אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הסוד המלוכלך של איקאה

57 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

57.
קופת נכים
יש חיסרון גדול באיקאה והוא שאין נגישות או פטור מהתור לגבי נכים לפי דעתי היה רצוי מאד שהנהלת איקאה תפתח קופה מיוחדת לנכים עם הצגת תעודת נכה זה מתבקש מעצמו מעניין שעד היום אף אחד לא עלה בדעתו נושא הנכים מעל הקופה יש לשים שלט נכה גדול וזה יעזור להרבה אנשים נכים בקופות מבקשים מקונים לתרום למען עמותות אבל הנהלת איקאה בעצמה לפי עניות דעתי לא מתחשבת בנכים
אבי | 06.09.19
53.
קניתי כסא באיקאה ונדפקתי
קניתי כסא עץ בודד חזק לבן, כבד ונראה מסיבי כשבוע אחרי תחילת השימוש בו התחיל הכסא להתנדנד בדיקה העלתה שחסרות לו קשורות בין רגליו והוא שוט מתחיל להתפרק לא היה כדאי לי לנסוע לנתניה לשם כך, הלכתי לנגריה קניתי ארבע לייסטים הברגתי אותם לקשור את הרגליים וצבעתי בלבן היום אני כבר יודע שאיקאה זה זבל. איקאה זה זבל זול כדי שימכר טוב
יעקב | 05.05.11
49.
השוודים אוהבים את ישראל?! ישראל אוהבת את השוודים
בזמן שאנחנו חוגגים ל"איקאה" יומולדת 9 ומעדיפים סחורות שבדיות, הכריזה שבדיה על 9 ימי חרם על פריקת סחורות ישראליות בנמליה. ידוע כי הסניפים הישראליים של איקאה הם בין הרווחיים ביותר ברשת. הגיע הזמן להצביע ברגליים! לא להיכנס ולא לקנות באיקאה!!! נ.ב.... שימו לב כי הסחורה של M&H השבדית מיוצרת בחלקה בטורקיה. הלוואי והיינו לומדים מהאירופים והאמריקאים לעשות חרם !!!
ג | 02.05.11
43.
איקאה לא זולה נקודה
הייתי מספר פעמים באיקאה וכל פעם שאני שם אני מגיע למסקנה שמרבית המוצרים הנמכרים שם יקרים יחסית למקומות אחרים, לדוגמא חיפשתי שולחן למחשב ומצאתי באיקאה שולחנות באיכות נמוכה ועיצוב בסיסי ביותר סביב ה 500 ש"ח ולמעלה מזה, כאשר במקומות אחרים מצאתי שולחנות ב 400 ש"ח באיכות בינונית ונראים טוב, כמובן שרכשתי במקום אחר ולא באיקאה, לדעתי הם יוצרים אווירה שהכל זול דרך מספר פרמטרים: - בקופה צריך לשלם על שקית - 1 ש"ח - העטיפות בצבע חום - כביכול עטיפה אחרת ויפה יותר עולה גם יותר כסף - המוצרים נראים בסיסיים מאוד וזה יוצר אווירה של מוצרים בסיסיים במחיר נמוך - מרבית האנשים לא בודקים מחירים במקום אחר מכיוון שהם בטוחים שאיקאה זולה מאוד - שמגיעים לשם מרוב האנשים יש הרגשה של שוק ושוק מצטייר כדבר זול מסקנה: הם הצליחו להעביר להרבה אנשים שאיקאה זולה וכנראה הרבה אנשים נופלים בפח, אני ממליץ לבדוק מחירים במקומות אחרים נסו ותופתעו אני הופתעתי
משה | 30.04.11
41.
רוב המגיבים צודקים
נכון שהמאמר ארוך אבל הוא גם מעניין. נכון שהיצירה תורמת לחוויה אבל גם רכישה במחיר זול של מוצר מוגמר גורמת לתחושה טובה. הכל נובע מעלות תועלת. קיים גורם תחלופה בין הזמן המושקע על ידי היוצר או הרוכש מוצר מוגמר לבין המחיר המשולם. ביצירה ככל שאשקיע יותר זמן אהיה מוכן לשלם עבורה יותר וברכישה ככל שאשקיע יותר זמן אהיה מוכן לשלם עבורה פחות. בנוסף קיים ביצירה קשר רגשי הנובע מתחושת השייכות. הילדים הם שלי לכן אני אוהב את ילדי יותר מאשר את ילדיהם של האחרים - כי גם השקעתי בהם יותר זמן וכסף. במידה דומה אני אוהב את הגינה שלי יותר אם אני מתחזק אותה מאשר אם גנן מקצועי עושה זאת. תשומת לבי לכל עלה ולכל פרח שונה מהותית. כשאני מעבד ומתחזק כל פרח וניצן חדשים הם יצירי כפי. כשגנן מקצועי עושה זאת בדרך כלל אינני רואה אותם. המסקנה: הכלל הבסיסי של עלות תועלת מקבל ביטוי לאורך כל המאמר.אני היצרן אעשה את החלק הקשה שלך ייקח הרבה זמן או שלא תוכל לעשותו כלל ואתה הרוכש תשלים את החלק הקל שייתן לך תחושה טובה ושנינו ביחד נציג מוצר שלכל אחד משנינו יש בו חלק שגורם הנאה רבה. Win win situation.
G P | 30.04.11
40.
סיפוק יצירתי בעולם קפיטליסטי
האמת שזה מעניין וגרם לי לחשוב עליי והאנשים סביבי שמרגישים סיפוק והישג כשהם רוכשים מוצר מהאינטרט למשל או מוצר משתלם במיוחד, מוצר שהם ערכו עליו סקר שוק מקיף, מצאו אותו במחיר הזול ביותר, גם אם הוא לא איכותי ביותר אולי עצם התהליך של השוואת מחירים מעניק סוג של סיפוק יצירתי בעולם קפיטליסטי. תהליך הרכישה עצמו הוא התהליך היצירתי ביותר שאנחו יכולים לחוות מבלי ליצור שום דבר באמת.
אורה | 30.04.11
32.
מעניין, אבל עליי זה כנראה לא עובד.
ההיפך, כשאני מגיע לאיקאה, אני מרגיש שהמוצרים המוניים מדי עבורי ואני לא נמשך לכלום שם. אינדיה וביתילי יותר מעניינים אותי. במוצרי חשמל, אין מצב שאני קונה באיקאה. הקיצר, פסיכולוגיה כזו אם היא עובדת על אנשים, סליחה, אז כולם הם עדר של כבשים שהולכות אחרי כבש אחת יפה יותר, זה הכל. אפילו בסופרמרקטים הגדולים משתמשים בריחות וכל מיני טכניקות פרסום וויזואליות. למדתי את השיטה, ללכת עם רשימה מוכנה מראש. לא לסטות ממנה והכל מסתדר.
שרון אריק דרורי | 30.04.11
28.
בעיקרון מסכים עם 12 אבל רק לגבי הארץ כי בחו'ל המוצרים טובים יותר
וזה מדוע כי שם יש יותר תחרות אז המוצר טוב יותר וגם זול יותר וזה מנסיון של רכישת מוצרים בחו'ל וניודם במעבר דירות באירופה לאחר כ-10 שנים לארה'ב ולאחר כ-3 שנים לארץ ורובם משרתים אותנו עד היום עם כל הפרוקים וההרכבות ממקום למקום אמנם ארונות הקיר כבר לא ישרדו עוד פרוק והרכבה שוב אבל את שלהם הם עשו ובגדול
hawk | 30.04.11
22.
בהחלט נקודות מעניינות, עם זאת...
קיימת סקאלה של יצירה אצל אדם. אדם שיוצר על בסיס קבוע בחיי היום יום (כמו זה שמרכיב לאמא שלו את הרהיטים...) שלו, לא יפתח רגשות כלפי יצירה ברמת הפעולה של הרכבת רהיט. לעומת זאת, סטודנטים בהארוורד, עם כל הכבוד, כנראה קוראים יותר מדי ומסכמים מאמרים, סופגים אינפורמציה, ולא יוצרים מספיק. לכן סף ההתרגשות שלהם מיצירה הוא נמוך מאוד. הייתי בוחן את העניין אל מול אנשים יצרנים, ואני מניח שהתוצאות היו שונות. סוד ההצלחה של איקאה הוא חד וחלק בעיצוב גאוני ובהבנה של החשיבות של ההיבט הזה. את הדבר הקטן הזה - רק הם עושים. למתעניינים , חפשו את המושג עיצוב דמוקרטי.
frog | 30.04.11
21.
fכמה דברים:
1. יופי. עכשיו יש עוד הוכחה מדעית למה שכולנו יודעים כבר מזמן - אנחנו נוטים להעריך את מעשה ידינו יותר ממעשה ידיהם של אחרים. רובינו בטוחים שאנחנו נהגים הכי טובים, הכי טובים במיטה, הכי חכמים וכו'. יותר מזה - כל אחד שקנה מוצר כלשהו יהיה בטוח שזהו מוצר עדיף על פני מוצרים דומים (ע"ע "הסובארו שלי אוכלת את XYZ בלי מלח"). והכי מעניין - תן לבעלים של רכב כלשהו לנסוע על רכב תאום מאותו דגם, אותה שנה ואותו קילומטרז' - הנהג יהיה בטוח שהרכב שלו נוסע יותר טוב. האמת זה די מרגיז שמוציאים סכומים לא מבוטלים על מחקרים שהתשובה לבעיה שהם מעלים ברורה מאליה. כל תחום הפסיכולוגיה והסוציאולוגיה נגוע בזה - טונות של מחקרים שאף אחד לא קורא שמוכיחים שוב ושוב שאם דופקים ראש בקיר - זה כנראה יכאב. 2. איקאה - כמה פעמים ביקרתי בה, בחיים לא קניתי כלום. או שהעיצוב זבל, או שאיכות זבל, או שיקר מדי או כולם ביחד. באמת לא ברור לי מה אפשר לקנות שם. 3. ל-12: אולי די עם המנטרה "דיהו-שברולט"? עבר כבר יותר מעשור מאז הרכישה של דיהו ע"י GM. תתקדם. לא נשאר בקרוז אפילו חלק אחד מימי דיהו. אני מסכים שקרוז הוא לא רכב הכי מוצלח בעולם, אבל יש גם הרבה יותר גרועים ממנו וגם הרבה יותר טובים ממנו, בסה"כ רכב טוב ואפילו מעל הממוצע בקטגוריה. זה כמו לצעוק ששקודה זה זבל של אוטו רק בגלל שהיה להם פאבוריט לפני 20 שנה. ולמען גילוי נאות - אני לא נוסע בקרוז ולא בשקודה ואין לי מניות GM או VW.
 | 30.04.11
17.
אולי הפסיכולוגיה בגרוש הזו עובדת על מישהו, עלי היא לא עובדת. בפעם פעמיים היחידות שקניתי באיקאה
למשל הרגשתי רע מההתחלה ועד הסוף. קניתי מוצר שהיה ברור לי שהוא מאיכות ירודה, שילמתי עליו לא כל כך מעט ונוסף לכל עוד הייתי צריך להשקיע זמן (ועצבים בגלל ההוראות הלא ברורות) בהרכבה של השטות הזו. בעידן התעשייתי של היום שמים רובוט שמרכיב את המוצר בשניות למה אני צריך להתעסק עם זה?? כשאני קונה רהיט איכותי ואמין, מורכב בצורה עמידה ומיקצועית, גם אם אני משלם קצת יותר, הסיפוק שלי מהקניה הוא הרבה יותר גדול, ונמשך לאורך שנים.
 | 30.04.11
12.
פיספס את הנקודה העיקרית
והיא, שמדובר בריהוט זול (בכל המובנים) וקונים אותו מיעוטי יכולת ברוב העולם, ובישראל קונים אותו "בגלל האיכות"... (כמו שקונים שברולט אבל לא קנו דייהו, וזה בדיוק אותו זבל). מהרגע שהמותג התקבע בתודעה, המחירים גם עלו אבל זה כבר לא שינה לאף אחד (ע"ע שברולט, שוב). למען הגילוי הנאות, אני נוסע בשברולט קרוז, וגם קניתי באיקאה עד שהבנתי שזה מתפרק (וגם השברולט מתפרק, תודה).
ירחמיאל | 29.04.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת