - אפילו בהתנדבות. כיסוי הוצאות דלק ומטפלת זה בהחלט מספק אם רואים בהוראה שליחות חשובה. ולבסוף - היום כששכר המורים הוכפל נראה לי שהשכר אינו כל כך עלוב.
טלי גרין | 01.03.11
183.
תגובה
זוהי אכן תעשיה תחרותית שהדבר העקרי שמניע אותה הוא ......כסף ישנם תפקידים מסוימים שכדאי להנמע מהם ו'נהול פרויקט' הוא אחד מהם. בתעשיה הזו קרה דבר נוסף - ישנו בלבול בין טכנולוגיה לעשית כסף. מרבית החברות (במיוחד START UP-ים) עסוקות בעשית כסף ולא בפיתוח אמיתי ולכן הצורך בהבנה טכנולוגית קטן. אני מקווה שהממשלה תמצא דרך לאפשר פיתוח אסתרטגי שיפעל כמשלים ל VC שמונעים ע"י אופנתיות ותאוות בצע גרידא
שלי | 01.03.11
182.
ברוכים הבאים לשוק העבודה הישראלי
הכסף לצערנו לא נמצא בארץ אלא באירופה וארה"ב. את פעילויות הליבה מבצעות חברות מקומיות ורק את הייצור הנמוך הם יוציאו החוצה, להודו או מלזיה או לישראל. במצב כזה לא מעניין אותך ותק וכלום, אתה רוצה עובדים צייתנים ומוכשרים ועדיף שיגורו אצל ההורים. כתוצאה מכך השוק הוא שוק של גולגלות עם אבטלה גבוהה מאוד. אני מאמין שרוב המובטלים המשכילים בארץ יכולים למצוא תעסוקה במערב בחברות רציניות. המעבר הוא לא קל אבל פחות מורכב ממה שהרוב חושבים.
הייטקיסט | 01.03.11
181.
זה הכל בגישה שלך, מיסטר
עם כל הרצון לאמפתיה, שים לב לשפה שאתה משתמש בה. עבדים, כנועים, דרישה לשתיקה.. כולך בסרט רע, אם הייתי מראיין אותך בגישה כזו לא הייתי מעסיק אותך לעולם. במקום לחפש פתרון אתה מחפש אשמים, ולא מפליא שבגישה כזו אתה לא מגיע לשום מקום חוץ מאולי לשטח את תלונותיך בעיתון. המציאות היא מציאות. היא לא עובדת אצלך ולפי הרעיונות שלך של נכון ולא נכון. אולי כדאי שתבדוק טוב איך אתה מתייחס אליה לפני שאתה מטיל אשמה על "עולם ההייטק" מחוסר וועדי העובדים...
בוגר הייטק בן 50 | 01.03.11
179.
המהגרים של שנות התשעים חיסלו את שוק העבודה
היו מוכנים לעבוד בשכר נמוך וללא זכויות וזה פגע בישראלים הוותיקים . אנשי ההייטק הישראלים היו יכולים לעבוד בשקט ובביטחון כלכלי עד גיל 60 . אבל אין מה לעשות אנחנו לא הבנו את הסכנה שבהגירה הזו והיום אנחנו משלמים את המחיר .
עמיר | 01.03.11
178.
תאר לך שהייתה גר בצפון , זה היה קורה הרבה יותר מוקדם -בצפון אין עבודה!!!
באיזור הצפון , אין מה להציע .לצערי מכירה הרבה אנשים מעל גיל 50 מהנדסים בוגרי הטכניון , לא בררנים במיוחד עם 0 הצעות. אצל נשים זה מתחיל הרבה יותר מוקדם אפילו לא מזמנים לראיונות. צריכים ללמוד מהמזרח שהחוכמה נמצאת אצל זקני העם. במדינה שאנשים רדודים קובעים את גורלנו המצב יחמיר ויחריף ועדיין האמת לא ניראית באף סטטיסטיקה.
tziona | 01.03.11
176.
אני מציע לך לפתוח בית תוכנה לגיל 40 + ובעלי נסיון רב.
התיאור של קובי עצוב, או שאתה מנהל או שאתה עבד (מצריים) אני בתחום מגיל 29 היום בגיל 39 אחרי 10 שנים אני למדתי משפטים ע"מ לשרוד בכבוד (קריירה שניה) סטודנט שמסיים לימודי מדעי מחשבים יסיים בגיל 30 + ויש לו בדיוק עד 10 שנות עבודה נטו בתחום (עם מחיר הלימודים הוא לערך 100K אז הוא חייב להחזיר את ההשקע) לא תמיד מספיקים, ז"א יש עוד עולם חוץ מהיי טק (חבל שרק בכלוב של זהב העובד מרגיש בטוח) אני במקום קובי הייתי פותח בית תוכנה לגיל 40 + ולוקח פרוייקטים בזול מהתעשייה, בסוף יום לא מעניין את במחירות של החברה מי פיתח את הפיצר העיקר שיעבוד כמו שצריך ז"א נסיון רב של = פחות תשלום על בגים ועל בדיקות חוזרות. בהצלחה קובי תחזיק מעמד. מוטי
מוטי | 01.03.11
175.
כמו שכתבו כאן, ברוך הבא! אצל נשים זה מתחיל בגיל 30
עד גיל 30 או עד הילד הראשון, את תותחית, מדהימה, מבריקה, עילוי. ברגע שילדת ילד ראשון, את צריכה לבחור - או שתעבדי כמו קודם (כמו עבד, 12-14 שעות ביום שלא לדבר על שעות נוספות בהתנדבות מהבית ועל נסיעות) - או שתעברי ל"משרת אם" - בין 8-15, אבל תרוויחי משהו כמו 3,000 ש"ח מעבר לרכב מהליסינג. כן, יש הרבה מאוד שזה מה שנשאר להן. העיקר ה"מעמד". כמובן שבמקום העבודה מתייחסים אליהן כמו אל פרזיטיות ומבקשים שיעשו מעל ומעבר בשביל השכר הזעום שהן מקבלות, אבל לפחות הן "עובדות". כשזה נמאס להן - בדרך כלל עם הולדת הילד השני או השלישי, הן בועטות בחזרה ונשארות בבית כמה שנים (במילא העבודה עלתה יותר ממה שהכניסה). אבל אז מתברר שאף אחד לא מתגעגע אליהן, ואחרי כמה שנים בבית בכלל אין מה לדבר על לחזור לשוק העבודה. הנשים האלו עוסקות לבסוף בכל מיני עיסוקים קטנים כמו אפיית עוגות לשבת, קאפקייקס, בצק סוכר, תפירת שמיכות טלאים לתינוקות וכו'. והתסכול אדיר גם אם הן מציגות את זה ככיף והתחברות לאני הפנימי. **אגב בדיוק אותו מסלול עוברת מי שנסעה עם בעלה לרילוקיישן ולא עבדה מסיבה זו.
 | 01.03.11
173.
אי אפשר להשוות לחברת חשמל והתעשיות הביטחוניות.
ח"ח היא מונופול ותמיד יש מאיפה למצוץ עוד כסף. זו הסיבה שיש שם כ"כ הרבה אוכלי חינם. התעשיות הביטחוניות הן בהסכמים קיבוציים מסיבות היסטוריות והדבר לא תקף על אנשים בגילי. כולם שם היום בחוזים אישיים והם יתקלו באותה הבעיה עוד 10 שנים. למרות זאת, גם התעשיות הביטחוניות ניזונות מהמדינה ולא מכסף פרטי ולכן גם כאן ההשוואה לא במקומה. אני לא אומר שזה בסדר שמפלים אנשים כמוך (ובקרוב גם אותי), אבל אין הצדקה לכזה ועד בהייטק. אם נגמר הכסף בקופה אז יפטרו אותך ושום ועד לא יעזור. המדינה לא מחוייבת להזרים כסף לחברות כאלה והן לא מונופול. המדינה רק שואבת כסף מהחברות הללו כשיש שם כסף דרך מסים משוגעים. צריך להתכונן לימים האלה, לתכנן קריירה שנייה. אני אישית אחרי שני תארים מהטכניון שסיימתי לפני 10 שנים, התחלתי ללמוד משפטים פעם בשבוע. אין מה לעשות. השוק אכזר וצריך לשמור כמה שיותר אופציות פתוחות.
עובד הייטק בן 40 | 01.03.11
172.
לכל המגיבים שמדברים על קריירה כעצמאי
קל לדבר קשה לעשות ולפעמים בלתי אפשרי, לא כל אחד בנוי לזה, לא כל אחד הוא יזם, לא כל אחד יודע למכור מוצר, רוב רובם של הפרילאנסרים התחילו עם חלומות וסיימו עם חובות, זה תחום שמתאים רק למעטים ובודדים. השוק מוצף בפרילאנסרים שלא מוצאים עבודה ובגלל שהם לא שכירים הם גם מאבדים את הזכויות שלהם בביטוח לאומי.
יואש | 01.03.11
169.
המלצות שלי לעובד ההייטק המתבגר :
1. תשאר קרוב לקוד הרבה יותר קל להוכיח מקצועיות וידע בתכנות מאשר מניהול מפתחים טובים תמיד צריכים 2. תמיד תבדוק מה הטכנולוגיות החדשות , תלמד כל הזמן, תחדש את עצמך , גם אם זה אומר להחליף מקום עבודה 3. נסה לעבור לקראת גיל 40 למקום עבודה יציב עם הרבה חברה מבוגרים
בן 39 | 01.03.11
168.
קובי - חזק ואמץ, פה ושם יש גם נקודות אור
עברתי מסלול זהה לשלך - ממר"ם, 8200, ואחרי זה חברות OUTSOURCING . אני ממליץ לך לנסות שני מקומות שאני מכיר באופן אישי, ויש שם לא מעט עובדים בגילאים מבוגרים - HP וריטליקס. נסה לשלוח קו"ח אליהם, או תעביר אלי ואני אעביר לאנשים שאני מכיר שם. ובכל מקרה , שיהיה לך בהצלחה. אל ייאוש !
דני סלע | 01.03.11
165.
נקודה למחשבה
אחת הבעיות החברתיות שבגינם אנשים מבוגרים נתפסים כדינוזאורים, הוא בדיוק אחד המאפיינים שחזרו כאן בתגובות. הצורך לבקר כל דבר, ולהיות צודקים. אנשים חזרו ותיארו כיצד הילדים הקטנים עם החלב על השפתיים מעיזים לשאול שאלות ברורות מאליהן, ועד כמה הם לא מבינים שמולם עומד אדם כך כך רציני ומופלא. אני חושבת שהגישה הזאת היא לכל הפחות חלק מהבעיה. חמי לא מוצא עבודה כבר שנתיים. הוא בתחום ניהול המכירות ולא בתחום ההיי-טק. אני שומעת ממנו בדיוק את אותם משפטים. הכבוד הבן-דורי, חברים, צריך להיות הדדי. חשבתם על זה שהפחד יכול להיות לא מהניסיון, אלא מהגישה? אני לא אומרת שאין הפליה על בסיס גיל. יתכן מאוד שזו תופעה רווחת, ופסולה כמובן. השאלה היא איך נכון להתמודד איתה. וחלק מההתמודדות היא להבין את החסרונות שלכם, את הקיבוע שלכם בעמדות שלכם והגישה האופנסיבית, שעשויה להרתיע מעביד פוטנציאלי. בעיקר אם הוא מעיר מכם ב 20 שנה. ... בהצלחה
תל אביבית | 01.03.11
163.
אל תשליכני לעת זיקנה...........
אתה צודק 100% ויש לך אוגדות של אנשים שחוו וחווים את זה יום יום . אני מציע לך לא לחשוב על הגיל כחסרון והתעלם מתופעת הקיפוח גיל ,עשה הסבה מקצועית למקצוע דומה שבו תוכל לנצל את היתרונות שלך בתחום בו אתה מתמחה. כי ,אחרת זה רק יחליש אותך וחלילה גם בריאותית ,אני כותב דברים אלה מנסיון אישי ביותר. יחד עם זאת אני מבין אותך שאי אפשר להצניע את הנושא,אבל הבעיה היא בנו שנהיינו לעם GREEDY , ובבוא היום זה יתפוצץ למדינה על הפנים. עם בלי כבוד לעברו ולבוגריו הוא עם שלא ישרוד,אם המעסיק לא רוצה לראות אנשים עם שערות לבנות יש לי הפתעה בשבילו ,בקרוב גם צעירים הוא לא יראה כי כל צעיר רואה את הנולד בענף הזה וצריך להיות ממש טיפש כדי להשאר בארץ ולחכות לגיל 40 כדי שיזרקו אותו כמו גרוטאה ,או שאותו צעיר אם הוא חכם ובעל תעוזה יבקש שכר במכפלות של פי שלוש כדי לחסוך לשנים הרזות. כך או כך כמו ענפים אחרים שנעלמו מהנוף הישראלי בגלל חמדנות המעסיקים (למשל ענף היהלומים ) גם הענף הזה יעלם והוא יפרח במדינות אחרות עם עובדים הודים וויאטנמים ואילו אנו בישראל נמשיך לחיות באשליות ,וכשנתעורר מהחלום הרטוב נראה שרק המיטה רטובה ותו לא.
אבי | 01.03.11
162.
הי קובי
היה לי עצוב לקרוא את מה שכתבת פה. עצוב מאוד בעיקר שבעלי בן 40 ואומר בדיוק את אותם הדברים שאתה אומר פה. הוא בחר להעביר אותנו לחיות בלונדון מרכז העולם בתחום הייטק/ בנקאות . ופה מסתכלים גם על אנשים בני 60 ובני 70 כנכס ולכן בעלי מאוד מוערך פה בתחום העבודה. אני משערת שאתה מאוד אוהב את המדינה..כמוני כמוך..אבל לפעמים אלא אם כן יש לך חסכונות מאוד גדולים אין ברירה !! היו כמה מחברנו שחזרו לארץ ועשו אחורה פנה חזרה לפה כי ישבו מובטלים כמה חודשים עד שנה יותר מזה כבר לא ביזבזו את זמנם. בארץ לא יודעים להעריך אנשים טובים כי אתה צודק הסיבה לכך כי הם מהווים איום. אלא אם כן אתה עובד מלכתחילה במקומות כמו תעש, צבא, או מפעלים בטחוניים, שזו עבודה לכל החיים. אבל לא לכולם זה מתאים. הרבה פעמים אנשים הייטק יש להם קוצים בתחת ולא יכולים להשאר במקום אחד כל כך הרבה שנים ורוצים גירויים ולהתקדם בתחום המקצועי ולצבור ידע וניסיון. כולי תקווה שיפתחו השערים בפנייך ותמצא את הדרך לפרנסה טובה. ולא תושפל כמו שאתה עכשיו בגילך ועם הניסיון הכל כך רב שיש לך.
שירי,  | 01.03.11
160.
כתבה מדויקת וכואבת וגם תגובות הקוראים הצעירים.. ..
כתבה חשובה שצריכה להעיר את קברניטי המדינה, וגם להאיר את עיני הדור הצעיר שעומד לחוות בעתיד את כאב הגיל. זה לא חוכמה לרוץ ולעלות את גיל הפרישה כשכבר מגיל 40 מוציאים אנשים ממעגל העבודה. לא כולם מוכשרים להיות עצמאיים ולא כולם יצירתייים בשביל לפתח פטנטים שיעניקו להם הכנסה. אני מאוד מקווה שהמצב ישתנה ויחלו להעריך את נסיונם של אנשים ואת תרומתם לחברה.... תרתי משמע
זהר | 01.03.11
158.
זו תעשייה אכזרית ונצלנית לכולם, לא רק למבוגרים
אין ספק שתהליכי המיון מטומטמים ומחפירים, ונעשים לרוב ע"י נשות כוח אדם חסרות הבנה בסיסית, על פי שאלות בנאליות שמצאו באינטרנט. אותה שכבת כח אדם לעולם לא מקוצצת כשיש פיטורים כמובן. אם אתה הולך הביתה לפני 7 בערב גם מסתכלים עליך כמו חייזר, אגב.
מתכנת, גיל 30 | 01.03.11
157.
קובי נשמה זה בכל התחומים.
בכל תחום למעט אולי רפואה מעדיפים את הצעירים, בגלל שהם מחדשים ובגלל שאין מספיק עבודה לכולם. אתה כבר הקמת משפחה, ואתה חייב להבין שבמצב שבו אין עבודה לכולם, חייבים לתת לצעירים לעבוד על מנת שיוכלו להקים גם הם משפחה. לכן מה שאני ממליץ לך, ואני כבר הבנתי את זה בגיל 39, זה להקים עסק משלך. באיזה תחום? השמיים הם הגבול, תתחיל לדמיין ולחלום ואז תגשים!
עילאי | 01.03.11
155.
אסור להפלות בגלל גיל
לקובי גרשון לידעתך ולידיעת מובטלים אחרים במצבך, חוק שוויון הזדמנויות בעבודה אוסר אפליה "מחמת גיל". ראה הציטוט בהמשך. שים לב שהאפליה אסורה גם לגבי דורשי-עבודה. אם אתה ממילא פנוי אז אולי "תרים את הכפפה" ותגיש תביעה בבית הדין לעבודה? לדעתי הגיע הזמן שמישהו ינער את הצעירים השחצנים שלא מבינים שגם הם יהיו פעם מעל גי 50 . בהצלחה עודד (בן 71 ולשמחתי גם עובד) איסור הפליה (א) לא יפלה מעביד בין עובדיו או בין דורשי עבודה מחמת מינם, נטייתם המינית, מעמדם האישי, הריון, טיפולי פוריות, טיפולי הפריה חוץ- גופית, היותם הורים, גילם, גזעם, דתם, לאומיותם, ארץ מוצאם, השקפתם, מפלגתם או שירותם במילואים, קריאתם לשירות מילואים, או שירותם הצפוי בשירות מילואים כהגדרתו בחוק שירות הבטחון (נוסח משולב), התשמ"ו-1986, לרבות מחמת תדירותו או משכו, בכל אחד מאלה:
עודד | 01.03.11
154.
מבוגר מידי בכדי שיעסיקו אותי בהייטק
עצוב כמה שזה נכון. במקום שאותו מנהלצ'יק שבגיל הבן שלו חושב שהוא "ביג שאט" מבטל אותו על הסף, ישכיל לחשוב פעם שניה ושלישית האם ייטיב לנצל את הידע והנסיון בכדי לחסוך בתקלות,בטעויות, הנסיון שווה המון כסף לכל עסק אבל הצעירים לא מסוגלים לחשוב שגם הם יגיעו לאותו שלב בו גם אותם לא יעסיקו בעוד 10-15 שנה. הכל אינסטנט.
יהודית | 01.03.11
153.
תמציא את עצמך מחדש, זו הדרך היחידה
חברים, להירגע, גם כאן באוסטרליה המצב לא יותר טוב, ולא רק ל"זקנים" בני 52, אלא גם ל"צעירים" בני 41. העולם הולך כיום למצב של צימצום עבודה. בארה"ב, שם המצב הולך להיות יותר גרוע, באירופה, וגם כאן באוסטרליה. מה לעשות? להתפלל חזק לקב"ה, ובינתיים לנסות להמציא את עצמך מחדש. ניסת ללכת לעבוד במטבח? חשבת על הסבה מקצועית לאיזה תחום אחר? מי אמר שחייבים לעבוד בהיי-טק? פועלי מטבח, וטבחים מקצועיים תמיד צריכים. אנשי הי טק לא. מצער, אבל זו עובדת חיים. או שתשלים איתה, או שתשב בבית ותאכל את עצמך ואת החסכונות, ואז תאלץ להשלים איתה. זה מצער, אבל זה נכון. אני באמת, אבל באמת, מאחל לך המון בהצלחה.
Kobi | 01.03.11
152.
צר לי כי אין מעריכים אנשים עם נסיון. והרי גיל הפרישה על פי הממשלה הוא 67 לגברים, אז למה
העלו את הסף? ובנוסף, גברים עם נסיון בעבודה של שנים רבות, כאשר הם מגיעים לגיל מבוגר, יכולים לתרום הרבה יותר מאשר הצעירים. הם נתקלו ביותר בעיות, פתרו יותר בעיות, הם לא צריכים להחליף את האשה העובדת כאשר הילדים חולים, וכן, זה שיקול שכדאי לקחת אותו בחשבון!!! ולא לדחות על הסף אנשים מבוגרים. בושה לאותם מקומות עבודה המסתמכים על צעירים בלבד. מי ייתן ותצטערו על כך יום אחד. הגיע הזמן שתתבגרו.
שלומית | 01.03.11
151.
חוק עידוד העסקת 40+ חבילת הטבות למעסיקים הקטנת מס למשל
מי שעובד ומגיע לגיל 40 לא יהיה כדאי כלכלית לחברה לפטר , מי שיתקבל לעבודה מגיל זה יתרום ידע ונסיון למעסיק , והטבה במיסוי . אם רוצים לא בעיה למצוא פתרון . צריך למצוא לוביסט בכנסת , שלא עסוק רק בלדאוג לעצמו ומקורביו ואז אולי יקרה משהו המדינה תחסוך תשלום דמי אבטלה . , הבעיה שנהפכנו למדינה מחורבנת , לא דואגים לצעירים , לא דואגים למבוגרים . ולא דואגים למובטלים בשכבות הביניים . ארץ אוכלת יושביה .
אריק סגיב  | 01.03.11
150.
אני יותר מבוגר ממך ועובד במשרת פיתוח בהייטק
ודוחה כל כמה ימים הצעות מחברות שרוצות להעסיק אותי. אז מה באמת קורה פה? לדעתי - הכותב כמו רבים אחרים שהגיבו פה לא באמת היה איש פיתוח בשנים האחרונות אלא מנהל מדרג כלשהו ...וככאלו אין להם שום יתרון על מנהל צעיר (נהפכו...) מי שנשאר במקצוע והפך למומחה ולא רץ אחרי הקידום הניהולי תמיד ימצא עבודה.
ח. | 01.03.11
147.
יש כבר איזה גוף שמאחד בני 50+ אבל....
אני במצבך. אם אתה רוצה - אני מוכן לנסות להקים איתך צוות מורחב של בעלי ניסיון "בשלים" כמונו, נעשה סיעור מוחות כמו שלמדנו, וניראה מה יוולד מזה. אם אנחנו מוכשרים ובעלי יכולת כמו שאנחנו חושבים - נצליח! מישהו מוכן להרים איתי את הכפפה או שכבר קשה לכם להתכופף?!
משה  | 01.03.11
146.
כל הכבוד על האומץ - אתה צודק 100 אחוז והממשלה נדרשת לטפל במצב ובדחיפות
זה לא נורמלי ולא הגיוני שהגענו למצב הזה. אדם בגיל מבוגר יותר נדחק לעבודות שאין בהם שכר הוגן ומידה של כבוד. שוק העבודה הוא מפלה במלוא מובן המילה בהיבט השלילי ביותר שלה. נגמרו התירוצים ויש לטפל בעניין באופן הרציני והדחוף שרק אפשר. ולהביא לשינוי מקצה לקצה, אחרת כולנו נישלם על כך באופן אישי , כל חאחד מאיתנו, בשלב מסוים בחיינו!!! אם הממשלה לא תטפל בזה עכשיו ומייד!!! זאת סיבה נוספת שיש לפעול להדחתה. בושה וחרפה שדבר כזה קורה במדינה שעוד חברה ב- oecd
מנחם  | 01.03.11
145.
מסכים עם כל מילה שנאמרה בכתבה
אכן בדיוק כך, אם אתה בן 40+ ומובטל מתחום ההיי טק, אף אחד כבר לא יעסיק אותך. האופציה היחידה שלך היא להיות עצמאי או לחכות לפנסיה, בתקוה שתוכל לשרוד עד אז ולהתקיים מ 20% פנסיה בגיל 67. בושה למדינת ישראל. מעסיקה מאות אלפי עובדים זרים ושולחת מאות אלפי אזרחים שתרמו את דמם למדינה, לחיי עוני.
מובטל היי טק | 01.03.11
141.
גם במצב דומה
עזבתי את התחום בגיל 34. במשך תקופה מסוימת ניסיתי למצוא עבודה, וירדתי מזה. ההתנהגות של המעסיקים בלתי נסבלת. חלק מהסיבות הוזכרו, ויש גם עוד. לדעתי אנשי הייטק צריכים לראות עצמם כמו ספורטאים - שיודעים מראש שהקריירה נגמרת בגיל 30-35 ואח"כ פניהם לעסקים (או לאימון.) סה"כ זה לא נורא כ"כ, כי אני בדיעה שאדם צריך באיזשהו שלב להפוך לעצמאי, ולא לעבוד כל חייו כשכיר. הבעיה שזה קשה - ולא לכל אחד יש את הכישורים הדרושים לכך. הכי אירוני שהייתי מוכן לקחת עבודה שגרתית פשוטה בשכר נמוך - אפילו הייתי מעדיף את זה, כי אינני זקוק לכסף, וזה לא דורש מאמץ מוחי רב. אלא מה? שגם כדי למצוא עבודות כאלו מעבירים אותך שבעת מדורי גיהינום, החל בטענה שאתה "overqualified" ועוד כהנה וכהנה שטויות. הפחד של המעסיקים והפרנויה מנזק שעלול להיגרם להם ע"י עובד לא-מתאים העביר אותם על דעתם.
ע | 01.03.11
137.
גם אני הייתי בסרט הזה
הייתי סמנכ"ל פיתוח עסקים בחברת הייטק. מימשתי אופציות קניתי בית יפה בתל אביב. עבדתי כמו חמור. החברה נמכרה ,שנה וחצי לא עבדתי. נהניתי וחגגתי .בגיל 44 התקבלתי לחברה ממשלתית(קשרים רבותי). במשכורת זוועה. אבל מה: אני כמו גוליבר בין גמדים ,מסופק מאוד ממה שאני עושה.ויש גם בונוס, אני לא עובד יותר מ-8 שעות ביום.בשאר הזמן אני מטפח את עצמי פיסית/ונפשית. אי אפשר לגעת בי. רוצה תורם,רוצה צולל. אין מחיר לחופש. זה מאריך את החיים . בקיצור , להסתפק במשכורת נמוכה (אך זוחלת מעלה מדי שנה). לצלול לעומק. ולחייך לעולם. בישראל צריך קשרים (חבריים) לא יעזור כלום ממליץ בחום
גבר חכם | 01.03.11
134.
מעסיקים בהי טק לא רוצים לראות אנשים עם שער לבן
במדינת ישראל אתה יכול ליהות ראש ממשלה בן 60+,ולפי החוק אתה אמור לצאת לפנסיה בגיל67 אך למצוא עבודה שתתרום למדינה מקישורך אין,לא מבינים שלא כל אחד בנוי ומסוגל להפוך לעצמאי ועוד יותר קשה להביא הביתה מחצית משכורת מפעם-אתה מרגיש שאתה שווה פחות מעריכים אותך פחות-עברתי את זה והצעתי עשה חושבים חשוב על הפיתרון ופחות על הבעיה ולבסוף תצליח לא פחות ממני
אברהם | 01.03.11
131.
היי קובי - תתחיל מהתחלה בהייטק!
תתכנן קריירה חדשה - מצא נישה עכשווית ,(אינטרנטית, ורפיקציה, אופטמזציות של מנועי חיפוש, הבחת מידע) תתחיל ב QA מלמטה תוך שנה תעוף קדימה , קח כמה קורסים באוניברסיטה. ותן לזמן לנצח. ותן חיוך - מהתמונה לא רואים שאתה אדם מעניין מעניין ומצחיק! שי
שי יג | 01.03.11
129.
יש חומת שתיקת סביב ההיטק שמשום מה מפחדים לפרוץ אותה
עוד לפני תרבות סתימת הפיות והמוסר הירוד...ישנה הפרה הגובלת בפלילים של הפרת חוקי עבודה. לא מדברים על השעות הנוספות שלא משולמות על עצם הדרישה לעבוד מספר שעות לא נורמליות עד 12 בלילה במשך תקופה עבודה כפויה בימי שישי. אם אתה בעל משפחה אז זה ממש ברוך מבחינת שעות ניצול ידע של העובד לתקופת הפרויקט ופיטוריו בתום הפרויקט... לכאורה יש חוזה העסקה אבל בפועל זוהי העסקה פרויקטלית. במילים אחרות אין ביטחון תעסוקתי. ונכון ישנה הכנעה... עד כדי הצקה של ממש והפעלת לחץ קבוע בעבודה ואכן השכר הוא מפתה והשוק מצטמצם, מה שמגביר את מלחמת האחים.
א | 01.03.11
128.
HR
הנני מהנדס אלקט תואר שני טכניון. פרסמתי 10 פטנטים וחבר IEEE . בראייה מפוקחת, אחת הבעייות הקשות בהייטק הנה משאבי אנוש. באינטל זה מגיפה. זו פונקצייה מנופחת מעבר לכל פרופורצייה. מחלקה של אוכלי חינם שבשביל להזיז עיפרון יש להם 100 עוזרים. ממציאים תהליכים של הערכה וכולי על שטוייות. מודדים שטויות ולא תפוקה אמיתית. אגב השטות הזו חדרה גם לצה"ל. למשל דוגמא מפעל ש 200 עובדים יש בו 6 עד 8 בחורות של משאבי אנוש ומנהלת ברמת דירקטור. בקיצור הרבה מדי שומן שלעולם לא נמדד ותמיד מודד אחרים. תמיד כדאי להיות מהנדס מקצועי ומקצוען ולא להתמקד מדי במיהול. צריכים את המקצוענים. הדור הצעיר לא תמיד כזה חכם ורעב ובר ידע. יש לא מעט אגו. חבל. עלה והצלח. פתח משרד ייעוץ
אזרח הייטקיסט בן 52 | 01.03.11
127.
מנהלים לא רוצים להתמודד
בארץ הכי חשוב זה כסף מהר, להיות מנהל מצליח זה אומר לעשות כסף מהר על חשבון הכול. מנהל לא רוצה להתמודד עם עובדים והוא אפילו לא צריך שהמוצר יעבוד הוא רק צריך לעבור את המצגת לחתום חוזה ואז הכול בסדר. אם לא נשנה את התרבות בארץ מאלימות ותפוס ככל יכולתך, למשהו עם ראייה לטווח ארוך של בנייה לדורות. אז מצבנו יהיה כמו בהאיטי בסוף.
אחד העם | 01.03.11
125.
אין טעם להשקיע בהתמקצעות בתחומי ההי-טק
הטכנולוגיות והתוכנות משתנות במהירות מטורפת. אתה מתמקצע במשהו, עובד בו, אחרי שנתיים מפטרים אותך ואז פתאום אתה מגלה שאתה כבר לא בעניינים וצריך ללמוד שוב מחשד ולצבור נסיון, כדי למצוא מקום עבודה אנושי, שלא מפטר עובדים רק בגלל שנמצאו עובדים שמוכנים לעבוד בשביל משכורת נמוכה יותר (ובלי קשר לכיושרים או הנסיון שלהם) עם תואר ראשון ו-3 תעודות מקצועיות אני מוצא את עצמי בגיל 35 מובטל כשהאפוציות היחידות לעבודה הן בתחומים של בובות-על-חוט במוקדי טלפונים ושירות לקוחות, אבטחה או ניקיון, אצל מעסיקים שאם לא היתה לי ברירה - לא הייתי משתין אפילו לכייון שלהם. אני רק יכול להצדיק את המרמור של גרשון ולהמליץ לו לנסות את מזלו כעצמאי - אבל גם בתור עצמאי, הדברים לא פשוטים בכלל ואתה עלול למצוא את עצמך עבד ועדיין לא לגמור את החודש.
יושב בבית  | 01.03.11
124.
לא רק בהייטק
בגיל מבוגר יש יותר בעיות בריאותיות - מה שמצריך יותר ימי חופש והוצאות של החברה על הוצאות בריאותיות.. דבר נוסף - עדיף לחברות להעסיק עובדים צעירים שיוכלו להשאר יותר שנים ולצבור ניסיון מקצועי ולהגיע לדרגים גבוהים בארגון. דבר נוסף ומאוד חשוב - יש חברות שמחפשות אנשים צעירים עם חשיבה יצירתית ומרעננת . כאלו שיודעים מה היא המילה האחרונה בשוק.
לירון | 01.03.11
123.
גיל
לצערי אתה צודק ...אני בן 50 מהנדס בכיר בתחום הרדיו סלולר....מחפש עבודה יותר מ 8 חודשים וכמן שולח קורות חיים מתקשרים כדי לברר את הגיל ובזה זה מסתיים אני מרגיש כמו גריאטרי ....אפשר כבר לקבור אותנו אנחנו לא יותר מקליפת שום.... אני כמעט בטוח שרובנו יכולים למלא תפקידים בהרבה מקומות עבודה לפחות ברמה אחת יותר גבוהה מהאנשים שעובדים באותם חברות וקבר קברו אותנו אבל לא צריך להתייאש ולהישאר אופטימיים.
dov | 01.03.11
118.
הבעיה האמתית היא ש,,,,
מנהלים לא מסוגלים פסיכולוגית לנהל סביבת עבודה כשחלק מהעובדים שלהם עם וותק וניסיון עצום ושכמעט ראו הכל , הדבר נכון בכל התחומים ולא רק בהייטק ,בעיקר הדבר צורם למעסיק פרטי כשהעסק מנוהל ע"י משפחה. ישנה קנאה וצרות עיין , אני מכיר אישית בעלי מקצוע נהדרים בני 55+ שיושבים בבית בזמן שיש להם עוד 12 שנה לפחות לתרום וזה כואב ומטופש .
גבאי | 01.03.11
114.
המדינה צריכה לתת עדוד למעסקים שקולטים בני 50 ו 60
כאשר מעסיקים מודעים ללמנהלי משאבי אנוש אין כבר דין ודין . אחת מחברות ההייטק הענקיות במדינה העבירה חוזר לא לקלוט אנשים בעלי שער לבן זו חברה שעובדת חזק עם משרד הבטחון. רבים ממנהלי כח אדם / משאבי אנוש בחברה זו בעלי שער לבן /צבוע שלא מביטים בראי ופוסלים דומים להם. דווקא חברות הייטק קטנות בנוניות בבעלות אמרקאית קולטות בני 40 . כי הם למדו שנסיון ואחריות שווים הרבה .
מנהל קבוצת RMA | 01.03.11
110.
יוזמה היא הפיתרון
בתור עובד הייטק אני יכול להבין את מצבך.. אני כבן 40 אמנם מועסק אבל חושב קדימה ומכין לי אלטרנטיבות לעתיד. למה שלא תהיה עצמאי ובלתי תלוי באחרים? היום יותר מתמיד יש המון אופציות כגון פיתוח לניידים, פיתוח לפי דרישה, פיתוח אתרים ויעוץ לאירגונים בתחומים חמים כגון הענן. לא נראה לי שתיהיה לך בעיה להיכנס לכל אחד מהתחומים. בהצלחה!
יובל | 01.03.11
108.
ההיטק שלנו - כנסו
גם אני בן 53 כבר שנתיים בבית - בוגר הנדסת מחשבים בטכניון - המון שנות וותק בפיתוח ניהול ושיווק מערכות תיקשורת - ידע נירחב בתיקשורת עם נסיון עבודה בארץ ובחול ואני יושב בבית מתחילת 2009 חוץ מאשר 8 חודשים כיועץ לסטארטאפ בחצי משרה - אני לא מגיע לראיונות כמעט - וכשהיגעתי אמרו לי שאני - מה עושים ?? ניסיתי הכל אפילו להקים סטארטפ בתחום תשתיות תיקשורות - גם זה לא צלח כי קרנות הון סיכון לא משקיעות היום בתחום הזה שדורש פיתוח חומרה ותוכנה - היום אם הם משקיעים אך ורק בחברות אינטרנט -רק תוכנה !!! וזה אחת הבעיות של ההיטק היום אן השקעות חדשות - אני מכיר המון אנשים במצבי עם ילדים ומשכנתא והמון חובות - חלקם ניסו להקים עסקים ולצערי היפסידו כסף -דיברו על הסבה להוראה - אבל גם זה לא בדיוק נכון - אן מקום לכולם - יש אלפי אנשי ההיטק מעל גיל 40 מובטלים היום - קובי צודק - נתוני האבטלה לא סופרים את אלו שסיימו לקבל דמיי אבטלה - אני כבר מיואש ושוקל ברצינות לעזוב את הארץ - אני גם מציע לצעירים ללמוד כל תחום רק לא הייטק כמיקצוע עיקרי - לצערי זהו המצב ואף אחד לא נוקף אצבע - הממשלה בוחרת לעצום עניים
יג | 01.03.11
107.
צריך לעשות מעשה ולאחד כוחות על מנת לבער את התופעה
בדומה לקובי,גם אני בן 43, בעל תואר שני ועם קרוב ל20 שנות ניסיון בתחום הההייטק.עם רזומה שכל אחד היה גאה בו. למרות הכול,גם אני מנסה לחפש עבודה כבר יותר משנה. הייתי בעשרות ראיונות עבודה ולצערי, לא קיבלתי את התפקיד משלל סיבות שבהם:הגיל והניסיון שלי. את מרבעת החברות מפחיד להעסיק עובד מנוסה מאוד . לרוב הם נלחצים ומעיפים אנשים צעירים יותר עם פחות ניסיון רלוונטי. אני חושב לנכון שהגיע הזמן לקום ולאחד כוחות ביחד ולבער את התופעה הזאת. כיחידים,אנו חלשים מכדי להתמודד עם הבעייה,אולם אם נאחד כוחות ונהייה סוג של קבוצה,אני מניח שקולנו ישמע בצורה קצת אחרת .... אשמח לקבל תגובות,
אבי טל | 01.03.11
106.
בוא לא נרחם על עצמנו..תחזור אלי בתגובה וננסה יחד לעשות משהו.
לי יש פרוייקט שאני עובד עליו למעלה מ11 שנים.וזה יכול לעזור.אם תרצה פרטים תחזור אלי.אני מתקרב ל-60.מזמן עברתי את השלב שלהעלב מדחיות בראיונות עבודה.אם אנחנו רוצים לעבוד אנחנו חייבים להקים בעצמנו חברה ולא לסמוך על אף אחד.ולהשתדל לא לשרוף החסכונות.
yosef | 01.03.11
105.
מסכים איתך
במדינתנו הקטנטונת אין שום כבוד והערכה לאדם מבוגר או מנוסה , ולא רק בתחום התעסוקה . ישנם חברות שבהן האדם המבוגר יותר נחשב לחכם ולמנוסה שאליו פונים . לא במחוזותינו הקפיטליסטיים שכל אחד רוצה לדאוג רק לעצמו ושוכח שיום אחד גם הוא יהיה מבוגר וירצה לקבל את הכבוד שהוא חושב שמגיע לו . אין תחליף לאדם מנוסה , עם עול בשנים ותארים אקדמאיים . אלו הם האיכותיים ביותר והסובלניים ביותר . מאחל לך בהצלחה ותזכור שלהיות מובטל זו לא גזירה משמים !
איציק  | 01.03.11
104.
אל יאוש נשים סובלות מהתופעה כבר בגיל יותר מוקדם
מחזקת את ידייך ,תופעת האבטלה מחלחלת אצלינו הנשים מיד עם היולד הילד הראשון אפילו עוד בתואר המשרה כמו שנכתב "שעות מ8:00 עד 17:00 עם נכונות לשעות נוספות." איך אפשר כשהילד מסיים מסגרת בשעה רבע לאחת?אלא אם יש פיליפינית צמודה או צהרון עד שעה שש ?שיאכל חצי מהמשכורת בבית ואם זאת המציאות אז למה לצאת לעבוד? בעצם מה המתכון המנצח שאישה תעבוד? רכב צמוד +הוצאות דלק על חשבונה,בייביסטר צמוד או סבתא שגרה בבית וחוסר חיים שלא נדבר על ממש לגדל את הילדים או חלילה להיות עם הבעל שכן אם הוא עובד הייטק אז הוא הופך לוירטואלי ממש כמו המציאות שחברות אלו מנסות להגדיר לנו. הפתרון התערבות ממשלתית שכמובן במדינה "מתוקנת "כמו שלנו לא תהייה בדיוק כמו מצוקת הדיור ,המיסוי הגבוה ועוד אי אלו בעיות אקוטיות שנותרו באויר
איילת | 01.03.11
101.
הפתרון שלי
קורות החיים שלי מכסים ידע ונסיון של שלושה מהנדסי תוכנה. עבדתי 28 שנה בחזית ההייטק. השארתי חותם טכנולוגי עמוק ומשמעותי מאד במערכות תוכנה מהמתקדמות בעולם. אני רשום כממציא בעשרות פטנטים בינלאומיים. אני איש צוות מצויין אבל החיסרון שלי שאינני מתאים לנהל אנשים וזה גם לא מעניין אותי. זו גם הסיבה שקידומי נעצר ובגיל 55 פוטרתי מחברת הייטק אירופאית מהגדולות בעולם בה עבדתי במשרה די בכירה קרוב ל 12 שנים. השכר שלי ביום הפיטורין היה 35 אלף ש"ח ברוטו לחודש והיה לי תיק אופציות שהיה אז בשווי של כ 500 דולר ובנוסף קיבלתי פיצויים בשיעור של 200%. אין ספק שהמעסיק שלי היה הוגן איתי. מייד לאחר הפיטורין (שהיו כואבים) ניסיתי לחפש עבודה ועברתי בדיוק את מה שעבר הכותב. מפאת הגיל לא רצו לשמוע ממני. זה נמשך כשנה עד שיום אחד נפל לי האסימון והבנתי שיש לי כסף לחיות ברווחה 17 שנה בלי לעבוד. קניתי תוכנת סימולציה משוכללת ומחשב שישנם פחות מ20 כמוהו בישראל. התיישבתי לחקור ולנסות לפתח כיוונים חדשים בתחום ניתוח מידע. אחרי שלושה חודשי עבודה עליתי על שני רעיונות שנראו לי מבטיחים. רשמתי עליהם פטנט זמני והמשכתי לפתח אותם. לקצר את הסיפור - מכרתי את אחד הפטנטים במלואו ב 400 אלף דולר לחברה בינלאומית. לאחר מס נשארתי עם 240 אלף דולר ביד מהשקעה של כחצי שנת עבודה ו30 אלף דולר בתוכנה וחומרה. הפטנט השני נמצא במו"מ ולהערכתי יימכר בסכום דומה. לא חייבים להיות שכיר.
גם אני | 01.03.11
100.
לכל בני ה-50 פלוס שלא מוצאים עבודה
אני צעיר בן 26, לא יכול לדמיין את מה שאתם עוברים ולא רוצה להגיע למצב הזה. אבל, אני יכול להבין למה חברות מעוניינות באנשים צעירים ללא ניסיון - משום שמחוסר ניסיון גם מגיעה יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה. קופסה שאתם המנוסים בניתם סביב המחשבה שלכם במהלך השנים. בנוסף, אני בטוח שגם אתם יכולים להבין למה אין רצון להעסיק עובד שיודע יותר מהמעסיק, משום שהדבר ימית אסון על החברה כאשר בעל הניסיון יטיל ספק בדרך שמציג המעסיק ומזה הם מודאגים. אדם חזק בעל דעה בתוך חברה יכול להפיל אותה בדיוק כמו שהוא יכול להרים אותה, וזה סיכון שכנראה לא הרבה מוכנים לקחת. מה שמפריע לי זה שאם יש כל כך הרבה כמוך בעלי ניסיון ששווה זהב ומחוסרי עבודה, למה אתם לא לוקחים אחד את ידו של השני ומקימים ביחד חברה שתעסיק את כל המוחות האלה? הרי ממה שאתם אומרים יש כאן מכרה זהב לא ממומש, למה אתם לא עושים איתו כלום? כמובן שאני בעדכם, אך גם בעד המעסיקים, שני הצדדים צודקים ולשניהם טיעונים מתקבלים על הדעת. מאחל לכם כל טוב ושתקומו ותעשו מעשה ותקימו חברה משלכם. בסופו ל דבר אם באמת תהיו יותר טובים, ייקחו אתכם, ולא ישנה הגיל.
שרון | 01.03.11
98.
רדידות ופשיטת רגל
ההייטק הישראלי כבר מזמן איבד את המעמד המיוחד שהיה בעולם הטכנולוגיה. כבר לא רואים כל כך הרבה חברות ישראליות, אפילו בתחום האבטחה. תחום תעסוקה המזניח את ותיקיו, יאבד בסופו של דבר את הניסיון והאיכות הדרושים על מנת לשמור על תחרותיות בשוק. מעניין לציין שחברות כמו אפל, גוגל, מיקרוסופט, אורקל ועוד מעסיקים עובדים בני 40 פלוס בתחומים הדורשים ניסיון ואחריות, חברות המעריכות ותק וניסיון ודוגמא לחברות ששרדו ופרצו קדימה...
 | 01.03.11
94.
אתה יכול לשבת בבית ולאכול חסכונות או לנער את עצמך.
תעשה הסבה להוראה. לך לעבוד במשהו, רק אל תתבטל! יש לך פריבילגיה להתבטל כי במשך 20 שנה הרווחת הרבה יותר ממשכורת חציונית או ממוצעת במשק כמו רוב הישראלים... אבל זה שבנית לך "אגו" לא אומר שלא צריך לשבור אותו מידי פעם. אם היה לך חלום לעשות משהו אחר עם עצמך, כמו להיות חוקר באקדמיה או ביולוג ימי, יש לך עכשיו צ'אנס. אתה באמת רוצה להמשיך עם השעמום ההייטקי הזה?
רונית | 01.03.11
92.
אכן, למנהלים בהייטק יש בעיה בגלל בחירתם בניהול
מי שהוא מנהל בדרך כלל מתנתק מהטכנולוגיה ולכן תוך כמה שנים אינו מסוגל לסגור את הפער. התוצאה היא שהגיל הופך לגורם מכריע. מנהל פרויקטים בן 50 יתקשה מאוד למצוא עבודה. בצדק כתבת על חברים שלך שהיו לפני 10 שנים תותחי טכנולוגיה והיום יושבים בבית. 10 שנים בתחום המחשבים זה שלושה דורות! הם שקולים למננדסי רכב שהידע שלהם הוא על מכוניות משנות ה 20. אין פלא שקשה להם למצוא עבודה. לכן הפתרון היחיד הוא התמקצעות בלתי פוסקת: להשאר כל הזמן עם האצבע על הדופק, ללמוד כל הזמן טכנולוגיות חדשות, להתעדכן, להשאר מפוקס. אני מבטיח לך שמי שיש נסיון וידע עמוק ועדכני בארכיטקטורת ESB, למשל, או ב J2EE (כולל נסיון ב application servers וב- Spring) או בטכנולוגיות אינטרנט מובילות (Ajax כולל ידע בספריות מובילות דוגמת Dojo) אין לו שום בעיה למצוא עבודה. להפך - עובדים עם נסיון טכנולוגי נרחב מבוקשים מאוד. אתה בחרת ללכת לכיוון הניהולי ולכן היום אתה מול שוקת שבורה. לבי לבי לך.
א. | 01.03.11
90.
אנאלוגיה מעולם הכדורגל
שחקן צעיר ומעולה בשם פויול משחק בקבוצת ברצלונה כבר היום עוד טרם פרישתו מעולם הכדורגל הכין לעצמו קרירת המשך בתחום שעוני יד מה שאני רוצה לומר שהעולם שלנו השתנה אנחנו צריכים להכין קרירה נוספת כבר בהיותנו קרובים לשנות הארבעים היא יכולה להיות שונה אולי עם שכר נמוך יותר אבל אולי גם הרבה יותר מהנה
hi tech | 01.03.11
89.
מי שהולך להייטק משול למי שחי על זמן שאול .
לא רק שעד שאתה מקבל עבודה מוציאים לך את הנשמה עם דרישה לניסיון , ניסיון ועוד פעם ניסיון ואם בכלל מקבלים זה על משכורת רעב אז כשאתה מגיע לגיל 40 ובמקומות רבים אפילו פחות אתה נזרק לרחוב . בנוסף גם כשאתה עובד אתה חייב להתעדכן כל יום וכל שעה . מערכות שלמדת והתמחית בהם מתיישנות אחרי שנה, שנתיים ואז אתה "תפוח רקוב" שכבר לא שווה כלום. התחום הזה שבטעות כמו רבים סברתי בצעירותי שיקנה לי ביטחון ועתיד כלכלי הרס את חיי מכל הבחינות. היום תודה לאל אני עובד בעבודה פשוטה , משכורת פחותה אבל יש לפחות שקט נפשי . מטורף מי שהולך להייטק . אבל מלבד זו בעיית העבודה בישראל היא שיש חברות ציבוריות , ממשלתיות ורשויות בהן לא נדרש שום ככישרון והבטחון המקצועי והאישי מעולים ובשוק הפרטי אתה כלב נרצע .
ישראל | 01.03.11
88.
הנסיון ממש לא הכי חשוב
לכל אלו המקניטים את בעלי החברות אני מציע לפתוח חברה/עוסק מורשה ולראות אם החיים הם פיקניק. אני מנהל חברת היי טק קטנה והעסק ממש לא פשוט בלשון המעטה. כשאני קולט עובד הכי חשוב לי שהוא מתאים לי לעסק כמו כפפה ליד. לא מעניין אותי הגיל בכלל! במציאות של היום, הנסיון לא הכי חשוב, הכי חשוב שתהיה לעובד היכולת להתאים את עצמו לדרישות. ללמוד מהר. ראש גדול גם חשוב. אבל כשאני לוקח עובד אני לא צריך מישהו שיתווה לי מדיניות או יגדיר לי את המוצר. צריך לדעת לעשות את ההבחנה. יותר מזה, כשאני קולט עובד הוא חייב להכניס לי יותר ממה שהוא עולה לי, אם לא בטווח הזמן המיידי אזי בטווח הזמן הבינוני, קרי חצי שנה עד שנה, לא יותר. דרך אגב אני לא מדבר על סטארט-אפ מדמם, שם הסיפור שונה. המון מגיבים כאן חושבים שעולם העסקים, החזקת חברות הוא איזה פיקניק בפארק העירוני. זה עולם מלא סיכונים שעל מנת להצליח בו צריך הרבה מעבר לרעיון טוב, כוונות טובות או אפילו מוצר טוב. טוב, אבל שיהיה בהצלחה.
דודי | 01.03.11
83.
התארגנות לעבודה עצמאית, אישית או קבוצתית , יכולה להיות פתרון.
אפשר לשבת בבית ולאכול את החסכונות (ואת הלב). אפשר להמשיך ולנסות להקלט כשכיר באחת החברות, למרות שהסיכויים להצלחה הם מצומצמים - לא להתייאש. ואפשר גם לחשוב לצאת לדרך עצמאית - אם יש לך את הידע והניסיון, ויש לך את הרצון והיכולת, אז יש לך מה להציע ! וזה לא חייב להיות בדיוק באותו תחום שבו היית "כוכב". ואם אתה חושב שלבד זה לא ילך, אולי אפשר למצוא את הדרך להתארגן עם עוד אנשים, שנמצאים באותו מצב, כדי להקים איתם מיזם משותף.
יעקב  | 01.03.11
81.
האם ידעתם
בישראל חציון האוכלוסיה הינו גיל 28 ולעומת זאת בארה"ב החציון עומד על 45. מה זה אומר. ובכן יש הרבה צעירים בישראל המחפשים עבודה וכמובן שהם מחליפים עובדים מבוגרים. למעשה הממשלה עשתה טעות כשהעלתה את גיל הפרישה. מה שהיו צריכים לעשות זה להוריד את גיל הפרישה ל 60 גם לגברים וגם לשנים(אין סיבה להבדל גיל פרישה בין מינים). זה היה פותח עוד מקומות עבודה לציעירים וכן גם מקומות עבודה למבוגרים המעונינים עדין לעבוד. אחד השיקולים לגיל הפרישה הוא יחס עובדים-פנסיונרים בארץ יש יותר עובדים מגמלאים כך שיש מי שיפקיד לקופות הפנסיה והביטוח הלאומי. לעומת ארה"ב של מספר העובדים קטן משנה לשנה ומספר הגימלאים בני תקופת ה - BABY BOOM גדל. מצב זה מאיים בהחלט על עתיד הביטוח הלאומי האמריקאי.
אבי | 01.03.11
79.
צודק -קיראו דוגמה אישית מנסיון!!!
אני בן 43 עם נסיון רב. עבדתי בחברת הייטק 9 שנים ועברתי לחברת הייטק נוספת ועבדתי שם 3 שנים. פוטרתי רק בגלל שלא הייתי עובד כנוע ואמרתי כן לכל טירוף של הבוס אלא אתגרתי אותו למחשבה נוספת ודרכים יצירתיות. כן גם שם מעדיפים עובד שבוהה במסך ולא מרים ראש במקום אחד שמנסה לקדם ולפתח. עצה לי לכול עובדי ההיטק :אל תנסו להיות יצירתיים,בעלי מחשבה,וכו'-אם תעשו כך תפוטרו בהקדם!!!-הבוס לא אוהב חכמים ממנו.
דניאל | 01.03.11
78.
כשהיית צעיר רצית "חוזה אישי" ולא היה לך איכפת מאחרים רצית להרוויח כי אתה "שווה"
זה הסטירה שכולם קיבלו על זה שלא רצו וועד כולכם רציתם "חוזה אישי" כי אם אני טוב יותר מאחרים - אני רוצה להרוויח יותר זה מה שבישלת - ועכשיו תשריש את טעותך לבניך ולילדים של חברך יום טוב לכולם
קובי | 01.03.11
76.
גם אני הייתי שם!
בן 51, בעל נסיון רב מאד בכל תחומי המיחשוב וניהול רשתות, בלי עבודה ובלי סיכוי בראיונות. כמעט שנתיים מובטל. כבר הגעתי למצב שחשבתי למכור את הדירה ולהתארגן לקראת זה שלא תהיה לי פרנסה יותר. הדירה היתה צריכה לתת לי משהו כמו 15 שנות חיים בסיסיים ואח"כ אם עוד הייתי חי - אלוהים גדול. למזלי הרב קרוב משפחה שלי מצא לי מקום עבודה כאחראי על המחשבים במפעל שהוא מכיר. אז נכון - עבודה די בסיסית, רוב הזמן משעממת וחוזרת על עצמה אבל לפחות משכורת שאפשר איכשהו להתקיים ממנה בצניעות. בגילנו צריך להתפשר. לא יעזור כלום.
מיכאל | 01.03.11
75.
דברים שרואים משם לא רואים מכאן
כשאתה צעיר נדמה לך שכל העולם מונח לפניך. לצערי, לא פעם נלווית לכך יהירות מסוימת ואף התייחסות מזלזלת ודורסנית כלפי המבוגרים, העולים החדשים, הערבים, הנשים, הדתיים, ולפחות בעבר גם כלפי המזרחים. רק לאחר שצברנו אכזבות ותסכולים זוכים המאושרים שבינינו להיות בני אדם טובים יותר, מתחשבים יותר, צנועים יותר. רק חבל שלא ידענו זאת כשהיינו צעירים וזלזלנו בניסיון החיים של אנשים מוכשרים כמו קובי.
בן 56 | 01.03.11
72.
כמה מילים על הנושא
אני בן 50 ועובד כשכיר כמפתח תוכנה. לצערי הרב, בעשור האחרון ידעתי 3 תקופות אבטלה, כששתיים מהן היו באורך של שנה ויותר (הארוכה ביניהן היתה ב- 2002/3). בסופו של דבר מצאתי עבודה ואני מכיר אנשים בסביבות הגיל שלי וגם מבוגרים יותר שמצאו עבודה גם כשעברו את גיל 50 בתפקידי פיתוח תוכנה. המצב איננו שחור לגמרי. יש לי מספר הערות: 1. למרות גילי, הצלחתי להגיע לראיונות עבודה. רובם לא התרגם להצעת עבודה, ואינני יודע אם הגיל שלי היה פקטור בענין. יתכן וכן. 2. אני מוטרד מצפי התעסוקה שלי לעתיד. אין לי כל ספק שצריך למצוא מסגרת אחרת על מנת להבטיח אפשרויות תעסוקה לאורך זמן. 3. מקובלת עלי תגובה מספר 32. התארגנות של עובדים בגילאי 45 ומעלה ופתיחה של חברה שמטרה נוספת שלה (מלבד להיות רווחי) תהיה לתת הזדמנות נוספת לעובדים הפחות צעירים. 4. אני אינני מעריך מעבידים שיפסלו אנשים על בסיס גילםף ולא רק משום שהגעתי לגיל 50. אני חושב שזוהי טפשות לשמה וכל מועמד צריך להשפט לגופו של ענין. לגבי עלות העובד - המעביד צריך להחליט כמה הוא מוכן לשלם עבור משרה מסוימת ועל בסיס החלטה זו לבחור במועמד. אני בטוח למדי שאם השכר סביר, יהיו אנשים מבוגרים שיתפשרו ויסכימו לעבוד בשכר זה. במיוחד כאשר החלופה היא אבטלה. אין זה אומר שאני תומך ב"דפיקה" של עובדים מבוגרים. לגמרי לא. הנקודה היא שעובד נבודר יותר איננו בהכרח יקר יותר מעובד צעיר ממנו.
דורון | 01.03.11
70.
נאלץ להסכים לכל מילה...
בחברה שבה אני עובד (חברת הייטק גדולה), ניתן לראות בבירור שהגיל הממוצע הוא בסביבות 25-30. אנשים אחרי גיל 45-50 פשוט מתאיידים להם לאיפהשהו ולא קיימים יותר.... ראיתי איך מהנדסים מעולים נדחקים לתפקידי שוליים בהגיעם לסביבות גיל 40, או שהם נפלטים מהמערכת. בעוד שאנשים בינוניים למדי ונטולי ניסיון רב, אבל צעירים - נשארים בתפקידי מפתח. לאחר שנים בהייטק, והיכרות טובה מבפנים עם העולם הזה,אני מסכים לחלוטין שבמקצועות ההייטק, ובתכנה בפרט - שנות הניסיון אינן מהוות יתרון, ובכך העולם הזה שונה ממקצועות חופשיים אחרים (כמו רופאים\עו"ד\רואי חשבון וכו'), מקצועות אשר, באופן כוללני, אנשי הייטק יכלו לעסוק בהם מבחינת יכולותיהם וכישוריהם. זו הסיבה שההייטק - הוא הדוגמא הקיצונית ביותר של האימרה "העולם שייך לצעירים". כאשר צעירים - הם אנשים בשנות ה 20-30 לחייהם. כל מי שחושב לעבוד בהייטק מכיוון ששם "עושים כסף", שידע - שמשך החיים שם קצר, ובגיל צעיר למדיי צריך להתחיל לחשוב על אלטרנטיבות.......
אורי | 01.03.11
67.
ל-16, ליקום אין גבול ולא לטמטום האנושי
מה שניסיתי לומר שהעולם בעל עומק ולא דו מימדי. בכתיבה ללא קריאה חוזרת כתבתי דבר אחד ובראשי עבר דבר אחר (כדאי לקרוא לפני שליחה :-)). לעניין היקום: אין לו גבול או חסם עליון ולכן לא ניתן לדבר עליו כמתכנס בנפח מסויים. ברור שכוכבי הלכת והכוכביים הגזיים הם בעלי סימטריה כדורית מטעמים מובנים. עמך הסליחה.
מס 2 | 01.03.11
66.
לקובי גרשון וחבריו צאו לפריפריה
לכל המבוגרים של ההייטק שאין להם עבודה ובכלל למבוגרים רבים בכל הענפים אין עבודה אני מציע תעשו יזמות אישית כמה רעיונות שכל אחד יבחר את המתאים תמכרו את הנכס במרכז תעברו לפריפריה תרכשו בית קרקע ועוד דירה קטנה את הדירה הקטנה תעשו צימר-דירת נופש תרכשו גיפ ותעשו טיולי גיפים תאספו שמן משומש מבתי עסקים מסעדות פלאפלים תסננו את השמן בחצר הבית ואת השמן תערבבו עם סולר ותמכרו כביו דיזל אתם יכולים להשתמש בשמן נטו במנוע דיזל ללא צורך בתוספת סולר. תתקינו מערכת גז ברכב ותחסכו בדלק תרכשו דירות בפריפריה זולות ותהפכו אותם לצימרים תלכו על כיוון של הקמת חוות בודדים תגדלו תרנגולות עיזים כבשים תגדלו ירקות בעציצים תגדלו גפנים וזיתים תתפרנסו מצימרים וממכירת גבינות יין ירקות וכדומה תתקינו על גג הבית פנלים סולרים וטורבינת רוח תחסכו בחשמל תתקינו מתקן למים אפורים ותחסכו במים תאספו עצים ותחממו את הבית בקמין מכירת הבית במרכז שמן הסתם בגיל 50 הוא ללא משכנתא תותיר סכום הגון בידכם שיאפשר מעבר לפריפריה רכישת בית קרקע ועוד עודף להתקנת פנלים סולרים ולחסוך תשלום חשמל להתקין מערכת לטיהור מים שיתן לכם מים חינם להדחת אסלות-שטיפת חצר והשקייה להתקין מערכת גז ברכב שהחיסכון חצי מחיר בדלק להתקין וו גרירה לרכוש נגרר לעשות רכישות בחוץ זולות לעשות הובלות קטנות בתוך הישוב לעשות רכישות סחורות ולמכור בבית לפתוח עמותה מקומית שתקדם את הישוב לסיום מחיר בית קרקע בער-ירוחם-מצפה רמון פחות מחצי מליון שקל אם הבית שלכם שוה מליון ברעננה אז נותרלכם חצי מליון נקי ביד בהצלחה הנגב והגליל מחכים לכם
נאור | 01.03.11
64.
מחזקת את ידיך
קובי שלום, אני "רק" בת 31, ומתגוררת בישוב בגליל. בוגרת תואר ראשון ושני מהטכניון, וכן MBA. למרות התארים, והניסיון התעסוקתי של מס' שנים, אני לא מצליחה למצוא עבודה כאן בצפון. אכן כמו שציינת, לפקידים בלשכת התעסוקה ממש לא אכפת, אין להם קשרים, והם אפילו להם מתאמצים...ולכן כשמדווחים בתקשורת כי מצב האבטלה ירד, זה מצחיק כמה שזה עצוב. אין שום טעם ללכת ללשכת התעסוקה, בזבוז זמן ואנרגיה. הבעיה שציינת הינה מאוד קשה אבל היא רק חלק מהפאזל. אנשים מעל גיל 50 בעלי רקורד מפואר לא מתקבלים בצורה טובה בשוק. כמו כן, בכל מקום נדרש ניסיון (גם לתפקידים זוטרים יותר). המיקום בארץ מאוד חשוב - אני לא רוצה להתחיל לדבר על אזור כרמיאל וצפונה או דרום המדינה... ולכן, אין מנוס אלא לחשוב על "צפון מדינה" אחר. אני מניחה שבמצבך (גיל, מצב משפחתי וכו') אתה לא תעתיק את מגוריך, אבל הצעירים שיכולים עושים. לצערי הרב, גם אני התחלתי לחשוב על כך, ומחשבה כזו גורמת לי לקרע מפנים, קרע עמוק בתפיסת עולמי הציונית (אבל צריך להתפרנס ממשהו, לא?). לסיום, הלוואי ויכולתי להציע לך משרה (-: אני מאחלת לך הצלחה, והלוואי וכתבה זו תפתח לך דלת...
אורלי | 01.03.11
58.
הגיע הזמן ליזמות אישית
המציאות כפי שמתוארת בכתבה איננה חדשה. מה שחדש הוא שהגיל בו נפסלים המועמדים הולך ויורד עם השנים. אנני מבין למה מעטות היוזמות הפרטיות של בעלי הניסיון לנסות ולצאת בכוחות עצמם מהמצב המביך בו הם נמצאים, מבלי לחכות ל"טובות" של המדינה, שמזניחה את הטיפול באזרחיה כמעט בכל תחומי החיים. מדוע לא שומעים הרבה יותר על סטארט-אפים שמורכבים מיזמים מבוגרים יותר ובעלי ניסיון רב יותר, שבוודאי יכלו להגדיל את סיכויי הצלחתם בזכות ניסיונם. הגיע הזמן שאנשים בעלי יכולות מקצועיות יקחו את עתידם בידם.
שלמה | 01.03.11
57.
זה בכלל לא זה
לא שוכרים עובדים מבוגרים, כי רוב העובדים צעירים ויותר כיף להם עם צעירים אחרים. אז בשביל רוב כוח האדם, הצעיר, הם לא מגייסים אנשים שיעשו את הסביבה פחות כיפית. אני לא מגן על זה, רק מסביר. מחשבה שלי - יאללה, יש כ"כ הרבה מכם, תתחילו להקים חברות של "זקנים". הרי תוכלו כך להעסיק כוח עבודה מיומן בהרבה פחות כסף. בהצלחה :)
 | 01.03.11
48.
לא ברור איך המעסיקים לא רואים את היתרונות
עבדתי בחברת תכנה קטנה שמתוך עקרון מעסיקה אנשים מעל גיל 40. אני הייתי היחידה בגילאי העשרים, רק כי לא הצליחו למצוא מישהו בגיל מבוגר לתפקיד. אמרו לי על ההתחלה שהיו מעדיפים מישהו מבוגר יותר, כי המבוגרים לוקחים את העבודה ברצינות. זו היתה חבורה של אנשים חכמים, בעלי השכלה, בעלי ניסיון, שאהבו את מה שעשו, שהיה להם זמן לחשוב על העבודה בבית והלציע הצעות ייעול. אנשים שעבדו בחברה הרבה זמן והרגישו שזה הבית שלהם (לעומתי, שעזבתי לתפקיד אחר אחרי שנתיים, למרות שהיו צריכים אותי, כי אני צריכה לצבור ניסיון עבודה). היה פשוט תענוג. החברה התנהלה מעצמה. עכשיו אני עובדת בחברה שמעסיקה לרוב אנשים ללא ניסיון, כדי לחסוך. וואלה, אף אחד לא יודע ולא מבין מה קורה פה, הברדק חוגג.
 | 01.03.11
45.
מסכימה עימך ,עלינו לעשות מעשה ולהקים חברת היי טק שתקלוט לתוכה אנשים מבוגרים
אני בת 48 ומובטלת כ-3 שנים ,הודות לבעלי שמפרנס אותנו בכבוד אנחנו לא זקוקים לעזרה. שלחתי קורות חיים ללא גיל ומספר ילדים זומנתי לאינספור ראיונות ושם התבקשתי למלא בטפסים את תאריך הלידה ושם זה הסתיים. יש לי נסיון עשיר במגוון תחומים כתוכניתנית כמנתחת מערכות ועוד, ובשנים האחרונות עשיתי הסבה להוראה ושם נדהמתי כשקיבלתי את המשכורת (לאחר חודשיים ) השכר הוא מינימום ומספר השעות שהייתי אמורה ללמד עמד על 10 שעות שבועיות כשמשכורתי הסתכמה ב-1300 שח כמורה למתמטיקה בתיכון.זה לא כיסה את הדלק ,את הצהרון של ילדי והשעות הארוכות בבית שהקדשתי להכנת מערכי שיעור מעניינים ,לכן נטשתי את ההוראה.
מובטלת היי טק | 01.03.11
44.
יש לכך שתי סיבות אחרות משהוצגו
אני עובד כבר כמה שנים בהייטק, ולא נתקלתי במדיניות סתימת הפיות שמוצגת בכתבה. אבל לבעיה המוזכרת של חוסר בעובדים מבוגרים בהיי-טק, יש כמה הסברים אחרים: 1. בישראל, לעומת מדינות מערביות אחרות, אין חוק שמונע מהעובד לפסול עובד על פי הגיל. ואם יש חוק כזה, הוא לא באמת נאכף. בחברה אמריקאית, אם אדם מבוגר מצליח להוכיח שלא קיבלו אותו בגלל הגיל שלו, הוא יכול לתבוע במליוני דולרים. באמריקה אפילו אסור לשאול על הגיל שלו ועל המצב המשפחתי שלו. 2. נסיון בטכנולוגיות הרלוונטיות - באקדמיה בישראל עושים טעות נוראית, ומכשירים בוגרי תואר במדעי המחשב בטכנולוגיות הקימות בשוק. אם במקום זה היו מכשירים אותם לחשוב בצורת מדען-מחשבים, זה היה הופך את הקערה על פיה. כי מי שלמד לפני 30 שנה, למד אז קובול ופורטראן, ובשום חברה היום לא באמת צריכים את זה. לעומת זאת, מי שלומד היום לומד ג'אווה, והרבה יותר קל לו להתקבל לחברה שדורשת את זה כדרישת קבלה. טיפ למבוגרים - שבו תלמדו את הטכנולוגיות של היום, ואז תלכו לחפש עבודה. טיפ לצעירים - אל תשכחו להקדיש זמן ללמוד את הטכנולוגיות החדשות, ואל תשתקעו במה שאתם מכירים היום - זה לא יהיה רלוונטי עוד 5 שנים.
 | 01.03.11
41.
תתאר לך מה קורה לנשים בתחום..
אז אתה צודק ואני מבינה לליבך מאד. רוצה להוסיף שאצל הנשים זה מתחיל הרבה קודם. אם את צעירה עם ילדים קטנים ולא יכולה "לטחון" שעות אז שלום ולא להתראות... בגיל 40 את כבר פנסיונרית לכל דבר ואין סיכוי למצוא עבודה בשכר הגיוני. את אף אחד לא ממש מעניינים שנות נסיון, הרי אפשר להכשיר כ"א שסיים אתמול תואר. (והוא כמובן יעזוב דקה אחרי שצבר קצת נסיון...). עוד בעיה בתחום היא המהירות שבה נהיים מנהלים. כל ילדון בן 25 הוא כבר ר"צ ובגיל 30 ראש תחום. אז איך הם יכולים לקבל לעבודה מישהוא שיכול להיות אבא/אמא שלו? הרי העניין החברתי כ"כ משמעותי פתאום... חייבים לשנות את זה מהבסיס!!!!!!!
גם אני IT | 01.03.11
40.
תגובה
אני עדין נמצא בגילאי הביניים ואכן יש צדק במה שנאמר בכתבה,ההיי-טק בארץ הפך להיות שוק עבדים וההסתכלות על העובד כגולגולת היא לפי דעתי עוד טעות שנעשית כאן בישראל. אין תחליף לניסיון ולצערנו הניסיון מגיע רק עם הגיל. כיום באמת כל חייל שמשתחרר מהצבא מיחידות טכנולוגיות מקבל מייד הצעות מפתות מחברות למרות שאין לו יותר מדי ניסיון וידע תיאורטי כל אחד יכול לקבל בלי כל בעיה,החשיבות של הניסיון הלכה לאיבוד היכן שהו. אני חושב שיש לעשות משהו בנידון בצורה גורפת ולהפסיק להיתייחס לאנשים כאל מכונות או כמו שצויין עבדים כנועים
רן | 01.03.11
39.
הבעיה רק מתחיל עכשיו. בעוד 5/10 שנים במדינה יהיו אלפי מובטלי הייטק בני 50 פלוס !!!!
ובממשלה לאף אחד לא אכפת מזה, הרי הפוליטיקאים שלנו מקבלים ג'ובים בחברות פרטיות לאחר פרישתם (צריך לתגמל אותם על ה"עזרה" שקיבלו מהם, לא ?) והעתיד שלהם מובטח. שימשיכו ככה......ובעתיד הקרוב נמצא את עצמנו בתהום (והצעירים ימשיכו לברוח הכאן ובצדק !!!)
אבי | 01.03.11
38.
לצערי הבנתי את המציאות בה אנו נמצאים מאוחר מדי בתוך התואר
ולכן לא נותר לי אלא לסיימו. במבט לאחרו אני מציע לכל בר דעת להתרחק מנושא המדעים אלא אם הוא גאון,אחרת לא שווה כל הלחץ הנפשי והעצבים מהלימודים במיוחד שמדובר לא מעט פעמים באשליה- אין עבודה. לכל המתלבטים מה ללמוד- תלכו עם הלב,מי ש"טוב" יצליח בכל אשר יבחר לעשות,האדם הוא זה שעושה התואר ולא ההפיך כפי שחשבתי בעבר.
סטודנט להנדסת מכונות | 01.03.11
37.
קובי - אתה צודק מאד ואני שותף לדעות שלך-ממליץ לקרוא את התוכן
גם אני מובטל 10 חודשים לא נרשם בלשכה ואוכל חסכונות -אני חשב שכר עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה אני חייב לספר לכם חוויה אמתית מתןך ריאיון-אני מגיע לריאיון ומנהל המדור יחד עם מנהלת הגיוס שואלים אותי לבקיאות שלי באקסל אני עונה שבמידה טובה אני שולט באקסל כולל פונקציות ,וי לוק אפ ,ומירכוז - אז מנהל המדור שואל אותי ופיבוט אתה מכיר אז אני עונה שפיבוט זה מירכוז ואמרתי את זה קודם ןמנהלת הגיוס אומרת למנהל המדור לידי כן פיבוט זה מירכוז. אז חבריה כך נראים האנשים שאמורים להחליט את עתידנו לעבודה ילדות -מנהלות גיוס ומנהלים שלא יודעים שפיבוט זה מירכוז ושהם אמורים להיות המנהלים המקצועיים שלנו לעתיד. בקיצור - נחזור לאימרה הידועה שלא הקישורים קובעים אלא הקשרים וזה לצערי עובד במיוחד במגזר הציבורי.
אבינועם שמעון | 01.03.11
36.
קובי - אתה צודק מאד ואני שותף לדעות שלך-ממליץ לקרוא את התוכן
גם אני מובטל 10 חודשים לא נרשם בלשכה ואוכל חסכונות -אני חשב שכר עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה אני חייב לספר לכם חוויה אמתית מתןך ריאיון-אני מגיע לריאיון ומנהל המדור יחד עם מנהלת הגיוס שואלים אותי לבקיאות שלי באקסל אני עונה שבמידה טובה אני שולט באקסל כולל פונקציות ,וי לוק אפ ,ומירכוז - אז מנהל המדור שואל אותי ופיבוט אתה מכיר אז אני עונה שפיבוט זה מירכוז ואמרתי את זה קודם ןמנהלת הגיוס אומרת למנהל המדור לידי כן פיבוט זה מירכוז. אז חבריה כך נראים האנשים שאמורים להחליט את עתידנו לעבודה ילדות -מנהלות גיוס ומנהלים שלא יודעים שפיבוט זה מירכוז ושהם אמורים להיות המנהלים המקצועיים שלנו לעתיד. בקיצור - נחזור לאימרה הידועה שלא הקישורים קובעים אלא הקשרים וזה לצערי עובד במיוחד במגזר הציבורי.
אבינועם שמעון | 01.03.11
35.
מה שמצחיק (עצוב) בהייטק
בהתחלה לא מכניסים אותך לרוב המשרות ה"כבדות" כי הם רוצים שנים רבות של ניסיון מעבר למה שיש לאנשים שרק נכנסו לתחום להציע. 20 שנה אח"כ צברת ים של ניסיון והפכת לתותח ענק, אבל אז לא מקבלים אותך לרוב המשרות ה"כבדות" כי אתה מעפיל על הסביבה (וראש צוות צעיר וחסר נסיון לא ירצה עובד מבוגר שיראה כמה שהוא לא רציני) או כי אתה מבוגר מדי. העיקר בשביל מילואים/מיסים אתה תמשיך להיות טוב עוד הרבה זמן.
הייטקיסט בן 35 | 01.03.11
34.
לפי דעתי אתה גם אשם חלקית כי בצעירותך העדפת מקומות ללא חוזה קיבוצי
וחיזקת את כל בעלי העבדים ברור לי למה העדפת אותם כי שם קיבלת שכר יותר גבוה היום אתה רואה איפוא טעית והלוואי שהמסר הזה שלך יעבור הלאה לכל ההיטקים שמעדיפים כמוך היום לקפוץ ממקום למקום ולהרוויח "יותר" בסופו של דבר אתם מרוויחים פחות כי תראה איפוא אתה היום בן 52 יושב בבית היום יותר ויותר אנשים כבר יודעים ומודעים ליתרונות של החוזה הקיבוצי נכון בהתחלה לא מרוויחים מי יודע מה אבל השנים עושות את שלהם והתוספות באות וגם וזה הכי חשוב הביטחון לגיל ה48 פלוס במקום העבודה אין כמו חוזה קיבוצי וועד חזק והאויב הכי גדול זה ההפרטות כי להם יש מטרה אחת ויחידה להפוך אותך לעבד
ישראלי | 01.03.11
31.
חבל מאוד שישראל הפכה למתפרת ההייטק של העולם השלישי, אבל יש פתרון
מכיוון שאית יותר בטחון בעבודה גם לא במקומות מסודרים, אין ברירה וכדאי מאוד להיות עצמאי. מה זה אמור לעבוד במספר מקומות עבודה מגביל כל יום מקום אחר בפורמט של ייועץ ממוחה. חלק גדול מהעבודה לעשות ללקוחות לא ישראלים, לנסותת לעבוד כמה שיותר מהבית. לחפש עבודה בקבלנות באתרים בחו"ל כמו elance , ברשתות חברתיות, וכו שם לא שואלים גיל.
נכון | 01.03.11
30.
תחזיק מעמד, מנהלי חברות ההייטק בדרך למטה וחזק, יותר טוב שתתרחק !
הניצול של צעירים בהייטק עובר כל גבול מעסיקים אותם בתנאים מחפירים עם משכורות נמוכות התוצאה: צעירים, אך לא כל כך מוכשרים שטועים הרבה ובסופו של יום על טעויות משלמים (ראה קומברס) אותנו "המבוגרים" בודקים רק לשם נתון אחד - האם גם אותנו אפשר לנצל ובזול חבר יקר ! תיברח מהתחום הכפוי טובה הזה אתה שווה הרבה יותר
רמי | 01.03.11
28.
אם היתה לי חברה...
הייתי מעסיק רק עובדים עם "נסיון" . אין להם ילדים קטינו שחולים כל שני וחמישי. הם לא גרידיים ורואיו לטווח רחוק יותר (למרות שנשאר להם פחות זמן). הם כבר יודים מה הם רוצים לעשות כשיהיו גדולים :) שלא לדבר על חוכמת החיים והנסיון, צורת חשיבה שונה מהצעירים יותר ועוד הרבה יתרונות.
nav | 01.03.11
20.
גם לי יש מה לומר
האפליה היא גם כלפי נשים צעירות נשואות וללא ילדים, לא רוצים להעסיק מישהי שעתידה להכנס להריון, נכנסים לנו לרחם. למעשה יש אפליה בכל מקום - או שאתה צעיר מידי או מבוגר מידי או רוצה ילדים וכ'ו וכ'ו וכו'... העובד האידיאלי היום בשביל מעסיקים זה מישהו שרוצה להתחתן רק עם העבודה. ואני גם מסכימה עם תגובה מס' 8, אנשי הגיוס לרוב מורכבים מבחורות צעירות ללא רקע של אבחון למעט ניסיון בגיוס מחברת כ"א. מי הן שיחליטו מי מתאים לתפקיד?? מאיפה להן היכולת לאבחן אנשים בצורה מקצועית?? ובלי קשר - הייטק זה מקום מגעיל, תחרותי, פלצני ומתנשא. זאת דעתי!
רוני | 01.03.11
19.
מהנדס תוכנה - הכן את עתידך
הכתבה הזו נכונה לכולנו, לכל עובדי ההייטק מהמעמד הבינוני שמבלים 15 שנה בקיובים שלהם עד גיל 40 ומקבלים שכר נאה ותנאים לא רעים בכלל. לא סתם מכנים את העבודה ככלוב של זהב למרות שהמצב ממש אינו כזה. העבודה מאוד שוחקת והמרדף אחר עוד טכנולוגיה כבר משעמם. מי שלא ידאג לעצמו לקריירה ארוכת טווח לקראת גיל 40 יופיע לצערו בכתבה הבאה...
רוני | 01.03.11
18.
ואני כן הלכתי לעבוד בשמירה [לא פרונטלית] ובנתיים מחפש עבודה .האגו לפעמים הוא אוייב אכזר.
אחרי שנה חייבים לשמר את השפיות וכול עבודה יכולה לעשות זאת...אפילו אים היא זמנית ..עבודה בשמירה במקום מכובד היא לא כזו נוראית מה עוד שהיא לא קשה והיא מאפשרת לעסוק בעוד דברים ולהיות עים מחשב פתוח בחלק מהמקומות.
עידו | 01.03.11
15.
הי, צבע שיער ותחייך
חבל, כתבה כזו היא הזדמנות פז. במקום לראות בחור אנרגטי צעיר בנפשו, רואים זקן ממורמר. האמת, גם אני חיפשתי עבודה מגיל 52 עד 55. בסוף מצאתי בחברה ממשלתית בתואר שהוא נחות בהרבה ממה שחשבתי שאסכים לקבל (מנהל חשבונות במקום חשב). תנסה להתפשר בשכר ובתפקיד ולך על ממשלתיות, שם הגיל פחות קובע. בהצלחה.
משה | 01.03.11
13.
חשבת אולי לפתוח עסק לבד, מה אתה תלוי באחרים.
העיקר להתלונן שלא רוצים אותו. לך תהיה מדריך במכללות או אולי יועץ אם אתה כזה תותח. תמשיך להיות תלוי בעסקים שיקבלו אותך ותרה איך זה ייגמר. בגיל שלך באמת אף אחד לא יקבל אותך, כי עסקים לא מוכנים להסתכן בזה שהעובדים יחטפו התקף לב או יביאו איתם בעיות ומחלות של זיקנה ובצדק. פשות תהיה עצמאי - אין לך ברירה אחרת!
אבי | 01.03.11
12.
אז למה אתה בכלל חושב להמשיך בהיי טק? תמשיך הלאה!
זאת עוגה שנראית מאוד טעימה אבל רקובה מבפנים. אתה בעצמך אומר שזה ממש רק לאנשים כנועים. אוקיי, אז אף אחד עכשיו לא ישנה את הגלגל ובטח לא ישנה את אופי העבודה בהיי טק. מה לעשות, איפה שמתגלגל הרבה מאוד כסף מראשי החברות, לא מסתכלים על תנאים סוציאלים. ומי שאוכל אותה הם אלו שמוכנים להתחתן עם העבודה ועם תחושות של חוסר סיפוק ולעבוד איפה שהם לא אוהבים בשביל כסף שאחר כך ילך גם לפסיכולוגים. יש לי שני חברים בהיי טק שלא אוהבים את המקום שהם עובדים בו וממש סובלים. שאלתי אותם בשביל מה? ה 20 אלף שקל האלה באמת שווים את הקושי שחווים בהיי טק? הם גם יודעים שזו לא באמת קריירה מצד שני. עשה עם עצמך משהו אחר, אתה יכול אבל לא רוצה.
להתסכל ולהאמין | 01.03.11
6.
עצוב..עצוב...
היטק הפך להיות עבדות מודרנית.שעות עבודה ארוכות.ניצול מחפיר. ממש use and throw . הנשים של עובדי ההיטק הפכו להיות עגונות הייטק והילדים יתומי הי טק....... אעשה את הכל על מנת לשכנע את בני לא ללכת על תחום זה למרות כשרונותיו . אני מקווה שיפסול על הסף שרות צבאי בנושא מיחשוב. שישהיה רואה חשבון/עו"ד - תמיד ניתן יהיה להתפרנס בכבוד מזה .....
מאוכזב הי טק  | 01.03.11
5.
מסכים מאד עם קובי גרשון
אני בן 47, עם נסיון תעסוקתי מכובד, בוגר שתי פקולטות בטכניון חיפה, אחת מהן בתואר שני. ברגע שמגיעים לנושא תאריך הלידה, כל הדלתות נסגרות וננעלות בפניך. בלשכת התעסוקה אין מה להציע (מלבד תעסוקה לפקידים שלהם עצמם). בקשרים שיש לי עם בני גילי מסתבר לי שאחוזי האבטלה בפועל גדולים בהרבה מהסטטיסטיקות שמציגים בכלי התקשורת. אנשים בגילאים מעל 45 מתייאשים ולא רשומים בשום מקום כדורשי עבודה. ביבי ושטייניץ חוגים על חשבון סטטיסטיקה לא מחוברת למציאות.
משה, חיפה | 01.03.11
2.
הבעיה מתחילה בשנות ה-40
בגיל שבו רב העובדים עם ניסיון של עשר שנים +2-3 ילדים בגיל הגל והיסודי. בארה"ב, אירופה ואוסטרליה לא נדיר לראות מהנדסים עם 20-30 שנות ניסיון. המציאות דוחפת את העובדים לנצל תנאי שוק אופוריים בהיטק על מנת להגר מכאן תוך שהם גם לוקחים את בני\ות זוגם ודור העתיד. היתרון של הצעירים שהם פלסטיים - הם לומדים מהר - החסרון: הם עוד לא התנסו במספיק מפלות על מנת להבין שהעולם לא שטוח אלא מרובע. נקודה שאף אחד לא חושב עליה: אם אני אקח בן 25 הוא יעבוד אצלי בממוצע שנתיים - שלוש מתוך זה הכשרה של שנה - שנה וחצי. אם אקח בן 50 סביר שיעבוד אצלי 10-15 שנים על הכשרה בת שנה-שנתיים או אפילו ללא כל הכשרה כי עבד בתחום. לא כל מהנדס מתאים להפוך למנהל - זו שטות מוחלטת שדוחפת כל בעל 35 אל שדרת הניהול המצומצמת מטבעה. בגיל 50 לאיש כבר אין מילואים או ילדים שלא ישנים בלילה. אז מה הבעיה: המנהל לא אוהב לשמוע ביקורת על השטויות שלו ומפסרפקטיבה של 20 שנה אפשר לבקר - המנהל הוא בסה"כ שכיר עם כח ומי נפגע? בעלי המניות ומדינת ישראל. תסתכלו כיצד ההיטק הישראלי כמעט ולא ממריא ב-10 השנים האחרונות, אין אקזיטים גדולים, וזה קורה בגלל שמשנות ה-90 אנשים עם 2-5 שנות ניסיון הופכים למנהלים. עובדים בתחילת שנות ה-30 מנסים להתמודד עם עמיתיהם מעבר לים שראו כבר את הגאות שפל 4-5 פעמים וזו לא הפעם הראשונה בשבילם.
בן 40- מובטל היטק | 01.03.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת