אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": המדינה שכחה את האבטחה והשקת הרכבת הקלה בירושלים תידחה

32 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

25.
רכבת הקללה
כלם עובדים על כלם-לפני שבועיים נמסר על ידי מפעילי הרכבת שכל הרכבות עלו על המסילה והם פועלים און ליין והכל עבודה בעיניים הרי לפי התכנון כל 4 דקות צריכה להגיע רכבת לתחנה אתה עובר ליד המסילה ובקושי כל כ20 דקות עוברת רכבת מה הבעיה שאם הם יפעלו כרגיל כל 4 דקות אף רכב לא יוכל לחצות את הצמתים בהם הרכבת עוברת יווצרו פקקים ענקיים שועת הנהגים תעלה השמימה יהיה רעש ואז שוב הכל יעצר הרי הם מתכננים שהרכבת לא תיעצר בשום רמזור אז איך בקצב של 4 דקות יספיק אפילו רכב אחד את הצומת
המיואש | 27.06.11
17.
התסכול...
אתם צריכים להבין מה קורה בין השורות. חברת סיטיפס גרמה לדחיות חוזרות ונשנות, וכרגע המועד הצפוי הוא באוקטובר 2011, שוב - באשמתה (רכבת ירדה מהפסים, אין אפשרויות שליטה ממרכז הבקרה על כל הרכבות, וכו'). מכיוון שהיא לא רוצה שהאשמה תיפול עליה, היא זורקת האשמות על המדינה. ולא, אני לא באת כוחה של "המדינה"... אני פשוט רותחת על ההתנהלות של סיטיפס, בכל 4 השנים שאני חיה בירושלים ורואה את הסבל שהחברה הזו גורמת לעיר.
סטודנטית | 27.06.11
16.
אופק חדש לטמטום
מי לעזאזל האידיוט שמנהל את הפרוייקט הזה???? תפסיקו להאשים את כולם ובעיקר לא את מה שקרוי בדרך כלל מדינה הפרוייקט יידחה עי אין תיאום רמזורים, כי אין אבטחה, כי אין ארגון, בעיקר כי הפרוייקט מנוהל ע"י הטמטום, החלמאות והבזבזנות, ולא יכול להיות שיהיו שלושה מנהליים כאלה מוכשרים לפרוייקט אחד אני מקווה שברגע שהרכבת הזו תתחיל לנסוע, התושבים בירושלים יידעו לקחת את נקמתם ממנה ושהזכיין יפסיד שם את מכנסיו והפוליטיקאיים את כסאם
מנשה | 27.06.11
14.
אריה שברח מגן החיות
הרכבת הזאת מפחידה אותי יותר ויותר, ועכשיו מסתבר שאת המינימום בנושא הביטחון לא עשו. מזעזע. תחשבו על כך שהיא שקטה, מתקרבת ולא שומעים אותה - אני עדה. אני במסלול הניסיונות שלה כל יום - ובעיקר תחשבו על "הצפי למספר מסוים של פגיעות בנפש בשנים הראשונות. יש אומרים 40 בשנה, יש אומרים 140. מה זה הצפי הזה? למה הוא כתוב מתחת לכל עץ רענן ואף אחד לא זועק? אם היה אריה בורח מגן החיות ומסתובב בעיר, לא היו מקימים עליו את כל כוחות הביטחון, העזרה וההצלה כדי להציל כמה שיותר אנשים? לא היו עושים מרדף? לא היו מקימים מארבים? אריה שטורף אדם פעם בשבוע מתקרב מאד למספר הקטן "הצפוי" בין השניים. למה לרכבת, עם הצפי שלה לטרף, אף אחד לא מתייחס? איך זה יתכן שלא עורכים "מצוד" מינימלי של אנשים חושבים על הסכנה הזאת, מראש? וכשאני רואה אותה בדרכים, כנהגת, אני פוחדת ממנה יותר ויותר.
שקדיה | 27.06.11
13.
מתי סוף סוף הממשלות בישראל יעשו עבודה שלימה?
ישנה תחושה בעם שאין יותר במי לבטוח,הכל שקרים, ממון ועוד ממון, וכי מה חושבים להם אותם אלו היושבים[בלבד] בכיסאותיהם,שניבחרו רק לשבת ולהיטיב עם עכוזיהם.זו משימה אחראית תרתי משמע, ואין אנו העם רואים שכך הם פני הדברים.אז חידלו לכם מלשבת...הגיע הזמן להפשיל השרוולים ולהוכיח לנו שאתם ראויים.
אחת שאהבת ישראל בראש מעיניי, | 27.06.11
5.
לא מדובר רק בפגיעה בתושבי ירושלים!
יש קבוצה גדולה של אנשים שמגיעים כל בוקר לעבוד בירושלים בתחבורה ציבורית ומגיעים לעבודה חצי שעה עד שעה אחרי שמגיעים לתחנה המרכזית בירושלים בגלל המסלול הארוך באוטובוס והתחנות שבוטלו ברחוב יפו. אנחנו סובלים ונפגעים בכיס!
עורכת דין | 27.06.11
3.
נושא האבטחה מרוקן את הרכבת (וכל אמצעי הסעת המונים) מתוכנו
רכבות, אוטובוסים רב מפרקיים ודומיהם בנויים על העקרון שיש להם דלתות רחבות ורבות שמאפשרות לכמות גדולה של אנשים לעלות ולרדת תוך זמן קצר מאד. כך מקצרים את זמן העצירה בתחנות ומאפשרים נסיעה מהירה מנקודה לנקודה. (עצירה בתחנות בין 15 ל 30 שניות בלבד). אבל כאשר צריך אבטחה ובדיקה של אנשים לא ניתן לבצע את זה בכניסה לכלי התחבורה בזמן כל כך קצר. צריך לבדוק תיקים ולפעמים זהות של נוסעים וזו בעיה. זה לוקח הרבה זמן. הפתרון הוא שבכל תחנה ייבנה מתחם "סטרילי" מגודר כמו בתחנות רכבת ישראל, והבדיקה בכניסה אליו תעשה לפני הגעת הרכבת. זה יוצר בעיות נוספות, למשל ריכוז אנשים במתחם מצומצם אך פתוח לרחוב, שיאפשר למחבל מתאבד להתפוצץ סמוך אך מחוץ למתחם העמוס באנשים. (לעומת רכבת ישראל ששם הרציפים לרוב רחוקים מהרחוב) וגם ייצור לחץ של אנשים שיראו את הרכבת מתקרבת אך לא יורשו להכנס למתחם לפני בדיקה, וכך "יפספסו" אותה.
יובל | 27.06.11
2.
חלם זה כאן
הכל היה ידוע מראש, אף אחד לא מופתע לגבי הצורך בהערכות אבטחתית ובכל זאת במדינה (אוצר/תחבורה) חשבו שאיכשהו הנושא יפתר מעצמו. עוד מעט נשמע מאנשי האוצר והתחבורה שזו היתה אחריות הזכיין ועוד שנה כנראה יפסקו הבוררים שהמדינה (אנחנו) צריכה לשלם מאות מליונים לזכיין על העיכוב בהפעלה.
יואב | 27.06.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת