אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"אם הייתי היום בן 30 עם ילדים קטנים, הייתי מודאג מאוד"

125 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

125.
הפרופ' אפילו לא טורח לענות לטיעוני יו"ר ועדת הכספים
ולעובדה הכל כך פשוטה שאין ולו תקציב אחד המיועד לחברה החרדית מתוך החברה החילונית, לעובדה הכל כך פשוטה שהחרדים המהווים כ12% מהאוכלוסיה מקבלים פחות מאחוז אחד בודד של התקציב, לעובדה שילד חרדי נאלץ לממן 55% משכ"ל שלו, ולסבסד בדרך חצי משפחה חילונית, שלא משלמת שומדבר, ונהנית ממאה אחוזי סובסדיה ממשלתית.
קורא | 26.04.11
120.
צודק במאה אחוז זו מגמה שאני מרגיש כבר כמעט עשור
בני מעמד הביניים הגבוהה מרגישים שחיקה כל שנה באיכות החיים וכל קידום מקצועי וכלכלי נשחק במהרה ע"י רמות מיסים מטורפות,רמת הוצאות מטורפת ותרבות גניבה ורמאות שמתחילה בממשל עוברת למונופולים [חשמל,מים,בנקים,ביטוח, סלולר]ומגיעה גם עד מוצרי הצרכיה הקטנים כולם גנבים כולם עושקים כולם רוצים להרוויח מהר והרבה ומי שלא בלופ של הגנבים פשוט מסכן. אני לא עוזב בגלל הילדים והמשפחה אבל לצעירים ללא ילדים יש לי רק הצעה אחת לנסות את מזלם במדינות נורמיליות שמאפשרות רמת חיים סבירה הן למהנדסים והן לקופאיות בסופר.בארץ המצב פשוט בלתי נסבל ואף אחד לא איכפת
אחד העם | 22.04.11
119.
תגובה ל7 - בשביל מה להקים מחדש את שינוי? כדי שהציבור שוב ישכח במהרה את עול החרדים?
הרי לציבור יש זכרון של דג זהב במקרה הטוב. בשביל מה להקים אותם שוב? בבחירות שאחרי זה הם שוב לא יעברו את אחוז החסימה. לאנשים היתה המון ביקורת על זה ש"שינוי לא עשו כלום" בממשלה, אבל ההישג הגדול ביותר שלהם, היה בהוצאת החרדים מחוץ לממשלה, ובצמצום דרסטי של תשלומי ההעברה אליהם. אבל הציבור מתרגל מהר לטוב, ושוכח, וביקורתי. מפלגה כזו לא תוכל לצערי להתקיים לאורך זמן. והחרדים? מה אכפת להם? את חשבון הנפש הם לא באמת יעשו. אז הם סבלו 3 שנים מנחת זרועו של טומי לפיד ז"ל, אבל תראה איך הם חזרו בגדול.
מושון | 22.04.11
118.
"שיתנגד להמשך ההשקעות בישיבות ובהתנחלויות..."
עד שלא הגעתי למשפט הזה חשבתי והזדהתי עם עמדותיך. הבעיה איתך שכמות הצדק בדבריך שקולה לכמות האי צדק והטעויות שבאות מהאגף הפוליטי שמאלני שבך. איך אתה מעז להשמיץ ולהאשים את המדינה ובעקיפין את המתנחלים שהם חיים על חשבון המדינה יותר מאשר מתנחל מרמת אביב, יפו, תל ברוך, או סתם מתנחל מפתח תקווה? (בני ישראל כאשר הגיעו ממצרים לארץ ישראל בקשו להתנחל בארץ אבותם, ארץ ישראל) כשאני התיישבתי באריאל (לא מסיבה אידיאולוגית או דתית, אני יהודי חילוני) קניתי את ביתי במלוא חסכונותיי ובמחיר היה גלום מחיר הפיתוח של הקרקע הכביש המדרכה והמבנים הציבוריים שהקבלן שבנה התחייב לבנות במסגרת התב"ע. לגלות לך סוד? לפני 20 שנה שילמתי על הרכישה הזו 140,000$ כי חסרו לנו עוד 20,000$ (14% יותר עקב הריחוק מהמרכז) לקנות בית דומה בראש העין. היום כדי לקנות בית דומה בראש העין אני צריך 100% יותר. הבית שלי שווה בשקלים 1.5 מיליון ש"ח ובראש העיין שווה 3 מיליון ש"ח. מבחינה פיננסית לא עשיתי עסקה טובה כמו שכל אחד מצפה לה אבל מבחינת איכות החיים כל יום שאני גר באריאל שווה את הכסף שהפסדתי. אני מקווה שהעובדות עושות אצלך סדר בבלגן. אני זוכר היטב את ילדותי לפני חמישים שנה בטירת כרמל (עיירת פיתוח( עת היותי בן 6 גדלתי שם עד גיל 15 ואני זוכר את המצב הכלכלי שאנו משפחה בת 6 נפשות גרנו בדירת עמידר בקומה ג' בת 2 חדרים בשטח בנוי של 40 מ"ר בלבד. אבי ז"ל היה טפסן - פועל בניין וזו הייתה רמת החיים שלנו. היום הילדים שלנו, שלי כבר גדלו אחרי צבא אבל אני מתכוון של כולנו קיבלו הרבה יותר ממה שאנו ההורים קיבלנו מהורינו ומקבלים מהמדינה בצורת שירותים ותשתיות הרבה יותר מאותה תקופה. אל תשכח שאנו והורינו בנינו את חיינו ובמקביל בנינו את מדינתינו בעוד שמדינות אחרות שאתה מזכיר קיימות מאות שנים ולכל משפחה יש ירושה קודמת שמתגלגלת כמה דורות לא כמו במדינתינו הצעירה. לכן הבסיס הראשוני של כל אחד מבחינה כלכלית באותן מדינות יותר איתן. לא כל אחד שם קונה דירה כמו בישראל אבל יש לו יותר כסף פנוי לחיות ברמת חיים גבוה יותר. גם המדינה יותר עשירה ממדינת ישראל שחסרת משאבים מלכתחילה ולכן אין להם צורך להטיל מיסים גבוהים על הציבור וגם אל תשכח שמאז תום מלחמת העולם השנייה אין צורך למדינות להשקיע ממון בבניית צבא וכי אילו אוייבים יש להם? יש מה להשוות? הייתי מרחיב עוד ועוד את הנושא אבל ביקשתי להוסיף משהו על השיח הציבורי. לסיום, לדעתי המדינה צריכה וחייבת לעזור לציבור החלש זהו צו עליון ומוסרי אבל לעזור רק לאוכלוסייה שחולה ואינה מסוגלת לצאת לעבוד. מצד שני לגבות מיסים גבוהים יותר מהעשירים המשתכרים מעל 100,000 ש"ח. כי כשהמדינה מעלה את מחיר הדלק המים או הלחם זה לא ממש פוגע בעשירים המיסים העקיפים לא משפיעים על רמת החיים שלהם אבל אלה שמשתכרים פחות מ-20,000 ש"ח מרגישים היטב ומשמעותית כל עליית מחיר או או מס עקיף. האיזון צריך לבוא לידי ביטוי שמעשירים יש לגבות יותר מס ישיר כדי שהמדינה תגבה פחות מס עקיף שממנו רוב הציבור סובל.
יצחק קצין | 21.04.11
115.
בניית 40,000 דירות ביהודה ושומרון של שנה - כדי שטירוף המחירים לא יעלה עוד !
בניית 40,000 דירות ביהודה ושומרון של שנה - כדי שטירוף המחירים לא יעלה עוד ! תוך 6 שנים המחירים קפצו פי 3-2 ... מכלכלן הנה מספר צעדים מעשיים: 1. בניית 40,000 דירות ביהודה ושומרון של שנה. 2. הקמה מהירה ואיכותית של מסילות ברזל לירושלים, אריאל, ים המלח ליישובים בגליל ובנגב 3. עידוד חינוך והכשרה טכנולוגית ובפרט במגזר החרדי 4. העברת בסיסים לנגב, פיתוח והקמה וכו' - רק על חשבון יזמים וקבלנים ! 5. עידוד יזמות, ייצור וייצוא ע"י קביעת שער חליפין ללא צורך במשחקים של שינויי ריבית... 6. בניית בית חולים באריאל , הרחבת מחלקות (כגון פנימית) ותקנים בבתי חולים קיימים , עידוד תעסוקת רופאים בפריפריה ובמקצועות נדרשים - להגדיל את קבוצת הרופאים העתודאים , מציאת תלמידים מצטיינים בפריפריה וקליטתם בעתודה האקדמית \ רפואית, ואפשרות למתן טיפולים לאזרחי חוץ תמורת תשלום..
שי | 20.04.11
114.
עצוב כמה שזה נכון. כל עידוד, מעצים בעיה ולא פותר אותה.
מעודדים לקנות דירות כחלק מתרבות החרדית ובכך מסייעים לאוכלוסיה זו לגדול ולהעצים את התרבות עי" דור ההמשך ע"ח משלמי המיסים. כנ"ל בעלי השכר הגבוה . מדוע אין קורלציה בין התשואה שחברה מביאה לשכר של הבכירים ? מדוע השכר הוא חד כיווני גם כשי החברות מפסידות? לחברה ציבורית אמורים להתייחס כאילו היא פרטית. שינוי שיטת הממשל אמורה לפתור חלק מהבעיות אם רק ח"כים ייתנו מקום למפלגות פחות סקטוריאליות.
ronit | 20.04.11
109.
עם כל הכבוד, מתנחלים זה לא חרדים. אצלנו יש 3% אבטלה בלבד
ובמשך 27 שנים שאני גר כאן לא קיבלתי אגורה אחת שחוקה מאף אחד. כולנו עובדים ומשלמים מיסים בדיוק כמו כולם. בחישוב המצטבר יוצא שהמדינה הרוויחה מתושבי השומרון יותר מאשר השקיעה, וזאת עובדה! נכון שמחירי הדיור טיפה יותר זולים אבל זה עניין של היצע וביקוש ולא של תמיכה ממשלתית. בכל אופן היום בית באלפי מנשה כבר יכול להגיע ל 3 מיליון ש"ח ובמקומות אחרים המחירים כבר עברו את המיליון. ומה אנחנו כבר "מקבלים"? כבישים עם בורות, אוטובוס פעם בשלוש שעות, הנחה של 10% במס הכנסה שגם ככה הולכת למימון הוצאות הנסיעה? חבל שפרופסור נותן לפרופוגנדה שמאלנית חסרת בסיס להשפיע על ניתוחים ה"מדעיים".
סנופקין | 19.04.11
107.
תעברו לפריפריה המרכז לעשירים בלבד
מעמד הביניים יכול לשרוד רק בפריפריה שם הנדלן זול והחיים עממיים לצערי המרכז הפך להיות לעשירים שכירות 4 אלף שקל דירה מליון ומעלה זה מתחיל להיות איזורי יוקרה לעשירים העניים מזמן עפו הועפו החוצה וגם מעמד הביניים נדחק לאט ובטוח אז רוצו לפריפריה כדי שלפחות יהיה לכם קורת גג מה גם שמעמדה של הפריפריה יעלה עקב בואם של אנשי איכות ובעלי מודעות וכוח פוליטי שיתגבר בעקבות מסה קריטית שתשנה את מעמד הפריפריה העתיד בפריפריה
המציאותי | 20.04.11
106.
אם לא יהיה שינויים כלכליים ופוליטיים, חבל לכולנו על הזמן כאן.
כל מי שיכול לעבוד - חייב לעבוד! הורדה הדרגתית של התמיכה הכלכלית למי שנמצא כשיר לעבודה עצירה מוחלטת של המסתננים! החלה הדרגתית של חוקי בנייה "והכשרה" של מבנים קיימים תמורת תשלום וגביית מיסים אין לקחת כמובן מאליו את קיומנו במדינת ישראל.
יובי | 20.04.11
103.
מותק שלי, דר מרחב היקר, שכחת את מפלגתו של טומי לפיד: שינוי?
כשטומי & שות' היו בממשלה יחד עם שרון (והליכוד) ומפלגת העבודה - לא היה זכר לחרדים או לשס. וגם לא לציונות הדתית. אז מה? קרה משהו? שרון או טומי הפסיק להם את השנורראי.? לא. להיפך, הם נתנו להם מתחת לשולחן. למקרה שהממשלה החילונית תתפרק , כל אחד מהם רצה את החרדיים האלה. \ גדעון סער התפאר על כך ש-65 אלף. 65000!! אברכים אוכלי חינם מקבלים קצבאות כדי שישבו על התחת, יתנדדו כל היום ויחיו על חשבוננו ועל חשבון הנשים שלהם עצמם. ואתה רוצה שאנחו נקום ונצא לרחובות כדי להקים עוד מפלגה חילונית? אידיוט אקדמאי יחשוב ככה בדיוק , אבל אני לא חושבת כך. אני דורשת משר האוצר, נכון יותר מבנימין נתניהו להפסיק לתת שלמונים ל65000 בחורים בריאים שצריכים לשרת לפחות שרות לאומי, ולעבוד. ושילמדו כמו כל הסטודנטים בזמנם החופשי .. האמת, שכתוב בתורה שבלי לחם אין תורה. אבל הם הרי לא מאמינים בא-לוהים. הם מאמינים ברבנים שלהם. הם עובדי אלילים. ואני לא אוהבת עובדי אלילים. הם פאגאנים.
ברוריה מקרית חיים | 19.04.11
102.
שום דבר לא ישתנה - נצביע ביבי וזהו
רק ביבי כי כל השאר שמאלנים. אז מה אם ביבי נותן לחרדים ? אז מה אם ביבי דופק אותנו במיסים ישירים ? אז מה אם ביבי דופק אותנו במיסים עקיפים ? אז מה אם ביבי הרס את היחסים עם ארצות הברית ? אז מה אם ביבי הרס את היחסים אם שאר העולם ? אז מה אם ביבי הרס את היכולת לי לקנות דירה לגדל את ילדי ? אז מה אם אני עושה 25 ימי מילואים בשנה ומקבל החזר חלקי בלבד ? אז מה אם ביבי מוריד מיסים לעשירים ומעלה לעניים ? מה שחשוב שביבי לא שמאלני ואני אמשיך להצביע לו ולקבל בתחת
יוסי | 19.04.11
100.
ההסבר הוא שהמצב יציב ללא תכניות לעתיד לפי צו שעה -דבר שגורם לשחיקה.
השחיקה היא חוסר פרופורציה חברתית בין יכולת ההכנסה להוצאה נדרשת. יש להחזיר את המצב לפרופורציה תחת האומץ ליישם החלטות כואבות ככל שיהיו. זוכרים את השיר ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת אני בניתי בית ונטעתי עץ ? השיר הזה לא נגמר בבניית הבית. יש לו המשך וזה שיפור איכויות והתחסנות בפני בעיות. את הבית הזה יהיה צורך להרחיב או לשנות בעתיד בהתאם לצו השעה של האוכלוסייה.
אחד העם | 19.04.11
98.
מסימני החלמאות הישראלית
רשימה קצרה בלבד: 1: המרואיין מצד אחד טוען שהמצב מתדרדר, מצד שני כאילו מרגיש מחוייב לסיים בנימה חיובית למרות שהנתונים מראים אחרת. 2: אף אחד לא שם לב לנתון הבסיסי לפיו מעמד גבוה-בינוני-נמוך הם שלושה מעמדות הקיימים בכל חברה אך הדבר היחיד המשתנה הוא הבדלי ההכנסה בינהם. אלה הבדלים שיכולים לעיתים להיות זניחים, אך ביסוס שיטת החישוב על ההכרה במושג "שלושה מעמדות שהכנסתם משתנה" הייתה מסייעת להבנה טובה יותר של התנודות הכלכליות וסיבותיהן. 3: ישנם דברים שאותם אפשר היה לעשות כדי להוציא לעבודה מי שרוצה לעבוד כמו התאמות ונגישות לנכים, אבל כנראה שהמדינה מעדיפה מנטליות כלכלית שמשמרת את העוני. בנושא אחר, ייתכן שחלק ממגמת שימור העוני הוא העליהום הגדול שנוצר על "הייטק" כאילו אין רלוונטיות לאף מקצוע אחר. יכול להיות שהמדינה רוצה ייצור וייצוא של תעשיית הייטק גדולה, אך בתנאי שכר נמוכים לעובדים ולכן את הדרך ליעד הזה היא מצפה במלכודת דבש. הכל עניין של מנטליות.
המוכיח,מרכז | 19.04.11
97.
לא הבנתי עד הסוף=. בעלי עובד בהיי טק, אני מכניסה עוד 3500 שח בחודש.ביחד הכנסה נטו של
13500 כולל רכב חברה. ובמינוס מתמיד. ממשכורת ברוטו של 18000 שח של בעלי 3000 הולך על רכב וכ 5000 למיסים. ובבנק מנידים ראש כאילו אנחנו מסכנים.לא בזבוזים ולא בטיח.פשוט יקר לחיות פה,ה"בזבוז" היחידי שלנו הוא השקעה בחינוך, הילדים שלנו הולכים לבתי ספר דמוקרטיים ומלבד זאת נשאר לנו בערך 2000 ש"ח לחיות מהם בחודש. כל נושא הבריאות מדכא,משלמים מלא כסף ואין את שירותי הבריאות שהיית מצפה. אולי כי אנחנו בפריפריה, אני לא יודעת כמה אנשים כמונו יש אבל,דירה? הצחקתם אותי,אני לא מבינה איך יש לאנשים הון כזה, אולי אם הם קיבלו משהו מההורים... אני לא חיה בארץ בגלל שאני רוצה מעמד כלכלי מבוסס יותר,אני אוהבת את ישראל, למרות כל המצב הדפוק שלה, וחוסר היוזמה הפוליטית, והדתיים שהופכים לנטל ולמרות כל האי צדק, אני פשוט מקוה שיהיה טוב יותר...נאיבית חג שמח לכולם
דפנה | 19.04.11
95.
סגרו עלינו מכל הכיוונים
אני מרוויח 6000 שקל בחודש , ואשתי 4500 , אחרי גנים אוכל ושכירות נשאר לנו שקל וחצי , ואני גם צריך כ500000 שקל סכום ראשוני ( שהוא בעצם מתנה לבנק אם תקחו בחשבון את הריבית הסופית) , אז אני צריך לחסוך בעצם ,,,, אה ,,, בערך ,,, 1765 שנה. בקיצור , לכל המשתחררים הטריים , אם אין לכם אבא ואמא (מבחינה כלכלית) דירה לעולם לא תהיה לכם נקודה , תגורו בשכירות כמו כלבים כל חייכם. אבל להוא ששולח אותכם לקרב אל תתאגו , יש דירה של 40 מליון שקל. חג שמח.
דב | 19.04.11
94.
אנחנו כבר בדרך החוצה...
יותר ויותר אנשים בגילי (אמצע שנות ה-20) שאני מדברת איתם כבר הבינו מזמן לאיזה כיוון המדינה הזו הולכת. הרבה מאיתנו כבר מתכננים את ההגירה למדינות כמו אוסטרליה וקנדה וחלקנו כבר פתחו בהליכים. חלקנו גם פוזלים למקומות כמו ברלין, לשם כבר ברחו הרבה ישראלים אחרים, וממה שאני שומעת ממישהו שחי שם - טוב להם ורובם לא מתכננים לחזור. אתם, המבוגרים, אולי לא שומעים את זה ולא רואים את זה, אבל זה תהליך שכבר התחיל, וזה לא מפתיע שזה מתחיל באוניברסיטאות. פשוט התייאשנו מכם. וזה חבל, כי מדובר באנשים איכותיים, משכילים, כמעט כולם בדרך לתואר ראשון או כבר עומדים לסיים את השני. חלקם כבר הורים לילד ראשון. חלקם אנשים שאוהבים את הארץ מאוד ומעולם לא חשבו שהם ישקלו הגירה למדינה אחרת. ואנחנו פשוט לא רואים כאן עתיד לנו ולילדים שלנו. בסוף מה שיגרום לנו לעזוב לא יהיה הסכסוך המדיני שעל גבו רוכב כל פוליטיקאי בדרכו לכנסת. בסופו של דבר זה האופק הכלכלי הלא קיים שיגרום לנו לעזוב. בסופו של דבר זו ההבנה שאנחנו עובדים יותר ויותר קשה רק בשביל לממן עוד אברך בטלן עם 15 ילדים, שיגדלו להיות אברכים בטלנים כמוהו, ועוד ינסו לכפות עלינו את דרך החיים המעוותת שלהם. ואת הפרופ' הנכבד הייתי רוצה לשאול - איפה היית כשכל זה קרה? הרי עד לפני שנה היית "היועץ הכלכלי של שר האוצר יובל שטייניץ". אז מי אחראי למצב הזה? אולי זה הדור שלכם? אולי נכשלתם? אולי השארתם לנו מדינה שלא ראוי יותר לחיות בה? אז עכשיו אתם נזעקים כשבני הדור שלי קמים ועוזבים? אתם חושבים שרצינו את זה? לברוח מהמדינה שלנו כמו פליטים בזמן שהיא הופכת לאט לאט לתיאוקרטיה פאשיסטית של עולם שלישי, שאותה אנחנו מבינים שניאלץ לממן? מעניין מה בדיוק אתה מנסה להשיג ע"י הריאיון הזה - כי זה די ברור שדאגה לאינטרסים שלנו זה לא מה שמניע אותך.
סטודנטית | 19.04.11
93.
לאריק שתקוע בישראל-חומר למחשבה
שלום אריק. גם אני אריק. בן 42 + קטנצ'יק בן שנה וחצי. עו"ד עם וותק של 10 שנים בעבודה נשוי לעורכת דין לא ישראלית. הגעתי לכאן מסיבות מקצועיות ופגשתי את אשתי. שנינו מוסמכים לעבוד בניו יורק. מצאתי את עצמי כאן בתקופה הכי קשה שידעה אמריקה ב-50 הנשים האחרונות ומי שהכי נפגע הוא המקצוע שלנו. אין מצב להתקבל למשרד וצריך להתחיל הכל מהתחלה. אני יודע ששמעת הרבה סיפורים נחמדים על אמריקה. הנה כמה שלא שמעת וכדאי שתשמע. כך אולי תעריך קצת גם את מה שיש לך היום. יש כאן אנטישמיות -אמנם לא נתקלתי אישית אבל אתה רואה את זה מדי פעם בדיווחים באמצעי התקשורת כי כאן זה לא שלנו -ביטוח רפואי נורמלי יעלה לך לפחות 850$ לחודש אם לא יותר!. מזג האויר קשה כאן. לא תוכל לגור בכל מקום, תצטרך למצוא מקום עם אנשים כמוך. כאן שלא כמו בארץ שכולם קצת מתערבבים, כאן לא מתערבבים. לא יהיו לך חברים אמריקאים תשכח מזה ומהר! יהיו לך מס' חברים חלקם ישראלים שזה נחמד. אחרי זמן קצר לא תסבול את האמריקאים מהרבה בחינות (לא כאן המקום) ותתגעגע לארץ שבה הילד שלך יכול ללכת עם חברים בלי שתקבל אולכוס מרוב דאגה ולהרגשה שזה שלנו. אין חגים ואין חופשות כמו בארץ עובדים כמו חמורים כל הזמן! אה שכחתי הכרטיסים לארץ מאד יקרים (באדיבותה של חברת אלעל הרי צריך לשלם בונוס למנכ"ל) הרי תרצה להגיע מדי פעם לא?. אין חודש שאני לא חושב לחזור אבל אני לא יכול כרגע. אני תקוע כאן. ויש לי חלום; מגרש קטן בגליל עם נוף ובית קטן ובחלומי אני קם ברבע לשש בבוקר ומתארגן לי כמו שאני אוהב בשקט של הבוקר ונוסע שעה לעבודה בחיפה. חג פסח שמח לך למשפחה ולכל עם ישראל.
אריק מניו יורק  | 19.04.11
91.
אני מימשתי את האזרחות האמרקאית ועזבתי.....
שלום- אני בת 28 סימתי את ללמוד והתחלתי לעבוד והבנתי שאני שורדת -לא חיה חיים סבירים. קמתי והלכתי- אחרי תקופת התאקלמות לא קלה ,אני מצליחה -המקצוע של-פיזוטפיה- מוגמל. יש לי רכב שבארץ יכלתי לחלום עליו, איני חושבת על כל כוס קפה, אני חוסכת לעתיד. למעו האמת-אני מרגישה נכריה וזרה והייתי רוצה לחזור לארץ-אך לעלום לא אחיה חיי שפחה נרצעת-לא עוד!. לא שווה את המחיר..
יעל ניו יורק | 19.04.11
84.
יש לבחון את הקשר הישיר בין הורדת נלך המס לעליית מחירי הדירות
והקשר הוא שהממשלה עבדה על כולנו בעיניים. מצד הורידו מסיסים ישירים אך דאגו להכנסות יתר ע"י הטלת מיסים עוקפים שבאים לידי ביטוי במחירי קרקעות גבוהים ביותר . מחיר קרקרע של דונם אחד במשובים תעלה למשפחה אחת לא יותר מ 50 אלף דולר ובאזור המרכז דונם אחד שעליו 10 קומות עם 40 משפחות נאלצות לשלם 4.4 מיליון שקל להכנסות למדינה וזו מוכרת לנו קרח בתמורה
 | 19.04.11
83.
מרים ידיים ויורד במעמדות
בן 35 נשוי ואב לילד עד לפני חצי שנה השתתפתי במירוץ המטורף צבא (גולני) לימודים (6 שנים באקדמיה) תארים במדעי המחשב וב-מתמטיקה , אני מרצה למתמטיקה ועד לפני כשנה החזקתי 5 כיתות רצתי מאחת לשנייה ושיעורים פרטיים ומה לא? כל מה שיכולתי על מנת להשיג את ההון ההתחלתי לקבלת משכנתא שאחריה אוכל לשעבד את חיי לטובת הבנקים. מנגד הבנתי כי החלום הולך ומתרחק באדיבות "קברניטי המשק" שמשיטים אותו מהר ובטוח לקראת האבדון.וגוזלים מאיתנו את היכולת להתבסס במדינה והכל בשם הסכמים קואליציונים ו"יציבות" לכאורה. פשוט הרמתי ידיים ! ממשכורת של 18K ברוטו בחודש ירדתי ל 10K. פשוט הבנתי שבזכות הפרשי המיסוי לא משתלם לעבוד כל כך הרבה ולהתיש את עצמך כדי לממן את הפרזיטים והח"כים ,גם אישתי לאחר חופשת לידה לא זכתה לשמירת הזכויות שלה במקום העבודה והתפטרה עקב הרעת תנאיה (תורידו עוד 10K מתקציב המשפחה הקטנה שלנו...). ועכשיו עברנו לשכונה זולה יותר ונחותה הרבה יותר כי מחירי השכירות במקום שבו גרנו הוכפלו בשנתיים.אנחנו היום 3 עשירונים פחות מהמקום בו היינו לפני שנתיים וכל זאת בזכות ממשלת נתניהו שטייניץ. אני הרמתי ידיים ואני נשאר כאן רק בגלל אישתי והילד. מעמד הביניים שאנו משתייכים אליו הוא זן נכחד וגרוע מכך הוא גם לא צועק. יצאנו להפגנות מחינו בקולי קולות ו"זכינו" לסימפטיה מחברי כנסת (רונית תירוש ,מירי רגב ודומיהם).אבל לא לנאמנות ובטח לא לקיום התחייבויות שניתנו כגון להצביע נגד התקציב! מיום ליום המצב מתדרדר סף המינוס כבר נראה היטב באופק ותקווה אין! הפחד הגדול ביותר שלי היא כלכלת בחירות מתוזמנת היטב שתערך ע"י ביבי ושטייניץ סמוך לבחירות ותמחק לישראלים את הזיכרון הקצר ממילא ושוב תעלה את נציגי ההון לשלטון. לכל החכמולוגים שאוהבים להגיד שתמיד היה קשה : פעם היה דיור ציבורי לזוג צעיר הייתה הזדמנות להתבסס לפני נטילת המשכנתא. פעם היו משכנתאות מדינה. פעם חשיבות הדיור עלתה על בצע הכסף של האוצר הבנקים ובעלי ההון. פעם הייתה קצת אחריות שילוחית לנבחרי הציבור. היום יש מירוץ למיליון, תאוות בצע חסרת גבולות ותקשורת שמתזמרת את כל הקונצרט המחפיר הזה. בתקווה לפיצוץ הקרוב ,לקטסטרופה הכלכלית שכל כך מפחידים אותנו מפניה. שתבוא . אולי בנקודת פתיחה חדשה נצליח להשיג מקום טוב יותר במירוץ. מה שבטוח שהטייקונים ירוצו לממשלה לבקש הגנה כמו שהיה ב 2008 והיא תיתן, כי אחרי הכל זה הכסף שלנו לא שלהם.... חג שמח שנצא מעבדות הכסף לחירות החיים.
אזרח שהרים ידיים | 19.04.11
80.
תהליך בלתי נמנע
ההסברים בעניין הקוטג', המסים והתחרותיות מטעים. הבעיה היא כלל עולמית, מעמד הביניים בכל העולם המערבי מתרסק בגלל הגלובליזציה וחכמים הבינו כבר לפני 20 שנה שכך צפוי. בשוק עולמי פתוח לא יתכן שפועל מערבי יעשה בדיוק אותה עבודה של פועל ויאטנמי אבל ירוויח פי 20 ממנו. לפני עשרות שנים הפער הזה נשמר מאחורי חומות סחר וטכנולוגיה אבל זה נגמר. צריך להבין את הבעיה, להבין שההשוואה ברמת החיים (אצל המערביים - כלפי מטה) חייבת להתרחש, ומאידך לנסות להתאים את כללי השלטון והשוק בכדי למנוע אבטלה מיותרת ובעיקר למנוע קריסה של העקרון הפנסיוני (שנות העבודה מממנות את שנות הזקנה)
איתי | 19.04.11
79.
תוצאה של עם אדיש שלא יוצא להתקומם
הבעיה היא שאנחנו הפכנו לחברה עייפה ואדישה. כל הזמן מטפטפים לנו על הבטחון, על או טו טו .. הסכנה של הגרעין מאיראן , על המצב המסובך כיום במדינות ערב שמסביבנו בגלל המהפיכות שם, ולאט לאט בזדון ,בנוכלות בשקט בשקט, ודרכי רמייה, פוגעים בעיקר בשכבות ביניים, ע"י מסים גבוהים, ע"י זריקה לרחוב של מי מאתנו בגיל 40-50 מובטל שלא יכול יותר למצוא עבודה, לא פחות חמור מכך, המדינה למדה שיטה חדשה איך להעמיק את הכנסות המדינה ע"י שיתוף פעולה זדוני עם משטרת ישראל, על ידי הצבת מצלמות מהירות תחת הסיסמה "הורדת תאונות הדרכים וצמצומן" זה קשקוש מקושקש מארץ קישקשתא!! כל זה נועד לחלוב את הנהגים שרובם כמובן, מעמד הביניים (שום קשר בין מהירות להורדת תאונות דרכים) **עד שלא נלמד לחנך את הממסד כאן, כמו בצרפת, שעל גזירות וחוקים לא הגיוניים ההנהגה תשלם כאן וגם הממסד, עד שלא נהפוך ללוחמניים ונסגור את המדינה, נמשיך לאכול מהזבל הזה שהמדינה מוכרת לנו, אולי הפתרון יהיה שאנחנו האזרחים ניקח את החוק לידיים ?
יגאל | 19.04.11
78.
המדינה הזו חנקה אותנו. מוצצת לנו את הדם.
אני בן 31, משלם שכירות של 3500 ש"ח על דירת 3 חדרים מעופשת. יש לי תואר שני בהנדסה, 4 שנים בצנחנים ולא מצליח לגמור את החודש. מעונות לילדים, דלק, מילואים, אוכל... אי אפשר לקנות דירה היום. מאיפה אני אביא 400,000 ש"ח? היום כל דירה של 3 חד' מתחילה ב900K. יום העזיבה שלי מהמדינה הזו יחד עם הילדים והאשה קרוב מתמיד. תישארו כאן יחד עם הערסים, הערבים והחרדים הטפילים.
בן 31 | 19.04.11
77.
כמה בעיות קטנטנות עם המאמר וחלק מהתגובות
לדניאל מ-14 - אתמול בלילה קראנו הגדה. אתה גם גר בחו"ל אז יש לך הזדמנות עם הסדר השני. קרא מה שהבן הרשע אומר ואז תסתכל במראה. לכם ולא לי... אנשים משווים את ישראל למדינות המתקדמות ביותר במערב. אני אמנם מאוד גאה בכך שמדינת ישראל עומדת בשורה אחת עם מעצמות עולמיות במגוון תחומים, אבל כמה מהמדינות האלו יושבות על תשתית שנבנתה לפני פחות מ-80 שנה? רמת החיים באירופה מאוד גבוהה. מדוע? כמעט כל מדינות אירופה הפחיתו את השקעתן בהגנה באופן משמעותי וביטלו את שירות החובה בצבא שעלה הון למשק. איך מדינות יכולות להרשות לעצמן לוותר על הגנה? פשוט מאוד. ארה"ב מספקת הגנה ביטחונית לאירופה ומאז קריסת ברה"מ לפני 20 שנה, אירופה אינה רואה איום ייחוס משמעותי. גם בפולין שלפני המלחמה רמת החיים היתה גבוהה יותר מאשר בגרמניה ובצרפת למשל. הבעיה היא שארה"ב כבר מתקשה לממן את החגיגה ובנקודה מסוימת היא תפסיק את תוכנית מרשל שלה אם מדינות אירופה יפסיקו לשתף איתה פעולה. בלי הגב האמריקאי, אירופה היא כלום. האמריקאים הם כמו הפלאח המצרי העני שתומך בפלסטינים ולא יודע שהם חיים בתנאים הרבה יותר טובים משלו וקונים קולה וסיגריות כשנשבר המצור... ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה להעביר את סמכויות הביטחון במדינה לידי ארה"ב. תשוו את ישראל למדינות שדומות לה במאפייניהן ההתחלתיים, כמו למשל לבנון.
לוי | 19.04.11
74.
עלוקות הקבע הם המאיון אצולת העושר של ישראל, מותירים אבק לחרדים
העם הראשי להשתטות, הניכור, היעדר סולידריות היא חשיפת ערוותם של טפילות הבע ודומיהם (מוסד שב"כ) שמגירים פסים במקום זיעה, פקידוני חינם שהרעלת דיו מסכנתאת חייהם. אברך לוקח 800 ש"ח לא כל תמורה ואילו רס"ן כלכלן בן 30 לוקח 23 ברוטו, ופנסיה דמיונית. פראייר מי שמתגייס. המגזר מאוס הזה הופך את העלילה על החרדים לבדיחה.
יונה | 19.04.11
73.
תגובה למס.15 כניראה שטוב פה!
אומר לך למי טוב: א) לבעלי ההון (איך עשו אותו?כאשר אנו כולנו "עולים חדשים" שבאו עם בקושי גופיה על הגוף ב)טוב לכל ה"משרתי ציבור" שמנצלים את הציבור לשרת אותם ג)טוב לכל בעלי המשרות הציבוריות שמשתמשים בהן כאלו עסק פרטי שקיבלו בירושה מאביהם! ד)טוב לכל העסקנים, לכל המניפולטיבים,לכל הקומבינטורים כי צורת המימשל והשילטון עוזרת להם בכל ה"קומבינות" על גבול החוק. ה) ברור שטוב לכל פושע ש"דופק" את החוק והזולת אבל אוי לישר, לנבון,לחכם,לטיפש,לביישן לילד ולזקן ולחלש,כי אז פה תפקיד המימשל ללעזור ומימשל אין!
xxxx | 19.04.11
72.
ל-25 בן ה-39: עשית שיקול דעת מוטעה כשלא קנית דירה כשהמחירים היו בשפל לפני 6-8 שנים
הדירות היקרות כיום, הנמכרות בתל אביב בכ-2 מיליון ש"ח, עלו לפני 8 שנים כ-150 אלף דולר (כן, אז דיברו בדולרים). הכתובת באשר להתייקרויות הצפויות בנדל"ן היתה על הקיר. צריך היה לקרוא אותה. אני החמצתי קניית דירה לפני בועות קודמות, בארץ ובחו"ל, ולכן באתי מוכן לפני הבועה הנוכחית, וקניתי דירה עם משכנתא של 90%. וגם נדנדתי לסובבים אותי לקנות לפני שהשוק יברח. אתה צעיר. למד מהנסיון, והסתכל קדימה.
אחד שעשה טעויות בעבר, ולמד מהן | 19.04.11
71.
כולם מדברים רק על אמריקה ולא מבינים דבר פשוט:
המודל האמריקאי נכשל לגמרי. מה שהאמריקאים עושים זה לחיות ברמת חיים שהם לא יכולים לאפשר לעצמם. האם ידעתם שאם מחלקים את החוב שהאמריקאים חייבים יוצא שכל משפחה אמריקאית חייבת 600,000$. המדינה הכי מסוכנת לילדים היום ומבוגרים בעוד 20 שנה היא אמריקה. אמריקה זו המדינה האחרונה ללמוד ממנה אם רוצים לבנות מדינה לטווח הרחוק.
כלכלן | 19.04.11
69.
אדון מואב אז מה אתה מציע לאקדמאי לא במקצוע טנולוגי שהוא בן 30 ונשוי?
אדון מואב אז מה אתה מציע לאקדמאי לא במקצוע טנולוגי שהוא בן 30 ונשוי? להתפלל למלא לוטו מה מה אתה מציע חוץ מלתאר את המצב ולנגיד שנפל בחלקך להיות באקדמיה עם משרה קבועה ועם ילדים גדולים? אולי תיתן פעם אחת עצה במקום רק לתאר ולתאר את המצב.
שאול | 19.04.11
66.
עשות סדר בבאלאגן
עומר יקר, מסכימה עם כל מלה, אתמול קראתי גם מאמר של פרופסור אחר שהתפרסם בכלכליסט ומדבר על מחיקת מעמד הביניים. אני מרגישה את זה על בשרי..אינני צריכה מתווכים שיגידו לי את מה שאני מרגישה, ועד לא מזמן הייתי בעשירון התשיעי, מעמד ביניים אמיתי. ברור לי שזה לא מוביל לשום מקום טוב.
סיגל | 19.04.11
57.
ישראל בעוד 30 שנה (ואולי פחות)
מדינה דו-לאומית שבה 40 אחוז ערבים, 30 אחוז חרדים, 10 אחוז מתנחלים לשעבר/מסורתיים והשאר מתחלק בין יהודים עשירים פרו-ערביים(שמאלניים של היום) לימניים. אנחנו עדיין הרוב אבל מתנהגים כמיעוט ומה יהיה כשנשאר מיעוט בעדיבות הדמוקרטיה. אלה שבכל מקרה מוכנים לזרום עם רוח הדמוקרטית גם מוכנים לכשתיווצר מדינה שאינה לרוחם לקום ולעזוב - לדוגמה הפרופ' הנכבד. אם אנחנו רוצים לבנות / להשאיר מדינה לרוחינו אנו - יש לתת יתר כוח לממשלה הנבחרת. הרי לא משנה מי יהיה בראש - ההחלטות הכבדות ייחסמו ע"י הבג"ץ שגם הם אגב מוכנים תמיד לקום ולעזוב ופשוט מדרדרים את המדינה במורד הדמוקרטי. הגענו למצב שכל מי שאיננו "דמוקרט" נחשב הזוי, מחיר הדלק חשוב יותר מרמת הגולן, שמירה על משפחה יהודית ומסורת נחשב כמיושן, רודפים אחרי השלום ללא שום תמורה הנראת לעין. הצעה לסיכום: כל מי שרואה את עצמו פלסטיני יסופח על שטחו למדינה הפלסטינית, כל חרדי שמסרב 50 אחוז מזמנו לעבוד - לא יקבל שום עזרה מאחרים, כל מי שמוכן לעזוב למדינה אחרת - אינו רשאי להנהיג את מדינתנו - הן מהכנסת והן מכס השיפוטי. חג שמח, עם ישראל.
אלכס | 19.04.11
56.
בכל מדינה ללא יוצא מהכלל , כאשר השחיתות גוברת , מעמד הביינים נחלש !!!(כנסו דוגמא מעניינת)
זו למעשה הבעיה האמיתית , לצערי כל הזמן מוזכרים החרדים , אך זו לא הבעיה רוב כספי ה מיסים והכנסות המדינה נבזזים ע"י מקורבי השלטון ( נוחי דנקנר ו4 המשפחות הגדולות) זו הבעיה דוגמא: דובר על הוזלה של התשומות לבניה , מה עשתה הממשלה ההזויה , הטילה מס ענק על יבוא מלט לבניה מטורקיה (שהיה זול יותר ב 33.3% מ נשר), ונתנה לנוחי דנקנר מונופול על כל המלט בארץ ( נשר) זה העלה את המחיר ב 43.6% ומי משלם !!! נכון אנחנו , זו דוגמא קטנה כיצד ההון שלטון הורס את המדינה , ומעמד הבייניים נשחק. נוח לנו ולדנקנרים שאנו מכוונים את האש לחרדים ( לא שהם צדיקים גדולים) אך זה כבר סיפור אחר. תודה!
דן | 19.04.11
55.
**ימיי פומפיי האחרונים
חזירות כזו של בעלי כוח ושררה שטרפו כמו ארבה לוקוס את כל האזרחים ואוצרות המדינה תוך 20 שנה לא חושב שמדינה אחרת בעולם ראתה. האינטלגציה היהודית בישראל במקום לשימוש הומני של רפואה מדע טכנולוגיה הפכה לתאוות בצע בלבד. מי האשמים? קודם כל אנחנו האזרחים שלא קמים על האדונים!!!!!! מה עושים? חשבון נפש מעכלים ואז מתחילים לפעול בשביל מה יש פייסבוק. המדינה הזו לא נבנתה ל 17 משפחות ולצוות מלחכי הפינכה שלהם. למה אני צריך להילחם בלבנון עם אני חוזר המעביד רוצה לפטר אותי הרי עליו הגנתי אחר כך אני נוסע על כביש מסוכן בו פושע רוצה לדקור אותי כי הערתי לו על צורת נהיגתו. אני חוזר לדירה המקרר שלי ריק ואני בכלל לא רוצה להביא ילדים שיסבלו דור שלישי של עוני. עד היום אני סוחב חובות של לימודים שלא נתנו לי כלום. מנגד אני רואה ילדים של נסיכים לא משלמים למיודים יש אבא יש אוטו חדש ויש התמחות בפרוטקציה כן... והם שירתו בבסיס בקרייה אכלו סושי כל צהריים. יש במדינה אי שיוויון. מקווה שהאתר הזה יפרסם את תגובתי והוא לא נאה דורש נאה מקיים (שופר ההון)
צעיר בלי פרוטקצייה | 19.04.11
54.
בארה"ב הרבה מוצרים בסופרמרקט עולים רבע מהמחיר בתל אביב
ראיתי הרבה מוצרים שעולים בארץ פי ארבע מהמחיר אצלנו בארה"ב. כמובן שלא מדובר בניו יורק, יש הרבה מקומות שרמת החיים שם עולה בהרבה על ניו יורק, או על כל עיר גדולה בארה"ב, ואין שם כמעט אלימות, גם זו רמת חיים. גם מחיר הדיור, קניה או השכרה, הרבה יותר נמוך ממחירי הארץ, ואתה מקבל תמורה. כמעט אף אחד לא גר בדירה, רק בבתים. הדלק, גם אחרי עליית המחירים, עולה שליש מהמחיר בארץ, ואף פעם לא שמעתי את המושג "יבואן" בהקשר לשום מוצר. עובדים עליכם במחירי הדלק ובכל מוצרי היבוא. כן, עוד דבר, זה לא תפקיד המדינה לספק דיור או לאפשר לזוג צעיר "להגיע לדירה".
אלי | 19.04.11
51.
14 צודק לחלוטין ,
אני ממש מזדהה איתך דניאל, פשוט כול השנים, הדבר הזה שנקרא ירידה מהארץ הדהד בראשי שוב ושוב. אבל ! אתה יודע , לא קל לעזוב מדינה שנולדת בה וכולי , אם כול זאת שכנעת אותי , גם אני לא רוצה להיות כצאן לטבח , אעבוד על זה בכול הרצינות ואצטרף לכול היורדים ,אני וכול משפחתי . וממש לא אכפת לי מה יחשבו עלי הישראלים.
הנרי | 19.04.11
48.
והפרופסור בכתבה יצרני יותר מתלמיד ישיבה?
מוזר לקרוא כל כך נבואות זעם ( חלקן מענינות והגיוניות) מאנשים כמו פרופ' מואב שהקשר בינו ובין יצרנות הוא בידיוק כמו הקשר של כל תלמיד ישיבה וייצרנות. נכון אנחנו חברה מערבית שתומכת בסוג כזה של מחקר ואפילו מוקירה אותם וכמובן מתקצבת. אבל אם נאמר את האמת מה מר מואב מייצר? מאיזה בסיס ריאלי הוא מביא את מסקנותיו. אפשר לכתוב מאמרים בלי סוף שמסתמכים על מאמרים אחרים ומחקרים אבל בסופו של דבר מדובר על שחזור של חומר לעוס. המסקנה- שום חורבן לא מתרגש עלינו, אלה שרוצים לעבוד ימצאו עבודה יוכלו לחיות בארץ וגם בחול בכבוד. אלה שמחפשים חיים קלים של בורסה משחקים וסטרט אף חלקם יצליח וחלקם הגדול ייפול על הפנים ויבכה בטוקבקים.
תעשיין | 19.04.11
47.
מעמד הביניים
צר לי, אך אני נוטה להסכים לנאמר הן בכתבה והן בתגובות. יחד עם זאת, אל לנו להיכנע ולשמוט הכל. על כל אחד מאיתנו החובה והזכות לפעול ולשנות את המצב, ולא ליילל. בכוחנו לבצע את השינויים, אף כי אינם קלים. המפלגות הגדולות לא דואגות לנו, מעמד הביניים. לדעתי, עלינו להקים מפלגה שתדאג לאינטרסים שלנו, כלומר, להעביר תקציבים מההתנחלויות והחרדים למעמד הביניים.
חי | 19.04.11
44.
נהניתי לקרוא את הראיון
ואני חושב שפרופ' מואב ממש צודק, יש שינוי גדול בדפוסי הצריכה ויכולת ההשתכרות לא עלתה בהתאם וזה יוצר בעיה שהיא בחלקה פסיכולוגית ובחלקה אמיתית. הגיע הזמן לשינוי בשוק העבודה ושינוי דמוגרפי והוא צריך להתחיל בהפחתת הקצבאות מעודדות האבטלה והילודה כך שמי שעובד\ משלם מסים\ עושה מילואים לא ייחנק תחת נטל הבריאים הלא עובדים
סטודנט | 19.04.11
43.
מתמטיקה זה מדע מדוייק תוך 20 שנה הרוב במדינה שייך לערבים ולחרדים
אינני משווה בין הערבים לחרדים ואינני גזען אינני שונא חרדים וגם לא ערבים אך אלו הם רגשות, המתמטיקה אומרת שתוך 20 שנה הם יהיו הרוב במדינת ישראל ומה זה אומר? שהרוב במדינת ישראל יהייה של אוכלוסייה שמדינת ישראל מפרנסת אותה כי רובה אינה עובדת וכתמורה אותה אוכלוסייה לא מכירה בקיום מדינת ישראל ושונאת אותה. כל מנהיגי ישראל יודעים את זה אבל אין להם ברירה, המנהיגים הדתיים והערביים מחוייבים לקהל בוחריהם והממשלה לא יכולה לפעול בכל הקומבינות של הקמת קואליציות. התחזית במאמר זה היא עוד אופטימית המציאות תהייה הרבה יותר גרועה יהיו גם מליון סודנים כמנה אחרונה. אני כבר ברחתי מהארץ לפני 25 שנה ואני בהחלט מעדיף את הסכנה כבייכול מאנטישמיות מאשר את אזרחי ישראל האנטישמיים או הערסים שמילאו את הארץ או את משפחות הפשע שעושות במדינה כבשלהם מול אוזלת יידם של הרשויות.
ישראל ישראלי | 19.04.11
42.
כתבה טובה אבל לידעתכם
לא צריך להיות פרופסור או מרצה לכלכלה כדי להבין לאן העולם הזה הולך דיי להבין קצת מטמתיקה ומשוואות דיפרנצליות כל המודלים הכלכלים שלנו מתבססים על בסיס אחד מוטעה שהוא לא נכון וזה גידול..... בשם הגידול פריארים חוסכים כסף לעת צרה בשם הגידול אנחנו מנפחים מחירים של מניות בשם הגידול אנחנו חושבים שנקבל פנסיה לעת זיקנה בשם הגידול אנחנו מרשים לעצמנו להגדיל את חובות המדינה והחברה אז יש לי סוד להגיד לכם העולם לא ימשיך ויגדל בלי סוף בעצם הגענו לנקודה שבא הגידול כבר לא גידול והכל יתמוטט כל המוצרים שבני האדם חייבים למחייתם יתיקרו וכל מוצרי התענוגות יהיו זולים יהיה לנו עולם מוזר מוצרי אלקטרוניקה יהיו זולים יותר משק אורז,,,,,, המודל הכלכלי הנוכחי בסוף יקרוס מה יהיה במקומו? לא יודע תלוי מי ישאר בחיים חג פסח שמח
מנ | 19.04.11
40.
בשני המשרדים הכבדים ביותר ... הגיע הזמן לשינוי אמיתי
יבנה צבא מקצועי דרג מסתער בלבד ... חייל יתגייס לשרות קבע של 18 חודש ... המובחרים יחתמו על חוזה קבע ל- 60 חודשים .... חברות אזרחיות יספקו שרותים תומכי לחימה .... חייל משתחרר יקבל מענק לימודים לתואר ראשון, קרקע במתנה לבניית בית בגליל או בנגב ... ומענק שחרור של 600,000 שקל ( מחצית השכר שנחסכה עבורו) תקציב משרד החינוך יחולק ישירות לבתי הספר ... יבוטלו אזורי הרישום, תלמיד יבחר את המוסד בו הוא רוצה ללמוד ... מנהלי בתי הספר יתחרו על התלמידים באמצעות שכירת מורים טובים יותר, שיהנו משכר גבוהה יותר הכולל בונוס בגין הצלחה של התלמידים ... באמצעות יצירת מגמות יחודיות .... תמיכה בתלמידים חלשים, יום לימודים ארוך, וכדומה
ניהול נכון | 19.04.11
37.
ישראל זה הקפיטליזם החזירי במלוא הדרו
ישראל בונה ערי עשירים בזמן שמעמד הביניים, עמוד השידרה של הכלכלה, נמחק לגמרי. פירמידת משאבת הכסף של ביבי נבנתה כדי לנתק את האדם מהמדינה, שיעמוד בפני עצמו, שיכלכל את עצמו, בלי שום רווחה, הכל הופרט, הכל יקר להחריד, מיסים מטורפים, המדינה רואה בכל מה שהוא לא מערכת הבטחון כאמצעי ליצירת רווח כדי להחזיק את מערכת הבטחון והחרדים. מדינת קטסטרופה.
יאיר | 19.04.11
36.
בבחירות הבאות
תהיה מפלגה חדשה. ה"ליצנים" ואני הולך להצביע להם. כולם ליצנים בכנסת אבל היחידים שלדעתי לא יצחקו עלינו ובאמת ינסו לשנות יהיו החברים במפלגה החדשה. תהיו חכמים ותצביעו להם, זוהי הצבעת מחאה קלאסית בניגוד גמור למה שקרה עם מפלגת הגימלאים שהושחתה אף שהכוונות היו טובות.
אזרח | 19.04.11
35.
28 צודק - חלק גדול מהתקציב זורם לפרזיטים
שהיו מרוויח מחצית השכר עם בכלל ,ובגיל 45 יוצאים עם פנסיה. איך יתכן שאיש קבע טכנאי בבסיס עובדה ירוויח יותר 20 אלף ש"ח בחודש? אך יתכן שאיש קבע בתחזוקה בבסיס השייטת ירוויח כמו מפקד לוחם בקבע? הציבור לא מכיר את השחיטות,ולכן הציבור משלם ומממן כל חודש את אותם שיכלונים.
טום | 19.04.11
31.
המדינה הזו לפני חורבן, כשעובדה זו תהיה ברורה לכולם אנשים יריבו על מקומות במטוס לחו"ל
עד אז אני מקווה שאצליח להגר מפה. היכולות שלי מאפשרות לי להגר ברמה "גבולית" , כלומר מאחר וחוקי ההגירה במערב מתקשחים משנה לשנה אני כרגע יכול להגר בחסד ובשנים הבאות כנראה שבכלל לו. מאד מקווה שאצליח לברוח מפה לפני שהעולם יהיה חסום בפני, לא אקנה כאן דירה , הפסקתי לשרת במילואים כאיני רוצה להרגיש פראייר יותר (שלא לדבר על זה שמילואים גנבו לי מההכנסה -- מחלקים את ימי המילואים ב30 במקום ב25) מדינת ערסים, ערבים, חרדים, ערסים ושוב ערסים, אין לי מה לחפש פה יותר לא מנטלית לא תרבותית לא כלכלית ולא ערכית. רוצה חינוך נורמלי לילדים שלי ולא להכניס אותם לאותו גן עם ילדים שמקללים ויורקים כבר בגיל 3. עכשיו תקללו אותי כמה שבא לכם, עוד כמה שבועות אני אסתכל עליכם מהצד ואברך על כך שזה לא נוגע לי יותר.
זה יהיה מאחור מידיי | 18.04.11
28.
הבעיה הראשית אינה החרדים אלא אנשי הקבע של צה"ל
פנסיונרים מגיל 42, שלא לדבר על הפעילים בקבע שרובם מיותרים, כל מי שעושה מילואים רואה ויודע....הטפילי הקבע עולים מיליארדים רבים מידי שנה, מרבית תקציב המדינה הולך לביטחון, ולא-לא לחידוש ציוד בעיקר...עשרות אלפי טפילים פנסיונרים בני 42-45....
רם | 18.04.11
27.
יש לי בשורה לכולם
ראשית, זה מסוג המאמרים וראיונות של "גזור ושמור" (היום זה "שלח למייל") אבל יש לי בשורה לכל מי שמעוניין לשמוע. היום ,נוספו עוד כ-200 ילדים מתחת לקו העוני. הכיצד? בישראל נולדים כל שנה כ - 150,000 ילדים , כ - 12,500 לחודש, כ -400 ילדים ליום. בישראל יש כיום כ -2 מליון ערבים בדואים וחרדים. אני מעריך כי כ - 200 מהילדים נולדים לאוכלוסיה זו. כמובן לא כולם נולדים למשפחות עניות , אבל כ- 150 מהם נולדים למשפחות עניות מתחת לקו העוני. אבל זה לא הכל. קו העוני נקבע לפי סף הכנסה לנפש. לידת ילדים אילו גורמת לירידה בהכנסה לנפש של משפחות הילדים שנולדו היום. כלומר, הוריהם אחיהם ובני משפחתם של ילדים שנולדו היום , נגררים מתחת לקו העוני עקב לידת ילדים אילו. כך, שהיום הצטרפו כ -200 ילדים מתחת לקו העוני. כמובן שזה לא מובהק וחייב בדיקה, אבל, המגמה ברורה. אף אחד לא עושה כלום בנידון. ככה זה בארץ. אם בוערת שרפה במרחק של 3 ק"מ מהבית ואשר מתקרבת בקצב של מטר ביום לכוון הבית, מכבים את השריפה רק כאשר האש תופסת ומבעירה את גדר הבית. אז זה כבר לפעמים מאוחר והבית עולה באש. אנחנו בסכנה קיומית. החרדים בונים למדינה הציונית את ארון הקבורה. אני מקווה שאספיק לברוח לפני שיתקעו את המסמר האחרון. זו כבר לא שאלה של השקפה פוליטית או שנאת חרדים. זו שאלה של רצון לחיות, וכל מי שחפץ חיים במדינה בהזו, חייב להתריע ולהלחם. אל תגידו לא שמענו לא ידענו ולא ראינו את הנולד. מה שמאפיין תנועות חברתיות ותשאלו כל סוציולוג, זה שתופעות חברתיות בוחשות מתחת לפני הקרקע ופורצות ברגע. כמו הר געש. הלבה הזו שנקראת האוכלוסיה החרדית , תטביע את כולנו. זו לא אנטישמיות כפי שיטענו נגדי. זה רצון לחיות במדינה יהודית דמוקרטית ויצרנית
גדעון | 18.04.11
26.
אפשר לעודד לימודי טכנולוגיה לחרדים ולשלבם בייצור, תחזוקה ופיתוח !
אפשר לעודד לימודי טכנולוגיה לחרדים ולשלבם בייצור, תחזוקה ופיתוח ! האשמה על המצב הנוכחי הם פקידוני משרד האוצר והפוליטיקאים שמעדיפים להשאיר את המצב הקיים כדי להגדיל את כוחם של קבלני הקולות תמורת תשלום ! יש רצון ומוטיבציה גדולים בציבור החרדי לעבודה ! ונראה שפרופ' מואב... מעדיף להאשים ולהמשיך את תלות החרדים בקצבאות קיום במקום ליצור פתרונות להשכלה והכשרה טכנולוגית ועידוד לעבודה ושירות בקהילה\צה"ל\משטרה\כיבוי אש ...! מה שברור הוא שאנשי עסקים יכולים להניע את השינוי וההכשרה הטכנולוגית מהר יותר וטוב יותר מהממשלה ...!
דוד.י | 18.04.11
25.
מס ההכנסה ששילמתי מגיל 25 שווה היום שליש עד חצי דירה
בעשור האחרון הרווחתי משכורת בינונית- בין 12000 ברוטו ל-18000 ברוטו. בנטו נשארתי עם 8000-10000 ש"ח, כי אלפי ש"ח בחודש הלכו למסים. אני מעריך שסהכ מס ההכנסה והביטוח הלאומי ששילמתי בעשור האחרון מגיע ל-300-350 אלף ש"ח נומינלית לפחות, ומתקרב לחצי מליון ש"ח לו הייתי מוסיף את הריבית שהפסדתי. אם הכסף הזה היה נשאר בידי - כבר הייתה לי היום דירה או לפחות חלק משמעותי מאד מהסכום. אלא מה- אני אזרח נטול זכויות במדינת ישראל - חילוני, רווק, ללא ילדים, ישר, לא מרמה, לא גונב, לא מעלים הכנסות, לא קשור לקבוצת כוח פוליטית, שירתתי 3 שנים בצבא. התוצאה - יש לי אמנם רכב יחסית חדש ואיזשהו חסכון, אני חי ברמה סבירה אמנם - אבל במחירים של היום אין לי סיכוי לרכוש דירה וכנראה תמיד אגור בשכירות. אם הייתי מתנחל או חרדי המדינה היתה דואגת לי - ואם הייתי ערבי-מוסלמי הייתי מצפצף על החוק ובונה בנייה בלתי חוקית בכפר, ממילא המשטרה לא מעזה להתעסק עם ערבים. מה יש להגיד - לא זו המדינה שאבותיי חלמו לבנות כשעלו לארץ עם חלום על מדינה סוציאל-דמוקרטית שיוויונית שתהיה אור לגויים. child-free@ynet.co.il
בן 39 | 18.04.11
24.
גומר את הדוקטורט ועוזב.
אני מרוויח כעת מעט יותר מהשכר הממוצע במשק ועדיין לא פשוט לי לסגור את החודש (השכירות על דירת שתי חדרים אומללה עולה כמו החזר משכנתא). אם יקח לי 3 שנים לסיים לשלם את הרכב, כמה זמן יקח לי לשלם דירה? 50 שנה? לא רואה את העתיד שלי במדינה הזאת. אני רווק, העולם פתוח לאנשים עם סט הכישורים שלי, ואין שום דבר שמחזיק אותי פה. זה לא שאני משתוקק לעזוב את המשפחה והחברים, אבל אני כן מעוניין לחיות בכבוד.
וי | 18.04.11
22.
מדינת ישראל עומת לפני חורבן כלכלי וחברתי - ברוכים הבאים לחרדיסטאן
כאשר פירמידת הייצור מצטמצמת לא רחוק היום בו רוב חרדי דתי פונמדמנטליסטי יכתיב את סדר היום ויפנה משאבים לתמיכה במובטלים מרצון במקום בטחון מחקר או הי טק. רמת השרותים הציבורים הולכת לכיוון העולם השלישי ואין אדם שלא מרגיש זאת. בקרוב לא יהיה מי שיאייש את המטוסים והטנקים מעבדות המחקר והאקדמיה. האליטה תברח מכאן למערב ומי שישארו אלו רק אוכלוסיות חלשות, .ב 2030 תסתיים האפיזודה הציונית ותקום כאן חרדיסטאן.
שרוליק | 18.04.11
21.
הכל טוב
אני לא מבין על מה מדבר הפרופסור המלומד הרי ידוע לכולם שאנשים בארץ חיים טוב אוכלים טוב ומתפנקים המיעוט שאין לו מקבל וימשיך לקבל הן מהמדינה והן מאוכלוסיה מצויינת שיש בארץ טיילתי המון בעולם וראיתי את החיים שם ואני תמיד שמח לחזור לארץ הילדים הגדולים שלי חיים פה טוב למרות שניסו אפשרויות שונות בחו"ל החרדים - זה עניין של אמונה , רוב העם מאמינים בחשיבות לימוד התורה. אני מסכים שייש לשפר את מצב התלות של החרדים בתקציבים אבל אני לא פוסל את החרדים. להבנתי הפרופסור המלומד מנותק מהיהדות ולכן הוא מציג את החרדים כבעיה חבל שאתה מלמד את ילדיך שזו ארץ שאוכלת יושביה . מאחל לכולנו חג שמח וכשר
מוטי | 18.04.11
18.
בארץ תמיד היה קשה, גם לפני עשרים שנים
פשוט, מה שקורה הוא שהישראלים מסתכלים החוצה ומשווים מה קורה בעולם ומעזים לדרוש את הרמה והאיכות שיש באמריקה, באירופה ובסינגפור. פעם הישראלים פשוט לא העיזו לחלון. היום הם חולמים - ומתוסכלים!!! כי הפער הוא כה גדול שזה ייקח עשרות שנים לסגור אותו. קחו לדוגמה רק תשתי הכבישים בגרמניה ובישראל ותקבלו עולם אחר לגמרי. אבל זה לא חדש. הכבישים פה תמיד היו גרועים. זה פשוט העניין שהישראלים מעזים לחלום שאולי יהיה פה גרמניה. אם אתם שואלים אותי, זה יקרה אבל זה ייקח עוד 50 שנים. עד אז חצי מדינה כבר תעזוב למחוזות ירוקים יותר.
יואב | 18.04.11
16.
שכר הבכירים בהרבה מקרים הוא ע"ח העובדים באותה חברה ולא רק ע"ח בעלי המניות.
וזה מה שנקרא קפיטליזם חזירי!!! בכל השיח הציבורי בעניין שכר הבכירים שוכחים לציין את תפקידם של המוסדיים שאמורים לאשר השכר מלבד בעל השליטהונראה כי יש שיתוף פעולה מובהק בנושא וכי המוסדיים לא ממלים את תפקידם כלפי עמיתהם ופה שורש הבעיה!!!
ו | 18.04.11
14.
מאוחר מדי לעצור את הרכבת שנוסעת אל הגשר ההרוס
אני ראיתי את זה מגיע כבר לפני עשור. עזבתי את ישראל לארה"ב לרילוקיישן שהפך קבוע. כשקיבלתי אזרחות ארה"ב אחרי שנים פה, ביקרתי בקונסוליה הישראלית והחזרתי את תעודת הזהות שלי, לאחר שבקשת הויתור על אזרחות ישראל שלי אושרה. אני לא מוכן לקחת חלק ולא קטן ביותר, ולא בנשיאת אזרחות בטירוף, בטימטום, ובאובדנות הפתולוגית הזו הקרויה מדינת ישראל. זה כאילו שאנחנו רוצים שוב שואה, רוצים שוב למות, רוצים שוב לאבד עצמנו לדעת ולהתפזר לעוד מליוני חלקיקי אבק לעוד 2000 שנה. תיאטרון האבסורד, הרי עם מתמטיקה של כיתה ב' אפשר להוכיח שההתפרקות בדרך, אבל בדרך פלא (קרי הטימטום האובדני שדיברתי עליו קודם) איש לא מודה בכך, איש לא עושה כלום. מדינה של רקובים פטאליסטים ("ככה זה אין מה לעשות") שמחכים למות. החזרתי את אזרחותי הישראלית כי הבנתי שאני קטן מדי לשנות, שאם אני צועק אז צורחים לי שאני משוגע, ואם יודעים שאני כותב מארה"ב, אז לקללות נוספות עוד נמושות/נפלים ועוד. ואני מתבייש להיות ישראלי, אם זו הישראליות. לא מוכן ללכת אתכם כצאן לטבח במדינה שלכם. אתם צוחקים תמיד על "היורדים" שנשוב הביתה על ארבע כשהאנטישמיות תרים את ראשה, ובכן, חדשות עבורכם, אתם תהיו בעין הסערה הבאה, והיא תבוא ממכם, רק ממכם ובגללכם. אתם תרצחו אחד את השני על המקום האחרון במטוסים שיצאו מתל אביב. כשיגיע הסוף. צדק בני פלד, מפקד חיל האוויר לשעבר שביקש שיצלצלו בפעמון כשימות ויאמרו: "מת איש שחשב שיהודים יכולים להקים מדינה". עד כמה הוא צדק עוד תדעו בקרוב לצערי.
דניאל | 18.04.11
13.
ל-7 ו-9
7 היקר, אם לבני היתה נכנסת עם נתניהו לממשלה, לחרדים אל היה כוח לסחוט אותנו. הגיע הזמן שהמפלגות הגדולות יתחילו לדאוג לציבור ולא ל"אלטרנטיבה" שהן מציגות לקראות הבחירות הבאות. בטח שלא להצהיר שלא נכנסים בגלל התהליך המדיני כשכולם יודעים שאין הבדל בין ליכוד לקדימה בנושא. 9 היקר, כן, צריך להגביל את ועדי העובדים. כי כל ועד מושתן מכריז סכסוך עבודה בלי סיבה ומקבל תוספות שכר אסטרונומיות. יש יותר כסף בשוק, המחירים עולים ויש אינפלציה שפוגעת בכולנו. יש מבין?
אורן | 17.04.11
9.
"כח עודף לוועדי עובדים" ??? שטות !!!
"הכח העודף" עליו מדבר מואב הוא הסיבה היחידה שבישראל רמת האבטלה נמוכה באופן יחסי למצב באירופה ובכלל זה בבריטניה, ארה"ב וכו'. מה זה עוזר לדעת שגביע יוגורט בריטי עולה חצי מבישראל אם בריטים רבים כל כך אינם עובדים כלל ? התחרותיות היא מילה אך היא מסתירה בדרך כלל מציאות של מעמד עבדים שמשתכר מעט מאד ונזרק לרחוב בגיל ה"מבוגר" של 50 לערך.
אחד | 17.04.11
8.
הרבה בניה ביו"ש (מעלה אדומים ואריאל), תוזיל את מחירי הקרקע גם בגוש דן ובירושלים
הרבה בניה ביו"ש (מעלה אדומים ואריאל), תוזיל את מחירי הקרקע גם בגוש דן ובירושלים. לכן, ההתישבות ביו"ש היא לא נטל, אלא בדיוק להפך. חסימת הבניה ביו"ש גורמת לנטל על הצעירים.
בנוגע להתישבות ביו"ש | 17.04.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת