אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": העדויות שסיבכו את אפי רוזנהויז

43 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

42.
הגיע הזמן לחוקק את חוק המסחר ההוגן
החוק היום קובע שמונופול הוא גוף ששולט על 40 או 50 אחוז מהשוק או יותר. כאשר בשוק יש מספר מצומצם של שחקנים גם 30-35 אחוז יכול להיות מונופול. חברה שמחזיקה אחוזים כאלה בשוק יכולה למחוק כל שחקן שמפריע לה או לקנות אותו. הנימוק שזה לטובת הצרכן לא עובד. אם זה היה נכון, לא היו אותן חברות עושות רווחי עתק שמאפשרים להן לקנות עוד ועוד חברות, ולצמצם את התחרות. (כמעט בכל הענפים.). הנפגעים הם כרגיל ציבור העובדים והלקוחות, והנהנים היחידים הם בעלי המניות ובעיקר בעלי השליטה והמנהלים הבכירים שלהם. לא סתם המשק נשלט על ידי קבוצה קטנה של מיליארדרים ששולטת גם בכנסת בעזרת הלוביסטים שלהם, הכסף שלהם והקריצה לעתיד. (ראו לדוגמא מה קורה לבכירי האוצר מיד עם פרישתם מהשרות הציבורי). תפקיד החוק הוא להגן על האזרח מרודפי הבצע ולא לשמש כלי בידי העשירים לעשוק את היתר. חוק מסחר הוגן צריך להתוות בצורה ברורה מה מותר ומה אסור, ולהגביל כח יתר בידי גופים מסחריים, שתמיד מתורגם בסופו של דבר לעשיית רווחים עודפים שלא ביושר. הגיע הזמן שהחתול יפסיק לשמור על השמנת ועוד באמצעות החוק.
צדק חברתי  | 14.03.11
38.
אותו כנ"ל בשוק הספרים
כשמנסים למנוע נהגים ומעשים כאלה בשוק הספרים, קמה צעקה כאילו פוגעים בשוק החופשי. ההתנהגות של "צומת ספרים" אינה שונה עקרונית ממה שעולה מהכתבה ומהתגובות כאן. הרשת קובעת לספקים - הוצאות הספרים שאינן בבעלות בעליה - באיזה מחיר יימכרו מוצריהם, ולא, לא יימכרו כלל. והממונה היוצאת על ההגבלים העסקיים הגנה על "צומת" כלביאה על גוריה.
איש ספר | 14.03.11
37.
אני תוהה איפה הייתה העיתונות כל השנים
הרי העניין הזה לא חדש ,רוזנהויז לא המציא אותו (יש לומר שהוא אכן הביא אותו לרמות חדשות) אבל זה היה ידוע לכל בר דעת שיש לו מגע עם הקמעונאים ,את הממונה על ההגבלים הרי קשה מאוד להזיז מרבצו ,אבל העיתונות ,היכן היא הייתה משך כל השנים. כל כתבי השיווק והצרכנות שמלבד לפרסם קומוניקטים (כלשונם) להגיע להשקות וכמובן להקפיד לאסוף את ה"שי הצנוע" לא עשו דבר וחצי דבר בנושא והם יכלו ועוד . זוהי תעודת עניות לעיתונות לא פחות מאשר לקמעונאים.
מר קטינג | 14.03.11
33.
התרבות העסקית של אפי זה משהו שלא יכול להתקיים בסביבה עסקית מתוקנת
בעל המאה הוא בעל הדעה? איזה עזות מצח!! אין לחברה שלך את הכלים השיווקים לגרום ללקוחות שלך להתמיד ברכישה אצלך אז את מנסה לפגוע בספקים, ועוד בכולם ביחד?? מה הוא חשב, שלא יתארגנו מולו ויחזירו את הבומרנג שהוא שלח להם בחזרה? ועוד היה להם את האמפטיה לנסות לסגור את זה יפה, והוא מתעלם? הייתי רוצה להאמין שהרשות תסביר לו הפעם כמו שצריך מה השלכות של התנהלות כזו!!
שגיא מימון | 14.03.11
32.
כולנו אשמים!
אילולא ראינו הכל דרך החור של הגרוש, כבר מזמן היינו מפסיקים לקנות ברשתות הגדולות (שופרסל וקואופ). כאילו מה? הקו-אופ יותר טובים? מקובלת עליכם שיטת הלוס-לידר? לא נמאס לכם , שאתה חייב להיות בעל אי קיו 150 כדי לתפוס איך הם עובדים עליך? ואיך למרות העוף בשקל, אתה משלם בעצם יותר על כל הקנייה? אילו הצבענו כולנו ברגליים ועברנו למכולת השכונתית, הכל היה משתנה לטובה. אז תשלמו עוד כמה אחוזים בודדים (אם בכלל!) על כל הסל, אבל תדעו שבטווח הארוך, אתם פועלים לתחרות הוגנת, וגם הפרמיה הזאת תיעלם. גם יפרחו מחדש עשרות ומאות עסקים קטנים חדשים-ישנים, ויותר מהכל: לא תרגישו מרומים יום יום. אין כמו ההרגשה הזאת. היא שווה כמה עשרות ש"ח לחודש. אבל הצרה היא שבשביל אותם כמה עשרות שקל אנחנו מוכנים למכור כל עיקרון צרכני (וגם מוסרי!) לכן, כולנו אשמים!
שאולי | 14.03.11
31.
אל תקנו ברשתות
תשתדלו לקנות רק בחנויות הקטנות ולא ברשתות. זה יעלה קצת יותר אבל הכסף יגיע לאנשים פשוטים שעובדים קשה ולא לטייקונים ומנהליהם המוזהבים שמשלמים פרוטות לקופאיות והמחסנאים. אותו הדבר גם בחנויות בגדים ובבתי קפה. אל תקשיבו לפרסומות ואל תאמינו לדוגמניות. הכל שטויות ובדיחה יקרה על חשבוננו.
צפונית | 14.03.11
28.
ידע שור קונהו וחמור אבוס בעליו
הפרשנות של רש"י המודרני היא כדלקמן: רונהויז -השור, קונהו האוליגרך ירום הודו שליט"א מר דנקנר היקר באדם התורם לנזקקים, והחמורים במשל, אם לא הבנתם, אלו הם אנחנו הציבור הרחב שמממן את כל המשחק האוליגרכי הזה. אל תדאגו לרוזנהויז בכל מקרה לא יבולע לו שכן האיש שידע יותר מידי חשוב מכדי שיסבול או חלילה וחס תיפול שערה משערות ראשו, הוא עוד עלול לכתוב ספר ומה יהא אז על המשלים?? חפשו את הסופרים שכבר הכינו טיוטות לסיפורי הנפלאות על ביצתינו הקטנה.
מן המקורות | 14.03.11
23.
לו היה קצת מעוף למנהלי קוקה-קולה, אסם ושטראוס
הם היו מתאגדים לחודש אחד בלבד ומחרימים את שופרסל ובו בזמן לתת לריבוע הכחול מבצעים מהסרטים כדי למשוך את כל הלקוחות בשוק. אני רוצה לראות מישהו ניכנס לסופרמרקט שאין בו קוקה-קולה, מוצרי חלב של שטראוס/תנובה ומוצרי אסם. אני מעריך שתוך שבועיים שופרסל היו יורדים על הברכיים. אה... שכחתי שאין מעוף למנהלים למעלה - אז כל זה לא יקרה.
דן | 14.03.11
21.
נראה לי שהתגובה של רמי לוי למבצע דיל עלול לחסל את שופרסל לחלוטין.
המחירים היקרים בשופרסל שלי וביג שהביאו אותי ועוד אלפים לא להיכנס לשם כלל וכלל מצאנו פתרון נפלא אצל רמי לוי,מגה בול,ומחסני להב ושוק תלפיות, שופרסל דיל בפירפוריו האחרונים מוכר מוצרים בשלשות במחיר יקר והנה בא ידידנו רמי לוי ומוריד עוד 10% מהמחיר.
סיון | 14.03.11
20.
ואיפה היה המבקר הפנימי של שופרסל ?
הגיע הזמן לבדק בית נוסף וזה התפקיד של הביקורת הפנימית ! כשהמבקר הפנימי יעשה את העבודה שלו ולא יקבל רק הטבות דוגמת: רכב, פלאפון, משכורת 13 ודיבידנטים, גופים מהסוג הזה יתנהלו ע"פ חוק. מסתבר שגם כשהביקורת יושבת בקיר צמוד עם לשכת המנכ"ל לא שומעים דברים שלא רוצים לשמוע...
לוי שטיינבוים | 14.03.11
19.
כבר שנים שסופרסל מתנהלת בדורסנות אלימה כלפי ספקיה (במיוחד הקטנים שבניהם)
התנהלות זו היא באיצטלה של "דאגה ללקוח", ואולם דאגתה היחידה של סופרסל ומנהליה היא רווחיותה (וזה בסדר), אך לשם כך היא דורסת והורסת את ספקיה ואת השוק החופשי והתחרותי. יש להלחם בתופעה זו בכל הכלים העומדים לרשות המדינה.
אריק | 14.03.11
16.
זה לא התחיל עם רוזנהויז
רשת שופרסל היתה מאז ומתמיד רשת שעושקת את ספקיה. המוטו שמלוה אותה מאז ומתמיד הוא" מה שלא נרויח מהמדף נרויח מהספק". ספקים קטנים ואני ביניהם נאלצנו לחסל את עסקינו בשל ריכוזיות היתר של רשתות השיווק ושופרסל היא המובילה. רק צעדי ענישה אישיים!! והדגש הוא על אישיים יגרמו לרשת הכוחנית הזו להפסיק להתנהג כמו חבורת מאפיונרים. חבל רק שהנושא מועלה לדיון רק לאחר שגם חברות גדולות נפגעו. את הקטנים הם חיסלו ומחסלים כבר שנים ארוכות. נקודה מעניינת היא שאותו אפי רוזנהויז בעברו בעת שהיה מנהל סניף סופרפארם בקניון איילון נקט בשיטה של מחירי דמפינג ומבצעי כאסח.
יעקב רונאל | 14.03.11
12.
זה מה שקורה לאנשים מן השורה שעולים לגדולה - השתן מציף את המוח
אני דוגלת בדעה : - חייה - ותן לחיות. אם אתה טוב, תתבלט בתחומך, אך אל תנסה להשיג נקודות זכות על גבם של אחרים ודריכה על גופות. אפשר להרוויח גם ביושר!!!! שירות טוב, מחירים נכונים, יקנו את הקונים, וגם לא מזיק תחרות בריאה. הבעייה היא שהרבה אנשים מהסוג של - דורכים על גופות - נמצאים בצמרת - וזה מעיק על כל החברה!!!!! שנו את הנורמות שלכם - שם למעלה -- !!!!
דוכיפת | 14.03.11
6.
מדוע יש רק שטראוס בסופרמרקט הפרטי בשכונה?
נכנסתי לסופר השכונתי רציתי שוקולד תוצרת חוץ ולא מצאתי. הסתכלתי היטב על המדפים ובכל קטגוריה רלוונטית (למעט מוצרי חלב) ראיתי רק מוצרים של שטראוס קפה שוקולדים. בעידן בו יש יבוא ויצרנים מקומיים נוספים מוזר מאוד שיש רק מותג אחד על המדפים במיוחד כאשר המחירים והמבצעים על מוצרי אותו מותג רגילים.
אבי | 14.03.11
2.
שילכו החוקרים לספקים הקטנים,יסמרו שערותיהם
זה מה שעשה אפי לגדולים ולחזקים יותר,אבל בחברות קטנות יותר הוא פשוט התעלל (אין לי שום הגדרה אחרת) קשות. אם לספק היה מוצר במבצע בקו-אופ ,שנאמר חבל על הזמן. אגב זה לא רק רוזנהויז ,ממנו נשבה רוח ההתנהגות אבל היא חלחלה לעבר כל הקניינים שפשוט התעמרו בספקים. (כדאי לחקור את הקניינים נראה גם שהם ישברו מהר,אף אחד לא מחזיק מעליהם מטריית זהב של מיליוני שקלים כמו רוזנהויז,הם סתם כלבלבים שעשו את דברי אדונם)
מנהל שיווק  | 14.03.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת