אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"הרפורמה בחינוך היא צעד בכיוון הנכון - אבל אינה עוסקת בתוכן"

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
בעיות היסוד
בעייית היסוד: העדר משמעת העדר סמכות המורה אי ידיעת ארבע פעולות חשבון ולוח הכפל אי קריאת ספרים וקשיים בהבנת הנקרא לא מלמדים דקדוק עברי ותחביר בשנתיים קריטיות בלימודי השפה אנגלית לא מלמדים ממש מלמדים הוצאת לימודי הדיקדוק כדיציפלינה בלימוד השפה הזרה יותר מידי חוגי העשרה ופחות מידי שיעורי בית! יותר מידי טלביזיה ואינטרנט ופחות מידי קריאת ספרות קלאסית כל השאר זה קוסמטיקה ופירוטכניקה!
T | 30.05.11
2.
ולמה שלא ילמדו סינית?
מה החשיבות של דקדוקי הלשון כגון בניינים ופסוקיות שיעבוד עבור מי שלא מתעתד להיות סופר? צריך ללמד עברית בסיסית ולנצל את הזמן כדי להעביר ידע חשוב באמת כמו בריאות, כלכלה (ניהול פיננסי של משק בית), מחשבים, מנהיגות, מעורבות, ערבית וסינית. דברים שיש להם השפעה על החיים, ולא דברים כמו אותיות כמנפ"ץ.
 | 30.05.11
1.
משהו קרה לנו היושבים בציון, שכחנו את "חוכמת הפשטות"...
הגיע הזמן שנחזור למחברת והספר! כל החוברות - סתם הפכו את הילדים לנכים, מוגבלים ונעדרי כל יכולת יצירה. אני רואה את הבן שלי (14) מכין שעורים - אני כמעט בוכה. מלמדים שטויות כמו תקשורת, מחשבים ושאר ירקות במקום ללמד ילדים לאמץ את שרירי המוח! לזכור בע"פ טקסטים בעברית, תנ"כ, תלמוד (בבי"ס ממ"ד), אנגלית, ערבית וכו... במקום זאת, מוכרים חוברות ח"פ, קורעים להורים את הצורה ומנוונים את המוח היהודי... צודק! פרופ' בן דוד, יחסרו לילדים מושגי יסוד! זה בדיוק כמו ללמד פיזיקה מתקדמת (לדוגמא, מכניקה) לפני שמלמדים מתמטיקה וטריגונומטריה (משפטים בטריגונומטריה). ולכן, אחזור לפתיח ראה: "שכחנו את חוכמת הפשטות"... כדאי ומהר שנוציא את תכניות הלימודים הממשלתיות הישנות מהבוידעם ונחזור אליהם! ילד בכיתה א' חייב להתחיל מכתיבת עמוד שלם מכל אות של האל"ף בי"ת בהדרכת המורה מהיכן להתחיל ואיך לסיים. ללמוד את הניקוד ורק אז לעבור למילים שלמות. כל ה"חרטות" האחרות פשטו רגל! מה דעתכם, שנפסיק לבצע נסיונות על הילדים שלנו? מפני, שכפי הנראה, אין פתרונות קסם ולא קיצורי דרך...!
נביא הזעם | 30.05.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת