אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": המחיר שקבעה בטר פלייס לרנו פלואנס החשמלית: 123 אלף שקל

62 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

62.
שי אגסי זה דוגמא ליזם מבריק שעושה רק טוב למדינה ולעולם
ואנחנו בארץ חייבים להיות הראשונים לרכוש את המכוניות החשמליות של אגסי,,,כי לנו יש אינטרס רב יותר במכונית חשמלית הן כדי לשמור על כדור הארץ והן בשביל להחליש את כוחם של מדינות מייצרות הנפט שברובם לא אוהבים אותנו בלשון המעטה. ולהפסיק את ״אורגיית הנפט״ של המזה״ת. תמיד בהיסטוריה האנושית יזמים כמו אגסי שרצו להטיב עם עצמם הטיבו פי כמה וכמה את החברה והעולם.
ביזנס מן צעיר | 26.03.11
58.
ישראלים לא פראיירים. המחיר מה שמעניין ולא הסביבה.
בתור ישראלי אגסי צריך להבין שבמאה ה21 כל אדם חושב על תועלתו האישית לפני הסביבה. בדיוק בגלל זה אף אחד לא ירכוש רנו במחיר מופרז גם אם היא לא מזהמת. אני אמתין שההייפ סביב המיזם ירד ה"eraly adapters" יממנו את עלויות התפעול הראשוניות. ללא ספק המחיר ירד ואת זה גם אגסי מבין. השאלה היא מתי? לדעתי, תוך שנה וחצי מיום מכירת הרכב הראשון המחירים ירדו משמעותית ויתייצבו באזור ה 90000 שח. אם אגסי באמת רוצה להפתיע את השוק עליו ראשית ללכת לכיוון מכוניות הסופר מיני (סוזוקי אלטו וכו) אלו מכוניות שמיועדות לנסיעות קצרות יחסית ואדם ממוצע מסוגל מבחינה פסיכולוגית לשלם עליהן מחיר דומה לרכבי בנזין (50-60 אלף שח). הרעיון של להתחיל ממכונית משפחתית מטרתו אחת: לרתום למהלך את חברות הליסינג שמהוות את מנוע הצמיחה והצריכה של שוק הרכב. יש לשנות אסטארטגיה ולהכות את השוק בהפתעה. אחרת שוב, בטר פלייס תאלץ להוריד מחירים בפרק זמן קצר עקב מחסור בביקושים.
טלי | 24.03.11
54.
הפתרון - מכוניות מונעות בגז
השר לנדאו מנסה להטעות את הציבור בטענה של השתחררות מתלות בדלק ערבי. אם רוצים באמת להשתחרר מהתלות היו נותנים את ההנחה העצומה במיסוי לרכב שמונע על ידי גז ולא על ידי חשמל. לישראל יש מאגרים עצומים של גז ותמריץ שיעביר את האוכלוסייה לשימוש ברכבים מונעים בגז היה מביא להשתחררות מהתלות בנפט. אבל הממשלה לא מעוניינת באמת להשתחרר מהתלות בנפט אלא רוצה לקדם עוד מונופול בתחום הרכב, ששייך למשפחת עופר, על ידי מתן הטבות מיסוי חסרות תקדים לרכב חשמלי. שוב מוכרים את המדינה לבעלי הון בטענה של אגנדה ירוקה. עולם שלישי זה פה.
משה | 24.03.11
52.
400 יורו לחודש על תדלוק\הטענה ?
זה יותר מ2000 ש"ח לחודש , זה הרבה יותר ממה שאני משלם דלק לחודש , איפה החיסכון פה ? עם כל הירוק הזה כולם שכחו שהמטרה לעבור לרכב חשמלי היא קודם כל הוזלת עלויות לפני דאגה לסביבה - ואם אלה המחירים לסביביה יש סיבה טובה לדאוג. מה גם שכשבטר פלייס בתחילו היה להם פיתרון לא רע עם רכב המסוגל לסוע 160 ק"מ בין הטענה להטענה , היום כבר יש בשוק רכבים שמסוגלים לסוע 600 ק"מ בין הטענה להטענה . נשמע לי מוזר שעוד בכלל מדברים על בטר פלייס כפיתרון. הם איחרו את זמנם ...
אוהד | 24.03.11
50.
אני מוכן לשלם גם 150 על טכנולוגיה חדשה ובלי נפט
שי אגסי עשה את אחד המהלכים המבריקים שראיתי בשנים האחרונות. 123 אלף זה פחות מההיברידית ואני מוכן לשים אף יותר בכדי להתקדם לטכנולוגיה הבאה. ושלא יעבדו עליכם, אני לא רוצה חיבור לשקע הרגיל בבית או בבניין ושהשכן יגנוב לי "דלק" לאוטו שלו וחוץ מזה שאיך זה יכול להיות ששקע רגיל טוען מכונית חשמלית? נשמע לי לא רציני בכלל. יש פה מומחי חשמל לענות ולא רק בעלי עניין?
אורן | 23.03.11
49.
לא ציפיתי לקבל רכב בחינם
לכן התגובות כאן על המחירים לא מובנות לי...מדבור כאן ברכב שיהיה עדיף משמעותית ממה שהבנזין נותן לי היום ושבטווח הארוך יעשה למי שבוחר באלה ומי שבוחר באלה רק טוב. כל הכבוד למר אגסי שמנסה להזיז משהו בתלות שלנו במדינות ערב, הפרויקט הזה מבורך ומקדם טוב.
ארנון | 23.03.11
44.
ל-40: למה בטר פלייס תבקטוף מכוניות מהעצים? הכל יגיחע מהיבואנים. בטר פלייס היא חברת אנרגיה
לא חברת רכב. זה שהם משחקים אותה כאילו שת"פ עם רנו זה ליח?צ. בתכלס יש יצרנים שמפתחים מכוניות טובות פי כמה מרנו. אז בטר פלייס רק מקימה עכשיו מונופול טעינה כך שיחסמו כל המתחרים הרדומים וגם הרגולטורים שהתפתו והתקינו תקנות המונעות הטענה ביתית או פתיחת השוק בקלות רבה יותר. בטר פליחיס מייצרת כאן מפלצת חד ראשית ובחכמה (טפשות של המדינה) קובעת עובדות בשטח. כולנו נשלם על כך ביוקר ורק עופר ואגסי יצחקו כל הדרך אל הבנק......
שרוני | 23.03.11
42.
אגסי מחליף לנו את התמכרות לדלק בהיתמכרות לאגסי
120000 שזה 2500 שח לחודש ועוד 2000 שח לטעינות ו80 ק״מ ללא מזגן ובלי אורות (כ50 ק״מ עם מזגן ונהיגה עם אורות דרך) זה אומר החלפה של סוללה פעמיים ביום. לא מתאים לרוב האנשים שגרים מחוץ לגוש דן ועובדים בגוש דן. מתאים לצפונבונים שנוסעים מרמת אביב לחוף הצוק לסופר ולנמל
אלי | 23.03.11
41.
רנו חשמלית
צדקו כל אלו שטענו שהרכב יקר וזאת בלשון המעטה .שאלות רבות בפנינו : מה כמות הקרינה ? מה מרחק נסיעה עירוני + בינעירוני ? האם ישאר מקום בתא המטען לאחר הכנסת המצבר ? כמה זמן נדרש להטעין/להחליף מצבר ? מה עלות הטענת /החלפת מצבר ? היכן יש/יהיו תחנות החלפת/טעינת מצברים ? האם למי שנוסע כ-2000 ק"מ בחודש כדאי לרכוש רכב חשמלי ? האם למי שנוסע כ-10000 ק"מ בחודש כדאי לרכוש רכב חשמלי ? מי יטפל ברכב חשמלית ומיכנית ?
שמואל | 23.03.11
40.
ל37 - כל עוד לא תייצר אנרגיה בשיטה אחרת מהמקובלת
לא תצא מהתלות הזאת. המכונית הזו מלבד זה שהיא מוצר נחות יחסית לאלטרנטיבה לא מייצרת אנרגיה - היא צורכת אותה. רוצה לצאת מהתלות תבנה מערך תחבורה נורמלית כך שלא ישתלם ולא יהיה כדאי להחזיק רכב. המדינה כאן הורידה את המס בכדי לעודד צריכה של הרכב הזה ואגסי לקח את ההפרש לעצמו - זה נראה לך נורמלי?
מהנדס | 23.03.11
29.
איך אגסי מוביל את שר התשתיות באף (נזם זהב באף....) ?! הרי אין לישראל פתרון לייצור חשמל ירוק
וזמין. חברת החשמל מגיעה כמה פעמים בשניה שליאי ביקוש המצריכים השלות עומס יזומות. למה להעמיס עוד על המערכת כאשר זה לא יועיל לאיכות הסביבה ולעצביו של הנהג הישראלי שיאלץ להמתין בתור לטעינה / החלפת סוללה....... די ליחסי הציבור המסמאים עיני פוליטיקאים וחלק קטן מהציבור !!
שלדגי | 23.03.11
28.
ל-6 ולאחרים: אם לא הבנתם - זה הולך להיות מסחטת כסף אדירה של משפחות עופר / אגסי ועוד.....
אין כוונה להיות ירוקים אלא לאסוף ירוקים (וכמה שאפשר יותר). המפלצת הזו שהמדינה נותנת לה יד ברוב כסילותה הולכת לקום על כולנו (בעצם רק על הפראיירים שיקנו מכונית חשמלית...!!!). אז חייבים להתעורר דקה אחת קודם ולהתנגד לפרוייק ההזוי הזה !
דניאלוב | 23.03.11
27.
מחיר מוגזם ולא מוצדק - רק בכדי להקטין "נזק" של ירידת ערך
אני מאוד חפץ במכונית חשמלית, אבל.... יש אבל מאוד גדול ורציני: מחיר הזה, בדומה למחיר מכוניות חריאניות (יונדאי, שברולה וקיה) נועד אך ורק על מנת למכור ביותר יקר את הרכבים לשוק יד השניה אחרי ליסינג (אלה קונים רכב משפחתי ב-80-90 אלף ש"ח למרות מחירון מוצהר של 120). זה בדיוק המודל עליו הלכו ברנו-אגסי. בשביל לקוח הפרטי זה לא משתלם עד מאוד. אני צופה ירידת ערך חדה מאוד של רכב כזה מסיבות הבאות: 1) רנו ידוע כיצרנית רכבים לא אמינים שגם לא מחזיקים מחירון 2) היברידיות ואף מכוניות הרגילות משתפרות מאוד בצריכת דלק + ממשלה שרוצה מיסים גם על חשמל לרכב 3) דור הבא של הרכבים יהיה בעל סוללה בתחתית הרכב, דבר שירום להקטנת מימדים (אורך = חניה קלה) וגם יגדיל שימושיות של רכבים חדשים (גודל תא המטען) 4) יכנסו מתחרות חדשות כגון אופל, מיצובישי, טויוטה, סיטרוין-פז'ו עם רכבים קטניםפ יותר וזולים יותר 5) רכב חשמלי צפוי להתפתח מאוד בשנתיים-שלוש הקרובות ולהגדיל משמעותית טווח נסיעה ולהקטין עלויות
GN | 23.03.11
23.
לא להיכנע...
מדובר בפרוייקט שמיום היווסדו נועד לכישלון. המלך הוא עירום: הסוללות לא מזהמות? עמדות הטעינה לא מוזנות בחשמל שמגיע מתחנות כוח מזהמות? נו באמת... בטר פלייס נמצאת בנקודת אל חזור... הרעיון יפה אך לא ישים. הרי הכל שקר אחד גדול. אני מקווה שכולנו נשכיל ולא נירכוש את הרכבים המטופשים האלו: מנסים למכור לנו שקר אחד גדול. אני.
אילן | 23.03.11
16.
חח, מכונית ב-123 אלף שקל, שנוסעת בממוצע 80 ק"מ
בטר פלייס ערכה ניסוי ב-2010 ביפן. החברה חילקה מכוניות חשמליות לחברת מוניות בטוקיו, ותוצאות הניסוי הוכיחו כי בעוד שהחברה מדברת על 160 ק"מ טווח נסיעה, בפועל, טווח הנסיעה הממוצע עמד רק על 80 ק"מ, מה שגרם לנהגי המוניות לוותר על נוסעים עם טווח נסיעה גדול מדי, מחשש שהם יתקעו באמצע הדרך. טווח הנסיעה של מכונית בנזין, לשם השוואה, עומד על כ-600 ק"מ בכביש בינעירוני. אני בעד טכנולוגיה לא מזהמת, אבל הטכנולוגיה של אגסי טרם בשלה. מעבר לכך, בטר-פלייס זה משפחת עופר (עידן עופר, ליתר דיוק). זה לא הגיוני שבז"ן מוכרת לחברת החשמל דלקים, ומקבלת ממנה חשמל - יש פה ניגוד אינטרסים נוראי, שגורם לכל השקשוקות להחוויר בבושה, ולו בגלל זה, ראוי שהמדינה תאסור על בטר-פלייס לנהל את רשת החשמל שלה. שישווקו מכוניות, החלפת סוללות וטיפולים, אבל לא חשמל! הנה הניסוי: http://motocar.ifeel.co.il/article/12688.aspx
לואי אמפר | 23.03.11
8.
צודק מספר 3 לגבי מחיר
שלא יבלבלו לנו במוח לגבי עלות פיתוח ויצור , לא מדובר פה במכונית חדשה לגמרי מדובר על אותה שלדה וסלון כמו פלוינס בנזין, מדובר על מחיר רכב ללא סוללה - שזה רכיב הכי יקר ברכב חשמלי , כמו כן עלויות של פיתוח מנגנון החלפת סוללה בוצע בשיתוף עלויות עם בטר פלייס . רכב הזה היה צריך לעלות ממש מתחת ל 100 אלף . עכשיו ברור ששי אגסי מקווה רק לשוק ליסינג בלבד ולא לכולם . רק בעזרת החלטת חברה מסויימת להיות ירוקה ולעבור לחשמל שי יוכל למכור מכוניות . בן אדם פשוט ממש יעדיף לקנות רכב יד שניה או רכב חדש קטן עם צריכת דלק 1 ל 20.
אחד שנוסע בליסינג | 23.03.11
6.
ב- 10% מס במקום 90%, הם אמורים לתמחר את המכוניות באזור ה 70,000-80,000 ש"ח ולא שקל יותר
צריך מדיוניות החדרה אגרסיבית. עם כל הכבוד לאיבות הסביבה, למה שאני כלקוח הקצה ישלם את אותו המחיר ויישאר עם מכונית שיש לה טווח נסיעה מקסימלי של 160 ק"מ במקום 400-500 ק"מ לפחות לטנק דלק מול סוללה מוטענת. הרי לא נוח לטעון את הרכב כל 160 ק"צ, לא נוח לחפש נקודות הטענה כל יום במיוחד למי שאין חנייה קבועה בבית ובעבודה. עבור מחיר הטרחה צריך הנחה משמעותית במחיר. במחירים כאלה הם יפלו מהר וחזק.
 | 23.03.11
5.
זה פשוט שוד לאור יום, מנסים להפיל על הצרכנים את ההשקעות בפיתוח!!!
לא יתכן שהרכב החשמלי ללא המצבר (שעלותו מהותית ביותר) יעלה כפול מרכב רגיל (אם לוקחים בחשבון את העובדה שהמיסוי עליו אפסי אזי מקבלים מחיר כפול). המשמעות האמיתית היא שמחירו של הרכב השלם (כולל המצבר) הוא פי 3(!!!!) ממחירו של רכב רגיל! למה??? הרי הרכיבים אמורים להיות זולים יותר! אין מנוע...(מלבד מנוע חשמלי שפשוט בהרבה ממנוע הבנזין)...אין גיר אוטומטי (שגם עלותו מהותית)...אין מצבר...אז למה כל כך יקר? ומה קורה אם מישהו יחליט שהוא לא רוצה לשכור מצבר מבטר פלייס??? נראה שמישהו מנסה לעשות עלינו קופה!!! (תוך כדי כך שהוא מונע מחברות הליסינג למכור במחיר גבוה יותר).
איל | 23.03.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת