אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

נצחון האופנוענים: התיקון לפקודת הביטוח עבר בקריאה ראשונה

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
בתוך כל הבלאגן שכחתם כמה רווח עושות חברות הביטוח מביטוחי חובה
כמה נתונים על ביטוח החובה , שאני יודע שמשרד האוצר לא היה רוצה שתדעו : 1. לפי חוק הפלת"ד ("חוק ביטוח חובה") בתאונה בין 2 כלי רכב , הרכב האשם בתאונה נושא בפיצוי לרכב שנפגע . והפיצוי לנפגעים (נהג פודע + נהג נפגע + הולכי רגל אם יש כאלה) בא "על חשבון" הנהג הפוגע. לסעיף זה יש יוצא מן הכלל: במקרה של תאונה שבה מעורב גם אופנוע הפיצויים מועמסים אוטומטית על האופנוען , גם אם הוא איננו אשם בתאונה . למה ? ככה .... זאת הסיבה שהפול של האופנוענים נמצא בגירעון של 200 מיליון ש"ח, בעוד שהפול של כלי הרכב ה-4 גלגליים נמצא ביתרת זכות של כמיליאד ש"ח (קראתם נכון). 2. ביטוח החובה הוא מס , שאותו גובות עבור משרד האוצר חברות הביטוח השונות. אל תטעו : מדובר במס לכל דבר. בניגוד נניח לביטוח מקיף , שבו אדם יכול לבחור לעצמו אם לבטח / לא , ובכמה , בביטוח חובה אין לך זכות בחירה : זהו החוק! כפיצוי על הגביה שהן מבצעות עבורו , משרד האוצר מרשה ליברות הביטוח "להרוויח קצת" מביטוחי החובה. כמה קצת ? לפי נתוני הממונה על הביטוח (מפקידי האוצר, אגב ) חברות הביטוח הרוויחו בשנת 2010 (תחזיקו חזק בכסאות שלכם ) 750 מיליון ש"ח . רווח , לא הכנסה. מדובר ברווח לאחר תשלום פיצויים + מיסים . אז למה האוצר כ"כ מתנגד להוריד את המס לאופנוענים ? במילה אחת גדולה . מיסים . רכב פרטי הוא מחלבת הכספים מס. 2 של מדינת ישראל (אחרי הכנסות מעבודה ). כל העסק של מיסי קניה / מע"מ / דלק וכד' מכניס לקופת המדינה מיליארדי שקלים בחודש. ממש כך. אופנועים , לעומת זאת - לא . עלות הקניה והאחזקה של אופנוע לא מגיעה אפילו לרע מזה של רכב פרטי , ולמרות שהוא מהווה פתרון אידיאלי כרכב שני במשפחה , הוא עלול להפחית את הכנסות המדינה בצורה דרמטית אם יותר יותר אנשים ייזנחו את הרכבים שלהם ויעברו לדו"ג . אתם מבינים , את האוצר לא מעניין שאתם עומדים בפקקים / שורפים דלך / מחפשים חנייה . הוא רוצה את ליטרת הבשר שלו , ולעזאזל המחיר שאתם משלמים . בהקשר זה , למה אתם חושבים עדיין אין מערכת נורמלית להסעת המונים בגוש דן ? כי אף אחד לא רוצה שתהיה כזו ! כי אם תהיה כזו , אז אנשים לא יקנו אוטו נוסף לבית , כדי לנסוע איתו לעבודה , ולא יעמדו בפקקים וישפרו דלק , ולא ייכנסו לחניונים , ולא יקבלו דוחות חנייה ...... ואז מה יהיה ? נכון : פחות עושק מהאזרחים ..... *** מטומטמים אבל אופטימיים , זה אנחנו ***
גרגמל  | 11.07.11
6.
חבר'ה תרגיעו - אפחד לא מסבסד את האופנוענים זה עוד ספין של האוצר
לפני העלייה של מחיר הביטוח לדו"ג טענה גב' לי דגן שכל נהג מסבסד את אופנוען ב 100 ש"ח. ובכן, המחיר עלה, האופנוענים משלמים יותר, אבל נחשו מה - התעריף של נהגי הרכב לא ירד ב 100 ש"ח. יש כאן עניין של מס שאוצר חומד לכיסו ללא שובע. על כל אופנוע, על כל רכבת, על כל רכב שמגיע בייבוא אישי, על כל ליסינג מהעבודה ועל כל אוטובוס, קופת המדינה מדלדלת. נהג רכב משלם יותר מס קניה, יותר באגרת הרישוי, יותר דלק, יותר חניה ויותר בלאי. אופנוע לא. ואת זה רוצה האוצר לעצור, לא מתאים לו החסכון בכיס האזרח. ולכן, סוגרים את כל האופציות הללו ולא משאירים לאזרח ברירה אלא לקנות רכב. ברגע שלא יהיו כאן אופנועים יותר, נהגי הרכב ישלמו בדיוק מה שהם משלמים היום, אם לא יותר. תחשבו קצת לפני שמאכילים אותכם שטויות.
מיטל | 07.07.11
5.
סליחה! אם אני הולכת לסבסד אופנוענים, אני דורשת שיתנהגו בהתאם!
בסדר, בסדר, מבינה את החיסכון בזיהום אוויר ובעומסי תנועה שהאופנועים עוזרים להם, אבל להתנהג בכביש כמו שצריך רובם לא יודעים. רק השבוע חתכו אותי שני אופנועים! ואם ח"ס הייתי פוגעת באחד מהם, מי היה אשם לדעתכם? נכון, אני. אז שילמדו לנהוג ולא יעשו שטויות על הכביש, ואח"כ יבקשו סיבסוד...
נהגת | 07.07.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת