אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בגלל יום הזיכרון: האם כדאי למכבי ת"א להעפיל לפיינל פור?

59 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

58.
מכבי והגמר
אני מכביסט. וככל שעובר הזמן אני חושב כפי שנטען כאן ע"י מישהו מכבי צריכה להופיע. האירוע אינו מתרחש על אדמת ישראל לפי הבנתי בישראל יום הזיכרון לא יכנס לתוקף עדיין. ולכם מכבי יכולה לשחק. בארץ לא ישדרו את המשחק נוכל לראות באינטרנט ללא בעיה או שיתקע השידור בגלל עומד על הרשת? בארץ כל הזמן נעלבים מכל מיני שטויות ותמיד יופיעו שונאי מכבי ויקפצו לא משנה מה קרה או מה יקרה. אף אחד לא יודע מה יקרה האם מכבי תעלה ולא תופיע? למכבי אומנם יש חוזה לעוד כמה שנים עם יול"ב אבל מכבי תפר את החוזה אם לא תופיע . האם מכבי תקנס על הפסדי השדיורים? היא תיקרוס כלכלית. הם יוכלו לזרוק אותנו בטענה לפגיעה במפעל. ואז שוב יאשימו את שמעון שהוא הרס את הכדור סל כי הדבר הכי טוב שיש כאן בספורט יפגע קשות. ולכן מכבי למרות כל מה שחשבתי עד עכשיו כן צריכה לעלות ולשחק. אנחנו עדיין לא נבחרת ישראל. כן אנחנו קבוצה יצוגית שמציגת את ישראל אבל לא נבחרת וזה קצת שונה לדעתי. גם אם היה חג דתי כגון יום כיפור אני לא אדם דתי ולכן אני לא מבין מדוע אני לא יכול להשתתף בתחרות כזאת או אחרת.
רועי | 31.03.11
56.
חבל להתעקש.....עדיף לשחק עם סרטים שחורים
אין מה לעשות. עדיף לשחק ולקדש את החיים בלי לפגוע ובלי לשכוח את המתים. הזיכרון חשוב וכואב אבל אי אפשר להכריח את כל העולם להתיישר לפיו. מדובר באירופה, ולא בישראל. עצם העלייה למשחק איננה ביזוי של יום הזיכרון. אפשר לשחק עם סרטים שונים ואפילו לקיים טקס קטן לפני המשחק. מותר גם לא לצהול ולחגוג יותר מידי במקרה של ניצחון. חבל להיכנס לפינות מיותרות שאי אפשר לצאת מהן.
א.בקר | 30.03.11
54.
להפסיד בכוונה בחצי הגמר אם לא ישנו את שעת המשחק.
למזלי הרב, אינני נמנה עם משפחת השכול באופן ישיר. יחד עם זאת, אני הכרתי אישית לא מעט אנשים שנקטפו בדמי ימיהם על מנת שאוכל לכתוב תגובה בניחותא. יום הזכרון הוא יום מיוחד בשבילי. זהו יום בו אני מקדיש הרבה זמן בזכרון והוקרה של אנשים שגם להם הגיע לצפות במשחקי כדורסל מעניינים, אבל הם העדיפו להקריב את עצמם כדי שאנחנו נוכל. הטיעון שזה בסדר להתעסק בזוטות כמו ספורט כי זו היתה מטרת הנופלים, אינו רציני. זה טיעון שתקף לגבי כל יום אחר בשנה. יום הזכרון לא נועד לנופלים, אלא נועד לנו. יום אחד בשנה שאנחנו (לפחות רובנו) משתתפים בצער המשפחות ששילמו מחיר שאין יקר ממנו. זה אחד הדברים שעדיין מאחד את רוב רבדי החברה ומאפשר לנו להתקרא "עם". גביע אירופה, עם כל הכבוד, אינו עומד בשורה אחת עם הערכים האלה. ראוי שאף אחד שרואה את עצמו כישראלי לא יתעסק עם כדורסל באותו יום. מכיון שאני לא רואה איך היורוליג מזיז את שעת המשחק, עדיף לתת מחצית ראשונה מדהימה שתבהיר שמקומה של מכבי בגמר ובחצי השני להוריד הילוך באופן מופגן ולוותר על התענוג של הגמר. המסר יעבור היטב, לא תהיינה השלכות מתמשכות למכבי ומשפחות הנופלים תקבלנה את מלוא תשומת הלב המגיעה להן. נהוג להקדיש נצחונות, אבל, הפעם, ראוי שמכבי ת"א וזוכה פרס ישראל יקדישו הפסד לאנשים הרבה יותר יקרים לישראל מכמה שחקני כדורסל.
 | 29.03.11
52.
ההנהלה תוכל לקבוע מראש עם השחקנים- בלי חגיגות בלי שמחה בלי חיוכים
גם אם זוכים באליפות אירופה.להסביר טוב טוב לזרים את החשיבות.זה יהיה קשה לפעול בצורה כל כך מאופקת ולא ספונטנית אבל זה יהיה שווה את זה ויהיו חגיגות גדולות ביום העצמאות ומכבי תוכל לחזור למעשה להיות "הקבוצה של המדינה". כמובן שהשחקנים יעלו עם סרטים שחורים.
דניאל | 29.03.11
51.
ידידי הגולשים 2 עובדות שאין עליהן שום ויכוח
1 יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה לא יוזז בגלל משחק כדורסל 2 מכבי לא תשחק ביום הזיכרון אין אולי אין לא ראוי(כי זה ברור שזה ראוי) זה לא משנה לכמה זמן נורחק זה לא משנה אם נורחק לצמיתות זה לא משנה אם העולם יצעק עד לב השמיים אירופה תעמוד על הרגליים האחוריות ותעניש את מכבי במדים אירופיים אדומים במקום הצהובים. מכבי לא תשחק ביום הזיכרון נקודה זו נקודת המוצא ומפה אפשר להתווכח על אם זה ראוי שמכבי תפסיד בכוונה האם זה ראוי להמשיך בכלל במפעל האם זה ראוי לבקש בכלל שיום המשחק יוזז וכהנה וכהנה אבל על העובדות אי אפשר להתווכח
אופטימוס פריים | 29.03.11
50.
איזה הגזמות
במידה ותצליח להעפיל לגמר, מכבי צריכה להגיע בזמן, לשחק כמו שצריך ובתקווה גם לנצח! אי אפשר לקבוע לו"ז לעולם על פי מסורות לאומיות של ישראל, ואי אפשר לבטל הסכמים. יהיו עוד ימי זכרון (ובעתיד יש לדאוג לכך כמו שצריך) שיהיה אפשר לכבד. פשוט שלא ישדרו את המשחק בארץ, זה הכל. ישנם ישראלים רבים הן בארץ והן בחו"ל שלא מפסיקים את חייהם ביום הזכרון... לדעתי ניתן בהחלט להבין את המצב ולא לעשות מזה סיפור! אותי יותר מעצבנים אותם חרדים שהולכים ונוהגים באמצע הצפירה, זה חוסר כבוד! לפחות מכבי מביאה כבוד למדינה במה שהיא עושה, החרדים סתם יורקים לנו בפנים אחרי שאנחנו ממנים אותם ודואגים להם לבטחון!
אני | 29.03.11
48.
נזק גדול יותר אם לא יזיזו את המשחק... נקודות למחשבה
באם מכבי לא תופיע כל המפרסמים יאבדו לגמריי את כח הפרסום שלהם לא רק שלא יפרסמו את עצמם בפריים טיים אלא לא יפרסמו את עצמם בכלל ואלו שקנו כרטיס בכלל לא יראו משחק וזאת אומרת ששילמו ולא קיבלו שום תמורה אז מה עדיף??
תומר א | 29.03.11
47.
הספורט הפך לפוליטיקה ומעניין
מה הקשר לזה שטורקיש אייליינס הוא הספונסר של היורוליג העונה מה גם שאם מכבי ת"א מופיעה באירופה משנת 1975 אז בטוח הזיזו כמה פעמים משחקים מסיבות ונסיבות שונות . לא משנה מה העונש .....למכבי אסור להופיע למשחק ומצד שני לעשות הכל כדי להגיע הרעש שיעשה מאי הופעתה של מכבי יהייה גדול יותר מהזכיה ואם זה יגרום לאירופיים לחשוב ולו לרגע על חללינו אז יצא שכרו בהפסדו.
שמוליק  | 29.03.11
46.
האבסורד הלוגי של הדחייה של השחק בשבת וביום הזיכרון
מדינת ישראל הזיזה את יום הזיכרון יום אחד קדימה (וכן יום העצמאות) ממוצאי שבת ד' באייר ליום ראשון בערב ה' באייר כדי למנוע חילול שבת בטקסים ממלכתיים. כך ששבת דוחה יום הזיכרון. גמר הפיינל-פור נופל בערב יום הזיכרון (הדחוי) ומבחינת מכבי יום הזיכרון דוחה כדורסל. חצי הגמר נופל ביום שישי - שהוא ערב שבת. האם שבת דוחה כדורסל או שפה הלוגיקה כבר לא עובדת? נקווה שיקדימו את המשחק לשעות המוקדמות של יום שישי. לגבי הגמר אולי שמעון יזיז את יום הזיכרון יום אחד קדימה.
דני | 29.03.11
41.
תגובות
16 - באנגליה לא הרבה רואים את היורוליג, אבל יש מספיק אוהדי ספורט ברחבי היבשת שכן רואים משחק אליפות של הליגה האנגלית צ'לסי נגד יונייטד. ויש מספיק תחנות טלויזיה שיגידו "לא תודה. אנחנו נשדר את צ'לסי נגד יונייטד ולא את גמר היורוליג אם זה באותה שעה". אם יש ברצלונה-אספניול ביום ראשון ב-2000...אז אכן בעיה בפני עצמה. זה רק אני או שהרוב פה טוענים שמכבי צריכה לשחק ואין עם זה בעיה? זה מעניין בפני עצמו אבל עדיין התגובה של התקשורת שרק מחפשת מקרים כאלו כדי לנגוס ולנשוך ושל אוכלוסיות מספיק גדולות אחרות לא משאירה למכבי מקום. כמו שזה נראה לי מכאן ועכשיו.
ירון ארבל | 29.03.11
40.
איזה מצב אבסורדי.. אבל ברור שאם זה המצב, מכבי צריכה לשים צמידים שחורים וללכת לשחק
בסופו של יום, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הוא יום למען בני אדם, בני אדם שהיו מתגאים ורצים לצפות בקבוצה ישראלית שמשחקת בגמר הגביע האירופאי. אין ספק שזה יכניס אותנו למצב מגעיל, אבל אם אין שום דרך לדחות את המשחק - אין מה לעשות. נשאר רק לכבות את הטלוויזיה ולקוות שמכבי יערכו איזה נקמה יהודית באירופאים הממזרים.
יהודי | 29.03.11
32.
לא הבנתי מה הבעיה
ביום הזכרון אם אני זוכר טוב זהו יום עבודה כרגיל. כמובן שלא חוגגים והרבה משפחות מתייחדים עם יקיריהם. לכן הפתרון הוא פשוט ביותר. הקבוצה צריכה להופיע ולהשתתף בטורניר. על הקהל של מכבי לא להגיע ואם מגיעים לא להשתולל ולשמוח ולהגיע עם דגלי ישראל וסרטי זכרון על הזרוע שכולם ידעו לזכר מי זה. אני אישית מעדיף שהקהל לא יגיע. אבל על הקבוצה להופיע כמתוכנן כי זה יום עבודה כרגיל.
שי ברקוביץ | 29.03.11
29.
לו היה מדובר בנבחרת ישראל, אכן היה פסול לשחק בערב יום הזכרון
אבל מכבי ת"א זה גוף כלכלי פרטי שאינו מייצג את מדינת ישראל באופן רשמי - אלא קיים למטרות רווח כלכלי. מכבי ת"א גם לא מקבלת תקציבים ממשרד הספורט. ועד כמה שידוע לי, אין שום חוק שאוסר על עבודה בערב יום הזכרון עבור גופים שאינם ממלכתיים או ממשלתיים, וגם לו היה חוק כזה, ספק גדול אם הוא תקף כאשר נמצאים בחו"ל. מה שכן, יש חוק שאוסר על שידור למטרות בידור בערב יום כיפור, ולכן ערוצי הטלויזיה צריכים לא לשדר את המשחק. מכאן שמכבי ת"א צריכה לשחק, אבל הקהל בארץ לא יראה אותם בטלויזיה בשידור חי. זה נשמע פשרה הוגנת, ובהחלט עדיף על הפסד מכוון או אי הופעה. ובכל זאת נראה לי שהיורוליג לא יקחו צ'אנס, יפתרו למכבי את הדילמה ויוציאו הנחייה לשופטים בחצי הגמר שמכבי צריכה להפסיד. או כבר עכשיו בשני המשחקים הקרובים.
טל | 29.03.11
28.
יש אמת בדברי הקצין, אבל לא מערבבים שמחה בשמחה
ידועה לנו מראש האוירה ביום הזיכרון. מדוע לא להזיז אם כך? האם באמת נוכל להנות מהמשחק ולשאוג כאריות לרגל סל של מכבי? הלא זהו יום הזיכרון, והאוירה בו מדוכדכת ועצובה כפי שאמורה להיות...זה לא יום למשחק כדורסל, או לכל משחק אחר או כל חויה מעוררת אדרנלין. אני אומר אם אפשר להזיז - להזיז.
billy the kid | 29.03.11
27.
מספיק כבר עם הענין הזה
אני אוהד של מכבי כבר מ- 1975. כמו כן, אבי נהרג במהך שרותו והיה נעדר במשך שנים רבות. אני לא רואה בעיה בהופעה של קבוצה ישראלית או ספורטאי ישראלי בחג יהודי או ביום זכרון ישראלי, אם אין לו ברירה אחרת. אירוע ספורטיבי בינלאומי לא נקבע עפ"י הצרכים של מדינת ישראל. ההחלטה היא החלטה פרטית של הספורטאי או הקבוצה, לפי אמונתם והרגשתם. אני באופן אישי אהיה עסוק בדברים אחרים בערב יום הזיכרון, ולא ישנה לי אם מכבי ממלאת את חובתה ומשחקת בתאריך הזה או לא.
יתום צהל | 29.03.11
19.
אם מכבי ישחקו ויזכו זה יהפוך ליום שבו רואים ספורט בטלויזיה ושמחים עם הגביע
ולא יום זיכרון, נכון שיהיה הרבה כבוד וניפוח חזה אם הם יזכו דווקא ביום הזה... אבל המראות של שחקנים צוהלים צפירות ברחובות וכו' ובכלל שכל המוני בית ישראל רואים בטלויזיה משחק במקום סרטים עצובים תוציא את העוקץ מהיום הזה לתמיד. עם כל הצער (ואני אוהד מכבי) אסור למכבי לשחק ביום הזה כי היום הזה מוקדש למשהו אחר. כל אחד מאלה שעבורם מצוין היום הזה וויתר על משהו כדי להתגייס. לא ייקרה כלום אם מכבי תוותר על הגביע למען הזכרון שלהם.
ג'ון דו | 29.03.11
16.
התנגשויות עם משחקי כדורגל יכולות להיות כך או כך
בדקתי את העניין - בליגה האנגלית יש את משחק העונה - צ'לסי נגד מנצ'סטר יונייטד בשעה 16:10, שעון אנגליה. אבל תכל'ס, כמה אנגלים כבר צופים בגמר היורוליג? יש לך נתונים מהימנים? בליגה הספרדית המצב קצת יותר מסובך. באותו מחזור יש שני משחקים מרכזיים. סביליה מארחת את ריאל, וברצלונה, שים לב, תארח את אספניול לדרבי עירוני. הליגה הספרדית תצטרך להזיז את המשחקים לשבת כדי שלא תהיה התנגשות עם הפיינל פור. אם משחק אחד מהשניים יישאר ביום ראשון, רוב הסיכויים שהוא יהיה בפריים טיים, דהיינו 20:00 והלאה. בליגה האיטלקית אין שום בעיה. כל המשחקים מתחילים ב-14:00, למעט שניים שמתחילים ב-19:45.
 | 29.03.11
13.
זה היה חלק מהטיעון...
תזיז את המשחק ל-4 אחה''צ וזה כבר מתנגש עם הליגה האנגלית/איטלקית/ספרדית בכדורגל. פוגע ברייטינג. עשוי לגרום לביטול הסכמים עם מדינות שלא מטורפות על הסיפור (שווקים שמנסים להתרחב אליהם למשל) אבל אם זה ב-9 בערב של יום ראשון כשאין כדורגל אז בכיךף ישדרו. נזק תדמיתי גם קיים פה. העבודה שעד 48 שעות לפני הגמר תחנות שידור ואוהדים לא יודעים מתי הגמר של המפעל זה לא פשוט למי שלא נמצא בכותרות הגדולות ובאופן נקודתי נשמע מגוחך. זה בהחלט נקודה שיכולה לפגוע. לא לחינם הגמר כל שנה בערב של יום ראשון. רוצים להפריד את האירוע מהשאר כך שיקבל כמה שיותר תשומת לב. עם כל הכבוד לגמר היורוליג....אני מתאר לעצמי שגם שם יודעים שכמות אוהדי הספורט שיסתכלו על המשחק באיטליה כשבערוץ אחר משודר כדורגל איטלקי ישיר.... טכנית הכל אפשרי. השאלה מי נושא בעלויות של זה וכמה הפגיעה התדמיתית גדולה.
ירון ארבל | 29.03.11
12.
אפשר להזיז את שעת המשחקים
הטיעון של פריים טיים באירופה לא כזה נוקשה. משחקי הליגות הספרדית, האיטלקית והיוונית בכדורסל משוחקים בשעות הצהריים/אחה"צ של ימי ראשון. גמר הגביע הספרדי התקיים בשעה 18:00 אחה"צ. גם משחקי הליגה האנגלית בכדורגל מתקיימים בשעות הצהריים/אחה"צ בימי שבת וראשון. גמר הליגה האנגלית ומשחק גביע הצדקה מתחילים בשעות הצהריים (14:00). ימי ראשון באירופה הם ימים חופשיים והאירועים המרכזיים מתקיימים בשעות הצהרים/אחה"צ. בשעות הערב המקומות מתחילים להתרוקן לקראת שבוע חדש. אם יש נימוק למה אפשר להקדים את שעת המשחקים, מכבי צריכה ללכת על הנימוק הזה. גם אם יש חוזים והסכמים - גמישות של כמה שעות ביום ראשון אפשרית בהחלט.
 | 29.03.11
11.
לאילתי...
מכיוון שהייתי בכל פיינל פור במאה ה-21 אני יכול להגיד לך ש... אתה קצת שוגה. במעט. לגבי הקרחות ביציעים. בחצאי גמר תמיד יש קרחות כי האוהדים של הקבוצות במשחק השני לא תמיד נשארים/מגיעים מוקדם למשחק שהקבוצה שלהם לא משחקת בו. זה אולי הקרחות שאתה מדבר עליהם והם היו גם כשמכבי היתה בפיינל פור.
ירון ארבל | 29.03.11
10.
לקצין, לגבר ובמיוחד לכתב
קודם כל, כתב יקר, אם תסתכל על כל הפיינל פורים ללא מכבי אתה תראה, ויותר מפעם אחת, קרחות ביציעים... וזאת עובדה! לקצין ולגבר, אני מבין אתכם, אבל אין שום סיבה לשחק ביום הזכרון. מכבי הוא לא עוד מועדון באירופה, הוא מועדון חזק, מוביל, משמעותי, פופולארי ובוודאות אפשר לומר שהוא 1 מ- 4 המועדונים החשובים באירופה!! אם מכבי לא תופיע, היא לא תורחק גם לא לשעה אחת, ומה שבטוח שפעם הבאה תקלות כאלה כבר לא יקרו. אם מכבי תופיע, בשחור או בכלל, יידעו שאפשר להתמודד עם זה. עובדות נקבעות בשטח!!!! ואכן, אם מכבי בסופו של יום, תופיע ביום הזכרון, אני מקווה, ומאמין, ששמעון לא יוכל לקבל את הפרס, שנכון לעת עתה ראוי לו עד מאד.
אילתי | 29.03.11
5.
אכן
מר קצין, באופן אישי מסכים איתך, אבל לא באתי להציג את דעתי האישית אלא את מה שצפוי להתרחש בציבור אם וכאשר. כל עוד זה המצב במדינה שלנו וככה רואים את המצב הזה... זו המציאות שאיתה צריך להתמודד. מר גבר, גם אם יעיפו את מכבי לזמן קצר יותר... ההשלכות הכלכליות על מכבי מחוץ ליורוליג הם... עצומות מדי מכדי לחשוב על זה כאופציה.
ירון ארבל | 29.03.11
3.
ואוו. צודק לגמרי. איזה סרט.
אם מכבי לא יתייצבו לגמר, או יוכח שיפסידו בכוונה בחצי כדי לא לעלות לגמר, יעיפו אותם מאירופה לאיזה 5 שנים. ולהזיז את הפיינל פור באמת שאי אפשר. הפתרון היחיד האפשרי: ששמעון מזרחי יפעיל את ההשפעה שלו בארץ ויזיזו את יום הזיכרון, כך שהוא לא יחול בפיינל פור.
אריה הגבר | 29.03.11
1.
חייבים להופיע, ולנצח
מספיק עם הפרובינציאלויות. אנחנו לא מרכז העולם, ולא מעליו. מי שמשתתף בפעילויות ספורטיביות או אחרות, אירופאיות (יורוליג למשל) או עולמיות (אולימפיאדה לדוגמא), צריך לדעת לכבד את האירוע, משתתפיו, הכללים ולוח הזמנים הנתון. נוסף על כך, עבורי (ואני מקווה שעבור שאר משפחות השכול) יהיה זה כבוד עם מכבי תופיע עם סרט שחור ותזכה בגביע ביום שכזה. נמאס לי מהחיפוש בציציות, איך אנחנו יכולים לקמבן את העולם. הגיע הזמן לזוז קדימה, ולא לחשוב שעושים לנו דווקא. חיוביות, חברים- חיוביות!
קצין בצה"ל, ממשפחה שכולה | 29.03.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת