18. Gershovich As I know Gershovich, let me emphasizes one aspect. Indeed the most important for such a great result of teaching is to teach the beauty of mathematics rather than mathematics as a tool to apply in solely pragmatic intention. This activity almost always meets a great resistance of administration of schools. All his life Gershovich heavily struggled and trided to swim against the stream. I am happy that we all are evident to what happened at least with one of his students. I am comvinced that Eylon is not the only one whose life after learning in Gershovich's class radically changed. The bad thing is that we do not appreciate the luck to have such people as Gershovich and just miss them as we continue to miss Gershivich on these days. Igal | 23.05.11 (ל"ת)
17. תודה רבה על מאמר זה. אכן המתמטיקה היא אומנות, כמו הרבה תחומים אחרים המביאים את האדם לחשוב. נקווה כי ירבו אנשים כמו כותב מאמר זה. בוריס | 20.05.11 (ל"ת)
16. אין בית ספר כזה תיכון שליד אוניברסיטת תל אביב תיקון טעות.!!!! לא קיים בי"ס, התיכון שליד אוניברסיטת ת"א. אילון למד בתיכון שליד האוניברסיטה העברית, ירושלים. בי"ס זה הוקם לפני הקמתה של אוניברסיטת ת"א shulkipulki | 20.05.11 (ל"ת)
15. אילון אילון תמיד היה הכי מוכשר והכי צנוע, בכל מקום בו הלך. זכות גדולה נפלה בחלקי, להכיר אותו. מכר | 19.05.11 (ל"ת)
13. אילון, אתה אדם מיוחד, וטוב שיש אנשים כמוך, העולם פשוט יותר טוב...ברכות, המשך להנות. מעריץ אלמוני | 18.05.11 (ל"ת)
12. לאיילון - אתה מדבר הרבה על מזל..לכן האם אתה חושב שאתה יכול לכמת מזל בצורה מתימטית? ולא רק מזל..אלא אולי גורל? מתימטיקה ופילוסופיה אלו שני תחומים מאוד קרובים בגלל העיסוק שלהן במבט מעל. אילן | 18.05.11 (ל"ת)
11. תכונות מולדות כל הכבוד לך שניצלת את כישוריך ודבקת בהם .ואני מקוה שתנצל את כישוריך בעזרה לתלמידים שאין להם תכונות כשלך ,חזק ואמץ. מאיר | 18.05.11 (ל"ת)
10. אכן בי"ס לא מכשיר מתמטיקאים כששוברים את הראש על בעייה שונה מבעיות קודמות שנתקלנו בהן, זה נותן כלים שונים מהכלים שאנחנו מקבלים בבי"ס. אם מגלים לך את הפתרון (כמו שקורה בלימודים בבי"ס) אז פספסת את החלק הכי חשוב, שהוא ללמוד לחפש תשובה שלא ראית אף פעם. מדובר בתהליך חשיבה שונה. תנו לילדים גאונים לפתח לבד את המתמטיקה מהבסיס במקום ללמוד אותה. אלה יהפכו לחוקרים טובים. | 18.05.11 (ל"ת)
8. על האבא מסופרות אגדות בפקולטה וגם לאחות לא חסר - אולי המורים לא הרסו אבל הגנים מהבית. f | 18.05.11 (ל"ת)
5. הצניעות מצרך נדיר בימינו אנשים מצלחים תמיד משוכנעים שההצלחה שלהם היא בזכות תכונות מיוחדות שלהם שאפשרו להם לפרוץ מעבר להמון. העיתונות גם משתפת פעולה ורוצה תמיד לפצח את סוד ההצלחה. אפילו בני עשירים משוכנעים שעושרם הוא שלהם באיזו שהיא זכות ולא מזל טהור. מה שיפה אצל אילון זה שלמרות שההישגים שלו הם באמת בזכות תכונות יוצאות דופן, הוא מודע לזה שמזלו שפר עליו. כל הכבוד. שי | 18.05.11 (ל"ת)
4. אמנות היא הדרך למתמתיקה פרופ 'ניכבד תן לבנותיך לצייר ולפסל ליצור בכוחות עצמן , להתפעל מיופיו של הטבע והבריאה. כשנשאל בני איך הגיע ללמודי מתמתיקה באוניברסיטה בגיל 16 הוא אמר. ההורים לא דחפו אותי, נתנו לי לצייר ולזרוק בוץ אני בחרתי............ אני שמחה בבחירתו. ברור לי שזרעי הסבלנות לפתור בעיות מופשטות במתמתיקה ניזרעו בילדות המוקדמת עת ביקרנו במוזיאונים והוא רשם וצייר בפינקסו. הוא למד קריאה וכתיבה בגיל 7 ואת לוח הכפל אינו יודע עד היום כי זה ארתמטיקה ולא מתמיקה............ לצערי מקצועות האמנות והיצירה נמחקו ממערכת החינוך בגלל שאינם מדידים כמו המתמתיקה. האמנות היא המעצימה את הרוח בילדות. היא איננה נותנת פתרונות אלא מציבה בעיות צורניות, אסטתיות וטכניות. טלילה יחיאל | 18.05.11 (ל"ת)
2. הכותב שוכח לציין שזכה למנת משכל של גאון. גם זה חלק מהמתכון להצטיינות ברמת 'פילדס' אדי | 18.05.11 (ל"ת)
על חשיבותם של ייסורי מציאת הפתרון בעצמך
18 תגובות לכתיבת תגובה