42. אין לי סיבה לא להיות אופטימית זה לא כאילו שהמצב עכשיו שבו עוד רגע נצטרך לשלם ערבות בנקאית כדי לתדלק טנק מלא הוא יותר טוב, עדיף לחשוב על פתרונות נקיים יותר ולתת צ'אנס למי שחושב על זה מסתם להיות ספקן. מרים | 03.03.11 (ל"ת)
40. התגובות שאומרות שזה רעיון הזוי מצחיקות אותי הזוי זה להשאר עם הראש בחול בזמן שיש חלוצים כמו אגסי שמנסים לשחרר אותנו משלטון הנפט המסריח, קצת מחשבה קדימה או לפחות הסתכלות ראלית על מצב הנפט והבנה כי זוהי התמכרות גלובלית שחייבת לעבור מין העולם באופן דחוף לא תזיק לכם. הזוי וחזוי | 03.03.11 (ל"ת)
39. מי כל החוכמולוגיה שמשווים בין פחם לנפט? צר לי לבשר לכם, אבל זה ששני חומרים הם מאותו צבע לא אומר ששניהם מזהמים באותה רמה!!! נו באמת | 03.03.11 (ל"ת)
38. אני באמת שלא מצליח להבין את הפסימיים פה כאילו שלהיות מכורים לנפט ולמדינות ערב שמביאות לכן אותו ולמדינה שלכם שמתמחרת אותו במחיר מופקע זאת איזו הנאה סדיסטית. מנסים לשפר לכם את איכות החיים ואתם רק תקועים בסקפטיות, בטוחים שזה יכשל וממציאים תאוריות יש מאין מבלי לבדוק את הדברים...בסוף מרוב סקפטיות תהיו קרחים!!! המסוחרר | 03.03.11 (ל"ת)
37. ל24 – אתה עושה צחוק? לבטר פלייס יש תכנון לחצי מיליון נקודות טעינה, קח כל אחת מהם למכרז ואתה דוחה את מימוש הפרויקט בכמה עשרות שנים. למה לבוא בקטנות במקום להגיד שאפו למי שעושה משהו בנוגע לשלטון הנפט? אינספקטור קלוזו | 03.03.11 (ל"ת)
36. חלום רטוב של חברת החשמל המספר הזה הינו חלום רטוב של חברת החשמל, כל צרכן חשמל שחברת חשמל מכניסה למעגל הצרכנים שלה דורש ממנה לשריין עבורו יכולות גנרציה (לבנות עוד תחנות כוח) אבל במציאות חברות רבות נכנסות לתחום הגנרציה הסולארית שבה חברת החשמל משלמת עבור יכולות הגנרציה האלה עד פי 4 ממחיר ק"ו לצרכן. למעשה חברת חשמל מבינה שהמדינה הפריטה אותה בביסים קטנים לטובת יצרני חשמל נוספים. פרוייקט אילת אילות הינו חלק מתהליך זה. גם חברת בטר פלייס תייצר חלק מהחשמל בעצמה בתחנות ההחלפה באמצעים סולאריים וכן הגנרציה הסולארית תתפתח בארץ בקצב של כניסת הרכב החשמלי, כך שלמעשה המספר שדובר עליו הוא על הנייר בלבד. כהן דורון | 02.03.11 (ל"ת)
35. ל-1 גילי את טועה המכוניות יגיעו לארץ באוקטובר 2011 ולכל אלה שחושבים שבטר פלייס זה הזוי אתם טועים ואתם תופתעו בגדול אתם פשוט לא מבינים כלום על בטרפלייס וקשיבים לתקשורת שלא מפרשת כלום נכון!!! בברכה, תומר אזרח שמאחורי הקלעים בבטר פלייס תומר | 01.03.11 (ל"ת)
34. אין גלגל ספייר הבנתי שגם ברכבים החשמליים לא יהיה גלגל ספייר ? http://www.youtube.com/watch?v=y14leGb6D94 ארתור | 01.03.11 (ל"ת)
33. המספרים נראים מנופחים ולא הגיוניים, אבל העיקר שיהיה לי איפה להטעין את הרכב החשמלי שלי כלכלן | 01.03.11 (ל"ת)
32. תשכחו ממכוניות חשמליות - הפתרון הוא מכוניות היברידיות אין לצפות בשום פנים ואופן שבעתיד הקרוב תימצא דרך לייצר סוללות שיהיו בעלות קיבולת מספיקה לנסיעה רצופה בת 400-500 ק"מ. אין לצפות בשום פנים ואופן שמדינת ישראל תוותר על ההכנסות ממסים על דלקים ושימוש ברכב, ולכן אין גם לצפות כי תהיה אפשרות כלשהיא לטעינת מצברי המכונית החשמלית משקע החשמל הביתי. למשך עשר עד עשרים השנים הבאות, הפתרון הנכון הוא הפתרון ההיברידי. והראיה: המספר הרב של יצרני רכב שאימצו כבר פתרון זה. יקי | 01.03.11 (ל"ת)
31. לכל הלא מבינים את עניין בטר פלייס תעשו שיעורי בית לפני שאתם מגיבים זה מאוד נכון שהם אומרים שלום לזהב השחור. ולא הם לא הולכים להוציא עוד פחם. הרעיון של בטר פלייס מגיע מחשמל ירוק והם מתחייבים שלפחות 80 אחוז ממנו יהיה כך. יש להם פרוייקטים בדרום על הפקת חשמל בעזרת אנרגיה שמש. אז דיי לקטול אותם כאילו אתם מבינים לפני שעשיתם שעורי בית, וכן להגיד להם כל הכסוד על זה שמורידים אותנו מהטלות באוייבים שלנו. אני אישית לא הייתי נוסע במכונית חשמלית בגלל הקרינה. מהנדס | 01.03.11 (ל"ת)
30. את המחיר ישלמו הצרכנים המסכנים של בטרפלייס. בנוסף, בטרפלייס הם מתווכים וסוחרי רכב... את המכוניות שימכרו לנו הם קונים מרנו ואת החשמל הם קונים מחברת חשמל.....זה כל הסיפור.....מתובל בהמון יחצנות מבית מדרשו של שי אגסי...... גד | 01.03.11 (ל"ת)
29. צריך להתחיל במקום כלשהו...ולדעתי בישראל התחבורה יכולה להיות בחינם אין כסף! הגז שנמצא שייך לאזרחי ישראל ולמעט עלויות ההפקה והשינוע אין סיבה בעולם שנשלם על הגז הזה ששייך לנו אזרחי ישראל ולא לאף אחד אחר מההון-שלטון. אם ישראל תשמור לעצמה את הגז ולא תמכור אותו לחו"ל (ויש סיכוי די גדול שבאירופה בכלל לא רוצים מאיתנו את הגז הזה בגלל עלויות שינוע) הרי שיש לנו פתרון ל 200 שנה הבאות: לייצר חשמל בעלויות אפסיות ולתת לכולנו תחבורה ציבורית ופרטית בחינם אין כסף. זו תהייה דחיפה חזקה לכלכלה והורדת נטל מהעם. גם בעיית חוזקן של הסוללות תיפטר "תוך כדי הליכה" והטכנולוגיה תענה תשובות כאשר מספיק אנשים ידרשו אותן. כרגע זה אמנם נראה רע אבל אם תהיינה תחנות בפיזור מספיק נרחב וההחלפה של הסוללות תהייה מאוד מהירה והנסיעה במחיר אפסי - כולנו נשמח לשלם את המחיר בצורת מטרד של תדלוק כל 160 קמ. תראו לי מישהו אחד שיסרב לתדלק כל 160 קמ בתנאי שהוא לא יצטרך לשלם על ההדלק או לפחות לשלם שמינית מהמחיר הנוכחי. אבל אין לי בכלל קצה של ספק שנבחרי העם וקשרי השלטון ידפקו לנו את העתיד הוורוד הזה. ביחד הם יעלו את מחירי החשמל ויגרמו לכך שכל העסק לא יהיה כדאי. הם יעשו תוכנית לחליבת האזרח ובסוף נישאר גם עם תדלוק כל 160 קילומטר וגם עם תשלום גבוה כמו היום על התחבורה. שלא לדבר על החלום של הורדת המיסים הדרקוניים על הרכבים החדשים. שלום לך ארץ נהדרת. דייב | 01.03.11 (ל"ת)
28. במלים אחרות-כולנו נשלם על הקומבינה של האדונים אגסי-עופר הנטיה של רוב הפיתוחים בעולם הם רכב ב"טעינה ביתית" ולא בקומבינות הישראליות רכב החשמלי בכל מקרה הוא רק שלב ביניים עד לרכבי "תא דלק" -מימן כל חברות הרכב והחברות הקשורות לתעשיה עוסקות בפיתוח רכבים חשמליים ורכבי מימן. גם מדינות ערב משקיעות הון בפיתוח אז לא בטוח שבאמת העולם יפטר מהכח הערבי כל כך בקלות צמצמ | 01.03.11 (ל"ת)
27. מעניין מי יסתכן בקניית רכב כזה. ומשהו בקשר לזיהום. אם הפרויקט יכשל - בעל הרכב תקוע עם רכב ללא שוק בכלל. יותר גרוע ממי שקנה רכב תוצרת רומניה בזמנו. ולמאזן הזיהום הסביבתי: מה יעשו עם כל סוללות הרכב אחרי שגמרו את חייהם, מישהו חשב על ההיבט הזה? אבי | 01.03.11 (ל"ת)
26. חלם במיטבו ממש כמו הרכבת הקלה בגוש דן, תחנות יש רכבות אין, כך תחנות הטעינה ומנין החשמל? הרי השר לנדאו מתריע כי חברת החשמל נמצאת בגירעון כושר יצור בשל עיכוב בהקמת תחנות כוח (ונדרשות 10 שנים להקמת תחנה) ובשל כך נהיה צפויים להפסקות חשמל יזומות בשעות השיא, בלי תוספת הצרכנים של תחנות הטעינה. אחד העם | 01.03.11 (ל"ת)
24. אסור לתת לבטר פלייס להיות מונופול. חייבים להעמיד כל נקודת טעינה למכרז. נראה אז את אגסי "הגיבור" טרון | 01.03.11 (ל"ת)
23. למגיב מספר 10. תהליך היצור של אנרגיה בתחנות כוח של חברת החשמל יעילות פי כמה מתהליך השריפה ברכב, אז נכון שזה מקור שונה שעדיין עולה כסף, אבל יהיה חיסכון גדול בעלויות הקניה. (וחלק מהחשמל מיוצר בכלל עם גז, שמזהם הרבה פחות מפחם) אייזיק | 01.03.11 (ל"ת)
22. "הקוצרים" אני לא מבין למה צריך "כאלה שיקצרו "זהב" מטעינת המצברים ????????????????? כל ועד בית יתקין לו ע"י חשמלאי נקודת טעינה,צריך רק למנות כבל מעבר מתאים,ולשלם רק על צריכת החשמל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! שוקי | 01.03.11 (ל"ת)
20. אז אולי כדאי לחבר כל נקודת טעינה לגנרטור סולר זה בטח יצא יותר זול. רגע... אבל כל הקטע הוא לא להיות תלוי בנפט. אוף! שוב פעם התבלבלתי. עודד | 01.03.11 (ל"ת)
19. זה לא יפחית את הזיהום כי זה יגדיל את ייצור החשמל אבל זה יפחית את הזיהום במרכזי ערים. גיל | 01.03.11 (ל"ת)
18. אתם לא מבינים את המשמעויות תבינו שהמעבר הוא רק לרכבים שפועלים חלקית על חשמל וגם זה יקח עשרות שנים. אפילו אם מחר כל המכוניות עוברות לשימוש בחשמל בלבד תבינו שהדלק זה רק שליש מהשימוש של הנפט בעולם, במידה ואכן זה יקרה מדינות המייצרות נפט פשוט יעלו את מחירו ואז מוצרים אחרים שתלויים בנפט כמו פלסטיק וכו' פשוט יעלו לכם יותר - המדינות המייצרות נפט לא ממש יסבלו מזה אלא רק אתם :) אז אל תחשבו שהכלכלות של מדינות אופ"ק יפלו כל כך מהר.. יש להם לפחות עד סוף המאה אולי אפילו קצת יותר. יאן | 01.03.11 (ל"ת)
17. הכבוד לבטר פלייס!ועצה לחיים- אתם חייבים לגייס בכל העולם קבוצת גאונים לפחות עם I.Q של 250 !!,לסגור אותם באיזה ווילה מפוארת עם מעבדה הכי משוכללת בעולם כדי להמציא את המצבר או מתקן מקביל לאגירת אנרגיה חשמלית,ללא זה כל הרעיון בדיחה עם גלגלים... הכותב מומחה לא זוטר בענף הרכב.....למעט המצבר הכל קיים כבר מזמן ....כולל מיקרו מנועים ממוחשים בהספקים אדירים שבקלות נכנסים לכל ציריה בגלגל...רק מאיפה תקחו מצבר שיתן לאורך זמן לפחות כ-80KW .....???? שזה כ-108 כס...אם לא טעיתי... אבל,ללא כל ספק בסופו של יום נוע תנוע על חשמל ולא רק מכוניות.... בטר בטרי... | 01.03.11 (ל"ת)
16. ומה יעשו החכמים שהרכב החשמלי יכשל בעולם ויעלם (כמו שכבר קרה בעבר) לא נראה לי שמשפחת עופר תפצה את המדינה על ההשקעה בתשתיות. לא מובן למה ישראל הקטנה צריכה להיות השפן הפרייאר? הדורס | 01.03.11 (ל"ת)
15. תגובה למספר 2 - אתה בטח מתכוון שלום לזהב השחור - הפחם!!!! צריכת חשמל מוגברת בארץ רק תגביר את השימוש בתחנות כח פחמיות כך שמאזן הזיהום בארץ לא יפחת כמו כן אתה במקום להיות תלוי בערבים תהיה תלוי באפריקה... לא הבדל גדול. אם יבואו ויגידו שצריך לבנות תחנות כח על בסיס גז טבעי אז שוב פעם את תלוי בגז המצרי כיוון שרק בעוד כחמש-עשר שנים תוכל להשתמש ,אם בכלל, בגז ישראלי. הדבר היחידי שהמדינה יכלה לעשות וחברת חשמל מתנגדת לזה נמרצות הוא מעבר לחשמל ממערכות סולאריות, הבעייה שחברת חשמל לא רוצה לקנות חשמל כזה כי הוא יקר לה מדי והמדינה לא מאשרת התרים מעבר למה שקיים היום שהוא מצומצם ביותר. יש הרבה חקלאים במדינה שהיו שמחים לשים מערכות על גג החממות שלהם והמדינה מפחדת שהחקלאות הישראלית תהפוך לחקלאות שרק מייצרת חשמל. אורי | 01.03.11 (ל"ת)
14. כמובן האחים עופר שוב משתמשים בכוח שלהם על מנת ליצור מונופול בתחום מי אמר שקשוקה פרוקי בוקר טוב | 01.03.11 (ל"ת)
12. טעינה ישירה ללא עמדות מקווה שיצליחו לארגן לנו טעינה ישירה מרשת החשמל הביתית ללא העלות המיותרת (והדמוי מונופוליסטית) של תשתית יקרה ותעריף חשמל גבוה. התרגלתם למיסי דלק גבוהים ולא יכולים להיגמל?? בן אובד | 01.03.11 (ל"ת)
10. למגיב מספר 2 החכם - שלום לזהב השחור, אבל ברוך הבא לפחם השחור שבזכותו יהיה חשמל להטענה אני לא מבין מה בדיוק הבשורה פה? נקנה אולי פחות דלק אבל נקנה יותר פחם לתחנות הכח. אמיר | 01.03.11 (ל"ת)
8. החזון המכונית החשמלית כל דבר מתחיל עם חזון וחזון המכונית החשמלית קום יקום גם עם שי אגסי או בלעדיו ולכל הציניקנים נתראה בעוד מספר שנים .רק החזון שלי מתיי משרד התחבורה יגמיש את עמדתו בהקשר ליבוא אישי של רכב חשמלי בברכה מלכי שמואל מלכי שמואל | 01.03.11 (ל"ת)
6. חייבים לעצור את מצעד האיוולת פרשת בטר פלייס תהיה בכיה לדורות גם זיהום גדול יותר וגם ביזבוז כסף חסר תקדים. | 01.03.11 (ל"ת)
1. רגע. לא הבטיחו שכבר השנה יהיו פה מכוניות חשמליות של אגסי? כל הסיפור נשמע הזוייייי גילי | 01.03.11 (ל"ת)
בלעדי ל"כלכליסט": בטר פלייס תידרש לשלם על נקודות טעינה לפחות 1.27 מיליארד ד'
42 תגובות לכתיבת תגובה