אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": בטר פלייס תידרש לשלם על נקודות טעינה לפחות 1.27 מיליארד ד'

42 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

40.
התגובות שאומרות שזה רעיון הזוי מצחיקות אותי
הזוי זה להשאר עם הראש בחול בזמן שיש חלוצים כמו אגסי שמנסים לשחרר אותנו משלטון הנפט המסריח, קצת מחשבה קדימה או לפחות הסתכלות ראלית על מצב הנפט והבנה כי זוהי התמכרות גלובלית שחייבת לעבור מין העולם באופן דחוף לא תזיק לכם.
הזוי וחזוי | 03.03.11
38.
אני באמת שלא מצליח להבין את הפסימיים פה
כאילו שלהיות מכורים לנפט ולמדינות ערב שמביאות לכן אותו ולמדינה שלכם שמתמחרת אותו במחיר מופקע זאת איזו הנאה סדיסטית. מנסים לשפר לכם את איכות החיים ואתם רק תקועים בסקפטיות, בטוחים שזה יכשל וממציאים תאוריות יש מאין מבלי לבדוק את הדברים...בסוף מרוב סקפטיות תהיו קרחים!!!
המסוחרר | 03.03.11
36.
חלום רטוב של חברת החשמל
המספר הזה הינו חלום רטוב של חברת החשמל, כל צרכן חשמל שחברת חשמל מכניסה למעגל הצרכנים שלה דורש ממנה לשריין עבורו יכולות גנרציה (לבנות עוד תחנות כוח) אבל במציאות חברות רבות נכנסות לתחום הגנרציה הסולארית שבה חברת החשמל משלמת עבור יכולות הגנרציה האלה עד פי 4 ממחיר ק"ו לצרכן. למעשה חברת חשמל מבינה שהמדינה הפריטה אותה בביסים קטנים לטובת יצרני חשמל נוספים. פרוייקט אילת אילות הינו חלק מתהליך זה. גם חברת בטר פלייס תייצר חלק מהחשמל בעצמה בתחנות ההחלפה באמצעים סולאריים וכן הגנרציה הסולארית תתפתח בארץ בקצב של כניסת הרכב החשמלי, כך שלמעשה המספר שדובר עליו הוא על הנייר בלבד.
כהן דורון | 02.03.11
32.
תשכחו ממכוניות חשמליות - הפתרון הוא מכוניות היברידיות
אין לצפות בשום פנים ואופן שבעתיד הקרוב תימצא דרך לייצר סוללות שיהיו בעלות קיבולת מספיקה לנסיעה רצופה בת 400-500 ק"מ. אין לצפות בשום פנים ואופן שמדינת ישראל תוותר על ההכנסות ממסים על דלקים ושימוש ברכב, ולכן אין גם לצפות כי תהיה אפשרות כלשהיא לטעינת מצברי המכונית החשמלית משקע החשמל הביתי. למשך עשר עד עשרים השנים הבאות, הפתרון הנכון הוא הפתרון ההיברידי. והראיה: המספר הרב של יצרני רכב שאימצו כבר פתרון זה.
יקי | 01.03.11
31.
לכל הלא מבינים את עניין בטר פלייס תעשו שיעורי בית לפני שאתם מגיבים
זה מאוד נכון שהם אומרים שלום לזהב השחור. ולא הם לא הולכים להוציא עוד פחם. הרעיון של בטר פלייס מגיע מחשמל ירוק והם מתחייבים שלפחות 80 אחוז ממנו יהיה כך. יש להם פרוייקטים בדרום על הפקת חשמל בעזרת אנרגיה שמש. אז דיי לקטול אותם כאילו אתם מבינים לפני שעשיתם שעורי בית, וכן להגיד להם כל הכסוד על זה שמורידים אותנו מהטלות באוייבים שלנו. אני אישית לא הייתי נוסע במכונית חשמלית בגלל הקרינה.
מהנדס | 01.03.11
29.
צריך להתחיל במקום כלשהו...ולדעתי בישראל התחבורה יכולה להיות בחינם אין כסף!
הגז שנמצא שייך לאזרחי ישראל ולמעט עלויות ההפקה והשינוע אין סיבה בעולם שנשלם על הגז הזה ששייך לנו אזרחי ישראל ולא לאף אחד אחר מההון-שלטון. אם ישראל תשמור לעצמה את הגז ולא תמכור אותו לחו"ל (ויש סיכוי די גדול שבאירופה בכלל לא רוצים מאיתנו את הגז הזה בגלל עלויות שינוע) הרי שיש לנו פתרון ל 200 שנה הבאות: לייצר חשמל בעלויות אפסיות ולתת לכולנו תחבורה ציבורית ופרטית בחינם אין כסף. זו תהייה דחיפה חזקה לכלכלה והורדת נטל מהעם. גם בעיית חוזקן של הסוללות תיפטר "תוך כדי הליכה" והטכנולוגיה תענה תשובות כאשר מספיק אנשים ידרשו אותן. כרגע זה אמנם נראה רע אבל אם תהיינה תחנות בפיזור מספיק נרחב וההחלפה של הסוללות תהייה מאוד מהירה והנסיעה במחיר אפסי - כולנו נשמח לשלם את המחיר בצורת מטרד של תדלוק כל 160 קמ. תראו לי מישהו אחד שיסרב לתדלק כל 160 קמ בתנאי שהוא לא יצטרך לשלם על ההדלק או לפחות לשלם שמינית מהמחיר הנוכחי. אבל אין לי בכלל קצה של ספק שנבחרי העם וקשרי השלטון ידפקו לנו את העתיד הוורוד הזה. ביחד הם יעלו את מחירי החשמל ויגרמו לכך שכל העסק לא יהיה כדאי. הם יעשו תוכנית לחליבת האזרח ובסוף נישאר גם עם תדלוק כל 160 קילומטר וגם עם תשלום גבוה כמו היום על התחבורה. שלא לדבר על החלום של הורדת המיסים הדרקוניים על הרכבים החדשים. שלום לך ארץ נהדרת.
דייב | 01.03.11
28.
במלים אחרות-כולנו נשלם על הקומבינה
של האדונים אגסי-עופר הנטיה של רוב הפיתוחים בעולם הם רכב ב"טעינה ביתית" ולא בקומבינות הישראליות רכב החשמלי בכל מקרה הוא רק שלב ביניים עד לרכבי "תא דלק" -מימן כל חברות הרכב והחברות הקשורות לתעשיה עוסקות בפיתוח רכבים חשמליים ורכבי מימן. גם מדינות ערב משקיעות הון בפיתוח אז לא בטוח שבאמת העולם יפטר מהכח הערבי כל כך בקלות
צמצמ | 01.03.11
26.
חלם במיטבו
ממש כמו הרכבת הקלה בגוש דן, תחנות יש רכבות אין, כך תחנות הטעינה ומנין החשמל? הרי השר לנדאו מתריע כי חברת החשמל נמצאת בגירעון כושר יצור בשל עיכוב בהקמת תחנות כוח (ונדרשות 10 שנים להקמת תחנה) ובשל כך נהיה צפויים להפסקות חשמל יזומות בשעות השיא, בלי תוספת הצרכנים של תחנות הטעינה.
אחד העם | 01.03.11
18.
אתם לא מבינים את המשמעויות
תבינו שהמעבר הוא רק לרכבים שפועלים חלקית על חשמל וגם זה יקח עשרות שנים. אפילו אם מחר כל המכוניות עוברות לשימוש בחשמל בלבד תבינו שהדלק זה רק שליש מהשימוש של הנפט בעולם, במידה ואכן זה יקרה מדינות המייצרות נפט פשוט יעלו את מחירו ואז מוצרים אחרים שתלויים בנפט כמו פלסטיק וכו' פשוט יעלו לכם יותר - המדינות המייצרות נפט לא ממש יסבלו מזה אלא רק אתם :) אז אל תחשבו שהכלכלות של מדינות אופ"ק יפלו כל כך מהר.. יש להם לפחות עד סוף המאה אולי אפילו קצת יותר.
יאן | 01.03.11
17.
הכבוד לבטר פלייס!ועצה לחיים-
אתם חייבים לגייס בכל העולם קבוצת גאונים לפחות עם I.Q של 250 !!,לסגור אותם באיזה ווילה מפוארת עם מעבדה הכי משוכללת בעולם כדי להמציא את המצבר או מתקן מקביל לאגירת אנרגיה חשמלית,ללא זה כל הרעיון בדיחה עם גלגלים... הכותב מומחה לא זוטר בענף הרכב.....למעט המצבר הכל קיים כבר מזמן ....כולל מיקרו מנועים ממוחשים בהספקים אדירים שבקלות נכנסים לכל ציריה בגלגל...רק מאיפה תקחו מצבר שיתן לאורך זמן לפחות כ-80KW .....???? שזה כ-108 כס...אם לא טעיתי... אבל,ללא כל ספק בסופו של יום נוע תנוע על חשמל ולא רק מכוניות....
בטר בטרי... | 01.03.11
15.
תגובה למספר 2 - אתה בטח מתכוון שלום לזהב השחור - הפחם!!!!
צריכת חשמל מוגברת בארץ רק תגביר את השימוש בתחנות כח פחמיות כך שמאזן הזיהום בארץ לא יפחת כמו כן אתה במקום להיות תלוי בערבים תהיה תלוי באפריקה... לא הבדל גדול. אם יבואו ויגידו שצריך לבנות תחנות כח על בסיס גז טבעי אז שוב פעם את תלוי בגז המצרי כיוון שרק בעוד כחמש-עשר שנים תוכל להשתמש ,אם בכלל, בגז ישראלי. הדבר היחידי שהמדינה יכלה לעשות וחברת חשמל מתנגדת לזה נמרצות הוא מעבר לחשמל ממערכות סולאריות, הבעייה שחברת חשמל לא רוצה לקנות חשמל כזה כי הוא יקר לה מדי והמדינה לא מאשרת התרים מעבר למה שקיים היום שהוא מצומצם ביותר. יש הרבה חקלאים במדינה שהיו שמחים לשים מערכות על גג החממות שלהם והמדינה מפחדת שהחקלאות הישראלית תהפוך לחקלאות שרק מייצרת חשמל.
אורי | 01.03.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת