אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ביהמ"ש מצדיק את איחורי הרכבת: "מי שנוסע בתחבורה ציבורית מביא בחשבון אפשרות לאיחור"

147 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

146.
אין בישראל הפרדת רשויות. בתי המשפט עובדים בשביל הממשלה נגד האזרחים
פעם לימדו אותנו בשיעורי האזרחות שיש שלוש רשויות במדינה דמוקרטית: המחוקקת (הכנסת), המבצעת (הממשלה וגופים ממשלתיים) והשופטת (בתי המשפט)ץ בישראל יש רק רשות אחת - מבצעת. הכנסת והממשלה ובתי המשפט - כולם יחד עושים יד אחת נגד האזרחים, מתעללים בהם, מוציאים מהם כל גרוש אפשרי, ובתי המשפט מוסיפים את המכה האחרונה.
אורי | 26.05.11
140.
אני מסכים עם העורך דין, אם מחליטים שאיחור זה דבר אסור...
וכל אלה שטוענים שהוא שותף למשהו אתם אנשים בורים וריקים שיודעים להתלונן רק שמשהו נוגע אליכם , אם אתם הייתם רוצים מדינה מתוקנת אז צריך לתקן אותה מהיסוד ולא ללכת טיפין טיפין ולבחור איזו התנהלות קלוקלת מחייבת אכיפה קשוחה ואיזו לא מחייבת . איחורים ועיכוב זה משהו שקורה בשופרסל , בביטוח לאומי , בדואר , כמעט בכל מוסד מדיני ואף בגופים פרטיים לא מעט , אני אוהב שאנשים מתלהמים מחליטים שמשהו יותר מרגיז אותם כי זה יותר נוגע להם , אז לא צריך שום תקדים ושום עוגן לפסיקה חד משמעית , גרמתם לי לגיחוך.
יובל  | 26.05.11
138.
לכבוד: רשות המיסים
לכבוד: רשות המיסים א.ג.נ, 1. בתקדים שהתקבל בהחלטתו של כבוד השופט גדעון גינת מיום ה-25 במאי 2011, בעניין ערן גורן נ' רכבת ישראל, קבע השופט , בזו הלשון: "...במציאות של מדינת ישראל היום לוח הזמנים יוצר אך התחייבות בקירוב של הרכבת, ולא חוזה. מי שנוסע בתחבורה ציבורית מביא בחשבון את האפשרות של איחור. " 2. דא עקא, הואיל והנורמות במדינת ישראל מכתיבות איחורים (להלן: התחייבות בקירוב) הרי שבתור משלם מיסים, אשר ממן את הרכבת, חזקה שאהיה זכאי להדדיות ביחסי עם המדינה של "התחיבות בקירוב" זו. 3. בשל כך, מעתה אשלם את מיסי, לרבות מס הכנסה, מס ערך מוסף, מס בלו, אגרת טלוויזיה, מכס וכיצוא בהם, בתאריך שיקבע בקירוב על ידי, באופן בלעדי. זאת ועוד, התשלום ינתן בקירוב, ולפי אמות המידה שאקבע. 4. יתר על כן, כל שירות מילואים שאדרש אליו, ינתן בקירוב, דהיינו, כאשר אני קרוב לבית. בברכה, חגי, אזרח מחויב בקירוב
חגי | 25.05.11
136.
להפריט!!!!
עמדתי בתחנה, כבר קניתי כרטיס, הרכבת לא מגיעה, ניגשתי לגברת הנחמדה (אני ועוד חמישים איש) והגברת אמרה שהרכבת בוטלה. אז אמרנו, כולם במקהלה, שאנחנו מתחשבים ורק רוצים שיחתמו לנו על הכרטיס כדי שנוכל להשתמש בו בפעם הבאה. היא אמרה שצריך מנהל תחנה בשביל לעשות דבר כזה, והרכבת לא מעסיקה אחד בתחנה ההיא!! ככה זה כשאתה לא פוחד לאבד לקוחות!! להפריט!!! ומיד!!!
נוסע85 | 25.05.11
134.
תגובת השופט
אפשר להציע לשופט להגיע יום יום לעבודה באמצעות הרכבת למשך חודש, מסקרן אותי אם אחרי חודש נסיעות הוא היה משנה את דעתו. לא קראתי את פסק הדין אבל הציטוטים בכתבה מעלים בי גיחוך. אם לרכבת ישראל יש בעיה בקו תל אביב חיפה ביום חמישי בשעה חמש אחר הצהריים וכי אין סיכוי לעמוד בזמנים בדומה לאותה השעה ביום שלישי, אזי שיגדירו לוח זמנים מתאים. אם הרכבת מסוגלת להעסיק אנשים שתפקידם להסתובב ברכבת ולמנות את מספר הנוסעים אני לא מבין מה קשה להם לנתח נתונים שגם ככה ממוחשבים אצלהם בנוגע לשעות כניסה ויציאת רכבת מכל תחנה ואז לדעת לשערך את זמן הנסיעה ביום חמישי, אבל הרכבת בוחרת לא להשקיע ובית המשפט מבקש מתובע בעתיד לעשות את העבודה של הרכבת. אז שופט יקר - גם אם היו טענות נוספות שלא עלו בכתבה, תחשוב פעמיים לפני שאתה כותב דברים חסרי הגיון - קצת כבוד גם לנו הנוסעים בתחבורה הציבורית
עדי | 25.05.11
133.
שיא החוצפה
לכבוד השופט גדעון גינת. אני נוסע ברכבת כבר קרוב ל-16 חודשים מתחנת חוף הכרמל לתחנת בית יהושוע עם עצירת ביננים בבינימינה.אני מזמין אותך לנסוע איתי ברכבת שבוע ימים מלא.תבחר מתי אתה רוצה לנסוע.אני לא מקנה בך לאחר שתחווה את הסיוט שאני ושאר הנוסעים ברכבת חווים מדי יום,ובעיקר בימי ראשון וחמישי שגם אנחנו אזרחי המדינה וגם החיילים סובלים מצפיפות איומה ונוראית.לגבי האיחורים לפחות שכל מנהל תחנה יודיע בכריזה על איחור הרכבת מכל סיבה שהיא,אבל גם את זה הם לא עושים.הם יושבים בתוך המשרד הממוזג שלהם ונותנים לנו לעמוד בשמש ולסבול מהחום.נמאס כבר מזמן מהיחס המזלזל שלהם. הגיע הזמן שיפריטו את הרכבת.
אהוד | 25.05.11
131.
במקום שהשופט יאמר שמהיום והלאה עלינו לשאוף לרמת דיוק גבוהה יותר - הוא נותן הכשר לשרץ!!!!!!!!
אם השופט מעדיף תנאים של עולם שלישי, הוא מוזמן לעבור לברזיל או הודו. יום איחור בתשלום חשבון הגז, גורר חיוב איחור אוטומטי (בארה"ב נותנים ללקוח עד 5 ימים איחור ללא קנס), אבל לרכבת המאחרת באופן כרוני, נותנים ליהנות מין הספק.
מ, אי שם בפרובינציה | 25.05.11
124.
אדוני השופט לצערנו החודש תקבל משכורת באיחור של שבועיים. זו התרבות בישראל.
אה, סליחה שכחתי זו התרבות רק כלפי השכבות החלשות, שאגב משתמשות בתחבורה ציבורית. לאנשי שירות המדינה אין אף פעם בעיה במשכורת. שאלה אחת מה יכול לא צפוי בלוח זמנים של רכבת? זה לא רופא שכל חולה זה עניין אחר. יש פסים, יש מחסומים, יש תחנות ואם אין תקלות וכולם עושים את העבודה הרכבת מגיעה בזמן. מתי פעם אחרונה יצא לנסוע בתחבורה ציבורית ברחבי העולם?
 | 25.05.11
123.
בתי המשפח-(אשפה) בישראל הם אחת הסיבות המרכזיות
להתפשטות ריקבון הסיאוב והשחיתות בחברה. האזרח הקטן נרמס פעם אחת ע"י הרשויות ו/או תאגידים ואז נרמס שוב ע"י ביהמ"ש "הנכבד". המשפטיזם שעוברת על החברה הישראלית עושה לה רק רע, בראשותם של שופטים מנותקים ומתנשאים.
בושה לישראל | 25.05.11
122.
אכן השופט צודק, מאחר והוא מנותק מהמציאות...עבורו רכבת = לאוטובוס, סע לברלין
ושם תראה שאתה יכול לכוון את השעון על פי לו"ז של האוטובוס, וברלין אינה חיפה, או תל אביב, היא קצת יותר גדולה משתיהן יחד בשטח, בכמות כלי הרכב, ברכבות, במס' הנפשות החיים בה, ועוד ועוד... בושה שכך השופט מתדרדר את המדינה לרמות כאלה, הוא פשוט מנותק מהמציאות למה שקיים בעולם, בארץ, ודרישותיו בפסק הדין, ממש בושה, רישעות ואף חוצפה...בלשון המעטה..., הוא רק מוציא שם רע ל- ביהמ"ש.
 | 25.05.11
118.
ביהמ"ש בישראל שוב ביזה את עצמו !!!
אחרי הפסיקה בעניינו של צחי הנגבי, שבה הוא זוכה, למרות שמינה מקורבים ולמעשה גנב מהציבור בישראל, "רק משום שכולם עשו זאת". באה פסיקה נוספת, אשר אומרת: "לוח הזמנים של הרכבת אינו חוזה מחייב עם הנוסע", כלומר כשאתה קונה כרטיס לרכבת זה כמו לקנות אופציה, ייתכן שהיא תגיע וייתכן שלא ... יש לי סיכוי יותר גבוה לממש את האופציות שלי ברציו, מאשר את הכרטיסייה של רכבת ישראל ... פעם נוספת ביהמ"ש בישראל ביזה עצמו ! לפרק לאלתר את בתי המשפט בישראל ולעבור לשיטת המושבעים ! ! !
אלון | 25.05.11
117.
רכבת
השופט צודק.אי אפשר לדייק בתחבורה הציבורית נקודה. השבוע נסעתי באוטובוס והרמזור לפניה שמאלה ניתקע באור אדום עמדנו רבע שעה עד שהיגיע שוטר ועצר את התנועה. זאת דוגמה אחת מיניי רבות, וברכבת למשל נהג מכונית שבר את המחסום שחוצץ בין הכביש למסילה. כל הרכבות שעוברות בקטע הזה נאלצות לעצור במיפגש הזה כי החוק מחייב אותם ואז יש איחורים לרכבת שלא באשמתם. ולכן השופט גידעון גינת צודק. הוא יודע יותר פרטים. הרכבת לא תמיד אשמה על האיחורים.
אלמ | 25.05.11
114.
כל כך לא נכון!
קודם כל, רכישת מוצר מהווה חוזה. במקרה הזה המוצר הוא כרטיס נסיעה. מעבר לזה - זה לא שאי אפשר לסנכרן שרכבות לא ייפגשו ושלא יהיה איחור. זה לא שיש פקקים של רכבות וכיוצא בזה. לראיה: באירופה - אין איחורים בתחבורה ציבורית, כי יש להם סטנדרטים שהם לא "חפיף". אף נוסע לא היה מתלונן על איחור כתוצאה מ"כוח עליון"... דבר אחרון - הרכבת מצפצפת על הנוסעים שלה. מזמן. מה עם מצב שבו מתוך חודשיים, יש רכבת מבאר שבע במשך 3 ימים בלבד במצטבר? מעניין מי מממן את כבודו השופט..... זה מתחיל להישמע כמו "זה לא באג, זה פיצ'ר". טוב שהם לא אמרו שהנוסעים צריכים להכיר תודה על האיחורים, כי זה נותן להם עוד זמן לפני העבודה...
פבל | 25.05.11
109.
שילמתי על הכרטיס -זה חוזה מחייב
שילמתי על המנוי בבריכה - זה חוזה מחייב ממנה להיות פתוחה, נקיה וזמינה בשעות שהוגדרו מראש. שילמתי על שידורי טלויזיה - זה חוזה מחייב אותם לתת לי אפשרות לראות חדשות בשעה שידוע מראש ולא למחרת. שילמתי על כרטיס חודשי-חופשי של הרכבת - זה חוזה מחייב להסעיה אותי לפי מערכת שפורסמה מראש. אז מחובתה של הרכבת לעבוד לפי לוח הזמנים שעבורו נרכשו הכרטיסים ! והם מפירים את החוזה שנרקם בקניית הכרטיס בצורה מחפירה ביותר, גם מבחינת איחורים וגם מבחינת בטיחות. ואם שופט פותר אותה מחובתה בגלל שהיא לא מצליחה לעמוד בה, אז אולי גם ישחרר את האנס רק בגלל שהוא לא מצליח להתאפק ? או אולי יסגור כל בתי משפט כי הם דנים בנאשמים כי הם מתנהגים כמו פושעים אחרים ? או אולי הוא יתפטר כי אין שום טעם בעבודתו, כי ממלא כולם מתנהגים כמו מישהו אחר והוא צריך לזכות את כולם ?
מ | 25.05.11
107.
כנראה שהשופט לא נסע מעולם ברכבת ישראל
פסק הדין של כבוד השופט איננו מוצדק ואיננו נכון. ההשוואה בין רכבת לתחבורה ציבורית אחרת, כגון אוטובוסים או מוניות איננה ברת השוואה כלל ועקר. תחבורה ציבורית אחרת, להוציא הרכבת, תלויה בפקקי התנועה וברמזורים. לרכבת מסילת ברזל ייחודית עבורה.כבר זמן רב, שיש שני פסי רכבת בין הערים הגדולות שמאפשרים לסוע על המסילה מבלי להיות תלויים ברכבת שבאה ממול. אם הרכבת קונה קרונות לא תקניים שמתקלקלים או נשרפים לעיתים קרובות מוטלת עליה כל האחריות באיחורים המתמשכים. אם הרכבת מסתירה מסמכים פנימיים שעל פיהם אפשר לראות את כמות האיחורים וזמני האיחור הרי אי גילוי מסמכים יכול בוודאי לפעול לרעתה במתן פסק דין. ממליץ לעו"ד אבריאל, נציג התובעים לעלער על החלטת כבוד השופט בנדון.
אבנר סזיר | 25.05.11
106.
אנחנו לא המדינה היחידה בעולם שמאחרים בה
לא רק ישראל מאופיינת בתרבות איחורים, אין מדינה בעולם שהיא מושלמת, אבל מה כן רוב המדינות בעולם מבחינת זמני רכבות פועלות בצורה מושלמת למרות "תרבות איחורים" שכביכול נהוגה במדינה. ולא מדינות שיש בהן רק 7 מיליון אנשים, קחו לדוגמא את סין, מיליאד אנשים או יפן והרכבות פועלות בצורה כל כך אוטומטית ומושלמת.
טניה | 25.05.11
103.
חוצפה! בזיון של מדינה...אעשה הכל לרדת מהארץ
תרבות איחורים אלעק... מה מעניין אותי אם לרופא ש-ל-ך אתה מחכה שעתיים בתור. דווקא שלי מדוייק. ובזמן שכנראה בבתי המשפט לא לוקחים איחורים ברצינות, במקומות תעסוקה אחרים, פחות ממשלתיים - דווקא יש חשיבות לשעה בה אתה מגיע ואף לזו בה אתה מסיים. אדוני השופט, אתה הפרצוף המכוער של המדינה הבזוייה הזאת. אין לנו ארץ אחרת, אבל אנחנו עושים עבודה מצויינת להרוס את כל מה שסבינו בנו בשבילינו.
צחי | 25.05.11
102.
מי אמר שמערכת המשפט קרסה? ????
בושה וחרפה ששופט מתבטא כך , עכשיו מי ישאף לתקן עצמו ? אבל יאאאלה , אפשר להמשיך לדפוק את האזרח בכיף !!!! ומה קשור השוואה לרופא ?? הרכבת נוסעת על פסים ......אותם פסים כל יום, אותם נהגים כל יום ....לפחות שייחשבו מראש את האיחורים ...ככה אולי יגיעו בזמן, בטעות.
 | 25.05.11
100.
השופט גדעון גינת - כנראה עובד רקבת ישראל לשעבר
השופט גדעון גינת - כנראה עובד רקבת ישראל לשעבר, שכן מה יכולה להיות הסיבה לתת פרס למאחרים ועונש למדייקים? גם שופט זה נגוע בקומבינת האיחורים. מעכשיו דבר אחד בטוח: רקבת ישראל תמשיך לאחר ודפוק את אזרחי ישראל שחוץ מלהגיע לעבודה בזמן לא ביקשו דבר
אזרח מודאג | 25.05.11
98.
לרכבת אין פקקים !
זו הבדל בין רכבת לכל תחבורה אחרת - לרכבת אין פקקים ורמזורים לעמוד בהם ! יש לה פסי נסיעה יחודיים רק לה ורק בשביל התזמון ותדירות הגבוהה (שזה ממש לא המצב היום) בכלל משקיעים בפיתוחה. אם היא לא חייבת לעמוד בלוח הזמנים, אז היא מיותרת לחלוטין. למען הגינות אציין כי קיימים מקרים שאיחורים מוצדקים, אבל לא כל יום וכל שעת היממה ובכל תחנה ! קודם כל, ברכבת יודעים מצויין מהם האיחורים הסטטיסטים בכל יום ויום של השבוע. בנוסף, אם שולחים קרונות שבם בין הדלתות יש כ-40 מטר, אז ידוע בוודאות שבשעות העומס יקח הרבה יותר זמן לנוסעים לרדת ולעלות. הם גם יודעים תזמון מדוייק של רכבות בסיכון התנגשות ויכולים מראש לתזמן אותם, כדאי שנוסעים לא יצטרכו להיתקע ברכבת עומדת איפשהו באמצע בין נתניה לחדרה. ולכן אין שום סיבה כשאני אמורה להיות בפגישת עבודה בתשע בבוקר הרכבת תגיע לתחנה שלי בתשע ועשרה ! אין שום סיבה שרכבת לא תהיה מתוזמנת כמו מתוזמנות שידורי טלוויזיה ורדיו (גם להם יש פסי שידור משלהם שאף אחד לא מתערב בהם). אין מה להשוות עם האוטובוסים שנוסעים בכל פקקי הארץ, ואין שום סיבה להצדיק את קיום הרכבת אם היא מתנערת מאחריותה להסיע את אזרחי המדינה בבטיחות, דיוק ומחיר סביר ! כרגע הרכבת לא בטיחותית, לא מדוייקת, ולא זולה במיוחד. אז כבוד השופט קבע כי היא לא צריכה להיות מדוייקת כי כרגע היא מאחרת כל הזמן ! אז אולי כבוד השופט יכריע כי היא גם לא צריכה להיות בטוחה כי כבר יש בעבודתה הרבה תקלות ותאונות ? ומה יגיד כבוד השופט על הפושעים - כי הם לא חייבים להיות לפי חוק כי ממלא כבר לא מצייתים לו ? כל הכבוד לכבוד השופט כי פתר מחובתם את כל אלו שנכשלו בעבודתם ! אולי הגיע זמן שמישהו יפנה אותו לבדיקה הפסיכיאטרית !
נוסעת הזועמת | 25.05.11
96.
מדהים איך באמסטרדם האוטובוסים מצליחים להגיע על הדקה!
רק בארץ רואים את זה בתור קושי עילאי לעמוד בזמנים. רק תסתכלו על לוחות הזמנים של האוטובוסים בארץ.. "האוטובוס יגיע כל 15-40 דקות". לך תתכנן יום בצורה כזו. באמסטרדם לדוגמא, האוטובוס מצליח להגיע בול בזמן ואם הקדים אז הוא יחכה בתחנה עד לשעה הנקובה. וזה עם כל הרכבות, רכבים, אופניים והולכי רגל שחוצים לו את הנתיבים! די לתרבות הקלוקלת הזו בישראל! הגיע הזמן למהפכה של ממש!
MrJones | 25.05.11
86.
למה לעצור רק באיחורים של הרכבת......
לדוגמא אם משהו מסתובב ברחוב ואיזה משהו נתקל בו ומוריד לו על הראש בקבוק,או דוקר אותו,או שולח אותו לבית חולים.או שסתם אונס את הילדה שלו. תקבלו את זה בהבנה כי זה חלק מהתרבות הישראלית,נכון שבעולם המערבי זה לא מקובל לדוגמא בארה"ב מענישים בחומרה,אבל זה שם ופה זה חלק מהתרבות שלנו. אז אל תכעסו תשמחו,אשרכם שאתם חלק מהתרבות הזאת.
N | 25.05.11
79.
זה שופט בישראל... בושה
טוב שהוא לא הורה להעלות את מחירי הרכבת כדי שתתרצה ותצא בזמן. בית המשפט חייב לשנות את התרבות. נהג אוטובוס שמאחר - החברה משלמת אלפי שקלים קנס! לנוסעים - תגישו תביעה אישית, תציפו את בית המשפט בתביעות נגד הרכבת על כל איחור. ואז הם יבינו שעדיף יצוגית
יובל | 25.05.11
78.
הרכבות מאחרות, מערכת המשפט מפגרת בתיקים, והשופטים אלוהים. רפובליקת בננות במיטבה
הרכבות מאחרות, נכון זה לא חוזה רק מעניין למה זה לא קורה במדינות אירופה? כי כאן מקומו של האזרח ברצפה. בהצדקת מחדלי הרכבת, מערכת המשפט מצדיקה גם את הסחבת בהתנהלות התיקים, והשופטים, הם הם האלוהים הכל יכולים. נכון, לא הייתי רוצה שהרכבת תשלם על כל איחור, אבל כן היה כדאי שכבוד השופט הרם, קצת יפעיל עליהם לחץ לעמוד בזמנים. אבל מה איכפת לשופט, הוא לא נוסע ברכבת!!!!!!!!!!!
מונטי | 25.05.11
76.
כבוד השופט, אם כל הכבוד - טעית!
אני מציע לתובע היצוגי לערער על פסק הדין הזה בפני ערכאה גבוהה יותר, עם כל הסליחה והכבוד בפני כבוד השופט גינת הוא פסק משהו שאי אפשר לקבלו - תפקיד בית המשפט לתקן ולא להשאיר תרבות קולקלת על מקומה. לא יתכן מצב שבו כבוד השופט גינת מאשר את המצב שבו ""למרבה הצער, עוד לא הגענו לשלב בו אפשר לקבוע כי לוח זמנים הוא חוזה מחייב באופן מוחלט. ברור כי לוח הזמנים יוצר מחויבות מסויימת של הרכבת כלפי הנוסע, אך החוזה שבינה לבין הנוסע כולל בחובו תנאי משתמע, לפיו קיימת אפשרות שהרכבת תאחר". אם הרכבת מפרסמת לוח זמנים כי אז היא חייבת לעמוד בו, ואם לא כי אז זהו פירסום מטעה! לא יתכן מצב שבו מוסד ציבורי וממשלתי מפרסם אינפורמציה שמראש יודעים שאי בלתי אפשרית - חובה על הרכבת (כמו על כל חברת ציבורית אחרת בתחום התחבורה) לפרסם את מה שהיא יודעת שהוא נכון. נכון ציין כבוד השופט גינת כי "אין בדברי להעניק לגיטימציה לאיחורים של הרכבת. יש לקוות כי הרכבת לא תפרש את ההחלטה הנוכחית ככזו המאפשרת לה לשבת בחיבוק ידיים מול האיחורים". אבל עם מה שקורה היום ובעבר ברכבת משליך על העתיד - כי אז כדאי ששר התחבורה יסגור את החברה הציבורית הזו מיד ויקימו מחדש על רגליים איתנות. ואם לא אייה אנחנו הולכים - תרבות הסמוך! השרות הקולקל - ובסופו של דבר מדינת בננות
משה | 25.05.11
65.
סכום תביעה על 3.5 מיליארד ש"ח? אף שופט בחיים לא יאשר דבר כזה
בתור נוסע מתמיד ברכבת, אשר "נהנה" מאיחורים, ביטולים ושאר מרעין בישין הנובעים מהשרשרת הרקובה של ממשלות ישראל לדורותיהן ועד אחרון העובדים שמביאים את בני משפחותיהם הלא-יוצלחים לעבודה, אני סבור שהשופט צדק בדחותו את התביעה. תובע על סך 3.5 מיליארד שקלים בלי עובדות? מי השופט שיסכים לכך?
דורון | 25.05.11
61.
החלטת השופט גדעון גינת מחזקת את תופעת הבינוניות - ואולי בסוגיה זו היה צריך למנות שופט אחר ?.
בעולם של ארגונים ושיפור מתן השרות לאזרח הגיע הזמן שמדינת ישראל בכלל וגופים הפועלים עפ"י לוחות זמנים בפרט יתנהלו בהתאם לקוד מחייב של מקצוענות , אחריות ונגישות בהתאם ללחות הזמנים שפורסמו ע"י כל גוף לרבות רכבת ישראל. מעניין אם השופט גינת נוסע ברכבת ומתנהל עפ"י לוחות זמנים ברורים כשהוא מבקש להגיע מנקודה אחת לנקודה שניה ברחבי הארץ. מעניין עוד יותר אם השופט גינת היה מחליט כך אילו היה מדובר בחברת תעופה שהטיסה אמורה לצאת בשעה מסויימת ע"מ להספיק טיסת המשך ? מעניין עוד יותר כיצד בית המשפט העליון הרואה לנגד עיניו את ההחלטה התמוהה בה שופט בישראל מנציח את הבינוניות כי לטעמו מדובר " בתרבות איחורים ישראלית ". אני הייתי מציע לבדוק את " תרבות לוחות הזמנים של השופט " , ולו רק כדי לעמוד על הרקע ממנה נובעת תשובתו של השופט ,שכן ברגע קבלת ההחלטה , עושה הרושם שהתת מודע של השופט פעל חזק יותר מהמודע.. והצעה לעו"ד שיעמדו בפני השופט - תתרצו את האיחור לבית המשפט " בתרבות האיחורים הישראלית " כי נגד תשובה כזו אין לשופט גדעון גינת מה לעשות ולענות , שכן מי שטבע את מטבע הלשון , שלא יתפלא שמחר אחר ישתמש בה לצרכיו.
עכואי גאה | 25.05.11
58.
אם השופטים כאלה סתומים מה רוצים מעובדי הרכבת?
אני כבר לא יודע מה יותר עצוב: הרמה הירודה של רכבת ישראל או זו הנמוכה של שופטי ישראל לומר שאיחורים "הם חלק מובנה בתרבות" ובכך להצדיק את ההתנהלות הפושעת של הרכבת היא חרפה. ראשית, מנין שואב השופט את ידיעותיו בנושא? מתי פעם אחרונה השתמש כבוד השופט באוטובוס למשל? שנית, עצם הטיעון שהנורמה רקובה ולכן יש להשלים איתה מקומם. הייתי מצפה משופט שינצל את ההזדמנות וינסה לקבוע נורמות חדשות וחיוביות יותר במקום להשתמש באלו הרקובות הקיימות.
הרצל | 25.05.11
55.
האם גם המחיר הור רק בערך? נשלם כמה שנחליט?< פסיקה בלתי הגיונית, על סף הטמטום
בעיקר מצביעה על חוסר הבנה בסיסית ההשוואה הלא רצינית לאוטובוסים. אבל ככה זה כששופט לא מחובר עוד למציאות אלא חי בבועה משפטים שמשחררת עצמה מהחיבור לעולם האנושי. אז בוא ולמד שופט בישראל. לרכבת מסלולי נסיעה מיוחדים רק לה ללא שום מעורבות וללא שותפות עם שום גורמי נסיעה אחרים, רכבת לא עוצרת בעצור, רכבת לא נותנת זכות קדימה, רכבת לא מחכה שמונית לפניה תצא מהתחנה כדי שהיא תוכל להכנס. איחורי ואף ביטולי רכבות בשל תאונות אכן כוח עליון. איחורי רכבים על הכבישים, תוצאת עומס של מכוניות והדבר אינו דומה כלל ועיקר. גם ההשוואה לטיפול רפואי אינה במקומה, חולה הנכנס לרופא יכול שעניינו יסתיים בתוך 5 דקות (כי תרבות הבדיקה כאן כמו בבית המשפט חפיפניקית) אך יכול גם שיימשך 30 דקות, הכל תלוי במקרה. הקביעה ההזויה כי תרבות האיחורים היא נורמה בישראל, מתאימה לעולם שלישי לא לנו, האם גדעון גינת יקבל בהבנה איחורי עורכי דין לאולמו לדיון כי זו הנורמה???? חבל מאוד שבית משפט בישראל מוציא תחת עטו כזו קביעה אומללה. והתנצלות "על תנאי", אני מבקש להתנצל על סגנון הכתיבה המתהלם בכבוד בית המשפט באם יתברר כי מדובר כאן במתיחה השייכת ל1 באפריל...שהרי לא סביר בעיניי שבאמת תינתן כזו פסיקה, נו באמת היכן אנו מצויים? מה זה כאן אפגניסטן?????
נוסע שעכשיו מרגיש מטומטם | 25.05.11
41.
תגובת הרכבת, פשוט מקוממת
מה שהם לא ציינו שלמשל הם לא לוקחים רכבת שכלל לא יצאה/בוטלה. הסיבה הינה כלכלית מכיוון שהמדינה מעניקה להם מענקים על עמידה בזמנים. כמו כן הגוף שבודק להם עמידה בזמנים זה הם עצמם למרות שבה אומר שהם יקבלו כסף על עמידה בזמנים מהמדינה - אבסורד!!!
רמי  | 25.05.11
25.
תרבות של איחורים
כבוד השופט גינת שגה ועשה כאשר העיר שאף אחד איננו מצפה שהאוטובוס יגיע בזמן. יחידת התביעות של משרד התחבורה ממש לא תאהב אמירה זאת המאיינת את אין ספור כתבי אישום שמגישה היא בשם משרד התחבורה בעקבות תלונות על איחורי אוטובוסים. מעתה יוכל כל נהג מאחר וכל חברת אוטובוסים להיתלות להגנתה באמירתו של השופט גינת.
יצחק מלצר | 25.05.11
23.
מתי לאחרונה נסע השופט ברכבת?
הרי ברור שמדובר באיזה פוץ היושב במגדל השן, ולא טורח להצטופף עם עמך ישראל. שהיה מנסה לנסוע שבוע ברכבת! האיחורים זה רק הסיפתח...לזה צריך להוסיף יחס דוחה של מוכרות הכרטיסים והפקחים, אנשי האבטחה שחושבים שמותר להם לדבר בחוצפה, אי החזרת כסף על כרטיסים שלא נוצלו, לכלוך, צפיפות, ועוד ככול העולה על רוחם. ועוד לא דיברנו על מינוי מקורבים, בעיות בטיחות
מוטרד צפוני | 25.05.11
22.
יש גם תרבות של אלימות בישראל - אולי יפסיקו להרשיע רוצחים?
יש גם תרבות של פראות-נהיגה בישראל - אולי יפסיקו להרשיע עברייני תנועה? ומה אם תהיה פתאום, נגיד, כך, רק לשם הדיון, תרבות של זריקת נעליים על שופטים בישראל - אולי יפסיקו לשלוח את העבריינים האלה לשלוש שנים בכלא? איזו פסיקה מטומטמת! אולי זה לא חוזה מחייב עם הרכבת, אבל אם אני מאחר לעבודה ב-40 דקות, אני מפוטר!
 | 25.05.11
21.
אין בדברייך כדי להעניק לגיטימציה?
בית המשפט נוהג כמו בית המשפט, מזכים את הנאשמים ואח"כ מתפלאים למה המדינה נראית כמו שהיא נראית. ונגיד משפט שכולם אומרים בלב "אם אדוני השופט הנכבד היה צריך להסתמך על הרכבת כדי להגיע לעבודתו מדי יום, האם גם אז היה מצהיר את מה שהצהיר?" אכזבה.
ELMO | 25.05.11
18.
אם הפסיקה אינה מתן לגיטימציה לאיחור - אז אני לא יודע מה היא.
מה שאני קורא פה בעצם: הרכבת מאחרת - אז מה? היא תמיד מאחרת אז אל תצפו שלא תאחר. הרכבת קובעת לוחות זמנים שמנותקים מהמציאות - אז מה? זה בסדר, הרי גם ככה ציפיתם לאחר. רוצים תחבורה ציבורית בזמן? לכו למדינה אחרת, פה בארץ הכל שכונה. אבל זו רק תחושה, כי לבדוק את זה אף אחד לא מתכוון אז בסדר שיהיה... הרי השופט גם ככה נוסע בוולוו שלו חזרה הביתה. אני פשוט לא מאמין שאני קורא את זה. לתלוש שיערות? כבר נשארתי קירח... המדינה הזאת פשוט ירדה מהפסים. אם כבר בית המשפט בא בגישה כזאת, אני אומר שצריך לזכות כל בנאדם שאי פעם קיבל דו"ח על עבירת מהירות. הרי זה ידוע שגם ככה כולם נוסעים יותר מהר מהמותר, וזאת הרי הנורמה פה במדינה. ומה, הגבלת מהירות זאת בכלל המלצה. אבל זו רק תחושה...
נוסע מיואש | 25.05.11
17.
רכבת ושעון
שופט יקר. לראייתי הגמשת הגישה לדיוק בלו"ז הינה חד צדדית. אפשר לצפות לאותה גמישות גם בתשלום דמי הנסיעה? למשל שימוש בשקלים של 70 אגורות במקום 100? שכן גם רמת השרות אינה של 100%? כנוסע, אני משלם לרכבת כדי: לשנע אותי ממקום א' למקום ב', לשמור על בטיחותי, לדאוג לנוחותי ולא לגרום לי לאחר. זהו. החוזה הלא כתוב בינינו. רכבת ישראל לא עומדת במקרים רבים באף לא אחד מן הנ"ל. את כספי שהוא חלקי בחוזה, אף לא גורם יכול לעכב. ישנן ארצות עם נפח תנועה אדיר ורב משלנו, בהן ניתן לכוון את השעון לפי תנועת הרכבות. לא מאמין לך שופט יקר. אינך רואה את שאני יכול לראות? נו באמת.
אבי | 25.05.11
6.
כל הכבוד לשופט שנותן ךגיטימציה ותמיכה לאיחורים במדינה
אחת הבדיחות במדינה שלנו זה נושא הזמנים, שלא קיים. יופי ששופט בבית השפט נותן יד לדבר במקום לנזוף. באשר לרכבת, שערוריה שאין כמוה. אנשים, הנהלת הרכבת מבינה דבר אחד, כסף, עד שלא נקום ונחליט על חרם, כלום לא ישתנה. חרם!!!
נוסע לשעבר | 25.05.11
4.
חוצפה שכזו
השופט כנראה גם כן לא עומד בזמנים ,הגעה לדיונים או סגירת תיקים(נורמות של הישראלים.)מעניין אם יש לו איזה קשר עם רשות הרכבות.כי אם הוא היה צריך לנסוע ולהיות תלוי ברכבת ישראל ולצאת מהבית ע"פ זמני יציאות הרכבת והכל היה מתאחר איך היה מגיב.מהי אם כן היתמייבות של עמידה בזמנים.
פסח | 25.05.11
3.
בוז לשופט גינת - אינך ראוי להיות שופט בישראל
בגלל שופטים כגון זה הופכת ישראל לרפובךיקת בננות! האם היה פוטר אזרח שאיחר בתשלום ניסים, ארנונה או חשבונות כלשהם בגלל "תרבות האיחורים" הישראלית? קביעותיו והחלטתו נקבעו על פי "הנחות" שהוא עצמו עשה, ללא ביסוס ותיכה עובדתית... לשופט כזה אנו לא "ראויים". במקום לשאוף לתן את הטעון תיקון הוא נותן גושפנקא חוקית לעבודה לר תיקנית, לביצועים מחפירים, ולגניבת דעת הקהל בהטחות שווא של רקבת ישראל! אם הרקבת יודעת שאין בידה לקיים את לו"ז הזמנים שלה, היא מטעה ביודעין את הנוסעים ובכך גורמת להם הפסדים כספיים ונזקים אחרים. לכן הם חייבים בפיצויים לאלו שנפגעים מהתנהלות זו. בוז לשופט שנותן ידו להורדת רמת השירות והפגיעה בקהל. השופט לך הביתה, תקעת לעצמך גול עצמי
אזרח נפגע | 25.05.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת