אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אבי מוטולה: "פעם קנו דירת 2 חדרים, היום קונים חלום"

51 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

50.
יש כאלה שיש להם 30 דירות
מה שקרה ב 15 שנה האחרונות בעיקר בצפון תל אביב . האדמות הם אדמות פרטיות שניקנו לפניי קום המדינה ונקראו מושה . מה שקרה אותן אדמות שנמצאות מצפון לירקון . פשוט מאוד .כמה עו"ד מקושרים הובילו מהלך והפכו את אותם יורשים לאנשים מאוד עשירים . יש כאלה שקיבלו בתמורה לקרקעות גם 30 ו 40 דירות . הבעיה היא שיש כאלה שלא מסוגלים לקנות אפילו לא דירה אחת . שלא נדבר בטח לא בצפון תל אביב...
יונתן | 20.12.12
43.
אבי- מחירי הנדלן
סוף סוף מישהו שם כאן את האמת בפנים, אנחנו לא פחות אשמים מכולם, מצד אחד בוכים ומהצד השני קונים ודורשים יותר , מאמינים שהדרישוך יענו ללא עליית מחירים. לא ראיתי קבלן או ספק שלא מעלה מחירים אם העלות שלו עולה במיוחד לא בשוק של דורשים. צר לי אבל אני מסכים עם אבי לכל מילה
יורם | 17.05.11
41.
יש בועה כדי לפוצץ אותה צריך לזהות מה הסיבה או הטריגר שגרם לתחילת ההדרדרות
זה התחיל עם בטול מס רכוש פעולה שהקפיאה את מכירת קרקעות והקפיצה את מחירי הקרקע האטה את התחלות בניה למגורים ולתעשיה פרחה בנית משרדים שעליית המחירים לא השפיעה על רכישות בעיקר לתעשיית ההיי טק כל הפתרונות שנתנו עד היום הגדילו את הביקוש וגרם להמשך עלית המחירים יש פתרונות שלדעתי יפתרו את הבעיה אם למקבלי ההחלטות יהיה את הרצון לבצע אותם
א אלבו | 17.05.11
40.
יש לי פטנט חדש בעניין מגורים
כשנתיים שאני עורך ניסיון על בשרי ונראה שעליתי על רעיון ושיטה שמבטלת לגבי חתך אוכלוסיה רחב [בעיקר גברים גרושים]את הצורך לגור בדירה בכלל. אני גרוש פלוס בן 47 בעל עסק שמכניס בין 15-30 אלף לחודש ושמח בחלקי במובן הכלכלי,אני משלם מזונות והשארתי גם דירה לאישה והילדים וחי את חיי בצניעות חייתי עם בנות זוג שונות [גם גרושות] בדירותהם [שהגרוש שלהם השאיר להם בגירושין] אבל יש עובדה אמיתית שלא ניתן להתעלם ממנה שיחסים היום לא שורדים יותר מ2-3 שנים, נאלצתי לעבור דירות שונות ומשונות,רק שבשנים האחרונות המצב הפך לבלתי נסבל גם במחירים המופקעים וגם באיכות הדיור המשפיל, בניתי בתוך העסק שלי חדר קטן [12 מטר] עם מקלחת ושרותים ,עיצבתי אותו בטוב טעם,בינתיים הזמן עבר וחלפו כבר שנתיים ומשום מה אני חש שזה ביתי ולא צריך יותר מזה, חסכתי שעות ארוכות של פקקים בדרך לעבודה והביתה,דלק, ואלפי אלפי שקלים עברו לכיסי במקום לכיס של קבלן או "ל משכיר שוחט כזה או אחר, המסקנה שלי היא שבשביל כמה שעות בערב מול טלוויזיה משעממת לא צריך להתחרפן ולקחת הלוואות מטורפות, בכסף שחסכתי אני שוקל לרכוש קראוון נייד משוכלל ויוקרתי ויש מצב שאעבור לגור שם בכיף וללא פשרות על רמה ואיזור מגורים. אחיי הגרושים!! תחשבו על זה ברצינות כי זה עובד
יוליסס | 17.05.11
38.
אל תקנו דירות!!!!!!!!!!!!!תהיו צרכנים חכמים פשוט אל תקנו והם יורידו את המחירים!!!
את מי בחרו לשאול אם לקנות או לא לקנות דירה??? את גברת גינדי? אקירוב? נו באמת ואתם מצפים מהם שהם יגידו לכם, זוגות יקרים אל תקנו עכשיו,אנחנו לא נבנה, נחכה עד שהמחירים יירדו חברים. לא חייבים לקנות בית חדש. יש מלאאאא בתים שמחכים לאישור תמ"א 38 או פינוי בינוי או וואט אבר !!!! לרוץ לשים כסף על בית חדש זה הכי כיף אבל להשתעבד במליון שקל משכנתא לשלושים שנה?? אני מחפש את ההזדמנות שלי על בית כזה - אבל מכיוון שהמחירים כרגע גבוהים מאוד אני לא מתכוון לשלם את הסכומים האלה חד וחלק!! כל לוקחי המשכנתאות רק שוכחים כמה דברים - מה עם שני ילדים בפעוטונים? 1800 שקל לילד!! מה עם הוצאות הבית, מה עם דלק והוצאות רכב,בגדים,?? אתמול בתוכנית חיסכון הראו שהדירות החדשות קטנו - דירות 4 חדרים שנבנו פעם על שטח של 110 - 120 מטר היום נבנות על 90 !! אז תקשיבו לגברת גינדי חברים ונראה לאן תגיעו
בחור מציאותי | 17.05.11
37.
ל13 בעקרון אתה צודק אבל נראה שיש פער בהבנה שלך
דירות קטנות הרבה יותר זולות אך לרוב הם ישנות מאוד ועדיין יקרות מאוד - קרוב למיליון שח. סכום לא מבוטל בכלל... גם אם זה פחות הסכום אותו יצתרכו לקחת כהלוואה הוא ענק ביחס ליכולות שלהם. ובנוגע לשדרוג דירה - אני קצת לא מבין איפה אתה חי. מי שקונה דירה ולוקח משכנתה בסדרי גודל של מעל 600 אלף עם פריסה של יותר מ20 שנה יהיה קשה מאוד לשדרג משהו. לרוב מדובר בבני 30 + ולעלות בגודל הדירה יצריך משכנתה נוספת של כמה מאות אלפי שח. זה סיפור אחר לגמרי ממה שהלך כאן לפני 15-30 שנה. המחיר אז לא היה גבוה מול המשכורות ובאופן כללי ישראל חוותה צמיחה חזקה מאוד שהתבטאה בעלייה גדולה של השכר ורמת החיים. אני ממש לא חושב שזה מה שיקרה בעשורים הקרובים - אם כבר הקיטוב ילך ויגדל יהיו מעט שיחזיקו הרבה.
משקיע | 17.05.11
36.
מיואשים בעיקר- ממש אבל ממש לא מפונקים!
אנחנו זוג צעיר בגילאי ה30 סיימנו בהצלחה תואר ראשון ושני באוניברסיטה, התחתנו, כרגע עובדים בעבודה קבועה מצאת החמה עד צאת הנשמה ומרוויחים יחד כ16,000 ש"ח בחודש. עובדים בת"א וגרים בשכירות שעה נסיעה ממקום העבודה, יש בבעלותנו רכב אחד לא חדש, משלמים 3,500 ש"ח בחודש שכ"ד לפני חשבונות וכל שאר ההוצאות. לא טסים לחו"ל כל שנה ולא עושים קניות בטיב טעם ועדיין ללא עזרה משמעותית מההורים אין לנו שום סיכוי ריאלי לקנות דירה, ולא מדובר על דירת חלומות, מדובר על דירת 3 חד' קטנה ישנה מאד במרחק נסיעה של שעה מת"א בעלות של 700,000- 800,000 ש"ח. לצערי להורים שלנו אין אפשרות לעזור, במצב הנתון גם אם נחסוך 5,000 ש"ח כל חודש, מה שלא מתאפשר במחירי המחייה של היום יקח לנו לפחות 5 שנים בשביל לחסוך מספיק רק לקבלת המשכנתא וזאת בהנחה שנבחר לא להביא ילדים לעולם. איזה פינוק ואיזה חלומות??!! ויתרנו על הרעיון של לקנות דירה משלנו והשלמנו עם רוע הגזירה - אז נקנה בגיל 50 .... עד אז אנחנו בוחרים לחיות להינות ולא להשתעבד ל"חלום" הזה....
 | 17.05.11
35.
מבחן האדם הסביר
כולם כאן מתייחסים לכול מה ש"המומחים" אומרים כאילו שיש למה שהם אומרים איזה שהוא קשר למציאות. אז זהו שלא באתרים הכלכליים כולם מדברים מפוזיציה!!!!!! תעשו מה שאתם מרגישים - בתור אחד שנמצא בעשירונים העליונים ולא מסוגל לחשוב על לקנות דירה במחירים האלו, ולא מכיר חברים מאותו חתך שלי שמוכנים להיכנס להרפתקה רעה שכזאת. לי ברור ששוק לא יכול להתקיים בתנאים שכאלו ומפה הדרך למטה מובטחת. היחידי שאני מאמין לו הוא בנק ישראל, והוא כבר מדבר מעמדה של לחץ ופחד שלא יוכל לעמוד בפרץ ואמירות כמו אף פעם לא ירד או לא יעלה הן לא רלוונטיות - לפני לא הרבה זמן ראינו את זה ב"שידור חי". בהצלחה. ותנסו לקרוא את השוק - שלא תישארו הטמבלים האחרונים שקנו במחיר הכי גבוה.
amit | 17.05.11
34.
מה עם משכנתאות לבניה עצמית?
לא ברור לי למה כל הכתבות ואף ההתייחסויות של הנגיד הם לגבי רכישת דירה בלבד? הרי לא כולנו גרים במדינת תל אביב חלקנו גרים במדינת ישראל כמדומני ותתפלאו גם לנו יש אינטרנט ואנו מנסים לחפש מידע ברשת ..... מה לגביי אלו שגרים ביישוב ורוצים לבנות בית וכן עדיין גרים בשכירות אחרי עשר שנות נישואים ושלושה ילדים???
נאש | 17.05.11
33.
יש כאן דברים נכונים
והסטנדרטים היום השתנו ביחס לפני 20-30 שנה. אך ביחס לפני 3 שנים? לא נראה לי. עיקר עליית המחיר בשנים האחרונות נובעת מסיבות אחרות ולא משדרוג הדירות. לגבי גלגול הוצאות של הקבלנים .(פרסומות, מיתוג, אתר מחירות) שמגולגלות על הצרכנים, אני בטוח שאם יבוא יזם וימכור דירות זולות יותר כיוון שקיצץ בתקיצבי הפרסום הוא יצליח. הרי מה שהכי מוכר זה מבצעי מחיר נמוך
סקפטי | 17.05.11
32.
אבי מוטולה,פעם קנו דירת 2 חדרים היום קונים חלום
מי שלוקח משכנתא ל30 שנה הוא לא אחראי למעשיו-נניח שוא בן 30 -אם בגיל 50 יפטרו אותו וזה קרה בארצינו בשנות 2001-5 או שעובד בהי-טק בגיל 50 אין לא מה לחפש שם ועדיין עליו לדאוג לילדיו,והרי התשלום למשכנתא רק הולך וגודל,והבריאות לא מי יודע מה,אזי אני מעדיף לשון טוב היום וגם מחר לגור בשכירות ,לא אוכל לעמוד בזה להעבור יותר צפונה או דרומה,אגיע לגיל 50 אמשיך ליהות שמח ,אזי לא תיהיה לי דירה אז מה ,אבל לפחות נהניתי מהחיים,והקבלנים והבנקים ירוויחו פחות על הגב שלי
אברהם | 17.05.11
30.
הדרך היחיד להורדת מחירי הדירות היא בנייה ממשלתית של דירות והצפת השוק בקרקעות
כל שאר הפעולות רק עושות נזק ומתעללות בזוגות הצעירים. לקבלנים אין אינטרס שתמשיך העליה המטורפת הזו במחירי הנדל"ן , מכיוון שאם הקבלן לא קנה מייד עם תחילת בנית הפרוייקט קרקע לבנין הבא , אזי בכסף שיוותר לו הוא לא יקנה את המגרש שהיה לו.קבלנים רוצים לבנות למכור ולהרויח ואין להם אינטרס שמחירי הנדל"ן יעלו בצורה כזו מי שמרוויח זה רק הממשלה.
שמאי | 17.05.11
29.
אנחנו החמורים בכל הסיפור
תעשו גוגל על מחירי דירות בערים מרכזיות באירופה ובארה"ב ותבינו כמה המחירים פה לא רלוונטים למשכורות , ואני מדבר על פ"ת, ראש העין ונתניה. ממש לא ת"א/ר"ג. המצב המדיני-ביטחוני שלנו על סף קטסטרופה (ראו את הפרסומות לרענון המקלטים בפריים-טיים, פריצת הגבול עם סוריה והכרזת מדינה פלסטינית בספטמבר) והרבה אנשים יבינו שזאת לא המדינה הכי טובה/בטוחה לגור בה...לא יקנו פה יותר משקיעים זרים והרבה אנשים שקנו דירות להשקעה יבינו שאולי כדאי להעביר את הכסף לבנק בשוויץ לכל מקרה שלא יהיה. אין ברירה, מהנקודה שאנחנו נמצאים בה עכשיו, המחירים יכולים רק לרדת. כל מי שחושב אחרת או שיש לו אינטרס אישי לעליית מחירים או שהוא פשוט לא מודע למצב הבלתי אפשרי שנקלעו אליו 80% מהזוגות הצעריים שאין באפשרותם בכלל לחלום על דירת 3 חדרים. בהצלחה לכולנו.
זוג בתחילת הדרך | 17.05.11
27.
כמובן לא הזכירו את המשקיעים ורוכשי הדירות מחו"ל אז אני אזכיר לכם
לפני כמה שנים כשהתחילה העליה במחירים הסבירו את זה שקונים מחו"ל בעיקר צרפתים קונים ומשאירים את הדירות ריקות (בגלל חוקים במדינה שלהם. עדיף להשאיר ריק מאשר שוכר שאי אפשר להעיף). תוסיפו את זה לעובדה שיודעים עכשיו שלא היו מספיק התחלות בניה וזה אומר שאחוז קטן מהדירות שגם ככה לא היו מספיקות לשוק המקומי נקנו ע"י הצרפתים (בעיקר) ולא רק זה, חלק מהקבלנים באותה התקופה התחילו לבנות בנייני יוקרה שלא התאימו לכיס הישראלי. הקבלנים תיכננו מראש למכור את הדירות לצרפתים (כי הצרפתים עושים פחות בעיות בקניה או משהו כזה. בטח גם יש להם יותר כסף, הם עובדים ביורו). אז עכשיו תעשו אחד ועוד אחד? לא מדובר רק בצרחן הישראלי. לפני 63 שנה בקושי היו פה תשתיות, אנשים עברו לגור לבד בגיל 21. היום אנשים עוברים לגור לבד בגיל 30 כי הם רוצים מותרות כמו טלויזיה, אינטרנט וכו. דברים שהם די בסיסיים היום. אנשים פתאום לא יעברו לגור בדירה "חדשה" מוזנחת שקבלן בנה. אם כבר אתה בונה תדחוף את הניאגרה לתוך הקיר ואת האסלה תעשה צפה, יותר קל לנקות, יותר אסטטי וכו וזאתי רק דוגמא אחת לא מבין למה אנחנו העם "הנבחר" שרק אצלו הנדל"ן לא התרסק והקבלנים ממשיכים עם המנטרה (או המשאלה) "לא יתרסק לא יתרסק" כל הזמן. אמן שיתרסק, ואמן שתבנו דירות חדשות של 2 חדרים לא ל"זוגות צעירים" כי אני: א. לא זוג ב. לא מבוגר אבל גם לא צעיר ג. שונא את האפליה במילה הזאתי (והכל בגללכם התקשורת, הייתי מצפה ממכם ליותר)
שחר2 | 17.05.11
26.
הנה עוד כמה כתבות שחשוב שתעשו
תשאלו גנב אם הוא ממליץ להתקין מערכת נגד פריצות (אחשלו, למה לך? זה הרבה כסף זה) תשאלו סוכן ביטוח אם כדאי למות (בטח! זה פדיון מיידי של הקרן) תשאלו שתיין כרוני אם צריך לחוקק חוק נגד נהיגה תחת השפעת אלכוהול (היק, חח, היק, אני למשל? אחרי שמונה ליטר יגרמייסטר, והיק, בקבוק וודקה, היק, יכול להטיס אפילו F12. אתה יכול שניה, היק, להודיע בכריזה שיעבירו את הכיסאות למצב אופקי? אנחנו עומדים לנחות בצלע הר. היק. יו, כבר שש וחצי!! אני מאחר לחוג בלט!! היק) תשאלו אונקולוג אם הוא בעד הכחדת מחלת הסרטן (אה, היא תעלם לגמרי? נו טוב..תמיד רציתי לפרוש לאריזונה, וללמוד לנגן על בנג'ו).
ב-ס-ד-ר | 17.05.11
21.
לפני 3 שנים המחירים היו חצי...הדמוגרפיה לא השתנתה, השתנו רק הכתבות בעיתון
קרוב לעשור לא היו כאן כמעט עיסקאות... פעם אחרונה שהייתה קפיצה במחירים היתה באזור תחילת שנות ה - 90 בעליה הרוסית. יש מליון סיבות למה המחירים עלו - אף אחת לא נובעת מעליה ברמת ההכנסה, ולכן ערך הדירות הנוכחי הוא לא ריאלי. אל תשכחו משכנתא זה ל - 30 שנה, הבועה נמצאת כאן רק 3 שנים...
 | 17.05.11
18.
מסממים אותנו
בונים בלי הכרה דירות ענקיותץ, שלרובנו אין צורך בהן, ואז דירת 4 חדרים, במיליון ו300 אלף-2 מיליון נראה מחיר אטרקטיבי. ולמה שמוכרי דירות היד שניה יצאו פראיירים? הם יודעים שדירות של 3-3.5 חדרים כבר כמעט ואין ומעלים אותם למחירים היסטריים של מיליון שקלים פלוס-מינוס. ככה אנחנו דופקים את עצמנו, והממשלה עומדת ומסתכלת וכמובן לא עושה כלום.
אלעד | 17.05.11
17.
בארץ המחירים של הדירות אף פעם לא ירדו
לאף אחד אין אינטרס להוריד מחירי דירות, דירות יקרות רווח יותר גדול לקבלנים יותר מיסים למדינה משכנתאות יותר גדולות וכך גם הרווח לבנקים אז למה שיורידו מחירים?? אם באמת רוצים להוריד מחירים אז: א. שיאלצו את הקבלנים וחברות הבניה הגדולות לבנות על עודפי הקרקע שיש להם ויש להם המון. לא יבנו? תוך 5 שנים הקרקע חוזרת למדינה עם פיצוי כספי אפסי ופתאום יתחילו לבנות כמו משוגעים. ב. למרות שזה לא פופולרי להגיד שתקום המדינה ותבנה בנייה רוויה של דירות 2.5 עד 3 חדרים אבל לא קופסאות גפרורים 3 חדרים 70 מטר מרובע זאת דירה גדולה והגיונית לזוג צעיר, עם חומרי בניה טובים אבל לא הכי יקרים בשוק ככה שדירה 3 חדרים כזאת תעלה כ 400000 - 450000 ש"ח, לא בדיוק דירת חלומות אבל גם לא דיר ואני מניח שיש בארץ מספיק אדריכלים שידעו לתכנן משהו סביר ולא מפוצץ ככה זוגות צעירים יוכלו לקנות דירה וזוג הורים עם שני ילדים יכולים בהחלט לגור בדירה סבירה של 3 חדרים. ככה הדור שלי גדל וחוץ מעיניים גדולות שום נזק לא נגרם לו, וככה גם הרבה אנשים שהיום בשנות ה 40 לחייהם גדלו וגדלו נורמלים. מי שיש לו שיקנה ארמון ויהפוך אותו להרמון, יש לו שיבושם לו. מי שלא יכול יסתפק ביותר צנוע אבל במשהו סביר.
יוסי בונה מגדלים פורחים | 17.05.11
16.
מחירי נדל"ן - פיראמידה
ברור שהמחירים ירדו, האם זה הגיוני שדירה בישראל בשיכון בן 30 שנה תעלה כ 350 אל דולר? זה הזוי וזה מנופח. עיר כמו פתח תקווה, בת ים - חולון, ראשון לציון וכו לא עומדות בסטאנדרטים בינלאומיים של המחירים הללו. תתעוררו, עם המציאות הביטחונית הלא יציבה בישראל, להשקיע כל כך הרבה כסף בנדל"ן זו התאבדות. נכון להיום כל מי שרכש דירה מתפלל בליבו ובטוקבקים שהמחירים יעלו, מכיוון שהיום מחירי נדל"ן בישראל הם פיראמידה שכמובן טיפול, עניין של זמן.
נטע | 17.05.11
13.
הצעירים של היום מפונקים
שמעתי לא פעם זוגות צעירים, ללא ילדים, שמחפשים דירת לוקסוס חדשה וגדולה כדירה הראשונה שלהם בחיים. אם זה לא מינימום 4 חדרים+חניה פרטית+מרפסת+מעלית+מחסן אז זה לא בכבוד שלהם. למה בעצם? זוג צעיר מוגבל אמצעים יכול וצריך להתחיל את החיים עם דירות בדיוק כפי שכולנו התחלנו: דירה קטנה וישנה, 2-3 חדרים (בטח אם אין ילדים שכן 3 חדרים מתאימה גם לזוג+ילד וצריך לקחת בחשבון שממילא שליש מהזוגות מתגרשים ואז בכלל אין ילדים, חבל לשלם סתם מאות אלפי שקלים מיותרים על משכנתא לדירה גדולה מדי, מה גם שהארנונה יותר גבוהה), בלי מעלית (זוג צעיר הוא... צעיר, מכאן שמעלית זה לוקסוס לא הכרחי), בלי מרפסת ומחסן (בטח שלוקסוס) ובלי חניה (מה יש? אפשר ללכת כמה דקות לחניה ברחוב). דירה קטנה וישנה כזו עולה בד"כ משמעותית פחות מדירה חדשה באותו אזור. רוב מוחלט של הדירות במדינת ישראל הן דירות ישנות, כך שכל עוד שרוכשי דירה ראשונה יעמדו בתור של הדירות החדשות הלחץ יהיה היסטרי. אם הקונים יהיו צנועים יותר, ויתחילו את החיים עם דירה קטנה וישנה, שמתאימה יותר לצרכיהם וליכולתם הכלכלית, השיגעון ירגע. את הדירה הישנה גם תמיד אפשר לשפץ. אחרי כמה שנים, אם וכאשר המשפחה תגדל (וכאמור שליש בכלל מתגרשים), תמיד אפשר לשדרג (וגם אז, לדירה ישנה ולא חדשה ורק בשידרוג השני אפשר להתחיל לחשוב על דירה חדשה). מי שמבקש שדירתו הראשונה תהיה חדשה מבקש בעצם לעקוף את רוב עם ישראל בסיבוב. סליחה, אבל אני לא מרחם על מפונקים כאלה. אני לא גר בדירה חדשה ומעולם לא חשבתי שאני מקופח ויש עוד מיליוני ישראלים כמוני.
ישראלי | 17.05.11
12.
ביחס לכתבה (לא בכי כללי)
אבי צודק לגמרי לגבי עליה דרסטית בסטנדרד בניה ודרישות הקונים (ואני לא מדבר על סטארק) כמה עלה מחיר מטבח מותג לפני 10 שנים? 20-30 אלף, היום זה בקושי מספיק לפורמייקה במותג מקומי חצי ידוע. מי שרוצה במרכז (אפילו לא גוש דן) פונה למגדלים, בהם יש סטנדרד בניה מחייב (כמו ספרינקלרים, חניות תת קרקעיות, 3 מעליות כולל מעלית אלונקה ועוד) אצלנו בשכונה בנו 2 מגדלים עם דירות 5 ו6 חדרים?!!! ומיניפנטהאוזים (גם כן המצאה ישראלית) מרפסות 20-30 מ"ר! קרמיקה 1 מ"ר!כולן עם מחסן. לקוח דורש לקוח מקבל ומשלם. מה שיקרה לדעתי עם הבניה (קרי רגולציה ממשלתית) יחייבו את הקבלנים למחירים נמוכים יותר והם יפגעו בסטנדרט נמוך יותר. זוכרים דירות חדשות של שנות ה90 של 90 מ"ר ללא מרפסת בלי איכות עם בלאטות בפריפריה? המשפחה הממוצעת בארץ כוללת 2.3 ילד, ומזמן מקובל שכל ילד מקבל חדר, היום מעדיפים שילד לא ישן בממ"ד, ממ"ד עושים "משרד"!-) או חדר משחקים (כי אני לא רוצה שהוא ישחק במועדון הבניין עם ההוא מקומה 3 שנוסע ברכב עם עשן...סליחה
arie | 17.05.11
11.
בגלל החלומות של הצעירים כולנו מאבדים את השפיות ואת החיים
כל הכבוד לצעירים על החלומות - אבל צריך להיות שפויים. ההורים עבדו קשה כל החיים ולא יכולים לתת סכומים כאלו גם אם ירצו. אני מכירה הורים וילדים שלוקחים הלוואות עתק - זה מתכון מובטח להתרסקות כלכלית. הצעירים עוד לא מבינים זאת וכאשר יבינו יהיה מאוחר מידי !
רחל | 17.05.11
4.
היום קונים דירת 4 חדרים בגודל של שתיים
דירות ארבע חדרים בגודל של שניים, מגדלים מגודלים עם מעט שטחים ציבוריים ושטחים ירוקים, ללא איזורי חניה מסודרים - שורה תחתונה מיקסום הרווח ליחידת שטח, בפועל הקמת פתרונות סלאמס ופגיעה באיכות החיים והסביבה. הלחץ שמפעיל לבייב ושכמותו הם ניסיון לכופף את הבירוקרטיה שרוצה לשמור על תכנון עירוני שפוי, השיטה היא שיטת ההתקשה והפעלת לחץ מסיבי משפטי כבד על הרשויות ומנהל מקרקעי ישראל + לוביסטים + שמירה על קרקעות כבני ערובה כלחץ הגורם לעליית מחירים עלידי הקטנת ההיצע. ושלא יספר לכם סיפורים ...
אשבל | 16.05.11
2.
מה המסר??????????
זוג שיקנה דירה וההורים יעזרו? כל ההורים מנכלי"ם ? הורים צריכים לעזור בצבא בלימודים גבוהים ואם 3 ילדים ההוצאות לא נגמרות והכל בכיף, אבל לעזור ל-3 ילדים לקנות דירה? אתם שם למעלה לא מציאותיים תתאגדו להשפיע על הממשלה שיעשו משהו לדיור לזוגות צעירים.
כוכי יועצת נדלן | 16.05.11
1.
המחירים
ירדו אם תרצו ואם לאו יש המון סיבות למה הם ירדו ופחות סיבות לא להעלות .שנתיים לבחירות זה לא הרבה זמן התחת של ביבי מונח על הכף נראה לכם שהוא יתבטל . מה ימכור לבוחר הרי רוב העם חולם להעיף אותו ואת המריונטה שטייניץ אתם באמת חושבים שהוא לא מבין את הלכי הרוח בציבור הוא לא מנותק כמו שרבים חושבים והוא לא יספור את הקבלנים ממטר הצפה של השוק עם סביבת ריבית 5.5% תוריד המחירים ב25% לפחות
הטרבלסי | 16.05.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת