אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט" - תע"א מציגה: חריגות שכר של מיליארד שקל בשנה

75 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

74.
ומעל הכל - התע"א אינה "ביטחון כלכלי" יותר
א. הוצאות הרכב - סתם שם כדי לתת את השכר הראוי כברוטו ולא כהפרשות סוציאליות. זו הבעיה של העובדים, בוודאי לא של האוצר (הרי אם תע"א אכן תגלם הוצאה זו בשכר - ההפרשות הפנסיוניות שתאלץ לשלם יגדלו הרבה יותר ממליון ש"ח...) ב. התעא איננה "ביטחון כלכלי" כלל וכלל! רוב האנשים שאני מכירה, גם אלו שעובדים כ-15 שנה בתע"א - עדיין לא קיבלו קביעות!!! ג. מעולם לא קיבלתי שכר עידוד, ואף אחד מחברי לא! ד. שכר הבסיס - נמוך מאוד. גם למהנדסים וגם לדוקטורים שנכנסו ב-15 השנה האחרונות. ה. פשוט עצוב לראות שכשאנחנו שותקים על המשכורות הנמוכות שאנחנו מקבלים, וממשיכים לעבוד רק בגלל שאנחנו אוהבים את המדינה, נערי האוצר, שבטוח מקבלים לפחות 13K בחודש, מעיזים להלין על שכרינו!
עובדת בתע"א | 04.04.11
73.
תעשיה אוירית שכר סביר
משום מה (אולי קינאה )אוהבים לשנוא את התעשיה האוירית. כנראה שהאוצר מעונין לראות מפעלים כתעשיה הצבאית וכושלים אחרים ושכר שמתחת לממוצע במשק,זה עושה אותו רגוע! מי שלא מבין כדאי שיפנים אחד מתפקידי המפעל הזה הינו לספק תעסוקה ומשכורות הוגנות לאלפי משפחות שבין חדרה לאשדוד הרבה לפני שיעביר כספים לאוצר שלא מפסיק להמציא דרכים יצירתיות לפגיעה בעובדי יצור,ומעלים עין מתשלומי מליארדים למנהלי חברות ובנקים במשק.
איציק | 01.04.11
72.
אם אתה מקנא במישהו שעושה משהו טוב, כנראה שאתה עושה משהו לא טוב
גילוי נאות- אני מהנדס גאה באלתא. תע"א נבנתה ע"י עובדים אינטיליגנטיים שבנו תעשייה בטחונית לתפארת מדינת ישראל בעמלם ובמוחם הפורה. בכסף לאלתא זורם מלקוחות הקונים מערכות מתוחכמות- כאלה המגלות ברוני סמים בדר' אמריקה, כאלה המאכנים טילים הנופלים על ישראל, כאלה המלווים בבטחה גבולות. כל זה בשכר נמוך מכל חברה דומה מתוך תחושת שליחות וציונות תוך מאבק בניסיונות של משפחות עשירות בישראל לגרוף את הרווח לכיסם הפרטי במקום שיהנו מכך העובדים. כל השכר בתע"א משולם מהפרויקטים ולא יוצא מהכיס של אף אחד בישראל תוך כדי שהתע"א הזו מכניסה מיליארדים לקופת המדינה ומחזיקה כרבע מיליון תושבים שמתפרנסים ממנה כולל עובדים וקבלני משנה. אם מישהו חושב שאני בתור עובד בתע"א ייתן למישהו לפגוע לי בשכר כדי שיגרוף הון לעצמו אני אומר דבר מאוד פשוט- תייצרו אתם את המערכות כי אני את עצמי אמצא גם בשוק הפרטי.... בוא נראה אותכם שולחים לווין לחלל או בונים מכ"מ.
שלומי | 30.03.11
70.
אלפי ארעיים התע"א מנועים מייצוג בוועד ההסתדרותי בראשות חיים כץ
כפי שפורסם בתקשורת, אלפי עובדים ארעיים בתעשיה האוירית מנועים מלבחור ולהיבחר לוועד העובדים ההסתדרותי בראשות ח"כ חיים כץ (הליכוד), שהוא גם יו"ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת. הכל לפי תקנון הבחירות לוועד, כפי שנקבע ע"י ההסתדרות בראשות עופר עיני וע”י ח”כ כץ. זוהי צביעות גדולה והפרת זכות יסוד של העובדים להתאגדות, מצד עיני וכץ, המתיימרים להגן על ציבור העובדים. הפתרון לעובדים הארעיים: התאגדות מחוץ להסתדרות ב”כוח לעובדים” או הסתדרות העובדים הלאומית. גלו אומץ כפי שמגלים המפגינים בארצות ערב כנגד עריצות מובראק, קדאפי ואסד!
עראיים בתע"א: התארגנו מחוץ להסתדרות הצבועה! | 30.03.11
67.
בתעשייה האווירית אין ניירות למדפסות
הלוואי והאוצר ילמד קצת מתעשייה האווירית מעט על חיסכון בניירות , חשמל ,ציוד משרדי,בינוי ,כיבודים ועוד. אני משוכנע שהאוצר רחוק מהצניעות שבתע"א כעובד וותיק שהשקיע מיטב שנותיו ימים ולילות מרגיש שקיבלתי תמורה הולמת אך צנועה ביותר ביחס להשקעה.
א מהמרכז | 29.03.11
66.
משכורות בתער
אנחנו חברת אירוספייס מהמובילות בעולם מתחרים בענקי ארהב ואירופה וגם עם אלביט הפרטית והחופשית לפעול בלי סיפורי האוצר והפופוליזם הבולשביקי של כתבים תאבי סנסציות ודם. החברות ה פרטיות אגרסיביות עם חופש פעולה מלא ואיתן אנחנו מתמודדים ראש בראש תוך מתן פרנסה טובה ל 16000 בתי אב ועוד מאות אלפים אצל קבלני משנה ונותני שירותים. אנחנו יצואן מצטיין אנחנו מגן הבטחון של מדינת ישראל. איזה מגזר ציבורי? אנחנו לא מבקשים שקל מאף אחד ומשלמים דיוודנד יפה לקופת האוצר. תשוו אותנו לאלביט ולא לפקידים במשרדי הממשלה 
א | 29.03.11
65.
בושה לאוצר
החברה מייצרת המון פרוייקטים לבטחון המדינה. השכר של העובדים הוא נמוך מאוד ביחס לחברות אחרות בשוק, כולל ה"אחזקת רכב". האחזקת רכב היא פשוט תחכום של החברה על מנת לשלם פחות מהבסיס לעובד ולא יותר מזה. הבסיס של העובד הוא נמוך מאוד, רק המשכורת בנויה על נלווים, שעליהם אין זכויות סוציאליות. הסכום של 20% יותר לפנסיה הוא שקר מוחלט. האוצר במקום לבדוק את התנהלותו של ביבי ובזבוז המיליונים על נסיעות של שרה ובניו לחול, במקום לבדוק את בזבוז המדינה בכספים של 40 שרים, ובזבוז מוחלט ושחיתות של כנסת ישראל, ולעזור לצעירים במחירי הדירות, רוצה להתנכל לאנשים שתורמים רבות למדינה והשכר שלהם לא גבוה והיו מתים לקנות דירה בארץ
עופר | 29.03.11
64.
לא צריך לדאוג לחיים כץ
כעובדת התע"א המשכורות הן לא משהו. לו נשארתי לעבוד בשרות המדינה היתה משכורתי לעין שיעור גבוהה יותר משהיא היום. כשאצא לפנסיה, לא מעט הודות לכך שנציבות שירות המדינה לא מוכנה להכיר בוותק של 12 שנות עבודה בשירות (שזו גם עבירה על החוק) אוכל להנות מפנסיה נדיבה של כ-5000 ש"ח וזאת אחרי עשרות שנות עבודה. למהללים את חה"כ חיים כץ - מרבית הדברים עליהם מלין האוצר אושרו בהסכם קיבוצי שהושג עוד בימיו של מר שמואל קישלס ז"ל. אין ספק שהמניע למהלכו של הממונה על האוצר הן לעצם הבדיקה והן להדלפת החומר לתקשורת הוא פוליטי. לא צריך לדאוג כתרים לא יקשרו לך אבל אולי תמצא משרה טובה שבה תוכל לעשות לביתך. ואשר לחיים כץ - כמו כל בחורינו הטובים עיקר דאגתו נתונה לעצמו ולכיסו. למרות הכרזותיו והצגותיו העובדים מעניינים אותו כקליפת השום.
זהבית | 29.03.11
63.
פנסו הזה שמונע העלאות בשכר בסוף גונב מיליונים
שנים סיפרו לי שנכון שאקבל העלאה, שהתפקיד שלי חשוב, שכל שרשרת הניהול מעריכה וממליצה ושרק צריך "לעבור" את פנסו... שם זה היה נופל. במשך שנים חשבתי שיושב שם צדיק צנוע בשם "הסמנכל פנסו" ששומר על הקופה ומה מסתבר: שבעוד הוא מונע מאחרים לקבל משכרת הוגנת הוא מקבל בוחטות.. וגלזן?! מיליון וחצי בשנה?! זה מדהים, הוא בטח חבר טוב של פנסו.. כי אחרת הוא היה משאיר אותו על "אתה כיום מקבל הכי הרבה שניתן לתת" כמו שאני שמעתי כל השנים. בסוף הלכתי.
עובד לשעבר | 29.03.11
62.
הכל נכון בכתבה - הוותיקים מקבלים משכורות עתק
המהנדסים הצעירים והחדשים מקבלים משכורות נמוכות. הבדיקה של האוצר נעשתה בעיקר, לגבי העובדים הותיקים שיושבים על משכורות בדרוג "מחקר" אסטרונומיות. אין שום כל קשר לעבודתם של רבים "למחקר" אך השכר שלהם בדירוג זה, הינו אסטרונומי. בנוסף דרוג "הטכנאים", מאפשר לעובדים שלא גמרו תיכון לקבל משכורות עתק, ביחס למקביליהם להם בתעשיות אחרות. גם חיים כץ בהשכלתו "טכנאי" ולכן כנראה דאגתו הגדולה לשכר הטכנאים שמקביל לשכר המהנדסים - לא מהנדסי "מחקר". בקיצור בתע"א יש הרבה "חתולים" שמנים שמלקקים את השמנת, כאשר תרומתם למפעל נמוכה ביותר וללא כל יחס סביר למשכורתם.
איציק | 29.03.11
60.
להוריד את כל התוספות!!!
צודקים, אני מציע להוריד את כל התוספות!!!! ולהכניס את הכל ליסוד, ואז נראה כמה מהנדס עם תואר שני שעובד 12 שנים מרווח!!! כל התוספות נועדו כדי שלא ישלמו לנו עלייהם הפרשות לקרן השתלמות ולפנסיה לא רוצים שום החזקת רכב ולא שכר עידוד אבל אנו גם לא רוצים יסוד של 6500!!!!!
מהנדס בתע"א | 29.03.11
58.
אחד המקומות היותר ידידותיים לעובד בעידן קפיטליסטי ומנוכר
התע"א הוא אחד ממקומות העבודה האחרונים ששמים את העובד והזכויות שלו במרכז. בעידן שבו העובד איבד לחלוטין את הביטחון, היציבות, הקביעות והתנאים-חשוב לשמור על מקום עם ערכים של פעם שעדיין יכול לספק לעובדים שלו הטבות למיניהם. בסופו של דבר, צריך לזכור שרוב העובדים לא מקבלים משכורות עתק שחורגות מהמשכורות הממוצעות בשוק-אולי ההפך ובמפעל ביטחוני בו מתבצעת עבודה כל כך חשובה למען עתידה הביטחוני של המדינה-מותר גם לעובד ולא רק למדינה או למעסיק-קצת להינות ולגזור קופון מהרווח באמצעות הטבות למיניהם (שבסופו של דבר גם לא מגולמות בחיסכון העתידי שלו לפנסיה)
בת של עובד לשעבר | 29.03.11
57.
הסוציליזם מת ואיתו גם שכר אחד לכולם
האוצר אינו מבין בעיקרון הבסיסי בכלכלה של היצע וביקוש. עובד מדינה - פקיד במשרד הפנים (וגם אם יש לו תואר ראשון במדעי הדשא) לא יכול להרוויח כמו שמרוויח מהנדס בתעשיה אווירית. אין ביקוש לבוגרי אוניברסיטה במדעי הרוח וההיצע הוא נמוך. יש ביקוש לבוגרי הנדסה וההיצע גבוהה. במדיניות של הגבלות שכר ושיוויוניות הרסו את תעשיה אווירית לפני עשור ומאות מהנדסים צעירים עברו סטז' בתע"א ומשם עברו לחברות סטרט-אפ או חברות פרטיות תוך הכפלת השכר. רק השוואת שכר לתנאי השוק יכולה לקיים את תע"א.
א.ר | 29.03.11
56.
משהו לא תקין
ישנם מספר דברים שלא מובנים : 1. איך מצד אחד משרד האוצר מקבל תוצאה אחת ומצד שני הרבה עובדים מרוויחים מעט. 2. למה העובדים מסכימים שייתנו להם הטבות ולא שכר ששווה להטבות - כך יפקידו להם יותר כספים לפנסיה ולשאר הביטוחים . 3. אף אחד מהעובדים , שציין כי הוא מקבל אחזקת רכב בסך 4000 ש"ח לא כתב כי הוא נוסע ברכב או בהסעות , למה ? - תחזרו לסעיף 1 שכתבתי. בשורה האחרונה ישנם הרבה אי הסדרים שצריך לבדוק - וזה לא אומר שהאי הסדרים האלה הם לטובת העובדים בהכרח , ואיפה שיש אי הסדרים יש מישהו שמרוויח , השאלה מי ?.
אורי | 29.03.11
54.
רגע אחד לפני
כמהנדס בעל תארים מתקדמים אני פונה לנערי האוצר עצרו לפני שיהיה מאוחר. צריך לחלק את ההתייחסות לשתיים: 1. כמנהדס שמרווח כ-15K שכוללת מספר לא מבוטל של שעות נוספות,וקיבל הצעות מחוץ למפעל בתעשיית ההייטק במשכורות של כ-30K ויותר וסירב על בסיס הסיבה של צ י ו נ ו ת אני חושב שפגיעה נוספת במפעל תגרום לתעשייה לשקוע מה שיגרום לפגיעה ראשית באיכות ושנית ביכולת שלנו למול האיומים שאנו עומדים מולם. כולנו אוהבים לשמוע שטיל החץ השמיד את המטרה.אז תעשייה אוירית אחרית על פרוייקטים רבים שהשתיקה יפה להם. 2.נכון , ישנו סירבול תהליכים בתעשייה האוירית ולפעמים תחושה שכל מהנדס סוחב שלושה נוספים בארגון שאוכלים מהכסף שנכנס מהפרוייקטים שהוא עובד עליהם.ולפעמים מעדיפים להשתמש בכסף להוצאות על כוח אדם ולא על קניית ציוד חדיש .לכן אולי ניקוי אורוות צריכה להיות הצעד הנכון. דבר קטן נוסף.אני משלם דרך המשכורת כ10 שקלים לארוחה.החברה משלמת לספק המזון כ-17 שקל (מידע שאני יודע) .האם זה ההבדל ?אני מוכן לקבל אשל על יום שאני לא אוכל.
עובד תעשייה האוירית | 29.03.11
52.
כל הכבוד חבר'ה - עם ישראל מודה לכם
יאיר - יצחק וחיים שאו ברכה בעמלכם - הצלחתכם הצלחתנו ובטחוננו הם. רק העושים במלאכה יודעים אולי חלק מהתרומה העצומה שלכם ושל עובדיכם לביטחונה ושרידותה של מדינת ישראל. אין סיכוי כי נוכל לדעת אי פעם את החשיבות העצומה של פועלכם אולם התוצאה שבמעשיכם נראית לפחות בחלקה הגלוי לעיני כל העולם ועל כך תודתנו וגאוותנו. אשר לטענות שכר כאלו ואחרות - הרי שלפעמים לא כל אחינו היושבים בציון יודעים להעריך ולפרגן איש לרעהו אך אין בכך צידוק לרפות את ידכם. אני משוכנע כי בפעם הבאה שישמעו או יראו מערכת זו אחרת המובילה בתחומה בעולם ותורמת לביסוס איתנותנו הביטחונית, נחשפת לתדהמת כל, ימלא גם ליבם של המלעיזים בגאווה!!! המשיכו במלאכתכם הברוכה ואנו נמשיך להודות לכם בעצם קיומנו ומשכננו בשלום בציון
אזרח | 29.03.11
51.
השאלה הרלוונטית פה: מאיפה באים התקציבים
ידוע כבר למשרד האוצר שהשכר הסופי הברוטו של המהנדסים בחברה, עם כל התוספות, קטן ב30% משכר ממוצע של מהנדס במגזר הפרטי.ידוע גם לכל אחד שירכוש את החברה שלא ניתן יהיה להוריד משכורות, אחרת העובדים יעזבו והחברה תפשוט את הרגל. השאלה האמיתית פה היא מי ממן את התקציב שמופרש לעבודים לאחזקת רכב, אמהות עובדות? אם רוצים להגביל את ההפרשות למעסיק למה השכר לא מחולק לשכר יסוד עליו מופרשים התנאים הסוציאליים ותוספת שכר כללית, בלתי תוליה בהחזקת רכב. אולי אני טועה אבל יש להניח שהתקציב להחזקת רכב (כלומר 30% מההפרשות עבור עובדי התע"א) מופרש בעקיפין מכספי המדינה ולא כתוצאה מהכנסות מפרויקטים, תקציב מו"פ מבטיח וכו,. מכאן החריגות וההתנהלויות הלא הגיוניות (בלשון המעטה) בחברה, שמורידה מן העובדים הצעירים מוטיבצייה ודוחפת את המבוגרים יותר ללחוץ לפרישה מוקדמת על חשבון המדינה 10 שנים לפני גיל הפרישה האמיתי.
יעל | 29.03.11
50.
3.5 שנים בתע"א ובחוץ הציעו לי פי שניים!!! אשמח לקבל מה שכתוב בכתבה, רק תגידו לי איך ואני מבקש מיד
קראו את תגובות העובדים מעלי כגון 1 ועוד, הכל מדויק כמעט חצי מהשכר שלי ניתן כנלווים הכוללים הוצאות רכב ולא מחושבים לפנסיה הציעו לי בחברות פרטיות מחוץ לתע"א כמעט פי שתיים ממה שאני מקבל בתע"א המציאות הפוכה ממה שיש בכתבה, אמנם אני לא מקבל אפילו פסיק ממה שמוזכר כאן בל ללא ספק מגיע לנו יותר כדי להשוות אותנו לתנאי ההייטק שבחוץ אחרת אנשים כמוני לא יישארו בתעשייה החשובה הזו למדינה ובטחונה פשוט כי בחוץ מציעים יותר, הרבה! יותר
עובד צעיר מתחום ההייטק | 29.03.11
49.
תגובה לירון - שביקש תגובה של עובד ותיק
אני עובדת כמנתחת מערכות בתע"א כ-20 שנה, הברוטו? כולל אחזקת רכב והחזר הוצאות רכב? 12.5 אלף שח! הנטו? בהתאם - 7000 ש"ח. יסוד לפנסיה? 8.5 אלף שח - ו"רק" 70% מזה אקבל בפנסיה.... עכשיו תשווה את המשכורות האלה - וזה הכי ממוצע שיש בתע"א האמן לי - למשכורות של בעלי תפקיד דומה בחברות הייטק - ספר לי בכמה אחוזים הם מרוויחים יותר ממני. אבל מנגד - אף אחד לא רואה את הרווחים שהתע"א מביא למדינת ישראל. רק בשנה האחרונה העבירה למס הכנסה (קופת המדינה, לא?) מעל ל-50 מיליון שח!!! אז למה מפריע לכם כמה אנחנו מרוויחים? לנו זה מפריע כי אנו מופלים לרעה יחסית לשכר ענף ההיטק, אבל לך ירון ולך "בכיר באוצר" - למה זה מפריע?? על ציונות שמעתם???? על חברות שמעבירות כאלה סכומים לקופת המדינה - לפני ששינסקי! שמעתם? לא? חבל - אל תהרסו כול חלקה טובה בארץ, בכיר/ה מהאוצר - עשיתם די והותר!
עובדת וותיק 20+ | 29.03.11
46.
עובדת התעשה האוירית לשעבר
המשכורות בהתאם לוותק זה אך נמוכות הרה יותר מההיי טק ולמפתחים מגיע יש בעייה אחרת והיא טכנאים ללא תעודה -אנשים שלא סיימו תיכון ומקבלים שכר של מהנדסים -זה הדבר העיקרי שדורש תיקון לא שכר המהנדסים וכן קיימות בעיות אחרות בתחום התנהלות העבודה-חוסר שיתוף פעולה בין מחלקות שונות אך זה עניין אחר -למפתחי עמוס וכו מגיע
מירה | 29.03.11
45.
שירוויחו לבריאות, אבל גם שישלמו בהתאם לכישורים ולא קשרים
תפסיקו לבכות 11 אלף בהתאם למצב השוק הנוכחי זה שכר סביר בהחלט . אתם עדיין לא דוקטורים אלא מהנדסים שגם בנוסף מקבלים הטבות כגון : רכב. אז אין לכם על מה להתלונן! ואם אתם לא רוצים רכב ורוצים להשאיר יותר כסף בכיס תסעו בהסעות.
צחי | 29.03.11
37.
ובאוצר שוקלים להתנות את הנפקתה ברפורמת שכר....
טוב מאוד .... שלא ינפיקו. החתן שלי עובד בתע"א כ-15 שנה, מהנדס אלקטרוניקה שקיבל משכורות עתק בהייטק האזרחי בעבר. הוא עבר לתע"א ממספר מניעים כמו: עניין מקצועי, ציונות וגם "ביטחון כלכלי". זה לא בושה להגיד "בטחון כלכלי" ולא רק בגלל העובדה שאמירת ביטוי זה עולה לך בחצי משכורת של עובד הייטק ממוצע... ולכל המתלהמים, תפנימו ותחשבו לפני שאתם יורקים אש וזורעים שנאת חינם.
בני | 29.03.11
35.
מהנדס בן של עובד תע"א
פופוליזם זול , אני בן שלושים וחמש עובד בסטרטאפ מרוויח כבר הרבה יותר מאבי עם נסיון של 35 שנה באותו תחום (שעובד בתע"א). המשכורות של התעשיה האוירית בתחום ההנדסה נמוכות ב 40% מהמקובל בשוק. תוותרו על כל התוספות ולא יהיו מהנדסים בתע"א - כבר היום יש להם קושי לגייס מהנדסים - סיווג בטחוני שלוקח חצי שנה , משכורות נמוכות - ואופק תעסוקתי לוטה בערפל (הפרטה...) תבדקו מה הגיל הממוצע של המהנדסים שם תראו את הבעיה. והחברה ריווחית - לדעתי פשוט האוצר רוצה צ'ק גדול יותר פעם בשנה.... אז צריך לקצץ... בולשיט אחד גדול, העבודה הבאה תהיה בחו"ל...
av | 29.03.11
34.
השורה התחתונה: חברה בבעלות הממשלה, שמפרישה לממשלה עשרות מיליונים
של הכנסות מדי שנה, לא צריכה להצטדק מה קשור כאן הסקטור הציבורי? אפשר לחשוב שתע"א היא משרד התמ"ת... זו חברה ציבורית בבעלות ממשלתית. והיא רווחית. לאללה. מספקת עבודה לאלפי עובדים, ולעוד אלפים אחרים שמספקים לה שירותים. החברה הפרישה לממשלה דיווידנד של 30 מיליון שקל בסוף 2009. בסוף 2010 אני לא יודע, אבל כנראה יותר. היא חברה רווחית ומתגמלת את עובדיה, שגם נהנים מוועד חזק ומהנהלה שצמחה מהעובדים ויודעת גם לדאוג להם - למשל בהפרשת עובדים לפנסיה מוקדמת. בינתיים החברה משרתת את ישראל, לא ההיפך, ואין סיבה להצטדק.
משה | 29.03.11
33.
הפלא ופלא
מספר תמיהות על הנתונים (הנכונים) בכתבה: - איך גלזן היועץ המשפטי לתע"א, משתכר בסכום כזה - גאון הדור! - איך הסמנכ"ל פנסו - בגילו המופלג, מי שהוציא לפנסיה מוקדמת אלפי עובדים בגיל 50 לערך, שורד - לחיים כץ פתרונים. - איך הממשלה גילתה רק עתה את העיוותים, מה קרה? שכר עידוד גלובלי ואחזקת רכב, קיים שנים באותה מתכונת... - איך זה שההנהלה מאשרת לח"כ חיים כץ, חופשה ללא תשלום במשך יותר מ 10 שנים?! ולמה?! - איך קורה שההנהלה מאפשרת לחבריו של ח"כ חיים כץ, לפקוד לליכוד - גם היום מתנהלת התפקדות כזו !!!!
nh athfp, ku | 29.03.11
29.
הסעות / אחזקת רכב
נכון שהרבה מאיתנו מגיעים בהסעה וגם מקבלים אחזקת רכב, אבל שתדעו : 1 . השיקול של המעביד שכולנו נגיע בזמן לעבודה רגועים מתלאות הכביש וגם שנחזור הביתה שלמים בשעות המאוחרות עקב השעות הנוספות שאנחנו עושים. 2. המשכורת שלנו לא גבוהה ואחזקת הרכב שאחנו מקבלים משפרת אותה, בעוד מספר שנים (כ"א בהתאם לגילו) נפרוש לפנסיה ואז נשאר עם פנסיה נמוכה היות והבסיס שלנו די נמוך. 3. תחשבו מה היה קורה בכביש ולזיהום האויר אם כולנו היינו באים עם הרכבים שלנו!!! אני בא בהסעה וזה שווה המון..!!!!!!!!!! מאיר
יעקב | 29.03.11
27.
כתבה מדויקת אבל תמציתית למדי - יש לנו חשדות כיצד התע"א עושקת את משרד הביטחון?
שמעתם איך מנהלים פרויקטים ענקיים בחישוב תשלומים של עלות + רווח. ככה מכניסים כסף רב לקופה ועוקפים בזהירות את הבקרה - עושק לאור היום. למפעל יש בלעדיות בפיתוח וייצור מערכות שניתן בקלות לפתח גם ברפאל / אלביט.
הדסה  | 29.03.11
18.
תע"א
אשתי מהנדסת בתע"א , הלוואי וכל מפעל / חברה יתייחסו למנוע הצמיחה של המפעל / חברה כמו שמתייחסים לעובדים בתע"א. אין ספק שיש דברים שצריכים להתברר אך מהתגובות של העובדים ( מצ"ב ) - ניתן לראות את הרמה והצניעות של אותם עובדים . אותם אלו שעומדים בחזית של הפיתוחים הטכנולוגיים והבטחוניים הטובים ביותר ודי לחכימא ברמיזא . לו היה בכל חברה ובכל מפעל ועד שידאג לעובד כמו בתע"א- מדינת ישראל היתה נראית אחרת . אני מזכיר לכולם שלא כל שאר הסקטור העסקי בישראל - אלו חברות ההיטק , רובנו עובדים בחברות אחרות .
צחי  | 29.03.11
14.
שכחתם רק דבר אחד - בסיס המשכורת בתע"א נמוך משמעותית מכל מקום אחר.
מהנדס בוגר תואר ראשון במדמ"ח בהצטיינות מהטכניון יקבל לדוגמא בשנים הראשונות להעסקתו שכר של 8000 ש"ח. רק לאחר שיקבל 2 העלאות דרגה יעבור את רף ה10,000 ש"ח. מיותר לציין שאותו מהנדס שייכנס לאינטל יקבל 16,000 ש"ח + בונוסים. כך שעם כל ההטבות - המקבילה של השכר היא עדיין נמוכה משמעותית מבחוץ. תוספת הרכב, תוספת הפנסיה וכו' - זו הדרך של התע"א לנסות להשוות תנאים לחברות אזרחיות.
יהודה | 29.03.11
12.
אחזקת רכב + הסעות
תסבירו לי איך הגיוני שעובד שנוסע מדי יום בהסעות החברה, מקבל גם אחזקת רכב. זה מסוג הדברים הלא הגיוניים שחברים שלי מקבלים שם. עוד דבר לא הגיוני קבלת מענקי לימודים ללא לימודים באמת. תבדקו את נושא ההסעות זה באמת לא נתפסו בזבוז כסף אדיר!!!!!! מכיר כמה כאלה
דן | 29.03.11
10.
לא מבין מה המהומה - זה השכר המקובל בתעשיה התעופה והחלל
כעובד מעל 30 שנה בIAI אני מתפלא על הבדיקה של האוצר. אנחנו לא סקטור ציבורי ונדרש להשוות רמת שכר לפי מגזר וותק ותנאים מול תוצאות. לגבי התוצאות אנחנו כלל לא צריכים להצטדק , IAI זהו אחד ממנועי הצמיחה הטכנולוגיים במדינה , ללא IAI לא הינו היום בחלל ובמקומות רבים אחרים שלא צריך כלל לפרט או להצטדק. עשרות מפעלים מתקימים כתוצאה ישירה של פעילותנו ופרי פיתוחנו ומי שחושב שבשכר של מגזר ציבורי ניתן היה להיות בשורה הראשונה של תעשיה עולמית טועה , מטעה ולא מבין היכן הוא חי. בשכר שכזה היינו עוד תעשיה של מרכז וולוסקי עליו השלום . נכון , התפקדנו - ונפעל כמו לובי אחר חזק במדינה - ואל תנסו אותנו.
אליהו | 29.03.11
9.
אחזקת הרכב היא מרכיב חיוני לשכר.
עובדי התעשייה האווירית מקבלים שכר בסיס מאוד נמוך, ואחזקת הרכב היא שגורמת לכך שהעובדים יקבלו שכר נורמלי. אפשר לדרוש מהחברה להפסיק לשלם אחזקת רכב, אולם אז היא תיאלץ לפצות את העובדים בדרך אחרת, והסכום שהיא מוציאה על שכר לא ישתנה. אם ייקחו לעובדים את אחזקת הרכב ולא ייפצו אותם, תחל נטישה המונית של העובדים (בייחוד המהנדסים) למקומות עבודה אשר משלמים שכר נורמלי.
צפניה | 29.03.11
8.
עובדי תעשיה אוירית במשך שנים סובלים בגלל נושא "אחזקת הרכב"
לא מספיק שרק 50% מהמשכורת שלי מחושבת לצורכי פנסיה בנוסף גם האוצר מתלונן על כך. אני מרויח 8000 ש"ח מתוכם 4000 ש"ח הם אחזקת רכב טסט וכו(לא מוחשב לצרכי פנסיה). נוצר מצב שהפנסיה שלי תופרש רק מ 4000 ש"ח שהם משכורת הבסיס שלי אז מה החוצפה הזאת של האוצר שגם "דופקים" אותנו וגם הופכים אותנו לגנבים
עידו | 29.03.11
4.
תקראו תגובת העובד
אני עובד בתעשיה אוירית כ חמש שנים. עובד בעל וותק ממוצע ושכר ממוצע במפעל. השכר שלי הוא בסביבות שמונה וחצי ברוטו ושש וחצי נטו. השכר שלי לפנסיה לא מגיע לארבעת אלפים שקלים. עכשיו תגידו אם זה ניראה שכר נורמלי לאדם שביום יום אחראי על בטיחות הטיסה של כלי טיס. אני מתבייש להראות את התלוש שלי אך אני מוכן לחשוף אותו לכל מי שירצה במיוחד לכותבי המאמר שהלוואי ושחלק כלשהו ממנו היה נכון
גרי | 29.03.11
3.
מחזק את 1.
אני עובד מ 2007 בתע"א עם שכר ברוטו של כ 11K שמהן כ 6K הן השכר הבסיס שממנו מחשבים את הפנסיה. בחיים לא ראיתי 14 אחוז תוספת שכר עידוד וגם לא זכורה לי תקופת הסתגלות. בארוחות אין או... מגיעה ארוחה אחת ביום בתנאי שעות עבודה מינימליות. תוספת רכב נועדה על מנת לפצות על השכר הבסיס הנמוך כדי שהמשכורת תיראה נורמלית... ממש חריג שכר אני....
מהנדס בתע"א | 29.03.11
1.
כך מחולק התלוש שלי
אני מהנדס בתעשיה אוירית, עם נסיון של 3 שנים בפיתוח תוכנה. כמה אתם חושבים שאני מרויח? - 12 ברוטו. נראה לכם שה12 זה השכר הפנסיוני? או לפי הכתבה 120% שזה כ14 השכר הפנסיוני? לא. השכר הפנסיוני שלי הוא 6.5. וכאן מוסיפים לנו עוד 4 "הוצאות רכב" ועוד כאלף שח בממוצע כל חודש כהטבות שונות (החזרי טסט, ביטוחים וכד'). שכר עידוד של 14%?! בחיים לא ראיתי. אם מישהו נדפק מ"חריגות השכר" האלה זה רק אנחנו- העובדים. כל ההפרשות לפנסיה וקופ"ג הן על בסיס "שכר הבסיס" ולעומת זאת מס הכנסה ביטוח לאומי ועוד מסים שונים (כמו הסתדרות ווועד, אבל זה כבר סיפור אחר) אנחנו משלמים מהברוטו המלא שזה 12 + גילומים (אוכל, הסעות, שי פסח ועוד) שלא באים לידי ביטוי במשכורת.
עובד | 29.03.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת