אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הקץ לפקקים? אושרה פה אחד תכנית השדרוג של הכביש מתל אביב לירושלים

42 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

41.
איך ירימו את הכביש משער הגיא בשמונה מטרים?
כמה שנים יסעו אלפי משאיות למלא את ההעמק שאותו חפרו כדי לסלול את כביש מספר 1? 5-20 שנים יסעו על הכביש הזה אלפי משאיות, כלומר,הרבה שנים יהיה סיוט להגיע לירושלים וכולם ילמדו בינתיים לאיך להסתדר בלעדיה. מאיפה יביאו את כל המילוי של תוספת 8 מטרים גובה לכל הכביש משער הגיא לשואבה? מהכנרת שמייבשים למטרות נדלן? ממש תעלת בלאומילך. רק שבסופו של דבר לא יעלה לנו 2.5 מליארד אלא 25 מליארד. לא נראה ששר התחבורה והשרים מבינים בכלל מה הולכים לבנות פה. וואי ואי וואי, 20 שנה יהיה סיוט לנסוע מתל אביב לירושלים ובחזרה. מטורף
דורית | 04.04.11
25.
במקום ההרחבה, להפנות משאיות לכביש 443 בשעות העומס
סתם שופכים כסף, הורסים את הנוף ויפגעו במי שנוסעים באופן קבוע בכביש. שני נתיבים מספיקים אם אין משאיות שחוסמות נתיב אחד או מנסות לעקוף וחוסמות את שני הנתיבים. הפתרון הזול, הפשוט, המהיר והירוק הוא להפנות משאיות לכביש 443 בשעות העומס. מתי יהיו כאן פוליטיקאים ראויים שיעשו את הדבר הנכון לטובת תושבי ישראל ולא יכנעו לכל קבוצת לחץ קטנה וצעקנית?
ירושלמי | 03.04.11
19.
טמטום ובזבוז
1. מה התועלת להביא יותר מכוניות יותר מהר אל הכניסה לירושלים, ושם כולם יתקעו בפקק יותר גדול? יכולת הספיגה של הכניסה לירושלים היא הבעיה, לא כביש 1. 2. כשיגמרו (אם יגמרו...) לסלול את הנתיבים החדשים, ממילא תהיה כבר רכבת לירושלים שתפתור את הבעיה כמו שצריך. כרגיל, כשנתונים לפוליטקאים (ולא משנה מאיזו עדה) אפשרות לבזבז כספי צ יבור - הם תמיד יבחרו לבזבז בשמחה. למה? כי חלק גדול מהכסף הם יזרימו לכיסי חברים, במסוה של מכרזים.
ZE | 03.04.11
15.
איך בדיוק תיפגע איכות החיים של תושבי הסביבה?
דבר ראשון, מכוניות שנוסעות בקו ישר במהירות קבועה עושות הרבה פחות רעש מאשר מכוניות שנוסעות בעליות, ירידות ופניות ורק מאיטות ומאיצות כל הזמן. דבר שני, מכוניות שנוסעות ב-100 קמ"ש מזהמות הרבה פחות ממכוניות שנוסעות ב-20 קמ"ש בעומסי תנועה או עומדות בפקקים. ודבר שלישי, אם לתושבי הסביבה יש עדיין בעיה עם הרעש- שיבקשו להקים קירות אקוסטיים ליד היישובים במקום לתקוע את כל הפרוייקט. ולגבי הפגיעה בטבע- לא ברור לי איך אפשר לקרוא ליער גפרורי האורן שמשני צידי הכביש "טבע", סך הכל מדובר בהמוני אורנים וזהו. ואם עדיין כואב להם שכורתים את העצים האלה שאין להם שום ערך אקולוגי משמעותי- אני בטוח שהממשלה תשמח להעביר כמה מיליוני שקלים כדי שינטעו פי 10 עצים במקום אחר ביער אם האירגונים הירוקים לא יתקעו את כל התכנית, ואולי אפילו ינטעו אותם במתכונת שאשכרה יוצרת מערכת אקולוגית נורמלית ולא רק חפיסת גפרורים ענקית שטובה רק לתדלוק שריפות ולפיקניקים.
מישהו | 03.04.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת