אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן "כלכליסט" - C4 החדשה: משפחתית מוצלחת, סיטרואן בינונית

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
ל-19:לגבי הנורה במגאן-פשוט מאד, והערה לגבי פונטו
לא צריך מוסך בכדי להחליף נורה ברנו מגאן !!! זה כלכך פשוט. כל שצריך הוא לסובב את ההגה בכיוון המתאים, כך שבית הגלגל בצד הנורה התקולה יהיה חשוף. לקרוא את ספר הרכב !!! תחזוקה של פונטו אכן זולה, ואם שמור לפי הספר (פראפלו ולא מים ברדיאטור!!!), הרכב אמין באופן יוצא דופן.
א | 12.05.11
20.
פיאט פונטו לא רכב אמין במיוחד, אך עדיין הכי זול בתחזוקה שוטפת
סתם לידיעה... * נניח ואין הבדל משמעותי בין הרכבים מאותו סוג. נניח לרגע שכולן נוסעות אותו דבר, מטופלים ומתוחזקים דומה, אמינות ברמה זהה, מפנקות (או לא מפנקות), וצורכות את אותה כמות הדלק. הנחנות? עכשיו בוא נדבר בבעייתיות של כל סעיף בהנחה הזאת: 1. מי שנסע במספר רכבים - ההבדלים הם זניחים לרוב, אך פה לשם יש יוצאי דופן לטובה וגם אלה לרעה (במיוחד ביציבות, ביצועים ובידוד רעשים) 2. תחזוקה - יש הבדל בלהחליף נורה בניסן או טויוטה (פעולה בסיסית של ילדה תוכל לעשות בשולי הכביש החשוך) לבין להחליף נורה בפנס של רנו מגאן (למי שלא יודע, עושים את זה במוסך, וחייבים לפרק חצי מהאוטו). גם התשלום הוא בהתאם (במקום 12-25 שקלים עבור נורה, משלמים 150-20 על ביקור במוסך). פי 10+- 3. אמינות בעיני זה לא רק מחסור בתקלות, אלה גם עלות חלקים. פולקסווגם ואופל אמינות אולי ברמה דומה למזדה ומיצובישי, אך עלות התיקון של אותו דבר יכולה לנוע במאות אחוזים. 4. צריכת דלק. פה מדבר ניסיון. יונדאי אוכלת ים (ניסיתי מספר גטס, אלנטרה, איי 30), יפניות יותר חסכוניות משמעותית (וגם זריזות יותר למרות שהספק המותהר דומה). 5. נוחות. פה בעייניי אין כללים. מזדה 3 ופורד פוקוס - נוראיות בכל הקשור לנוחות הישיבה, קורולה מצוינת, אבל חסרת חן, קיה ויונדאי - חומרים זולים ורעשניים... כל אחד והיתרונות והחסרונות שלו. אלי כאשן שווה להזכיר את נהגי מוניות שנוסעים בנמוניהם ברכבים תוצרת קונצרן פולקסווגן ומרצדס. מסכנה בנימה אישית - תקנה את הרכב שאכי עמיד במחירון. דבר יחיד שאפשר להיות בטוח בו. ופה סיטרוין, קיה, יונדאי, שברולט ורנו עומדות בסוף סדר העדיפויות
GN | 12.05.11
18.
15 היקר,
לא מזמן חזרתי מאיטליה ורוב רובם של הקטנועים בהם נתקלתי ברחובות רומא, פירנצה, מילאנו וורונה, הינם מתוצרת פיאג'יו. מיעוט מתוצרת הונדה וימאהה אבל הם פשוט טיפה בים. אגב, ישנם גם הרבה פיאג'יו עם 3 גלגלים- MP3 והמון ווספות ישנות נושנות. כתבת שאיטלקיות לרוב אינן אמינות??? פיאטים משנות ה- 60,70,80 נוסעים ברחובות רומא: פיאט 500,600,850,127, אונו, רגאטה, פנדות ישנות עם מנוע 900-1000סמ"ק בעלות הנעה 4X4 מקפצצות בכל משעול וגבעה ברחבי טוסקנה... כנראה שלא ביקרנו באותה איטליה. וכן.גם לי במקרה פיאט. וכבר שלושים וחמש שנים אני ומשפחתי נוהגים בפיאט, ולא, מעולם לא נזקקנו לשירותי גרירה (למעט החלפת מצבר...), לא לתיקוני חלודה ולא נתקלנו בשום תופעה חריגה. אני מסכים עם כל מלה של 12. רכב, כמו כל מכונה יהיה אמין כמו האדם שהשתמש ותחזק אותו. ובהקשר הזה, אכן ליפניות יתרון בשני היבטים: ראשית, רוב רובם של היצרנים היפניים הגיעו למדינת ישראל החל מסוף שנות ה-80, לאחר 40 שנות כניעה לחרם הערבי. ראה טויוטה (92), הונדה (91), מיצובישי (88), איסוזו (93)... וכאשר הגיעו אכן הם הראו רמת אמינות גבוהה, כי פשוט לא זוכרים להם את אותו "חסד נעורים" של הרכבים האירופיים דאז, שהם אלה היחידים שהביאו ארצה וכן, כל המכוניות אז פשוט היו פחות אמינות מאשר היום. שנית, ליצרנים מהמזרח קיימת (גם כיום) תודעת שירות עדיפה. יידע במוסכים, השתלמויות ומקצועיות שלא היו אופייניים למוסכים של תוצרת אירופה. כאן ידידי מתחילה הבעיה. תחזוקה לקויה וטיפול קלוקל יביאו לרכב מקולקל, שמועות (שחלקן מוצדקות) וסטיגמות. ולגבי רכבים "יפניים" בארה"ב: בארה"ב רכבים יפניים אינם הנמכרים ביותר. בארה"ב הנמכרים ביותר הינם רכבים יפניים Made in the USA !!! ולכן גם כל ההתלהמות לגבי הריקול של טויוטה כ"קונספירציה" של תעשיית הרכב האמריקנית כנגד תוצרת יפן היא מוטעית. פשוט משום שפגיעה בטויוטה-ארה"ב משולה לפגיעה בפרנסתן של עשרות אלפי משפחות אמריקאיות, שבין היתר מייצרות גם קאמרי, וטונדרה ומרכיבות פריוס. וגם כאן ידידי, והאמינות היפנית:אוכל להעיד על מספר אקזמפלרים מתוצרת מיצובישי (יפן!!!) שבפירוש היו הרכבים הבעייתיים והפחות אמינים שנתקלתי בהם בשלושים וחמש שנותיי על הכבישים.
נוח גביש | 11.05.11
17.
יש פריט מיוחד ב C4 שלא הוזכר!
ניתן לקבוע את המהירות המקסימלית (אין הכוונה למהירות שיוט) אליה הרכב יכול ליגיע ולא לחרוג ממנה גם אם לוחצים על דוושת הגז. הנ"ל אקוטי במיוחד לנהגים עם רגל כבדה על הדוושה, שקשה להם לשמור על המהירות המותרת בתוואי הנסיעה ולחסוך להם דוחות מהירות.
 | 11.05.11
16.
12, אתה אולי בר מזל עם הפיאט, אבל יש אנשים עם ניסיון ארוך יותר משלך
וכאחד כזה, אני יכול לומר לך שאתה טועה. היפניות לא עשו איזה קמפיין שטיפת מוח של "אמינות" "אמינות" "אמינות". הציבור פשוט הלך על זול יותר (בארה"ב, אח"כ באירופה ובסוף גם בישראל), וגילה שהזול הזה אולי לא איכותי, לא נוח וכו', אבל עובד. ועובד ועובד ועובד. תראה כמה סובארו DL ממשיכות להסתובב. בכלל, רוב המכוניות הישנות שעדיין מפעילים אותן הן מכוניות יפניות. אני נתקלתי במכונית יפנית שנסעה יותר משנה על קלאץ' חצי מת. נתקלתי בתיבות הילוכים אוטומטיות ששרדו יותר מ-10 שנים. ככה זה, הם פשוט יודעים לעשות את הדברים האלו טוב. כיום המכוניות שלהם ברובן גם איכותיות מאוד. ואגב, יצא לי לעבוד עם פיאטים, מהדגמים הפשוטים, שאתה חושב שאין משהו שיכול להתקלקל שם כי הרכב כזה פשוט, ובכל זאת מכה. בקיצור, לא סתם רכבים יפנים הם הכי נמכרים בכמויות בארה"ב ובאירופה ובישראל. תראה מי מתחרים בפסגת המכירות בארה"ב: רכבים יפניים מול כמה דגמים אמריקאיים בודדים. מי שולט במולדת הקטנועים - איטליה? יפנים. אגב, קטנועים, קח את האוטו הכי לא אמין שיש (סיטרואן BX למשל) ועדיין יהיה לך יותר זול לתחזק אותו מאשר קטנוע / אופנוע. לפחות כך זה בישראל.
אייל | 11.05.11
13.
לכל ה"חכמים" , ה"מבינים" וה"מתלהמים"!!!
אנסה לסכם בקצרה את רשמיי הארוכים מעולם הרכב : כל הרכבים אותו דבר!!!. כולם נוסעים אותו דבר, עולים בערך אות מחיר (לקטגוריה X), צורכים כמות דומה של דלק וגם אמינים באותה מידה. אמינות רכב נמדדת באופן יחסי לשימוש בו ולתחזוקתו. מי שיקפיד על שני אלו יהנה מרכב נהדר. מי שיזניח יחטוף. אין כל קשר ליפני\קוריאני\גרמני או איטלקי. כל היצרנים כיום מייצרים בשת"פים, כולם מייצרים בארצות שאינן ארצות המוצא וכולם קונים מאותם ספקי המשנה. מי שכיום, תחילת העשור השני של המאה ה-21, עדיין מאמין ב"אמינות=יפני", פשוט עושה לעצמו עוול ועוזר להעשיר את קופתו של מר מחירון-לוי יצחק. כותב שורות אלו נוהג כיום בפיאט מתיישן שמאז שנרכש לפני כשבע שנים, לא זכה להתקלקל\להתקע\ להחליד\להתפרק ועוד כהנה וכהנה שטויות . פשוט מטפל לפי הספר ונהנה מאמינות אבסולוטית. תודה.
א | 11.05.11
11.
בעיה של סיטרוין לא מסתיימת רק במוסך. מירון שלה דומה לזה של לדה
היום סיטרוין C4 בת 5 נמכרת ב35 אלף שקל. בערך כמו כל יפנית משפחתית (דוגמת טויוטה\מזדה\מיצובישי\ניסן) בת 8-9. ובכל זאת, לדעתי יפנית תמכר הרבה יותר מהר. סיטרויין- קריאיטיב טכנולוג'י? לא בטוח ששווה לשלם על זה ירידת ערך של 70% ב5 שנים. או במילים אחרות, ב-5 שנים הראשונות סיטרוין יורד כ 1500 ש"ח בחודש במחיר המחירון שלה.
GN | 11.05.11
8.
במיידי - לקנות שתי מכוניות צי-טרנן שבוע שבוע
לא להמתין , לרכוש מיידית שתי מכוניות צי טרנן מהמדגם החדש , ולהפעיל שבוע שבוע , מכונית אחת שבוע במוסך , שניה בנסיעה , להחליף בתורנות .אין כמן צי- טרנן . וכדי לסיים באוירה אופטימית . שכני היקר מנסה במשך 9 חודשים למכור מכונית צרפתית גדולה , מפוארת , קילומטרז' נמוך ,שמורה , ללא מעורבות בתאונות , בת שנתיים : התגובות היחידות של קןראי המודעה המודבקת על הרכב גם אם תסכים לשלם לנו הקונים מחצית ממחירה בזמן העברת הבעלות , לא נעביר בעלות . מכונית לכל החיים .
הלורד בלפור | 10.05.11
3.
הבדיחה של לובינסקי : מסע פירסום למבצע 75 שנה שאף אחד לא יודע מהו.
יש עכשיו פירסום נרחב בטלויזיה ובעיתונות על מכירה מיוחדת ל75 שנה . אבל אנשי המכירות לא יודעים על זה דבר. לאף אחד אין מושג מה מוכרים ובכמה. הם מצעים לבוא למקום ורק אז יגידו להם מה המחיר. לובינסקי : נראה לך שאנשים יסעו מאות ק"מ ביום ששי כדי לקבל הצעת מחיר . זו לא הייתה השיטה לפני 75 שנה שלא מסרו מחירים בטלפון? נראה לי שאיזה משרד פירסום עשה עליך אחלה קופה עם רעיון מטומטם מלפני 75 שנה.
 | 09.05.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת