אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

דרושה לשכת עורכי דין חדשה

30 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

28.
בחירות בע"מ
מזה הרבה שנים שנדמה לי שראשות הלישכה הפכה לעסק הפרטי של המתמודדים. מסיבה שעדיין לא הצלחתי להפנים, ציבור של עשרות אלפי חברים, אחד האיגודים המקצועיים הכי גדולים בארץ, משלים עם המצב ומכלה זמנו בהתבכיינות. המצע של המתמודדים נא בין הגדלת ימי הכיף לבין הגנה על עורכי הדין מפני הלקוחות (ממש כך במצע שפורסם ע"י אחד המתמודדים), כאילו זה תפקידו של איגוד מקצועי. בדרך, אם אפשר, מחזקים המתמודדים את קשריהם האישיים עם השמנא והסלתא הפוליטית/מסחרית/כלכלית בארץ. העיקר שמה שמוביל אותם היא אידיאולוגיה... נדמה שכולנו שכחנו שמטרתו של איגוד מקצועי היא לשפר את איכות העוסקים במקצוע על ידי שיפור ההשתלמויות המקצועיות ובד בבד דאגה לרווחתם של חברי האיגוד (ואיני מתכוון להנחות של 10,000 ש"ח על קניית ב.מ.וו חדשה). בפועל, הלישכה מתחזקת את המיגזר הדשן של מחוז תל אביב ומזניחה את הפריפריה, אשר בה מצויים כ-40% מכלל עורכי הדין, כי מי שלא נמצא במדינת תל אביב, ממילא נוכחותו מיותרת. אני לא בטוח שהצעתו של ציוני, במציאות הישראלית (כי בכל זאת - כמה לשכות משמעותן תקציבים נוספים, קומבינות נוספות, תפקידים מיותרים נוספים וכיוב'), אבל תמיד נחמד לחשוב על הרעיון של פירוק הלישכה הקיימת... השנה, לראשונה, אין לי שום כוונה להצביע. ישבתי בכנסים של המתמודדים. חלקם חברים טובים. לצערי, הגעתי לקלפי ב-21 לחודש משמעותה שיתוף פעולה עם הפיאסקו. שיהיה בהצלחה לכל המתמודדים.
מארק | 15.05.11
26.
הלשכה מיועדת לאזרח ולא לעו"ד
בזכות זה שהלשכה שללה רישיון מעו"ד שייצג אותי,נמנע ממנו לגזול גם ממני ומאחרים את כספי הביטוח המגיעים לנו! יש כמה עו"ד זבי חוטם שרוצים שהלשכה תארגן ימי כיף,ימי גיבוש,או אפילו סתם ערבי שירה וריקודי עם----תפקיד הלשכה הוא להיות לכם כשוטר,לפקח עליכם הלוואי והלשכה היתה עושה זאת יותר. דרך אגב...אם תגובה מס' 22 היתה נטולת שגיאות כתיב היה ראוי למסגר אותה.
מאזניים | 14.05.11
25.
עורכי הדין הקטנים מסבסדים את המשרדים הגדולים
הלשכה מסבסדת בכספי עורכי הדין את ההוצאה לאור של הלשכה. זו מצידה מוכרת מידע משפטי, תוכנות וספרים במחיר מסובסד למשרדים הגדולים, אשר רוכשים מאות עותקים במחיר הנמוך בהרבה ממחיר השוק. התוצאה - כספי החברים מסבסדים את המשרדים הגדולים אשר מעסיקים מאות עורכי דין והרווחים מגיעים לשותפים הבכירים בלבד אבסורד כבר אמרנו ? מדינת חלם כבר אמרנו?
חבר לשכה ממורמר | 14.05.11
24.
איך עו"ד חכם לא רואה את המובן מאליו?
פעם היתה הסתדרות עובדים אחת שהתנפחה והסתאבה. יום אחד קם אירגון עובדים חלופי, שהוא פחות שבוי של אירגוני העובדים הגדולים במשק. והדברים השתנו לטובה עבור כולם מאז. (חוץ מכמה בודדים) אתה חושב שצריך לקום אירגון חלופי? תקים אירגון כזה ללא סמכויות, עם דמי חבר מינימליים ועם השקיפות שאתה מדבר עליה. אם אתה צודק בדבריך, רבים יצטרפו, הרי אין חוק שמונע מעו"ד חברות באירגון מסוג זה. ברגע שאירגון כזה הופף לגדול ובעל חברים רבים הוא יכול לעשות את הדברים שהיית רוצה שיעשה, וגם להעלות דרישות לשינויים בלישכה ה"רישמית" ו/או בחוק. אם לא תלך בכיוון הזה, אתה לא יותר טוב ממי שאתה טוען נגדו בלישכה הנוכחית. כי ברגע שאתה משמיע טענות כנגד הלישכה הנוכחית בצורה כזו אתה מצטרף למסיבת הליכלוכים ההדדים שם. בהצלחה! (סתם איש היטק)
רון | 14.05.11
19.
רק לפני הבחירות הם נזכרים להתקשר
לשכרת עורכי הדין גוף מנופח שאין לו כל קשר לציבור עורכי הדין העסוק במלאכה ולא בפוליטיקה של הלשכה. מים אכורים בלשון המעטה. לא אסכים לחוצפה תעמולתית מטעם מטאי הבחירות של מועמדים כאלה ואחרים המעיזים להתקשר אלי לנייד מהבוקר עד הלילה לפני הבחירות ומבזבזים את זמני וכספי ששולמו בתור דמי חבר!
עו"ד תל-אביבית | 14.05.11
17.
יישר כח גדול לכותב
אכן הגיע הזמן לסיים את הקרקס המנופח הניזון ממונופול הלשכה על כיסינו. אנו מחזקים את ידיו של הכותב ומודים לו על ההשוואה למדינות המערב, בהן יש אפשרות לתחרות בין לשכות עורכי הדין ואין שחיתות הנובעת מריכוזיות היתר הנהוגה בארצנו כקדם. ראוי לסיים את ההגמוניה המושחתת, ויפה שעה אחת קודם!
שוקי חור | 14.05.11
14.
מסכים עם כל מילה ויפה שעה אחת קודם
נמאס לי כבר לראות את המריבות החוזרות בלשכה בין האופורטוניסטים לחבריהם. נמאס לי לממן את שכר המופקע של הבכירים בלשכה (700,00 שקל בשנה???) נמאס לי מאוזלת היד של הלשכה בכל הנוגע לעורכי הדין הצעירים. נמאס לי לשלם כל כך הרבה כסף ולא לקבל שום תמורה בעד האגרה. נמאס לי שהתואר שלי, שהוא למעשה הקניין שלי שייך בפועל ללשכה. אם לא אשלם לא אוכל להשתמש בו, כמו רופאים למשל. נמאס שהלשכה הפכה להיות כלי בידי פוליטיקאים. נמאס מחוסר השקיפות. נמאס מההחלטות המתקבלות בדרך של קומבינה ולא מתוך שיקולים מקצועיים. נמאס מהבטחות השווא. ונמאס מתשובות כמו "אין מה לעשות"
 | 14.05.11
9.
יש חשיבות בקיומה של לשכת עו"ד אחת ויש צורך להעלות את רף הכניסה למקצוע
אין מקום ליותר מאשר לשכת עורכי דין אחת. זוהי הצעה פופוליסטית ומתחסדת. בנוסף, יש לשנות את בחינות הסמכה ללשכת עורכי הדין ולהעלות את רף הכניסה למקצוע. כל אלו "הבוכים" על קושי בבחינה כנראה לא ראויים להיות עורכי דין. בחינת הסמכה צריכה להיות קשה כדי שרק הטובים יתקבלו כחברים בלשכה ויוסמכו כעורכי דין. העובדה שאדם סיים תואר במשפטים ושילם לחברה מסחרית עבור קורס הכנה לבחינה, לא הופכת אותו לראוי... מדינת ישראל מוצפת בעורכי דין ששפתם עילגת, והתנהגותם אינה מכובדת.
ליהי | 14.05.11
8.
אף מועמד לא יעשה זאת
אף מועמד לא ישקיע מכספו ומזמנו כדי לקנות כסא על מנת לשבור אותו מיד עם צאתו מחנות הרהיטים. בבחירות הקודמות היה מועמד אחד שהצהיר על כך, וזכה לכותרות-ענק, אבל הוא התקפל ואפילו לא הגיש את מועמדותו. ועורכי-הדין הם נמושות: מדוע אף אחד מהם, המגיבים כאן, לא מוכן לקיים את מצוות "לך תזדהה"? ולמגיב מס' 4: אכן, "לעורכי דין מגיע שיהיה גוף מייצג שיוכלו להתאגד בו", אבל הלשכה הנוכחית לא מאגדת את חבריה, אלא רודה בהם, ומסגירה אותם למלכות. כדי ש"לעורכי הדין יהיה גוף מייצג שיוכלו להתאגד בו" צריכה להיות תחרות בין התאגדויות וולונטאריות, כפי שמציע כאן הבעל המחבר של המאמר, עו"ד שאול ציוני (האם הוא עצמו מתכונן לרוץ בבחירות האלה תחת הדגל שהוא מציע לאחרים?).
שמחה ניר, עו"ד | 14.05.11
7.
תמיד חשבתי כך - גם לטעמי יש לפרק את לשכת עורכי הדין בישראל
מוזרמים ללשכה עשרות מיליוני שקלים כ"דמי חבר" מעשרות אלפי עורכי דין. אני ורבים מחברי לא מעוניינים להיות חברים בלשכה הנוכחית. לא רואים שום תמורה בעד המס המיותר הזה. ואף פעם לא הבנתי לאן הולכים בדיוק עשרות מילוני השקלים ? לטעמי משרד המשפטים אמור לרכז את כל ענייני הרישוי כפי שנהוג בארה"ב, ואף בתחומים מסויימים כמו הסדרת תחום הרישוי ראיית חשבון, תיווך, רפואה. כמו שרופא לא משלם מס חובה ללשכה כלשהי גם עורך דין מקצועי לא צריך לשלם. אין ספק שידידי שאול ציוני, כותב מאמר זה צודק ויפה שעה אחת קודם.
שרון | 14.05.11
4.
השיטה הישראלית- לשפוך את המים עם התינוק
מדינת ישראל אין גודלה כזה של ארה"ב. היות ובאמריקה מדובר מלכתחילה ב50 מדינות, לגיטימי שתהיה לשכת עורכי דין לכל מדינה. אם יש בעיתיות מסוימת בהכרח להיות חבר באיגוד מבחינה אתית, וכן בעיות אתיות בתוך אותו ארגון עצמו, זה דבר שראוי לת'קן אבל גם לעורכי דין מגיע שיהיה גוף מייצג שיוכלו להתאגד בו.
המוכיח,מרכז | 14.05.11
3.
מסכים עם הכותב
כחבר בלשכת עורכי הדין אני מסכים לחלוטין עם דעתו של הכותב. תקציב הלשכה עומד על עשרות מיליוני ש"ח שלא ברור על מה מבוזבזים כל שנה, להוציא כל מיני ביטאונים שתפקידם לשמש בעיקר שופרים של הגורם שמוציא אותם (יו"ר הלשכה, יו"ר המחוז וכו'). הקרבות הפרסונליים בין יו"ר הלשכה לבין ראש מחוז ת"א חוזרים על עצמם מידי מספר שנים, ובמקום לעסוק במהות, אנחנו עדים למלחמות אגו וקרבות על תקציבים, כאשר עורכי הדין לא רואים מכך דבר וחצי דבר. אין שום סיבה, שכמו אצל רואי החשבון, המדינה לא תנהל את ענייני ההסמכה ועייני המשמעת, ולעורכי הדין לא תהיה סיבה לשמוע את מלחמת הקשקשת בין יורי גיא רון לדורון צברי, אישים שמעלים געגועים נוגים לפיגורות כמו דוד ליבאי, אמנון גולדנברג וכו'.
חבר לשכה  | 14.05.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת