אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

סינגפור היא מופת תכנוני. ישראל היא ההיפך

62 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

60.
על סינגפור
סינגפור מצליחה משום שהיא עובדת על עקרון השבחת אוכלוסיה וניתור התנהגויות שהיו נתפסות כחיוביות או כ'מותרות' בדמוקרטיות. הסינגפורים הבינו שדמוקרטיה היא לא הנתיב היחיד להצלחה (אלא יותר המשטר האחרון בדרך לנפילה, עיין ערך "הרפובליקה" / "פוליטאה" של אפלטון). גם הסינים. סינגפור היא המדינה היחידה שבעולם שמעודדת אאוגניקה - הטובים ביותר מתחתנים עם הטובים ביותר, ואת אלה, היא מעודדת להביא ילדים. כך שאם בעולם המערבי, כתוצאה מסגנון החיים החילוני, החופשי והמתירני, רמות הילודה בקרב האוכלוסיות הקלאסיות (לבנים), יורדים ואילו רמות הילודה בקרב אוכלוסיות נחשלות ועניות - עולה, הסינגפורים מצאו דרך לעקוף את התופעה. באשר למופת התכנוני של האדריכל - הוא מעניין ואף מרשים במידה מסויימת. אבל אין בו הוד או הדר (הצבעים האפורים / תכולים - הם אותו סגנון מודרני משעמם ושבלוני), חוסר הסימטריות שלו מבלגנת את העיצוב הכללי והעודף המבני, כמו גם ההצטלבות בין המבנים השונים, מסבים לו מראה גמלוני. קשה להבין גם מה הרעיון. אפילו בהיבט על גורד שחקים פשוט, אפשר להבין שהוא משדר סוג של סטריליות, כוח ורצינות. כאן, זה נראה יותר כמו מתחם בילויים משונה.
Zorba | 22.04.11
59.
טוקבק מועיל מכלכלן - הנה מספר צעדים מעשיים לשיפור המצב בישראל:
טוקבק מועיל מכלכלן - הנה מספר צעדים מעשיים: 1. בניית 40,000 דירות ביהודה ושומרון של שנה. 2. הקמה מהירה ואיכותית של מסילות ברזל לירושלים, אריאל, ים המלח ליישובים בגליל ובנגב 3. עידוד חינוך והכשרה טכנולוגית ובפרט במגזר החרדי 4. העברת בסיסים לנגב, פיתוח והקמה וכו' - רק על חשבון יזמים וקבלנים ! 5. עידוד יזמות, ייצור וייצוא ע"י קביעת שער חליפין ללא צורך במשחקים של שינויי ריבית... 6. בניית בית חולים באריאל , הרחבת מחלקות (כגון פנימית) ותקנים בבתי חולים קיימים , עידוד תעסוקת רופאים בפריפריה ובמקצועות נדרשים - להגדיל את קבוצת הרופאים העתודאים , מציאת תלמידים מצטיינים בפריפריה וקליטתם בעתודה האקדמית \ רפואית, ואפשרות למתן טיפולים לאזרחי חוץ תמורת תשלום..
 | 20.04.11
57.
ישראל היא מדינה של כלום ושום דבר
אין תכנון, אין דיוק,שחיתות שרוצחת את המעמדים הבינוניים והנמוכים. אין סיבה לחיות בישראל. אגב, אני מאלה שהגיבו לאנשים שכתבו הודעה דומה לזו בקטע של ״לך לך, לא צריך אותך״. אבל וואלה.. מייאש לראות את ההבדלים העצומים בינינו לעולם המתורבת.
מהגר ללונדון | 18.04.11
56.
With all due respect, his plan for Jerusalem was destructive
Jerusalem does not nee more suburbs to the west and a lot of trafic cars and high-ways. it needs an urban center with busses trainsa nd walking areas free of cars. for that it should include more small apartmtments for young professionals and small families, it should be 20% higher in certain areas and it should develop east towards the Judea Desert and not west towards Tel-Aviv to preserve nature reseves and so it population will consume sevices and goods from Jerusalem and not from Modiin, Ramla and the center.
Asaf | 17.04.11
55.
מודיעין - בכיה לדורות. כל התפישה התכנונית שלה דפוקה מהיסוד
ועל זה אחראי ספדיה. דוגמאות? שמו את בתי הספר בין שני כבישים סואנים. תחשבו על זה: ילדי בית ספר יסודי - בין שני כבישים סואנים. סיכון בטיחותי. זיהום. רעש. ופקקים נוראים. עוד דוגמא: הפרדת שטחי המסחר מהמגורים. נשמע אחלה, לא? אלא שזה סיוט. רוצים לקנות חלב? אם אתם גרים בשכונות מסוימות - תצטרכו להיכנס לאוטו ולנסוע קילומטרים. ואני כבר לא מדבר על החומה המכוערת של מגדלי דמ - שנבנתה על פי מודל הולילנד.
מודיעיני | 17.04.11
46.
מה צריך להיות בעיר כדי להחשב כיפה? כנסו
עיר שטוב לחיות בה ושמוערכת כיפה זאת עיר עם רחובות רחבים עם עצים וירק מול כל הבניינים בעיר (תראו את סינגפור העיר ),ככרות גדולים עם מזרקות - מוארים ,בתי כל בו גדולים ,בניינים יפים ומתוחזקים טוב ,תחבורה טובה ושיש בה גנים גדולים עם אגמים . דווקה ערים שבניניה הממוצעים הם בגובה של 7-9 קומות נחשבים לערים היפים בעולם - כמו פריז וכולי (אפשר לבנות בנינים גבוהים מאוד בצידי הערים לאורך הכבישים הבן עירוניים שמובילים לאותה עיר ). מכל זה מה יש בערים בישראל ? לגבי הגנים אנו בדרך הנכונה עם הגנים הגדולים שמתוכננים בתל אביב וירושלים . לגבי הרחובות הרחבים יש להרחיב את הרחובות הראשיים ,שאת המרכזיים ביותר כגון דיזינגוב בתל אביב יש להרחיב אותם על ידי ביטול רחובות סמוכים שיספיק גם לבניה של בתי כל בו גדולים ושדרה רחבה (ומיממון המהלך על ידי התלמוגים שיתקבלו מהגדלה ניכרת של אחוזי הבניה במקום זה ובמקומות אחרים ). יש לעודד את הבניה לגובה של 7 - 9 קומות (שיתן גם מענה לחיזוק הבתים כנגד רעידות אדמה). צריך לעשות כמו באירופה שחזית הבנינים והבתים נחשבים לרכוש הציבור ולכן יש תוספת לארנונה שנשמרת ופעם ב7 שנים הם מחוייבים לשפץ את החזיתות הבנינים והבתים מכסף זה . יש לבנות במרכזי הערים כיכרות גדולים עם מזרקות מוארות (מה שכל כך חסר בארץ מדברית כמו שלנו ,וזה לא בזבוז של מים אחוז המים המתאדה הוא זניח לעומת התועלת והנאה של תושבי הערים ממזרקות אלה ). (הכוונה לבנות בניניים גדולים בכיכר המדינה בתל אביב היא טעות ענקית - במקום זאת אפשר לבנות כיכר נוסח כיכר טרפלגר בלונדון ). וכמובן צריך לפעול להקמת רכבות תחתיות ורכבת קלה בכל הערים הגדולות . כמובן שאת המזגנים ושאר הצנרת צריך שיהיו לא בחזיתות הבניינים . אז באמת נוכל לחוש גאווה בערינו יחד עם שאר הערים הטובות בעולם !!!
 | 16.04.11
41.
התיכנון שלו דומה להולילנד סניגפורי לדעתי פוגע בקו רקיע בצורה מזויע! במקום ליזרום עים הטבע
הבומבסטיות צועקת ממנו מיכול אינץ' במיגדלים הלא ברורים האלו שמיתלהבים מהם בסיגנון ביגדי המלך החדשים מנומנט יפה זה בנין האופרה בסידני אוסטרליה שהוא לא מאוד גבוה והוא מלא דמיון והשראה והכי חשוב לא פוצע** את הטבע כמו ההולילנד הסינגפורי.
שגיא | 16.04.11
39.
למגיב 6
הקזינו פתוח רק לתיירים!!!, תושבי סינגפור לא מורשים להכנס לשם כדי לא לשקוע בחובות, אין להם בעיה שתיירים יזרקו כסף שם. ויש שם עוד דברים שאפשר רק לקנא בהם, מבחינת תחבורה, מבחינת יחס לאתרי טבע ועוד. בתור מדינה שהיא בעצם עיר, יש להם מצוקת נדל"ן גדולה, אבל אתרי הטבע לא נהרסים כדי לספק לאיילי הנדל"ן עוד שטחים, הלוואי עלינו.
ניר | 16.04.11
38.
פרוייקט ממילא הוא זוועה
פרוייקט ממילא הוא זוועה. ראשית כל פינו אנשים קשיי יום תמורת נזיד עדשים. שנית, פעם אפשר היה לעמוד בקצה רחוב אגרון, ולראות את חומת העיר העתיקה במלוא הדרה. היום אנחנו רואים את פרוייקט ממילא ולידו חומה קטנה. באף מקום נורמלי לא בונים בניה מונומנטלית ליד אתר הסטורי, על מנת לא לגמד אותו. מישהו מתאר לעצמו את האיטלקים בונים קניון גדול ומחברים אותו לקולוסאום או לפורום רומנו? מישהו מתאר לעצמו את הצרפתים בונים קניון גדול שמתחבר לשער הניצחון? את האמריקאים בונים מלון יוקרה על האי שעליו עומד פסל החירות? רק בארץ אפשר לקחת את נכס המורשת החשוב ביותר, העיר העתיקה, ולגמד אותה באמצעות פרוייקט מגלומני שמקטין אותה לחלוטין. אגב, אולי זה רק אני, אבל אני לא בטוח שהייתי רוצה לראות פרוייקט מגלומני כמו המגדלים בסנגפור עומדים על חוף הים בישראל. נראה לי שזה יהיה כתם על חוף הים ממש כמו שמגדל נווה צדק הוא כתם מגעיל בנווה צדק.
שמוליק כהן | 16.04.11
36.
מזל שאנחנו לא בונים ככה, תארו לכם שכל זה היה "חוזר" לערבים, לא חראם?
לפחות נשאיר לערבים חרא של ערים עם חרא של תכנון והם תוך כמה שנים יהפכו את זה למחראות רשמיות עם מובלעות של חרדים שיקבלו אישור לחיות פה תחת כנפי האיסלם הנאור. זה העתיד פה נקודה ויש רק את מי שמסרב להודות בכך/בנות יענה קלאסיות.
אופסימיסט | 16.04.11
30.
אולי זה לא לגמרי קשור, אבל דוגמא לנכונות טענותיו
של האדריכל ספדיה נמצאת במילה "נגישות:" אם למשל כוונתו לנגישות לבעלי מגבלות, אזי יזמים וקבלנים מוציאים פטור חוקי מהעיריות מיישום חוק הנגישות שלפחות עקרונית מחייב אותם להתאים פתרונות נגישות לנכים למבנים שונים. אז אם זה קורה, ברמה שהישראלי הממוצע מתעלם ממנה בד"כ, אל תתפלאו שבפרוייקטים גדולים יותר אפשר לתת בקשיש לאיזה פקיד ולמנוע את הפרוייקט. פלא שמבנה שאולי היה נכון מבחינה אדריכלית כמו הולילנד נפסל ברמת האתיקה המוניציפאלית? פלא שהיו פרשות כמו וורסאי והמכביה? לא פלא!
המוכיח,מרכז | 16.04.11
28.
עצם העובדה שהשר שם מרוויח מיליון דולר בשנה וכולם שותקים-זה שחיתות
ובקשר להצעות המחירים על הקרקע שם. זה ממש לא נראה הגיוני, אם דבר כזה היה בתל אביב אז כל הגינדי שמינדי למיניהם היו מציאים 100 אלף דולר על קרקע ששווה מיליונים וגורפים את כל הרווח לכיס הפרטי שלהם. מה שכן, צריך לפטר חלק מנערי האוצר מוצצי הדם, ולקצר את "שרשרת החיול" שכל יזם צריך לעבור לפני שהוא מקבל אישור להתחיל לבנות.
 | 16.04.11
24.
למספר 3
המצאות? קומבינות ישראליות אתה מתכוון? או מספר גאונים שממציאים דברים? על כך אתה מתגאה? מדינה ואוכלוסיה שמתפרקת מבפנים אנחנו. מה יש בכלל להשוות. עדיף להיות עם אפס המצאות אבל עם מדינה כמו סינגפור. ודוד, מי בדיוק נהנה מההמצאות הללו? רק אנשים בודדים, ולפעמים בכלל לא אנשים מהמדינה אלא חברות וחברה של מדינה אחרת.
אולג | 16.04.11
13.
איך פרויקט נתב"ג 2000 זה משהו שאתה מתגאה בו???
ללכת ק"מ לאחר נחיתה ולפני המראה רק כדי שאפשר יהיה לעבור בתוך או מעל קניון יקר וענק זוהי השטות הכי גדולה שנבנתה בישראל. השאירו את הבידוק וביקורת הדרכונים באותו המקום ובנו את הטרמינלים במרחק עצום מהם. כך נוצר רושם של שדה תעופה ענק בעוד שבשורה התחתונה אין סיבה ללכת יותר ממאה מטרים.
דודי | 16.04.11
6.
אין כמו ישראל
כמה נוח להתעלם מהעובדה שהדבר העיקרי בפרוייקט הוא הקזינו שמאפשר את הכל. קזינו עם כל הנגזרות הנובעות ממנו. תנו לי כל יום את מדינת ישראל עם כל הבלגנים, וללא קזינו, מול סינגפור (או דומותיה) עם בסדר האיסופי, ללא דמוקרטיה מייצגת אמיתית ועם קזינואים והנלווה אליהם.
אזרחית (פ)שוטה | 16.04.11
3.
מה שסינגפור לעולם לא תהיה
ממחקר שקראתי לפני 3 שנים לערך השוו בין ישראל לסינגפור. מתברר כי כמות ההמצאות והחשיבה ההמצאתית עולה בעשרות ומאות מונים בישאל על פני סינגפור. תוצאה זו היא חלק מה"בלאגן" והשיטה הישראלית לסמוך רק על עצמך, לתחמן ולהסתדר. כששאלו את מנהלי המחקר מה היו מעדיפים התוצאה נטתה בברור לכיוון ישראל, שרהי מודל של צייתנות וסדר ניתן להציב כמעט בכל מקום על ידי אכיפה מוגברת, לעומת מקוריות ויכולת לאלתר שהיא שיטה בפני עצמה.
דוד | 15.04.11
2.
נו, לראות ולבכות. בישראל, בולגריה ורומניה וכמובן מדינות עולם שלישי חברת החשמל
מעטרת את הרחובות בחוטים מצד לצד ..... עאלק מדינה מודרנית. כל הבניינים בנויים בשיטה של חומה ומגדל בלי כל תכנון בלי שום חשיבה... כל אחד עושה מה שבא לו איפה שבא לו בלי שום חשבון. מספיק רק להביט על המזגנים התלויים מכל חלון ולהקיא למראה ה"עורקים" המחברית את המגן לקיר/בית/ניקוז. אין מדיניות בוררה בנושא כל אחד שם איזה חלון שבא לו ולכן כל המדינה הזו נראית כמו שוק מחין אחד גדול. פשעי ממשלות ישראל והרשויות המקומיות נראים בכל מקום.
בוייזן | 15.04.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת