60. מגיב 46- זה אפילו לא 350 ק"מ, אלא הרבה פחות מזה. 350 ק"מ זה המרחק מתל אביב לאילת, אך חצי מהמרחק הזה כבר סלול במסילות שעוברות בהן רכבות מידי יום ביומו. הרכבת מגיעה כבר סמוך למושב חצבה, שזה אמצע הדרך. לכן, אתה עוד יותר צודק ממה שאתה חושב. יאיר בן-צבי | 11.05.11 (ל"ת)
59. חשיבות הרכבת הרכבת הוא הכלי העיקרי ביותר לקירוב הפרפריה למרכז בתחום התחבורה (מלבד יצירת מקומות תעסוקה אכותיים באזורי הפרפריה). הרכבת ככל שתהיה מהירה יותר, מתקדמת תכנולוגית, מסודרת יותר, נגישה יותר, בעלת מסילות לכמה שיותר מקומות בארץ היא תקרב את הפרפריה בצורה משמעותית למרכז הארץ באמצעות קיצור זמן הנסיעה, עלות הנסיעה שתוזל אל מול העלות של נסיעה ברכב פרטי ואף תשפר משמעותית את נוחות הנסיעה אל מול רכב פרטי ואוטובוס. קידום דברים אלו יצמצם פערים בחברה (בין תושבי המרכז לפרפריה) יוביל להפנית אוכלוסיה רבה ואף איכותית נוספת אל הפרפריה ובכך יחזקו, יישבו ויגדילו את התושבים בפרפריה. כל הצעדים האלו יהיו הזרז הכי טוב לצמיחה ולצמצום פערים במשק!!!! יוגב | 11.05.11 (ל"ת)
57. הכפלת המסילה מחיפה לנהריה נמשכת 40 שנה, לא עשר אני בן 50. מאז שאני בן עשר מתכננים וסוללים ומתחשבנים עם חובבי קברים, ונתקעים עם בעיות תקציביות. העבודה בעיצומה. אתם ציונים ופטריוטים, שמרו על אופטימיות א.א. תיוווך שיפוצים שניצלים | 11.05.11 (ל"ת)
55. קודם שיסדרו רכבת נורמאלית בקו חיפה-תלאביב ויסללו קו לירושלים ולטבריה. אזרח מודאג | 11.05.11 (ל"ת)
53. באילת במילא יהיו רק סודנים עד 2017 הרעיון של מסילת הרכבת הוא בזבוז מטורף וחסר הצדקה. את הכסף הזה אפשר להשקיע בהורדת מסים, במקום בפרויקט של חיבור מגלומני למקום שבו יגורו רק סודנים. יאיר | 11.05.11 (ל"ת)
52. רכבת לאלת רכבת לגליל ...לטבריה ..רק להעביר לביצוע לחברות מחו"ל .. צריך לפתח יותר ויותר את הרכבת היא הפתרון התחבורתי מספר אחד ...לישראל במאה ה21.. רק להוציא פרויקטים אלו לחברות מהעולם ....לביצוע גרמניה ,צרפת קנדה .. ולהפריט כמה שיותר מרקבת ישראל שבקושי מתפקדת... גדי | 11.05.11 (ל"ת)
50. ארקיע וישראיר הן המתנגדות העיקריות לקו הרכבת לאילת כמה עולה לטוס מתל-אביב/נתב"ג לאילת וכמה זמן זה לוקח? הטיסה עצמה היא כ-40 דקות נטו, אולם אם ניקח בחשבון שצריך להגיע לשדה כשעה עד שעה וחצי לפני הטיסה (Check-in, בידוק בטחוני, Boarding וכו') ותהליך היציאה אורך גם הוא כרבע שעה, הרי שמדובר בזמן כולל של כשעתיים עד שעתיים וחצי. וכמה זה עולה? בין 400 ל-500 ש"ח לאדם (הלוך ושוב) עבור הטיסה עצמה ועוד כ-200 ש"ח עלות של מונית ספיישל לשדה התעופה וחזרה (למתגוררים בגוש-דן, לרחוקים יותר מדובר בהרבה יותר). אם תהייה רכבת מתל-אביב לאילת שזמן נסיעתה כשעתיים וחצי ועלות הנסיעה בה הלוך ושוב תהייה כמחצית מזו של טיסה, אנשים רבים יעדיפו את הרכבת על פני הטיסה. ברור לכן, כי המתנגדות העיקריות להשלמת המסילה לאילת הן חברות התעופה ישראייר וארקיע וועדי העובדים שלהן, כי קו כזה יגרום להן לפשיטת רגל. א.א. | 11.05.11 (ל"ת)
49. למי שנוסע ברכבת אחרי תחנת קרית מוצקין אתם יודעים שרכבת ישראל עמלה ב"חריצות" ו"בשקידה" על הכפלת המסילה ממוצקין לעכו שהינו מקטע באורך של כ-4 ק"מ כבר יותר מ- 10 שנים, לפי אותו חשבון בניית אותה מסילה מיוחלת מת"א לאילת יקח יותר 3000 שנה. מספיק עם החלמנות ותהיו ראליים, קודם שיסיימו את הפרויקטים שבביצוע. מהצפון למרכז | 11.05.11 (ל"ת)
47. רכבת לאילת תנו לחברות בינלאומיות להקים את הרכבת לאילת קו הנוסעים הוא בונוס העסק העיקרי של הרכבת לאילת הם מטענים פקידי האוצר לא מבינים כולם .כל עסק בשלב הראשוני שלו הוא לא כלכלי גם אם על הנייר הוא ניראה טוב . רכבת לאילת תהיה גשר בין הזרח הרחוק לאירופה מספיק אחוז אחד מהמטענים מסין לאירופה שיעברו בקו הזה והעסק כלכלי . אלברט | 11.05.11 (ל"ת)
46. 2.5 מילארד שקל לתכנון 350 ק"מ ? נפלתם על הראש - מופרך לחלוטין - בזבוז כספי ציבור. ניתן לתכנן ברבע מהסכום GIS man | 11.05.11 (ל"ת)
45. למגיבה 27 ולמגיב 29 : מגיבה 27- ההפרש בין 5 שעות לשעתיים וחצי הוא שעתיים וחצי, ולא חצי שעה כפי שאת טועה לחשוב. אולי כדאי שתחזרי שוב על החומר בחשבון מביה"ס היסודי. מגיב 29- הלוואי, אבל מדובר ברכבות שעולות בערך כמו טיסה במהירויות כאלו. עדיף שיקח שעתיים וחצי, אבל שיהיה במחיר שאנשים יכולים להרשות לעצמם, אחרת לא עשית כלום. אלעד | 11.05.11 (ל"ת)
44. שיעשו כמו שצריך עם רכבת מהירה נוסח יורוסטאר ואז אילת והערבה באמת יתקרבו לשאר המדינה mordi | 11.05.11 (ל"ת)
43. כמה הסברים חשובים הרכבת לאילת יותר חשובה להובלת מטענים מאשר נוסעים גם הנוסעים חשובים אך קצת פחות הרכבת לא תוכל לנסוע במהירויות של סין ואירפה גם בגלל תוואי הקרקע וגם בגלל העלות העצומה של חפירת מנהרות מתאימות וביטול כל המחלפים בין מסילה לכביש כי במהירויות כאלה לא משתמשים במחסומים ובטח לא לקהל הישראלי שייהרג בהמוניו. כמובן ש חברות התובלה במשאיות כל חברות הוטובוסים וגם המוניות יתנגדו ויפגעו אך אין אפשרות לעצור את הקידמה שבסופו של דבר כולם נהנים ממנה. אני בן 50 ואין סיכוי שאזכה לנסוע ברכבת הזו אך אולי נכדיי כן. אז שיהייה בהצלחה. ישראל ישראלי | 11.05.11 (ל"ת)
42. יש פרוייקטים דחופים בהרבה תאריך היעד של הרכבת לי-ם הוא 2017?? שיקצו את "כוח האדם העודף" שלהם כדי להקדים אותו. קבלן סיני היה עושה את זה תוך חצי שנה. סטודנט | 11.05.11 (ל"ת)
41. רכבת לאילת צו השעה קצת חזון אנשים , כולם מבכים על מחירי הדירות במרכז , כולם יודעם שהפריפריות מתרחקות כל שנה יותר ויותר בהיבטי הכלכלה החינוך , רפואה ועוד . תארו לכם שתוכלו לרכוש בית פרטי בערבה במחיר של לא יותר ממיליון ש"ח לגור באזור חצבה בשכונה מפוארת ולהגיע ברכבת לעבודה תוך פחות משעה . כן אנשים קצת חזון זה קורה בכל העולם ואין סיבה שזה לא יקרה . לזה קוראים איכות חיים , יתרה מכך סלילת הרכבת תיצור פארקי תעשייה בתחומי ההיטק והלו טק וכל מה שבאמצע . אילתי עם חזון | 11.05.11 (ל"ת)
40. פיזור אוכלוסיה ישוב הנגב ויעילות כלכלית הרכבת לאילת ערכה גדול עשרות מונים מערך הסעת מאות נוסעים ביום, ראשית, כגשר יבשתי אלטרנטיבי לתעלת סואץ עם טכנולוגיות ההמכלה הקיימות היא יכולה לשמש גורם כלכלי משמעותי ביותר. שנית, כציר חיבור מהיר (במהירויות של 180-240 קמ"ש) היא יכולה לשמש בסיס לפיתוח ישובים בנגב למימוש חזונו של בו גוריון שלא ירגישו מבודדים, ישובי הערבה הוכיחו זה מכבר את זכות קיומם. עתודות הקרקע לאורך התוואי הן עצומות ומחיר הקרקע נמוך. פיתוח חקלאות ותעשיות רלבנטיות וניצול אנרגיית השמש עשויים לפתור חלק מהבעיות לזוגות צעירים ולהגביר את הצמיחה והיעילות הכלכלית של מדינת ישראל, מי שסבור שפיתוח הרכבת לא כלכלי לא מבין מהם היעדים הלאומיים של מדינת ישראל ולא מבין מהי כלכלה לאומית לטווח בינוני וארוך הוא פשוט קצר ראות וחסר סבלנות. תום | 11.05.11 (ל"ת)
39. לא כל-כך מהר זה יקרה אם בכלל!!! יש חברות תעופה שייפגעו ושדה תעופה שיעלה אבק!!! מדינת חלם עם חלומות מתנפצים. מדינת ישראל הרי מנוהלת ע"י כמה משפ' אמידות בלשון המעטה ,לא נראה לי שמשהו יזוז כשזה מנוגד לאינטרסים הכלכליים של דנקנר בורוביץ' וחבריהם. רביד | 11.05.11 (ל"ת)
37. פרויקט שהיה צריך להסתיים מזמן מדובר בסכ"ה ב-150 ק"מ של מסילה (כיום המסילה מסתיימת בנחל צין), שלא עוברת בהימליה ולא מעבר לאמזונס. פרויקט בקנה מידה בינוני, שהיה צריך כבר להוציא לפועל מזמן. הרכבת תשמש הן נוסעים, והן משאות. זה משתלב עם הרחבת נמל אילת - סחורות מהמזרח לאירופה יוכלו לעבור דרך נמל אילת במסילה לאשדוד ומשם לאירופה, במקום לעבור בתעלת סואץ. דודי | 11.05.11 (ל"ת)
34. בוקר טוב בוקר טוב. השאלה אם יאפשרו חחברות התעופה? אין דבר חשוב מרכבות בכל ישראל לאילת יש צורך מידי.............מכל הסיבות. הרשלה | 11.05.11 (ל"ת)
33. גם על כביש 6 אמרו שהוא מיותר!!! רכבת לאילת, פרוייקט לאומי חשוב מאין כמוהו!!!!!!! בתכנון נכון של הפרוייקט כולל תכנון של פרוייקטים נוספים שיקודמו כנגזרת מביצוע פרוייקט הרכבת לאילת, כולם יכולים להרוויח!!!! יקדם את כל איזור הבקעה והערבה אל מרכז הארץ!!! אריק | 11.05.11 (ל"ת)
32. די למשאיות בכבישים!!! ההצדקה היא לא הכמות הפוטנציאלית של הנוסעים אלא כמות המשאיות שצריך להוריד מהכביש. קו הרכבת צריך לת מענה למטען ולא רק לנוסעים. אין ספק שיש הצדקה גדולה לקו רכבת שיוביל משא ומטען מנמל אילת למרכז הארץ ושממנו יוכלו ליהנות גם הנוסעים. אני | 11.05.11 (ל"ת)
31. רכבת לאילת ובכלל לכל המגיבים, אל תשכחו כי כאן זה מדינת ישראל ובישראל כמו בישראל, האימפוטנטיות הממשלתית שולטת. רוצים רכבת ומהר? תנו לסינים לפתח אותה, או אז תלמדו פרק בהלכות פתוח!!! כפר סבאי | 11.05.11 (ל"ת)
30. למה לא לכוון גבוה -רכבת מהירה של 400 קמ"ש תחסוך זמן ותיצר עוד תעסוקה לתושבי אילת והפוך למה לא לאפשר הגעה תוך שעה מתל אביב לאילת? היום זה אפשרי יש רכבות כאלה באירופה ,יפן וסין במידה ואין הבדל גדול בעלויות. ג'ון | 11.05.11 (ל"ת)
28. בשביל חצי שעה קיצור אל תהרסו לי את הטבע המועט שנשאר יל במדינת הנדל"ו והפרויקטים השאפתניים-מגלומניים, כאן! צפוניסטית טבעיסטית | 11.05.11 (ל"ת)
25. מטרת הרכבת לאילת זה לסדר למפעלי הפוספטים בנחל צין תחבורה זולה לאילת וזה על חשבוננו ע | 11.05.11 (ל"ת)
24. רכבת לאילת עכשיו הגיע הזמן שנתקדם לרמה של העולם המערבי שבו הרכבת מגיעה לכל מקום, נמנע תאונות דרכים ונאיץ את המשק. ויהיה יותר פשוט להגיע לאילת. ויהיה אפשר לאפשר לתושבים לצאת מהעיר בלי להוציא מאות שקלים מכיסם. תתרום ליצירת עשרות אלפי מקומות תעסוקה ובניית ישובים חדשים לאורך הערבה, מצוקת נדל"ן מישהו אמר? עופר | 10.05.11 (ל"ת)
23. חבל על הכסף כי עד שיסיימו את הפרויקט הזה או שלכולנו יהיו חלליות במקום מכוניות או שכבר נוכל לשגר את עצמנו ממקום למקום . oren | 11.05.11 (ל"ת)
22. האוצר מתנהל בפנקסנות מהסוג הרדוד ביותר מה שמתקשים להבין שם הוא שתפקידה של המדינה הוא לדאוג לרווחת אזרחיה, לא לעומק הכיסים של בעלי ההון. רכבת לאילת תשנה לחלוטין את אופן השינוע והמסחר באיזור, תתרום ליצירת מקומות עבודה, פיתוח וכו'. הרבה מאוד יתרונות אסטרטגיים וכלכליים לטווח הארוך. פיני | 11.05.11 (ל"ת)
21. 300 ק"מ עושים בשנות האלפיים בשעה עד שעה וחצי ! כל תכנון אחר יקח את ישראל אחורה - בעתיד. רנד | 11.05.11 (ל"ת)
18. הרכבת לאילת - לא לנוסעים בלבד (ההצדקה לרכבת לאילת היא תחרות מול תעלת סואץ) איש אפור | 11.05.11 (ל"ת)
17. למה לא כלכלי? מאוד כלכלי העברת ספינות דרך תעלת סואץ מתחילה בכמה מאות אלפי דולרים. תלוי בגודל. הרכבת מאילת למרכז יוצרת אלטרנטיבה להובלת מכולות. רכבת לא מניידת רק נוסעים, יש גם סחורות, רמי | 11.05.11 (ל"ת)
16. מצויין. תוקפים את מה שהופך את הפריפריה לפריפריה הסיבה היחידה שבגללה יש הבדלים בין הפריפריה למרכז היא המרחק והדרך היחידה להתגבר על הבעיה הגאוגרפית הזאת היא לקצר את הזמן שלוקח להגיע לפריפריה מהמרכז. יריב | 11.05.11 (ל"ת)
15. עלק כמה מאות תיירים ליום... לפחות אלפים ביום!!! במיוחד בימי ראשון חגים וכ'!!! רכבת לאילת זה חובה!!! אבל לפני שאתם בונים רכבת לאילת תסדרו את הרכבת שכבר יש שלא נוסעת כמו שצריך... גיורא | 11.05.11 (ל"ת)
14. רכבת מאילת דרך באר שבע לאשדוד תקשר בין נמלי הים של הערים! רכבת אילת-אשדוד תאפשר תחרות טובה יותר מול תעלת סואץ. רכבת במקום משאיות! סוחר | 10.05.11 (ל"ת)
13. למה לא בונים רכבת מהירה ויותר מתקדמת לאילת? אפילו באפריקה הרכבת מגיע ל190 קמ"ש כן רכבת חדשה שבנו באפריקה יותר מהירה... ניתן לבנות רכבת שתגיע לפחות ל 220 קמ"ש לומרות שיש יותר מהירות. איפה הקדמה בישראל? חיים | 11.05.11 (ל"ת)
11. רקבת ישראל לא מצליחה להפעיל את הקווים לחיפה ובאר שבע אז אילת? תוכניות הפיתוח של הרכבת מגוחכות. המאמץ העליון של רקבת ישראל צריך להתרכז בהפעלת הקווים הקיימים באמת אמינות גבוהה, בזמינות טובה, בבטיחות, בביטחון ומחיר סביר. לפני מימוש יעד בסיסי זה, חבל על כל שקל שזורקים לרקבת ישראל. וכדאי שגם אתם תדעו: רקבת = "רכבת ישראל" ב.ק. | 11.05.11 (ל"ת)
9. הלו הלו!!! והרכבות מת"א להוד השרון עובדות תקין? זו הבעיה? רכבת ח\לאילת? נד\גמרו הדאגות וצריך רכבת לאילת? כבר עדיף שתעשט\ו סיבסוד טיסות לאילת, במקום הרעיון הטיפשי הזה.. הרכבות בארץ גרועות!!!! מאשקלון/רחובות באר יעקב- לת"א לוקח יותר זמן מלנסוע ברכב בפקקים. לפני חודש כשעצרתם את הרכבת ת"א הוד השרון, השכרתי רכב. נסעתי כל יום מבאר יעקב לפ"ת דרך כביש 44, עליתי לכביש 4 וירדתי במחלף זבוטינסקי בפ"ת. לקח לי- 50-60 דקות - וזה כשיצאתי ב- 07:45 אחריי שהורדתי את ילדיי בגן. נסיעה ברכבת לוקחת שעה לפחות , והיא תמיד , אבל תמיד מאחרת (אולי זה רק אצלי עם המזל נאחס שלי?). אם מחיר הדלק היה 2/3 שקלים, הייתי נוסע כל יום לעבודה עם הרכב. שכחתי- בחזרה לקח לי 30 דקות. נשבע לכם- אמת לאמיתה!! אם היה לי כסף פנוי לרכב+ לדלק- הייתי נוסע ברכב. לא נורא, גם עוד 5 שנים נהייה באותו מצב- למה? בגלל עובדיי הרכבת- תקראו את תגובה 2. רק שביתות ואיומים. יוני- 111 | 10.05.11 (ל"ת)
8. גם כשבנו את המוביל הארצי טענו הרבה שזה לא שווה כלכלית....והיום כולם... יודעים שהיא הייתה הכרחית ולא רק כלכלי....ככה זה גם הרכבת לאילת...אולי מבחינת נוסעים היום היא לא כלכלית....אבל לטווח רחוק היא תגרום להמון אנשים להגיע לאיזור וככה האיזור תתפתח....וגם כל הנגב בדרך....זה הבעיה של משרד האוצר שהיא חושבת בכיס הקטן ולא לטווח רחוק ורחב.... שזה יכול מאוד לקדם את המדינה...וטוב שהיא עדיין לא שולטת ב100% במדינה......תראו בארה"ב ובסין בנו ובונים רכבות ארוכות ביותר ואף אחד לא עושה חשבון כמו שהאוצר עושה.....ורק בזכות זה הם התפתחו והיצליחו להוריד את האבטלה...... כלכלן | 11.05.11 (ל"ת)
6. רכבת לירוחם-מצפה רמון יש להאריך את המסילה מדימונה עד ערד למטען-נוסעים ומדימונה עד ירוחם-ואיזור התעשיה מצפה רמון לרכבת מטען-נוסעים כדי למשוך מפעלים חדשים לירוחם ומצפה רמון וכן להגביר את התיירות בירוחם ומצפה רמון דרומי | 11.05.11 (ל"ת)
5. יתרונות הרכבת לאילת הרכבת תביא לפיתוח נמל אילת תגדיל את נפח המכולות ותקצר את הדרך לאוניות המטען הגדלת נפח המכולות תביא לעשרות מקומות עבודה חדשים ולתנועה של תושבים ומבקרים לאילת מאילת הרכבת תעבור דרך ישובי הערבה שיוכלו לעשות שימוש ברכבת מטען לשינוע הסחורות שהם מוכרים הרכבת לאילת תהיה חוויה מדהימה לבני הנוער המבקרים באילת הגדלת המבקרים באילת תגדיל את התעסוקה וההכנסה בתחום התיירות כמו כן יהיה ניתן להקים מפעלים חדשים בערבה ובאילת שישנעו את הסחורות ברכבת כי שינוע במשאית יקר מאוד זה יוריד משאיות רבות מהכביש שמסכנות חיי אדם בערבה חיבור רכבת לאילת תעלה את רמת הפיתוח בארץ ונקווה שהשלב הבא זה הקמת נמל תעופה בנבטים משלים ללוד עמי | 11.05.11 (ל"ת)
4. מנהיגות מופקרת רק מנהיגות חסרת אחריות מפקירה תשתיות בידי חברות פרטיות כדי יסחטו את האזרחים כלכלן | 10.05.11 (ל"ת)
3. הגיע הזמן שהממשלה תעשה משהו תוכנית רכבת לאילת חשובה מאין כמוה.שווה כל שקל.תייצר מקומות עבודה.תיירות.חובה. הדיקטטור | 10.05.11 (ל"ת)
1. רכבת לאילת - טירוף מגלומני של ציידי כותרות נפח התחבורה לא מצדיק רכבת לאילת. אפשר להסתפק בתחבורה ציבורית יעילה ונוחה באוטובוסים ומיניבוסים. הרכבת רק תביא תיירות נוספת לעיר הפקוקה והמלוכלכת, והרוג את מה שנשאר משוניות האלמוגים. חשוב יותר לקשר ערים כמו נצרת וקרית שמונה, רעננה, ואת עפולה לתל אביב דרך יקנעם. הבעיה הבסיסית היא בגישה: ממשלת ישראל לדורותיה על שריה ופקידיה תמיד נסעו בכלי רכב פרטים ותמיד שילמו מס שפתיים עלוב לתחבורה ציבורית. | 10.05.11 (ל"ת)
ועדת השרים תדון היום ברכבת לאילת: עד שעתיים וחצי לכל כיוון
60 תגובות לכתיבת תגובה