42. ל15, גם מוצרי איכות מתחילים בסין לאחרונה למדתי שכמעט כל שלדות האופניים מיוצרות בסין ובטיוואן. כולל אלה שעולות מאות ואלפי דולרים. אומנם לא כל הבנייה נעשית שם (ממה שהבנתי), אבל עדיין. . | 04.07.11 (ל"ת)
41. ל-1 אני מאמין שיש יותר מ-3 רכבות ביום. אמרו שהרכבת אמורה לשרת 80 מליון איש בשנה, כך שלפי זה כל רבע שעה יוצאת רכבת לכל כיוון. חישוב פשוט מעלה שהכנסות הרכבת צפויות להיות כ-19 מליארד דולר בשנה, בלי להחשיב הכנסות נלוות כמו הקפיטריה ומכונות השתייה והממתקים וגם הכנסות פרסום. נניח ששולי הרווח הם כ-10%, תוך 30 שנה מכסים את ההוצאה ומגיעים לאיזון ואני לא מדבר על החשיבות האסטרטגית של חיבור 2 הערים הגדולות והמתועשות בסין | 04.07.11 (ל"ת)
40. הסינים תכננו ובנו רכבת כזאת משך 3 שנים..ובת"א מדברים על רכבת תחתית/עילית מעל 50 שנה... איזה צורה יש לנו..? ציטוט: "הקו המהיר הארוך בעולם שהושלם ברצף אחד, נבנה בזמן שיא של מעט יותר משלוש שנים למסילה באורך 1,318 ק"מ עם יותר מ־200 גשרים"... אם זאת לא בושה לישראל..אז מה זה בושה? רמי | 03.07.11 (ל"ת)
36. איך תחשב את הפקקים שנחסכים? והתיירים שיבואו במיוחד? וזיהום אוויר וכו' יש דברים יותר חשובים מכסף ואחד מהם זה תשתית שאנחנו בארץ רק יכולים לחלום עליה גיא | 03.07.11 (ל"ת)
35. אם כל כך טוב בסין אז לכו לגור שם הרימו אנשים ביחד עם ביתם על מנת לפנות מקום לסכר ובביגנד הזיזו בתים של עשרות אלפי אנשים אתם רוצים לחיות במדינה כזו ? כנראה שלא רק שם הרכבות יכולות לנסוע ולקום כל כך מהר אז די עם הציניות תגידו תודה ותחזרו למקלדת ,דרך אגב טוקבקים כמו אלה שכאן בסין כבר מזמן היו בחקירה לכל החוכמולוגים | 03.07.11 (ל"ת)
34. הנסיון - אין כמו הסינים נסעתי ברכבת המהירה מביג'ין לטיאנג'ן, יש לנו הרבה מה ללמוד מהם, המהירות היתה בין 330 ל-300 קמ"ש, תחנת הרכבת מודרנית, הרכבת נקיה ולרשות הנוסעים ישנה עגלה עם בקבוקי מים, הנסיעה חלקה. אז עם כל הכבוד לאלה שמלועגים ומחשבים עלויות הגיע הזמן שממשלתנו תשקיע גם בנוחות הנוסעים חוזר מסין | 03.07.11 (ל"ת)
33. אני קורא את זה ורוצה לבכות פה בארץ היה לוקח לבנות משהו כזה לפחות 250 שנה. אני לא מבין למה הכל במדינה הזאת כל כל עלוב. אחת מהמדינות המובילות בעולם מבחינת מדדים רבים. מדענים ומהנדסים מהטובים בעולם, תעשיית הייטק. אבל לסלול פאקינג כביש או מסילת רכבת צורך יותר משאבים וזמן מאשר לפתח פצצת אטום. אחד | 03.07.11 (ל"ת)
32. צודק 1- בישראל זה לוקח 132 שנים....כמו הקו לאילת,כרמיאל ועפולה....ותחת(ית) ת"א קטר | 03.07.11 (ל"ת)
31. קודם מדובר ב90 רכבות ביום ותשובה לכל החכמולוגים למיניהם, אני משתמש ברכבת זאת מידי יום ביומו, מקום העבודה שלי נמצא כשעה וחצי נסיעה ברכב, כאשר מזה מספר חודשים שהרכבת פועלת לוקח לי בדיוק 20 דקות להגיע ליעד, בדקה הליכה מהבית אני מגיע לרכבת התחתית שלוקחת אותי ישירות לתחנת הרכבת, המחיר הוא 35 יואן בערך 20 שקל לכיוון, הכל חדש ומצוחצח, והלואי ובארץ היתה תחבורה דומה, את הרווחים אפשר לראות מייד, לאורך פסי הרכבת מוקמים עסקים חדשים מידי יום וזה מניב מאות אלפי מקומות עבודה חדשים, האוכלוסיה כבר יכולה לצאת ולגור בפרברים כי המרכז נעשה נגיש יותר, עלויות שינוע נהיו נמוכות ומספר הרכבים בכבישים יורד בהתאם, זמן הביקור של אורחים מחו״ל התקצר כי לא צריך לבזבז זמן חשוב כדי להגיע לפגישות עבודה, למספר 22 יש לי חדשות בשבילך, באופן יחסי הרגשת הביטחון בסין הרבה יותר טובה מאשר בארץ, בחורות וילדות יכולות להסתובב לבד בלילות מבלי לפחד, הבריונות לשמה כמעט ולא קיימת, ההשקעה של השלטונות באזרחים והעלאת רמת החיים של האזרח הפשוט מורגשת בכל מקום , התלמידים נותנים הרבה יותר כבוד למורים, ברגע שתופסים מושחתים כמו עובדי מדינה ושרים הם עפים מהר מהתפקיד ונענשים לפי חומרת הדין, הכסף הסיני לאזרח פשוט קונה הרבה יותר מהשקל זה נכון שיש הרבה עוד לשפר בסין אבל גם אצלנו בארץ לא חסר איפה לשפר, זאב משנחאי | 03.07.11 (ל"ת)
30. רבותי, אתם מפספסים את הנקודה הכי חשובה זה לקח להם 3 שנים שזה בערך הזמן שלקח ליצור כביש שקוע בצומת המסגר ולה גווארדיה. אתם מעכלים את זה? בנס ציונה למשל שיפצו לפני כמה שנים קטע רחוב של 700 מטר בשנה ושלושה חודשים. המסקנות על חשבונכם... פרודו | 03.07.11 (ל"ת)
27. בלי קשר, לא כל דבר דורש שיקול כלכלי לא הייתה מזיקה לנו רכבת לאילת, אפילו אם זה לא באמת כדאי באופן כלכלי למדינה... שי | 03.07.11 (ל"ת)
26. רון מהשרון, אתה חושב כמו ישראלי וזו הבעיה של כולנו רכבת אינה ולא אמורה להיות עסק מרויח. רכבת היא השקעה שתניב שגשוג כלכלי אדיר לשאר המדינה, ותביא לעלייה ברמת החיים וכך באופן עקיף, עלייה בהכנסות המדינה ממיסים. המדינה השקיעה והמדינה תרויח. רק אצלנו אף אחד לא רואה מעבר לקצה של האף שלו, ולכן לוקח 10 שנים לחבר את ירושלים למודיעין (מה זה, 40 ק"מ?)... איתי | 03.07.11 (ל"ת)
25. 1300 ק"מ ו-200 גשרים בשלוש שנים- כמעט כמו הרכבת הקלה בירושלים 20 ק"מ ב-8 שנים. איזה יעילים אנחנו ! שלמה | 03.07.11 (ל"ת)
23. לכל האנשים שיש להם דוקטורט במתמטיקה (ל-1,3,4,5 ו6) תנסו למצוא נתונים קונקרטים ואמיתים לפני שאתם זורקים את כל הנוסחאות המפורסמות שלכם באוויר... | 03.07.11 (ל"ת)
22. אני נשאר על הקטנוע שלי מעדיף לנסוע על הקטנוע ואפילו ללכת ברגל במדינה שיש בה חופש דיבור, חופש התארגנות, חופש גלישה באינטרנט וזכות להליך הוגן מאשר לחיות בדיקטטורה, לנסוע ברכבת משוכללת ולפחד שמישהו יבוא בלילה להעלים אותי לאיזה מרתף ממשלתי ושהמשפחה שלי לא תראה אותי לעולם. אלי | 03.07.11 (ל"ת)
21. אתם מסתכלים על הדבר הלא חשוב... אתם באמת חושבים שלסינים מעניין אם זה ייקח להם שנה,שנתיים או אפילו 30 שנה להחזיר את הכסף הזה?! האינטרס שלהם הוא הרבה מעבר לכסף... זה עניין של כוח ועוצמה!! גיא | 03.07.11 (ל"ת)
17. למה 3 נסיעות ביום? מדובר בהרבה מסילות. בטח תיהיינה 40 ויותר רכבות ביום רק בקו הזה. בנוסף ניתן לשער שהמסילה תשרת עוד קווי משנה רבים. גיורא | 03.07.11 (ל"ת)
16. ל-1, + שווי תיירות בערים האלה +שווי עסקים בערים האלה + אזרחים מאושרים (אי-אפשר לכמת את זה - זה פרייסלס) יש שווי ישיר - ויש שווי עקיף. עוקר הרים | 03.07.11 (ל"ת)
15. מעניין שכשהסינים עושים לביתם, הם עושים את זה טוב וכמו שצריך...(כך לפחות זה ניראה). אבל להציף את כל העולם בסחורות ובמוצרים מסוג זין, זה בסדר ! צ'ומפי | 03.07.11 (ל"ת)
13. זה עלה (לקילומטר) פחות מהקו המהיר ת"א י-ם שבכלל לא פועל... ואצלנו על השחיתות איש לא שילם כי אצלנו זה הסטנדרט | 03.07.11 (ל"ת)
12. למס' 1 - הטעות שלך זה שיש 18 רכבות לכל כיוון ביום, כלומר 36 ביום, לא שלוש. ואז ההחזר לוקח רק 11 שנים. אבל זה לא העניין, ממילא זה חישוב מגוחך שלא לוקח בחשבון את עלות ההון, העלויות האלטרנטיביות וכו'. העניין הוא פוליטי- גאווה לאומית שכלל לא נמדדת בכסף - ממש כמו ההשקעה באולימפיאדה שלא תחזור וכו'. חיים בן שימול | 03.07.11 (ל"ת)
11. למזלם אין להם את "נערי האוצר" שמסתכלים רק על הטווח הקצר וללא שום חשיבה לאומית לטווח רחוק. אמר מישהו ובצדק, שאם המוביל הארצי היה פרויקט בן זמננו, נערי העוצר היו מוצאים דרך להפילו והוא מעולם לא היה קם. פיני | 03.07.11 (ל"ת)
9. הרכבת העתידית ירושלים - ת"א (2030) "דוהרת" במהירות 160 קמ"ש - ולמה שלא תסיים במרכז העיר י-ם? התכנון לקוי. 1. למה שהרכבות לא יסיימו את המסלול במרכזי הערים. לדוגמה מתל אביב למרכז העיר ירושלים (קינג ג'ורג גן העצמאות), וכך יחסכו פקקים מקומיים מיותרים (כמו בניו-יורק ובכל הערים בעולם)? לצערינו, כרגע אין ייתרון לרכבת. הרכבת "הכבדה" מסיימת את הפסים בכניסה לעיר ליד ביניינני האומה והתחנה מרכזית... 2. למה הרכבת הצפוייה תזחל. מאז תכנונה בשנות ה-90 השתנו תוכניות המנוע, ובמקום 160 קמ"ש ניתן להסיע רכבת במהירות שיא של 380 קמ"ס פי שניים מהמתוכנן. יונית | 03.07.11 (ל"ת)
8. "לכך יש להוסיף את ביקורת הדרכונים" ? איזה ביקורת דרכונים יש בדיוק בין שנגחאי לבייג'ינג ? יש צ'ק אין ובדיקות בטחון וזה הכל. בסין צריך להגיע עד שלושת שעה לפני הטיסה ולעלות בנינוחות. יוסי ב. | 03.07.11 (ל"ת)
7. ממש כמו הרכבת הקלה בירושלים הסינים העתיקו מהפרוייקט שלנו. הכל בוצע בדיוק לפי המודל של הרכבת הקלה בירושלים. יש לנו הרבה במה להתגאות. אילן | 03.07.11 (ל"ת)
6. 3 נסיעות ביום? אתה מודע לזה שיש איזה מיליארד ומשהו תושבים בסין? נסה לעשות את הנוסחה הגאונית שלך עם משהו יותר ריאלי, כמו 18-20 רכבות ביום, ותקבל שנתיים גג. למגיב מספר 1 | 03.07.11 (ל"ת)
5. ל-1 אתה לא מחשב נכון אתה לוקח בחשבון שרכבת אחת ויחידה, תעשה את כול הדרך, תאסוף עוד 1000 איש, ותחזור כול הדרך חזרה.... מה דעתך שיהיו 10 רכבות לכול כיוון במקביל? היינו תחלק את המספר שלך ב 20, ותגלה החזר תוך 6 שנים... וזה עוד בלי מכירות של אוכל ותה לנסיעה.... יום טוב ran | 03.07.11 (ל"ת)
4. ל-1 בקו טוקיו-אוסקה נוסעים יותר מ150 מיליון נוסעים בשנה יש 13 רכבות בשעה לכל כיוון! 16 קרונות עם קרוב ל1500 נוסעים בכל רכבת! עכשיו תחשב כדאיות כלכלית. דרך אגב גם ביפן לקווים הארוכים יש פחות הצלחה בתחרות עם חברות התעופה. איל | 03.07.11 (ל"ת)
3. ל-1 למה רק 3 נסיעות ביום? אם נניח 24 נסיעות לכל כיוון תקבל לפי החישוב שלך הכנסה שנתית של 2.7 מיליארד דולר והחזר תוך 11 שנים. כמובן שהנסועה לא תהיה מלאה והמחיר יהיה נמוך יותר כך שההחזר יעלה (אולי ל20 שנה) בכל מקרה מדובר בתשתית לאומית שתקדם את הכלכלה הסינית (איך אתה מכניס את זה לחשבון?) ובטוח תקדם את היוקרה והמיתוג הסינים. ציניקן | 03.07.11 (ל"ת)
1. 132 שנים של נסיעה, באופטימי 23 מיליארד דולר, 1060 מקומות ישיבה, נניח ב-150 דולר האחד. 3 נסיעות ביום 365 ימים. בחישוב אופטימי זה- העלות שקולה ל132 שנות נסיעה ברכבת מלאה. בלי עלויות תפעול ותחזוקה (ומצד שני בלי מכירות של אוכל ותה לנסיעה) שווה את זה? רון | 03.07.11 (ל"ת)
המפלגה הקומוניסטית מציגה: נוחות ופינוקים ב־32 מיליארד ד'
43 תגובות לכתיבת תגובה