אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מונולוג של רפתן: "מאז שהסירו את הפיקוח, זו לא כלכלה חופשית, אלא ג'ונגל"

86 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

85.
באירופה החלב זול כי מסבסדים את החלקאים והמגדלים - אז התחרות לא תהיה הוגנת
אם ממשלת צרפת מסבסדת את החלקאים בגלל רווח פוליטי אז זאת תחרות הוגנת מול החקלאי הישראלי. מה שיקרה זה שהממשלה תצטרך לסבסד את החקלאים פה אחרת כל הענף יפול. חצי מתקציב האיחות האירופי הולך לסבסוד חקלאים. באפריקה יש מליוני חקלאים אשר חיים בעוני רב מכיוון שהם שלא מצליחים לייצא את התוצרת לאירופה כי הם יקרים מידי לעומד החקלאי האירופי שהממשלה משלמת לו חלק מעלויות הייצור.
אמיר | 25.06.11
84.
די לשקשוקה, די לקומוניזם
לפני, כמה חודשים היה מחסור בחמאת תנובה, החנויות אפילו התחילו לחלק את החמאה לפי הקצבה, ממש חזרנו לימי הצנע או לימי התורות בברית המועצות. בחנויות לא כשרות זה לא קרה, אני לא הבנתי מה העיה כל כך, יש חמאה בחו"ל, יש חמאה בארץ (לא כשרה), אז פתאום אנו צריכים לרקוד לפי חליל תנובה? זה מה שקורה כאשר תעשיית החלב לא גמישה ולא תחרותית, צריכים להתיישר לפי גחמות אייפקס ותנובה. לי ולכל העם נמאס.
מישקפופר | 24.06.11
83.
להפסיק את העוול!!
כידוע הרפתנים יש להם מכסה מסוימת שמותר להם לי'יצר ועל כל ליטר שחורגים משלמים עליו קנס. מוכרחים להפסיק את העוול הזה במי'ידי!!!! ככה המחירים י'ירדו ויפסיקו לי'יבא מוצרי חלב ובעיקר אבקת חלב מחו"ל, "ישראל קונה כחול לבן" (?) - דיבורים כמו חול! הגיע הזמן למעשים!!!!!!
 | 23.06.11
82.
ההתיישבות העושקת - במה אתם הרפתנים שונים מאופ"ק?
קרטל עם מכסות חלב והגנה בחסות החוק. מה אתה מייצר? טנקים? משמר חיות על סף הכחדה? למה אסור להתחרות בך? למה אתה לא מוכן למכור חלב למחלבות קטנות? למה להגביל מכסות ייצור חלב? - אולי המחיר חלילה יירד? ביזיון - הרבה יותר גרוע מקפיטליזם - בחסות החוק (ותודה לשלום שמחון)
יוסי | 23.06.11
80.
להוסיף פיקוח משמעו להשאיר מחיר גבוה!
תנו לשוק לעבוד! אם יהיה מחיר גבוה בפיקוח עדיין לא נקנה , וגם הממשלה תיפול על זה!!! אני מציע לממשלה שאוהבת שוק חושפי, לתת לשוק החופשי לעבוד לבד, ולאפשר לחרם הצרכני לעבוד כדי להוריד את המחירים! מי שיעזור בשביל הון פוליטי ימצא את עצמו באמצע מטווח אש, ויפגע משני הצדדים! כל עצה אחרת היא עצת אחיטפל.
האחד שיודע | 23.06.11
79.
אני לא רוצה שתאבד את המכנסים. מאידך רפתן שאוהב את הפרות שלו לא מתעלל בהן.
אתם יודעים איך מגיעים לתנובה של 13,000 אלף ליטר לפרה? על ידי התעללות מסיבית לנקודה שהפרה כבר לא מסוגלת לעמוד, כי הרגליים שלה לא עומדים בעומס משקלה, העטינים מעוותים וענקיים מעבר לסביר ולפיכך נגררים על הקרקע והגב שלה שבור. כך נוהג אדם כלפי מי ששם לו לחם על השולחן??
רפתן ציני | 22.06.11
78.
דמעות תנין!
אני מראש כותבת, שמרו על בריאותכם והמנעו ממוצרי חלב. לגופו של עניין, כולם היו פה חזירים. כ ו ל ם ! הרפתן, תנובה ושטראוס והכי - הרשתות. הציבור הישראלי חייב להבין שהכוח הוא בידינו! כולנו פה פרות נחלבות של הממשלה המטומטמת וחסרת כיוון או אסטרטגיה שלנו. אני לא ממש בעד יבוא מוצרי חלב, כי חבל לי על כל התעשיה הזו שתגרום לפיטוריהם של מאות אנשים בתחום. אני בהחלט בעד על פיקוח וסבסוד ממשלתי. אני בעד שייצרו בארץ הזו כמה שיותר, ויתנו פרנסה לאנשים בפריפריות.
שירה | 22.06.11
77.
לא לקנות אף גבינה של שטראוס, תנובה וטרה לקנות תחליפים אפילו יקרים יותר עד שהמחירים יירדו
מנכ"ל שטראוס אמר בתקשורת לפי מה ששמעתי שגם מכוניות עולות בארץ פי 2 מאשר בחו"ל, זוהי דוגמא קלאסית לניתוק מהמציאות וחוסר הבנה בסיסי. מכוניות מיוצרות בחו"ל והמס עליהם ביבוא ארצה הוא קרוב ל- 100% לעומת זאת גבינה שמיוצאת מהארץ בתוספת ההובלה לחו"ל קנדה למשל עולה 3.9 ש"ח ובישראל קרוב ל- 8 ש"ח, אם זה לא שוד אני לא יודע מה זה שוד. והם מספרים לנו שעלות חומרי הגלם עולה, עבור קנדה הם מייצרים את הקוטג לא מחלב אולי מקלקר ולכן זה כל כך זול שם.
שי | 22.06.11
74.
למה לייבא חלב כשהמחיר בארץ מפוקח?
הרי המחיר שבו הרפתות מוכרות את החלב למחלבות הוא מפוקח, ומאוד נמוך יחסית לעולם. למה המחיר של אותו חלב לצרכן הסופי לא מפוקח? למה החוק מצד אחד דורש מהרפתנים למכור חלב למחלבות בזול, אבל מצד שני מאפשר למחלבות למכור את התוצר הסופי במחיר לא הגיוני? אותו רפתן שמוכר את החלב לתנובה ב-2 שקל לליטר, צריך אח"כ לקנות אותו בחזרה בצורת קוטג' במחיר שהוא יותר מפי שלוש! ייבוא חלב לא יעזור פה. הבעיה היא לא במחיר של החלב, אלא ברווח של המחלבות ושל רשתות השיווק!
אוחתוכ ליזרד | 22.06.11
73.
התעללות בפרות ובתרנגולות - היכנסו
אנו גאים שהפרות הישראליות נותנות הכי הרבה חלב. זה קרה בגלל שהן עברו השבחה אינטנסיבית על חשבון הסבל שלהן מכמות גדולה כל כך של חלב שהן מספקות - היכנסו לאתר של אנונימוס וקראו עוד. מגדלי התרנגולות מתעללים אפילו יותר בתרנגולות. אני תרמתי לאנונימוס אך אינני קשור איתם.
אלי | 22.06.11
72.
נכון מאד -אין ולא תהיה אף פעם תחרות .לא ניתן ליבא מזון שתוקפו יום יומים כמו דברי חלב
צריך לבטל את מועצות השיווק והיצור בחקלאות כולל מועצת החלב -ששודדות את החקלאים שמקבלים אגורות על עמלם . צודק הרפתן שאומר שאין בארץ תחרות ולעולם לא תהיה-כאן לא יבשת אמריקה כאן גטו קטן שלא יכול לקיים תחרות .
סם | 22.06.11
71.
מחזק את תגובה 37 - חקלאות זה גם ציונות ועל מדינת ישראל לחזק את החקלאים
על מנת לשמור את אדמות הלאום ברשות היהודים, על המדינה לחזק את החקלאים ולתמוך בהם בכל דרך אפשרית, בכל ענפי החקלאות בכל מדינת ישראל, ולכן פיקוח על המוצרים זהו האפשרות הטובה מבחינתי, דבר שני שבנו מנגנון שיפקח שהמחלבות משלמות לחקלאים כמו שצריך. (אני אישית מעדיף חקלאי מיליונר (למה לא) מאשר רשתות/מחלבות מיליונריות). צריך לפרגן למי ששומר על המדינה - חקלאים, מילואימניקים(בד"כ רוב החקלאים הם גם מילואימניקים ביחידות קרביות וגם ביחידה שלי), ובוגרי יחידות קרביות.
אלי | 22.06.11
66.
בואו נעשה סדר
כרפתן לשעבר אענה פה על כמה שאלות שעלו 1. עלות ייצור של ליטר חלב בארץ גבוה בעשרות אחוזים מאשר באירופה, זאת משום שבארץ הפרות צריכות מזון שלא קיים בארץ אלא מיובא, בארץ נדרשות מערכות צינון אוכלות אנרגיה משום שחם בארץ, ופרות לא מייצרות חלב כשחם, ומיסים שמוטלים על הרפתות. 2. הפרה הישראלית היא הטובה בעולם בזכות השבחה גנטית שהתחילה לפני למעלה מ-50 שנה, טיפול מסור, ניסיון ורכישת ידע. 3. חייו של רפתן הם כמו חיים של רופא, אין ימים ואין לילות ויש להעריך אותם על כך. 4. חסרים הרבה עובדים ברפתות בארץ, כולם מוזמנים לבוא. 3. אנשים שמוציאים אלפי שקלים על תקשורת (סלולרי, כבלים אינטרנט וטלפון) לא יכולים להוציא 50 שקל בחודש על גבינה?
רפתן לשעבר | 22.06.11
65.
קחו למשל את רמי השקמה.
רמי השקמה "עושה מבצעים",רמי השקמה לא מספר את כל האמת, אצל רמי השקמה כל סוכן כל יצרן משלם כסף עבור הזכות למכור ברשת של רמי שקמה.על כל מטר שטח מכירה, משלם היצרן או המשווק הרבה הרבה כסף, לכן רמי השקמה יכול לעשות מבצעים!!! רמי השקמה אינו היחיד כך עובדות הרשתות הן חיות מ: "דמי הרשות" למכור אצלן.את רמי השקמה לא מעניין מה מרויח יצרן זה או אחר כי ממילא "דמי הרשות" ושכר מינימום לעובדים, הם הסוד של רמי שקמה ודומיו.
אוליאנו האדום. | 22.06.11
64.
יואב צור-אתם לא הייתם בסדר וצריך להעניש גם אתכם, כנס ותבין למה
מכירת תנובה לידיים זרות בחו"ל. זה הצעד שבגללו הורדתם את כולנו לשאול. עכשיו כשתנובה חברה זרה, למה לא לאפשר גם ייבוא של חלב זר בשביל התחרות ? מר יואב צור - גם אתם חזירים, מצד אחד רוצים לייצר חלב ישראלי ומצד שני מוכרים את המחלבות לחברות בחו"ל שכל מה שמעניין אותם זה לחלוב את הציבור הישראלי עד הטיפה האחרונה. עכשיו תשלם את המחיר ותשתוק.
ק | 22.06.11
62.
אפשר להוריד מכסים בהדרגה, כך שיבוא לא יהיה מעל ל 40-50% מהשוק.
לא צריך לחסל לחלוטין את הרפתות בארץ, אפשר להוריד מכסים בהדרגה, עד שהיבוא יתייצב פחות או יותר על 35-50% מהשוק בארץ. חלק מהרפתות יקרסו, אבל היותר יעילות ישארו ומשיכו להרוויח. מכיוון שהמחירים ירדו, אז שוק החלב יגדל - זו נקודת אור לרפתנים. הצרכן הישראלי צריך לסבסד את הרפתות כמה שפחות. סבסוד כזה רק הופך את הכלכלה הישראלית לפחות יעילה, ומקשה מאוד על מעמד הביניים והשכבות החלשות. בכל מקרה, חסמים כה גבוהים ליבוא, כמו שקיימים היום, אסור שימשכו. היבוא הוא המגן הטוב ביותר של הצרכן מהתעללות של בעלי ההון בו. היבוא הוא התמריץ הטוב ביותר לתחרותיות גבוהה יותר - של הרפתות, של המחלבות, וגם של רשתות השיווק - כיוון שהרשתות הקטנות יוכלו לייבא בזול מוצרים שלא קיימים ברשתות הגדולות, וכך להתחרות.
מחרים קוטג' | 22.06.11
61.
כמה דברים ליואב צור
1. כולנו יודעים שתפוקת החלב של פרה ישראלית היא מהגבוהות בעולם. אז.. איך אתה מסביר את המחסור בחלב שהיה בשנה שעברה? ידוע לנו שאתם נקנסים על מכסות חלב גבוהות מדי ושופכים הרבה חלב לביוב. המסקנה היא שמחיר מוצרי החלב בישראל גבוה מדי, וגבוה בצורה מכוונת. 2. אם אתה דואג לפרות, ואני מאמינה לך שאתה דואג להן, למה לא לממש את הדאגה הזו בפועל? אפשר לפרות להניק את העגלים שלהן. אל תזין אותן בהורמונים שמגדילים את כמות החלב שלהן לרמות גבוהות. ממילא אתם שופכים הרבה חלב לפח. 3. אולי הפתרון הוא להתנתק מקרטל חברות החלב? האם עדיין כל החלב במדינה חייב להמכר לתנובה ורק אח"כ לשאר המחלבותהאחרות כמו שהיה עד לפני מכירת תנובה? אם כן - זה אחד הגורמים שמייקרים את החלב באופן מלאכותי ולא הוגן. ייתכן שהפתרון הוא אכן הוצאת תנובה מהמשחק. ידוע שתנובה גרמה הפסדים לכל החקלאים במשק, לא רק לרפתנים. את כל זה אני אומרת בתור צמחונית שיודעת כמוך כמה שפרה היא חיה חכמה ורגישה, ושמרגישה שזה לא מוסרי לצרוך מוצרי חלב בכלל, לא רק בגלל המחיר, אלא בגלל הסבל שעוברות הפרות. אשמח לשמוע ממך תשובות לשאלות שהעליתי כאן.
=^..^= | 22.06.11
60.
אל תמכור לנו ציונות בשקל וחצי לא קונים את זה יותר צריך יבוא חופשי
והקמת עשרות מחלבות לכל דורש ביטול מכסות ביטול מועצת החלב וחאלס לקומוניזם . ודרך אגב בעל רפת בישראל מרוויח לא רע בכלל יחסית לעולם אפשר לומר שבעל רפת בארץ הוא בעל רפת הכי עשיר בעולם יחסית לבעלי רפתות בחו"ל. מחיר מטרה 2 שקל ועשרים אגורות על ליטר כפול 13000 ליטר מפרה אחת כפול 150 פרות רפת ממוצעת ... בקיצור זה שוק קומוניסטי שמעשיר רק את מקורבי הצלחת.
דני | 22.06.11
58.
יואב ידידי
יואב ידידי אתה צודק במאה אחוז לצערי במדינת יש תשובת פלא לכל טעות וחוסר יכולת מחשבתית של ראשי המשק והמדינה, ומילת הפלא "הפיתרון ביבוא" וכאן נגמר השכל. מה יקרה לעובדים בענפים השונים מה יקרה לבעלי המפעלים לציוד הרב שהושקע ובכלל מי יטפל במגזר היצרני "הקטן" שלא מעניין אף אחד בממשלה. ממשלת ישראל לא מעוניינת להכנס לעובי הקורה במחלוקות (ראה שביתת הרופאים) וכל מה שחברי הממשלה העומד בראשה ואנשי האוצר רוצים זה איך "למצא עוד כספים לקופה הציבורית" על מנת שיהיה אפשר לבזבז אותם במטוסים עם מיטות, חדרי מלון מפוארים וכד' מעולם לא היתה במדינת ישראל ממשלה שהעם לא מעניין אותה כמו ממשלת נתניהו לסיכום יואב ידידי תמשיך את מה שאתה יודע לעשות אוהב אותך ואת משפחתך
רוני | 22.06.11
52.
כמה איוולת ובורות
לרוב המגיבים פשוט אין מושג ואפילו עובדות פשוטות לא ברורות להם: 1. באירופה רוב הפרות במרעה ולא קונות מזון יקר שמושפע מעליית מחיר הגרעינים (המיובאים) ועלית מחיר המים (תחמיצים). 2. באירופה השוק המשותף מסבסד את משקי החלב בצורה מסיבית. 3. רפת זה לא מכונה שניתן לכבות או להפעיל ב 3 משמרות על פי הביקוש ומשום כך מי שיכניס את החקלאות לתחרות כמו בתעשיה - יאבד את החקלאות. 4. רפתן שיסגור את הרפת בגלל תחרות לא יקים אותה מחדש ומהר מאד נתבסס על יבוא. 5. יבוא תוצרת חלב טריה (באוניות - הרבה זמן, המטוסים - יקר) מוטל בספק גדול. 6. מחיר המטרה נקבע ע"י הממשלה כך על פי מחירי התשומות כך שהבעיה לא במגדלים. 7. אנשי יחסי הציבור של הרשתות עשו עבודה מצוינת והסיטו את האש לכיוון המחלבות. מתברר שרוב העליה במחיר היא של הרשתות.
א.ג. | 22.06.11
50.
ל- 13 זה מה שהם רוצים שתחשוב
המחאה מעולם לא כוונה נגד הרפתנים אלה נגד היצרניות הגדולות והרשתות. והם הם שולחים את הרפתנים לחזית ומסיתים אותנו בהם. הרפתנים לא אשמים, הם קפצו בגלל שנופפו מולם ביבוא. גם היבוא לא צריך להיות לחלב גולמי או אבקת חלב אלה למוצרים מוגמרים. פשוט לפתוח את השוק לתחרות. היצרניות ימשיכו לקנות על מנת לייצר גבינות שעומדות בתחרות מול היבוא וכולנו נרוויח. אלה שהרחוויחו מאות מליונים ירוויחו קצת פחות, ואלה שלא מצליחים למלא את סל המוצרים בסופר ימלאו אותו קצת יותר.
א | 22.06.11
49.
התגובות פה הן הישראליות במיטבה- נושכים את היד שמאכילה אותכם.
במדינת ישראל אין כלכלה חפשית. מדינה ש 25% מהתוצר הלאומי הולך לביטחון ועוד 15% הולך לתמיכה באוכלוסיות שלא עובדות מתוך בחירה, היא לא מדינה עם כלכלה חפשית. ומה הפתרון של ביבי - להשליך עוד אנשים למעגל האבטלה, שפחות משלמי מיסים, ישלמו יותר. בלי להתייחס להגיון שבהתנהלות הזאת. מה בדיוק חפשי בכלכלה הזאת? אה כן, יש למי שרוצה את החופש להתאבד. עובדה - הפוליטיקאים שלנו שולחים אותנו להתאבדות לאומית.
קאטו הזקן | 22.06.11
47.
רפתן מבאר טוביה, נו למה אפשר לצפות? תקשיב, גם האנשים לא מטומטמים
ויודעים, שהמס אל יבוא אבקת חלב אולי עוזר לכל מיני אנשים, אבל לא למי שרוצה לקנות אוכל במחיר שפוי, הגיע הזמן לשים סוף לאבסורד... אתה צודק, זו חזירות, אתה שותף, אולי שלא בטובתך אבל אתה שותף, אין יותר שום הצדקה לזה צריך לתת לכם את הדרך לצאת מזה בצורה מכובדת והדרגתית אבל אין שום סיבה להמשיך את המיסוי הזה על יבוא לנצח. החקלאות בארץ מתקיימת על כמה וכמה עיוותי תימחור שהם סבסוד בתחפושת, אני לא אפרט אבל כל מי שבתחום יודע על מה אני מדבר. חלקם מוצדקים וחלקם לא - ההגנה על יצור חלב מקומי על ידי מיסי יבוא *אינה* מוצדקת - ממילא אתם מוגנים על ידי מכסות יצור (דבר שאין כמעט בשום תחום אחר), זה צריך להספיק לכם, וגם את זה אולי הגיע זמן להפסיק. מה עוד שהרפתות הן מפגע סביבתי חמור.
גורן | 22.06.11
44.
המחלבות הגזימו, כולם יודעים את זה, אבל היבוא יחסל את הרפתנים ויזיק למשק
כולם רוצים להעניש את המחלבות על המחירים המטורפים והרווחים שגרפו וגם בעקיפין את רשתות השיווק שהצטרפו לחגיגה. הזעם מובן. 7 ש"ח לגביע קוטג' זה מחיר לא ראוי, לא הוגן ולא משקף את העלות והרווח הנורמלי. עם זאת, אל נשפוך את התינוק עם מי האמבטיה. יבוא יחסל את הרפתות. עלות הייצור בישראל תלויה רבות בתשומות מחו"ל כמו מכונות, דלק, ציוד, חיטה. לא ניתן להתעלם מכך.החזרת המחיר לפיקוח יחזיר את השפיות לשוק וירחיק ממנו גורמים שבאים לעשות כסף גדול על הציבור בישראל בלי צדק.
רפתן | 22.06.11
43.
דור שלישי רפתן - סבא עבד עם 6-8 פרות ברפת, אבא העסיק עובד מטייבה ו2 מעזה ואצלי התאילנדים על המכונה
חזיר בן חזיר זו מחמאה מה עשתה הבהמה רע? המשקים החקלאיים בארץ סוחרים ונצלנים בכל תחום, יושבים על אדמות מנהל וגונבים את כל מי שעובד איתם כולל מע"מ ומיסי מדינה. מעטים הם ישרים, רובם משמינים בוילות שלהם ובוכים שהם לא סופרים יותר כסף על חשבון התעללות בחיות שלהם.
 | 22.06.11
42.
למפקד חסמבה
חסמבה= חבורה סודית בהחלט ואכן יואב צור הוא העומד מאחורי סודות רבים כמו: השכרת נכסי מכסות חלב, חוקי? כשר? חליבת פרות 3 ביום, האם לא נפגעת בריאות הפרה? ענף החלב הוא ענף חזק, מדוע נסגרו מאות רפתות בישראל? הפרה בישראל המניבה ביותר בעולם, מה מכיל מזון הפרה מבחינה הורמונאלית? אכן בחג שבועות נפתחה חגיגת החלב וטרם פסקה עם פסטיבל הקוטג', אך הגיע הזמן שהציבור ידע מה טמון במערה הסודית....... חסמבה , חסמבה,חסמבה
שרית | 22.06.11
40.
ל..11 הרפתן בבעיה כתוצאה מהחרם
אתה שואל בין הרפתן למחירי החלב.ברגע שאנחנו לא נקנה מוצרי חלב הרפתן יתקע עם החלב שהוא מייצר והפרות חייבים לחלוב אותם ,הרפתן הכי סובל תנובה לא תקנה והרפתן אין לו עבודה רפתן זה לא חברה שמייצרת עוד דברים הוא תלוי בחלב בלבד שהוא מייצרוזה הפרנסה שלו העיקרית ,מה שכן מהחרם למדתי שאני לא חייב לצרוך הרבהה דברי חלב ,גם אחרי המשבר הזה אמשיך לצרוך כמה שפחות חלב,גם חלב יש פה מרכיבים לא תמיד בראים כמו גלוקוז וקולסטרול ושמעתי לאחרונה שרופא אמר שלא בריא מוצרי חלב גם ככה אין הרבה סידן מחלב שאנחנו צורכים .
אודי | 22.06.11
36.
הרפתנים בארץ מוציאים פי שתים חלב מכל פרה ביחס לאירופה, למה יבוא מפחיד אותם?
הרפתנים בארץ מוציאים פי שתים חלב מכל פרה ביחס לאירופה משכורות באירופה גבוהות מישראל (ואין להם עבדים תאילנדים) אין להם הוצאות שינוע (כמה רחוק מבאר טוביה לת"א ביחס למרחקים בצרפת וגרמניה?) אז למה הם מפחדים מיבוא שידרוש הובלה בקירור מאירופה (יום / יומיים בספינה)? יכול להיות שמרווח הרוווח שלהם הוא 300% ?
 | 22.06.11
35.
מרגע ששמים חלב בשקית עם תאריך קצר יותר מהחלב בקרטון מתחילה הרמאות
עדיף ליצרנים למכור חלב בקרטונים כי המחיר שלו יותר יקר מהחלב שבשקית למרות ששני המוצרים בפיקוח . אז מה עושים הסחטנים גנבים ? משווקים חלב בשקיות עם תאריך פג תוקף שהוא קצר משמעותית מהתאריך פג התוקף שנמצא על השקיות . עוד לא נולד\ה הלקוח\ה שלא יבדקו שבאריזת הביצים כל הביצים שלמות כמו שלא נולדו הלקוחות שלא יבדקו תאריך פג תוקף בחלב . אז משום מה בצורה קבועה החלב היקר ( כמו המועשר וכו' ) תמיד יהיה להם תאריך פג תוקף ארוך וככל שמחיר המוצר יותר זול ( כמו החלב בשקית למשל ) אז התאריך פג תוקף יהיה קצר יותר .
אילן רונן | 22.06.11
32.
פיקוח זה למדינות קומוניסטיות לא לנו. תחרות בריאה
מוזילה מחירים! תראה מה קורה בשוק היין. פעם היו מכסים גבוהים והיה כאן יין גרוע. המכסים ירדו בגלל הסכמים עם מדינות אירופה ותראה מה קרה? פתאום הגיעו לכאן הרבה יינות חוץ טובים. היצרנים השתדרגו והתחילו גם הם לייצר ינות טובים יותר. בגלל החשיפה ליין איכותי מהעולם התחילו לקום יקבי בוטיק ישראלים וגם יקבים קטנים. הם התחילו לייצר יין איכותי שמנצח בתחרויות יוקרתיות בעולם! עכשיו מה קרה הצרכן נכנס לסופר יש לו יין ישראלי איכותי מאוד, יין תוצרת חוץ במחיר נוח, יין ישראלי זול, ויין מיובא זול. הכל מגוון טוב וכולם מרוויחים. היקבים המקומיים, היבואנים והצרכנים!!
תפסיקו לבלבל | 22.06.11
31.
גם אני עם דמעות ביקשתי רשיון למחלבה ממועצת החלב
תנחש מה? לא נתנו לי!!! לא לציטוט הבנתי שרק מקורבים למועצה ופרוטקציונרים מקבלים. מה קרה? 3 דורות המשפחה שלך עושקת את הציבור הישראלי ועכשיו התעוררנו אז אתה בא לבכות? דמעות בעיניים צריכות להיות לך מהבושה. אם אתה משתף פעולה עם מועצת החלב ומסכים שהם יגבילו את הענף אתה לא פחות גרוע מהם!!!
טוביה  | 22.06.11
29.
אם אתה חילוני פטריוט - דופקים אותך בכל תחום במדינת ישראל !!
דופקים אותך במחיר הקוטג' אתה נושא בנטל מס הכנסה כבד כבד לסיבסוד החרדים והמתנחלים תשלם ביטוח לאומי כל ימי חייך ותקבל פרוטות לעת זיקנה תשלם 100% מס קניה על הרכב תשלם ביטוח כפול בגין הרכב הילד שלך ילמד בכיתה עם עוד 35 ילדים תשלם על צהרון הון עתק תקנה דירה ביוקר המכילה 40% מיסוי לפחות (הכולל מע"מ, מס רכישה,מיסי השבחה ועוד) תלך לצבא תלך למילואים
 | 22.06.11
24.
הרפתנים מרווחים הכי פחות בכל שרשרת היצור ועובדים הכי קשה
צדק מי שכתב . צריך להפוך את המשולש הזה על ראשו . יתחילו הרפתנים בשביתת חלב . יכנסו למשא ומתן מול המחלבות והמחלבות מול הרשעות (רשתות ). יקבע מחיר שהם מקבלים עבור החלב . יקבע שיעור המרווח למחלבות בפיקוח ציבורי . הממשלה תוריד את המע"מ יבדקו כל התשומות ליצור מהרפת עד המחלבה והשיווק כולל הרשעות ( הרשתות ) ויהיה פיקוח ממשלתי ציבור על כל התהליך תוך מעקב קפדני על כל התשומות והמרווחים .
מוטי | 22.06.11
22.
אין ברירה. רק ייבוא מאסיבי ישחרר את השוק מעול משפחות השודדים
לא ]פיקוח ולא נעליים ( בסופו של דבר הקרטל יישמר ע"י פיקוח) רק ייבוא ותחרות חופשית לגמרי תגרום לצרכן לחוש לראשונה בחיו בישראל - תחרות אמיתית מהי, מחירים זולים באמת, וטיפת נחת מעלויות המזון של מוצרי החלב.
מוטי, נתניה. | 22.06.11
20.
אם תנובת הפרה הישראלית 13000 ליטר בשנה
כשבעולם זה הרבה פחות מכך, אז למה לעזאזל מחירי החלב בארץ כל כך גבוהים?! גם 6 שקלים לגביע קוטג' זה יקר מאוד, בהתחשב בעובדה שאותו גביע נמכר בלונדון ב 3.5 שקל! ואל תאמר לי שהקוטג' הישראלי יותר טעים, אז מה?! המרכיבים שלו דומים ועלות הייצור דומה. אז למה?! אני יודע שזה לא נגמר במוצרי החלב, אבל צריך להתחיל לטפל מהיכן שהוא. הפור נפל על החלב, אבל גם תור הקטשופ והבמבה והתה ועמלות הניהול של קופות הגמל ומוצרים אחרים גם הוא יגיע! לא מספיק שיש לנו כאן מלחמות וטרור וממשלה שגובה מיסים גבוהים מאוד, אז גם היצרנים והמשווקים ונותני השירותים חוגגים על גבנו ועל חשבון האוכל של ילדינו?!
עלי באבא | 22.06.11
19.
אני מבין את מצוקתו אבל למה לחקלאי עדיפות על טקסטיל או פלסטיקה או חשמל?
תעשיות שלמות בארץ חוסלו או שינו את אופיין בגלל שלא יכלו לעמוד בתחרות. עשרות אלפי אנשים אבדו את מקום עבודתם ונאלצו לשנות את תעסוקתם. אבל רוב הציבור מקבל ברוב תחומי הייבוא החופשי כמו טקסטיל ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה מחירים תחרותיים ושוק חופשי. אין שום סיבה שלא לפתוח את השוק בתחום החקלאי. הייבוא צריך להיות חופשי כדי שמחירי הייבוא לא יהיו יקרים יותר ממחיר המוצר המקומי. יש צדק בדבריו לגבי סבסוד מוצרי חקלאות באירופה אבל יש למדינה תמיד אפשרות להטיל היטלי הצף במקרים כאלה וזה גם מעוגן גם באמנות השוק האירופאי וגם באמנות של ארגון הסחר העולמי.
michael | 22.06.11
18.
בתור רפתן לשעבר שמאד אוהב את הרפת, תשמעו לי...
שבוע אחד שכל הרפתות שופכות את החלב לביוב והמחירים יורדים פלאים, ליטר חלב שהרפתנים מוכרים לתנובה ושאר המחלבות הוא גרושים משהו כמו 20 אגורות לליטר חלב מכאן המחיר מאמיר לעשרות שקלים בזכות החמדנות והחזירות של בעלי הממון עם השוק החופשי שלהם בחסות הפוליטיקאים... ואני לא מרחם על הרפתן הזה שמצהיר שכביכול הוא מקבל משכורת מינימום = אם היה לו משכורת מינימום אך זה שיש לו משק בעשרות דונמים של קרקע? אך זה שיש לו ווילה ? ועוד...? ובתור רפתן לשעבר אני שואל אם הפרה הישראלית היא הפרה הכי טובה בעולם עם הספק של אלפי ליטרים לשנה שבכל העולם מקנאים בכמות המדהימה של תפוקת החלב של הפרה הישראלית, אך לעזאזל המחיר של החלב והמוצרים שלו יותר גבוהים מכל מקום בעולם? אם זאת לא חזירות לשמה אז מה זה חזירות אני לא יודע! כולם חזירים, הרפתנים, בעלי המחלבות שטראוס ותנובה ובעלי ההון. פשוט חזירים מגעילים שלא ייקחו אתם לקבר אגורה שחוקה!
ליאור | 22.06.11
16.
מערבבים להן את האוכל עם זבל עופות. גועל נפש. ועטינים עם פצעי מוגלה שעוברת לחלב !!!
אם היו חכמות לא היו אוכלות את מה שאתם מכניסים להן באוכל. מי שלא מאמין שיחפש בגוגל לפי "זבל עופות+פרות". גם את מה שכתבתי לגבי המוגלה אפשר למצוא בגוגל. ומי שלא יודע, זבל עופות זה קקה של תרנגולות... שלא לדבר על הורמונים ואנטיביוטיקה וזריקות ושאר מרעין בישין. אני כבר 15שנה לא מתקרב לחלב ומוצריו ולא קרה לי שום דבר ולא חסר לי שום סידן. יאללה, חקלאים, תעשו לי מינוס...
אלון | 22.06.11
13.
זו כבר לא מחאה, זה משפט שדה!
אני רוצה להצהיר: קניתי קוטג'! כן! כי איפה שאני קונה, כבר מזמן מוכרים 2 גביעים ב-10 ש"ח, אז בכלל לא שמתי לב שהמחיר המלא הוא קרוב ל-8 ש"ח. אם וכאשר ייגמר המבצע - אחשוב מה לעשות. זה רק מראה שאולי הבעיה היא לא במחלבות, ובטח לא אצל הרפתנים, אלא ברשתות? אבל על הרשתות אף אחד לא התנפל. למה? לא יודעת. זה נראה לי מוזר. ולכן אני חושבת שהמחאה החברתית הזו הפכה בשלב מסויים למשפט שדה, כשמחפשים שעיר לעזאזל לתלות בכיכר העיר. והכי קל לתלות את זה ברפתנים הקיבוצניקים, שמרוויחים הכי פחות מכל הסיפור ועובדים הכי קשה. ומה ההוכחה הניצחת לכך שזה משפט שדה? כשמבקר המדינה הודיע שהוא יבדוק. לפני כן הוא לא חשב שצריך לבדוק, רק כשזה הפך לסיפור חם הוא פתאום נזכר. מה אתם חושבים שיקרה אם תהרסו את ענף החלב בארץ? שהמחירים יישארו אותו דבר? הרי הם יזנקו לשמיים! אבל העיקר שהראינו להם, לא חשוב למי. וכולם יודעים שייבוא לא יפתור שום דבר, כי אי אפשר לייבא מוצרים עם חיי מדף כל כך קצרים כמו קוטג', ובגלל שאר הסיבות שהרפתן הזה ציין, אבל לא מעיזים להגיד כי כרגע כולם צריכים ליישר קו עם הזעם.
סתם אזרחית | 22.06.11
11.
איזה עיוות
מה הקשר בין הרפתנים למחירי החלב? בגדול מחירים החלב הגולמי בארץ הוא בין הזולים בעולם. גוזרי הקופונים הם תנובה וחבריהם. "התחרות" רק תגרום לרצון של חברות השיווק והמותגים למקסם את הרווחים על גבם. רק פיקוח על המחירים יבטיח תעסוקה לרפתנים ומחירים נוחים לצרכנים.
 | 22.06.11
7.
מספר 3: אתה באמת רוצה להשמיד את כל הפרות?
אם אנשים לא יאכלו בשר, וישתו חלב לפרות לא יהיה זכות קיום. פרה זאת חיה שאוכלת הרבה ובקלות תתחרה איתנו על מזון. חיות הטבע כבר הפסידו במלחמה - בני האדם השטלתו על העולם. חיה שרוצה לשרוד צריכה להצדיק את קיומה. אנחנו בני האדם חושבים רק על עצמינו ולא ניתן לחיות טעימות להכחד .
מישהו | 22.06.11
4.
שולפים מהמותן, על מנת להחניק את הכשלים.
מקבלי החלטות במשק החלב, שולפים החלטות מהמותן, ללא ראייה מקיפה של הדברים לעומק. על פי סדר ההיגיון, יש לבדוק אפשרות להוזלה של המוצרים בלי התלהמות ואיומים בייבוא, שהשלכותיו הפסולות על ענף החלב, ידועות מראש. יישר כוח לרפתנים. יש להעניש את האחראים להפקעת מחירים מבלי לפגוע נאחרים, שלו היה להם יד בכך.
 | 22.06.11
2.
נו... אז כולם חזירים...
יופי. אז יפתחו את המשק ליבוא, כולם יורידו מחירים, ולכאורה יהיו זולים מהיבוא. לא??? אה... אתם לא רוצים. כי אתם רוצים להישאר עם סוג של חזירות, נכון? ואל תבלבל אותנו עם השטויות של "אי אפשר לייבא גבינה" או "המרקם שונה" בחייאת. זה נשמע כמו התירוצים הכי עלובים בעולם. אז תשמע מה נעשה - נפתח את השוק. אתם תצטרכו להוריד מחירים או לסגור את העסק. מי שלא יהיה טעים לו, ימשיך לקנות את המוצרים שלכם, וישלם כמה שאתם רוצים. אבל מי שיחפש אלטרנטיבה, ימצא אותה. ולא יקנה את מוצרי החזירות שלכם. ואם לא תוכלו להתמודד בשוק הזה, אני מציע שתתחיל לחפש מקצוע אחר. כי העולם הוא כפר קטן היום גם כשמדובר על מוצרי צריכה עם חיי מדף קצרים ביותר. ואנחנו הלקוחות לא מוכנים יותר לשלם על החזירות וחוסר הייעילות של היצרנים המקומיים. מתאים?
ש.ג. | 22.06.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת