אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

עלה נידף: בעלי ניסאן ליף מדווחים שנתקעו ללא חשמל לנסיעה

29 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

29.
רכבים חשמליים
פשוט לא כרגע, ולא ברור מתי כדאי יהיה בכלל ללכת לכוון הזה. מי שרוכש רכב חשמלי שם את כספו על קרן הצבי, מי יקנה ממנו את הרכב אחרי שנה ?? בדיוק כמו שיש היום רכבים היברדיים בני שנתיים ויותר, מישהו יודע כמה ירידת ערך יש להם ??? בקיצור לא כדאי להיות שפן נסיון של אף אחד.
אמיר | 23.11.11
26.
אלה חבלי לידה, עוד 5 שנים יסעו בכבישים רכבים חשמליים שנוסעים 2000 ק"מ בלי טעינה
כמו כל טכנולוגיה לא בשלה, גם המכונית החשמלית עדיין לא מפותחת מספיק. עוד 5 שנים אני חושב שיהיה ניתן לנסוע 2000 ק"מ בלי טעינה, וזמן הטעינה יהיה כ-10 דקות (בניגוד לשעה כיום). כרגע אין טעם לרכוש את המכוניות האלה, הם לא בשלות לשוק
 | 28.03.11
25.
חישוב עלויות מפורט
רכב חשמלי יכול לנסוע כ 7 ק"מ על קילוואט שעה שמחירו 48 אגורות, זה כ 7 אגורות לק"מ במחיר חשמל ביתי. בסוללה לרכב כמו רנו פלואנס יש 25 קילוואט שעה וללא מזגן ואורות הטווח הוא 175 ק"מ. מזגן צורך כ 1 קילוואט ולכן הפעלה של מזגן במשך שעתיים מקצרת את הטווח ב 15 ק"מ. זו כנראה הסיבה שהטווח המוצהר הינו 160 ק"מ. אורות (בזבזניים) צורכים כ 0.1 קילוואט והשפעתם זניחה (כ 2 ק"מ) יתר המערכות החשמליות ברכב עוד יותר חסכוניות. לגבי עלות הרכב, כיוון שהגיר הוא בתמסורת קבועה ולכן פשוט וזול. כיוון שאין צורך במערכת קירור ושימון, הזרקת דלק ומחשב הצתה מדובר במכונית זולה משמעותית (כ -25%) מרכב בנזין דומה. מחיר הסוללה הינו כ 15-20 אלף דולר (70 אלף שקל) ואורך החיים שלה הוא 2000 טעינות או 320,000 ק"מ. זה מוסיף 25 אגורות לכל ק"מ. סה"כ מחיר הרכב (כולל רווח סביר) אמור להיות בסביבות 80 אלף שקל ומחיר לק"מ 32 אגורות (לא לקחתי בחשבון מחיר מוזל לחשמל בגלל טעינה בלילה או בהסכם מיוחד). אם בטר פלייס מתכננים לגבות מחירים דומים לאילו אני מעריך שהם יצליחו בגדול. אם הם (או רשויות המס) יהיו חמדניים יותר הם עלולים להכשיל או לעכב את המעבר לטכנולוגיה החשמלית שהינה נקיה וזולה.
יאיר אורבך | 28.03.11
24.
שבויים בקונספציות
הבעיה היא שכולם שבויים ברעיון הרכב הפרטי ואין מי שיעז לנפץ את הקונספט. מה זה משנה מנוע בעירה או חשמלי כשכולם תקועים בתוך קופסאות גדולות מדי, יקרות מדי, מזהמות מדי? הרי כל רכב פרטי מתוכנן למשפחה+ ובפועל משמש ב 90% מזמן הנסיעה אדם אחד ולמעשה מושבת מפעילות רוב היום (והסיבה שבכל זאת אני בתוכו שעתיים ביום, היא כי אני זוחל במסלול שאמור לקחת רבע מהזמן). מה יקרה אם תיאסר בחוק אחזקת רכב פרטי ותוקם מערכת היסעים המונית, פועלת 24 שעות ביממה, 364 ימים בשנה, במתכונת של מעגלים פנימיים בשכונות+קוים מהירים בין עירוניים בתדירות גבוהה? כמה זיהום יחסך, חיי אדם בשל ירידה של 99% בתאונות, הוצאה עצומה ומיותרת על מפלצות סטטוס מיותרות? רק איפה ימצא האמיץ שיניע מהלך כזה?
מוטי | 28.03.11
23.
כאשר נוסעים בלילה עם אורות ומזגן הטווח יורד בחצי לדעתי
עדיין לא הוכח מה רמת החיסכון ברכבים חשמליים ובטר פלייס מתחמקים מהשאלות לגבי מחיר טעינה והחלפת המצבר וטווח נסיעה, כפי שציינתי בכותרת, יוצא כי היום ישנם מכוניות מיני/מקסי הנוסעות על מנוע קטן וגם טורבו כאשר מחירם הינו כחצי מהמכוניות החשמליות, וגומאות ליטר אחד על 20 ק"מ, כאשר לדעתי עדיפות בהרבה על חשמלית לא ברורה והסירוב התמוה של החברה הנ"ל לנקוב מחירים
מוטי | 28.03.11
22.
רכב חשמלי כיום מוצדק בעיקר בעיר ובפקקים.
בחישוב עלויות ומשאבי יצור הרכב החשמלי והסוללות ובחישוב הניצולת האנרגטית של הפקת חשמל הולכתו וטעינת המצברים אל מול רכב בעירה מודרני וחסכוני מתקבל כי. מבחינה פרקטית אין מה להשוות בין הרכבים כל עוד טכנולוגית הסוללות מאפשרות טווח נסיעה כל כך קטן ביחס לביעירה פנימית. מבחינת הסביבה תהליך היצור של רכב חשמלי כרגע מזיק יותר לסביבה בעיקר מישום הסוללות הענקיות שצורכות משאבי ליתיום עצומים ומישום שאותם מצברים מתבלים כל מספר שנים וצריך להחליפם. מבחינת הפקת אנרגיה וזיהום בשימוש ברכב המצב בעירך שווה מישום שהניצולת האנרגטית לאחר חישוב כל המרות האנרגיה הינה בערך שווה. צריך לזכור שרכב בעירה מיצר זיהומים שרכב חשמלי לא מיצר כמו החלפת שמן ופילטרים וכו'. יש יתרון לרכבים חשמליים בכך שהגזים הרעילים נפלטים בארובות גבוהות ולא ברחוב ישאר לריאות של האנשים. מבחינת פליטת גזים לאטמוספירה המצב דומה. היתרון הגדול של רכב חשמלי הינו בכך שכאשר הרכב עומד המנוע אינו צורך אנרגיה. כלומר בנסיעה שמשלבת עמידות ונסיעות איטיות רבות היעילות האנרגטית של רכב חשמלי עולה בהרבה על רכב בעירה. מבחינה כלכלית מעבר לרכבים חשמליים הינו צעד בזבזני ביותר מפני שהוא מצריך הרחבה מסיבית של תשתית החשמל והטעינה ויוצר כפל תשתיות לאותה מטרה. הוספת התשתית החשמלית בארץ תעלה מיליארדים רבים וטועה מי שחושב שההרחבה הזו תבוא מידיים פרטיות. הרחבת התשתית החשמלית בארץ תבוא מהקופה הציבורת ומהכיסים של כולנו. בהתחשב בכל הנקודות הל"ן מתקבל כי בתכנולוגיה של הסוללות היום ובצורת הפקת החשמל בארץ אין הצדקה למעבר לרכבים חשמליים בצורה גורפת. רק אנשים אשר מבלים את מרבית הנסיעות שלהם בפקקים או בתוך העיר ירוויחו ויתרמו לסביבתם עם יעברו לרכב חשמלי. כל מי שנוסע בכביש פתוח את מרבית נסיעותיו רק יפגע בנוחיותו ובסביבתו במעבר לרכב חשמלי. כמובן שאם בעתיד נעבור להפקת חשמל נקי (תחנות רוח, גיאוטרמי...) וטכנולוגית הסוללות תאפשר נסיעה לטווחים גדולים יותר תעלה רבות ההצדקה לשימוש ברכבים חשמליים.
ערן | 28.03.11
21.
רועי מאיר (13) - אתה מתעלם מכך שחשמלית בפקק לא צורכת אנרגיה (הסתייגות בפנים)
חוץ מאורות בלילה (אבל אפשר לעבור לתאורת חניה עם LED-ים חסכוניים, כולל לפי אלגוריתם... לא צריך פנסים ראשיים בפקק, אולי חוץ מהראשון וזה פתיר ע"י חיישן קירבה) או מזגן, שצריכתו משהו כמו 10-30% מהאנרגיה שדרושה להנעת הרכב. צריך לזכור שבגוש דן (רוב הצרכנים הזוחלים) ששה חודשים בשנה לא ממש חייבים מזגן ושרק חודשיים צריך לחמם את הרכב וגם זה לא כל יום. בקיצור אתה וחלק גדול מהמגיבים שבויים עמוק ברעיון של כלי רכב זוחלים בפקקים עם מנוע בסרק, בזבזני ומזהם...
מעצב מוצר | 28.03.11
20.
שטויות - רוב המשתמשים בארץ נוסעים בסבב יומי פחות מ 50 ק"מ
כולל נסיעה לעבודה + סיבובי ילדים \ קניות שכונתיים. במילים אחרות אם יש גישה לטעינה בעבודה או בבית טווח של 100+ ק"מ זה די ויותר. צריך לזכור נקודה חשובה מאד - רכב חשמלי לא צורך חשמל כאשר הוא עומד (*), ולא משנה אם זה בפקק איום ונורא או בחניה. מבחינתי (גרה ברמת החי"ל, עובדת בפ"ת, זה יותר "שעות מנוע" מקילומטרים !) זה רכב אידיאלי לנסיעה לעבודה + סיבובי שכונה \ קניון לאחר מכן. נכון שתמיד אפשר להביא דוגמאות למי זה מאד לא מתאים, אבל אלה מיעוט, לא הרוב, והם ימשיכו לנסוע על מכוניות רגילות (בנזיו\סולר), היברידית נוכחית או חשמלית מלאה עם מנוע דיזל קטן לטעינה בלבד ללא חיבור מכני (עדיין חוסך הרבה משקל, מורכבות ונפח - זו יחידה של 50 ק"ג לערך בגודל של תנור מיקרו-גל גדול + מיכל סולר בגודל של ג'ריקן קטן). העתיד הוא קוביות עם מנוע לכל\בתוך גלגל בקצוות הרכב לנפח פנימי גדול. כל שיפור טכנולוגי במשקל הרכב + גודלו + מצברים קלים יותר יגדיל את הטווח. מצבר מוחלף יאפשר גם שדרוג ללא שינוי ברכב. * חוץ מאורות ומזגן. אורות אפשר לעמעם (אפילו אוטומטית כאשר תבנית הנסיעה ומידע מ WAZE אומר "פקק"). מזגן צורך משהו אבל אפשר להעביר למצב חסכוני יותר.
לא סקפטית | 28.03.11
19.
קצת תשובות
מאחר ומחיר המכונית כולל רק כ 10% מס בשלב ראשון, מחירי הפלואנס ברחבי העולם יהיו דומות. זו כרגע המכונית היחידה שכוללת אפשרות לסוללה נשלפת. מחיר החשמל לפי בטר פלייס הוא 8 סנט למייל, זול משמעותית מעלות דלק. הסוללה איננה בבעלות פרטית, כך שאין צורך לדאוג שהיא תתבלה. התשלום הולך רק על חשמל. לגבי טעינה פרטית, לא הבנתי למה אתם רוצים להוריד כבל חשמל מקומה 8 לאוטו, בדיוק כמו שאני לא מבין למה שמישהו ירצה להחזיק מיכל דלק בבית שקנה בזול בשטחים ולתדלק איתו ת'אוטו. כמו שתחנות דלק זה דבר מסודר (וקצת יקר) גם תחנות החלפת הסוללה ועמודי הטעינה. ותתחילו לפרגן קצת, יא קרציות. איזה עדר של מצקצקים....
שי | 27.03.11
16.
עלות הנסיעה ברכב חשמלי תהיה דומה לזה של רכב רגיל באמצעות מיסוי
המדינה לא מעלה בדעתה לוותר על מיסוי שהוא כיום כ4 שקלים לליטר בנזין. ברגע שכמות מכוניות החשמליות במדינה תגיע ל-500 מכוניות, ייקבע מנגנון מיסוי (אגרה שנתית, היטל חשמל, ...) שידאג שכל בעל מכונית חשמלית ישלשל לקופת המדינה את ליטרת המס. כך בדיוק עשתה המדינה כאשר התרבו המכוניות המונעות בגז, ולכן כל מכוניות הגז נעלמו.
ב.ק. | 26.03.11
14.
בטר פלייס
תקשיבו טוב טוב ! האיש הוא גאון שיווק!העסק האמיתי שלו איננו מכוניות חשמליות אלא מכוניות גרר!!! ( כן,אלו על שתי קומות)הוא שאל את עצמו איך הוא תוקע מכוניות לאורך הכביש הזקוקות לגרר -ומצא פיתרון "ירוק" שיקנה אפילו ממשלות! שימו לב - הוא אומר שהמכונית תיסע כ - 160 ק"מ (ללא מזגן)מי נוסע קילומטרים ?האם מר אגסי מעולם לא עמד בפקק ? אם 160 ק"מ זה בערך שעתיים נסיעה (שוב-ללא מזגן!) אז מת"א לפ"ת (1.25 שעות כל כיוון)צריך להחליף סוללה באמצע הדרך. כרגע הם מנסים 12 מכוניות בגוש דן שוב,בחורף כשלא צריך מזגן .נראה אותם בקייץ עומדים בפקק ומזיעים , כי הגרר לא הגיע . זה קוריוז במקרה הטוב, והונאה קולוסלית במקרה הגרוע. נסיעה טובה!
רועי מאיר | 26.03.11
13.
הפוליטיקאים שלנו בורים - חישוב פשוט מוכיח אי כדאיות כלכלית - כנסו
חישוב אנרגטי גס מוכיח כי עלות תצרוכת החשמל זהה, במחירי היום, לעלות תצרוכת הבנזין עבור אותה נסועה. ניקח למשל יונדאי 10 שמשקלה בערך 1000 ק"ג. תצרוכת האנרגיה ל10 קילומטר נסועה במישור אופקי היא מס"ג של כ 50,000,000 ג'אול שזה 13.8 קוו"ש חשמל . (ניתן למדוד בניסוי פשוט את הגרר, המרחק הנדרש למכונית להאט ממהירות 100 ק"מש למצב עצירה הוא כ 1 ק"מ = האנרגיה הקינטית ההתחלתית = 1/2mv^2). עלות החשמל בשקלים = 13.8x0.5 = כ 7 ש"ח עלות בנזין בהנחת תצרוכת דלק של 1:10 = 7 ש"ח מסקנה: נסיעה על חשמל אינה זולה יותר מנסיעה על דלק. טענות נוספות: 1) הואיל ובטר פלייס לא קמה על מנת להפסיד כסף לכן אנחנו נשלם על הנ"ל. 2) בטר פלייס טועה בגדול כי קונספט רכב חשמלי יצליח בעולם וייכשל בישראל הסיבה לכך היא שרכב חשמלי מתאים יותר לשמש כרכב שני במשפחה,רכב קטן קל משקל ומה לעשות הוא מוגבל בטווח הנסיעה. בטר פלייס הולכת עם הראש בקיר ומניחה שאנחנו נשלם את המחיר ע"י שת"פ מצד הרגולטורים בישראל והתקנת תקנות טעינה ומיסוי דרקוני שלא ניתנים לאכיפה. 3) ב2018 כ שהעולם מחצית שוק הרכב תעבור לממכוניות קטנות חשמליות ישראל תתעורר ובטר פלייס תיסגר. (אגסי כמובן יהיה כבר בפרוייקט הבא)
רונן | 26.03.11
9.
ל-2: ככה, למיטב ידיעתי, עובדת המכונית שברולט וולט. והיא יקרה מאד
השברולט וולט אולי לא מציעה 160 ק"מ על חשמל, אלא פחות מזה, עד שנכנס מנוע הבנזין לפעולה, אבל העיקרון הוא דומה למה שתיארת. בארה"ב, מחיר השברולט וולט הוא כ-40 אלף דולר. זאת בהשוואה להיברידית של טויוטה, פריוס, שמחירה בארה"ב הוא החל מ-23 אלף דולר.
פחות או יותר | 26.03.11
8.
ימנעו מאתנו להטעין משקע חשמל ביתי כדי לעשות עלינו קופה ולהמשיך לחלוב את הצרכן הקטן
מדוע אני לא אוכל להטעין משקע ביתי? יש לי חניה פרטית, לכן אני לא אקנה שום מכונית חשמלית ,אין לי שום תכניות להעשיר ספקי עמודי טעינה ,וממש לא ברור לי הקטע של חסימת האפשרות לטעינה ביתית ,שהמדינה תחליט אם היא רוצה מכונית ירוקה ,או להמשיך לחלוב את הציבור
יוסי | 26.03.11
6.
השאלה העיקרית כמה עולה לי החשמל, לעומת הבנזין.
כל הענין עם המכונית החשמלית היא : האם כדאי כל הבלבול מוח של הטעינה הארוכה והחשש שהמצבר יתרוקן באמצע הנסיעה. אם אני ממלא דלק ב- 1000 ש"ח בחודש כמה יעלה לי החשמל עבור אותם הנסיעות במכונית זהה ובמסלולים זהים. עד עכשו לא ראיתי נתונים להשוואה !!!
קובי | 26.03.11
5.
הינה האמת יוצאת לאור - הונאת הק"מ-הם כותבים כ-180 ק"מ לא 180 ק"מ
לכן כל הסיפורים של טווחי נסיעה דימיוניים הם הונאה על מנת למשוך את הפריירים לרכוש רכבים כאלה בכל מקרה מי הפרייר שקונה אותן עכשיו ??? אז שיאכל אותה ויתבייש בפינה ושלא יספר לחברים שלו שיש לךו רכב ש"יציל" את כדור הארץ עכשיו שילכו לחפש תחנת טעינה - מילא אם יש לך מנוע בנזין חצי צרה בכל מקרה גם לא מספרים את האמת על הקרינה המטורפת שיש המכוניות/מיקרוגלים האלה אז תחשבו עוד פעם על השטות הזו של מכונית חשמלית לפני שאתם נחשפים וחושפים אנשים נוספים לקרינה
hawk | 26.03.11
3.
הפתרון
מה שצריך לעשות לפחות בהתחלה עד שהסוללות יתפתחו ויהיו זולות זה ליצור מכונית חשמלית עם מנוע בנזין אבל לא היברידית אלא שהיא תיסע על חשמל את ה160 קילומטר וכשזה נגמר למקרה חירום הבנזין יתחיל לעבוד לעוד טווח של 250 קילומטר במצב כזה תמיד יהיה אפשר לעצור ליד נקודת חשמל בזמן הפנוי ואף פעם לא להתקע תחשבו על זה בדרך כלל לא עוברים את ה100 קילומטר ככה שלא יהיה מצב שישתמשו במיכל דלק כמעט בכלל ואפשר למלא פול טנק למשך איזה חודשיים
שי | 26.03.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת