אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

העולם האפל של ה־Like

57 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

52.
חובה לכל מנהלי המדיה החדשה ושאר הידענים סו קולד
האמת שאתם לא רוצים לשמוע: כל החידונים המבוססים על פלאש נפרצים על ידי ילדים בני 16 ועל ידי כמה האקרים ישראלים - וזה אפילו לא מסובך. יש לי את השמות - אבל מי יתעסק עם זה? מבחינתי זו גניבה לכל דבר, אבל לחברות הענק הרי לא אכפת מהצדק ומההוגנות, אלא רק מהכסף - ומבחינה זו זה בוטנים עבורם. כל תחרויות הלייקים הגדולות מסתיימות בניצחון של כמה נשים מבוגרות שעושות החלפות לייקים אחת עם השנייה. לכל אחת יש משתמשים פיקטיבים, הם מחליפות ביניהם וזוכות בכל בחצי יום. חלק מההאקרים גם מחזיקים צבא של פיקטיביים וזוכים בדרך זו עבור כל בני המשפחה. מיותר לציין שמשתמשים פיקטיביים ואפילו החלפות לייקים עם אנשים מתחרויות אחרות לא מביאות את קהל היעד לדף המותג, אלא רק מנפחות מספרים. מניסיוני - היחידים שמוכנים ללחוץ לייק זה קומץ חברים טובים שמוכנים שישגעו אותם, אנשי התחרויות המכורים וילדים. כי ילדים זה קהל תמים ומשועמם. המספרים בעמודים האלה תופחים, אבל תהיו בטוחים שלקוחות חדשים זה לא מביא. ואין לזה פתרון כי מנהלי העמודים הם בדרך כלל חסרי ניסיון, לא רוצים לשמוע על בעיות בעמוד שלהם. חברות המחשוב שבונות את האפליקציות לא מאבטחות אותן כי גם הן לא מתארות לעצמן לאן החוצפה של האנשים מגיעה. והלקוח מבסוט - לא יודע כלום ויש לו עשרות חברים בפייסבוק. ואו, זה כזה אופנתי היום. בכל ישיבה מברברים על זה. בגלל זה אצלי בעמודים יש רק תחרויות יצירתיות, חידות וכו' כדי ליצור שיחה עם הגולשים. ככה אני מפעילה אותם, ושומרת שרק קהל היעד הרלוונטי ייחשף לתכנים. נכון הפרסים יותר צנועים לרוב, אבל מנגד אנחנו גם לא צריכים חברות פרסום ומחשוב להרים קמפיינים יקרים שהרי הדרך היקרה שלהם "להצליח" זה הלייקים, כביכול אנשים שנחשפו. כי זה חרטה. מעבר לזה יש מחקרים שמראים שרק לקוח שהגיע על דעת עצמו לדף המותג הוא לקוח שיש לו חיבה למותג, והוא היה רוצה לקבל עדכונים אודותיו.
אנלייק | 01.05.11
47.
האנשים לא חולים, זה המפרסם שחי בסרט
הטבע האנושי מוביל את האדם למקומות האלה, לא יעזור. ראינו את זה בכל משבר בשנים האחרונות. אלה המפרסמים, החברות שרוצות את הלייקים והפירגון המדומה שחולים במחלה הזו. לא אמיתי. ומי מעודד אותם ? משרדי הפרסום שמזה הם חיים, גם עולם מדומה שמוצץ את הדם שלנו בסופו של דבר דרך מחיר המוצר לצרכן.
גליליאו | 30.04.11
45.
זה לא חייב להיות כך, יש תחרויות בפייסבוק שנראות אחרת
יש גם דרך אחרת בפייסבוק, חברות מסחריות מצעיות תחרויות ופרסים צנועים יותר עם אינטרקציה חיובית בדף שלהן. כך שהדף הופך להיות מקום של מיפגש של העברת מידע וכן, גם של פאן. אני רוכבת אופניים ובעולם הזה יש כמה חברות עם דפים מאוד כיפיים שנותנים גם תמורה לחברים שלהם ועל הדרך גם מציעים מדי פעם פרסים שווים אך שפויים. כך שלא חייבים להתנהל בצורה שמתוארת בכתבה. ואני מתכוונת גם לחברות וגם לגולשים. תראו למשל http://www.facebook.com/home.php#!/rudy.project.israel , http://www.facebook.com/IsraelBIKESexhibition , http://www.facebook.com/MedraftBiking
ענת | 30.04.11
44.
מזמן הפסקתי להשתתף בתחרויות וחבל, גם כשיש לי תמונות וסיפורים מדהימים
לפעמים הייתי נכנסת ורואה תמונה מכוערת שכבר יש לה 200 לייקים ולא הבנתי איך יתכן, איך אתמודד מול זה כשלי ב פייסבוק יש רק אנשים שאני באמת מכירה ובאמת ביחסי עבודה או חברות או משפחה.אז מראש מוותרת. צריך להחליף שיטה ולא לבסס על לייקים אלא על פאנל שופטים מטעם החברה המפרסמת שיבחרו את הסיפור / תמונה / מעשה האהוב עליהם.
רות | 30.04.11
43.
התלוננתי בעבר
התלוננתי בעבר על מעסים לא כשרים בפיסבוק .אך במקום לבדוק ,זרקו אותי ממערכת .אין עם מי לדבר למה אני שואל ?.קניתי ממערכת נקודות בפוקר טקסס .10 מיליון ,יש שחקנים שמשחקים בקלפים נמוכים אם זוכים כול הזמן .מבחינה סטטיסטית מאוד קשה לזכות .אם תמיד מנצחים, שחקתי מאוד זהיר בהפסקה יצאתי ממערת נאלמו לי 6.8 מיליון נקודות אין הגנה למשתמשים בפסבוק למה
שאול | 30.04.11
38.
יופי של כתבה!
הנושא הזה באמת "כאוב", הגיע הזמן שהוא יעלה קצת לפני השטח. אני גם משתתף בתחרות בפייסבוק אבל באופן עקרוני לא מששתף בשום תחרות שעניינה לייקים. לא משנה כמה הפרס קורץ, ברור לי שמי שיזכה יעשה זאת דרך סחר מכר וכי המפרסם לא ירויח כלום מכל הלייקים הפיקטיביים. הייתה תקופה בה כתבתי להם את זה בתגובה על הקיר, אבל כשהבנתי שזה חסר טעם (כי מי שמנהל את דף הפייסבוק הוא חברת הפרסום ולא המפרסם, אז הם פשוט מתעלמים) - אני פשוט לא משתתף. הפצתי את הכתבה הלאה - כן ירבו.
אורי | 30.04.11
26.
אחלה כתבה. ככה טבעול הפסידו אותי כלקוח בשל תחרות טיפשית שלהם בפייסבוק
בקבלת לייקים ושזה המדד העיקרי אם לא היחיד מהתחרות, נגעלתי מהתחרות וסלדתי מטבעול על ההזנייה של תחום ביקורת המסעדות בשם הפייסבוק... הפסידו אותי כלקוח, למרות שברור לי האינטר השיווקי (המגוחך) שלהם..
ניר | 29.04.11
24.
שמחתי לקרוא
ולגלות משהו שכבר ידעתי, אבל אין ספק שאחרי תחרות שזכיתי בה ב-2500 ש'ח על סמך לייקים שנאספו מכל מי שהעז להיכנס לחדר מחשבים אצלנו במכללה, וכמעט איבדתי חצי מהחברים שלי כשהצקתי שוב ושוב לעשות לייקים, הגעתי למסקנה המתבקשת שתחרויות לייק הן פשוט לא מהנות. הייתה עכשיו תחרות ממש מהנה בדפי זהב לפני פסח, שהם פרסמו כתבי חידה פעם ביום והם הובילו לשאלה שהיה צריך לענות עליה. אז אמנם החידות לא היו נורא קשות, אבל העובדה שהייתי צריכה להפעיל את המח שלי ולא את הכפתורים בעכבר, הייתה שינוי מרענן ומאוד מאוד מהנה. הסיפוק היה בפתרון של החידות ומציאת התשובות. בסופו של יום כבר לא היה לי אכפת מהפרס בתחרות כמו שפתרתי את הכתב חידה :)
מ | 29.04.11
23.
אני מאוד מקפיד שרק הקבוצה הנכונה תשתתף בתחרויות פייסבוק שאני מפיק
פחות חשוב לי מספר המשתתפים בפעילות ויותר חשוב לי שיהיו בדמוגרפיה הנכונה למותג ולפעילות. ברמת התקנון אני דואג להודיע ששיתופי פעולה והסכמי לייקים לא מקובלים ואני יכול לראות את המידע מאחורי הקלעים ולאתר מתי הגולשים מנסים לתחמן את המערכת. בקמפיין שהפקתי עבור tnt הפעילות היתה להצטלם עם פריט לבוש מהקולקציה האחרונה וזה הביא את המשתתפים לחנויות. מצד שני אני גם תמיד מנסה לפעול כך שמהות הפעילות מאפשרת למשתתפים לייצר את התוכן עבור הגולשים האחרים באופן שמחמיא למותג. בסה"כ, בהשוואה לשיטות הפרסום ATL, לפי דעתי אינטראקטיב הינו המדיד ובר בדיקה ביותר. והפרסום עובד
יערי | 29.04.11
19.
אני לא נכנס לתחרויות האלה כי אני יודע שיש רמאים
צריך לדווח על כל אלה שיש להם חשבון פיקטיבי שפייסבוק יענישו אותם. אני לא מזהם את הקיר של החברים שלי בפרסומות והם לא מזהמים את שלי. אנחנו שומרים על קשר דרך הפייסבוק והוא לא משתלט לנו על החיים כמו שהוא השתלט על האנשים כאן.
Z | 29.04.11
16.
יש גם תחרויות אחרות
הכתבה מראה רק את הצד הלא יפה של העניין. בני משתתף כעת בתחרות בעמוד פייסבוק של חברה שאני אפילו לא יודעת מי היא. ( נקראת סאמר קול) ושם יחלקו סאמר סקול חינם לילד שישכנע אותם הוא כבר שבועיים כותב מצלם מקליט ( כן.. גם אנחנו הפכנו לניצבים..) והכל בחן בלי כל המשחקים הלא יפים שכתובים כאן. הוא באמת משקיע מכל הלב. אני הבנתי שאין שם עניין של לייקים אלא ועדה שתבחר. זה יפה זה חינוכי זה דורש יצירתיות דורש יציאה מהמסגרת וכמובן ... עזיבת פינת המחשב ויציאה החוצה. עכשיו נשאר לי רק לקוות שיזכה כי בכל זאתזה פרס יקר מאוד!
אלינה ג. | 29.04.11
13.
חברות הפרסום גובות הון עבור הג'אנק העקר הזה!
ועוד יש להם מחלקה שקוראים לה "קריאייטיב". זו "קריאייטיביות" ? מבחינתם- שהלקוח ייראה שיש לו 10,000 "לייקים". לא משנה שזה ש ע"י 2000 יוזרים בלבד במקרה הטוב ולא משנה שאותם אילו שעשו "לייק"- מעולם לא קנו או ייקנו משהו של אותו העסק או המותג. על המפרסם לגרום לעלייה במכירות, ולא לעלייה בבאז פיקטיבי!
קקטוס הזהב | 29.04.11
11.
הרמאים ההכי גדולים אלו חברות האינטרקטיב
ברגע שהם מעלים הגרלה מיד הם מתקשרים לחברים שלהם ודואגים שהם יקחו ויזכו בתחרות ובהרבה מקרים מתחלקים בפרסים. אני לא מדבר סתם אלא ראיתי דבר כזה קורה . יש לי ידידה שעובדת במחלקת מדיה חברתית בחברה שלא אזכיר את שמה והיא בכל תחרות מתקשרת אלי ושואלת אותי אם אני יכול לזכות במקומה . למה במקומה ? כי הלקוח אוסר שעובדי המשרד או בני משפחותים השתתפו בתחרות. אז רק חברים של אותם מנהלי הקמפיין יהיו טובים לכך.
tjuja boom | 29.04.11
6.
כתבה מצוינת - חובה לקריאה עבור מנהלי שיווק אינטראקטיב
אישית מזמן הפסקתי להשתתף בתחרויות שמבוססות על 'לייקים'. גם בלי כל הרמאויות שקיימות מסביב, בד"כ לא זוכה מי שהעלה את התכנים הכי טובים והכי מתאימים לתחרות, אלא פשוט מי שיש להם יותר חברים ובני-דודים של חברים. אין בזה שום דבר הוגן.
גימ | 28.04.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת