אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

קווים של ייאוש

195 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

194.
אבל את מחיר הדלק מעלים
התירוץ של העלאת מחירי הדלק - רוצים לעודד שמירה על איכות הסביבה. שקר! אם היו רוצים את זה היו דואגים לתחבורה ציבורית נורמלית!!!!! באנגליה התחתית קיימת מאות שנים - פה בקושי בונים רכבת קלה. בכל מטרופולין גדול יש מערכת תחבורה ציבורית מתקדמת - בברלין המערכות שמעדכנות את הזמנים - ישראליות! אבל פה יש אוטובוסים דפוקים שלא מגיעים בזמן.
 | 05.06.11
193.
מי שעובד בתל אביב שלא יפסול את אפשרות המגורים בתל אביב
מחירי השכירות ב"פריפריות" המוזכרות לא נמוכות בהרבה אם בכלל מהמחירים באיזור תל אביב. דירות חדר ב-2000 שקל אפשר למצוא בתל אביב, ראשון, פתח תקווה, רעננה. המחירים דומים ברוב ערי המרכז. מי שרוצה למוצא דירה בתקציב שלו בתל אביב יצליח. פשוט לא לוותר מראש ולהגיד הכל יקר.
טל | 05.06.11
192.
ומה עם מושבי השרון?
קצת צפונה מרעננה וכפר סבא שוכנים להם מושבים שרק מעלים את ערכם והאוכלוסייה לא מפסיקה לגדול. בחצי שעה ללא פקקים אני בתל אביב. יש רכבת שמשמשת אותנו רבות ורק מתפתחת ועומדת לפתוח תחנות בבת ים וחולון. אבל איך מגיעים אל הרכבת???? אין שום דרך לצאת בתחבורה ציבורית מתוך המושבים האלה! הנוער בכלל מסכן וכולנו רבות מסכנים את עצמנו בנסיעה בטרמפים או בהליכה ארוכה ומטורפת לצד כבישים ראשיים. הלוואי והכתבה הזאת תביא לשינוי כולל. אבל לעצרי, אני חסרת תקווה.
ליאור | 04.06.11
190.
כמה זמן לוקח להגיע מירושלים לתל-אביב
אני לומד בסמינר לוינסקי פעם בשבוע ומתגורר בבירת ישראל הלא היא ירושלים זמן ההגעה ללימודים בשעות שלכאורה אין לחץ תחבורתי נוראי או בלתי נסבל הוא 3 שעות כולל המתנה לאוטובוסים השונים, אז בחרתי לנסוע ברכבת כשזו פועלת שם היאוש נעשה פשוט יותר נוח ובתנאי שאין חופש ממערכת החינוך ואז ילדים לא נוסעים מגן החיות לבית שמש או מבלים בטיול להכרת הקרונות מירושלים צפונה. וכשאתה כבר ברכבת אתה מסתכל על הנוף ושואל מדוע במשך 63 שנה ויותר לא עשו מה שעושים היום? חוצבים, חופרים מנהרות, הטבע היה משקם עצמו ולבירה הייתה תחבורה ראויה ומשמעותית שלא לדבר על פתרונות תעסוקה וכלכלה אחרים. אז את עניין האגו הפוליטי של כל נבחאי העם הבנו ואיפה העבודה המייצרת פתרונות ראויים לכל צורכי האזרח? האם לא אנחנו משלמים את משכורתם כדי שיה פה טוב לכולם?
יאיר | 04.06.11
189.
ירושלים
הבעיה העקרית בכל פקקי התנועה שמי שמתכנן יושב במשרד ממוזג ולא יורד לכביש להבין את הבעיות, תנסו לנסוע בין בניני האומה למרכז העיר ירושלים, בשבוע שעבר לקח לי בקו 7 שעה ועשר דקות לעבור את קטע רחוב אגריפס, אנחנו נמצאים כנראה בתקופת האבן, היכן שוטרי תנועה לכוון תנןעה? היכן פקחי אגד? למשרד התחבורה פתרונים שאינם,\העיקר שעשו רכבת שלא עובדת בירושלים
יעקב | 04.06.11
187.
לאוטובוסים אני קורא קרונות בקר.
זה גם לא משתלם כלכלית. לממשל שאתה גר בפתח תקווה ורוכש את הכרטיס הירוק.200 שקל. כדי לנסוע לתל אביב צריך להשקיע עוד כסף. אם אתה רוצה כרטיס שמכסה את תל אביב צריך לרכוש כרטיס מיותר במחיר של 324 שקל. חוץ בזה שנוסעים לאט ומסריח וזמן המתנה מרגיז.חבל שאין לי אומץ לנסוע ללא רשיון נהיגה. בקיצור כמעט כול נושא במדינה הזאת שאתה לא מהעשירים ומהמקורבים גורמת לי ממש לשנוא את המדינה הזאת ולתפלל לחורבנה. כי היא לא שלי אני סתם נתין חסר זכיות. שונא את מדינת ישראל ואת ראשי השלטון הרקוב.
אזרח | 04.06.11
186.
ממסד אטום, מושחת ומשחית
כתבה של אדם תמים. כל המתואר מבוצע ע"י בני אדם, והכלל הוא פשוט: כל משמבוצע ע"י בני אדם, הוא בשליטתו וניתן לשינוי. כל הויא דולורוזה - נתיב הייסורים המתואר, הינו תוכנית קנונייתית של הממסד האטום, המושחת והמשחית. כשיטה בולשויקית, שהעסיקה בני אדם בהעברת אבנים מנקודה א' לנקודה ב' וחזור, יש בה משום ההיגיון הקפיטליסטי החזירי, של בעלי שליטה ואינטרסנטים, של הון ושלטון, לשלוט בהמון, להעסיקו, ולעולם, להביאו למצב של הישרדות, בשעבוד תמידי, כגון: משכנתא, הלוואות, צבא ומילואים, מסים וכיו"ב. רק מיוחסים משוחררים מהבלי העולם הזה: ערבים וחרדים. כן, בזמן שאנו נאבקים במלחמות הישרדות תמידיות, לרבות במלחמות וסמי מלחמות ופיגועים, הערבים והחרדים גוזרים את הקופונים כל הדרך אל הבנקים. הוא שאמרנו, אנו המיעוט, ואילו המדינה שייכת , מנוהלת ומובלת ע"י שונאיה ומחרחביה החרדים והערבים. לא מקרי, שהם הופכים שמחותינו לאסונם, לא מקרי שהם שמחים לאידנו: זוכרים בתקופת סדאם שהפגיז אאותנו בקסאמים, הערבים, קיימו חגחגות על הגגות ושרו: "סדאם סדאם יא חביב, אודרוב אודרוב תל אביב. הגיע הזמן ליום הזעם: לאינטיפאדה, להתנער משלטון ערבי/חרדי, לטרוף הקלפים מחדש, להרוס הסדר הקיים ולבנות את המדינה מחדש ולהשיבה לבעליה היהודים הציונים. לשחרר האדמה מהערבים/חרדים ולעבור לשלטון עצמי ובא לציון גואל - לרשת הארץ בכבישים, רכבות, פיזור אוכלוסיה וביזור משאבים לכל הארץ.
אסף | 04.06.11
185.
בעיה
אתה צודק שמצב התחבורה בארץ רע מאוד, אין לי ספק בכך. אבל בתור מי שגר באור יהודה, ונוסע מדי יום בקווים 36, 59, 37, 68 שמחברים את ת"א לבקעת אונו, אני חייב להגיד שהזמנים שציינת בעייתיים. על קו 37 עלית בין יום הזיכרון לבין יום העצמאות, שבו תדירות הקווים ומסלולם מתארך, ולא באשמת חברות האוטובוסים. האוטובוסים נאלצו לבצע סיבובים ארוכים, מכיוון שהם עוברים דרך במות יום העצמאות, מה שהאריך את הדרך. אם תעלה על קו 36 או 37 לת"א, תראה שמדובר ב-55-50 דקות נסיעה לכל היותר, במצב הכי פקוק שיש, וכי הקווים מגיעים בתדירות גבוהה יותר. אני לא אומר שזה מצב טוב. חייבים לפתור את הבעיות הללו, כדי שהזמן יתקצר ל-20 דקות פחות או יותר, אבל אני סטודנט שנוסע מדי בוקר וערב בשניים-שלושה קווים מת"א לאור יהודה, וזה לוקח לי שעה ו-20 בממוצע.
איציק | 04.06.11
184.
אוי אם רק היית מגיע לירושלים...
ועובר יום אחד כסטודנט. הבעיות של האוטובוסים מונעים מהסטודנטים להתגורר בכל מקום רחוק יותר ממרכז העיר. זה יוצר מצב כל כך אבסורדי ומשפיע על כל כך הרבה עניינים סוציאלים, שזה פשוט מדהים. כמו לגור במדינת עולם שלישי. אם אני רוצה להגיע בזמן בבוקר אני חייב לגור בגבעה הצרפתית (ליד האוניברסיטה) או במרכז העיר (לא רחוק מהגבעה הצרפתית והעיר העתיקה) כאשר יש עשרות ומאות קילומטרים רבועים מערבה ודרומה מהאזורים האלה, שרק מחכים שמישהו יבוא לאכלס אותם. בגלל שאלפי סטודנטים נאלצים לגור במקום אחד, המחירים בו עולים בטירוף, מה שמקשה על סטודנטים למצוא דירה או לנהל חיים נורמליים כסטודנטים, והאוניברסיטה לא טורחת לתמוך. המחירים מחוץ לאזורים האלה נמוכים בצורה משמעותית (עד ומעל ל50%) אבל אף אחד לא מעז ללכת לגור שם, כי נסיעה באוטובוס ממרכז העיר, מקום יחסית קרוב, יכולה לקחת יותר משעה לפעמים. לא להאמין עד כמה מצב התחבורה הציבורית יכול להשפיע על איכות החיים של אזרחים במדינה, אבל הנה, ככה זה.
אלון | 04.06.11
182.
מי האדיוט שהחליט שכדי להגיע מהרצליה לפתח תקווה צריך להצפין לרעננה?
פתח תקווה נמצאת דרום מזרח להרצליה, למי שלא שם לב. התחבורה הציבורית בישראל היא פשוט זלזול מתמשך בצרכי הציבור. היא לא עונה על הצרכים האמיתיים של האוכלוסיה ומעודדת שימוש ברכב פרטי. אני ויתרתי על אפשרויות תעסוקה באזור התעשייה של פתח תקווה (קרית אריה, סגולה) מכיוון שבאמצעות התחבורה הציבורית זה היה לוקח מעל שעה וחצי לכל כיוון. ולא, אין לנו אפשרות להחזיק שני רכבים.
 | 04.06.11
178.
נושא חשוב
טוב שבחרתם לעסוק בנושא החשוב הזה, אולי בעזרת תדירות יותר גבוהה של תחבורה ציבורית ועם יותר תחרות/אופציות לבחירה היינו מקלים בבעיות התחבורה בכבישים בארצנו. האבסורד הוא שעם כל שנה שחולפת זמן ההמתנה מתחנה לתחנה עולה ואיתם המחירים... כתבה חשובה, רק חבל שהוא ארוך לשווא ועם יותר מידי אנקדוטות מיותרות ומשעממות.
בן | 04.06.11
177.
נסיעה באוטובוס מחורב לצומת אפק לכיוון עכו
במיקרה שלי חצי נסיעה ערכה בין 5-10 דקות להגיע למרכזית לב המפרץ ומשם מחליפים אוטובוס לכיווןן נהריה עכו מה אגיד לכם שהחלק השני של הנסיעה היה סיוט למנ כי האוטובוס עצר כל תחנה מזהההההההההה לא יכול להיות כדבר הזה לקח לי להגיע לאפק כמעט הין חתי שעה לשעה בדרך שהיהיה צריך להיות מקסימומיום רבע שעה וחבל חוזרת בדיחיפות לרכב שלי תודה אגד.
מלי | 04.06.11
176.
6 שעות באוטובוסים בכל יום
30 שעות בשבוע. מפסגת זאב לקריה, 4 אוטובוסים לכל כיוון, כשהאופציה היחידה שלי לחסוך קצת מהתועבה הזאת בבוקר זה לעלות על ה480 של 6 בבוקר ולדלג על כל מרכז העיר, החלפה במרכזית, לעמוד בתור שעות כדי לעלות על ה480 לארלוזורוב ומשם עוד הליכה ברגל ואוטובוס לקריה...3 שעות לכל כיוון, כשבטרמפים או באוטו פרטי לוקח לי שעה ו10 דקות גג. כל יום אני צריכה לעלות לפחות על 8 אוטובוסים, כי אם אני לא טורחת להחליף אוטובוס ברמת אשכול אני אצטרך לנסוע דרך העיר ואגריפס שזה הסיוט הכי גדול של כל ירושלמי. חצי שעה רק לעבור את הרחוב הזה, חצי שעה! זה רחוב של 800 מטר בערך. פשוט ביזיון מה שהולך עם התחבורה הציבורית בארץ, במיוחד בירושלים עם התירוץ הסדיסטי הזה שנקרא רכבת קלה. מה אמורים לעשות חיילים ביומיות שמרוויחים 350 ש"ח בחודש ואין להם הורים עשירים שיממנו את הרכב? לא כולם גרים במרחק 20 דקות נסיעה מהבסיס. למה אני צריכה לשרת 3 שנים בצבא ושהמדינה המפגרת הזאת תתייחס אליי ככה?
יומיות זה נורא | 04.06.11
175.
דברים שיכולים להקל על המצב הגרוע
1.ללמוד בעל פה לוחות זמנים של קווים שנוסעים בהם ולא לבזבז דקות רבות בהמתנה. 2.למצוא קווים ומסלולים חלופים. 3.לעבוד עם אוטובוסים מוניות ורכבות. יש כאלה שקונים את הכרטיס החודשי לאוטובוסים ואז לא נוסעים בכלי התחבורה האחרים, חבל. בשביל כמה שקלים 4.לא ליסוע בשעות העומס, לצאת מוקדם (בבוקר התחבורה יעילה מאוד) ולחזור לפני שעה 3 או אחרי 6 ניתן עם תכנון להקל ולפשט חלק מהנסיעות תוך כדי התאמה של החיים לכך (להכניס סידורים קניות ביקורי חברים משפחה). כמובן שמי שחייב לשים את הילד בבית ספר בשעה 8 ואחר כך ליסוע לעבודה ולעבוד עד שעה 16 ולחזור בשעות השיא מצבו קשה ושווה לשקול לבצע שינוי במקום התעסוקה על מנת לעלות באיכות החיים.
אחד שנוסע בתחבורה | 04.06.11
172.
השנים העבודות שלי בקווי אגד
שנה ותשעה חודשים קו 301 האיום ממחנה ג'וליס, ליד קרית מלאכי, עד לראשון. הקו המדהים הזה עוצר למרבה הפלא בכל התחנות הקיימות בדרך ללא יוצא מן הכלל... (תודה לאל שבבקרים היה קו שנסע בכביש המהיר) 3 שנים בקו 164 מראשון לבר אילן... ושנתיים מראשון לציון ללב תל אביב בקו 274 כמעט 7 שנים בקווים הארורים הללו, לפחות היום אני עם ליסינג... לכל דבר יש סוף טוב
 | 04.06.11
170.
צודק במאה אחוז
אני גר באזור מרכז ראשון ולצערי מצאתי עבודה ברמת החייל בתל אביב. זה הוביל אותי במשך כל יום, לנסוע בשניים או שלושה אוטובוסים, בנסיעה שארכה כשעה ו- 40 דקות בכל כיוון נסיעה. מרחק הנסיעה ע"פ GPS הוא בערך 20 ק"מ. וזה לא מתחיל לתאר את הבעיה עם קווי תחבורה ציבורית מראשון. קווים 11, 14, 20 ו- 83, שיוצאים ממזרח ראשון למערבה ומגיעים לקניון הזהב, עושים סיבובים איטיים בכל העיר, בכל שכונה ובכל חור כך שבשביל להגיע מקצה אחד לקצה שני של ראשון לוקח בין שעה וחצי לשעתיים. כמעט כמו נסיעה לבאר שבע. נסיעה לבאר שבע מראשון לוקחת לפחות שעתיים, במקרה שתפסת קו מהיר ואין פקקים בדרך. במקרה הרע אתה עלול לבלות 3 שעות בנסיעה הזו.
תומר | 04.06.11
169.
מה שאף אחד לא יודע
מה שאף אחד לא יודע זה שבנוסף למצב הרע היום, אנחנו בפתחה של תקופה גרועה הרבה יותר! בשקט בשקט ישבו להם בכירי משרד התחבורה (שכנראה לא נסעו מעולם באוטובוס) ויצרו תוכנית חדשה "רה אירגון לתחבורה הציבורית" באיזור ר"ג, גבעתיים, בני ברק, ת"א , חולון ובת ים התוכנית תיכנס לתוקף בתוך פחות מחודש. כן כן, פ-ח-ו-ת מחודש, ב- 1.7.11 התוכנית כוללת הפחתה משמעותית במס' הקוים, משרד התחבורה מנסה לצייר את התוכנית כמועילה וכו' כו', אך בפועל היא מביאה לכך שיהיה מאוד קשה להגיע ממקום למקום ובנוסף הצפיפות המדוברת רק תגבר - ומשמעותית. לדוגמ: הגעה ממרכז ר"ג לאיזור הבורסה - מי שמכיר יודע שיש את קווים 60, 61 ו-65, אז לא עוד, מעכשיו 61 הוא היחיד (ועם שינויים במסלול שיגרמו לנסיעה יותר ארוכה), הקוים האחרים יעברו מגבעתיים ולא יגיעו כלל לבורסה. כמו כן, קוים 62 ו-72 שיוצאים מבני ברק ומשתלבים גם בר"ג לאותו כיוון בוטלו. התוצאה - כל הנוסעים של כל 5 הקוים יצטרכו לסוע בקו היחיד (!) שנשאר אגב באותה תדירות. זאת אגב דוגמה אחת בלבד לעוד שינויים רבים ובעייתים שיקשו בעיקר על האוכלוסיות העיקריות הזקוקות לתחבורה הציבורים להגיע ליעדם בקלות.. דוגמה נוספת היא ביטול מעבר כל הקווים ברחוב דיזינגוף והעתקה לבן יהודה או רחובות אחרים, צעד בעייתי מאוד שיפגע באוכלוסיה המבוגרת המתקשה בהליכה מרובה, בסוחרי הרחוב וכד'. נדמה שהמהלך תוכנן במיוחד לתחילת יולי שאז יוצאים הילדים והסטודנטים לחופשותיהם וכך יצליח משרד התחבורה "להחליק" את העניין מכיון שיש בתקופה זו ירידה דרסטית בכמות הנוסעים. כמו כשאמרתי התוכנית יוצאת לפועל בשקט בשקט, האתר שציינתי נחשף רק לפני יומיים. השלב הבא העתידי בתוך מס' חודשים הוא ביצוע מהלך כזה על קווי פ"ת והשרון.
נ | 04.06.11
167.
דיי הגזמת
אני נוסעת בחלק מהקווים שהזכרת והמצב בכלל לא כזה גרוע. התדירות של 55 לפחות לכיוון ת"א גבוהה וזמן הנסיעה סביר בהתחשב במס' התחנות. 56 - (המהיר בהרבה) פחות תדיר אבל לאחרונה חב' קווים עשתה די הרבה נסיונות ייעול בנושא - ניתן לראות מראש באתר שלהם מתי האוטובוס עתיד להגיע, יש גם מספרי טלפון לזה והם אפילו התקינו בקריית אונו עמדים ליד תחנות האוטובוס שמראים מתי האוטובוס צריך להגיע. נכון שיש פעמים (לא מעטות) שאוטובוסים מאחרים (ואם כבר אגד בי-ם הרבה יותר גרועים בזה מקווים) אבל למה להקצין?
don | 04.06.11
164.
סיוט ושמו התחבורה הציבורית בישראל, אבסורדי חלמאי לא הגיוני
תודה על הכתבה ואכן הגיע הזמן שמישהוא סוף סוף יכתוב כתבה על כשהוא מתנסה בשטח על האבסורד והסיוט ששמו התחבורה הצביורית בישראל. מגיעים ליורשלים מתל-אביב יותר מהר מאשר תל-אביב לרמת השרון. אין תחבורה ציבורית לסינימה סיטי מרמת השרון רק עם מונית אפשר...אותו כנ"ל להרצליה פיתוח או לקניון ארנה כי מי רוצה לנסוע שעות בקו 29 שלנסוע איתו זה כמו לנסוע לירושלים ובחזרה... מרמת השרון לנמל תל-אביב יורדים ברח' אלנבי ואז לוקחים את קו 4 חלם כבר אמרנו???? אם ישראל כץ שטייניץ ביבי וכל שרי התחבורה לדורותייהם ומשפחותייהם היו משתמשים בתחברוה הציבורית הכל היה נראה אחרת!!!
רחלי | 04.06.11
163.
עצוב מאוד
חזרתי לפני שבועיים מטיול בסקנדינביה ומערב אירופה ואין לי מילים. הרכבות התחתיות, האוטובוסים, הרכבות ולצערי ההתנהלות הכלכלית חברתית של במדינה כלפי האזרחים בכלל. פשוט עצוב. כמו שדוד שלי שגר באירופה אמר "בארץ אתה מתחתן עם הרכב ואין אופציה אחרת" אבל מה כל הכתבות והטובטקים הולכים לעזור? תזכרו מי שיש לו ומי שיושב למעלה כבר מזמן שכח איך זה להיות בנאדם רגיל מהשורה וכל הכתבות שבעולם לא יעזרו
שי | 04.06.11
161.
מה עם חיפה - ומרכזיית המפרץ שהכפילה את זמן הנסיעה ?
במקום ליסוע ישירות לחיפה כמו פעם, צריך היום להחליף אוטובוס במרכזייה, שזה בזבוז של זמן וכסף לכן בלילה אפילו שחתול מת לא עובר ברחוב - נסיעה מחיפה לקריות יכולה לקחת כשעתיים שרובם מתבזבזים על המתנה לאוטובוסים, ב 11 וחצי נגמר השיירות וזהו חיפה מנותקת מהפרברים.
צפוני | 04.06.11
153.
הפתרון - רק נתיב נסיעה בלעדי לאוטובוסים - ויותר חשוב - אכיפה אמיתית
אם יש פקקים - וזה המצב ברוב שעות היום - אז האוטובוס יעמודבפקק - בדיוק כמו המונית שלידו - וכמו המכוניות הפרטיות, המשאיות וכל היתר - חוץ מאשר הרכב הדו גלגלי. לכן הפתרון היחידי - הוא נתיבים בלעדיים לאוטובוסים, ואכיפה אמיתית על כך, ותדירות גבוהה מאד לתחבורה ציבורית. כשאני מגיעה לתחנה - אני מצפה שהאוטובוס יגיע תוך 5 דקות, ולא 20 דקות המתנה - ולמעלה מזה. זו תהיה תחבורה ציבורית אמיתית - טובה.
אביטל | 04.06.11
152.
אדוני , כמו כל הישראלים שיודעים הכל אתה טועה.
שאלה: כשאתה רוצה לנסוע ממקום למקום במכונית שלך אתה בודק את המסלול?? מנסה נתיבים אחרים?? ובכן תתפלא, גם בתח"צ חייבים לעשות שיעורי בית לפני שנוסעים. ללמוד איזה קו מגיע ממקום למקום, מה האלטרנטיבות (ויש),איפה התחנות, ועוד מידע מסוג זה. ידע = כוח =זמן =כסף. אם היית מברר לפני הנסיעה מה שאתה צריך ומתאים את עצמך לקווים השונים היית מגלה עולם שלם שנסתר מעיניך. לקטר תמיד טוב. עכשיו לענין עצמו, אני גר בנתניה, יש לי אבא שגר בבת ים. ואני נוסע לבקרו לעתים קרובות דווקא בשעות שציינת.(לפני הצהרים.) בממוצע נסיעה בתח"צ לוקחת שעה ו45 דקות. ברכב הפרטי לוקח בדיוק שעה וחצי. עלות הנסיעה ברכב פרטי (דלק +בלאי +חניה בלי גרירה וקנס כ70 ש"ח. עלות הנסיעה בתח"צ נטו בלי ארטיק 22 שח אבל מה? צריך להכיר ., ללמוד קווים ,מתי נוסעים וביזה תחנות עומדים ובקיצור להכין שיעורי בית. אבל זה מהילדות יש לכם אנטי כי אתם ישראלים בכיינים.
אזרח  | 04.06.11
151.
תודה על כתבה בנושא חשוב
בזמן בו נסעת להרצליה יכולת להגיע מתל אביב ל...מצפה רמון. הזנחת התחבורה הציבורית מצטרפת להזנחת הממשלתית בכל הנושאים: בריאות (שר"פ ובתי חולים פרטיים), חינוך (תשלומי הורים ובתי ספר מסננים) וביטחון (שהחיילים יביאו מהבית איפוד קרמי). כבר למדתי שנסיעה בתחבורה ציבורית מותרת רק לאנשים שזמנם בידם ולא למי שצריך לעבוד. הדברים אמורים גם לגבי הרכבת שאני מזמן קוראת לה "חרא-כבת".
נוסעת  | 04.06.11
150.
שעה וחצי מת"א לק"א
יש לי רכב + מנוי פנגו "חניה מהנייד " יש לי נייד אבל אין לי חנייה בת"א .יש לי גם "רב -קו" ,פעמיים בשבוע אני עולה לאוטובוס מק.אונו לת"א קו 55 (סיוט )לסייע בשמירה על הנכדה המדהימה שלי. ביום ד' 1.6.2011 שעה 19.50 חיכיתי לקו 55 /56 של חב' קווים בת"א אבן גבירול גן העיר. קו 56 הגיע בשעה 20.20 לק.אונו הגעתי בשעה 21.30 האוטובוס היה עמוס . פשוט סיוט .אם אין חניה אנא תגברו את תדירות קו 56 /55 . בשעות הערב קו 56 ליהוד עובר דרך ק. אונו מגיע כל שעה עגולה. למה? . מסכנים נהגי האוטובוסים שסופגים את הערות הנוסעים האומללים.
ד.ח | 03.06.11
148.
מטרודן באר שבע
רוב הקווים בבאר שבע עמוסים בצפיפות כשאתה עולה לאוטובוס אני נוסע בקו 7 לבית ובעוד קווים 14 וכו' שהתדירות בקו הזה היא 1 ל...וחייב לתגבר קווים נוספים בעיר באר שבע הענקית , שלא לדבר על אוטובוסים של מטרודן ישנים מאוד,לא פעם 1 נסעתי בקו ואוטובוס נכבה לנהג ועיכב אותי לעבודה , אנחנו אוטוטו בשנת 2012 הגיע הזמן שיחליפו לתושבי העיר אוטובוסים לרווחתינו ויתגברו את רוב הקווים במטרודן כמו שהיה לפני כן בתחבורה הציבורית בבאר שבע בבעלות עיריית באר שבע
אור טולדנו | 03.06.11
146.
קו 11
מילא נסיעה במטרופולין בין ערים שונות לוקח שעה ועשרים. באשדוד קו 11 החוצה את העיר מצפון לדרום, מי שגר בדרום העיר ועובד באזור התעשייה בצפון העיר מחכה לו נסיעה בין שעה וחצי לשעתיים. כאשר מי שעושה את זה ברכב לוקח לו 10 דקות. ושאני לא אדבר על האזור התעשייה היותר צפוני עוד יותר גרוע.
אופיר | 03.06.11
144.
יש תחבורה נורמלית (יחסית) בישראל
התחבורה בחיפה היא טובה לעתים אפילו משתלמת מרכב. נת"צים שנאכפים, מנהרות שמדלגות על אזורי עומס, מוניות שירות שמקלות עומס על קווים לחוצים, אפשרות לנסוע בזוג קווים במחיר של אחד בשעה, תחבורה בשבת. שינוי מתמיד ומתעדכן של הקווים, נכון זה לא מושלם אל בחיפה יחסית נוח להתנייד בקווי האוטובוס כאן. התחבורה בנויה על נקודות עניין, קוויםשכונתיים וזוג תחנות מרכזיות לכניסה וליציאה מהעיר.
עוז | 03.06.11
143.
איזה כיף לגור ולעבוד בבאר שבע
יקיצה טבעית ב-7 וחצי בבוקר. יוצאים מהבית ב-8:20, וב-8:30 כבר מחנים מול דלת הכניסה למשרד. בלי פקקים, בלי לחפש חניה. קצת מבאס שמספיקים לשמוע בקושי 3 שירים בדרך. תמשיכו להתבכיין על תל אביב ולהתרוצץ סביבה כמו עכברים במלכודת :) החיים טובים בדרום.
מיקי | 03.06.11
142.
אגד 370\380 באר שבע- תל אביב
הקווים הללו יוצאים פעם בחצי שעה במקרה הטוב. אם עמדת בטור אבל כבר אין מקום הנהג סוגר לך את הדלת בפרצוף, ואתה צריך להמתין עוד חצי שעה. אנשים עומדים בטור בשמש בצפיפות, ומעשנים אחד על השני והכל מסביב ישן, מתקלף, שבור ומלוכלך. יש לך אפשרות גם לעמוד בנסיעה באותו מחיר, אבל רק אם יש מקום. הבעייה היא בעיקר בימי ראשון וחמישי כשיש עומס, ולמי שעובד בתל-אביב זה מאד מבאס. בעיקרון הקו מהיר וזול (16.5 ש"ח) מאד נח (כביש 6) אבל רק אם היה לך מזל לעלות עליו בשלום ובזמן מבלי שידחפו אותך.
י | 03.06.11
140.
אם אני מחברת את כל הזמן שחיכיתי ואני מחכה בחיי לאוטובוס שיגיע (אם הוא מגיע...)
זה מסתכם במחזור חיים נוסף. בחיפה, אגב, אני חושבת שהמצב לא נורא יחסית. יש תדירות גבוהה של הקווים, הצפיפות לא גדולה ויש גם הרבה מוניות שירות. אבל, אין גרוע יותר מלהגיע לתחנה בזמן ולחכות לאוטובוס שאמור לצאת עפ"י לוח זמנים קבוע (למשל כל 15-20 דקות) ולגלות שהנהג לא טרח להגיע, ואז לחכות עוד 20 דק' עד לאוטובוס הבא. הנהג הבא שמגיע בזמן למועד היציאה שלו צריך לספוג את כל המרמור והכעס של הנוסעים על הנהג שלפניו. זה קרה כ"כ הרבה פעמים שכבר הספקתי לספור. בנוגע לתחנות מרכזיות: תחנת חוף הכרמל בחיפה נהדרת. היא סגורה, נקיה והנוסעים לא סובלים מזיהום אוויר. הלב המפרץ, לעומת זאת, המצב בלתי נסבל. התחנה פרוצה לחלוטין ויש בה כמובן הרבה רעש וזיהום אוויר.
יפית | 03.06.11
139.
עברתי לקטנוע ואני מאושר ......חשבון כלכלי
ויתרתי על הליסינג והחזרתי את הפוקוס המסריחה לחברה קיבלתי כל חודש 2280 שח למשכורת ורצתי לקנות קטנוע כל שנה אני מרוויח 24000 יותר בגלל הויתור על הרכב . והקטנוע עולה לי 7000 שח בשנה (הערכה) אבל הכי חשוב כלל ועיקר נגמרו הפקקים . אין יןתר חניונים ולא מתעצלים לעשות כלום יותר רוצים קניות נכנסים לשוק עם הקטנוע . רוצים סרט חונים ברחבת הקולנוע כמה שנים הייתי דביל ששורף שעתיים ביום על נסיעות לעבודה ומגיע עצבני מהדרך עכשיו כל בוקר אני נכנס עם חיוך למשרד . ואם עקפתי את אחד החברה בפקק אז החיוך גדול יותר ולגבי אוטובוסים שיחפשו מי שיסע איתם כי הפרייריים לא מתים הם רק מתחלפים
רק עם קטנוע  | 03.06.11
136.
מביאים לך אוטובוסים מסריחים
בנאדם יוצא מהאוטובוס עם ריח זיעה של אדם שנכנס לאוטובוס עם בגדי עבודה מסריחים. או שיש את האוטובוסים ששמים עץ ריח עם ריח מעיק שנדבק לך לבגדים, יותר גרוע מריח סיגריות על הבגדים. ובכלל לפעמים מחליטים שם ב"אגד" ,לצורך העניין, לא להוציא אוטובוס כשאמור לצאת, רק בגלל שאין הרבה נוסעים בשעה מסוימת וכך לחסוך בדלק ולפעמים גם בשעות שדווקא יש הרבה נוסעים. אחר כך, האוטובוס של זמן היציאה הבא חוטף צעקות ואנשים שגם ככה מאחרים לעבודה/לימודים מתעכבים עוד יותר בגלל הויכוחים עם הנהג.
מאיר | 03.06.11
134.
מוניות שירות מוניות שירות מוניות שירות. הרבה מוניות שירות. הצביעו אם אתם מסכימים איתי.
מי שמקיר את זה יודע עד כמה הן יכולות להוות כלי עיבוי למערך האוטובוסים ועד כמה הן יכולת להקל ולעזור. כתבתי תגובה בשני חלקים (חלק ראשון בעמוד הראשון ושני בעמוד השני). מי שמסכים איתי שיצביע בעד התגובה.
מיי שהוו | 03.06.11
123.
תחבורע ציבורית - לא לציבור
כבר כתבו פה לפני, כמעט שנה וחצי העברתי בצורה הזו: קו 29 - 15-20 דקות ממרכז הרצליה לצומת הסירה (מרחק של 3.5 ק"מ מביתי) בלי להחשיב המתנה של עוד לפחות 10 דקות לאוטובוס. (בגלל שעות הלחץ) אח"כ מונית שירות מהרצליה לנתניה (מרחק של 15 ק"מ) 10 דקות נסיעה ואז עוד 20 דקות הליכה עד למשרד. וגם בחזור אותו סיפור אלא אם כן היה לי טרמפ. כמעט שעה בכל בוקר!!! ועוד במחיר של 20 ש"ח לכל צד!! היום 1/3 מהזמן וגם מהכסף על הקטנוע בלי לנסוע מהר. תעמדו על שתיים, קחו קטנוע ותחסכו הרבה זמן והרבה כסף.
שגיא | 03.06.11
121.
מדינה של כיסאות...
כיסאות שמורים ולא דאגה למדינה עצמה. הכוונה לכך שכל המדינה מתנהלת ע"י חבורה שלמעשה דואגת לכיסאות שלהם ולא לאזרחים, נו, אולי קצת. הרי דוגמאות קיימות בכל תחום, לדוגמה, מה שקשור לתחבורה, גשר לרכבת באיילון. מאיפה כל הדברים מתחילים? כן, כן! מלמעלה! וכאשר "פולישוק" זה או אחר עסוק בדאגה לכיסא שלו, מי יתעסק בנושא של תחבורה, פיתוח ערים, דאגה לזוגות הצעירים וכן הלאה...? באופן כללי, מדינה חיצונית, נראת מפותחת, אך כשנכנסים פנימה, מגלים עד כמה היא רקובה. למי הכפת התחבורה? לעניים! מה הם יכולים לעשות עם זה? לא הרבה! אז ככה חיים, מבחירות (הבטחות) עד בחירות (הבטחות)
ולאדי | 03.06.11
120.
אצלי נסיעה לעבודה כיוון אחד בתחבורה ציבורית: שעה ושלושה רבעים (105 דקות) בממוצע
כלומר שלוש וחצי שעות ביום בממוצע בתחבורה הציבורית. וזה עוד לפני שנכנסים לעניינים של ימים גשומים ומשמעויותיהם. או ימים חמים. אני מגיע לעבודה בה אני צריך להרצות, כמו פליט מהמדבר...
וברכבי הפרטי 35 דקות בממוצע | 03.06.11
119.
אגד כבר מזמן לא משרת נוסעים
יש שם מעמד של מנדרינים שמשרתים את עצמם בלבד. הנוסע לא מעניין אותם. הנהגים השכירים מתוסכלים ולחוצים, ללא תודעת שירות מינימלית. בירושלים זה הכי גרוע. החברה הזאת הפכה בהדרגה למפעילה של מתקני עינויים ניידים. כל זאת ללא קשר לפקקי התנועה וצווארי הבקבוק שבהם הנהגים (כמעט) לא אשמים.
משתמש פוסט טראומטי מתל אביב | 03.06.11
118.
זה בסדר-המחיר כל הזמן רק עולה.
כראוי לשירות ברמה ששייכת לעולם השלישי, המחירים- (6.5-6 שקל לנסיעה פנים עירונית של 5 ק"מ), רק עולים כל הזמן ומגרדים את המחירים של שבדיה. בעוד אתה מבחין באוטובוס שלך החולף בלי לעצור ליד התחנה באיחור של 25 דקות, בוהה בתדהמה בעשרות אנשים -נשים זקנים וטף, נמעכים על החלונות בקומפוזיציה שמזכירה תקופות אפלות בהיסטוריה , הנהג מסמן לך ביאוש עם הידים "מצטער אחי-אין מקום, תאחר ותאבד את העבודה, תחטוף שבת בצבא, תיזרק על ידי הדייט שלך,תאחר לבקר את סבא שלך בטיפול נמרץ, תאחר למבחן אוניברסיטה -זבש"ך. תודה שבחרת אגד/דן/שקר כלשהו אחר" . ומי אשם? חראגיל, המליונרים המנכ"לים, ש'חוסכים' ולא מגדילים את צי האוטובוסים ולא מתכננים את הקווים. על החופשה שלהם בפיג'י או האאודי A8 על חשבון הנהגים והלקוחות קשי היום ועל חשבון המדינה הם לא יוותרו. יושבים שם בנפוטיזם סטייל ההסתדרות כבר 70 שנה ומורישים לילדיהם את השררה. אני לא אקלל כדי שלא יצנזרו אותי, אבל לא לעולם חוסן וגם הבסטיליה נפלה.
אדיר ו | 03.06.11
115.
תגובה על ירושלים
אין סיבה לבוא בתלונות על אגד בירושלים. המען לתלונות היא או משרד התחבורה או העירייה, שיתנו מעבר חופשי לתחבורה הצבורית, וראו זה פלא יהיה תענוג לנסוע באוטובוס.הכתובת הכי נוחה להתלונן, היא אגד ולא כך .קצת לפרגן לנהגים , כל כך קשה הם עובדים בדרך לא דרך , הניחו להם תפנו לעירייה או לממשלה אגד עושה מה שאומרים לה.
משה לב | 03.06.11
114.
ומה עם ירושלים?
האם ניסית למשל לעלות על קו 19 מפוצץ?? באמצע היום, אתה מחכה משהו כמו 40 דקות, ואז הוא לא עוצר בתחנה, כי הוא מלא, אז הוא פשוט עוצר במקום רחוק רחוק (במרחק כזה שאם אתה היית מבקש ממנו לפתוח לך את הדלת הוא היה מקבל 500 ש"ח קנס) מהתחנה כדי שהנוסעים בתחנה לא יספיקו להגיע אליו בזמן שהוא מוריד נוסעים, וממשיך לנסוע. אוטובוסים מפוצצים זה מה שקורה בבירה. ואל תאמינו למי שאומר שהרכבת הקלה תעזור, כי היא תיסע רק בשלושה רחובות בעיר. בכל אופן, בתור אחת שנוסעת באוטובוסים הן בת"א והן בירושלים, אני יכולה להגיד שהתל אביבים צריכים להגיד תודה שלפחות יש להם מזגן, כשאני עולה על אוטובוס בת"א אני מרגישה בתוך מקרר. בירושלים אין מזגן באוטובוסים!!!!!!!!!!!!!!!!!! אבל ישר כוח שיש מישהו שכותב על זה. אני מחכה באמת לעוד עיתונאים שיכתבו על הדבר האמיתי. נראה אותם עומדים (אוטובוס מפוצץ, אז כאמור אין מקומות ישיבה כלל) בתוך העיר ירושלים, בפקקים, בלי מזגן, באוטובוס מפוצץ!!! פשוט סיוט!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
לי | 03.06.11
113.
המדינה במתכוון נגד תחבורה ציבורית
לפני כמה חודשים נסעתי נפל בחלקי התענוג במפוקפק לנסוע מהבית בירושלים לרמת החי"ל בת"א. שעה נסיעה מהבית לתחנה מרכזית, עוד שעה ורבע לארלוזרוב, ועוד חצי שעה לרמת החייל. סה"כ כמעט שלוש שעות, במקום שעה ורבע ברכב פרטי. חזרה כבר תפסתי טרמפ לירושלים, ומונית הביתה. כאשר המס על מכוניות 100-120%, והמס על הדלק 150%, אז מישהו באמת חושב שהמדינה מעודדת תחבורה ציבורית? אל תהיו תמימים. מדינת ישראל עושה הכל להרע את התנאים בתחבורה ציבורית, כדי שאנשים יסעו במכוניות פרטיות, ושילמו 400 ש"ח על כל מיכל דלק שמזה 250 ש"ח זה מיסים. אם מדינת ישראל הייתה רוצה שאנשים יסעו בתחבורה ציבורית, אז היו בונים כזאת. למה אתם חושבים שרכבת מת"א לירושלים לוקח 10 שנים לבנות שבכל מקום אחר בעולם זה היה לוקח שנתיים? למה אתם חושבים שאין רכבת תחתית בגוש דן? למה כל הזמן מסבכים ומאריכם את המסלולים של קווי האוטובוס? במקרה? לא נראה לי.
רונן | 03.06.11
112.
הפיתרון לעומסי התנועה
בגלל שהתחבורה הציבורית לא מספק מענה לצרכי הציבור לדעתי הממשלה צריכה לעודד מעסקים לספק שירותי הסעה לעובדים כך יהיו פחות מכניות על הכבשים לכן פחות זיהום אנשים ינצלו את הזמן שלהם במקום על הכבשים להגדלת המשק בנוסף שוק ההסעות הפרטיות יגדל כול כך הרבה מעלות כלכליות לממשלה אז נערי אוצר יקרים : תחשבו על זה
תותחן | 03.06.11
106.
אחד הפתרונות שלא חושבים עליהם עדיין בעידן האינטרנט הוא עבודה ולימודים מהבית !
צריך תכנית שתבדוק כמה אנשים כדאי להשאיר בבית כדי לייעל את התחבורה בכלל בכבישים, ומזה לגזור כמה שווה לשכנע אנשים להישאר בבית ואילו אנשים ובאיזה מקומות כדי להקטין את נוכחותם בכבישים! בתכנית כזאת אין הפחתה בקניית כלי רכב ולכן ממשלה מושחתת לא תשים מקלות בגלגליה!!
פחות 3 מיליון ונפתרה הבעיה | 03.06.11
97.
לכל המתבכיינים
פקקים יש רק באזור ת"א,הרצליה ,חולון בקיצור במרכז הארץ או בסביבת ערים גדולות. לי יש פתרון לכל אוכלי החינם שמתלוננים על נסיעה באוטובוסים... תעברו לגור בדרום ,אכלסו את ירוחם ודימונה ולא יהיו לכם יותר פקקים לעבודה. הכתבה ארוכה ןמשעממת,קצר בשטויות שאתה כותב,בטח כתבת את הכתבה באוטובוס בזמן הפקקים. דרך אגב יש לי רכב ומעדיף לנסוע באוטובוס או ברכבת לת"א,ברכב פרטי זה מעייף וסיוט. למד לחיות ולא להתבכיין.
אבי | 03.06.11
96.
מסכים, תחבורה ציבורית במצב קשה ביותר.
אני גר בבת-ים ממש בפתח של איילון, עובד בתל-אביב ליד עזריאלי שהוא ממש ביציאה מאיילון..נסיעה ברכב לוקחת בין 10-20 דקות גג ובבוקר ואחר הצהריים בפקק 30 דקות. אבל לצערי כסטודנט צעיר שעובד בבנק מוביל אני מרוויח במשרה מלאה רק 5500 ורכב עולה כול חודש 2500 ש"ח לפחות [דלק, ביטוח, קנסות, חניה, ושאר ירקות]...לא כולל העלות הראשונית שלו. אז אני נוסע באוטובוסים ! בשביל להיות בעבודה ב9 בבוקר אני יוצא ב06:45 מהבית ולעיתים עדיין מאחר... ממתין לו שיגיע כי אין לדעת תמיד מתי, עולה כשהוא מפוצץ ועומד, נוסע שעה וחצי-שעתיים ואז יורד והולך ברגל עוד 15 דקות...בוקר טוב ממש. זה עוד יותר גרוע בצהריים, כשאני מסיים ב17:30 - אני מגיע הביתה ב19:30-20:00. אני מחכה לפחות 30 דקות ונוסע בפקקים שעה וחצי ולפעמים שעתיים...מרחק שלוקח ברכב בין 10-30 דקות . מדינה מצחיקה, גם הרכב והביטוח מהיקרים בעולם, גם המשכורות מהנמוכות וגם התחבורה הציבורית הגרועה ביותר. חבר שלי בארה"ב בגילי, 25, כבר נוסע על טויטה קאמרי מרווחת ומאובזרת בכיף מהדירה החמודה שלו לעבודה הנחמדה ומרוויח כפול ממני... בושה למדינה.
MB | 03.06.11
91.
התעללות יומיומית של 3 שעות כל יום, 15 שעות בשבוע
אני לומדת בת"א ומגיעה לשם כל יום מאזור בקעת אונו. כל יום אני מבזבזת בין 3 ל-4 שעות על נסיעות הלוך וחזור, בשני אוטובוסים לכל כיוון. זה כמובן לא כולל את זמן ההמתנה בתחנות - שיכול להיות בין 10 ל-50 דקות, תלוי מה מצב הרוח של "קווים" היום. לוחות זמנים? הצחקתם אותם. בין 15-18 שעות מהחיים שלי מתבזבזות כל שבוע על הגיהנום הזה. זה לא שאפשר לנצל את הזמן כדי ללמוד - האוטובוס צפוף, מסריח, רועש, ולעיתים נדירות יש אפשרות בכלל לשבת, שלא לדבר על לנשום. מובילים אותנו כמו בקר כל יום בתנאים של עולם שלישי - אתה עולה לאוטובוס ומתפלל שלא יהיו הפעם מקקים שזוחלים על הקיר לידך. כן, חברת "קווים", אני מדברת עליכם. ולא ש"דן" הרבה יותר טובים. למי שעדיין לא קלט - ישראל היא מדינת עולם שלישי. תברחו כל זמן שאפשר. זה רק יהיה יותר גרוע.
סטודנטית | 03.06.11
89.
יש רק דבר אחד לומר לך. ברוך הבא למדינת ישאל שנת 2011.
במדינה אם אין לך אוטו אתה לא קיים. לי התקלקל הרכב אז נסעתי לעבודה באוטובוס מה שתיארת מתגמד לעומת החוויה שלי דרך שאני עושה ברכב בד"כ בכשעה לקחה לי יותר משעתיים וחצי. תעשה כפול 2 וזה אומר ששרפתי 3 שעות מיותרות בדרכים. ביום למחרת לקחתי חופש בשביל לא ליסוע באוטובוס.
ישראלי | 03.06.11
88.
הייתי מציע לכולם לעבור לקטנוע. אבל....
הייתי מציע לכולם לעבור לקטנוע. יעיל ביותר. אין פקקים. זול לתחזוקה ומצויין בעיר. ואנחנו מדינה עם הרבה ימים ללא גשם. אידאלי. ולירוקים במיוחד, יש קטנועים חשמליים. אבל בחלם כמו בחלם. מחיר הביטוח מגיע לחצי ממחיר קטנוע. וזה כשמדובר על ביטוח חובה בלבד....
זלמן | 03.06.11
87.
בהחלט לא נגיע רחוק
בתור סטודנט שגר בראשון לציון ולומד באוניברסיטת תל אביב, בשביל לעבוד בעבודה שתכניס לי יותר משקל וחצי בסוף החודש במהלך הלימודים, לא רק שאי אפשר לסמוך על אוטובוסים, אלא אסור בתכלית האיסור לעשות זאת. במשך חצי שנה הייתי נוסע מהאוניברסיטה ברמת אביב לראשל"צ, מה שברכב לוקח כ10-15 דקות, משהו כמו 1:45 שעות כולל החלפה עוד בתוך תל אביב. איך זה הגיוני שסטודנטים, שעובדים על מנת לממן את לימודיהם ואת מחייתם, חייבים להחזיק רכב? אני מצאתי את עצמי שם אלפי שקלים על רכב, ומוציא כל חודש ים כסף על ביטוח ודלק וכל זאת על מנת לחסוך לעצמי שעתיים-שלוש ביום של נסיעות מתישות חסרות תוכן. עלק מדינת עולם ראשון..
סטודנט | 03.06.11
86.
הנה פיתרון לבעיות התחבורה
במקום ששלושים קווים יעברו דרך אבן גבירול זידינגוף, קחו קו אוטובוס אחד שמי שקנה כרטיס לאותו יום, יכול לעלות על האוטובוס חופשי(חופשי יומי דיגיטלי), ולרדת בתחנה כלשהי ברחוב. התדירות של האוטובוס צריכה להיות אחד לחמש דקות. פתתאום! רחובות שלמים אפשר לעבור בדקות! אוטובוס מגיע כל עשר דקות ואנשים מתניידים. וכמות אדירה של אוטובוסים מקצרים את מסלול הנסיעה שלהם, ואפשר לממש אותם נסיעות אחרות, כי זמן הנסיעה קצר. שימו מישהו שיצפה כמה אנשים עולים ויורדים מהאוטובוסים שנוסעים לרידינג מאבן גבירול או מדיזינגוף ובן יהודה. אבל הסיבה שלא רוצים לעשות את זה כי "אם האוטובוס יתקע?, ומה יהיה על הנהג המשועמם?" חופשי יומי עם אוטובוסים של מטרו קצרים!!! כן, צריך לעלות ולרדת 5 אוטובוסים, אבל ככה חוסכים משאבים!
האחד שיודע | 03.06.11
83.
אם מישהו ממשרד התחבורה היה נעזר באוטובוסים זה היה אחרת
שורש הבעיה הוא משרד התחבורה. יושבים (לא חלילה עובדים) חסרי מעש. תכנסו לאתר ותבדקו את המשוב באתר על שרותי המשרד. כמעט כל המגיבים אומרים דבר אחד "אין התייחסות, תשובות לא ענייניות וכו'" אז מה הפלא שככה נראית תחבורה ציבורית בשנת 2011.
חיים | 03.06.11
82.
בחיפה המצב גרוע יותר
"אגד" שמפעילים את קווי האוטובוסים בחיפה יוצרים בעיר המחשה למושג גיהנום. תדירות האוטובוסים נמוכה, לפעמים מגיעים ולפעמים לא, כל אוטובוס עושה סיורים ופיתולים בעיר בדרכו ליעד הננכסף, הצפיפות גובלת בחנק אדם, הנהגים חצופים ואנטיפאטים והמצב משנה לשנה רק הולך ומדרדר.
חיפאית מיואשת | 03.06.11
80.
חטפתי קריזה רק מלקרוא את הכתבה!
מצאתי את עצמי מתעצבן רק מלקרוא את הכתבה! איך הממשלה יכולה להמשיך עם סדר היום שלה עם מצב התחבורה הציבורית בארץ? למה לא משכילים להבין שצריך לשנות מהיסוד את כל תפיסת התחבורה הציבורית בגוש דן? הרי במצב הנתון, לאוטובוסים אין שום יתרון יחסי על רכבים פרטיים. זה מזכיר לי משפט מדויק וכל כך נכון שראיתי בסאבווי בניו יורק: "A city is as good as its public transportation". כל מילה נוספת מיותרת.
ירון | 03.06.11
78.
מדברים, מקטרים ושום דבר לא עושים
ככה זה היה עד לא מזמן. כמה טוב שכמה קבוצת פעילים "תחבורה בדרך שלנו" שעושה ימים כלילות בשיפור נושאים כגון שירות, תדירות, עומסים, נגישות ושאר הרעות החולות של התחבורה הציבורית. למי שעוד לא מכיר את האתר מומלץ בחום, במיוחד למי שמתעניין בשינויים שקוראים לאור הרה-ארגון. http://tahbura.wordpress.com
דני | 03.06.11
74.
מדינות עולם שלישי מפותחות יותר מאיתנו בתחבורה ציבורית.....
והייתי כבר במקומות כמו דרום אמריקה שם דגם האוטובוסים והרכבות ישן הרבה יותר בחלק מהמדינות.....אבל התדירות...אלוהים התדירות שבה מגיע אוטובוס זה תענוג שם. ואנחנו בכזה פיגור עצום בעניין גם לעומת מדינות עולם שלישי. אז מצד אחד מעודדים פה קניית רכבים.....ומצד שני כל המדינה הזו היא פקק אחד מתמשך! מה יקרה עוד כמה שנים כשיהיה פיצוץ של רכבים??? עד מתי ימשיכו לדון אם הקו הסגול שאמור לעבור בתל אביב...ימשיך את הקו האדום לחולון או עם הקו הירוק ישתלב עם הכחול! המדינה הזו צריכה רכבת נקודה! אבל לא רכבת שתעבור מתחת לדיזנגוף וזהו....כל המדינה צריכה להיות מרושתת ברכבות תחתית מאילת ועד מטולה. לא הגיוני שמדינה כל כך קטנה כמו שלנו לוקה במצרך כל כך בסיסי! לא יאומן! שילמתי היום 50 שקל חניה בתל אביב על שעתיים!! מה קרה?? מה אני גר בריביירה הצרפתית?? מה אני שייח סעודי?? אבל אף ממשלה לא מרימה את הכפפה. הם מרוויחים, הדלק עולה ועולה ורכבת אין....אה...סליחה....יש בבית יהושוע נכון מאוד חשוב. זה לא מעניין אם זה עניין שהחל כבר בשנות ה-70 העובדות הן שהממשלה הנוכחית גם לא עושה דבר בעניין ומרגישים את זה טוב מאוד בכבישים. תל אביב תסבול מהעובדה שאין רכבת עוד כמה שנים טובות....לנהוג שם זה כמו לנהוג בתוך שולחן של מונופול. הכל מיניטורי וקטן ואין מקום לזוז ורק המכוניות נעשות רבות יותר. אולי יחליטו להפוך אותה למדרחוב ואז בכלל יהיו בעיות. אני לא רואה מישהו שמרים את הכפפה פה.....יש את האירנים זה יותר חשוב נכון???? שהאזרח יתפגר.
אחד | 03.06.11
73.
למה אתם מצפים ,השר ישראל כץ אחראי , והוא יקים עוד ועדה !
ועד שיתקבלו מסקנותה הממשלה תסיים ואו יעבור לתפקיד הבא. מן הסתם כולם יגידו הוא לא אשם שזה ממזמן . ואני אומר הוא כן אשם נכון שהבעייה היא בעייה ישנה אבל מה ישראל כץ עשה לשיפור המצב בזמן שהוא במשרד התחבורה מלבד לשפוך כספים ללא ביקורת על הרעה החולה שנקראת "רקבת ישראל". ובנוסף משהו קטן להבנה : כמה מס לוקחים ממי שמשתמש בתחבורה ציבורית וכמה לוקחים ממי שנוסע ברכב . בדיוק כמו השיקול של ראשי העיריות לא לאשר בניית דירות קטנות . מי צריך את העניים האילו ?
סתם אזרח | 03.06.11
71.
עוד סיפור
לפני זמן מה הייתה לי בעיה במכונית והייתי צריכה להגיע מגבעתיים למכללת לוינסקי. נסיעה של כ1/2 שעה ואולי 40 דק' כשממש פקוק ( שלא לומר עד 20 דק' אם יוצאים ממש מוקדם ). נסעתי באוטובוס מגבעתיים לרכבת צפון ומרכבת צפון למכללה. הגעתי תוך שעה וארבעים דק'!!! חשבתי שאני מתפוצצת, ולמרות שיצאתי מהבית מוקדם כמובן שמאוד איחרתי. בושה וביזיון - אין מילים אחרות. במקום להועיל ולייעל את נושא התחבורה הציבורית גורמים לנו לסלוד ולהתרחק ממנה!
א | 03.06.11
67.
ולא רק זה -
על בחירת האוטובוסים הנרכשים ועל עיצוב התחנות אחראים אנשים שלא נוסעים בתחבורה ציבורית. התוצאה - כל האוטובוסים החדשים הם תוצרת חוץ ומותאמים לארצות הצפון. יש בהם חלונות קטנים מאוד שנפתחים כלפי מעלה, ובקושי נכנס אויר לאוטובוס. האוטובוסים הופכים למחניקים ולמלכודת חיידקים. התחנות - מישהו בדן ובקוים מעדיף פרסומות על פני אנשים, ולכן התחנות בנויות ככה שהפרסומות פונות לכביש, שיראו אותן עוברים ושבים. זה משאיר את ציבור הנוסעים חשוף לפגעי מזג אויר - רוח, גשם, שמש - העיקר שיראו את הפרסומות. ומשום שפרסומות יותר חשובות, גם שמו פרסומת ענקית באמצע, על חשבון המושבים בתחנה. פעם 4 אנשים יכלו לשבת בתחנה. היום יש מקום לשניים. הנוסעים? רווחתם? למי זה מזיז?
-- | 03.06.11
66.
יש גם מיעוט של עשירים באוטובוסים
אנשים שאני יודע שיש להם כמה דירות ומעדיפים לנסוע באוטובוס ולחסוך כסף על רכב, מה שהגיוני לאור העליה המטאורית במחיר אחזקת הרכב בשנים האחרונות. לא הייתי קובע שאוטובוסים זה לעשירונים התחתונים... אתה לא יודע מי נוסע בהם ולמה. יש גם אנשים שנוסעים במכוניות בלאי מודל 1980 והם עשירים כקורח, אבל לא רוצים להוציא הרבה כסף על רכב. ולא הזכרת חיילים או קצינים שנוסעים הרבה בתחבורה ציבורית שהיא בחינם עבורם.
אורן | 03.06.11
63.
וזה עוד מאפיין של מדינה זבל. וגם הצעה. אנא קיראו (חלק שני)
אותו הדבר נכון, וביתר שאת, לגבי קווים מפר 51 ו- 66 מפ"ת לתל-אביב. מוניות שירות בקווים אחרים אני פחות מכיר. עכשיו תארו לעצמכם שהממשלה הייתה מסייעת למערכי שירות כאלה לקום ומסדירה אותם היטב (המילה 'מסדירה' קצת מפחידה כי כשהממשלה מנסה להסדיר משהו זה בסדך כלל מתכם בעוד שחיתות ועוד מיסים, אלב גם זה עניין אחר). אם היא הייתה עושה את זה בכל הקווים הצפופים הנסיעות היות מתקצרות *בהרבה*, הן היו נעימות יותר, ובתדירות גבוהה יותר. אפשר היה לנסוע במהירות רבה ככל האפשר, לנוח, למנמם, ולקרוא. בנוסף, מאחר שמוניות שירות מסיעות רק עשרה נוסעים בו זמנית אפשר היה לפתוח קווי נסיעה מגוונים בהרבה שהיו חוסכים את המסלולים הבלתי נגמרים של האוטובוסים. התוצאה: שיפור משמעותי של מערך התחבורה הציבורית והקלה משמעותית מאוד לנוסעים, וכל זה בעלות אפסית (אפסית!!) ביחס לפתרונות האחרים. ברור שמה שאני מציע כאן לא יתרחש. את המדינה מנהלים מושחתים וגנבים שלא מסוגלים אפילו למינימום, אל כל שכן למשהו משמעותי וחיובי. מאחר שמדינת ישראל היא כבר מדינה זבל היחידים שיכולים לחיות בה הם עשירים ואנשים מהמעמד הבינוני פלוס שמסוגלים לסגל את אורך החיים המאוד צר ומאוד מוגדר שיאפשר להם להמשיך להתקיים בלי לאבד את העשתונות.
מיי שהוו | 03.06.11
62.
רק רכבת תחתית
נתיבי תחבורה ציבורית הם בדיחה-אפילו נהגי אוטובוס נמנעים מהם כמה שרק אפשר: נהגים חונים על חלק מהנתיב (לפעמים לכל רוחבו) וכל רכב שנוסע בו צריך לפנות לנתיב שמשמאלו-מה שגורם לפקקים ותאונות,אוטובוסים שפונים לתחנות ולא טורחים להכנס לתוך המפרץ עצמו (בהנחה שיש כזה) עוצרים את כל התנועה שמאחוריהם. מסלולי הקוים לא מתעדכנים מספיק מהר,וקווי אוטובוסים שתוכננו לפני כמה עשורים כבר לא רלוונטים היום. בד"כ הרכבת לא רלוונטית בכלל-רק להגיע לתחנה לוקח לפעמים יותר משעה. יש רק פיתרון אחד לגוש דן: ר כ ב ת - ת ח ת י ת .כל פיתרון אחר הוא בזבוז זמן וכסף,
שי | 03.06.11
59.
סיוט מתמשך
ככל הנראה לעין כלום לא הולך להשתנות, זה אבסורד שנסיע מאזור אשדוד אשקלון לת"א תיקח בין שעה לשעה וחצי. ונסיעה בתוך ת"א עוד כחצי שעה - וכל זה רק כדי להגיע למקום העבודה! ואז הסיוט הזה חוזר בשעות הערב כשרק רוצים להגיע הביתה! אני יוצא מאשדוד כל בוקר בשעה 7:40 באוטובוס מהתחנה המרכזית, ומגיע לתחנת רכבת מרכז בד"כ אחרי שעה, אם העומס "סביר" ואין מקרים מיוחדים כגון תאונות קשות בדרך, או שביתה של הרכבת. אחרת המצב עגום יותר. לדוגמא: לפני כחודש וחצי כאשר הרכבת מאזור אשדוד הייתה סגורה עב שיפוצים, לקח לי כל יום שעה וחצי מאשדוד לת"א ( רכבת מרכז ), לא הגיוני בעליל. סה"כ המרחק המיועד הוא כ 40 ק"מ - ממוצע נסיע של כ 30 קמ"ש!!
א.ק | 03.06.11
58.
המצב מייעש
הכתב הציג את הכתבה על הצד הטוב ביותר אין טובה יותר לתאר זאת, התחבורה הציבורית היא זוע. אני גרה בפ"ת ואימי גרה בדימונה הנסיעה ברכב זה שעה וחצי לכל היותר. וכאשר אני נוסעת אליה באטובוסים אני מחליפה אותם 3 פעמים פ"ת - תל אביב - באר שבע - דימונה 3 קוים שבהם אני ממתינה וממתינה שהקו יגיעה ונסיעה המייעשת, באוטובוסים הנסיעה אורכת בד"כ 4 שעות. לא יאומן דחוף להשתחלל!!!
קטיה | 03.06.11
55.
צריך להוציא את הרכב הפרטי ממרכזי הערים.
רוב הפקקים הם בגלל אנשים שנוסעים לבד ברכב פרטי, ברוב המקרים יש רכב רק עם נהג, אם אנשים ינסעו ביחד יהיו פחות פקקים, פחות זיהום אוויר ופחות בזבוז של דלק. חייבים גם לייעל את התחבורה הציבורית, הרמה שלה היא ביזיון. אבל מה שהכי גרוע זה שהמדינה אשמה במצב הזה, כי היא העדיפה רכב פרטי על פני תחבורה ציבורית
 | 03.06.11
54.
שכחת את אוכלוסיית החיילים שנוסעת המון באוטובוסים
המון מאלה שמשרתים במרכז אבל לא רק. לא כל החיילים נוסעים רק ברכבת, המון גם באוטובוסים. אני חייל שנוסע כבר 4 שנים מרעננה לרמת גן וחזרה כל יום בקו 504 של אגד וזה פשוט נוראי. אמנם זה כבר לא כמו לפני שנתיים כשהאוטובוס היה מגיע מתי שמתחשק לו ולפעמים מדלג על זמנים שלפי אגד (שירות זוועתי) הוא היה צריך להגיע בהם, אבל הפקקים והדרך שצריך לעבור היא כמו במדינת עולם שלישי. כביש 4 דרך מורשה וגהה פקוק תמידית ולוקח בסביבות השעה וחצי לעבור אותו, כשיום שישי אחד כשהכביש היה ריק הגעתי עם האוטובוס בעשרים דקות. גם כשאני מפספס את האוטובוס ולוקח אוטובוס אחר דרך כל רעננה לצומת רעננה (29, 1, 501) זה בלתי אפשרי להיכנס לצומת בפחות מרבע שעה, ואז עוד צריך לעבור את שאר הדרך. מקווה שמשרד התבחורה יתאפס ויתחיל לתקן את המצב.
שלומי, חייל | 03.06.11
52.
בתור נוסעת ותיקה באוטובוסים
אני חייבת לציין את תחושת האומללות שמלווה אותי כמעט בכל נסיעותי. את זמן ההמתנה הרב בין קו לקו. את הזוהמה בתחנות במרכזיות, את האופן שבו מעמיסים ודוחים נוסעים, ללא שמץ התחשבות. אוטובוסים שמאחרים, אוטובוסים שמדלגים על תחנה כי האוטובוס מלא, אוטובוסים שמדלגים תחנה, כי אם לא שמים רגל על הכביש ומנופפים בפראות בידיים סימן שאין נוסעים להעלות. הנסיעות כבר לא ממש זולות. אבל רכב פרטי הוא כיום עבור מעמד בינוני פלוס.
גלית | 03.06.11
50.
אני ניסיתי להחליף את הרכב בתחבורה ציבורית
אני גר בפתח תקוה במקום מרכזי ומקום עבודתי דאז היה בתל אביב - מרחק של קו אוטובוס אחד. לכאורה נשמע אידיאלי, נכון? נסו אתם לעלות בשעה שבע וחצי בבוקר על קו 82 או 66 - מפוצץ ואין כלל מקום ישיבה. הייתי מגיע למשרד עייף עם רגליים כואבות. הרבה פעמים באיחור כיוון שזמן הנסיעה היה ארוך. מוניות שירות הן פתרון סביר אבל בבוקר ובערב, בשעות הלחץ, לא תמיד אפשר לתפוס אחת וזו הבעיה המרכזית איתן. אני הייתי צריך רק קו אוטובוס אחד בין העבודה לבית, וחלק גדול מהזמן הקו הזה נסע בנתיב אוטובוס יעודי - ועדיין הנסיעה בתחבורה הציבורית היתה מתישה ומייאשת.
רן | 03.06.11
49.
אתה חייב לעבור לאופניים
ושיתפוצצו כל התומכים בהורדת רוכבי האופניים מהכבישים הבין עירוניים. כל הזמן מפחידים אותי בדיבורים על מוות, אבל אני פוחד יותר על הכביש כשאני נוהג באוטו. לפני כמה ימים נסעתי באוטו לגבעתיים. חשבתי יהיה רגוע, אבל היה עמוס להחריד, ונסעתי לאט עם עוד מכוניות בטור ערפי ברחוב אלוף שדה. אני מדמיין את כל המכוניות האלה על איזה סרט נע כשבסוף הדרך מחכה לכולן מטחנת בשר גדולה כמו ב"החומה" של "פינק פלויד".
עמית | 03.06.11
48.
247 מלוד לראשון לציון - הקו הכי סיוט!!!!!
הקו הזה יוצא מהתחנה המרכזית של לוד (ולהיפך) עד לתחנה החדשה של ראשון לציון כשעה וחצי!!!! הוא נוסע דרך כל השכונות של רמלה!!! באר יעקב, בית חולים שמאל הרופא, נס ציונה וראשון לציון!!!! כל בר דעת היה מתעלף בדרך וליבי ליבי עם הנהגים. זה מסוג הקווים שחייבים לקצר: למשל למה לא לקצר את השכונות ברמלה???? איפה משרד התחבורה??????!!!!!! פשוט, סיוט!!!!!! הלו, משרד התחבורה????? מישהו?????
אורית כהן | 03.06.11
46.
המצב לא פחות גרוע בירושלים
בתור סטודנטית הלומדת בקמפוס הר הצופים, אני מבלה לפחות שעה וחצי כל כיוון ביום!! הנסיעות כל כך מתישות שאני לרוב מעדיפה לוותר על ימים של לימודים ולהישאר בבית מאשר להגיע לאוניברסיטה. במקום לפתוח קווים נוספים לסטודנטים, אנו נאלצים להידחק לקווים העוברים במרכז העיר או במקומות עמוסים במיוחד, ונדחקים יחד עם המון חרדים, שלהם זו האופציה היחידה להתנייד בעיר. גם הרכבת הקלה לא ממש עוזרת, כי היא תגיע לאוניברסיטה, מה שלא עוצר את משרד התחבורה לבטל את אחד הקווים החשובים ביותר לסטודנטים בטענה שהרכבת מספיקה...או שלא??!!!
סטודנטית | 03.06.11
44.
וזה עוד מאפיין של מדינה זבל. וגם הצעה. אנא קיראו: (חלק ראשון)
אני נוסע הרבה שנים בתחבורה הציבורית, בד"כ ב בנסיעות בין עירוניות כך שאני פחות מכיר את הסיטואציות שהוא מתאר, אבל גם בזה יוצא לי להיתקל לא מעט. את קו 164 מפ"ת לרחובות אני מכיר ואני נוסע בו כמעט כל יום. האוטובוסים אכן אוטובוסים מסרוּחים, רועשים, לא נעימים ומגעילים. יש זמנים שבהם הנסיעה בהם היא סיוט בלתי נגמר. פתרון סוגיית התחבורה הציבורית הוא מורכב ואינו פשוט, אבל יש נקודה אחת שלכל קובעי המדיניות נוח להתעלם ממנה והעיתונאים מחמיצים אותה פעם אחר פעם: נכון שדרושה עבודה רבה כדי לתקן את מערכת התחבורה הציבורית ולהביאה לרמה נאותה. *אבל*: יש כמה דברים שאפשר לעשות שאינם דורשים עלויות כספיות רבות ואינם מצריכים שינוי אסטרטגי נרחב שיארך שנים ושממילא המדינה לא מסוגלת לבצע (מדינת ישראל אינה מסוגלת לבצע יותר פרוייקטים מורכבים ולכן גם נגזר דינה להיכחד, אבל זה סיפור אחר). אז מה אפשר לעשות: קודם כל והכי חשוב: מוניות שירות. הרבה מוניות שירות בכל הקווים בהם נוסעים כיום אוטובוסים באזור המרכז. קחו לדוגמא את קו 164: בקו זה, מלבד האוטובוסים המסרוּחים שהיטיב לתאר הכתב נוסעות גם מוניות שירות. תדירות הנסיעה שלהן גבוהה בהרבה. הן מסיעות לכל היותר עשרה נוסעים. בדרך כלל איכותן הפיזית טובה בהרבה. הנסיעה נעימה יותר *וקצרה יותר* כי הן עוצרות בהרבה פחות תחנות וזמן העלייה והירידה מהן קצר יותר ולכן משך כל עצירה קצר בהרבה .
מיי שהוו | 03.06.11
42.
תחבורה ציבורית בבוקר ובערב לאזורי תעשייה
אני גר בתל-אביב ועובד ברעננה צפון, ובעצם אין שום אוטובוס שנוסע לאזור התעשייה הזה ישירות. דוגמה נוספת - מפ"ת לרמת החייל אין למשל תחבורה ציבורית, למרות הקרבה. לא הגיוני, שבשעות הבוקר אין אוטובוסים לאזורי התעשייה, מה שבעצם מכריח את האנשים לנסוע ברכב פרטי!
תמיר | 03.06.11
39.
פארק התעשיה נווה נאמן בהוד השרון
2 הקווים היחידים שמגיעים לשם מת"א יוצאים מתחנה מרכזית. מהרכבת בסגולה אין אוטובוסים וגם לא תחנת מוניות. להזמין מונית מהרכבת עולה 50 ש"ח ואם אתם רוצים להגיע משם למקום בצפון ת"א בלי לנסוע עד דרום העיר והתחנה המרכזית, נניח רמת החייל, 90 ש"ח תעלה לכם מונית.
שני | 03.06.11
38.
הפתרון האמיתי הוא הקמת נתיבים מיוחדים לקטנועים
הנתיבים צריכים להיות מופרדים פיזית מנתיבי המכוניות כדי למנוע כל סיכוי לתאונה בין מכונית לקטנוע, ניתן היום לקנות קטנועים עם 3 גלגלים ומבנה מיוחד של גגון וחופה מחוברים (בשביל החורף), העלות שלהם היא רק רבע ממחיר אוטו ממוצע והם זולים בהרבה לאחזקה. רוב האנשים היום נוסעים לבד באוטו לעבודה וסתם תופסים המון מקום על הכביש כך שאם הרבה אנשים יעברו ממכוניות לקטנועים האלו הפקקים ירדו בצורה ניכרת.
בעל הדעות | 03.06.11
37.
בכל העולם התחבורה הציבורית מתפתחת סביב ערי שינה, ורק פה מתרחש ההיפך
אם היו פותחים יותר מרכזי תעשיה והייטק גדולים מחוץ לרמת החייל / קריית עתידים / א.ת הרצליה פיתוח, חלק מהבעיה היה נפתר. לצערי גם התחבורה בתוך הערים עצמן היא מזעזעת, ולראיה אפשר להביא לדוגמא את ראשון לציון - העיר שחציה המערבי מנותק כמעט מאוטובוסים שלא מגיעים לקניון הזהב, ושתחנת הרכבת שלה ממוקמת במרחק "פעוט" של 35 דקות נסיעה בממוצע מרוב שכונות המגורים.
מישהו | 03.06.11
36.
לא הוגן יהיה להאשים את מצב התחבורה המחורבן על הממשלה הנוכחית.
הרי מדובר במחדל מתמשך של שנים ארוכות. אף ממשלה לא לקחה ברצינות את הנושא. תנאי יסוד למדינה מערבית היא אמצעי תחבורה זמינים ונגישים. הצעות ייעול: רכבות לעזאזל! אבל ברצינות. עם תדירות, ועד שעות מאוחרות. ויהיה נחמד אם הרכבות יסעו מעל 70 קמ"ש! ובמחירים קצת יותר שפויים! ומה הבעיה לדאוג שיהיה אינטרנט אלחוטי בכבת??? אם כבר מבלים שעות בנסיעה, לפחות שינוצלו.
אדם | 03.06.11
31.
כתבה מעולה תודה. לדדעתי הפתרון הוא שתי וערב של שאטלים בכל צומת מרכזית עירונית ובינעירונית
כדאי להחליף את האוטובוסים הגדולים והמסורבלים בואנים ומיני-בוסים עוד מספר נקודות: 1)לחלק מן המקומות בארץ אין קווי אוטובוס. למשל לחדרה יש מספר קווים מאספים שיעדם זכרון ופ"ח. בזבוז זמן אדיר. יש בוודאי עוד מקומות כאלו. 2)מצב הולכי הרגל גם הוא בכי רע. שמש קופחת ללא הצללה. מעברי חציה שצריך ללכת סביב מרחק גדול כדי לעבור בהם (זה גם מגביר סיכויים לתאונות דרכים כי הפיתוי לקצר ולחצות גדול למרות הסיכון) ומדרכות צרות ועקומות. 3)להזכיר את הנתק שבין האוטובוסים לתחנות הרכבת. כך שגם לרכבת אתה נוסע ברכב במקום תחבורה ציבורית, מה שמגביר את העומס.
אמיר | 02.06.11
30.
רק עם קטנוע
נסיעה עם קטנוע שומרת לי על השפיות. במקום להיתקע שעות בפקקים לוקח לי מקסימום רבע שעה. אני לא מבין איך שנים שכנעתי את עצמי שרכב ליסינג הוא הפתרון. ודרך אגב, לא חייבים להשתולל עם הקטנוע. סתם נסיעה מודעת מספיקה. האבסורד הוא שאת החזר הנסיעות מחשבים עפ"י עלות בנסיעה ציבורית. נסו לנסוע עם אוטובוס מהבית בפריפריה למשרד בעיר... צריך לפחות שניים (אולי שלושה) ולפחות שעה וחצי בדרכים. סוף שבוע נעים.
איש עם קטנוע | 02.06.11
29.
רכבת תחתית זה הפיתרון האולטימטיבי למקומות צפופים
מעבר לכך תהיו בטוחים שמי ששולט בעולם עושה תוכניות לאסור רכב פרטי בתוך הערים,כביכול ע"מ למנוע זיהום למעשה בשביל לשלוט על התנועה ולהגביל את האזרחים. ולכן הם רוצים שיהיה רע לאזרחים - וזה ההוראות שהם מעבירים למדינות - כך האזרחים יתייאשו מרכב פרטי בתוך הערים( היום נסעתי ברכב פרטי בשיא העומס - וזה לא חיים ככה זה סיוט,רק מזוכיסטים מעבירים ככה את החיים שלהם) ויהיו מוכנים לוותר על רכב פרטי תמורת נזיד העדשים שיקבלו בתמורה(תחבורה ציבורית סבירה בעיר). אחרי שלרוב האנשים לא יהיה רכב פרטי(הרי הרוב גרים בערים ומה יקנו אותו רק לחופשות ושישי שבת?) תתחיל ההגבלה על איזה מקומות אפשר להיכנס עם האוטו הפרטי ואיזה לא. לדוגמה כמו שעשו כבר עכשיו בפרק ילוסטון בארה"ב.
אלדד | 02.06.11
28.
מקומות העבודה אחראים לחלק מהמחדלים
1.נתחיל בזה שיזמים מצאו שטח בט.. אל ... בונים מתחם עבודה ללא שום קשר לתחבורה סטנדרטית . התחבורה הציבורית לא יכולה לרדוף אחרי כל יזם והתוצאה שהעובדים חייבים להגיע ברכב . 2.צריך להחזיר חלק ממקומות העבודה שניתן וימצאו מתאימים כגון מרכזי שרות לקוחות טלפוני או הייטק למרכזי הערים מסוימות , זה יאפשר בכלל לחלק מהעובדים להגיע ברגל , אופניים . 3. חלק ממקומות העבודה יכולים לחזור לתת הסעות לעובדים , לפחות בכיוון אחד .
יוני | 02.06.11
27.
במדינה קטנה כמו שלנו - רק רכבת תחתית
מעבר לכך תהיו בטוחים שמי ששולט בעולם עושה תוכניות לאסור רכב פרטי בתוך הערים,כביכול ע"מ למנוע זיהום למעשה בשביל לשלוט על התנועה ולהגביל את האזרחים. ולכן הם רוצים שיהיה רע לאזרחים - וזה ההוראות שהם מעבירים למדינות - כך האזרחים יתייאשו מרכב פרטי בתוך הערים(אני היום נסעתי ברכב פרטי בשיא העומס - וזה לא חיים ככה זה סיוט,רק מזוכיסטים מעבירים ככה את החיים שלהם) ויהיו מוכנים לוותר על רכב פרטי תמורת נזיד העדשים שיקבלו בתמורה(תחבורה ציבורית סבירה בעיר). אחרי שלרוב האנשים לא יהיה רכב פרטי(הרי הרוב גרים בערים ומה יקנו אותו רק לחופשות ושישי שבת?) תתחיל ההגבלה על איזה מקומות אפשר להיכנס עם האוטו הפרטי ואיזה לא. לדוגמה כמו שעשו כבר עכשיו בפרק ילוסטון בארה"ב.
אלדד | 02.06.11
23.
בו אלינו לצפון
כן, בו אלינו לצפון. כמעט ואין פקקים. הכבישים המהירים מביאים אותנו עד לפתחם של הפקקים. העבודה? נו זאת הבעיה. אין עבודה. ולכן, אני נוסע באוטובוס לנכדים בשוהם. מבלה את הלילה בביתם, וחוזר יום לאחר מכן לאחר שעות העומס, וכמובן באוטובוס. אבל שוהם זה ישוב דל ונידח, מסכן ועלוב , כי אחרת איך אפשר להסביר את התחבורה העלובה אליו. כל שעה וחצי אוטובוס לתל אביב. גמר שרות בערך ב 21:00. וככה זה נראה ההעדפה לתחבורה הציבורית.הרבה דיבורים ומעט מעשים.
א.ש | 02.06.11
22.
אנשים לא מבינים כמה תחבורה זה דבר חשו,
חבל שלא הבאתם מאמר צד של כלכלן שיסביר כמה תחבורה מתקדמת ונגישה יכולה לתרום למשק ולרווחת האזרחים. מכל כיוון היא רק תורמת אבל כאן מחליטים להשקיע כספים בדברים אחרים ומזניחים את התחבורה לאבדון. העיקר ששטייניץ וביבי הורידו את מחיר הנסיעה לאוטובוסים ב-10%.... מדינת פרטאץ!
שגיא | 02.06.11
21.
גם מחיפה למרכז זה לא תענוג
כדי להגיע לאזורים במרכז שאינם תל אביב זה גם סיוט. אילו נוסעים ברכבת, המחיר הוא נסיעות האוטובוס לרכבת ומהרכבת, כי הרכבת לא מגיעה באמת לשום מקום טוב, ואילו באוטובוס זה מחיר של נסיעת הרכבת ונסיעת אוטובוס אחת. רק בישראל זה הרבה יותר מהיר וזול לנסוע באוטובוסים, וגם אז זה לוקח שעתיים וחצי - שלוש. 60 ק"מ בזמן הזה שווה ערך ל 20 ק"מ בשעה. כל הכבוד למדינת ישראל בשבירת שיאי טמטום וחוסר יעילות משווע.
סטודנטית בטכניון | 02.06.11
20.
אני נוסע כל יום מק. אונו לרידינג ובחזרה עם 56 או 55
בממוצע זה 60 דק'+ לכל כיוון. 55 בין 7 ל8:30 לכיוון ת"א זו זוועת עולם, כי לוקח לו שעה וחצי, שעה וארבעים. אחרי 9 לוקח לו 45 דק'. קו 56 לעומתו יציב יותר, נע בין 60 ל80 דק' לנסיעה, בכל זמן. מה שמגוחך, זה שאם אני עושה סיבוב גדול ונוסע מכביש 4, ל5 מערב ואז בחזרה לרוקח ולרידינג, זה לוקח לי בתנועה כבדה קצת יותר ממחצית הזמן. כל יום אני משאיר שעתיים וחצי מהחיים שלי באוטובוס. תענוג.
תומאש | 02.06.11
19.
ממשלה של רפי מוח - כמה זמן יקח להרים רכבת תחתית
שנים מדברים על זה... בכל חברה נאורה באירופה ובאמריקה יש את זה כבר זה עובד, חסכוני ואפילו ירוק וזה אומר להגיע לכל מקום בלי פקקים, זה שווה את הכסף יעילות! אבל מה... כולם נהנים מתחבורה ציבורית כנראה יותר מדי בשביל להגיע לזה ביום שזה יהייה הכל יראה שונה, גם פקקי מכוניות יהייו פחות כי לא שווה לצאת מהבית לתוך פקקים אם יש אלטרנטיבה מהירה בלי
ברוך | 02.06.11
18.
מילא הפקקים, אבל הצפיפות באוטובוסים היא חרפה
מגיעים אוטובוסים קטנים מדי, אנשים נדחקים, דוחפים, מזיעים, מצטופפים. מאז אירופה של שנות ה-40 לא הסיעו יהודים בתנאים כאלה. המצב היום הוא שלתחבורה הציבורית יש הרבה יותר ביקוש מהיצע, ורואים את זה בכל קו אוטובוס - גם המפרקיות (אוטובוס מחובר, כפול כזה) תמיד מלאות. למרות זאת המדינה לא טורחת לשדרג את התחבורה הציבורית, כנראה מהסיבות שהכתבה המצויינת הזו מנתה. המדינה מרוויחה יפה ממיסוי על דלקים ועל ייבוא רכבים פרטיים, ומי שאין הפרוטה מצוייה בכיסו לא נספר. הכי עצוב לי להסתכל מהחלון של האוטובוס בו אני נוסעת, ולראות את כל כלי הרכב הפרטיים מסביבי - כשבכולם, כמעט בלי יוצא דופן, יושב נוסע אחד בלבד - הנהג. איזה בזבוז מקום משווע. אם היו מכניסים את כולם לאוטובוסים ממוזגים, מרווחים ומתועדפים על הכביש ביחס לרכבים הפרטיים, תארו לעצמכם כמה מקום ופקקים זה היה חוסך. שלא לדבר על פיח.
א' | 02.06.11
16.
אבסורד
בתור משהי שגרה באזור נידח לחלוטין חסר תחבורה ציבורית הראויה להקרא תחבורה ציבורית ובנוסף לכך - תלויה בתחבורה ציבורית, אני חושבת שאני יכולה להעיד על כך שנסעתי בכל סוג תחבורה ציבורית, באזורים שונים, ועם חברות שונות. אני גרה באזור ירושלים עובדת בתל אביב נמצאת לא מעט באזור בית שמש, רחובות, הרצליה, ירושלים, יבנה, בקיצור אני מטיילת בכל הארץ ואני לא יכולה לומר שאפילו פעם אחת נהניתי מהנסיעה. אם זה בתוך ירושלים,נסיעות בין-עירוניות, רכבת שדואגת לשבות או להפסיק פעילות בכל חודש לפחות פעם אחת, והרשימה עוד ארוכה.. פריפריה או לא פריפריה, העיר הגדולה או לא המצב נוראי ועוד מצפים מאיתנו להשתמש יותר בתחבורה הציבורית כדי למנוע עומס.. מי שלא שם לב - בוצעו שינויים גם בתחבורה הציבורית בתוך תל אביב ורובם האריכו מסלולים עבור אנשים שנוסעים בהם על בסיס יומיומי.. חבל...
שרית | 02.06.11
14.
צריך להכריח את נערי האוצר ושר התחבורה לסוע רק בתחבורה ציבורית
כל מילה בסלע פשוט ביזיון 4 וחצי שעות נסיעה מצומת צמח לתל אביב 45 דקות המתנה לקו 63 ברחוב החשמונאים ב 9 בערב (ואז מגיעים 2) שעה וחצי מרמה"ש לתל אביב בקיצור ממוצע זמן הנסיעה כולל המתנה בת"צ הוא פי 4 עד פי 6 מרכב פרטי לאוצר נוח שנשלם מיסים מטורפים על מכוניות ודלק קנסות ודוחו"ת שלא לדבר על לובי יבואני הרכב קבלני הכבישים ותאגידי הדלק. וחברות הת"צ כמו דן ואגד שתופסות את הציבור בביצים. אל תשכחו שאתם מעטים והציבור הוא הרבה. תתעוררו כי כיכר תחריר זה לא רחוק מפה.
תל אביבי | 02.06.11
12.
והנה הסיבה לכל הבלאגן:
בשנות ה-70 לא היו בכלל כבישים מהירים, לכן הרכבים הפרטיים נסעו בכבישים העירוניים ביחד עם האוטובוסים. מהתקופה הזאת החלה עלייה דרסטית בגודל האוכלוסיה וברמת החיים שגררה עלייה דרסטית במספר הרכבים הפרטיים. הממשלה החליטה לעשות מעשה הגיוני ולהקים כבישים בינעירוניים מהירים- למשל את נתיבי איילון, כביש 4 וכו'. הרכבים הפרטיים עברו כולם לכבישים האלה, שגם הפקקים הנוראיים ביותר שיש בהם נסבלים, בעוד שהאוטובוסים נשארו בכבישים העירוניים. כרגע המצב הוא שנהג רכב פרטי סובל מעט עד שהוא יוצא מהעיר, עובר קילומטרים רבים במהירות בכביש בינעירוני ומתעכב עוד קצת כשהוא חוזר לעיר- בעוד שהאוטובוס תקוע כל הזמן בכבישים עירוניים פקוקים ומלאים ברמזורים. יש לבעיה הזאת שני פתרונות אפשריים: הראשון הוא לשנות לחלוטין את כל הקונספט שעל פיו פועל מערך האוטובוסים בארץ כך שהאוטובוסים הבינעירוניים יעברו בכבישים מהירים במסלול דומה לזה של המכוניות- פיתרון שכמובן יכלול תכנון ארוך ובירוקרטיה אדירה ולא ברור אם הוא באמת יפתור את הבעיה. הפתרון השני הוא רכבת קלה/תחתית שתסע בלי רמזורים. הבעיה כאן היא שקו אחד לא יפתור את הבעיה- בשביל ליצור שינוי צריך רשת של קווים שתענה על הצרכים של חלק גדול מתושבי גוש דן, ורשת כזאת תעלה עשרות מיליארדי שקלים.
מישהט | 02.06.11
11.
כל מילה בכתבה אמת.
שנתיים ביזבזתי בנסיעות מהבית בחולון לעבודה בהרצליה וחזרה. כל יום בין ארבע לחמש שעות בדרכים, ברגל וברכבת (בין ההגנה להרצליה בהלוך). בסוף נמאס לי לגמרי וקניתי רכב ישן, מזהם ולא בטיחותי, אבל הוא מאפשר לי לשבת בפקקים "רק" שעתיים-שעתיים וחצי ביממה. תודה לממשלת ישראל על תמיכתה בכל מה שרע והתעלמותה מכל מה שיכול להשפיע לטובה.
 | 02.06.11
10.
נסיתי ו...
תחילת שנה שעברה הייתי צריך להחליף את רכב הליסינג שלי ומכיוון שהייתי צריך כסף וגילתי שיש לי קו ישיר מהבית אז החלטתי לוותר על הליסינג לקבל 2870 שקל למשכורת ולנסוע באוטבוס. באשדוד עובדת קונקס ולפחות על תדירות הקווים שלהם אין בעיה, כל 12 דקות בבוקר וכל 8 דקות בערב - רק שרובם מלאים יש קווים שיוצאים מהשכונות הדרומיות אבל הם עד 7 בבוקר ( כן עד! מ5 וחצי כל חצי שעה) ולכן אם אתה כמוני לא משכים קום אתה צריך להגיע לתחנה המרכזית או לאיזה תחנה אחרת בדרך. חוץ מזה קווי השכונות עושים טיול ברחבי העיר של כ40 דקות ואז יוצאים למהיר ושם בדרכ הנסיעה 40 עד שעה תלוי בפקק. כדי לחסוך 40 דקות השארתי רכב ישן שהיה לי בחניה ליד התחנות האחרנות לפני המהיר, לוקח 15 דקות לכל צד אבל מתוך 40 זה שווה. מבחינת מחיר עלות נסיעה דרך כרטיסיה היא בסביבות 6 שקל לצד - לא נורא בכלל כ250 שקל בחודש לחמישה ימי עבודה קשה לנסות להגיע בדיוק בזמן לאוטובוס ואין ידיעה של מתי הוא יגיע בכדי לחסוך זמן מיותר בתחנה + ישנה בליכה ממקום עבודתי לתחנה וחזור אחרי שנה וקצת התייאשתי - 1. מחירי הדלק - ללא ליסינג נסיעות פרטיות עלו לי יותר... 2. בזבוז זמן ביום יותר מחצי שעה לפחות 3. קשה לעמוד 40 דקות עד שעה בנסיעה - עם האוטובוס מלא וזה קרה בעיקר בבוקר, אני לא יכול להגדיר במדויק אבל אני מעריך כ30 אחוז מהנסיעות בבוקר עברו בעמידה. לגבי שעמום - קרא ספר עיתון שחק בסמארט ושמע מוזיקה - או שתתחיל עם בחורות זה לא בעיה.
אחד שניסה | 02.06.11
7.
תקשורת גוש-דנית
העיר הגדולה בישראל היא ירושלים, והיא נשכחת במתכוון או שלא במתכוון במרבית כתבות כגון אלו. כשמנסים לדבר על תחבורה גרועה ולא יעילה, ירושלים צריכה להיות בראש הרשימה. התחבורה בעיר מתחת לכל ביקורת. כשביקרתי בתל אביב ונסעתי שם בדן הרגשתי כמו במדינה אחרת. קווים יעילים, מגיעים לתחנה מתי שהם אמורים להגיע ויותר חשוב ליעד מתי שהם אמורים (באיחור של לא יותר מדקה), לא מקדימים ב-10 דקות כמו אגד בירושלים ועוד. באמת לא מבין על מה התלונות שם כשעוד רכבת ישראל נוסעת באיזור, בירושלים אגד היא האופציה היחידה לתחבורה ציבורית וזאת אופציה איומה. גם רכב פרטי זאת אופציה איומה בגלל הפקקים הבלתי נגמרים (טוב, זו גם בעיה בגוש דן).
יהודה | 02.06.11
6.
יש דרך הרבה יותר מהירה להגיע מהרצליה לפתח תקווה!
אני לא מאמין שעדיין קיים הקו המיותר של 551 שיעיל רק למי שרוצה להגיע להוד השרון. הדרך לפתח תקווה היא לקחת קו 531, 572, 521, 48 או 47 (שזה קו מבורך ומאוד מהיר) לכפר הירוק, לעבור את הגשר לצד השני, ולקחת קו 49 של דן שנוסע במהירות דרך כביש 5 וכביש גהה.
אדם | 02.06.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת