אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": תושבי תל ברוך הישנה נלחמים בתוכנית בת 40 שנה

35 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

35.
כולנו נהנים מהצמחייה
מעבר לשיקולים התחבורתיים-סביבתיים, שקיבלו כאן ייצוג ראוי, כדאי לשים לב לכך, שלא רק הדיירים, כי אם כל העוברים בדרך נהנים מהצמחייה העשירה שמצדדיה. זה קרוב לארבעים שנה, שאני משתמש בדרך זוֹ כמעט יומיום וּמשתאה לפלא של דרך עירונית כה ידידותית מבחינה חזותית ואקלימית. כולנו נפסיד מהפיכתהּ לעוד מדבר של אספלט.
אלון אלירן | 20.08.11
31.
לא יעלה על הדעת שיפנו אזרחים מבתיהם במדינת ישראל . אחד למען כולם וכולם למען אחד
עם אחד עם שיר אחד המנגינה לעולם תישאר עם אחד עם שיר אחד נשיר לכם כי אתם לא לבד כולנו ביחד למען כולם בתקווה שנגיע וישמע העולם עם אחד עם שיר אחד. אני בטוחה שהם היו הראשונים שהתנגדו ושיתנגדו בעתיד לפינוי תושבים יהודים מבתיהם, אין לי ספק שהם עמדו על רגליהם האחוריות והפעילו את קשריהם הענפים למען כל תושב יהודי/ישראלי שפונה מביתו ולכן אני איתם! אני בטוחה שהם תרמו ממונם ומזמנם למען מפוני גוש קטיף.
עמי שׂרֶאל | 20.03.11
30.
מה לגבי הילדים של השכונה?
האם מישהו חכם בעיריה נתן את הדעת על ההשפעה של הכביש המורחב עם החניה ונתיב האופניים על סיכון הילדים אשר הולכים כל יום מהשכונה לבית הספר הנמצא בצידו השני של הכביש? האם מישהו בחן כמה מסוכן יהיה עכשיו ללכת שם כשצריך להיזהר גם מרוכבי האופניים וגם מהמכוניות השועטות בדרך? האם מישהו בדק בעיריה כמה תאונות יש בין ילדים לרוכבי אופניים?
ילדים בדרך | 20.03.11
29.
יש עוד דור ותיק ברחוב הזה
כולם פה מדברים על העשירים - כאילו זה פשע. חלק מהתושבים ברחוב בכלל לא עשירים - חלקם גרים שם עוד הרבה לפני שמישהו חשב על הרחבה או כל דבר בסגנון. חלקם כה מבוגרים, עד שהם בכלל לא יכולים לקחת חלק במאבק (או בהצקות אחרות של העיריה כמו להכין מקום מסתור לפח האשפה כי הוא ל יכול להיות בחצר כי זה קשה על הפועלים). בתור מי שתקבל יום אחד את החלקה, אני אשמח לדעת למה צרות העין כלפי אלו שגרים שם היום? מדוע אישה בת 90 צריכה, בדמי ימיה, לסבול מזה שהכביש יעבור לה בצמוד לסלון? מדוע לסכן אותה בכך שעכשיו תהיה חניה בכניסה לבית שלה? למי זה יעזור בדיוק? תחשבו רגע מה הייתם מרגישים אם אצלכם או אצל הוריכם היו מחליטים החלטה כזאת...
יורשת גאה | 20.03.11
27.
אני לא גרה שם, אבל באמת אין שם איפה להרחיב
אילו היו מדברים רק על הוספת נתיב אופניים, עוד הייתי אומרת מילא, לזה אולי שווה להפקיע קצת. וזה גם יעודד אנשים לנסוע באופניים, אבל בשביל לסלול עוד נתיב למכוניות בכל צד של הכביש? זה יצריך שטח עצום, זה באמת ממש לגנוב מאנשים את החצר שלהם ולגרום למפגעי רעש.
אושרת | 20.03.11
26.
כל האיזור עתיד להשתנות עם החיבורים לכביש 4 + 5
רוב התנועה שם אלה היא חיבור של רמת החי"ל \ עתידים שמתחברים לאיילון. כאשר יהיה חיבור של דבורה הנביאה לכביש 4 ו\או של אם המושבות בבני ברק לכביש 4 או פ"ת ו\או החיבור המוצע של עתידים בעוקף נווה שרת לצומת מורשה -כל- מערך התנועה באיזור ישתנה. לא תהיה שום סיבה להזדחל דרך אינסוף רמזורים שכונתיים לנתיבי איילון (עתידים -> דבורה הנביאה -> שמאלה לפנחס רוזן דרומה -> ימינה לשלונסקי -> קק"ל). עוד משהו - כבר היום הבתים ממש על הכביש (למשל הבית של דודי אפל) וגם שורה שניה ושלישית על רחוב פנימי רועשת (יש לי חברים שם). עוד נתיב בכל כיוון יוריד לגמרי את המדרכה והבתים ממש יגבלו בכביש.
נוסע שם כל יום ומכיר את השכונה | 20.03.11
25.
לא על חשבון התושבים
שלום כאזרח תל אביב ואזרח האזור אין סיבה לפגוע בזכויות התושבים אמ יש צורך לשפר תנועה תמיד ישנן חלופות לדוגמא מנהרה אמנם מחיר יקר לעיריה אך מדוע לפגוע ברכוש פרטי הדרך הקלה לא תמיד הדרך הצודקת צא ולמד מערי העולם בלונדון כבישים צרים במרכז בכדי לא לגזול רכוש פרטי!!!!
אזרח צפון | 20.03.11
24.
העיר האפורה והנעלמת
איך תהיה לנו שייכות ואהבה לתל אביב ולמדינה אם כולה תהיה מכוסה באספלט למה העיריה חייבת להרוס כל דבר בעיר במחשבה שהיא עושה לנו טוב באיזה מקום בעולם קורים דברים כאלה אחרי 40 שנה נזכרים אולי חולדאי רוצה שנהיה שוב במדבר 40 שנה ואחרי שנחזור תהיה לנו עיר חלומית בלי פקקים זה רק חלומות תן לתושבים לחיות בשקט ואל תעורר את המתים מענין מה יהיה אחרי קקל אולי הכביש הבא יעבור מתחת או מעל ביתי ועדין מחירי הנדלן יעלו זה מה שיקרא בעוד 40 שנה תל הביב
Shimon Zahavi | 20.03.11
21.
יש במקום תושבים שגרים שם עוד משנות הארבעים או יורשיהם.
התושבים הותיקים באמת שם אלו הבולגרים והם לא עשירים אלא שבגלל העשירים שבנו באיזור קפץ ערך בתיהם של הבולגרים ומזה הם "כאילו הרויחו לא בכוונה" אלא שמי מהם שעדיין גר שם משלם ארנונה גבוהה ביחס להכנסתו ועכשיו גם רוצים לקחת מהם חלק גדול מחצרות בתיהם ולחלק הכביש ממש יגע בבית.הפתרון הוא להרוס את כל השורה הראשונה של הבתים כדי להרחיב את הכביש ולתת לתושבים בתים אחרים באותה הרמה במתחם של פי גלילות שהתפנה ממסוף הדלק.אלא שהפתרון הזה יקר מאוד וקשה להאמין שהמדינה תסכים לזה.לעבור לבתים משותפים הם לא יסכימו כי בבתים משותפים ברמה שלא תיפול מרמת מגוריהם היום אחזקת הדירות תהיה מעל לכוחם של הבולגרים או יורשיהם שכאמור אינם עשירים.
דב בינדר | 20.03.11
18.
כל הזמן שהם הרוויחו את הכסף ביושר...
מיותר להדגיש שהתושבים הללו הם עשירים. כאילו זה פשע. בשום מקרה זה לא פשע: גם אם הם עבדו קשה שנים על גבי שנים וחסכו, גם אם בגלל שיש להם רק 2 או 3 ילדים ולא 10, וגם אם ירשו את זה מהסבתא. בכל מקרה זה הכסף שלהם. בקשר להרחבת הכביש או המדרכה: זאת פעולה מבורכת של העירייה. תפסיקו להיות קטנונים ולקנא כל החיים. פשוט תנסו לחקות אותם ואולי גם לכם יהיה כסף!!
אילנה | 20.03.11
15.
הוספת נתיבים=יותר רכב פרטי
רבותיי, בואו לא ניתמם, הוספת נתיבים רק תעלה את עומס השימוש ברכב פרטי לא תפחית. מדובר בפגיעה קשה בכ-70 משפחות, לא עשירים, כמו כולם. כדאי לבדוק מדוע דחוף כ"כ לעירייה לעשות זאת עכשיו... האם שילמו מראש לאיזה מעאכר שיקדם התוכנית בשביל נתיבי איילון ו... לוחץ לו? אה... ושיספרו איך הולכים להקים את הגשר מעל מחלף קק"ל עם שלושה נתיבים בבקשה...
לא תמים | 20.03.11
13.
הרחבת הכביש רק יביא עוד כלי רכב ועוד תנועה לאיזור
הרחבת הכביש לא תפתור את בעיות התנועה. היא רק תעודד עוד כלי רכב שיגרמו לעוד עומסי תנועה ולעוד זיהום אויר. הפיתרון צריך להיות בשיפור התחבורה הציבורית בכל הארץ. כולל בניית רכבות והוזלת מחיר הנסיעה בתחבורה הציבורית. ומס על כניסת רכב פרטי לתל אביב בשעות הבוקר המוקדמות. צריך לעודד את הציבור להשאיר את המכונית בבית או במגרשי חנייה מיוחדים שהחניה בהם תהיה בחינם ומשם בתחבורה ציבורית חינם למרכזי התעסוקה. בפועל הממשלה עושה את ההיפך. הממשלה מעונינת שאנשים יגיעו עם מכוניותיהם למרכזי הערים כדי שהיא תוכל להרוויח במכירת דלק וגם תרוויח בקנסות החניה וגם בעלי החניונים יוכלו להרוויח.
סתם אחד | 20.03.11
12.
חחח חולדאי הצחקת את עשירי השכונה..אין לך סיכוי אבל...
אם תצליח נצביע עבורך!חשוב וראוי שיהיה שם מסלול רכיבה לאופניים, זו הדרך לים וחזרה בשביל כל שאר תושבי השכונות הצפוניות של עבר הירקון ועד היום לא ברור איך הזנחתם את קטע הכביש הנ"ל. הלוואי שתצליחו אבל אני סקפטית כי גרים שם כמה מעשיריי העיר בעלי השפעה ויכולת לשנות כל החלטה אפילו של ראש העירייה.
בת רחל | 20.03.11
10.
תוכנית מאד חשובה. כל הכבוד לעיריה
כמי שגר באזור אני יכול להעיד שקטע הכביש היום צר ומסוכן לרכבים ולהולכי רגל. כמובן שלרכב בקטע עם אופניים זה מאד מסוכן. בעלי הבתים ידעו בעת שהם קנו את הבתים שיש תוכנית כזאת. אסור להפקיר את טובתם של עשרות אלפי אנשים בגלל כמה בעלי בתים.
קובי | 20.03.11
9.
יש רק פיתרון אחד ויחיד ויעיל לתחבורה העמוסה
תחבורה ציבורית. ישראל חייבת להסתכל על העתיד שלנו כמדינה קטנה שהאוכלוסיה בה גדלה במהירות בעיקר במרכז. בעוד 50 שנה, יש סיבה שבכלל יהיו מכוניות? צריך לשאוף לכך שאדם יוצא מהבית וע"י תחבורה ציבורית הוא מגיע לעבודה בזמן יעיל. לא להרחיב כביש, לא להרוס שכונה !! אלא, לקבוע שבשעות 7-10 בבוקר רכבים עם מעל 3 אנשים ברכב ירשו להכנס (כולל תחבורה ציבורית כמובן). זאת במקביל להגדלת כמות האוטובוסים ומוניות השרות. אין סיבה שישראלי מפונק יסע באוטו לעבודה. אוטו זה לשעות הפנאי לקחת את המשפחה לטיול או לנסוע לקנות משהו אחרי שעות העבודה (וגם זה, עם תחבורה ציבורית הולמת צריך להעלם).
יניב | 20.03.11
7.
כמה קל להסית נגד ה"עשירים"
מי שמכיר את האזור ואת בעיות התנועה בו יודע כמה מופרך הטיעון של העיריה, שאנשים בקטע הזה (400 מטר) יעברו לאטובוסים או לאופניים. פשוט טיעון לא אינטליגנטי, לאזור המשמש ציר תנועה בין נתיבי אילון (אליהם מגיעים כלי רכב מכל רחבי הארץ) לבין אזורי התעסוקה של רמת החיל וצהלה. לא יהיה נהג אחד מהפרברים שמגיע דרך נתיבי האיילון שבגלל המסלול הזה יעבור לאטובוס (מאיפה יגיע האוטובוס???). סתם קשקוש של העיריה, שיילכו לטפל בבעיות חשובות יותר בתנועה ברחבי העיר. אגב, אם רוצים לפתור את בעיית התנועה באזור, למה שלא יקימו מיני מחלף עם מעבר תת קרקעי בצומת קק"ל - בני אפריים? ככה התנועה תזרום ולא תיתקע ברמזור
עודד | 20.03.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת