אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

איך התפתחו איברים מורכבים כמו העין?

37 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

36.
ל 35.
הסיבה שיש (בערך) אותו מספר גברים ונשים בעולם הוא כל כך פשוט שזה מגעיל, אין שום צורך ב"תבונה קולקטיבית", רוח הקודש או חייזרים. המין נקבע ע"י כרומוזומי המין שמתקבלים מהביצית והזרע - הביצית תמיד תורמת כרומוזום X "נקבי" והזרע יכול לתרום או X ולתת לנו נקבה, או Y ולתת לנו זכר, האם הזרעון שמפרה את הביצית הוא בעל כרומוזום X או Y זה כמעט לחלוטין עניין של מזל, מה שנותן לנו סיכויים של 50\50 לקבל זכר או נקבה. תטיל מטבע 7 מיליארד פעם ותוכל לראות שתקבל כמעט בדיוק חצי עץ וחצי פלי - ואם תטיל מיליארד מטבעות עדיין תקבל כמעט בדיוק חצי חצי, אפילו אם במטבע אחד יצא לך רק עץ שש פעמים ובאחד אחר יצא לך רק פלי שמונה פעמים, בסוף זה מתאזן. כמובן שיכולים להיות איזה שהם תופעות ביולוגיות שיגרמו לזכר לספק רק זרעונים עם כרומוזום כזה או אחר, או כאלה שיגרמו לנקבה ללדת בהצלחה רק תינוק ממין מסויים, אבל תופעות אלו זניחות ובטוח לא נפוצות מספיק בשביל להפר את הסטטיסטיקה.
ערן | 02.04.12
35.
האבולוציה לא סותרת את קיומו של אלוהים, אם כבר להפך..
רק מוכיחה את כוחה של הרוח וכוחו של הטבע. ושנית, אם אין אלוהים או כח עליון מארגן בעולם, איך אתם מסבירים את זה שיש סכום שווה כמעט גברים לעומת נשים באוכלוסיית העולם? אתם יכולים לומר שיש סיכוי של50% ללדת זכר או נקבה אבל מה עם נשים שרק יולדות בנים או נשים שרק מביאות לעולם בנות. מי מאזן זאת בטבע? ואם תטענו לתבונה קולקטיבית או יכולת החלטה מראש איזה מין להביא לעולם (שמחקרים מוכיחים שיש אפשרות כזו) זה כבר מוגזם מאחר שאשה בזימבבואה יכולה לתכנן עם אשה באירופה או באסיה אם ללדת זכר או נקבה? בכל מקרה, העולם מופלא מכדי שיהיה ניתן להסביר אותו רק באופן מדעי, גם איינשטיין אמר משהו דומה, אבל בכל זאת המדע זה דבר מופלא לכשעצמו.
א. | 26.04.11
32.
ל 27
מה הקשר ליתרון ....אתה כבר נותן לטבע תכונות אינטלגנטיות... מאיזו עמדה והנחה אתה מחליט שלאותו תא יש ייתרון ? כבר פה אתה טועה בהבנה של תהליך ! למה שאותו תא יקבל ייתרון על פני אחר ...מה אכפת עם זה נותן עוד מידע ...מי אמר לך שמידע זה טוב...מתי אתה מחליט אם יש בכלל מידע ומי צריך והחליט שמידע הוא טוב .למה לא הדחקה....תשים לב מה אתה עושה?! אתה כבר מחליט החלטות שמהם אתה בונה תילי תילים! הטבע הוא כאוס! הטבע מפרק דברים! אתה מחליט החלטות אינטלגנטיות בלי לשים אפילו לב! קצת חוצפה מה שאתה עושה ! נתת כבר למערכת שלמה אינטלגנציה מה טוב ומה לא טוב.מה יתרון ומה לא..מה עדיף ומה לא! אז כשאתה רוצה יש אינטלגנציה..וכשאתה לא רוצה אתה אומר לי שאין יד מכוונת ואין אינטלגנציה! תהיה ביקורתי כלפי עצמך קודם כל! ועזוב את הרבנים! אני חוויתי מוות קליני וואני מתקשר-מדיום עזרתי להמון אנשים בחיי ואני לא נחשף ! כואב לי עלייך....אם היית יודע מה מחכה לכל אדם למעלה ...היית שורף את כל ספרי המדע וזורק את הטלוויזיה מהבית!
חחח | 23.04.11
31.
ל 27
אתה כל הזמן חוזר על אותה טעות!!!! אתה מכניס אינטלגנציה לתהליך ואתה עושה זאת בלי לשים לב. וזה לא משנה אם זה רגעי או מתמשך .פונקצית הזמן לא קשורה בכלל לשום תהליך! יש מתשנים במשוואה שלא קשורים לזמן! או שהם ייתבצעו או שלא! ולא משנה אם זה תהליך של מליארדי שנים או לא! ובמשוואה של הבריאה חייבת להיות נוכחות של אינטלגנציה אחרת שום דבר לא היה קורה. אני מקווה שהביקורת חלה גם עלייך ..כי אתה מנסה להדחיק אותה! אגב מעניין אותי מה תגיד על אנשים שהיו במוות קליני ונתנו הסבר מפורט מה קרה להם למעלה ובזמן האשפוז שלכוארה לא ראו כלום! מה תאמר על מחקרים מדעיים על תיבת נוח יציאת מצריים ועוד הרבה הרבה דברים...מה תגיד לארכיאולוגיה שהם מחפשים ם לפי מה שכתוב בתורה ומוצאים הכל! אגב מה זה משנה מה אנחנו כותבים..גם ככה תמות ולא תזכור כלום ..איזה ערך יש למה שאנחנו כותבים.....הדתי לפחות דואג לעצמו ועובד בחכמה... ואתה תשאר עם תאוריה לא מושלמת אבל היא נוחה לך כי אז המצפון שלך לכאורה מנקה אותך ..אתה מעדיף לחיות עם זה העיקר לא לקבל עול מלכות שמיים ...אבל בסופו של דבר ....אתה רק מפסיד..לא תזכור כלום ואם יש חיים אחריי המוות-אכלת אותה. אני יכול להמשיך ולהמשיך מכל כיוון אפשרי להראות לך שאתה טועה..מדעית ופילוסופית..אבל קשה פה לכתוב הכל.
ל 27 | 23.04.11
30.
ל-13: אתה פשוט משקר, מסית את הדיון ומוכיח את טיפשותך.
מישהו טען שלאבנים ולברזלים אין אבולוציה ולכן האבולוציה לא קיימת. בא מגיב 12 והסביר יפה שברזל ואבנים אינם מתרבים ולכן התהליך האבולוציוני לא תקף לגביהם. ואז אתה מגיע ורושם גיבוב שטויות בלתי קשור בעליל אשר מלא בשקרים ולוקשים. אתה כותב כאלה שטויות שכל בעל השכלה מינימלית מבין שאתה פשוט מקשקש. (למשל מה הקשר בין תרמודינמיקה לאבולוציה? זה שברזל מחליד לא הופך את הברזלים למתרבים ולכן האבולוציה לא רלוונטית כאן וכו'). אני יודע למה רשמת את זה - כדי להסית את הדיון מכך שהאבולוציה היא עובדה מדעית מוכחת. אתה בתור אדם דתי לא מרגיש נוח עם זה. לא נורא - תתגבר ותתבגר!
מישהו | 23.04.11
28.
אם אותו תא של העין רגיש לאור
למה שהוא ינסה לשמור על עמידות ...למה לא לנסות להיות עמיד למשהו? שיישרף וייתכלה כמו כל שאר המרכיבים. אני רואה פה את התגובות. אתם מדברים מתוך הרגלים ודברים שמבחינתכם הם טבועים ! אתם לוקחים הגדרות כמובנים מאליהם. אומר לכם משהו אחד! תביטו באדם -הוא קם,הולך ,חושב . תביטו באדם ברחוב...ותבינו איזה נס זה שיש בן כזה דבר שנקרא בן אדם. שמורכב מחומרים פשוטים שיש בטבע .שהריי את כל החומרים האלה יש גם בדברים אחרים.ואותו אדם הוא בעל יכולות רוחניות ...האדם הוא מעל הטבע! חכמה,מחשבה,התכנון ..הכל מעיד על התערבות שהיא מעל הטבע-התערבות מטפיסית. אם תקחו את כל המרכיבים שיש בעולם ותנסו ליצור מזה אדם או בכלל תשאלו מה ההסתברות שמכל הבריאה הזאת תיווצר ישות כמו האדם...כל אדם בר דעת והגון יגיד לכם שההסתברות שזה ייקרה היא אפס! אין קשר בין מחשבה ,חכמה ,בינה,רגש,שימור החומר-כל זה לא קשור לטבע! נניח ויש לי מכונית ואני מסביר את התהליך של בניית המכונית ....ומתוך זה אני אגיד שהרכב נוצר במקרה....מתוך תהליכים ספונטניים...זה נראה לכם הגיוני? אז למה אדם שהוא הרבה יותר מזה ..האינטרס של כולכם היא להוציא את הבורא מהמשווואה כי זה נוח ...אבל בסופו של דבר את המציאות לא תשנו -כולנו סופנו למות ולהפטר מהעולם ואם יש בורא והיהדות היא האמת ...ושום תירוץ לא יעזור
חח | 23.04.11
27.
ל-25 - פשוט אין לך מושג על מה אתה מדבר
העין לא חשבה כלום! האבולוציה לא פועלת מתוך מחשבה קדימה, היא רגעית ומקומית! בוא אני אסביר לך נורא לאט: יש לך אוסף של פרטים חסרי כל יכולת ראייה שמתקיימים בעולם והגנים שלהם משתנים טיפה כל דור. נניח שלאחד מהם נוצר תא רגיש לאור שיכול לעזור לו לקבל מידע על הסביבה שמקיפה אותו. אפילו התא האחד הזה ייתן לו יתרון ענק על פני יתר התאים וכתוצאה מכך הוא יוכל להעמיד יותר צאצאים ומהר מאוד לכל האוכלוסיה יהיה את התא הזה. עכשיו נניח שנוצר פרט שיש לו פתאום 2 תאים כאלו וכך הלאה... ניתן להראות בסימולציה לא מאוד מסובכת (אבל כן צריך לדעת לתכנת) במחשב שמדמה תהליך אבולוציוני, שבתהליך מן הסוג שציינתי , צביר התאים הנ"ל יתכנס בסופו של דבר לצורה, שהפלא ופלא מזכירה מאוד את מבנה העין המודרנית(שאגב היא מבנה כ"כ יעיל שהיא התפתחה בנפרד כמה פעמים במהלך האבולוציה - אצלנו ואצל תמנונים למשל) בקיצור, הכל מקרי ורגעי, מה שמכוון את הכל זה יכולת השרידות שהתכונות מקנות לפרט באוכלוסיה באותו רגע. אני יודע שמדע זה קצת יותר מורכב ומסובך מאוסף ההבלים שמאכילים אותך הרבנים וגורם לך לחשוב שאתה חכם אבל אתה חייב לפתח חוש מסויים לביקורתיות. האבולוציה אינה תיאוריה מושלמת, היא פשוט הרבה הרבה יותר סבירה בעיני מכל סיפורי המעשיות על גן העדן והנחש המדבר...
סטודנט  | 23.04.11
25.
הסימנטיקה היא לא האשיו.
הטבע מפרק דברים! עצם הרעיון שאומרים שהעין נוצרה כי ...היא הבינה ,חשבה..התא חשב מישהו חשב. לטבע אין אינטלגנציה..הטבע מפרק הכל! פתאום לתת אינטלגנציה לטבע מעיד על טפשות! אי אפשר לכתוב כאן הרבה ....וזה מקשה עליי מאוד ולכםן אפנה אותך לפרופסור דורון אורבך מבר אילן -הוא חזר בתשובה וכל תלמידיו חזרו בתשובה. פרופסור לכימייה -לך תתייעץ איתו. הוא יקצר לי את התגובות . אתם כל הפנאטים למקריות נותנים לטבע ומרכיביו אינטלגנציה -אתם פשוט עלבון לאינטלגנציה וכמו שאומרים ...אותו אדם שמוציא את האלוקות מהחיים זה בגלל שאותו אדם רוצה להיות אלוהים! להגיד לי שהעין נוצרה במקרה בגלל תהליכים ספונטניים ללא התערבות אינטלגנטית .....אתה בדיחה ! העין חשבה לבד איך היא צריכה לראות וכל התהליך נוצר בלי אינטלגנציה בכלל....כי העין יש לי מוח והיא רצתה לראות אז היא חשבה על תהליכים בשביל להגיע למושלמות ....אתה מבין?? נתת לעין מלכתחילה את האינטלגנציה שהיא תמצא את התהליך המושלם בשביל לראות. מי אמר שבכלל היינו צריכים לראות? מה כיוון את התא את האינטלגנציה בכלל לכוון את עצמו לראייה.אלוהים יישמור כמה שטפו לכם את המוח.
ל 22 | 23.04.11
24.
אני לא פוסל תהליכים אבולוציוניים מוגבלים בהיקפם למטרת שיפור הקיים
אבל איברים מורכבים ובטח ובטח ייצור חי ושלם כמו האדם לא נוצרו יש מאין. הסיכוי שדבר כזה יקרה חושב ע"י מדענים ונמצא שההסתברות שהתמורות הגנטיות אכן ייקרו הן אפס. אנחנו ובעלי החיים מכונות מופלאות שנוצרו ע"י מישהו ולמישהו הזה תקראו איך שאתם רוצים.
מהנדס | 23.04.11
22.
ל-13. לתא יש רק דבר אחד ב"ראש" - פרו ורבו ומלאו את הארץ
אה, כן ולאכול. רוב הזמן הוא אוכל תאים אחרים. קצת כמו מטקבקים שעסוקים בלאכול אחד את השני. אישית אני חושב שאלוהים ואבולוציה בכלל קיימים במרחבים נפרדים ואין מקום לוויכוח, אבל הנה הסבר קצר מה זו אבולוציה. עם של כמה עשרות מיליוני אנשים בונה דת המבוססת על הקרבת בני אדם כדי להרגיע את האלים העצבניים שלהם. בשלב מסוים מגיעים כ-50 איש בעלי צבע עור מוזר ומשעבדים את אותם עשרות מיליונים תוך שהם הורגים בהם על ימין ועל שמאל. מאותה תרבות אינדיאנית נותר צל חיוור והאוכלוסיה הלבנה והשחורה שהגיעה לאמריקה מחליפה את האוכלוסיה האינדיאנית באופן חלקי (כמו בבוליביה למשל) עד חיסול מוחלט (כמו באיים הקריביים). זו אבולוציה. אם לבני המאיה היה שכל, הם היו שוחטים את הרננדו קורטז וחבורתו, אבל לא היו להם הכלים. אגב, ליהודים היו הכלים לשרוד. או שאולי אתה מאמין בניסים ולא הפקת שום מסר מתנורו של עכנאי. אם אתה מאמין שאין לעם ישראל חלק בשרידותו ושאלוהים מחליט הכל בשבילנו, אז אתה כנראה פספסת את החלק בבראשית על עץ הדעת טוב ורע ואתה חושב שאתה עדיין בגן עדן.
לוי | 23.04.11
21.
אם זו אבולוציה, סביר להניח שהיינו עם עין אחת.
במעלה הקרחת בעלת לוחות פוטואופטיים שמסתובבת לכל כיוון. או לחילופין שני מחושי ראיה שיוצאים מהפטמות. או אולי עין מקדימה ועין בקצה חריץ העכוז. אבל לא. לא רק שנוצרה עין שהיא מנגנון מורכב ופלאי, נוצרו שתי עיניים. בראש. עם ארובות מותאמות בגולגולת ועם מיליארדי חוטי תקשורת למוח, שבכלל שהוא זה שרואה. איך? למה? כיצד נקבע הצורך? מתי היה השידרוג מעין אחת לשתיים? איך זה שלבעלי חיים שונים יש תפקוד שונה של העיניים? מסקנה? אין. הכל יכול להיות. רק מי שיודע או מבין, שיענה.
בנץ | 23.04.11
20.
ל 16
יודעים יודעים ....כל מה שכתוב בתורה קרה ויש מחקרים שמעידים על זה אבל בוא נלך עם הסקפטיות שלך לרגע ונחליט שלא יודעים. בוא ניתן להגיון לכאורה לעבוד ואז מתבקש ממך להפעיל את השכל :השכל מה אומר: אם אין כלום אחריי המוות אז גם ככה אני לא אזכור כלום והכל לבטלה וכל חיי האנושות לבטלה כי אין כלום .והאדם מחפש ערך לחייו אם תגיד לו שאין כלום הוא ישר יגיד לך ..למה לעבוד,לסבול להתייסר...למה לקדש את החיים.בוא נמשיך: אם יש חיים אחריי המוות השכל אומר לך לבטח את עצמך לתרחיש הכי קשה שיכול להיות והתרחיש הזה הוא היהדות-אין דת אחרת שנותנת תרחיש יותר גרוע לגביי העולם הבא.וכמו שנניח היית נוסע למזרח הרחוק להנות אתה היית עושה לעצמך פוליסה הכי טובה שיש למקרה חירום. אז תגיד לי אתה-איפה השכל שלך?
ל 16 | 23.04.11
19.
ל-13 - ושוב אתה טועה ומטעה - אנו לא קהל מתאים לטיעונים הנבובים האלו
מה קשורה התרמודינמיקה לעניין? סתם לידע כללי התרמודינמיקה שואפת לקראת מינימום אנרגיה חופשית ולא לקראת פירוק וזה מאוד שונה. לדוגמא, אתה יכול בניסוי פשוט לקחת אוסף מולקולות שומניות נפרדות בעלות ראש הידרופילי(אוהב מים) ובגלל החוק השני של התרמודינמיקה הן ייאספו ביחד וייצרו כדור חלול - כך בדיוק נוצרו מעטפות התאים החיים! באופן כללי, כמו קודמי מכמה תגובות למעלה, אני ממליץ לך שוב לפתוח כמה ספרי ביולוגיה ופיזיקה לפני שאתה מתבטא בצורה לא אינטיליגנטית שכזו... חבר'ה - הרבנים מאכילים אותכם לוקשים! תחשבו ותקראו בכוחות עצמכם! (הגן האנוכי של דוקינס יהיה מקום נפלא להתחיל בו). אגב, נראה לי שאני יכול כבר לנחש את הטיעון הבא שלך : " איינשטיין שלכם אמר שיש יחסות ויש מהירות האור נכון, אז למה לא כל התאים נעים במהירות האור???למה? כי יש בורא לעולם כמובן! מש"ל..."
סטודנט  | 23.04.11
15.
מה אתם רוצים מ- 8? הוא צודק...
שהריי לא הגיוני שמטציות גנטיות הדרגתיות ע"פ מאות מליוני או מליארדי שנים אחראיות למגוון החי שקיים, למרות הוכחות גנטיות מרשימות! יותר הגיוני שהאדם נוצר מחול, כשייצור פלאי התעטש על אותו חול וחלקיק מהנשמה שלו גרם להיווצרות האדם. ואשתו נוצרה כולה מצלע אחת שלו. והם חיו בגן עדן ועד שלא אכלו מתפוח קסום בגלל שנחש מדבר שכנע את האישה לעשות זאת. וכשהם גורשו מגן עדן הם התרבו עד שהגענו ב- 5700 ומשהו שנים ל- 8 מליארד בני אדם על כדור הארץ! אה, וזה שאין כ"כ קשר במראה בין אפריקאי מקונגו לאירופאי משוודיה, זה בגלל שכשהצאצאים של אדם וחווה התיישבו באפריקה הם פשוט השתזפו מאוד! אבל חוץ מזה כולנו הריי אחים.
אחד | 23.04.11
14.
סיפורי מעשיות לא מדעיים
המדע שואב את יוקרתו מכך שהוא מציג תיאוריות שניתן להפריך. רוב התיאוריות מופרכות, והמעט שנשארות זוכות להערכה כאמיתיות, מאחר שעמדו בהרבה בחינות. הספקולציות שמוצגות פה על התפתחות העין הן ספקולציות. לא ניתן להפריך אותן. הקורא שלא מכיר את טיבו של המדע חושב שזה מדע באותה מידה שתורת היחסות היא מדע, וזו כמובן טעות. סמכותו של מדען לקבוע איך התפתחה העין אינה עולה בהרבה על סמכותו לקבוע מה הפיתרון הרצוי לסכסוך הישראלי ערבי. בשני המקרים, אין ערך רב לטענה שלו, כי הוא לא משתמש לשם כך בכלים הרגילים שמשמשים אותו באופן מקצועי. הוא לא יכול לאסוף נתונים כדי לבחון את התיאוריה.
יאיר | 23.04.11
13.
אני רואה שאת 8 מאכילים רבנים לטענתך ואותך מה מאכילים?
ספרי מדע של אנשים מטורפים שחיפשו להוציא את הבורא מכל דבר אפשרי כי זה לא נוח.בשביל לקבל תואר ד'ר ולעשות מעצמם מדענים הם יוציאו ' מחקרים 'ו 'טענות' כל שני וחמישי רק בשביל שיכירו בהם.אז אל תהיה תמים חבריקו.ולעצם העניין -בטבע יש חוק תרדמו דינמי שבעצם אומר שהטבע מפרק הכל...כל דבר לאורך זמן ייתפרק :ברזל עם הזמן יחליד. תא חי,ימות וייתפרק.אז שים לב: הייצורים הביולוגים לטענתך מנסים להתנגד למה שבעצם הם בעצמם נוצרו-הם מנסים לשמר על עצמם בזמן שהטבע רק מפרק דברים ...אז בוא נתחיל מההתחלה-אז רק החיים הם חלק מהטבע?! או שזה משהו נפרד מהטבע? רק התא הביולוג יש בו אינטלגנציה שהוא החליט לשמר על עצמו? ואם הוא היה מספיק חכם והוא יודע שהוא הולך להתפרק מתישהו אז למה לנסותל לשמור על עצמו? בקיצור תשאל את כל השאלות ותבין שאילולא התערבות אלוקית לא היה פה כלום ! אז לך לך לקרוא ספרים ..ניפחו לך את הראש -הם הצליחו.
ל 12 | 23.04.11
12.
8 - אתה טועה ומטעה. אתה שוכח את אלמנט העברת הגנים.
ברור שאבן לא תעבור אבולוציה, כמו שערמת ברזלים שסתם יושבת במקום כלשהו גם היא לא תעבור אבולוציה. אלה עצמים דוממים שלא עוברים אבולוציה בפני עצמם. מה שעובר אבולוציה זה יצורים וצמחים ביולוגים. כאלה שמתרבים, מתים ובדרך מעבירים את הגנים שלהם מדור לדור. אלה הם היצורים שעוברים אבולוציה ואנו התוצאה של ענף אחד באבולוציה. ענפים אחרים הובילו לג'ירפה, למקק ולאשכולית. הטיעון שלך נובע מחוסר הבנה מאוד בסיסי באבולוציה. אתה פשוט מקשיב יותר מידי לרבנים שמאכילים אותך בשקרים במקום להפעיל את המוח ולהבין דברים בעצמך. אני ממליץ לך לקרוא כמה ספרים טובים בנושא כמו "ההצגה הגדולה בתבל" או הגן האנוכי (שניהם של ריצ'רד דוקינס) או ספרים אחרים כדוגמת "כמעט כמו לוויתן".
 | 23.04.11
8.
==אבל איך התא "ידע" שהוא צריך להפוך לעין? שחסר לו חוש הראיה?
אם אקח אבן, ואשאיר אותה "להתפתח" טריליון מיליארד שנים, עדיין היא תישאר אבן. היא לא תתחיל לשמוע או לראות. ואיך מסבירים אבירי תורת האבולוציה, את היכולת שלנו לחשוב? להבין? האם גם זה תהליך אבולוציוני? אם אקח ערמה של טרנזיסטורים, נגדים, קבלים וסלילים, אערבב אותם ואתן להם "להתפתח" מיליארד טריליון שנים, האם הם יהפכו למחשב? ותחשבו על זה......
קוורטי | 23.04.11
5.
1. איני מאמין באלוהים. 2. ההסבר מאולץ בסגנון מינכהאוזני:
האציל הידוע נפל לבור, והצליח לשלוף את עצמו החוצה בעזרת משיכה בשלייקעס... ציטוט: "מוטציות עם חיישן טיפ־טיפה קעור". קל לומר. צריך לענות לבעיות קשות מאד: מהו היקף המוטציה הנדרש כדי להשיג קפיצת דרך כזאת? מהי מוטציה שגרתית, מהי מוטציה נדירה, מהי מוטציה סבירה, מהי מוטציה בלתי סבירה? לשאלות האלה, לא נקבל תשובה. רק נדרש להאמין, כמו נוצרים/יהודים אדוקים באלילת האבולוציה אדירת הכוח וחסרת המגבלות. האם התקיים תהליך אבולוציוני כזה או אחר? בודאי! האם התפתחות המינים מוסברת ברמה מספקת אך ורק בעזרת הניאו דארויניזם? בשום אופן לא. מכיוון שאני מעריך את הכותב ונהנה לקרוא אותו, הייתי מצפה ממנו להרבה יותר.
חג | 22.04.11
4.
ל 1
חמוד שלי בוא אני אסביר לך מהי תיאוריה... בשפת היום יום אנו מתייחסים למילה "תיאוריה" כניחוש מושכל או דעה, משמע לא משהו מוכח. אך זו לא המשמעות האמיתית של המילה! תיאוריה או תורה היא מערך שלם ושיטתי של רעיונות שמטרתו לתאר או להסביר תופעה מסוימת או קבוצת תופעות בעלות קשר. התאוריה, בניגוד לפרקטיקה אינה עוסקת במקרים פרטיים של תופעה זו או אחרת, אלא במתן הסבר לגילוייה השונים. ניתן להתייחס לתאוריה מדעית כמודל של המציאות. משמע א-מ-ת!!!! אתה רוצה לומר לי שגם תאורית הכבידה והיחסות לא בטוחות אלא רק ניחוש של כמה מדענים? (שבזכותם אנו לא מתים כמו זבובים ממחלות שהיום ניתן לרפא בזריקה). זו הסיבה למה לומדים את "תאורית האבולוציה בכל בית ספר בעולם המערבי!
אלי | 22.04.11
3.
ליצחק מתגובה מס 1.
נו באמת. אני אפילו לא מתכוון להתייחס למה שכתבת. מה שכן ברצוני להתייחס אליו הוא למה לפתוח את הדיון הזה פה? הרי ברור לך שאלו שנהנים מהטורים בסגנון הנ"ל הם אנשי מדע ועובדות. אז אולי אתה תשאר בפורומים של הבריאות שלך ולא תבוא לפה אם לא נאה לך מה שכתוב?
לא יצחק קצין | 22.04.11
1.
האדם נברא בצלם אלוהים...
ולכן הוא מסוגל גם להצדיק או או להמציא תאוריות (שלא הוכחו ולא ניתן להוכיחן מפיאת אורך/קוצר שנות חיי האדם)כמו של דארווין. אבל יש ביננו גם הרבה מאוד לא כל כך חכמים שנוח להם לקבל תאוריות כאלה של אבולוציה וקשה להם לתפוס בשכל שלהם שאבולוציה זו המצאה אנושית ובריאה זו המצאה אלוהית. כל מה שאנו רואים זו בריאה שקיימת מבראשיתה. טבע לכשעצמו לא יכול לברוא לבד ללא יד מכוונת דברים חכמים ופלאיים כמו עיין או כמו מוח.
יצחק קצין | 21.04.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת