אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"אני חושש להביא ילדים, מבחינה כלכלית"

114 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

113.
ההצלחה שלכם בסימן שאלה גדול ברגע שלא ברורה לכם רשימת העדיפויות הנכונה
חווית ההורות מתוארת בתגובות לא פעם כ"תיק" תלותי ומיותר... ובכן, כאיש הייטק - אומר לכם זוג יקר שאין לכם שמץ של מושג מה שאתם מפסידים תמורת הקריירה, הקולנוע (פעם בשבוע...), הנהנתנות... תתעוררו... ההורות והזוגיות הם מן המרכיבים היציבים והמתגמלים ביותר בחיים. שום דבר ממה שתיארתם לא מתקרב אפילו לחיוכו של ילד... ובכלל - אחרי שתחוו את מכתב הפיטורין הראשון - יהיהו לכם קצת פרופורציות נכונות יותר. די עם ההבלים "המתקדמים" לכאורה - חבל לבזבז את החיים!
יוסי | 20.04.11
111.
אתם סתם בורחים מהמציאות. זה הכל.
אין לכם שום בעיה כלכלית! הבעיה שלכם היא התמודדות עם המנטליות הישראלית שאומרת שצריך להביא לפחות ילד אחד לעולם, וילד כזה (לדעתכם) רק יפריע לכם במהלך החיים הראוותני ויגזול מכם משאבים כספיים ונפשיים. אז מספיק עם התירוצים העלובים! תתבגרו!
 | 20.04.11
108.
בוקר טוב
אמרתי את זה מזמן ,מי שאין לו בסיס כלכלי חזק חזק חזק וכן הלאה לא להתחתן ולא להביא ילדים.היום עובדים במקום שיש עבודה זה כולל את כל העולם ,בן אדם צריך להיות עם מזוודות ולהיות נייד,זה מצער אבל עובדה. נשים חושבות אחרת הן רוצות להתחתן בכל מחיר, מה על הכלכלה ,לא מעניין נסתדר.
חומי | 20.04.11
107.
אף פעם זה לא הזמן הנכון לעשות ילדים!
אני אמא לשתיים, גרה במרכז ת"א ועצמאית. את הילדות שלי לא תכננתי יותר מדי, אם הייתי עושה את זה לא היו לי ילדות. אני מציעה לכם: פרו ורבו. אתם לא חייבים ישר להביא שלישיה, אתם עוד צעירים. מספיק שתתחילו בראשון והוא כבר ילמד אתכם, שהחיים ממשיכים גם אם בקצב קצת פחות קדחני. אגב, אני מאז הילדות, בלית ברירה, התייעלתי מאוד בעבודה. זה מזכיר קצת (להבדיל) שאף פעם זה לא הזמן לצאת למילואים, אבל מרגע שיצאת אתה לומד להנות מהם. ככה זה עם ילדים, אין זמן טוב להכניס יצור כל כך תלותי לחיים שלך. אבל תמיד אתה לומד להנות מזה אחרי. אז יאללה, תהיו קלילים. ואגב, כמו שמישהו כתב כמה תגובות לפני - אתם ממש ממש לא חייבים להביא ילדים. העיקר שתהנו!
שירה | 20.04.11
106.
בזמנו כאשר לא היה רכב ליסינג אלא הסעות לעבודה לא עשו הרבה שעות נוספות
כי היה צריך להסביר לבוס למה הזמינו מונית- הסעה מאוחרת. כשנכנס הליסינג פתאום כולם עושים שעות נוספות כי אפשר לשבת עם החבר'ה ולברבר וגם כי יש חבר'ה (מנהלים בעיקר) שלא יבואו לפני 10-11 ואז הם קובעים ישיבות ב-8 בערב לפי הכלל - "ככל שהישיבה יותר מאוחרת - אני יותר חשוב" (_תשאלו את המג"ד שתמיד קובע ישיבות סגל ב-12 בלילה) בקיצור - תבטלו את הליסינג ותראו איך חוזרים לשיגרת עבודה נורמלית ועוד רווח זוטא - מונעים תאונות דרכים!
ץונאמי | 20.04.11
105.
ביבי הבטיח להמאיס את החיים במדינה וקיים
החל משנת 77 ועד היום תקופה שבה הליכוד שולט כמעט ללא הפסקה מדיניות אי השוויון רק מתגברת.פשוט לוקחים כסף מהעניים ע"י הטלת מיסים עקיפים כגון דלק וכד' ונותנים לבעלי ההון,ע"י הפחתת מס חברות למשל. ואנשים כמו מטומטמים פשוט קונים את הסיסמאות המפגרות של ביבי והליכוד ומצביעים לו שוב ושוב, שוכחים שכל מה שבראש מעייניו זה לרצות את בעלי ההון וכמובן לשרוד בכל מחיר.
תמשיכו להצביע ביבי !! | 20.04.11
104.
לא מדובר בנהנתנים!
זוג שעובד קשה מאד! מקדיש את מרבית זמנו לעבודה וללימודים, חי בדרום ת"א והולך פעם בשבוע לסרט.... ברור שללא מדובר בנהנתנות והבעייה אינה אישית שלהם. מדובר במדינה שמנצלת אנשים כאלה. בכל מקום אחר בעולם היה מדובר במצליחנים. כאלה שהמדינה רוצה ביקרם משום שהם תורמים לחברה. בישראל, מדובר באנשים שאפשר לחלוב מהם מיסים גבוהים, בצורה של מס הכנסה ומיסים עקיפים על דירות (45% מכל דירה חדשה הם מיסים). אבל זה לא יימשך לעד, גם אם ביבי יחזור עוד 20 פעם על אזהרת אירן הוא לא יעלה יותר. אנשים בארץ מתחילים להבין את מה שהדתיים יודעים מזמן. הם מצביעים עבור המפלגה שמשיגה להם תנאים טובים יותר! הממשלות הבאות ייבחרו בהתאם למה שיתנו לאזרח הפשוט ולא "למדינה".
תל אביבי | 20.04.11
103.
אני מבין ללבכם-קשה לגמור את החודש בימינו
אני צעיר בן גילו ואמנם בעלים של 5 דירות במרכז תל אביב וגבעתיים אבל- וזה אבל גדול- קשה לגמור את החודש, אי אפשר ליהנות מהחיים. אז אני אולי מיליונר אבל הוצאות שוטפות זה לא פיקניק. בחו"ל הייתי לפני 3 שנים בפעם האחרונה, יש לי 3 ילדים ומשלמים המון כסף על פעוטונים או גנים פרטיים, הוצאות 4000 בחודש על אוכל ועוד ועוד.... בקיצור- קשה אבל מנסים לשרוד כמו כל מעמד הביניים או המעמד הגבוה במדינה (לא כולל טייקונים שאין להם בעיה לגמור את החודש כנראה).
אורי | 20.04.11
101.
נהנתני שובע. די לבכות ולחשוב על האגו שלכם.
נכון, מעמד הביניים נשחק. אין צדק בחלוקת ההכנסות. לא מעט בעלי הון מעסיקים אנשי שלטון וגונבים את משאבי המדינה. מי אמר שחייבים לגור במרכז ת"א?... ילדים דורשים שגם האב וגם האם יצאו לפחות פעמיים בשבוע והבייתה ב- 16-17... אני חילוני שעובד בתפקיד ניהולי לא בכיר ולא מעט ונשוי למורה. מביאים ביחד 17,000 נטו בחודש. 4 ילדים, גני ילדים פרטיים,חוגים ו... כן זה אפשרי. לא צריך מסעדות ובילויי נהנתנות. אם רוצים לגדל ילדים, צריך לקחת צעד אחורה בנהנתנות האישית ולדאוג לילדים. אז אל תבכי עלי ישראל, שניכם חיים בבועת הנהנתנות שלכם ואין בכם יכולת לשתף בה ילדים
נועם | 20.04.11
100.
רואת חשבון ולא יודעת להתנהל כלכלית בביתה היא? את התיק שלי הייתי מבריח ממנה...
לא מאמין למראה עיניי... לא ברור לי כיצד זוג שמרוויח יפה, מעל הממוצע, לא מצליח לחיות בצורה טובה. "חיים ברמה גבוהה"? אפשר טיפה להוריד הילוך... ילדים אי אפשר להביא כל החיים. פתאום בגיל 40 מבינים שהרכבת נסעה. תתעוררו עכשיו ותעשו את הצעד הזה. לא יקרה כלום אם תוכלו פחות במסעדות, תוותרו על כמה טיסות לחו"ל אבל תוכלו להיות הורים...הרי לשם זה התחתנתם, לא???
רואה חשבון | 20.04.11
98.
עניין של סדר עדיפויות
מי שבוחר לשרוף את כספו על טיולים ומסעדות - שיבושם לו. הוא יתעורר יום אחד ויגלה שחסר לו משהו - קודם זה יהיה ילדים (האשה בכתבה בת 31, השעון הביולוגי עושה את שלו), ובהמשך גם חסכונות ליום סגריר. אם הזוג היה בוחר "לשים בצד" סכום מסויים כל חודש באזה מנגנון של העברת קבע ומצמצם קצת בהוצאות ה"נהנתנות" הוא היה מגלה מהר מאוד שהחיים יכולים להיות לא פחות יפים גם אם יוותר על דירת היוקרה וכמה ביקורים במסעדות, יבצע קניות בחנויות יותר זולות ויוותר על כמה גאדג'טים או בגדי מעצבים. מצד שני - החיים יהיו הרבה יותר יפים עם ילדים, והחסכון לעת צרה חיוני.
 | 20.04.11
97.
אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה
גרתי ברמת אביב 4 שנים, שנתיים עם אשתי (חברתי דאז). אשתי מאוד מאוד אוהבת את גוש דן, אבל מה לעשות - יש שיקולים כלכלייים. דרך אגב, אתה לא חייב להביא ילדים. זכותך להחליט שאתה לא מעוניין וזה בסדר גמור. הרצון להביא ילדים צריך להיות שלכם בלבד, ואל תכנעו ללחצי החברה. מה שחשוב זה שאו שתשלימו עם המצב, או שלא תקטרו. או שתנסו לשפר, אבל סתם לקטר - הכי גרוע. אני למשל החלטתי לרדת מהארץ, ולעבור לאוסטרליה. לא יודע אם התהליך שלי יצליח, אולי כן ואולי לא. אבל אני מוכן לנסות, במקום סתם לקטר על כל מיני דברים. אני באמת לא חושב שאפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. תנסו להבין איך אתם יכולים להיות יותר מאושרים ושיהיה לכם בהצלחה.
מושון | 20.04.11
95.
קודם כל תחליף עבודה - אל תעבוד במלם, נס מטריקס והחבר׳ה האלה - אין לך באמת עתיד שמה
ומהמשכורת שלהם לא באמת תצליח לחסוך - אלה הם לו-טק לא ממש היי טק. לנהל פרויקטים זה בד״כ לרוץ לבדוק מה הגולגלות עשו היום וצריכות לעשות מחר ולחפש לתקוע עוד גולגולת אצל הלקוח. עבודה חרא סביב השעון. תביאו ילד ושאשתך תחפש לעבוד בבית במקצועה (שחור כמובן) אפילו מורה פרטית במתמטיקה מה רע? תעשו ילדים זה באמת באמת העיקר בחיים עם כל הקושי והמאמץ והדאגות - אל תוותרו על זה ואל תדחו את זה  
אריה-אריה | 20.04.11
94.
אוי ואבוי אם הגעתם למצב שאתם חוששים להביא ילדים בגלל סיבה כלכלית
נשאבתם שניכם לתוך העבודה הקשה ונהייתם עבדים לכסף. אתם גרים בשכירות בעיר הכי יקרה בארץ, משמע שחלק ניכר מההכנסות שלכם הולך לכיסוי הוצאות שכ"ד. אני יודע שאנשים ששוכרים דירת 3 חד' בת"א משלמים בממוצע 6000 ש"ח כל חודש! בנוסף לכך, בגלל שאתם עובדים כ"כ קשה אתם מרגישים צורך להתאוורר קצת במסעדות ובבתי-קפה וזה טבעי בהחלט, זה חופש לנשמה ואוויר לנשימה, אך זה חופש כוזב לכמה שעות בלבד שגורם לעוד הוצאות ומחייב חזרה למעגל העבדות. בקיצור, אתם במעגל עבדות שיהיה לכם קשה לצאת ממנו אלא אם תעשו סוויץ' בראש, תגדירו לכם מה המטרות והיעדים שלכם בחיים, ותשנו את אורח חייכם על-מנת להגיע אליהם. אם אתם רוצים ילדים, חבל שתוותרו על דבר כ"כ יפה בחיים בגלל השתעבדות לכסף.
עבדים לכסף | 20.04.11
93.
כן, לא מביאים ילדים כששניים עובדים ולומדים ועדיין מבלים
אבל בשלב מסוים אמורים להפסיק ללמוד, אולי אפילו לעבור מחוץ לתל אביב כדי להוריד את השכירות (בזמן שבודקים שהמקום מתאים מבחינה תחבורתית לכך שלא תצטרכו לנסוע באוטו - זה יקר, וזה הולך להתייקר עוד), ולהתחיל לחסוך...
. | 20.04.11
90.
סיפור קצר למגיבים שלא מבינים
לכל המגיבים שלא מסוגלים להבין מה קשה לזוג הזה, הייתי רוצה לספר לכם סיפור על עצמי שנמאס לי לפני מספר שנים והחלטתי לארוז ולעבור לארה"ב: כיום אני ,שעובד בהייטק, מרוויח פי אחד וחצי ממה שהרווחתי בישראל ומשלם הרבה פחות מסים. אשתי ירדה לחצי משרה ואנו כרגע עובדים על הילד השני. אנו משלמים 2000$ לחודש שכר דירה על דירת ענק חלומית ונוסעים באוטו חדש ויפה שעולה 400$ לחודש. אבל אוטו ודירה יפה זה שטויות. מה שחשוב לי זו השלווה מסביב, העובדה שבמדינה שאני גר יש עשירית (כן - עשירית) מכמות ההרוגים בתאונות דרכים שיש בארץ כל שנה ושם יש יותר תושבים, זה שכולם מנומסים אלי כל הזמן (ולמי איכפת שזה לא אמיתי) וזה שאני לא צריך לבלות בין שבועיים לחודש בחברון כל שנה בגלל שהייתי ביחידה מובחרת בצבא. ועכשיו ל"התבכיינות" - אני מתגעגע לארץ, להורים ולחברים וגם לחומוס טוב. אבל פה הרווחתי שפיות, אני רואה את אשתי ומבלה איתה זמן ולא מרגיש שאני רץ אחרי הזנב שלי.
תמיר | 20.04.11
89.
אם כל הזוגות הצעירים לא יביאו ילדים שנה שנתיים, הממשלה תתעשת
מחירי הדיור הגבוהים הם אינרטס ממשלתי, כדי להגדיל את גביית המיסים על קרקעות, מיסי רכישה ומע"מ. אם הממשלה תראה שיש עצירה בילודה, ושהמדינה עומדת להפסיד כמה שנתוני גיוס, הדבר יהפך לאיום ביטחוני שיאפיל על החמדנות של משרד האוצר. כל זמן שנאנקים אבל עושים ילדים, הממשלה מבינה שאפשר להמשיך לעשוק את האזרחים.
צודקים | 20.04.11
86.
סליחה אני חייב להתערב!
נכון המצב מסריח! ובאמת אנו זקוקים לשינוי משמעותי. ואני לא אומר שזה נכון אבל אני פשוט לא מסוגל לשמוע את הבכיינות של זוג צעיר שמרוויח מעל לממוצע ואומר שהוא לא מסוגל לחסוך! סדר העדיפויות והבזבזנות שלהם מעוותים. נראה לי שצריך לשלוח אותכם לקורס מזורז אצל משפחה שמרוויחה שכר מינימום - אולי אז אתם תתעוררו!
דעתי | 20.04.11
75.
סדר עדיפויות דפוק
מר שלום, הגדרת את סדר העדיפות הלקוי שלך בעצמך- מעדיף ללכת למסעדה, לגור בתל אביב, ולראות את האייפל פעם בשנה, במקום לוותר על כל השטויות האלה להביא ילד- שזה טעם החיים. האמת עדיף שלא תביא ילדים, הם יהיו מסכנים עם אבא שלא יודע מה חשוב בחיים... ותהנו בפריז!!
ירון  | 20.04.11
74.
הרבה אנשים לא מודים בזה.
זה אמנם לא הסיבה העיקרית.. אבל ישנם הרבה זוגות מהסוג הזה ואחרים(לווא דווקא הם) שמעשנים קנאביס או חשיש לרוב. אני מדבר איתכם על כמויות רציניות(התמכרות) שיכולות במקרים מסויימים להגיע עד ל-4000 שח בחודש אם הם משיגים חומר רפואי יקר. הם לא יודו בזה בחיים שזה אוכל להם את הספיירים של הכסף, ומצד שני הם גם לא יפסיקו בטענה עצמית שזו הבריחה שלהם מן המציאות הכביכול קשה שבה הם חיים. בלי שום קשר.. מי שחושש להביא ילדים לעולם ועל אחת כמה וכמה מפני שזה יפגע ברווחה האישית שלו.. אין לי מילים לתאר מה אנ חושב עליו. אבל זה בעיקר מעורר רחמים. באנגלית פשוטה זה פאתטי. ואז זה נשמע הרבה פחות נעים. לאותם אלה אני אומר, צאו מהסוטול שלכם! זה פוגע גם פיננסית וגם בשיקול הדעת שלכם. הזמן דופק.. אתם תתעוררו מאוחר מדי, מסטולים מדי, ומצטערים מדי. בריאות לכולם.
קן אביס | 20.04.11
73.
שימו לב למספר דברים
א. הוצאה של סרטים לזוג - 100 ש"ח לסרט כולל נשנושים = 400 ש"ח לסרטים ב. מסעדה - 100 ש"ח במקרה הטוב , נניח פעם בשבוע = 400 ש"ח לחודש על מסעדה ג. טיול לחול פעם בשנה , 10000 ש"ח לזוג כולל טיסות עם קצת פינוק = 800 ש"ח לחודש(במידה שנחלק ל12 כי זה פעם בשנה וחושבה על זה כהוצאה חודשית) 1600 ש"ח לבילויים שלהם נכון לרגע זה 4000 ש"ח שכ"ד יוצא 5600 חשבונות חשמל מים וארנונה נניח עוד 1000 לכסות את הכל יוצא 6600 ש:ח יס = 300 טלפון לכל אחד נניח 150X2 = 300 יוצא 7200 ש"ח קניות אוכל בבית סביבות 700 ש"ח לחודש יוצא 8100 ש"ח הוצאות בנק (אולי הלוואה על חתונה או משהו אחר/עמלות) = 1000 ש"ח יוצא 9100 ש"ח 500 ש"ח לביגוד לחודש יוצא 9600 ש"ח דלק 400 ש"ח בחודש במידה שלא קורעים את הכביש ואין להם ליסינג מהחברה יוצא 10000 ש"ח(אולי פה טיפה זייפתי אבל זה בגלל שאני משער שלאחד מהם יש אוטו עם דלק חינם בגלל שהם בכירים בחברות שלהם) אני חושב שכיסיתי בערך את כל ההוצאות לזוג שנהנה כמו שכתבו קרוב ל10,000 ש"ח - שניהם בכירים משמע שכר מינימלי של כל אחד בסביבות ה7-8 נטו ביחד זה נותן 14 אלף - 16 אלף וגם נוריד עוד 2000 על כל מיני שטויות עדיין בפלוס מה שאומר שהזוג הזה פשוט חי לא נכון ואין להם את מי להאשים אני מרוויח 7000-8000 ש"ח בחודש בת זוגתי מרוויחה - 5000 ש"ח בלחץ אנחנו עם הוצאות הרבה יותר גדולות ואנחנו מסתדרים (בנוסף לשכ"ד יש לנו הלוואות של 2800 ש"ח שמשלמים כל חודש) אנחנו משלמים הלוואות בגלל שבעבר שהיינו חסרי ניסיון והמשכורת יותר נמוכה היינו חייבים לקחת הלוואות כדי לחיות בצורה בסדר , היום אנחנו מסתדרים עם מה שיש , ואין אופציה לילד עד שהאשה לא תרוויח יותר כסף . ויש לי בלי עין הרע בטן מלאה על כל המצב בארץ ואני גם מתכוון לשנות את המצב הזה. אבל הזוג הזה שעכשיו עשיתי הערכה גסה של ההוצאות שלהם נראה שהם יכולים להוציא לפחות 1000 ש"ח על הילד שלהם כל חודש , זה אמור להספיק לדעתי , תקנו אותי אם אני טועה :) והם גם יכולים לחסוך אבל בטח האשראי שלהם מנופח ברמה מטורפת של עשרות תשלומים שעליהם לשלם בגלל שהם חושבים שהכסף הזה שלהם ולא של הבנק . קיצר מצטער המצב בארץ גרוע ויש מספיק אנשים שאפשר לשים אותם באור הזרקורים כדי לשפוך אור על המצב .
ג'וני | 20.04.11
72.
דירה שכורה?! הרי לא יכול להיות שעד עכשיו לא קניתם דירה...
כנראה שכמו רבים אחרים כמוכם קניתם דירה גדולה/ דירת יוקרה/ פנטהאוז/ וילה והשכרתם אותה, כך שדמי השכירות שאתם מקבלים עבורה מממנים לכם את המשכנתא עליה. בקיצור, אתם עשירים מאוד ולפי התפקידים שלכם בטח כבר יש לכם יותר מדירה אחת כזו. אתם ביחד מרוויחים לפחות 23,000 ש"ח נטו אז אל תספרו סיפורים שבגלל המצב הכלכלי אתם חוששים להביא ילדים! כי אנשים מרוויחים משכורות מינימום ועדיין מצליחים להקים משפחה וגם להינות מהחיים (שזה אומר להינות מבילויים וגם מהילדים).
 | 19.04.11
71.
כנראה שהמשכורות שלכם נמוכות מדי
מצד אחד שניכם מחזיקים בתפקידים בכירים, מצד שני אין לכם בכלל הוצאות על ילדים, אז איך אתם מצליחים לבזבז את המשכורות הגבוהות שלכם?! כמה כבר עולה פעם בשבוע קולנוע?! מקסימום 400 ש"ח בחודש? כמה כבר עולה שכירות דירה לזוג בדרום ת"א?! 2,000 ש"ח בחודש? כמה כבר עולה להחזיק עוזרת בית (שתנקה את מה שממילא לא מתלכלך)?! 1000 ש"ח? כמה כבר אפשר להוציא על מסעדות (ובכלל על אוכל)?! מקסימום 2,000 ש"ח בחודש? כמה כבר הוצאות נותרות יש לכם (ביגוד, חשמל, סלולארי וכו')?! 3,000 ש"ח בחודש? כמה כבר אפשר לבזבז על טיול בחו"ל פעם בשנה?! נניח 15,000 ש"ח? הרי אתם רק שניים ולא משפחה של 10 נפשות!!! בממוצע ההוצאה החודשית שלכם היא מקסימום 9,500 ש"ח. מן הסתם המשכורות של שניכם מסתכמות בכ-22,500 ש"ח בחודש, מה שמשאיר לכם לחסוך בכל חודש כ-13,000 ש"ח!!! זה לא מספיק לכם?! אתם בטוחים שהחשש שלכם להביא ילדים לעולם הוא מההיבט הכלכלי? כי לדעתי זה סתם תירוץ!!! ועלוב!!!
 | 19.04.11
69.
הם צודקים. ילד זו הוצאה חודשית של 4000 ש"ח אם נותנים כל מה שהוא צריך
ואם הם מרויחים ביחד 25K ברוטו נשאר להם אולי 15K וזה באמת לא מספיק לכלום. בטח לא למי שחי בעיר גדולה ורוצה להנות, בצדק, מכל מה שיש לה להציע. צריך להגביל קצבאות ל 4 ילדים. מהילד החמישי שההורים יממנו לבד. להשאיר רק חינוך ובריאות לילדים מעל הילד ה4. מספיק לתקתק ילדים בלי חשבון ולבוא למדינה בדרישות.
michael | 20.04.11
68.
אני מאחל להרבה אנשים את הצרות שיש לכם...
אני מכיר משפחות רבות שמרוויחות פחות ומגדלות חמישה,שישה ילדים וחיות באושר. זה לא מה שאנחנו מאחלים בכול הזדמנות? שניכם אנשים חכמים ומידי יום מקבלים החלטות בעבודה לכן ולכן... אז תעשו משהו בשביל עצמכם ותיבאו את היליד הראשון והכול ישתנה... מקווה שזו תהיה הכתבה הבאה. בהצלחה.
שלומי | 20.04.11
65.
את הילדים שאינם חרדים צריכה המדינה יותר מההורים
המדינה = שכבה של 800,000 אנשים שניזונים מעבודתם השקעתם ויוזמתם של משלמי המסים. שכבה זו קובעת את סדר היום, את החוקים ואת ההתנהלות כטוב בעיניה. שאר הנתינים נועדו לפרנס את השכבה הזו ולהעניק לה זכות הקיום. שכבה זו כוללת את השירות הממשלתי והציבורי ברובו וכמובן את שלד הקבע של הצבא. אם יהיו פחות ילדים יהיה פחות צורך בחינוך, פחות צורך בציוד לתינוקות, פחות צורך בכל התעשייה המתפרנסת מצריכתם של ילדים, פחות מתגייסים לשירות המדינה ופחות מצביעים. פחות ילדים יחסכו לזוגות ללא ילדים ממון רב וגם למדינה על אי תשלום קצבאות. יהיה כאן פחות צפוף, גם ככה אין מקום ליותר מדי אנשים בארץ הקטנה הזו. לכן להפסיק להביא ילדים בישראל זהו צו השעה.
אורן סטודנט לסטטיסטיקה | 20.04.11
64.
מוזר שזוג שעובד לא רוצה להביא ילדים
אין דבר כזה לא יכול. לצערי בגלל מוגבלות חושית אני מתקיים מקיצבת נכות 1300 שקל, וברמה כזו נאלץ לוותר על התמסדות, שלא לדבר על להביא ילד כדי לא להישאר בודד בעתיד. מי שאין לו ילדים, בטוח שיישאר לבד כמו כלב לעת זיקנה. ילדים אמנם לא תעודת ביטוח בזמן זיקנה, אבל אין משהו אחר טוב יותר. מה זה להתרענן מהעבודה? לצאת פעם בשבוע לקולנוע? שטות גמורה בימים בהם יש טלוויזיות רחבות במחירים סבירים. לצאת לחו"ל פעם בשנה - לא חובה זה סתם ביזבוז כסף. לא יותר טוב להקדיש את הכסף הזה לעזור להורים או אחים/אחיות במצוקה כלכלית? או לחסוך לאביזרים לגידול ילד ראשון? להתרענן מהעבודה הקשה זה לנוח בשישי שבת בבית ולישון, לראות ביחד טלוויזיה, לאכול ארוחה ביתית טעימה, לבקר אצל אימא ואבא להראות להם שלא שוכחים אותם! ולהתחיל לחשוב על ילדים עכשיו. אם תעשה ילד בעוד 5 שנים, לא נחמד לחשוב שבגיל 57 תהיה אבא עייף ושחוק לילד שגילו 18.
חבל מאוד | 20.04.11
62.
מה אתה מתבכיין?! תחיה איך שאתה רוצה ותפנה לנו את הרשתית!
אתה רוצה ילדים?! תעשה. אתה לא רוצה ילדים?! אל תעשה. את מי זה בכלל מעניין?! היום היה לי קשה להחליט מה אני שם על המצה. התקשרתי אליך בשביל שתעזור לי? אתה פשוט בכיין סדרתי שחי ברמת חיים מצוינת ולא רוצה אחריות על ילדים. אחלה. נתראה בעוד 30 שנה ונראה אם עשית בשכל. כל השאר שטויות.
יואבחלב | 20.04.11
59.
מה זה בכלל "חיים נורמלים" מה שנורמלי לאחד לא נורמלי לאחר
כל אחד חי את החיים שלו כרצונו אבל.... וזה אבל גדול יש כאלה שחיים את החיים שלהם כמו שהחברים שלהם חיים, או כמו שהשכנים חיים או כמו שהחברה מכתיבה , וזה עצוב מכיוון שכך הם מגיעים לכתבות בכלכליסט הרי ללא ספק ולכל הדעות ואני לא נכנסת לכיס שלהם יש להם הכנסה גבוהה שמאפשרת/תאפשר להם גם לחיות טוב לא לעשות חשבות על ביגוד או בילויים וגם אם היו מביאים ילד אז היו מסתדרים הבעייה היא לא בשאלת הכסף הבעייה היא בכלל בשאלת הרצון לוותר על החופש והנהנתנות לטובת עוד יצור שיהיה תלוי בהם יגביל את החופש שלהם וידרוש מהם (אוי ואבוי) לעבוד פחות שעות חבל לי עליכם זוגות צעירים אני רואה את בניי גם מתקרבים למצב הזה בצעדי ענק וחבל חבל חבל אז תחושבו טוב איפה תרצו להיות בעוד כמה שנים הורים זקנים (בגיפים מפוארים) לילדים קטנים או בכלל לא לעשות ילדים ולהישאר לבד .... הכל אפשרי והכל זה עניין של סדר עדיפויות ופשרות בחיים גם בזוגיות בכל אופן ב ה צ ל ח ה!!!
ישראלית | 20.04.11
56.
דתיים מביאים הרבה ילדים, והסיבה לכך נעוצה בדת
1. זה מצווה להביא ילדים, שמזכה אותם בגילגול הבא. 2. לא מעניין אותם לא רמת החיים, לא לימודי תואר, ולא חיי עוני, הכול משמיים. 3. העיקר שנשמות היהודים ירדו למעגל החיים, והמשיח יבוא. לעומת זה החילונים, חושבים קודם על הקיום הכלכלי, רמת החיים וההשכלה שהם יתנו לילדים, ואם בכלל הם צרכים את כול הכאב ראש הזה. מה יוצא להם מזה, עובדים יותר, מתעצבנים יותר, רבים יותר, למה זה טוב ? המצב הכלכלי הקשה משפיע ישירות על המגזר החילוני, ומוריד את הילודה למצב אפסי, החילונים כמעט ולא מולידים ילדים. העתיד של המדינה כבר ברור, בתוך עשור או שניים המצב הדמוגרפי של המדינה ישתנה לחלוטין, המוסלמים והדתיים יהיו הרוב, כאשר המגזר היהודי החלוני יעלם כמעט לחלוטין. הצאצאים של אלו שהיקמו את המדינה, יעלמו ממנה. באירופה הילודה חיובית רק בגלל המוסלמים. קחו לדוגמא את יפן ששם אין מוסלמים, הילודה שלילית.
גיל | 20.04.11
54.
השיקול האם להביא ילדים הוא שונה
ילדים הם לא שעשוע שנועד להכניס עניין בחיינו ילדים הם לא מותרות ילדים לא עושים כי מוכרחים (עובדה שלא) ילדים לא עושים עבור עצמנו - שיהיה מי שיטפל בנו לעת זקנה .... ילדים עושים - כאשר בתודעה שלנו מבשילה ההכרה שהחיים הם מתנה נפלאה - ושאנחנו רוצים להעניק אותה לאחרים=לילדים שלנו ואנחנו מרגישים בשלים לעשות זאת ומוכנים להשקיע בחוויה האלוהית הזאת חג שמח ובהצלחה !
דרור | 20.04.11
53.
תכלס רוב האנשים פה פשוט בכיינים
כשעבדתי באירופה, רוב האנשים שהכרתי - עם משרות טובות, רמת חיים גבוהה - לא עשו ילדים. שאלתי למה והם הסבירו ש"פה קשה לעשות ילדים, הממשלה לא עוזרת" וכו'. זה במדינות כמו גרמניה וצרפת, כן? כמובן לכל מכרי בארץ שלושה וארבעה ילדים - אבל חופשות פחות יקרות, מכוניות יותר ישנות וכן הלאה. זו בחירה שכל בנאדם בעולם עושה. תוציאו מהראש שיש איזה גן עדן בעולם שאפשר פשוט לעבור אליו והכל מסתדר. הכי מצחיקה המגיבה עם "הדרכון האירופאי שלי מוכן עוד מעט" - בטח, כי אירופה מפוצצת בעבודה. רק תבואי.
ניר | 20.04.11
52.
דמעות חונקות את גרוני
די כבר נכון בישראל לא קל, צפוף חם יש מילואים ורוב הישראלים רק לבכות רוצים אבל אם רק רוצים להצליח רובם יכולים ובכל זאת רק בוכים אז מניסיון רב סוד קטן אספר מי שבישראל לא יצליח גם בחו"ל ישבר ואם אתם לא מאמינים בוא תיראו איך בחו״ל ישראלים רבים חיים לסיכום תחשבו איך להצליח ולא על אחרים בהצלחה לכולם חג שמח  
נבז | 20.04.11
50.
תקנו דירה במרחק חצי שעה מתל אביב ותעשו ילדים - כסף בא, כסף הולך !
תקנו דירה במרחק חצי שעה מתל אביב ותעשו ילדים - כסף בא, כסף הולך ! בטענות צריך לבוא לשמאלנים שהמשיכו את ההקפאה האידיוטית ! ביבי וברק הורסים את שכבות הביניים - חייבים לבנות 40,000 דירות ביהודה ושומרון כל שנה ! לדוגמא אריאל במרחק 40 ק"מ מהרצליה ! צריך לאשר בניית שכונות חדשות בעיר !
 | 19.04.11
48.
תפסיקו לבכות
אם הייתם משתחררים מהצפיה הבלעדית בערוץ 2 וערוץ 10, ועוקבים במשך שבוע אחרי החדשות של רשתות זרות (אנגלית, גרמנית, צרפתית, ספרדית, איטלקית - הכל יש בשלט רחוק שלכם) תשמעו פתאום שבספרד למשל, 20 אחוז מהצעירים מובטלים. ושבבריטניה מפטרים מאות אלפים מהמגזר הציבורי, מקצצים בכל הקיצבאות, בכל הרמות (בגלל גרעון בלתי נשלט), ועוד כל מיני "בשורות" שהיו מאירות לכם באור אחר את "החיים המתוקים מעבר לים". סך הכל, החיים בארץ דומים לחיים ברוב מדינות המערב, עם כמה יתרונות כמו גם כמה חסרונות. כאחד שחי ועבד בצרפת, גרמניה, בלגיה ואוסטריה, אני יכול להעיד שבסופו של דבר, לפחות בשקלול הנתונים שאני מכיר, טוב לחיות בארץ הזאת.
גד | 20.04.11
47.
ילדים מביאים שמחה אתם חיים בחרדה מזה ומפחדים ?
קראתי את הכתבה שלכם ואני חושב שהמסר שלכם הוא חרדה ופחד משינויים בחיים שלכם אני לא קונה את התירוצים שלכם שלעבוד 12 שעות זה מצוין ופינוקים במסעדות זה נהנתנות אפשר לעשות הרבה דברים מבלי להוציא מאות שקלים על מסעדה ילדים זו שמחה אהבה ואחריות ונכון גם להוציא כסף אבל אין דבר יותר ממיס שהילדות שלי קמות בבוקר ואומרות אבא ואני מחבק אותן זה הדבר הכי מדהים ואני מתרגש כל בוקר . אתם כנראה עוד לא בשלים לילדים וזה בסדר אנני שופט אתכם אתם חיים במדינת תל אביב זו מדינה מיוחדת במינה סגורה ואטומה איזה מסר אתם מנסים להעביר בכתבה שלכם את זה עוד לא הצלחתי להבין ואןלי גם לא אבין וזה בסדר מבחינתי אז בהצלחה. וחג שמח
 | 20.04.11
45.
אם תרצו - אפשר בקלות לעשות סדר בחיים... הייתי שם עם אישתי והצלחנו
לעשות שינוי משמעותי. כל הסיפור - סדרי עדיפויות מטומטמים שנוצרים כתוצאה מה"בילבול" מסביב. בני הזוג, ילדים, בית - הם לא מותרות נלווים לקריירה אלא המטרה עצמה שבשבילה עובדים. אגב - אם לא תתעוררו - אתם גם עלולים לאבד אחד את השני בשל סתם משבר אקראי... בהצלחה!
אחד שהיה שם | 19.04.11
44.
אנחנו גרים בצפון תל אביב ואין לנו בעיות - הכל עניין של תכנון נכון
אהחהו מרוויחים פחות מהם ובכל זאת אנחנו שוכרים בצפון הישן ברחוב יקר ומבוקש ובכל זאת אין לנו חובות, אין לנו הורים עשירים ואין לנו בעיה לסוע לחו"ל כל כמה חודשים ואנחנו יוצאים לבלות הרבה. איך? הסוד הוא להיות גמיש. לא לסנדל את החיים שלך. תמיד לדאוג לכמה שיותר אפשרויות. וכמובן תכנון נכון של ההוצאות. למשל: שוכרים דירה בשביל לא לעבד את החסכונות ולא להתחייב לבנק ל-30 שנה.
סתם אחד | 20.04.11
42.
קשקשנים
הכל נעשה מתוך בחירה וכאשר אתה מרגיל את המעביד שלך שאתה שפוט של עבודה או וורקוליסט אז אל תתלונן . אבל לעצם הבעיה , זאת לא נהנתנות כמו אגואיסים של אהבה עצמית בטרוף ואוליי סתם עוד אחד שלא היתבגר וכנראה שגם לא יתבגר וימצא לעצמו אין סוף של תרוצים למה לא כדאי לבנות משפחה . בעצם , לאחד שלא בנוי לבנות משפחה עדיף שלא יביא ילדים כי בילדים צריך להשקיע והם לא צעצוע לנהנתנים .
שמ | 20.04.11
39.
מפצים את עצמכם? נשמע כמו תרוץ
צר לי על השיפוטיות אבל כל המלל הזה נשמע כמו תרוץ של מי שהפוזה שלו יותר חשובה לו מהמשפחה שלו. אנילא בכיר ולא מרוויח אפילו חצי מהזוג בכתבה אבל כשרציתי ילד לא נתקלתי בבעייה כלכלית. למה? כי אני לא גר בשכירות יקרה אלא בדירה צנועה אבל שלי. כי אני הולך למסעדהאולי פעם בשבועיים. כי אני נופש בארץ וגם אז לא במקומות יקרים. כי אני מחזיק רכב קצת יותר ישן ולא ליסינג.... והכי חשוב אני עושה מה שטוב לי בגבולות האפשר ושמח בחלקי. האושר שאתה מקבל מהבן שלך גדול מהאושר שמקבלים מחופשה יקרה אוטו יקר או בית יקר. רק כשתעשו את הצעד תבינו.
זיו | 20.04.11
38.
לי יש רק 2400 בחודש קצבת נכות מבטוח לאומי וזהו
אין לי רכב אין לי טלויזיה לא יודע מה זה חו"ל לא יודע מה זה בית מלון לא יודע מה זה מסעדה פעם אחרונה שהייתי באילת או בירושלים או בחיפה - לפני עשרות שנים... ואני לא מתלונן זה מה יש, וזהו. ותודה לאל. אז בפעם הבאה שתרגישו לא טוב, תחשבו על מה שכתבתי . אולי זה יעזור כי מה שחשוב באמת, זה לא כמה יש לך, אלא איך אתה מרגיש עם מה שיש לך.
צ.ש. | 20.04.11
37.
לגור בדרום תל אביב זה נקרא רמת חיים גבוהה? לא ממש.
לא נראים לי חכמים במיוחד עם כל הבזבזנות הזאת. מתנהגים כמו מישהו ששמע בשורת-איוב מרופא שקצב לו תוחלת חיים קצרה. לא רואים את העתיד ממטר ולא מסוגלים להתאפק ולדחות סיפוקים. מתאים לדור החדש שהורגל מילדות לקבל כל מה שרצה בטוחים שתמיד תהיה להם עבודה ולעולם לא יהיו מיתון ואבטלה קשה וימי סגריר
עופרה | 19.04.11
34.
תמשיכו להנות!!
אם אתם מסופקים בחייכם ונשמע שכן- תמשיכו להנות!! לא כל אחד חייב להביא ילדים לעולם. בייחוד אם אין לו זמן אליהם. עדיף להודות בכך עכשיו מאשר לחיות כל החיים עם רגשות אשמה וילדים מתוסכלים...ילדים זה לא רק נטל כלכלי, הם הרבה מעבר...זמן, השקעה... לי יש 3 בנים שהם החיים שלי אבל זה בהחלט לא קל.
אורטל | 20.04.11
33.
עצוב
כולי אהדה וסימפתיה...אני כל כך מבינה את המצב שבו אתם נמצאים ושאף אחד לא יגיד לכם שזה ענין של סדר עדיפויות בחיים..לא שאני מבינה גדולה בכלכלה אבל עדין יכולה לעשות חישובים מתמטיים ולהבין שיוקר המחיה אצלנו לבין הרווח האישי הולך וגודל מה ששוחק את מעמד הביניים ואת היכולת של כל אזרח הגון במדינת ישראל להתקיים בצורה מכובדת והגונה. אני אימא חד הורית לשני ילדים מתבגרים,עובדת גם עד 12 שעות ביום בכמה עבודות שונות ואני יודעת אם לא היו לי ילדים כיום בהחלט הייתי קמה ועוזבת למקום מובטח יותר. מאחלת לכם שלא תוותרו על הבאת ילדים לעולם כי הם האור של חיינו. אמן ובהצלחה .
יעל | 20.04.11
32.
חיים כמו עשירים ובוכים
סביר להניח שההכנסה נטו שלהם בסביבות ה 20000 ש"ח תקציב לזוג: - 4000 ש"ח שכר דירה או משכנתא לדירת 2 חדרים באיזור טוב מאוד - 2000 שניות שוטפות (סופר + פארם) - 2000 מיסים (ארנונה, חשמל, טלפון, מים, טלויזיה) - רוב הזמן הם בעבודה ולכן טלפון וחשמל יחסית נמוכים - 2000 ש"ח בילוים בחודש (נראה לי הגיוני ומספיק לבילוי פעמים שלוש בשבוע) נשאר 10 אלף ש"ח לחודש - 120 אלף ש"ח לשנה 30 - לנופשים (מספיק לפעם בשנה לחול ופעמים בשנה נופש בארץ) 40 - קניות שונות (מכשירי חשמל, בגדים) נשארנו עם 50,000 ש"ח חסכון ברמת חיים מאוד גבוהה (אני ואישתי עם משכורת נטו של 30,000 ש"ח חיים ברמת חיים זולה בהרבה ומאוד מרוצים)
עופר | 19.04.11
31.
אין מצב שלא יכולים לגדל ילד עד שניים - מינימום3K הוצאה חודשית
נסיעה לחול מינימום 3000$ לזוג, לשבוע. אתם מספרי סיפורים של אנשים חסרי אומץ לעשות את הצעד האמיץ והנועז של ויתור על עצמם ועל האגו ומחליפים זאת בתרצנות זולה. לא מאמין לסיפור שלכם נסו משהו אחר.
לא מאמין לסיפור שלכם, להערכתי | 19.04.11
27.
הוא מייצג עשרות אלפים - המדינה הופכת להיות איומה ונוראית
יש פה שכבה של כמה עשרות אלפים - אנשי קבע, קומבינטורים, שוטרים בכירים, עו"ד, שופטים, בעלי הון, משרדי ממשלה שמחזיקים מיליוני ישראלים על האצבע - אשר עובדים בשבילם. נהיה פה בלתי אפשרי לחיות וזה רק הולך ומחמיר. אם זה יימשך, לא אתפלא אם ב-10 שנים הקרובות תהיה פה מהפכה בסגנון מצריים או לפחות כמו ב-77.
 | 19.04.11
26.
זאת בדיוק הסיבה עזבתי את ההיטק
אני מהנדסת בתחילת דרכי עבדתי כשנתים בהיטק ועזבתי מיוזמתי היום אני עובדת בחברה 9 שעות מגיעה הביתה ויש לי זמן לעצמי...אומנם אני מרויחה פחות והתנאים פחות מפנקים אבל זה עדיף פי מיליון אין מחיר לשעות האלה שהם לעצמך אני רווקה אין לי ילדים ועדין לעבוד 12 שעות ביום זה מדכא גם אם אין לך ילדים
אחת | 19.04.11
22.
המצב שלכם הוא תוצאה של ההחלטות שלכם לטוב ולרע
כל ניסיון להאשים מישהו/משהו אחר במצב בו אתם נמצאים פירושו להחליט שאין לכם שליטה על מצבכם כתוצאה מזה אתם: 1. תפנו להאשמה מתמדת/אלימות 2. תתלו את השינוי המיוחל במזל 3. תנסו לפצות עצמכם בעוד גאדג'טים ופינוקים 4. תקומו כל בוקר עם "אמונה" שיהיה טוב תחקרו בצורה מדעית אנשים שעשו כסף בכוחות עצמם. חלקם היו מעמד נמוך מינוס מינוס והיו ימים שבהם לא היה להם מה לאכול והם לא ידעו איך יסגרו את החודש הנחות היסוד הן תמיד: 1. הכל תלוי בי 2. אני אחראי לכל תוצאה של החלטותיי 3. אם אני צריך לחשוב האם אני יכול להוציא כסף = אני לא יכול להוציא אותו 4. אני חייב למנף את עצמי. אם ההכנסה שלי תלויה בזמן שלי = אני תמיד אפסיד ועוד ועוד אני מבין שזה טרנד עכשיו היעלמות מעמד הביניים ושצרת רבים חצי נחמה אולי אם הייתם כן מביאים ילדים זה היה מחייב אתכם לשנות את ההסתכלות שלכם על החיים. לקחת אחריות ולשנות סדר עדיפויות.
כסף לא פותר בעיית חינוך כלכלי | 19.04.11
20.
בגדול אני יכול להבין מאיפה אתם באים אבל יש פרספקטיבה אחרת שאפשר לקחת
החיים הם פלא, התרגלנו להתעלם מזה. אפשר למצוא הרבה בתוך ה"מעט". כל רגע שאתה נושם, גופך בריא, ליבך דופק, יש לך אוכל על השולחן ומשפחתך וקרוביך אוהבים אותך זה לוקסוס ענק. בני האדם לומדים להעריך את זה רק כאשר זה נלקח מהם. לך להוספיס בתל השומר או למחלקה האנקולוגית ותראה סביבך הרבה מבטי קנאה רק על זה שאתה בריא ושאתה הולך לחיות עוד יום על פני כדור הארץ. הסוד הוא ללמוד לראות את החיים ככה מבלי להיות צריך להגיע למצבים הקיצוניים. זה דורש לא מעט משמעת והליכה נגד הזרם אבל זה אפשרי - כל מה שצריך זה שעה ביום של התבוננות פנימה. יש הרבה מסגרות שמציעות את זה - יוגה, מדיטציה, תפילה, טאי-צ'י, הליכה בים וכד'. אז לומדים לראות שהכל הבל הבלים כפי שקהלת אמר. ואני אספר לך עוד סוד - אני מבטיח לך שהאחים עופר היו נותנים את כל הכסף שלהם כדי להתחלף איתך ולחזור לגיל 34.
בועז | 19.04.11
18.
פשוט מאוד..
כבר הצגת את עצמכם כ"נהנהתנים"..אז זה העניין. אנשים נהנתנים,לרוב(...),הופכים לאגואיסטים,שמרוכזים רק בעצמם-בעצם זו הסיבה למה אתם מפחדים להביא ילדים.כי הילדים הם "הוצאה",ואז כבר לא תוכלו לחיות ברמה שמתאימה לכם כזוג.. אני חיה בצפון,לא עובדת,אלא רק בעלי.ובכל זאת,הבן שלי מקבל את כל מה שצריך וכשמגיע לו גם כל מה שהוא רוצה.מצד שני,אנחנו לא חוסכים מעצמנו ומפרגנים לעצמנו מידי פעם חופשה,בארץ או בחו"ל. איך?!? פשוט מאוד.סדרי עדיפויות...
אור | 19.04.11
16.
תגובה ל"אחת העם"-ממש לא מנותקים. הם מייצגים עשרות אלפי זוגות
"מנותקים מהעם?" הם צריכים לבקש סליחה שהם רוצים חיים נורמליים? הבעיה היא לא בהשוואה לשכבה חלשה שמרוויחה שכר מינימום (שגם זה לא בסדר) מדובר בשכבה מאוד גדולה שאינה נזקקת. בוגרי אוניברסיטאות, עובדים קשה לפרסנתם ועדיין הולכים אחורה. בכל העולם הם מעמד ביניים יציב שיכול להגיע לרווחה כלכלית וחיים נורמליים. לא לחיות על הקצה של המינוס. כן לגדל ילדים, לחסוך כסף לעתידם, לגדל אותם בבית משלהם. לצאת לחופשות ולבילויים כי אלא החיים...אם זה לא מתקיים זו עבדות מודרנית.
אורי | 19.04.11
11.
כל מילה בול
מהיכרותי עם שני הברנשים הנ"ל, הם בעלי יכולת גבוהה להצליח ולהגשים את שאיפותיהם. המצב הכלכלי הנתון בארצנו איננו מאפשר לשכבת הביניים הצעירה להתפתח כלכלית. הדוגמא הטובה ביותר היא חוסר היכולת לקנות קורת גג במימון עצמי באזור התעסוקה הגדול בארץ הלא הוא אזור המרכז. הסיפור שלהם הוא בזעיר אנפין הסיפור של כל זוג צעיר משכבה זו.
ליאור | 19.04.11
7.
מקרה מייצג של כל שכבת ביניים שנשחקת ושוקעת..ומשם תצמח המהפכה הבאה
והיא תגיע...לא נשלם מס...לא נחשוב שצה"ל זה חובה...נדרוש פחות מיסים עקיפים...כמו הכרה בהוצאות מטפלת ומשכנתא ביטול קצבאות למשפחות מרובות ילדים שבאות על חשבון מעמד ביניים שחיי ומשלם מיסים אבל מגדל רק ילד אחד. רוצה דמוקרטיה וחברה שיוויונית וצודקת. כלכלת שוק שלא דורכת על העובד. שכבת ביניים של משכילים עובדים זו השכבה שאמורה להניע את הכלכלה. ומה שקורה הוא שהיא נשחקת והולכת אחורה. אין מעמד ביניים גבוה. שלושה עשירונים עליונים פשוט קרסו. צריך רק את הניצוף שיצית על המהפכה. השאלה מי יוביל אותה ואם היא תחצה עמדות פוליטיות.
אורי | 19.04.11
5.
גם התל אביבים צריכים לחיות וללדת ילדים. 2 צודק. בנינו הפכו עבדים לטייקונים ואנו שותקים
מי יגול עינינו? מי שעובד 16 שעות ולא יכול לבנות עצמו, גם אין לו זמן וכוח לחשוב על מצבו ועל הקשר שלו למדיניות ההפרטה, שלקחה את המדינה שלנו והעבירה לאלי ההון. אכן, מי יחזיר את החינוך והבריאות והדיור -- זכויות יסוד, שהיום רק עשירים מאוד יכולים לקבל באיכות טובה.
כאן נולדתי ורוצה גם נכדים | 19.04.11
2.
פראיירים לא מתים, הם משכנעים את עצמם ש"זו המדינה שלנו" (ע"ש האחים עופר ודנקנר) וחיים כמו עבדים
לצאת לקולנוע פעם בשבוע זה לא "פינוק", זה תרבות פנאי שמגיעה לאנשים שעובדים קשה. רק בארץ חושבים שלצאת לקולנוע ולעבוד פחות מ-12 שעות ביום זה רמת חיים גבוהה. כשישלחו את הפראיירים להילחם על קידוחי הגז של תשובה עם לבנון, הם לא ישאלו שאלות וישושו להקריב את דמם בעבור הרווח של אחרים. הרי את מסים למדינה לא ייכנסו מהגז עד 2023, וגם אז כל אחד מהמרואיינים ישלם יותר מס מאשר הטריליארדרים. אבל זו דרכה של תודעה כוזבת ושל מדינה שהקריבה את הסוציאליזם והסולידריות על מזבח הקפיטליזם החזירי והלאומנות האווילית. אני מרחם עליהם, ועוד יותר על ילדיהם - שאותם לא יראו מבעד ל-16 שעות העבודה היומיות. פעם, לפני 15 שנה, היו גנים עירוניים שעלו 500 שקל בחודש. אבל בגלל ההפרטה כמעט אין כאלה. מדוע הפראיירים לא דורשים את השירותים המגיעים להם?!? כי הם פראיירים. עם תודעה כוזבת לא קונים במכולת. דועכים ממנה לאט לאט עד שלא נשאר ממך כלום.
רמי | 17.04.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת